eitaa logo
🖤🌹 بهترین مسیر خوشبختی 🌹🖤
6.7هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.9هزار ویدیو
531 فایل
🌷بهترین مسیر خوشبختی🌷 #تخریب_چی کانال⇩⇩⇩ @mosaferbehesht133 ⇯⇯⇯⇯⇯⇯⇯⇯ سلام خیلی خوش آمدید✋ راه ارتباطی @mersad_968 تبلیغ و تبادل هم داریم @mosaferbehesht14 https://daigo.ir/secret/9499154387 نقد و پیشنهادها
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۹.mp3
4M
۲۹ 🌻به نیت شهیدمحسن فخری زاده🌻
ماه شادی ۲۴.m4a
12.16M
۲۴ 🇮🇷بسم رب الشهداءوالصدیقین🇮🇷 لازم میدونم این تذکر را تکرار کنم که ما وقتی از نشاط و سرور عمیق قلبی که فقط با دینداری به وجود میآد، صحبت میکنیم به این معنا نیست که باید از شادی های ظاهری و سطحی دست برداشت❌ ولی حرف در اینه که باید خلاصه تکلیفمون رو با شادی و سرور ظاهری معلوم کنیم.😖 نشاط ظاهری خوبه و در اسلام سفارش شده که خوش برخورد و اهل لبخند و مزاح باشیم 😎 و به کوه و دشت و دمن بریم👌 ولی آنچه در جلسات قبل اثبات کردیم این بود که نشاط ظاهری اصلاً به اندازه نشاط باطنی اهمیت نداشته و قابل مقایسه نیستند.🚫 متأسفانه، خیلی از مؤمنین از سرور قلبی محرومند و اصلاً به دنبال لذت بردن واقعی که از دین، ریشه مییابد نیستند 😖 درصورتی که تنها راه رسیدن به اوج لذت، دینداری و تقویت ایمان است💪 لذا امیرالمؤمنین علیه السلام میفرمایند: 👈بِالإِیمانِ یُرتَقى إلى ذِروَۀِ السَّعادَۀِ ونِهایَةِ الحُبورِ باایمان است که میتوان تا اوج خوشبختی و نهایت شادمانی، بالا رفت. بله اگر ته دل آدم خیلی شاد باشه آدم از تظاهرات توخالی و شادی های بی مورد ظاهری، مستغنی میشه❌
کسی به اشتباه فکر نکنه، حالا که ما داریم از شادی و نشاط معنوی صحبت میکنیم دیگر این نشاط روحی به درد دنیا و جسم ما نمیخوره😖 و این دو جدا از هم هستند❌ اتفاقاً باید گفت: نشاط و شادی را میتوان به سلامتی هم ترجمه کرد ناشاد بودن، یعنی ناسلامتی و بیماری، بیماری هم جسم و هم روح. آدم در اثر شادی و نشاط عمیقی که در جانش به وجود میآد میتونه 👈استرس ها، غم ها، خودخوری ها و حسادت ها و بخل ها و ... خیلی از مرض ها که به بدن و جسم انسان ضرر میزنه را میتونه به راحتی رد کنه✅ ولی وقتی انسان شاد نباشه دچار بسیاری از بیماری ها میشه؛ این نوع بیماری اینقدر مزمن و ریشه دار است که خیلی ها حتی متوجهش نمیشن
ناشاد بودن بیماری که نه تنها مزمن بلکه بیماری زاست و به شدت مُسری و واگیرداره🙄 و به راحتی از نسلی به نسل دیگر منتقل میشه به همین خاطر والدین خیلی باید مراقب باشن تا این بیماری را نشر ندن❌ و برای فرزندانشون به ارث باقی نذرن متأسفانه خیلی از مادرها، خصلت های بد خودشون را به بچه هاشون منتقل میکنند😖 مادرها خیلی راحت احساسات منفیشون را بروز میدن بطور مثال وقتی ناراحت میشن به راحتی سخن منفی مبالغه آمیز بر زبان جاری میکنن😕 چون میخوان خودشون را از این ناراحتی تخلیه کنن اما این بچه ای که سخن اونا رو میشنوه واقعاً باور میکنه و تأثیر میپذیره و روح و جان او اینجوری ضعیف شکل میگیره که تا آخر عمر با او خواهد بود😕
یه زمان مادری احساس های منفی وجودش را به فرزندش منتقل میکنه اما یه زمان مادری دیگر حس شجاعت و ادب و وفاداری را به فرزندش منتقل میکنه، آیا مقام این دو مادر برابر است؟ لذا بعضی از بزرگان منبر نقل میکنند که ام البنین فرزندانش را جمع کرد و گفت: فرزندانم درست است که پدر شما با پدر حسن و حسین یکی است؛ اما مادر شما کجا و مادر ایشان کجا. مادر ایشان دخت رسول گرامی اسلام فاطمه زهراست، یك موقع نکند ایشان را با نام برادر یا خواهر صدا بزنید😢 بلکه بدانید که ایشان مولا و سرور شمایند و شفاخانه زاد ایشان. به همین خاطر بعضی از مقاتل مینویسند: عباس تا آخرین لحظه که هنوز از مرکب بدون دست روی زمین نیفتاده بود 👈هیچگاه سیدالشهدا را برادر صدا نزد اما ابی محنف می نویسه وقتی که دست های عباس جدا شد، درحالی که از دو طرف دستش قطرات خون میریخت به دشمن حمله کرد تا اینکه ظالمی با گرز آهنین بر سر مبارکش زد و آن را شکافت، آن هنگام مظلوم به زمین افتاد و در خون غوطه ور گردید و صدا زد:
"یا اَخا اَدرِک اَخاک" ای برادر، برادرت را دریاب مرا ببخش چو خواندم برادرت آقا به امر مادرتان گفتم آن عبارت را خجل ز روی ربابم، مرا مبر خیمه چگونه بنگرم اطفال بیقرارت را
صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام اللهم صل علی محمد و آل محمدوعجل فرجهم التماس دعای فرج و شهادت👌🌷✋ ان شاءالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 142.mp3
9.82M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز صد چهل و دوم خطبه ۱۸۶ بند ۱و ۲
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز صد و چهل و دوم ┄┄┅┅✿❀✨🦋✨❀✿┅┅┄┄ 📜 : (در اصول کافی ج١، ص١٣١ آمده است، که این سخنرانی در شهر کوفه ایراد شد و پیرامون توحید و خدا شناسی است که اصول آن در هیچ خطبه ای یافت نمی شود.) 1⃣ شناساندن صحيح خداوند سبحان ♦️کسی که کيفيّتی برای خدا قائل شد، يگانگی او را انکار کرده و آن کس که همانندی برای او قرار داد، به حقيقت خدا نرسيده است. کسی که خدا را به چيزی تشبيه کرد، به مقصد نرسيد. آن کس که به او اشاره کند يا در وَهم آورد، خدا را بی نياز ندانسته است. هرچه که ذاتش شناخته شده باشد، آفريده است و آنچه در هستی به ديگری متّکی باشد، دارای آفريننده است. سازنده ای غير محتاج به ابزار، اندازه گيرنده ای بی نياز از فکر و انديشه و بی نياز از ياری ديگران است. با زمان ها همراه نبوده و از ابزار و وسايل کمک نگرفته است. هستی او برتر از زمان و وجود او بر نيستی مقدّم است و ازليّت او را آغازی نيست. با پديد آوردن حواس، روشن می شود که حواسّی ندارد و با آفرينش اشياء متضاد، ثابت می شود که دارای ضدّی نيست و با هماهنگ کردن اشياء دانسته می شود که همانندی ندارد. خدايی که روشنی را با تاريکی، آشکار را با نهان، خشکی را با تری، گرمی را با سردی، ضدّ هم قرار داد و عناصر متضاد را با هم ترکيب و هماهنگ کرد و بين موجودات ضدّهم، وحدت ايجاد کرد، آنها را که با هم دور بودند نزديک کرد و بين آنها که با هم نزديک بودند فاصله انداخت. خدايی که حدّی ندارد و با شماره محاسبه نمی گردد، که همانا ابزار و آلات، دليل محدود بودن خويشند و به همانند خود اشاره می شوند. اينکه می گوييم موجودات از فلان زمان پديد آمده اند، پس قديم نمی توانند باشند و حادثند؛ و اين که می گوييم حتماً پديد آمدند، اَزَلی بودن آنها رد می شود؛ و اينکه می گوييم اگر چنين بودند کامل می شدند، پس در تمام جهات کامل نيستند. خدا با خلق پديده ها در برابر عقل ها جلوه کرد و از مشاهده چشم ها برتر و والاتر است و حرکت و سکون در او راه ندارد، زيرا او خود حرکت و سکون را آفريد، چگونه ممکن است آنچه را که خود آفريده در او اثر بگذارد؟ يا خود از پديده های خويش اثر پذيرد؟ اگر چنين شود، ذاتش چون ديگر پديده ها تغيير می کند و اصل وجودش تجزيه می پذيرد و ديگر اَزَلی نمی تواند باشد و هنگامی که (به فرض محال) آغازی برای او تصوّر شود، پس سرآمدی نيز خواهد داشت و اين آغاز و انجام، دليل روشن نقص و نقصان و ضعف دليل مخلوق بودن و نياز به خالقی ديگر داشتن است. پس نمی تواند آفريدگار همه هستی باشد و از صفات پروردگار که هيچ چيز در او مؤثر نيست و نابودی و تغيير و پنهان شدن در او راه ندارد خارج شود. 2⃣ والاتر از صفات پديده ها ♦️خدا فرزندی ندارد تا فرزند ديگری باشد و زاده نشده تا محدود به حدودی گردد و برتر است از آن که پسرانی داشته باشد و منزّه است که با زنانی ازدواج کند. انديشه ها به او نمی رسند تا اندازه ای برای خدا تصوّر کنند و فکرهای تيزبين نمی توانند او را درک کنند، تا صورتی از او تصوّر نمايند. حواس از احساس کردن او عاجز و دست ها از لمس کردن او ناتوان است و تغيير و دگرگونی در او راه ندارد و گذشت زمان تأثيری در او نمی گذارد. گذران روز و شب او را سال خورده نسازد و روشنايی و تاريکی در او اثر ندارد. خدا با هيچ يک از اجزاء و جوارح و اعضاء و اندام و نه با عَرَضی از اَعراض و نه با دگرگونی ها و تجزيه، وصف نمی گردد. برای او اندازه و نهايتی وجود ندارد و نيستی و سرآمدی نخواهد داشت؛ چيزی او را در خود نمی گنجاند که بالا و پايينش ببرد و نه چيزی او را حمل می کند که کج يا راست نگه دارد؛ نه در درون اشياء قرار دارد و نه بيرون آن، حرف می زند نه با زبان و کام و دهان، می شنود نه با سوراخ های گوش و اعضاء شنوايی، سخن می گويد نه با به کار گرفتن الفاظ در بيان، حفظ می کند نه با رنج به خاطر سپردن، می خواهد نه با به کارگيری انديشه، دوست دارد و خشنود می شود نه از راه دلسوزی، دشمن می دارد و به خشم می آيد نه از روی رنج و نگرانی. به هرچه اراده کند، می فرمايد باش، پديد می آيد نه با صوتی که در گوش ها نشيند و نه فريادی که شنيده شود؛ بلکه سخن خدای سبحان همان کاری است که ايجاد می کند. ┄┄┅┅✿❀✨🦋✨❀✿┅┅┄┄
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ۷۴ لوایح قانونی پس از تصویب هیأت وزیران به مجلس تقدیم می شود و طرح های قانونی به پیشنهاد حداقل پانزده نفر از نمایندگان، در مجلس شورای اسلامی قابل طرح است. ۷۵ طرح های قانونی و پیشنهادها و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانونی عنوان می کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه عمومی می انجامد، در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن طریق جبران کاهش درآمد یا تأمین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد. اصل ۷۶ مجلس شوری اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد. ۷۷ عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، قراردادها و مؤافقت نامه های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.