eitaa logo
🇮🇷بازگشت از نیمه راه🇮🇷
744 دنبال‌کننده
46.7هزار عکس
32.6هزار ویدیو
104 فایل
ارتباط با ادمین @shahed45
مشاهده در ایتا
دانلود
تا سیه‌روی شود هرکه در او غش باشد (۲) گفت که بگذاریم یک سخنران هرچه خواست بگوید، و به مخالف او هم دیگربار مهلت سخن داده شود. به ظاهر زیبا گفت، ولی- بر فرض که مخالف را مجال سخن دهند- نگفت که حاضرانِ این مجلس را دیگر کجا می‌توان گرد آورد تا پاسخ این شبهات را بشنوند. بله، اگر محیطی تحصیلی بود که مخاطبان در اختیار ما بودند، می‌شد آنان را ملزم به شنیدن سخنان هر دو طرف کرد و هم می‌شد آن کس را که سخن ناحق بر زبان رانده ملزم به پاسخ‌گویی نمود. ولی مسجد و منبر محیطی عمومی است که هر کس آزادانه می‌آید و هر وقت خواست می‌رود و در بیش‌تر موارد شناخته هم نمی‌شود. پس نمی‌توان پُزِ روشنفکری داد و فضا را برای اغواگری گشود. این عینِ بی‌اخلاقی و بی‌منطقی و تضییع حقوق عامه است، و آن‌گاه که با اغراض گره بخورد،‌ نتیجه‌ای جز شدیدترین گونه از نخواهد داشت. نمونه‌اش همین روایت‌های غرض‌ورزانه و تحریف آشکار حادثه‌ی حظیره است؛ آن‌گاه که نویسنده‌ی خبرگزاری تصریح می‌کند که از ماجرا بی‌اطلاع است ولی گستاخانه به نام تحلیل، یاوه می‌سراید. و این جماعت متکی بر همان کانون‌ها، مجال روایت صادقانه را از دیگران می‌ستاند و حقیقت در این میان ذبح می‌شود. و این چرخه‌ی هولناک و زجرآور ادامه می‌یابد. پس نباید فریب خورد و سکوت پیشه کرد. باید آگاهانه و منطقی فریاد کرد تا فریب‌کاران مهلتِ یاوه‌سرایی نیابند. بله، بیان آزاد است، ولی اغواء نه. 🌷🕊 @bazgashtaznimehrah
بسم الله النور 🔸تا سیه‌روی شود هرکه در او غش باشد (۱) از زمانی که خبر اتفاقات منتشر شده، جریان این خط خبری را دنبال کرده‌اند: مراسم بزرگداشت را به کشیدند و سخنرانی را گذاشتند. آیا این روایت صادقانه است یا واقعیت؟ پیش از این، روایت خود را از آن حادثه نوشته‌ام. (https://eitaa.com/jorenush/142) اکنون می‌خواهم گزارشی تحلیلی و دقیق‌تر از آن ارائه دهم و نظری بر مبانی داشته باشم تا روایت صادقانه از مغرضانه شناخته شود. چنان‌که در گزارش پیشین آوردم، سخن مقدماتی داشت و نتایجی. او مقدمات خود را گفت و تصریح کرد که از این مطالب می‌گیرد که ... . و نتایج را یک‌یک برشمرد. کسانی که با سخنوری آشنایند یا اقلاً پای سخن سخنوران نشسته‌اند می‌دانند که یک سخنرانی مذهبی از خطبه‌ی اولیه، بیان مقدمات، نتیجه‌گیری و دعای پایانی تشکیل می‌شود. مهاجری در آن شب، همه‌ی این اجزاء را به کمال ادا کرد و ناگاه منبر را وانگذاشت. او بیش از سی دقیقه بدون هیچ مزاحمتی سخن گفت و از بیان روایت و مثال‌زدن و قصه‌گفتن و بیان خاطره نیز فروگذار نکرد. او چنان سخن را طول داد که برخی حضار که بنا بر عادت مجالس سنتی یزد، توقع سخنانی کوتاه‌تر داشتند، برخاسته و رفتند. پس سخنرانی مهاجری، رها نشد. شاهد این مدعا، صوت سخنرانی آن شب است که به‌زودی تقدیم می‌شود. اما آیا آشوبی رخ داد؟ گاهی ممکن است کسی یا کسانی از سر مخالفت با شخص سخنران، از ابتدا به قصد برهم‌زدن مجلس او اقداماتی انجام دهند، بدون آن‌که به محتوای سخنان او توجهی کنند. و این اقدام، می‌تواند حرکاتی خارج از آداب مجلس خطابه باشد. این چنین اقدامی، برهم‌زدن مجلس سخنرانی و ناپسند و محکوم است؛ چنان‌که رهبر معظم انقلاب نیز در مواردی متعدد از آن نهی کرده‌اند؛ مواردی چون شعار دادن علیه سید حسن خمینی در مراسمات سالگرد رحلت امام خمینی یا هجمه به علی لاریجانی در ۲۲ بهمن ۹۱ در قم. اما آیا سوال و اعتراض همواره چنین است؟ منحصر کردن واکنش مستمعان نسبت به سخنان خطیب، به یکی از دو صورتِ "سکوت مطلق" و ، خود، مغالطه‌ای است که راه صواب را که همانا شنیدن منتقدانه و مبتنی بر است، به فراموشی می‌سپرد. رهبر معظم انقلاب در این باره چنین نوشته‌اند: "من‌ عمیقا متأسفم‌ که‌ برخی‌، میان‌ مرداب‌ «سکوت‌ و جمود» با گرداب‌ «هرزه‌گویی‌ و کفرگویی‌»، طریق‌ سومی‌ نمی‌شناسند و گمان‌ می‌کنند که‌ برای‌ پرهیز از هر یک‌ از این‌ دو، باید به‌ دام‌ دیگری‌ افتاد. حال‌ آن‌که‌ انقلاب‌ اسلامی‌ آمد تا هم‌ «فرهنگ‌ خفقان‌ و سرجنبانیدن‌ و جمود» و هم‌ «فرهنگ‌ آزادی‌ بی‌مهار و خودخواهانه‌‌ی غربی‌» را نقد و اصلاح‌ کند و فضایی‌ بسازد که‌ در آن‌، ، مقید به‌ « و و معنوی‌ و مادی‌ دیگران‌» و نه‌ به‌ هیچ‌ چیز دیگری‌، تبدیل‌ به‌ فرهنگ‌ اجتماعی‌ و حکومتی‌ گردد و حریت‌ و تعادل‌ و عقلانیت‌ و ، سکه‌‌ی رائج‌ شود." حال با این تفصیل، آیا نباید پرسش‌گری مودبانه و منطقی را پس از آن‌که خطیب کلام خود به کمال رسانید، از حقوق مستمعان دانست؟ و آیا آن‌چه گذشت چیزی جز طرح چند پرسش ساده با حفظ قواعد منطق و ادب بود؟ و آیا سیره‌ی شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی- که مهاجری مدعی پیروی اوست- جز شنیدن سخنان و حتی اعتراضات مخاطبان ولو از فراز منبر بود؟ ملاحظه‌ی دیگر آن‌که، آیا خطیب نباید در کلامش از قواعد و پیروی کند و مستمعین- که از مهم‌ترین آن‌ها حقِ شنیدن سخن صواب و نه تدلیس و مغالطه و اغواگری از سخنران است- را مراعات نماید؟ و آیا اگر کسی پس از کمال‌یافتن بیان خطیب، دانست که از فراز منبر، سخن ناحق به مخاطبان القاء می‌شود، نباید به اعتراض مودبانه و منطقی سخن رانَد؟ و باید حقیقت و سپس را به کناری نهَد؟ 🌷🕊 @bazgashtaznimehrah
⚫️ اصلاح طلبان فاسد براحتی دروغ می گویند و برای رسیدن به اهداف پلیدشان از هیچ خیانتی دریغ نمی کنند ملت دیگر شما سربازان اسرائیل را شناخته اند و نمی توانید با هوچی گری به امیال پلید خودتان برسید. 🌷🕊 @bazgashtaznimehrah
7.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 دفاع بی‌نظیر و فریادهای غیرتمندانه کارشناس عرب در استودیوی تلویزیون رژیم صهیونیستی به خاطر ایران: آمریکا، اسرائیل و عربستان مردم مظلوم را قتل عام می‌کنند اما از موشک‌های ایرانی صحبت می کنید؟!! 🔹 دکتر "حسن مرهج" تحلیلگر مسائل غرب آسیا در واکنش به سیاه‌نمایی های کارشناس صهیونیست شبکه i۲۴ علیه ایران: 🔹" ۲۰۰هزار خانه در غزه با سلاح آمریکا و اسرائیل ویران و مردم مجبور به مهاجرت شدند؛ آمریکا عراق را نابود کرد و همچنین عربستان مردم و کودکان یمنی را قتل عام می کند؛ آمریکا تروریسم خود را در تمام این منطقه گسترده است، این‌ها را نمی بینید؟!!" 🌷🕊 @bazgashtaznimehrah
خواهران مواظب باشید ارم همجنسگرایان بنام حجاب رو روسری رنگها دقت کنید باشید تبیین و بصیرت افزایی. 🌷🕊 @bazgashtaznimehrah
🔻 اگر راست باشد... ♨️ محمود صادقی در یک پیام توئیتری و با استناد به نظرسنجیِ یک منبع مجهول الهویّه می نویسد: محبوبیت و رضایت از عملکرد رئیسی، بسیار ریزش کرده و تقریباً به نصف رسیده... ‼️ اگر این گفته راست باشد و نظرسنجیِ ایشان از منبعی مانند نظرسنجیِ حسن روحانی از پشت شیشه های خودرو و با نظاره کردنِ چهرۀ مردم، به دست نیامده باشد؛ می توان امیدوار شد که آقای رئیسی برخلاف رئیس جمهورهایِ پیشین، که حداقل در سال های نخستِ ریاستشان، جهت جلب آرای عمومی به دنبال علاج مقطعی بودند و شاید با تزریقِ مسکّن هایِ یارانه ای، بیشتر به ادامۀ ریاستشان در دورۀ دوم فکر می کردند؛ ایشان نخستین رئیس جمهوری باشد که طبق گفتۀ خودش حتی حاضر است به خاطر مردم و اصلاح امور از آبرویش نیز بگذرد، اما معضلات را علاج واقعی کند. ✍ صد رحمت به بچه پر روهای قدیم رئیس جمهور شماروحانی که با 3درصد محبوبیت شروع کرد البته به گفته (غریق استخر فرح ) الان هم که 85 میلیون ایرانی لعن و نفرین نثارش می کنند. 🌷🕊 @bazgashtaznimehrah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آتش سوزی گسترده در بصره 🔹منابع عراقی از آتش سوزی گسترده در کارخانه کود در خورالزبیر بصره خبر دادند. 🌷🕊 @bazgashtaznimehrah
🔴 کیفرخواست عجوزه فائزه هاشمی صادر شد 🔹دادستان تهران: در رابطه با این پرونده، قرار مجرمیت صادر شده است. پس از طی روال قانونی، کیفرخواست پرونده این فرد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات صادر و به دادگاه ارجاع شده است. 🌷🕊 @bazgashtaznimehrah