Haj Meysam MotieeShab04Ramazan1397[02].mp3
زمان:
حجم:
15.33M
#فصل_پرواز
#پرواز_درسحرگاهان 🕊
#قراری_به_وقت_كربلا 😭
🔺 مناجات 🔺
هزاران بار استغفار کردم
دوباره جرم خود تکرار کردم
من آن کاهم که روی شانهی خویش
هزاران کوه عصیان بار کردم.
@bentolhoda_81
#فصل_پرواز
#پرواز_درسحرگاهان 🕊
🔻 توحید صفاتی🔻
💠 اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ قُدرَتِكَ بِالْقُدرَةِ الَّتِي اسْتَطَلْتَ بِهَا عَلَى كُلِّ شَيءٍ وَ كُلُّ قُدْرَتِكَ مُستَطِيلَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِقُدْرَتِكَ كُلِّها
💠 خدايا از تو درخواست می كنم به حق قدرتت كه بر همه موجودات احاطه دارد، و همه قدرتت بر تمام موجودات احاطه دارد، خدايا از تو درخواست می كنم به حق همه مراتب قدرتت.
💠وقتی می گوییم خداوند قادر مطلق است و قدرت او بر همه موجودات احاطه دارد، این امر شامل همه صفات اوست.
💠 این، همان "توحید صفاتی" است که خاص ذات خداوند متعال است و تمایزی بین صفات او ــ اعم از قدرت، علم، سمع و ...ــ نبست؛ و همه این صفات اشاره به یک حقیقت دارد که همان ذات خداوند است.
💠به عبارت دیگر، تفاوتی نمی کند که ذات خدا را با کدامیک از صفات و اسامی او بنامیم. بنابراین، در مقام ذات وقتی مانند این فراز دعای سحر گفته می شود خداوند قادر مطلق است، شامل همه صفات است.
💠 از امام صادق(ع) نقل شده است که فرمود:
"لَمْ یَزَلِ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ رَبَّنَا وَ الْعِلْمُ ذَاتُهُ وَ لَا مَعْلُومَ وَ السَّمْعُ ذَاتُهُ وَ لَا مَسمُوعَ وَ البَصَرُ ذَاتُهُ وَ لَا مُبصَرَ وَ القُدْرَةُ ذَاتُهُ وَ لَا مَقدُور... ـ
💠 خداوند از ازل پروردگار ما بود؛ و علم ذات او بود در حالی که هیچ معلومی نبود؛ و شنوایی ذات او بود حال آن که هیچ شنیده شده ای نبود؛ و بینایی ذات او بود در حالی که هیچ دیده شده ای نبود؛ و قدرت ذات او بود در حالی که هیچ مقدوری وجود نداشت...
📚 (الکافی، ج 1، ص 107)
📍کاری از ؛ #رسانه_بنت_الهدی
@bentolhoda_81
Ahmad al-Dabagh26.mp3
زمان:
حجم:
26.83M
#فصل_پرواز🕊
تلاوت #ترتیل قرآن کریم 📖
🎤با صدای استاد احمد دبّاغ
🔻جزء بیست و شش🔻
کاری از؛ #رسانه_بنت_الهدی
@bentolhoda_81
1_8914554.mp3
زمان:
حجم:
3.99M
#فصل_پرواز🕊
تلاوت #تحدیر قرآن کریم 📖
🔻جزء بیست و شش🔻
کاری از؛ #رسانه_بنت_الهدی
@bentolhoda_81
44.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فصل_پرواز 🕊
#پرواز_در_ملکوت_قرآن
باشرح: 🌹 آیه ( ۴۷) از سوره ی مبارکه ذاریات جزء بیست وششم 🌹
از کلام الله مجید درخدمت شماخوبان هستیم.
کاری از#رسانه_بنت_الهدی
@bentolhoda_81
#فصل_پرواز 🕊
#پرواز_در_ملکوت_قرآن
🍂یافتههای جدید علمی🍂
✍ اینشتین در سال 1916، مقاله نسبیت عام را که مطالعهای بر کل کیهان بود، ارائه نمود.
بر اساس این تئوری، #کائنات یا در حال #گسترش هستند و یا در حال #انقباض.
در آن سال دانشمندان مدارک قاطعی برای پذیرفتن هیچ یک از آن دو حالت در دست نداشتند.
خود اینشتین چنان به #ایستا بودن جهان اطمینان داشت که در معادلات خود ثابتی به نام ثابت کیهان شناختی معرفی نمود که بر خلاف دیگر نیروها، از منبع خاصی ناشی نمیشد،
بلکه در کالبد فضا زمان نهفته بود و باعث ایستا بودن جهان میشد.
بعدها، (هنگامی که هابل در سال 1929 گسترش کهکشانها و جهان را بیان نمود) وی از این کار خود به عنوان #بزرگترین اشتباه زندگیاش یاد کرد.
ادوین هابل در سال 1929 با بررسی دادههایی از چند #کهکشان متوجه شد که آنها با سرعت دهها کیلومتر در ثانیه در حال دور شدن از یکدیگر هستند.
این مشاهدات اثبات میکرد که جهان #ایستا و پایا نیست و در حال #گسترش یافتن است.
این گسترش بدین معناست که با بازگشت به گذشته، به زمانی خواهیم رسید که همه #کهکشانها در یک #نقطه قرار داشتهاند.
آن نقطه با جرم خیلی بزرگ و حجم خیلی کوچک منفجر و سپس گسترده شده که به آن لحظه مهبانگ میگویند.
مدل استاندارد مهبانگ بیان میکند که جهان ناگهان از #گسترش #نقطهای بسیار کوچک و فشرده به وجود آمده است.
کاری از#رسانه_بنت_الهدی
@bentolhoda_81
#فصل_پرواز 🕊
#پرواز_در_ملکوت_قرآن
🌹نتیجه گیری🌹
✍ همانطور که ملاحظه شد،
در آیه 47 سوره ذاریات
به صراحت از موضوع #گسترش آسمان سخن گفته شده است،
هرچند که غالباً مفسران در گذشته به سبب عدم آگاهی از این پدیده و تصور #ایستا بودن جهان،
این واژه را یا به معنای #قدرتمند تفسیر میکردند و یا اگر معنای توسعه دادن را برای آن اصل میدانستند،
این توسعه را در چیزی غیر از #آسمان، همانند #رزق و #روزی مردم در نظر میگرفتند.
جالب اینجاست که در این آیه و آیات همجوار سخنی از مسأله رزق و روزی نبوده،
بدین ترتیب باید گفت که با توجه به تصریح آیه به پدیده گسترش جهان و عدم آگاهی مردم عصر نزول از این واقعیت علمی، این آیه میتواند از مصادیق #اعجاز علمی قرآن به شمار آید
کاری از #رسانه_بنت_الهدی
@bentolhoda_81
#فصل_پرواز 🕊
#پرواز_در_ملکوت_قرآن
🔹انطباق آیات قرآن و نظریه علمی گسترش جهان وسخنان صاحب نظران🔹
💠 1- آیة اللَّه مکارم شیرازی در تفسیر آیه 47 سوره ذاریات در مورد :
📍 «انا لموسعون» 📍
چهار تفسیر ذکر می کند:👇
📍الف: به معنای #توسعه در رزق از سوی خدا بر بندگان از طریق #نزول باران.
📍ب: به معنای #توسعه در رزق از سوی خدا بر بندگان از هر نظر.
📍ج: به معنای #بی نیازی خداوند چون خزائن او آنقدر #گسترده است که با اعطاء رزق به خلایق پایان نمی پذیرد.
📍د: خداوند #آسمان ها را آفریده و دائماً #گسترش می دهد.
ایشان معنای چهارم را تقویت می کند و می نویسد:
«با توجه به مسأله آفرینش آسمان ها در جمله قبل و با توجه به کشفیات اخیر دانشمندان در مسأله «گسترش جهان» که از طریق مشاهدات حسی نیز تأیید شده است معنی لطیف تری برای آیه می توان یافت و آن اینکه خداوندآسمانها را آفریده و دائماً گسترش می یابد.
💠 2- یکی از نویسندگان معاصر در این مورد می نویسد:
🔅«تمامی کهکشانهای هستی و اجرام کوچک و بزرگ آسمانی به سرعت زیادی از یکدیگر دور می شوند و با سرعت محیر العقولی یعنی 000/ 60 تا 000/ 150 کیلومتر در ثانیه رو به سوی نقطه ای نامعلوم در حرکت اند.
و شاید این مطلب مصداق آیه
🔅«انّا للّه و انّا الیه راجعون»
(باز گشت همه چیز به سوی اوست) باشد و یا آیه ای دیگر که می فرماید
🔅 «الا الی الله تصیر الامور»
(بازگشت همه امور به سوی اوست)».
🔅آنگاه آیه 47 سوره ذاریات را می آورد. و این مطلب را از نویسندگان متعددی نقل می کند و می نویسد:
🔅«آری قرآن کریم در عصری که نه از دوربین های معمولی خبری بود و نه از تلسکوپ های غول پیکر امروزی، به گسترش و انبساط عالم اشاره نموده است. »
💠 3- دکتر «موریس بوکای» نظریه انبساط جهان در پایان نتیجه می گیرد که (این آیه) #انبساط جهان را بدون کمترین ابهام ذکر می کند.
💠 4- استاد آیة اللّه معرفت نیز دیدگاه توسعه جهان را مطرح می کند و می پذیردو #توسعه رزق را در آیه فوق یک معنای #مجازی می دانند که از توسعه مکانی گرفته شده است
کاری از#رسانه_بنت_الهدی
@bentolhoda_81