eitaa logo
احکام تخصصی و به روز
1هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
4.1هزار ویدیو
40 فایل
لینک کانال👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1244201028Caf3a0dc274 گروه پرسش و پاسخ👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2102919389Ca8a381ab12 لینک گروه ادعیه https://eitaa.com/joinchat/889913605C377bc55dc5 💝اللهم عجل لولیک الفرج💝
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️اطلاعیه با توجه به درخواست ها و پیشنهادهای مختلف بزرگواران، بر آن شدیم تا ترجمه (به زبان های ، و ) را علاوه بر شبکه های اجتماعی، در «پیام رسان ایتا» نیز منتشر کنیم تا دسترسی بهتری برای فعالان عرصه تبلیغ دینی بین المللی و افراد مرتبط با شیعیان و مخاطبان خارجی فراهم گردد: 📍عربی: https://eitaa.com/joinchat/1323368587C4186f55afb 📍اردو: https://eitaa.com/joinchat/1328414859C78ae2d2737 📍انگلیسی: https://eitaa.com/joinchat/1326841995C25094979f5 🖌 امید است همه مبلغان، مروجان و مشتاقان نشر احکام دینی بتوانند از این بستر و فرصت فراهم شده در جهت انتشار بین المللی احکام اسلامی بهره ببرند. 🆔 رهبر
‏ 💠 در صورت تحقق شرايط زیر امر به معروف و نهى از منكر واجب مى‏شود: 1. آمر به معروف بايد اینها را بداند: 1. 🌺معروف و منكر را بشناسد و بداند چیست. 2. 🌸بداند كه فاعل منكر هم معروف و منکر را می‌شناسد. 3. 🌼بداند كه فاعل منكر عمدا و بدون عذر شرعى مرتكب آن مى‏شود. تبصره: 🔹 لازم نيست اين شناخت به تفصيل و با جزئيات باشد بلكه اگر اجمالًا بدانيم كارى كه شخص ترك كرده است، واجب یا کاری را که انجام می‌دهد حرام است، امر به معروف واجب است. 🔸 اگر فردی در ترک واجب یا انجام حرام عذرى شرعى يا عقلى داشته باشد امر به معروف ونهى از منكرش واجب نيست. 2. 🌱احتمال دهد كه امر و نهى او در شخص خلافكار اثر دارد، خواه اثر فورى داشته باشد يا غير فورى، كامل يا ناقص، بنابراين اگر بداند هيچ اثر نمى‏كند واجب نيست. تبصره. 🔸طبق نظر آيت‏الله سيستانى: اگر كسى مى‏داند كه امر و نهى او اثر ندارد، احتياط واجب آن است كه كراهت و ناراحتى خود را از كارهاى ناشايسته خلافكار به هر طورى كه ممكن است (با گفتار يا رفتار يا نوشتار و مانند آن) اظهار نمايد؛ هرچند بداند كه در او اثر نخواهد داشت. 🔹طبق نظر آيت‏الله بهجت: در صورتى كه انسان مى‏داند سخن او تأثيرى در ديگرى ندارد، بر او لازم نيست امر به معروف نمايد، ولی مستحب است. 3. ‏ 🍀 شخص معصيت‏كار قصد ادامه منكر و يا تكرار منكر را داشته باشد ولى اگر بداند يا احتمال صحيح بدهد كه فرد خاطى قصد ندارد گناه خود را تكرار كند، نهى از منكر واجب نيست. 4. 🌿 در امر و نهى ضرر جانى، آبرويى و مالى (ضرر مالى قابل توجه نه جزئى) نباشد، پس اگر بداند يا خوف اين باشد كه امر يا نهى او، ضرر جانى يا آبرويى يا مالى نسبت به او يا بعضى از مؤمنين مى‏رساند، امر به معروف و نهى از منكر واجب نيست. 📚 امام، رساله م2791 و تحريرالوسيلة ج‌1 ص465 القول في شرائط وجوبهما؛ خامنه‏اى، اجوبه س1057 و سايت احكام موضوعى امر به معروف؛ بهجت، رساله م 1608؛ فاضل، رساله م 2124؛ وحيد، رساله م2069؛ نورى، رساله م 2789؛ صافى، رساله م 2862؛ سيستانى، رساله ج1 م2202 و 2205؛ مكارم، رساله، م 2414.
لینک کانال. در ایتا👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1244201028Caf3a0dc274 گروه پرسش و پاسخ👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3990683729C6536c5b1f2 💝اللهم عجل لولیک الفرج💝 تقدیم به ساحت مقدس قدس عالم امکان مهدی صاحب الزمان(عجل االله تعالی فرج) 🌺🍀🌺🍀🌺🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حکم فضله موش در لباس و فرش🙄 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─ ‎‌‌‌‌‌
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 💠اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُك ِ🌹 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 ️⃣1️⃣ هر شب۱۰۰صلوات و یک آیه الکرسی هدیه به روح مطهر یکی ازشهدا داریم.🌷 هدیه امشب را تقدیم میکنیم به روح مطهر شهید 👈شهیدیوسف‌زنجانی‌پورقنبری🌷 وشهدایی‌که‌امروزتولدشان‌است تولدت‌مبارک‌
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 💠اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُك ِ🌹 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 ️⃣1️⃣ هر شب ۱۰۰صلوات و یک آیه الکرسی هدیه به روح مطهر یکی ازشهدا داریم.🌷 هدیه امشب را تقدیم میکنیم به روح مطهر شهید 👈مجتبی‌ثابت🌷 وشهدایی‌که‌امروزتولدشان‌است تولدت‌مبارک‌
5037204518.mp3
467.3K
❓آثار نماز جماعت چیست؟ 🎙پاسخ حجت الاسلام ربانی 👆 ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5846051755212669595.mp3
1.69M
❓شرايط صيغه محرميت عقد موقت دختر و پسر چگونه است؟ 🎤پاسخ
♻️حضرت امام سجاد«علیه السلام» ♻️ الْقَوْلُ الْحَسَنُ يُثْرِى الْمالَ وَ يُنْمِى الرِّزْقَ وَ يُنْسِئُ فِى الاَْجَلِ وَ يُحَبِّبُاِلَى الاَْهْلِ وَ يُدْخِلُ الْجَنَّةَ 🔹گفتار نيك، ثروت را زياد و روزى را فراوان مى كند، مرگ را به تأخير مى اندازد، انسان را در خانواده محبوب مى كند و به بهشت وارد مى نمايد. 📚 خصال، ص ۳۱۷، ح ۱۰۰ 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸
🍂🍂 📤پرسش کاربر در گروه: سلام، تا چند درجه با انحراف از قبله، اگر نماز خوانده شود، نماز درست است؟مرجع: رهبری. 📤پاسخ: سلام علیکم از نظر رهبری و امام خمینی(ره) در نماز عمداً نباید از قبله منحرف شوید، اما اگر قبله را ندانید یا سهوا و از روی فراموشی از قبله منحرف شوید و یا با دليل معتبرى به يك طرف به عنوان قبله نماز بخوانید و بعد متوجه شوید كه آن طرف قبله نبوده است، اگر انحراف از قبله به حد دست راست یا چپ قبله نرسیده باشد و به عبارت دیگر کمتر از ۹۰ درجه باشد، نمازتان صحيح است و اگر در وسط نماز متوجه انحراف از قبله شدید، بقيه نماز را بايد رو به قبله بخوانید و نمازتان صحیح است. اما اگر انحراف از قبله ۹۰ درجه یا بيش از ۹۰ درجه بود و وقت نماز هنوز باقى بود، بايد نماز را اعاده كنید و اگر وقت نماز گذشته بود، دیگر قضای نماز لازم نیست، حتی اگر مشخص شود پشت به قبله نماز خوانده است.[1] نظر مراجع در مورد انحراف از قبله:👇 نظر مراجع در مورد انحراف از قبله به شرح زیر است: ✍آیه الله مکارم شیرازی: پنج الی شش درجه انحراف عمدی اشکالی ندارد، ولی بیش از آن جایز نیست و انحراف سهوی در صورتى که کمتر از ۹۰ درجه باشد، اشکالی ندارد. اما اگر سهوا بیشتر از ۹۰ درجه منحرف از قبله باشد، نمازهای گذشته را باید به ‌تدریج قضا کند.[2] ✍آيه الله شبيري زنجانی: اگرطوری بایستید که بگویند رو به قبله نماز می خوانید، کافی است و تشخیص این موارد با عرف است و دقت عقلی لازم نیست.[3] ✍آیه الله صافی: انحراف عمدی از قبله اگر کم باشد که شخص رو به قبله در عرف باشد - مثل چهار درجه - اشکال ندارد و صدق حالت رو به قبله بودن در نظر عرف کافی است. [4] ✍آیه الله بهجت: انحراف عمدی از قبله جایز نیست و باید عرفاً رو به قبله بودن را مراعات کند، مگر به اندازه پهنای یک انگشت (چهار درجه) که بخشید شده است. [5] 📚منابع: ۱. امام، تحریرالوسیله، ج 1، المقدمه الثانیه فی القبله، م 4، ص 256 و استفتائات، ج 1،‌ احکام نماز، س 32؛ خامنه ای، سایت، استفتائات جدید. ۲. مکارم: استفتا. ۳. برگرفته از استفتائات آیه الله العظمی شبیری زنجانی. ۴. صافی، جامع الاحکام، ج 1، س 197. ۵. بهجت، استفتائات، ج 2، س 1499، 1520 و 1503.