📌دو غلط در دو خط خبر
امروز دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۹، در بخش خبر صبحگاهی ساعت ۹ از شبکه یک، خانم مجری متن خبر را اینطور خواند:
"راهپیمایی مردم تایوان در اعتراض به مخالفت با گوشتهای وارداتی از آمریکا..."
من هم مثل شما فکر کردم مثلاً دولت تایوان با واردات گوشت از آمریکا مخالفت کرده و مردم به این کار معترض اند؛ ولی وقتی خانم مجری خبر را توضیح داد، متوجه شدم که نخیر، مردم دقیقاً به واردات گوشت معترض اند!
بلافاصله بعد از این خبر، خانم مجری خبر راه اندازی عمیقترین استخر غواصی را در قزاقستان خواند و گفت: "این استخر، ظرفیتِ گنجایشِ فلان مقدار آب را دارد!"
نویسنده محترم خبر صبحگاهی، آخه "ظرفیتِ گنجایشِ فلان مقدار آب؟!"😲
دیگر به بقیه اخبار گوش نکردم؛ چون ترسیدم بیشتر از این غلط بشنوم.
نویسنده اخبار صبحگاهی شبکه یک، دست مریزاد که با این متن فاخرت روزمان را ساختی.
#بهتر_بنویسیم
#درست_نویسی
🆔️ @benevisim ✍بهتر بنویسیم
📌بالأخره "میباشد" درست میباشد یا غلط؟!😉
چند ماه پیش، در یکی از کارگاه های مقاله نویسی مقدماتی، بحثی دربارۀ کلمۀ «می باشد» پیش آمد که امروز در گفت و گو با یک دوست، متوجه شدم دوستان شرکت کننده در آن کارگاه این طور تصور کرده اند که بنده گفته ام این کلمه از اساس غلط است و اصلاً مصدر «باشیدن» در زبان فارسی نداریم.
نمی دانم، شاید هم به اشتباه، مطلب را این طور بازگو کرده باشم، که برای همین هم از ایشان عذرخواهم؛ ولی درست آن که همیشه وقتی دربارۀ «می باشد» تذکر می دهم، همین را می گویم این است که: در فارسی امروزی، مصدر «باشیدن» به صورت یک فعل اِسنادی معادل «است» نداریم و بنابراین، بهتر است فعل «می باشد» به کار گرفته نشود؛ هرچند کاربرد آن را نمی توان غلط دانست.
در این باره، در کتاب ارزشمند «غلط ننویسیم» مدخل ارزشمندی هست که خلاصه اش را برایتان می آورم:
بعضی از فضلا معتقدند که در نوشته های معتبر فارسی، هرگز «می باشد» به جای «است» به کار نرفته و بنا بر این، استعمال آن غلط است. این حکم درست نیست. البته موارد استعمال «می باشد» به نسبتِ «است» بسیار اندک است، ولی بزرگان شعر و نثر فارسی گاه گاه آن را به جای این به کار برده اند...
با این همه، به دو دلیل بهتر است که از استعمال «می باشد» به جای «است» خودداری شود. اولاً «می باشد» و دیگر صیغه های «باشیدن» در گفتار عادی مردم رایج نیست و البته زبان نوشتار...هرچه به زبان روزمره نزدیک تر باشد، بهتر است...
ثانیاً «می باشد» به عنوان فعل اِسنادی، هیچ فرقی با «است» ندارد و بنابراین نیازی نیست که جانشین آن شود، مگر برای احتراز از تکرار؛ ولی [حتی] تکرار فعل را [هم] لزوماً نباید از عیوب نگارش دانست.
#بهتر_بنویسیم
#درست_نویسی
🆔️ @benevisim ✍بهتر بنویسیم
📌انشای یک نوجوان سیزده ساله، یک روز پس از شهادت شهید #فخری_زاده
امیرعباس، پسر یکی از دوستانم است که بعضی از روزها با پدرش به محل کار میآید. به توصیهٔ پدرش، گاهی دربارهٔ درسِ «بنویسیم» و نوشتن انشا، چیزهایی از من میپرسد. امروز هم به سراغ من آمد و نوشتهای به من داد تا نظرم را دربارهٔ آن بگویم. بالای برگهاش با خودکار قرمز نوشته بود: «آزمون میانترم انشا و املای فارسی». معلوم شد که امروز امتحان داشته و این را برای معلمش فرستاده و حالا میخواهد بداند به نظر من، نمرهاش چند میشود.
وقتی انشایش را خواندم، خدا را شکر کردم و یک بار دیگر تفسیر رویشهای انقلاب را به چشم دیدم. متن انشای امیرعباس را برایتان مینویسم، تا شما هم بخوانید و لذت ببرید.
همهٔ انسانها سرنوشتی دارند. بعضیها به جاهای بالایی میرسند و کار خوبی پیدا میکنند؛ بعضیها هم کمتر تلاش میکنند و بیکار گوشهٔ خیابان مینشینند و گدایی میکنند؛ انسانهای دیگری هم، بیشتر تلاش کرده و مانند کوهی استوار در برابر دشمنان میایستند و در راه خدا و وطن عزیزشان میجنگند و به درجهٔ شهادت میرسند.
از نظر من، شهادت، بالاترین درجهای است که فقط انسانها توان دستیابی به این درجهٔ بالا را دارند؛ البته نه همهٔ انسانها، فقط بعضی از آنها. شاید از نظر ما شهادت سخت باشد و حتی تصور اینکه رزمندهها چگونه مانند لاله پرپر میشدند، آزارمان دهد و باعث شود غصه بخوریم؛ اما کسانی هم بودند و هستند که شهادت برایشان از عسل شیرینتر باشد. اینها هم اول مانند ما پشت نیمکت بودهاند، اما با درس خواندنهایشان، با عبادت کردنهایشان، با سبک زندگی درست و مطالعه، به معنای واقعی کلمهٔ «شهادت» پی بردند و به این درجه دست پیدا کردند. شهدایی همچون شهید #تهرانی_مقدم، شهید #احمدی_روشن، شهید #قاسم_سلیمانی، شهید #فخری_زاده و...
ما هم باید خوب درس بخوانیم و مطالعه کنیم و با عبادت و سبک زندگی درست، راه راست را پیشه کنیم و مانند شهدا در برابر سختیها همچون کوه استوار باشیم تا به خدا برسیم.
✍امیرعباس تهوری، سیزده ساله، ۹۹/۹/۸
#محسن_فخری_زاده
#شهید_محسن_فخری_زاده
#ترور
#ترور_دانشمند_هسته_ای
#مذاکره
🆔️ @benevisim ✍بهتر بنویسیم
🔷 فیزیکِ عرفان به قلم ✍ دانشمند شهید محسن فخری زاده
از دید من فیزیک عرفان از مسیر طبیعت است. من بنا ندارم از فیزیک به خدا برسم. چرا که به خدا رسیدن نه با فلسفه امکان پذیر است نه با فیزیک. بلکه با فیزیک جلوه های زیبای حضرت حق را می یابم، لذت می برم و انشاءالله بر ایمانم افزوده می شود.
در سیر تاریخ فیزیک بد نیست بدانید که ابتدا فیزیک دانان به پنج نیروی "مغناطیسی"، "الکتریکی"، "هسته ای"، "گرانشی" و "ضعیف" معتقد بودند. بر اثر کارهای دانشمند شهیر ماکسول و سایرین مثل فارادی و... دو نیروی الکتریکی و مغناطیس به هم پیوستند و نیروی "الکترو مغناطیس" را آفریدند. که با این حساب تعداد نیروها چهارتا شد. انشتین بر اساس دیدگاه فلسفی خود به این می اندیشید که همه نیروها را از یک منشاء به دست آورد. ولی تا آخر عمر موفق نشد. تا در قرن گذشته دانشمند مسلمان عبدالسلام و دیگران مثل واینبرگ موفق شدند نیروی ضعیف را هم به نیروی الکترومغناطیس پیوند دهند و جایزه نوبل دریافت نمایند. آنان نام نیروی "الکترو ضعیف" بر آن نهادند و با این حساب تعداد نیرو ها به سه تقلیل یافت. نیروی "الکترو ضعیف"، "هسته ای" و "گرانش".
در تحلیل خود بین مفهوم نیرو و انرژی جدایی قائل شو. نیرو مفهوم فعلیت یافته انرژی است. و انرژی کل جهان ثابت است. انرژی از شکلی به شکل دیگر در می آید و نیز به ماده تبدیل می شود و ماده هم به طور معکوس به انرژی تبدیل می شود، ولی کل انرژی جهان ثابت است. که با این بیان ماده را هم مطابق تعریف انشتین انرژی قلمداد می کنیم.
با این حساب از دید مادی جهان فقط انرژی است. و این انرژی کاملا به هم پیوسته است.دقت کن این مطلب بسیار اساسی است. شاید فعلا نباید می گفتم ولی نگران بودم که در سردرگمی بمانی. در آینده یکی از مطالب کلیدی که روی آن کار خواهم کرد همین مطلب است.به حول و قوه الهی.
اما در مورد خداوند، باید از زبان خود او یا ائمه معصومین صحبت کنیم. خداوند از ذرات تشکیل نشده است که هر ذره آن در موجودی از موجودات عالم باشد. خداوند همه جا با همه وجود خود حاضر و ناظر است. و در مورد صفات خود تعبیراتی دارد مثل این که جبروت او همه چیز را پر کرده است یا علم او به همه چیز تعلق دارد. آنچنان به اشیاء نزدیک است که در مورد انسان می فرماید نزدیک تر از رگ گردنتان به شما هستم. یا می فرماید وقتی بند گان من مرا می خوانند من نزدیک هستم و دعوت دعوت کنندگان را اجابت می کنم و....
وبلاگ دانشمند شهید فخریزاده
#ترور #شهیدانه
#انتقام_سخت
#محسن_فخری_زاده
#شهید_محسن_فخری_زاده
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🆔️ @benevisim ✍بهتر بنویسیم
کاسبی را در نظر بگیرید که بهترین و مرغوبترین کالاها را برای فروش آورده است، ولی مغازهاش ته یک کوچهٔ باریک است که هیچ تابلوی راهنمایی ندارد، یا اینکه برای مغازهٔ خود یک ویترین مناسب و جذاب درست نکرده است. اگر همزمان در همین بازار، یک کاسب دیگر همین کالا را در یک مغازهٔ دونبش در خیابان اصلی عرضه کند و هرچند وقت یکبار هم بخشی از درآمدش را برای طراحی ویترین مغازه هزینه کند، به نظرتان کدامیک فروش بیشتری دارند؟ تنها کسانی به سراغ مغازهٔ اول میروند که از قبل این مغازه و فروشندهاش را بشناسند و به خودش یا کیفیت جنسی که عرضه میکند، ارادت ویژهای داشته باشند. در غیر این صورت، معمولاً مشتریان به سراغ مغازهٔ دوم میروند، حتی اگر درواقع، کیفیت اجناس او پایینتر باشد. داستان ما و بسیاری از مقالههای ما هم همین است. ازاینرو، حساسترین بخش یک مقالهٔ خوب و خواندنی، یک عنوان گیرا و یک مقدمهٔ جذاب است. پاراگراف مقدمه، غیرازاینکه دربردارندهٔ مدعای مقاله در قالب «جملهٔ مدعا» است، «طرح مقاله» و یک «محرِّک» مناسب و جذاب نیز برای شروع مقاله را در خود دارد.
🆔 @benevisim ✍️بهتر بنویسیم
#روش_نویسندگی ۱
🔰 در یک متن کوتاه به چند موضوع نپردازيد!
مخاطب شما نباید در نوشته شما، پراکنده گویی را ببیند. یک دست و منظم حرف بزنید و ذهن مخاطب را با پراکنده گویی خسته نکنید.
هر نوشته، بايد يك موضوع مشخص را دنبال كند و خواننده در نوشته آن را دنبال كند؛ اگر پراكندهگويي و چند موضوعگويي در يك نوشته اتفاق بيفتد، خواننده سر در گم ميشود و در نهايت هم معلوم نيست آن چيزي كه دنبالش بوديد اتفاق بيفتد يا نه.
اگر احساس ميكنيد اين مطلب از زاويه ديگري نيز قابل استفاده است و ميتوان از زاويه ديگر، برداشت دومي از آن داشت در نوشته ديگري به آن موضوع بپردازيد و آن را توضيح دهيد؛ اما در يك نوشته نبايد محوريت روي بيش از يك موضوع باشد.
پ.ن:
✅ وقتی می خواهید راجع به چیزی بنویسید، فقط در مورد همان مسئله بنویسید و بس!
🆔 @benevisim ✍️بهتر بنویسیم
#روش_نویسندگی ٢
🔰 در نوشتن به فکر مخاطب تان هم باشید.
مطالبی را ننویسید که دانستن یا ندانستنش اتفاقی را برای مخاطب رقم نزند.
تمام سعی خود را بکنید تا حرف هایی بزنید که گرهی از خواننده آن متن باز کند و در زندگی اش کاربرد داشته باشد.
حرف های انتزاعی به مرور مخاطب تان را خسته می کند و حوصله اش را سر می برد؛ پس موضوعی انتخاب کنید و حرف هایی بزنید که دغدغه خواننده متن تان باشد و با خواندن نوشته شما مسئله ای از زندگی اش را حل کند.
🔹 یکی از آفت هایی که برخی از نویسندگان یا پژوهشگران با آن مواجه میشوند همین مسئله است.
پ.ن:
💠 کاربردی بودن متن ها برای خواننده شما بسیار مهم است؛ پس شما هم به این خواسته مخاطب تان اهمیت بدهید...
🆔 @benevisim ✍️بهتر بنویسیم
#ویراستاری
#نیم_فاصله
نیمفاصله، به معنای ایجاد فاصله بین کلمات دو بخشی، بدون ایجاد فضای خالی در میان آنها است.
برای مثال با ایجاد نیم فاصله کلمه دو بخشی «می گذاریم» را شکل درست «میگذاریم» مینویسیم.
🆔 @benevisim ✍️بهتر بنویسیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما از تایپ کردن خسته می شوید!
پس این #فیلم را تماشا کنید و به دوستان خود نیز هدیه بدهید!
👆👆👆👆👆👆
🆔 @benevisim ✍️بهتر بنویسیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت سالگرد شهادت سردار #قاسم_سلیمانی :
یاد تو را،
نام تو را،
در کوچهها و خیابانها جاری میکنیم تا ظهور...
تهیه کننده: امیرحسین عزت زمانی
کارگردان: حسین حسنی
#سردر_هر_خانه
#حجله_های_سلیمانی
https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592
💠 چگونه در رسانه یادداشت بنویسیم؟
یادداشت رسانه ای مطلوب چه ویژگی هایی دارد؟
🔷 کانون فرهنگی،تبلیغی منار برگزار می کند:
✍️ دوره یادداشت نویسی رسانه ای
استاد: آقای حسن طاهری،روزنامه نگار و فعال رسانه ای
به صورت حضوری و مجازی
اطلاعات بیشتر را از شناسه @Manaar_admin دریافت کنید.
https://eitaa.com/joinchat/281804844C1f3585f204
🌀 نشانی سایتهای مهم و ضروری برای پژوهشگران و نویسندگان🌀
🔰🔰🔰🔰🔰
☑️ دسترسی آزاد و رایگان به تمام مقالات، کتابها و پایان نامه ها.
1. ieeexplore.ieee.org
2. acm.org
3. link.springer.com
4. wiley.com
5. sciencedirect.com
6. acs.org
7. aiaa.org
8. aip.org
9. ajpe.org
10. aps.org
11. ascelibrary.org
12. asm.org
13. asme.org
14. bioone.org
15. birpublications.org
16. bmj.com
18. emeraldinsight.com
19. geoscienceworld.org
20. icevirtuallibrary.com
21. informahealthcare.com
22. informs.org
23. ingentaconnect.com
24. iop.org
25. jamanetwork.com
26. joponline.org
27. jstor.org
28. mitpressjournals.org
29. nature.com
30. nrcresearchpress.com
31. oxfordjournals.org
32. royalsocietypublishing.org
33. rsc.org
34. rubberchemtechnol.org
35. sagepub.com
36. scientific.net
37. spiedigitallibrary.org
38. springermaterials.com
39. tandfonline.com
40. theiet.org
💠 معرفی سایتهایی برای دانلود رایگان کتاب
www.ketabnak.com
gen.lib.rus.ec کتاب و مقاله انگلیسی
www.urbanity.ir
www.takbook.com
www.irpdf.com
www.parsbook.org
www.irebooks.com
www.farsibooks.ir
www.ketabesabz.com
www.readbook.ir
💠 سایتهای مهم علمی،پژوهشی
www.digitallibraryplus.com
www.daneshyar.net
💠 بانک های اطلاعاتی
www.umi.com/pqdauto
www.search.ebscohost.com
www.sciencedirect.com
www.emeraldinsight.com
www.online.sagepub.com
www.springerlink.com
www.scopus.com
http://apps.isiknowledge.com
www.anjoman.urbanity.ir
💠 پایاننامههای داخلی و خارجی
www.irandoc.ac.ir
www.urbanity.ir
www.umi.com/pgdauto
www.mhrn.net
www.theses.org
💠 مقالات فارسی
www.urbanity.ir
ricest.ac.ir
www.shahrsaz.ir
www.magiran.com
www.civilica.com
www.sid.ir
ensani.ir
💠 دسترسی آزاد روانشناسی و آموزش و پرورش:
http://eric.ed.gov
💠 اطلاعات عمومی کشورها:
www.worldatlas.com
💠 مقالات رایگان کتابداری و اطلاع رسانی:
www.infolibrarian.com
💠 آرشیو مقالات از سال ۱۹۹۸
www.findarticles.com
💠 کتابخانه الکترونیک
www.digital.library.upenn.edu/books
💠 رایانه و بانکهای اطلاعاتی فارسی:
www.srco.ir
💠 دانشنامه آزاد اینترنتی:
www.wikipedia.org
💠 دسترسي به متن
کامل پايان نامه هاي 435 دانشگاه
از24 کشور اروپایی:
http://www.dart-europe.eu/basic-search.php
💠 دسترسي رايگان به بانک مقالات
دانشگاه کاليفرنيا:
http://escholarship.org/
💠 دسترسي رايگان به بانک مقالات
دانشگاه TENNESSEE:
http://www.lib.utk.edu:90/cgi-perl/dbBro...i?help=148
💠 دسترسي رايگان به 1,550,632 مقالهی دانشگاهی:
http://www.oalib.com/
💠 دسترسي به پاياننامههای
الکترونيکی دانشگاه ناتينگهام:
http://etheses.nottingham.ac.uk/
💠 دسترسی رايگان به کتابها و ژورنالهای سايت In Tech:
http://www.intechopen.com/
💠 دسترسی رايگان به مقالات علمی،
دانشگاه McGill:
http://digitool.library.mcgill.ca/R
💠دسترسی رايگان به مقالات علمي،
مقالات 1753 ژورنال- دانشگاه
استنفورد:
http://highwire.stanford.edu/
📚📚 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
به "بهتر بنویسیم" بپیوندید.👇
https://eitaa.com/joinchat/281804844C1f3585f204
#روش_نویسندگی ٣
🔰 در نوشتن پَرِش نکنید!
خواننده متن شما نباید احساس کند که شما او را نمی فهمید.
گاهی در نوشتن از اتفاقات، حوادث، زمان و... پرش می کنیم به گونه ای که مخاطب دچار ابهام و سردرگمی می شود.
مخاطب را باید آهسته آهسته و مرحله به مرحله پیش برد. نمی شود یک دفعه ای به پله آخر رسید و حرف نهایی را زد؛ بدون این که همه مقدمات لازم فراهم شده باشد.
باید این احساس برای مخاطب ایجاد شود که نوشته شما سیر منطقی دارد و او را به آرامی در کنار خودش پیش می برد.
دست خواننده را بگیرید و پله پله با او جلو بروید؛حتی یک دفعه او را از دو پله بالا نبرید. این باعث زدگی و خسته شدن مخاطب می شود.
https://eitaa.com/joinchat/281804844C1f3585f204
📣 کانال تخصصی "بهتر بنویسیم✍" تقدیم میکند:
📚 دوره آموزش مدیریت کانال در فضای مجازی:
آموزش گام به گام وظایف هفتگانه مدیر کانال
📕 هدفگذاری؛
📕 تعیین موضوع؛
📕 راهاندازی کانال؛
📕 عضوگیری اولیه و معرفی کانال؛
📕 تولید محتوا؛
📕 بارگزاری محتواها؛
📕 حفظ و افزایش اعضا.
💡 ۲۵ درس کوتاه و کاربردی در قالب متن، صوت و تصویر.
💡 به همراه تحلیلها و توصیههای راهبردی رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی.
#دوره_مدیریت_کانال
#بازنشر_تولیدات_کانال
🎯🎯🎯
در «بهتر بنویسیم✍» حرفه ای شوید.👇
https://eitaa.com/joinchat/281804844C1f3585f204
📚دورهٔ آموزش مدیریت کانال در فضای مجازی
📄 1️⃣: هفت قدم تا موفقیت یک کانال
(وظایف مدیر کانال)
🧮 ۳۲۴ کلمه
📆 ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
📎 پیوست: 🎧1️⃣
بسم الله الرحمن الرحیم
تصمیم گرفته اید یک کانال داشته باشید؟
پس خودتان را برای کارها آماده کنید:
1. هدفگذاری؛
2. تعیین موضوع؛
3. راهاندازی کانال؛
4. عضوگیری اولیه و معرفی کانال؛
5. تولید محتوا؛
6. بارگزاری محتواها؛
7. حفظ و افزایش اعضا.
✅هدفگذاری
منظور از هدفگذاری، تعیین رویکرد کانال است. باید بهروشنی بدانید که انگیزهتان چیست: سرگرمی، درآمدزایی، امور عامالمنفعه یا غیره.
اگر ضرورت راهاندازی کانال برایتان ثابت نشده، بهتر است این کار را کنار بگذارید.
✅تعیین موضوع
زمینه یا زمینههای فعالیت محتوایی کانال را مشخص کنید. دقیق و شفاف کردن موضوع کانال، نقش مهمی در موفقیت شما در انجام دیگر وظایف مدیریتی دارد؛ پس نباید بهسادگی از کنار آن بگذرید.
برای تعیین موضوع کانال، شما به چند مؤلفه نیاز دارید:
1. شناخت توانمندیها و ظرفیتهای خود؛
2. تعیین مخاطب؛
3. شناسایی مهمترین نیازهای مخاطب؛
4. اطمینان از نبود کانالهای مناسب برای پاسخگویی به این نیازها.
✅راهاندازی کانال
هنگام راهاندازی کانال، باید به ترتیب به چهار مسئله توجه داشته باشید:
1. نام؛
2. تصویر؛
3. توضیحات؛
4. نشانی لینک.
✅عضوگیری اولیه و معرفی کانال
به نظر بعضی ها، از جمله من، این کار پیش از تولید محتوا اصولی نیست؛ درنتیجه باید آن را با وظیفۀ بعدی مدیریت کانال در نظر بگیرید.
با این وجود، ترفندها و نکاتی دربارهٔ معرفی کانال و عضوگیری در آغاز راه وجود دارد که توجه نکردن به آنها، آیندهٔ کانالتان را تحت تأثیر قرار میدهد.
✅تولید محتوا
مهمترین وظیفهٔ شما برای مدیریت یک کانال، تولید محتواست.
اگر فقط محتواهای دیگران را ارائه کنید، موفق نخواهید بود. پس هرطور شده این چند مهارت را به دست آورید:
1. سوژهیابی؛
2. زاویهشناسی؛
3. تولید محتوا؛
4. گزینش قالب مناسب؛
5. عنوانگذاری؛
6. هشتگنویسی؛
7. ایجاد جذابیت بصری.
✅بارگذاری محتواها
پس از تولید و یا گردآوری محتوا، نوبت بارگذاری آنها در کانال است. این کار قواعدی دارد که حتماً باید یاد بگیرید.
✅حفظ و افزایش اعضای کانال
چگونگی حفظ مخاطب و راههای افزایش اعضای کانال، آخرین بخش آموزشهایی است که برای مدیریت یک کانال به آن نیاز دارید.
#دوره_مدیریت_کانال
#وظایف_مدیر_کانال
#بازنشر_تولیدات_کانال
🎯🎯🎯
در «بهتر بنویسیم✍» حرفه ای شوید.👇
https://eitaa.com/joinchat/281804844C1f3585f204
درس۱.m4a
1.62M
📚 دوره آموزش مدیریت کانال در فضای مجازی
🎧1️⃣ هفت قدم تا موفقیت یک کانال (وظایف مدیر کانال)
⌛️ ۳دقیقه
📆 ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
📎 پیوست: 📄
#دوره_مدیریت_کانال
#وظایف_مدیر_کانال
#بازنشر_تولیدات_کانال
🎯🎯🎯
در «بهتر بنویسیم✍» حرفهای شوید.👇
https://eitaa.com/joinchat/281804844C1f3585f204
📚دورهٔ آموزش مدیریت کانال در فضای مجازی
📄2️⃣ چه کسی گفته اگر تو راه بیفتی، راه خودش هدف را به تو نشان می دهد؟!
(اهداف مختلف کانال ها)
🧮 ۳۰۰ کلمه
📆 ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
📎 پیوست: 🎧2️⃣
بسم الله الرحمن الرحیم
✅در درس قبل گفتم که منظور از هدفگذاری برای یک کانال، تعیین رویکرد آن است. باید قبل از هر کاری به این سؤال جواب بدهید که چرا تصمیم گرفتهاید یک کانال داشته باشید؟ انگیزهتان چیست؟
✅به نظرتان این یک پرسش بیهوده است؟! چند دقیقه تحمل کنید و این چند خط را بخوانید؛ حتماً نظرتان عوض میشود. اگر این درس را تا آخر خواندید و نظرتان عوض نشد، برگردید و آن را دوباره بخوانید؛ چون مطمئنم دفعهٔ اول آن را خوب نخواندهاید.😃
✅فکر نمیکنم شما از کسانی باشید که وقت اضافه دارند و برای پر کردن اوقات فراغت خودشان به فکر کانال داری افتادهاند. ولی بعضیها هستند که فقط برای سرگرمی کانال راه میاندازند؛ نتیجهٔ این رویکرد هم در نوع کانال و مخاطبان آن دیده میشود.
✅شاید باورش برای کسی که با این فضا چندان آشنا نیستند کمی سخت باشد، ولی بیشترین تعداد کانالها و شلوغترین آنها، کانالهایی هستند که با هدف کسبوکار و درآمدزایی فعالیت میکنند. در فضای مجازی از تبلیغ محصولات خود یا دیگران در یک کانال میتوانید پول درآورید تا مدیریت کانال اطلاعرسانی. حتی برگزاری دورههای آموزشی در کانالها هم میتواند پولساز باشد.
✅شاید شما از جمله کسانی باشید که ترجیح میدهند به داشتن یک کانال اقتصادی و سودآور، کارهای خیریه بکنید. در این صورت، «اطلاعرسانی محرومیتها و نیازها»، «جلب کمکهای نیکوکاران» و «بازتاب کمکهای مردمی»، مهمترین محتواهای شما خواهند بود.
✅اما اگر اهلش باشید، کانالها ظرفیت بسیار خوبی برای دستیابی به دو هدف «شبکهسازی» و «تربیت نیرو» هستند. در کانالهای مبتنی بر شبکهسازی، مدیران بیشتر به دنبال ایجاد یک شبکهٔ تبلیغی منسجم برای نشر یک اندیشه هستند. اما وقتی مدیر کانال یک روند مشخص اقناع بینشی و جهتدهی گرایشی در مخاطبان را دنبال کند، در حقیقت به دنبال تربیت نیرو است.
✅هدف کانال شما کدامیک از اینهاست؟
1. سرگرمی؛
2. درآمدزایی؛
3. کارهای خیریه؛
4. شبکهسازی (نشر یک اندیشه)؛
5. تربیت نیرو.
#دوره_مدیریت_کانال
#هدف_گذاری
#بازنشر_تولیدات_کانال
🎯🎯🎯
در «بهتر بنویسیم✍» حرفهای شوید.👇
https://eitaa.com/joinchat/281804844C1f3585f204
درس۲.m4a
1.92M
📚 دوره آموزش مدیریت کانال در فضای مجازی
🎧2️⃣ چه کسی گفته اگر تو راه بیفتی، راه خودش را به تو نشان میدهد؟
(اهداف مختلف کانالها)
⌛️ ۴دقیقه
📆 ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
📎 پیوست: 📄
#دوره_مدیریت_کانال
#هدف_گذاری
#بازنشر_تولیدات_کانال
🎯🎯🎯
در «بهتر بنویسیم✍» حرفه ای شوید.👇
https://eitaa.com/joinchat/281804844C1f3585f204
📚دورهٔ آموزش مدیریت کانال در فضای مجازی
📄3️⃣ دشمن در فضای مجازی وارد جنگ شده؛ آرایش جنگی بگیرید!
(ضرورت فعالیت نیروهای انقلابی و فعالان فرهنگی در فضای مجازی از نگاه رهبر معظم انقلاب)
🧮 ۲۷۲ کلمه
📆 ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
📎 پیوست: 🎧3️⃣
بسم الله الرحمن الرحیم
✅مخاطب این درس کسانی هستند که دارند به راهاندازی یک کانال برای «شبکهسازی» یا «تربیت نیرو» فکر میکنند، ولی هنوز تردید دارند. شاید شما هم یکی از همین افراد باشید. با خودتان میگویید: «واقعاً فعالیت در فضای مجازی به زحمتش میارزد؟ من خودم در فضای حقیقی با مخاطبانی ارتباط دارم و مشغول فعالیت فرهنگی و تبلیغی هستم. با این حساب اصلاً چه ضرورتی دارد که منِ فعال فرهنگی، طلبه یا معلم وارد فضای مجازی بشوم و مثلاً یک کانال راه بیندازم؟»
✅به نظرم بهترین کسی که دراینباره میتواند ما را راهنمایی کند، رهبر معظم انقلاب است. کافی است وارد پایگاه اطلاعرسانی دفتر ایشان شوید و کلیدواژهٔ «فضای مجازی» را جستوجو کنید تا انبوه تحلیلهای دقیق و توصیههای راهبردی ایشان را مطالعه کنید. در ادامهٔ این دورهٔ آموزشی، بعد از هر درس یکی از این تحلیلها و توصیهها را با هم خواهیم خواند. ولی برای اینکه معاملهمان کاملاً نسیه نباشد، فعلاً این یکی را داشته باشید:
✅از همه طرف دشمن وارد شده. مسئولین کشور و آحاد توانا و آحاد مردم باید در مقابلهٔ با این دشمن هر کاری که میتوانند [انجام دهند]. در هر بخشی، در هر رشتهای که میتوانند، بایستی خودشان را آماده کنند، وارد میدان باشند. احساس مسئولیت کنند. آرایش دشمن آرایش جنگی است؛ از لحاظ اقتصادی آرایش جنگی گرفته؛ از لحاظ سیاسی آرایش جنگی گرفته؛ فقط از لحاظ نظامی علیالظاهر آرایش جنگی ندارد که آن هم البتّه حواس نظامیهای ما جمع است.
همانطور که عرض کردم از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همهٔ بخشهای مختلف.
(بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان ۱۳۹۸/۰۲/۱۱)
#دوره_مدیریت_کانال
#ضرورت_فعالیت_در_فضای_مجازی
#بازنشر_تولیدات_کانال
🎯🎯🎯
در «بهتر بنویسیم✍» حرفه ای شوید.👇
https://eitaa.com/joinchat/281804844C1f3585f204
📝 فهرست محتوای دوره آموزش مدیریت کانال در فضای مجازی
📆 ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
💡برای رفتن به هر درس، روی هشتگ مربوط کلیک کنید.
💡هر درس، یک فایل صوتی هم دارد.
👈معرفی #وظایف_مدیر_کانال (درس۱)
👈وظیفه اول: #هدف_گذاری (درس۲)
👈 #ضرورت_فعالیت_در_فضای_مجازی (درس۳)
👈 #ظرفیتهای_فضای_مجازی (درس۴)
👈 وظیفه دوم: #تعیین_موضوع (درس۵و۶)
👈 وظیفه سوم: #راه_اندازی_کانال (درس۷تا۹)
👈 وظیفه چهارم: #عضوگیری_اولیه (درس۱۰)
👈 وظیفه پنجم: تولید محتوا
📌 #اهمیت_تولید_محتوا (درس۱۱)
📌 #سوژه_یابی (درس۱۲)
📌 #زاویه_شناسی (درس۱۳)
📌 #روش_تولید_محتوا (درس۱۴)
📌 #گزینش_قالب_مناسب (درس ۱۵ تا۱۹)
📌 #عنوان_گذاری (درس۲۰)
📌 #هشتگ_نویسی (درس۲۱)
📌 #ایجاد_جذابیت_بصری (درس۲۲)
👈 وظیفه ششم: #بارگذاری_محتوا (درس۲۳)
👈 وظیفه هفتم: #حفظ_و_افزایش_اعضا (درس۲۴و۲۵)
🎯🎯🎯
در "بهتر بنویسیم✍" حرفهای شوید.👇
https://eitaa.com/joinchat/281804844C1f3585f204
دوستان عزیزی که به تازگی به جمع ما در کانال تخصصی "بهتر بنویسیم✍" پیوستهاید،
سلام،
خوش آمدید.🌹
دوره مدیریت کانال یکی از محتواهای تولیدی خوب این کاناله؛
حتماً استفاده کنید.