🌺سبک زندگی قرآنی :🌺
🍂 آماده و مشتاق شهادت باشید. 🍂
🔶وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
(آل عمران/۱۶۹)
⚡️ترجمه :
و هرگز گمان مبر آنها كه در راه خدا كشته شده اند، مردگانند؛ بلكه آنها زندگانى هستند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى شوند.
🔴 شهادت، باختن و از دست دادن نيست؛ بلكه يافتن و به دست آوردن است.
✅در روايت آمده است: بالاتر از هر نيكى، نيكوترى هست، مگر شهادت كه هرگاه شخصى شهيد شود، بالاتر از آن خيرى متصوّر نيست.
🍁در روز قيامت، شهيد مقام شفاعت دارد.
☘و از همین روست که در زیارت امام زمان علیه السلام نیز برای توفیق شهادت در رکاب آنحضرت دعا می کنیم (وَالمُستَشهَدینَ بَینَ یَدَیه)
#سبک_زندگی_قرآنی
@beha_togham_alfaraez
❤پيامبر اكرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:
🔸ما آمَنَ بى مَن باتَ شَبعانَ وَجارُهُ طاوِيا
🌹به من #ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش #گرسنه باشد.
#حدیث_روز
@beha_togham_alfaraez
🔳🍃 #عاشورای_حسینی، کتاب سرخی بود که «تفسیر ناب» آن از زبان امام سجاد علیهالسلام تراوید. او با اسارت خویش، آزادی را تفسیر کرد و با خطبههایش سرود بیداری خواند.
🔲🍃 امام سجّاد علیهالسلام، بازماندۀ آن روزِ سرخ بود و شاهد آن عصر فاجعه و قساوت.
«صحیفۀ سجادیه»اش، نابترین دعاهای عارفانه را در بر دارد. هنوز هم ترنم عاشقانۀ این «زبور آل محمد»، بر زبان اهل دل است. زمان پر اززمزمههای سجادی است.
◼️🍃 *امام سجّاد علیهالسلام، پاسدار «وحی نبوی» و «خط علوی» و «شور حسینی» بود.*
در عصر «نتوانستن»ها، جامعه را به «قدرت دعا» توجّه داد. نیایش، سلاح او در مبارزۀ فرهنگی و سنگر او در دفاع از حق و اهل بیت بود. *او که در برابر خدا، «سجّاد» بود، هرگز در برابر ظالمان، سرِ تسلیم فرود نیاورد و چهره بر درگاه ارباب قدرت نسود.*
🔳 بندی که بر دست و پایش بود، نشانۀ «آزادی در اسارت» بود و خطبهای که در کوفه و شام خواند، جلوۀ مکرّر فصاحت علوی در کلام زینالعابدین بود.
@beha_togham_alfaraez
📖 #صحیفه_سجادیه:
🌸از طرفی دیگر امام سجاد (علیهالسّلام) با صحیفه سجادیه، رابطه و انس جامعه با قرآن را زنده کرد.
🔸 زیرا ماهیت دعا، به گونهای است که جذاب است و اگر معارف آن را با قرآن بیان کنیم، در حقیقت با قالب دعا و الفاظ دعا، دارد قرآن را ترویج میکند و جامعه را با قرآن انس میدهد.
👌«صحیفه سجادیه، هم با تفسیر قرآن، قرآن را به ما نزدیک میکند و در دسترس ما قرار میدهد و هم با دعا ما را به دامن قرآن میکشاند که آنچه را که خدا گفت ما عمل بکنیم.
👌 در بسیاری از آیات که اوصاف خداوند را به صورت جمله خبریه برای ما بیان میکند، همانها را به صورت جمله انشائیه در صحیفه بیان میکند.»
🌸(آیتالله جوادی آملی بهمن ۱۳۸۴)
@beha_togham_alfaraez
✅وظیفه روحانیت جلوگیری از #گمراهی جوانان در فضای مجازی
❤️رهبرمعظم انقلاب:
👈امروز هم #فضاى_مجازى یک صحراى بىپایانى است که از همه طرفش میشود حرکت کرد؛
👈دیگر مثل سابق نیست که شما بخواهید یک مطلبى را بیان کنید، ناچار باشید روى کاغذ بنویسید، آن را پلىکپى کنید یا فتوکپى کنید ده نسخه، صد نسخه، دویست نسخه؛ اینجورى نیست.
👈هر یکنفری که بتواند با #رایانه کار بکند یک رسانه است.
👈مىنشینند پخش میکنند شبهات را، حرفها را، جوانهای مؤمن را، جوانهای سالم را گمراه میکنند.
✅اینها را باید #شناخت.
⁉️چه کسى بایستى بیاید وسط میدان و سینه سپر کند و مانع بشود از گمراهى جوانان؟
⁉️چه کسى باید مانع بشود از اقدام دشمن براى انحراف ذهن جوانان؟
⁉️به عهدهى چه کسى است این کار؟
✅✅جامعهى #علمى و #مذهبى، یعنى #روحانیت، اولین وظیفهاش این است؛ مهمترین وظیفهاش این است.۱۳۹۵/۰۶/۱۶
@beha_togham_alfaraez
💢💢💢
⛔️ علل گرایش مردم به #بی_دینی ( ۱ ) ⛔️
#شهید_مطهری :
🔹مذهب که می بایست دلیل هدایت و پیام آور محبّت باشد، در اروپا به این صورت درآمد که مشاهده می کنیم. تصوّر هر کس از دین و خدا و مذهب، #خشونت بود و اختناق و استبداد. بدیهی است که عکس العمل مردم در مقابل چنین روشی جز نفی مذهب از اساس و نفی آن چیزی که پایه اوّلی مذهب است، یعنی خدا، نمی توانست باشد.
📚علل گرایش به مادیگری، صفحه ۷۲
🔸از نظر #فلسفه اجتماعی اسلامی، نه تنها نتیجه اعتقاد به خدا پذیرش حکومت مطلقه افراد نیست و #حاکم در مقابل مردم مسؤولیت دارد، بلکه از نظر این فلسفه، تنها اعتقاد به خداست که حاکم را در مقابل اجتماع مسؤول می سازد و افراد را ذی حقّ می کند و استیفای حقوق را یک وظیفه لازم شرعی معرّفی می کند.
📚علل گرایش به مادیگری، صفحه ۱۵۸
🔹هر وقت و هر زمان که #پیشوایان_مذهبی مردم- که مردم در هر حال آنها را نماینده واقعی مذهب تصوّر می کنند- پوست پلنگ می پوشند و دندان ببر نشان می دهند و متوسّل به تکفیر و تفسیق می شوند، مخصوصاً هنگامی که #اغراض خصوصی به این صورت در می آید، بزرگترین ضربت بر پیکر دین و مذهب به سود مادّیگری وارد می شود.
📚علل گرایش به مادیگری، صفحه ۷۲
🔸در تاریخ #فلسفه_سیاسی می خوانیم که آنگاه که مفاهیم خاصّ اجتماعی و سیاسی در غرب مطرح شد و مسأله حقوق طبیعی و مخصوصاً حقّ #حاکمیت ملّی به میان آمد و عدّه ای طرفدار استبداد سیاسی شدند و برای توده مردم در مقابل حکمران حقّی قائل نشدند و تنها چیزی که برای مردم در مقابل حکمران قائل شدند وظیفه و تکلیف بود، این عدّه در استدلالهای خود برای اینکه پشتوانه ای برای نظریات سیاسی استبداد مآبانه خود پیدا کنند، به مسأله خدا چسبیدند و مدّعی شدند که #حکمران در مقابل مردم مسؤول نیست، بلکه او فقط در برابر خدا مسؤول است، ولی مردم در مقابل حکمران مسؤول اند و وظیفه دارند
📚علل گرایش به مادیگری، صفحه ۱۵۷
🔴 آرشیو سخنان کمتر شنیده شده ی بزرگان انقلاب در کانال #بهاتقام_الفرائض برای #بازخوانی و یادآوری #ارزشها و آرمانهای فراموش شده ی انقلاب اسلامی
🌹با حضورتان از کانال #بهاتقام_الفرائض حمایت کنید
@beha_togham_alfaraez
سرفصلهای #مقام_محمود۱۵
۱. ضرورت تلاش دائم و خودسازی بی وقفه در حرکت بسمت مقام محمود.
۲. تنظیم سبک زندگی و رفتاری درست، منطبق با سبک صاحبان مقام محمود علیه السلام.
۳. لزوم توسل و استمداد دائم از اهل بیت علیهم السلام در مسیر.
۴. لزوم اولویت گذاری بر هدف کسب مقام محمود و مبارزه برای اهداف اهل بیت علیهم السلام در کنار ایشان در تمام زندگی.
#استاد_محمد_شجاعی
@beha_togham_alfaraez
1_6012412517.mp3
12.2M
#مقام_محمود ۱۵
※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله.
#استاد_شجاعی | #استاد_میرباقری
♡ نشانه های نزدیک شدن به هدف، کم کم معلوم می شود!
شرح حالی دارد و ظهوراتی ... که گواه از این است که مسیر درست است و باید ادامه داد تا وقتی نفس می آید و می رود.
◇ این شرح حال و ظهورات که سلامت مسیر و نزدیک شدن به هدف را تایید میکند کدام است؟
#مقام_محمود
@beha_togham_alfaraez
🌐 امروز سهشنبه
💐 ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
🌙 ۲۸ محرم الحرام ۱۴۴۵
🌲 ۱۵ اوت ۲۰۲۳
🌸کانال بها تقام الفرائض
در پیام رسان های داخلی و ایرانی:(ایتا، بله، سروش و آیگپ)، به نشانی👇:
Sapp.ir/beha_togham_alfaraez
Igap.net/beha_togham_alfaraez
Ble.ir/beha_togham_alfaraez
Eitaa.com/beha_togham_alfaraez
🍃آیه ی روز 🍃
🔸سوره حجر، آیه ۶٧:
وَجَاء أَهْلُ الْمَدِينَةِ يَسْتَبْشِرُونَ
⚡️ترجمه :
واهل شهر شادى كنان (براى تعرض به مهمانان به سراغ خانه لوط) آمدند.
💥توضیح :
تعبير به «أَهْلُ الْمَدِيْنَة» نشان مى دهد که حداقل، گروه زيادى از مردم شهر، به سوى خانه لوط حركت كردند، و اين امر روشن مى سازد آنها تا چه حدّ وقيح، رسوا و جسور شده بودند، مخصوصاً كه جمله «يَسْتَبْشِرُون» (يكديگر را بشارت مى دادند) حكايت از عمق آلودگى آنها مى كند; چرا كه اين عمل ننگين را، شايد كمتر كسى حتى در ميان حيوانات و چارپايان نظيرش را ديده باشد. اگر كسى هم انجام دهد، لااقل با كتمان و اختفاء و احساس شرمسارى است اما اين ملت زشتكار و فرومايه، آشكارا به يكديگر تبريك مى گفتند!!
#آیه_روز
@beha_togham_alfaraez
☑️لِلّهِ العِزَّةُ وَ لِرَسولِهِ وَ لِلمُؤِمنین.
🏴بیبی زینب کبری (سلام الله علیها) مجسّمهی عزّت است.
❤️رهبر معظم انقلاب _1392/08/29
🚩.....در آنچنان وضعیّتی زینب کبری مثل خود امیرالمؤمنین حرف زد؛
🚩تکان داد دل ها را،
🚩جان ها را
🚩و تاریخ را؛
🚩 این سخن ماند در تاریخ؛
⬅️این در مقابل مردم در محمل اسارت....‼️
🌹بعد هم، هم در مقابل ابنزیاد در کوفه، هم چند هفته بعد در مقابل یزید در شام، با آنچنان قدرتی سخن گفت که، هم دشمن را تحقیر کرد، هم سختیهایی را که دشمن تحمیل کرده بود، تحقیر کرد.
🌹فرمود : شما می خواهید؛
🌸خاندان پیغمبر را به خیال باطل خودتان مغلوب کنید؟
⛔️منکوب کنید؟
⛔️ذلیل کنید؟
🌹لِلّهِ العِزَّةُ وَ لِرَسولِهِ وَ لِلمُؤِمنین.
🌹 مجسّمهی عزّت است زینب کبری،
🌹همچنانکه حسین بن علی (علیهالسّلام) در کربلا، در روز عاشورا مجسّمهی عزّت بود.
#زینب
@beha_togham_alfaraez
بِها تُقام الفَرائِض(امربه نیکی ونهی از بدی)
💢💢💢 ⛔️ علل گرایش مردم به #بی_دینی ( ۱ ) ⛔️ #شهید_مطهری : 🔹مذهب که می بایست دلیل هدایت و پیام آور
⛔️علل گرایش مردم به #بی_دینی ( ۲ )
#شهید_مطهری :
🔹کار دین و رسالت دین محو غرایز نیست؛ تعدیل و اصلاح و رهبری و حکومت و تسلّط بر آنهاست. چون غرایز را نمی توان و نباید از بین برد، قهراً در اجتماعاتی که با نام خدا و دین و مذهب برای نابودی غرایز قیام می کنند و خداپرستی را با زندگی، متضاد معرّفی می کنند، خود این معانی و مفاهیم عالی شکست می خورند و ماتریالیسم و سایر مکتبهای ضدّ خدایی و ضدّ دینی رواج می گیرد. لهذا بدون تردید باید گفت که زاهدمآبان جاهل هر محیطی- که بدبختانه در میان خود ما هم زیاد هستند- از عوامل مهمّ گرایش مردم به مادّیگری می باشند.
📚علل گرایش به مادیگری - صفحه ۱۶۶
🔸خداشناسی و خدا پرستی طبعاً مستلزم یک نوع تعالی روحی خاصّی است؛ بذری است که در زمینهای پاک رشد می کند. زمینهای فاسد و شوره زار، این بذر را فاسد می کند و از میان می برد. اگر انسان در عمل، شهوتران و مادّه پرست و اسیر شهوات گردد، تدریجاً افکار و اندیشه هایش هم به حکم اصل انطباق با محیط، خود را با محیط روحی و اخلاقی او سازگار می کنند، یعنی اندیشه های متعالی خداشناسی و خداپرستی و خدادوستی جای خود را به افکار پست مادّیگری و اینکه هستی لغو و بیهوده است، حساب و کتابی درکار عالم نیست، دم غنیمت است و امثال اینها می دهد.
📚علل گرایش به مادیگری - صفحه ۱۷۰
🔹جوان می بیند که قیامها و انقلابها و نبردها و مبارزه ها را طرفداران ماتریالیسم اداره می کنند و الهیون غالبا در جناح بیتحرّکها و بیتفاوتها قرار دارند. برای جوان همین قدر کافی است که در قضاوت خود مکتب الهی را محکوم و مکتب مادّی را تأیید نماید.
📚علل گرایش به مادیگری - صفحه ۱۷۹
🔸این سنگر از طرف خداپرستان آنگاه خالی شد که در مدّعیان پیشوایی دینی، روح عافیت طلبی پدید آمد. و به عبارت صحیحتر، این پدیده از آن وقت رخ داد که مردمی عافیت طلب و اهل زندگی روزمرّه و به تعبیر خود دین، مردمی اهل دنیا، به جای پیامبران و پیشوایان دینی نشستند و مردم به غلط، اینها را که روحیهای بر ضدّ روحیه پیامبران و امامان و تربیت شدگان واقعی آنها داشتند- و اگر تشابهی درکار بود اندکی در قیافه و لباس بود- نماینده و مظهر و جانشین آنها دانستند.
📚علل گرایش به مادیگری - صفحه ۱۸۵
💢 آرشیو سخنان کمتر شنیده شده ی بزرگان انقلاب در کانال #بهاتقام_الفرائض برای #بازخوانی و یادآوری #ارزشها و آرمانهای فراموش شده ی انقلاب اسلامی
🔷 با حضورتان از کانال #بهاتقام_الفرائض حمایت کنید.
@beha_togham_alfaraez