eitaa logo
بِها تُقام الفَرائِض(امربه نیکی ونهی از بدی)
244 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
2.6هزار ویدیو
14 فایل
امام محمد باقر علیه السلام:....فَرِيضَةٌ عَظِيمَةٌ #بِهَاتُقَامُ_الْفَرَائِضُ وَ.... امر به معروف و نهى از منكر راه و روش پيامبران و شيوه صالحان است. و فريضه بزرگى است كه ديگر #فرايض_به_واسطه_آن_برپامى‏ شود، و... آیدی ارتباط با مدیر : @bavelayat_313
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 «شکر » 🔆 «وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ الَّذِينَ اعْتَدَوْا مِنْكُمْ فِی السَّبْتِ فَقُلْنَا لَهُمْ كُونُوا قِرَدَةً خَاسِئِينَ» 🔆 «قطعاً شما از (سرنوشت) كسانى از خودتان كه در روز شنبه، نافرمانى كردند (و به جاى تعطيل كردن در اين روز، دنبال كار رفتند) آگاهيد، ما (به خاطر اين نافرمانى) به آنان گفتيم: به شكل بوزينه باشيد در حالیكه مطرود هستيد.» 📙 سوره بقره، آیه ‌۶۵ 🔷🍃 یکی از نعمت‌های خدا بر اصحاب‌السبت تعطیلی روز شنبه بود، البته در این روز، کار تعطیل نبود؛ اما نوع کار و مشغولیت، با سایر ایام هفته متفاوت بود. از جمله قرار بود شنبه‌ها ماهی صید نکنند. ✅ *بعضی از روزها نوع کار متفاوت است و انسان مجاز به انجام بعضی امور نیست.* وجود تنوع در انجام کارها نعمت است؛ اما اگر انسان این نعمت را نادیده گرفت و از آیین‌نامه‌های مربوط به آن تخطی کرد، طبق فرمایش قرآن شامل دو عذاب می‌شود: 1⃣ از انسانیت خارج می‌شود و به شکل بوزینه (میمون) درمی‌آید. در واقع قوه مُفَکره و عاقلۀ او تعطیل می‌شود و دیگر اهل فکر نیست و در نهایت از دیگران تقلید می‌کند. 2⃣ خوار، رانده، ذلیل و درمانده می‌شود. ✅ این گروه روز شنبه رسماً کار نمی‌کردند؛ اما نقشه کشیدند و حوضچه‌هایی تعبیه کردند و ماهیها را در آن به دام می‌انداختند و روز یکشنبه به طور رسمی ماهیهای درون حوضچه را صید می‌کردند. *استفادۀ ناصحیح از نعمت در قالب مکر و نقشه‌کشی ناشکری است.* 💢 تخطی از قوانین الهی، نماد ناشکری است. برای مثال خدای سبحان برای ما در شبانه‌روز مقدار معینی خواب و بیداری مقدر کرده است؛ اما اگر خواب را مانع فعالیت بدانیم و از زمان استراحت، بهرۀ کافی را نبریم، به ناشکری دچار شده‌ایم و یا مثلا اگر تعطیلی جمعه را مردود بشماریم و آن را با سایر ایام هفته یکسان بدانیم، استفادۀ صحیح از زمان به عمل نیاورده‌ایم و نسبت به اوقات فراغت کرده‌ایم. 💠 کپی برداری مطالب با ذکر صلوات است ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 | @beha_togham_alfaraez | 🇮🇷
💠 «دوراندیشی؛ راه‌کار دوری از پشیمانی» 🔆 «ثَمَرَةُ التَّفْرِیطِ النَّدَامَةُ وَ ثَمَرَةُ الْحَزْمِ السَّلَامَةُ» 🔆«حاصل كوتاهى، و حاصل دورانديشى، است.» 📘 حکمت ۱۷۲ 🔷🍃 چه بسا مایل‌ایم به‌گونه‌ای زندگی کنیم تا بعدها از هیچ امری نشویم. از راه‌کارهای پشیمان نشدن آن است که در زندگی کم‌کاری نداشته باشیم. 🔹 دو راه‌کار در این حکمت برای پشیمان نشدن پیشنهاد می‌شود: 1⃣ کم‌کاری نداشتن؛ 2⃣ تدبیر و احتیاط در امور. 🍃 در انجام هر عملی باید آیندۀ کارهای خود را ببینیم و به زمان حال اکتفا نکنیم. گاه در انجام امور مثبت مداومت داریم؛ اما به ناگاه آن را کنار می‌گذاریم و پس از آن هم پشیمان می‌شویم. طبق فرمایش حضرت اگر می‌خواهیم پشیمان نشویم 🔸اولاً بایستی در وظایف خود کم‌کاری و کوتاهی نداشته باشیم و ثانیاً با تدبیر و احتیاط اقدام کنیم. ⬅️ اموات در هنگامۀ ورود به عالم برزخ به خداوند می‌گویند: 🔆 «رَبِّ ارْجِعُونِ لَعَلِّی أَعْمَلُ صَالِحًا فِیمَا تَرَكْتُ» 🔆 «مرا بازگردانید، شاید من در آن‌چه وانهاده‌ام كار نیكى انجام دهم. ✅ اموات تنها خواهان برگشت نیستند، بلکه معترفند که کم‌کاری داشته‌اند و در صدد جبران هستند. 💠 کپی برداری مطالب با ذکر صلوات است ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 | @beha_togham_alfaraez | 🇮🇷
👈وقتی در وعده صادق ۳۰ کروز و بیش از ۱۵۰ پهپاد فقط برای مانور و فریب پدافند بودند 👈و بقیه بالستیک‌ها نیز یا برخی قطعاتشان خارج شده بود یا سرجنگی کاملی نداشتند و با این حال از ۸ گیت عبور شد‌، 👈 گفتیم هدف است؛ نپدیرفتند و حالا با مواجه شدند. ✅در عملیات از موشک‌های قدر و قیام(با کلاهک بارانی)، ✅خیبرشکن و خرمشهر با کلاهک‌های سنگین + فتاح استفاده شد. ✅همچنین موشک‌های و عماد نیز نقش اوت نامبر کردن پدافند رژیم را داشتند. ✅بنابراین پدافند رژیم صهیونیستی با سه شیوه: 🔻۱. حمله گسترده و قدرتمند سایبری 🔻۲. اشباع با مانورِ موشک‌های فریب + کلاهک‌‌های بارانی و 🔻۳. انهدام رادارهای راهبردی سامانه آرو توسط هایپرسونیک فتاح ناتوان شده و بر آن غلبه کامل صورت گرفت. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 | @beha_togham_alfaraez | 🇮🇷
15.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 اضافه کردن اثر انگشت در گوشی ها و اسمارت فون ها به پیشنهاد نیروهای امنیتی!!! ✅خواهش می کنیم این را حتماً حتماً ببینید ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 | @beha_togham_alfaraez | 🇮🇷
🌸 : امام خامنه ای در دیدار دانشگاهیان ✅اگربادقّت به جایگاه استاددانشگاه وتربیت‌کننده‌ی دانشجو وجوان توجّه بشود، براحتی قابل قبول است که این جایگاه حقّاً و انصافاً یک جایگاه کم‌نظیری است 🔻و حساسیت این جایگاه ؛ اقتضامیکندکه هم خود اساتیدمحترم و هم دستگاه‌های مدیریّت آموزش عالی در این زمینه بادقّت بیشتر، بامراقبت بیشتر حرکت و اقدام کنندوتصمیم بگیرند. ♻️مطالبات امام خامنه ای رهبرمعظم انقلاب را که درتاریخ 1398/03/08در دیدارجمعی از استادان،نخبگان وپژوهشگران دانشگاه‌ها مطرح گردیده است را از «به ویژه وزارت علوم »_مجلس_شورایعالی انقلاب فرهنگی وخود دانشگاها به شرح ذیل می باشد: ✅۱-گرچه در گام دوم انقلاب ؛ان شاء الله درعلم ودانش بایدبه صورت جهشی به اوج برسیم و اکنون ازاین بابت عقب هستیم ؛ امّاپیشرفتهای دانشگاهی نسبت به قبل از انقلاب به معنای واقعی کلمه چشمگیر بوده واین را نبایستی مورد غفلت قرار داد. 🇮🇷درحال حاضردشمنان انقلاب ازخارج وبعضی از داخل دانشگاه وعوامل مزدور دیگری ازداخل کشور درصددهستند که نخبه واساتیدمتعهد را ناامیدودستاوردهای عظیم علمی فرزندان انقلاب را به خارجی ها نسبت بدهند. 👌لذابایدبدانیم که کار بزرگی بردوش استادان دانشگاه‌هاواعضای هیئت عملی دانشگاه‌ها است که حقیقتاً باکمتر شأنی وجایگاهی درکشورقابل مقایسه است واین را بایدپاس بداریم و پشتیبانی همه جانبه ی خود را از آنان اعلام نماییم . ادامه دارد... ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 | @beha_togham_alfaraez | 🇮🇷
🌐 امروز چهارشنبه 💐 ۲۵ مهر ۱۴۰۳ 🌙 ۱۲ ربیع الثانی ۱۴۴۶ 🌲 ۱۶ اکتبر ۲۰۲۴ 🌸کانال بها تقام الفرائض در پیام رسان های داخلی و ایرانی:(ایتا، بله، سروش و آیگپ)، به نشانی👇: Sapp.ir/beha_togham_alfaraez Igap.net/beha_togham_alfaraez Ble.ir/beha_togham_alfaraez Eitaa.com/beha_togham_alfaraez
🍃آیه ی روز 🍃 🔸سوره نحل، آیه ٨٣: يَعْرِفُونَ نِعْمَتَ اللّهِ ثُمَّ يُنكِرُونَهَا وَأَكْثَرُهُمُ الْكَافِرُونَ ⚡️ترجمه : (آنها) نعمت خداوند را مى شناسند، سپس آنرا انكار مى كنند وبيشتر آنان كافر و ناسپاسند. 💥توضیح : علم و شناخت كافى نيست، پذيرش و عمل لازم است. بسیاری از افراد، حق را می‌شناسند ولی بخاطر تعصب، لجاجت و یا حفظ منافع مادی، آن را انکار می کنند. @beha_togham_alfaraez
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹مولا علی علیه السلام: 👈 مکانی برای عبور است نه جایی برای ماندن؛ ✅و مردم در دنيا دو گونه اند: ⚠️بعضى خود را (دوزخی شدند) و خويش را هلاك كردند 🌸و بعضى خود را و آزاد كردند(بهشتی شدند). الدُّنْيَا دَارُ مَمَرّ لاَ دَارُ مَقَرّ، وَالنَّاسُ فِيهَا رَجُلاَنِ: رَجُلٌ بَاعَ فِيهَا نَفْسَهُ فَأَوْبَقَهَا، وَرَجُلٌ ابْتَاعَ نَفْسَهُ فَأَعْتَقَهَا. 💐الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد و عَجِّل فَرَجَهُم💐 ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 | @beha_togham_alfaraez | 🇮🇷
5.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سردار ابراهیم رستمی، مسئول سابق مناسبات و روابط بین الملل سپاه: با اطلاع اعلام می کنم سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم 🔻نه امارات و نه غرب هنوز نفهمیده اند چطور نفتکش ها در دریای عمان و بندر فجیره هدف قرار گرفت 🔻با ساخت سلاح هسته ای می توانیم به بازدارندگی برسیم 🔻چون اسرائیل سلاح هسته ای دارد ما هم باید داشته باشیم 🔻اقدام نمایندگان مجلس برای تغییر دکترین هسته ای ایران کار درستی است 🔻ما در آستانه ساخت سلاح هسته ای هستیم، حکم شرعی رهبری می تواند برای ساخت سلاح هسته ای تغییر کند/ دیده بان ایران ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 | @beha_togham_alfaraez | 🇮🇷
بِها تُقام الفَرائِض(امربه نیکی ونهی از بدی)
🌸 #موضوع : #مطالبات امام خامنه ای در دیدار دانشگاهیان ✅اگربادقّت به جایگاه استاددانشگاه وتربیت‌کننده
ادامه مطلب امام خامنه‌ای..👇 ✅۲-یک مسئله، مسئله‌ی کیفیّت تحصیلی است که بایدحتماًپیشرفت کند.این منافات ندارد با آن حرفی که گفته شد: «سطح ما ازلحاظ کیفیّت علمی بالا است» ❌نه، الان در دانشگاه‌های ما مدرکهایی وجود دارد که نمیتواندحاکی ازعمق علمی باشد،یعنی ارزش علمی بالایی نداردامّا ارزش رسمی ومدیریّتی بالایی دارد ♻️یعنی وقتی که این مدرک را کسی داشته باشد، از لحاظ رسمی، از لحاظ پیدا کردن کار و مانند اینها دارای ارزش است، در حالی که عمق علمی در این مدرک ملاحظه نشده و وجود ندارد. ✅۳-دانشگاه علاوه بر وظیفه‌ای که نسبت به درون خود دارد،یک وظیفه‌ای هم درباره‌ی جامعه دارد. 👌 : 🔸همین تولید علم 🔹پیشرفت علمی 🔸تربیت علمی است 👌 ، اثرگذاری در مجموع جامعه است. ⛔️دانشگاه نمیتواند ازمسائل جامعه منفک ومنزوی باشد.این یک نکته‌ی بسیار مهمّی است ...... ✅سعی کنیددانشگاه رادرگیرمسائل اجتماعی کنید؛ البتّه ..... دستگاه‌های مختلف باید از دانشگاه کمک بخواهند، راهنمایی بخواهند، کار بخواهند و دانشگاه به آنها کمک کند 🔻لکن آن، رابطه‌ی بین دستگاه‌ها و دانشگاه است، و این حرف که حالا میزنیم، رابطه‌ی بین مردم و دانشگاه‌ها است با مسائل جامعه. 💮به عنوان مثال .....درباره‌ی آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد، مثل طلاق، مثل حاشیه‌نشینی و از این قبیل .... ⁉️دانشگاه چه نقشی در این مسائل ایفا میکند؟ ⁉️دانشگاه‌ها وبخصوص اساتیدبایدبا[مسائل] مردم [ارتباط داشته باشند؛] راهش چیست؟ ⁉️چه جوری اساتیدمیتوانندبامسائل جامعه ارتباط برقرار کنند؟ ادامه دارد...... ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 | @beha_togham_alfaraez | 🇮🇷
بِها تُقام الفَرائِض(امربه نیکی ونهی از بدی)
ادامه مطلب #مطالبات امام خامنه‌ای..👇 ✅۲-یک مسئله، مسئله‌ی کیفیّت تحصیلی است که بایدحتماًپیشرفت کند.
ادامه مطلب امام خامنه‌ای ؛👇 💯این موضوعی است که هیچ لزومی ندارد کسی از خارج دانشگاه این را معیّن بکند ..... این، کار خود دانشگاه است. 📚در خود دانشگاه، اساتید، مجموعه‌ها، گروه‌های علمی، جوامع علمی دانشگاهی بنشینندفکر کنند 🔹ببینند نوع ارتباط اساتید بامسائل جامعه با جامعه چگونه بایدباشد راهش چیست؟ ✅اگر این [طور]نشدواساتیدازجامعه منزوی شدند،آن وقت این خواسته که دانشگاه بتواند مشکلات جامعه را حل کند، دست‌نیافتنی خواهد شد. ⛔️اساتیدنباید ازجامعه منزوی باشند؛ [مثل]همان بلائی که بر سر روشنفکریِ کشور ما آمد. 🔺جامعه‌ی روشنفکر ما از اوّل که تشکیل شد، به قول خودشان در برج عاج نشستند، با مردم مخلوط نشدند، با مردم همراه نشدند، خودشان هم این را اعتراف کردند، این را خودشان هم گفتند ♻️در انقلاب هم این دیده شد؛در انقلاب اسلامی، در این حرکت عظیم مردمی، مردم درصفوف مقدّم بودند 🚩روشنفکرهابعضاً ازعقب می‌آمدند، بعضی‌ها هم اصلاً نیامدند، تا آخر هم نیامدند. ⛔️نبایدکاری کنیم که سرنوشت اساتیددانشگاه ومجموعه‌ی بزرگ باارزش دانشگاهی دچار یک چنین سرنوشتی بشود؛ یعنی از مردم جدا بشوند، به مردم بی‌اعتنا بشوند، از مسائل مردم بی‌خبر بمانند. ادامه دارد... ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 | @beha_togham_alfaraez | 🇮🇷