eitaa logo
بسلام آمنين
1.8هزار دنبال‌کننده
118 عکس
9 ویدیو
17 فایل
وَسَدَّ الأَبْوابَ إِلّا بابَ #عَليٍ وَقالَ: أَنا مَدينةُ العِلْمِ وُعَليٌ بابُها #تمدن_مدرن، بالهای پرواز انسان را شکست و پاهایش را زخمی کرد، آنگاه با منت به او عصا داد @Haj_ghasem_y یادداشتهای سبک زندگی اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
٠ ۱۱بهمن۱۴٠۲/ سال سوم امام خمینی ره: روحانیت و عشایر، دو سد مهم در مقابل پیشروی اجانب هستند!!!! رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام راحل(۱۵خرداد۹۴) فرمودند: اگر را گم، فراموش یا خدای ناکرده عمداً کنار بگذاریم، ملت ایران خواهد خورد. بدیهی است وقتی با پرسشهایی از جنس تمدن سازی به بازخوانی امام نپردازیم، چیزی از راه آن بزرگ مرد تاریخ دستگیرمان نخواهد شد. توضیح بیشتر اینکه هیچ گاه امام را از منظر این پرسشها ارزیابی نکرده ایم، به همین دلیل نه ایشان را درست و جامع می شناسیم نه دشمنانشان را. این است که پس از گذشت حدود نیم قرن از انقلاب الهی او و علیرغم دستاوردهای فراوان، کماکان با مشکلات بسیاری روبرو هستیم. حتی در مواقعی با قوت نیروهای انقلاب و پول بیت المال مسلمین، ایجاد کننده آن مشکلات هم می شویم. یکی از مهم ترین پرسشهای این عرصه، مربوط به می شود. برنامه و حساسیت امام خمینی ره برای نظام مشاغل حکومتش چه بود؟ در یادداشت۱۳۲ اشاره کوتاهی به در نگاه امام داشتیم و در کوتاه مجال کنونی، نظری به تعابیر و بیانات شگفت انگیز آن فقیه دشمن شناس به مسئله !. کلمه و اصطلاحی که به دلیل امام ناشناسی مان به زودی به تاریخ خواهد پیوست و ما را گرفتار همان سیلی وعده داده شده خواهد کرد. ایشان در تاریخ ۲/۲/۵۸، عشایر ایران را یکی از ملت نام می برند و در کنار روحانیون، آنها را سدی مستحکم در مقابل نفوذ اجانب تعبیر می کنند که دائما مورد غضب حکومت آن پدر و پسر خائن بودند. ۲۴ روز پس از آن تاریخ، تضعیف و توطئه حکومت پهلوی علیه عشایر را، یکی از خیانتهای آن رژیم به عنوان می کند!. در همین سخنرانی و در تعبیر قابل تامل دیگری می گوید: ما الان مبتلا هستیم به گرفتاری های زیاد، به خرابی های زیاد که باید با دست قدرتمند تمام طبقات و به ، این گرفتاری ها رفع بشود. امام خمینی ره در دیگر سخنانشان به بیان نحوه دشمنی و تضعیف عشایر در رژیم اجنبی پهلوی پرداخته اند. ایشان یکی از مهم ترین راهبردهای آنان را و نابود کردن شغل استراتژیک می دانند. و مگر عشایر و زندگی عشیره ای بر اساسی غیر از دامداری هم استوار است؟ «دامداری را اینها به کلی از بین بردند، مراتع ما را که جای دامداری بود گرفتند، ملی کردند به اصطلاح خودشان» ۲٠/۷/۵۷. «در حکومت پهلوی دامداری ایران را به هم زدند، کشاورزیش را به هم زدند، همه زندگی را به هم زدند. دامداری را از بین بردند، حالا ملت ایران با گوشت های - عرض می کنم که - یخ زده نجس دارند زندگی می کنند که از بلاد دیگری می آورند برایشان، یخ زده، خراب، فاسد و حرام میت است. در صورتی که ایران اش وقتی که دامداری حسابی بود کافی بود برای همه ایران و مابقی اش باید صادر میشد ۴/۹/۵۷. حال پرسش اینجاست: آیا از فرصت گرانقدر انقلاب اسلامی برای تقویت عشایر و زندگی عشیره ای استفاده کردیم؟ آیا توانستیم با و زدودن انحصارهای طاغوتی از مراتعی که به حکم اسلام سهم همه مردم است، بسترساز گسترش دامداری های خُرد، خودکفا کردن خانواده ها، احیای حکم شریف زکات، محرومیت زدایی و دهها فایده دیگر شویم؟ پاسخ ناگفته پیداست و واردات سالانه بیش از ۲۵٠ هزار تن گوشت و عرضه ی ششصد هزار تومانی آن، گواه فاصله ما با فهم امام و راه اوست. @besalamen_amenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 گزیده ای از سخنان حجت‌الاسلام قاسم یزدانی (محقق الگوی پیشرفت اسلامی) در اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی با موضوع: ارتباط میان تورم و الگوی ساخت بازار/ یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - قم ❓ساخت بازارهای رایگان برای مردم، تجارت را عمومی تر می کند و قیمت تمام شده کالاها را کاهش می دهد. 🎙صوت کامل ارایه + نظر هیئت عالی نقد https://eitaa.com/Tamadon_Islam/19 https://eitaa.com/Tamadon_Islamف
۲۵ بهمن ۱۴٠۲/ سال سوم از کرسی خالی سید ابن طاووس تا ویزیت دوازده میلیونی شیخ رعنا! کلام الله زندگی بیش از دویست و پنجاه بار درباره الهی توضیح داده و به انواع و الفاظ مختلف، آفرینش الهی را کرده. جالب اینکه ایجاد تغییر و دگرگونی در را یکی از برنامه های اصلی ابلیس می داند(نساء۱۱۹). از مهم ترین مخلوقات الهی، فرشتگان و اجنه هستند که مرحوم علامه مجلسی در ده جلد کتاب (مجلدات۵۴تا۶۳ بحارالانوار)، آیات و روایات مرتبط با آنها را به تفصیل جمع آوری کرده است. این همه تاکید قرآن و روایات بر توصیف ملائکه و اجنه، نشان از جایگاه غیر قابل انکار این قسم از موجودات در هدایت و زندگی انسان دارد. در این فضا کسی که به دنبال خلقت شناسی و معرفت نسبت به و از طریق شبه علمهای تمدن غرب است، ره به ترکستان می برد که آنها از اساس منکر عالم و جز از دنیا فهم ندارند(۷ روم). اما از آنجا که تمام نظام آموزشی پرورشی ما مبتنی بر همین شبه علم های بریده از عالم غیب است، قریب به اتفاق مردم از نقش و تاثیری که ملائکه و اجنه در زندگی شان دارند بی اطلاعند. البته که اشکال اصلی در حوزه علمیه ای است که متمرکز بر امر و نهی های الهی است و سوگمندانه، کاری با از عالم خلقت ندارد. همین است که بسیاری از مردم به سمت کارهایی می روند که ناخواسته موجب اختلاط زندگی شان با اجنه می شود. در نتیجه گرفتار مشکلاتی می شوند که دستگاه کارشناسی مدرن(روانشناسی،علوم تربیتی،پزشکی،جامعه شناسی و...) در بسیاری از موارد، اساسا قدرت تحلیل و فهمش را ندارد چه رسد به ارائه راه حل و درمان. برادر عزیزی چند سال پیش می گفتند: در منطقه ما پیرزنی است که می نامند و مدعی باطل کردن سحر و جادو است. جالب اینجاست که در مواردی تا دوازده میلیون تومان فقط برای ویزیت اخذ می کند! البته گاهی تخفیف می دهد و با هشت میلیون هم کنار می آید! پندار بنده این است که پدیده شیخ رعناها، زاییده خالی بودن کرسی هدایتگری . عالم بسیار گرانقدری که از مهم ترین یادگارهایش کتاب شریف است. ایشان در این کتاب مجموعه ای از معتبرترین حرزها و دعاهای انبیاء و ائمه علیهم السلام را جمع آوری و به بشریت تقدیم کرده اند. در همین راستا یازدهمین جلد از کتاب مسجد و اداره جامعه به پدیده و راههای مقابله با آن می پردازد. از جمله سرفصلهای این کتاب، بررسی پانزده منشا اختلاط زندگی جن و انسان در سبک زندگی مدرن ماست که به زودی منتشر خواهد شد. ان شاءالله @besalamen_amenin
۴ اسفند ۱۴٠۲/ سال سوم به این بندها خیره شو خیره شو! بندهای توسعه و اغلال اسارت یک ملت 1️⃣ ‌تأکید بر آگاهی بانوان در مقاطع سنی بالقوه باروری، در زمینه . 2️⃣ آموزش مسائل (کاهش) جمعیت در قالب مواد درسی در سطوح !، دانشگاهی و آگاهی سازی عمومی در صدا و سیما. 3️⃣ تأمین و تعمیم وسایل پیشگیری از بارداری در سطح مناطق جغرافیایی کشور به ویژه روستاها و مناطق محروم. 4️⃣ کسب دانش و انجام مطالعات جهت استفاده و توسعه روشها و تکنولوژی‌های جدید در امر پیشگیری از بارداری. 5️⃣ اختصاص بخشی از فعالیت بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی در سطح کشور به منظور ارائه خدمات پیشگیری از بارداری. 6️⃣ لغو کلیه قوانین و مقررات و امتیازهای اقتصادی- اجتماعی مشوق خانوارهای پرجمعیت. این بندها بخشی از برنامه ی روزانه یک کودک یا دانش آموز دبیرستانی نیست، بلکه یکی از مهم ترین بخشهای برنامه ی تنها کشور شیعه جهان است. آنهم نه برای یک روز و دو روز بلکه برای پنج سااااال! بخشهایی از مهم ترین تدابیر قانون برنامه دوم توسعه درباره جمعیت. قانونی که به شدیدترین و بی رحم ترین شکل ممکن در بازه زمانی ۱۳۷۴تا۱۳۷۹ مبنای کل سیاستهای جمهوری اسلامی بود. برنامه ای که ۲۳۸۱۸۶٠٠٠٠٠٠٠٠ تومان از قرار هر دلار ۵٠٠ تومان برای آن هزینه شد. برنامه ای که نخبگان یک ملت!! در مجلس و دولت آقای هاشمی و خاتمی، با نقش محوری دکتر مرندی و ولایتی از سال ۱۳۶۹ آغاز کرده بودند. برنامه ای که می خواست بر اساس یافته های علمی!!، نرخ رشد جمعیت کشور را تا سال ۱۳۹٠ به ۲/۶ دهم و متوسط چهار فرزند در خانواده کاهش دهد. اما از آنجایی که دوستان برای رسیدن به بسیار عجول بودند، آنچنان قلب راکتور جمعیت ایران را بتن ریزی کردند که در سال نود به نرخ رشد ۱/۳ رسیدیم و همچنان رو به کاهشیم. آری نابودی نسل شیعه یک کار قانونی بود، با بودجه بیت المال شیعیان علی! با هدف رسیدن به توسعه و خوشبختی! اما دو نکته: اول اینکه نسل کشی شیعیان کماکان از طرق مختلفی در جریان است. یکی از ابعاد جرائم سازمان یافته ای مانند در ارض واسعه ایران و کردن زنان همین است. جالب اینکه از اصلی ترین راهبردهای پیشنهادی برنامه اول توسعه (۱۳۷۴_۱۳۶۹) برای کاهش جمعیت، همین افزایش مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی بوده! نکته دوم: باید بدانیم که طرح کاهش جمعیت، تنها طرحی نبوده که به نام و هدف رسیدن به سعادت و خوشبختی طی این سالها اجرا شده و این جریان کماکان ادامه دارد. حال که در آستانه انتخاب قانون گذارانی جدید هستیم، در وهله اول باید طرحهای حقیقی پیشرفت را از برنامه های استعماری توسعه غربی بازشناسی و برای مردم تبیین کنیم، ثانیا نمایندگانی را روانه مجلس کنیم که نسخه های پیشرفت و سعادت را از قرآن و روایات می گیرند، نه از بهداشت جهانی و سند ضاله 2030. نمایندگانی که غایتشان حرکت در مسیر است نه سقوط در جهنم . آشنایی با برخی از طرحهای پیشرفت اسلامی @besalamen_amenin
۶ اسفند۱۴٠۲/ سال سوم موکب یا هتل؟ از قیام بالقسط مردمی تا قیام بالحرص سرمایه داری! هفته ای دو بسته خرما+ قهوه و چای+ یک میز و مقداری هیزم برای چای آتیشی! اینها تمام وسایل من است که هر هفته سه شنبه ها اینجا برپا می کنم. حرفهای یکی از جوانان انقلابی که سه شنبه ها موکبش را در صندوق عقب ماشینش می گذارد و در مسیر حرم تا جمکران، مشغول امامش می شود، وفای به می کند و خدمت رهروان مسیرش. دلایلش بماند اما یکی از بزرگترین ستمها به اسلام و مسلمین، این کلام مشهور است که اسلام فقط محتواست و درباره شکل و قالب حرفی ندارد. همین کژفهمی باعث شده که ضد اسلامی ترین قالب ها را از بگیریم و در انتظار نوشیدن محتوای اسلامی، سراب ها را یکی پس از دیگری بپیماییم. آیه ۲۵ سوره حدید یکی از مهم ترین آیات کلام الله زندگی است که از قضا جزء مهم ترین آیات قرآن هم به شمار می رود. در این آیه خداوند متعال هدف اصلی ارسال انبیاء علیهم السلام را به وسیله بیان می کند. این آیه بیش از اندازه مهم است. معنای این راهبرد بنیادین این است که هر نظام و ساختاری که بسترساز قیام به قسط مردم نباشد اسلامی نیست! هر قالبی که ایجاد کند و اجازه ورود مردم را در امور ندهد، ضد اسلام است و موجب بدبختی بشر. وضعیت مربع برمودای نظام سرمایه داری یعنی بانک، بورس، بیمه و بهداشت متمرکز و انحصاری را از این منظر هم می توان بررسی کرد. در همین راستا می توان مدل و قالب تمدن کفر را در مسئله مهمانی، ضیافت و مسافرت مورد بررسی قرار داد. وجه مشترک پدیده ی و موارد پیش گفته در انحصاری بودن آن است. اساسا نظام سرمایه داری با هنرمندی تمام، مردم و مشارکت های مردمی را به حاشیه رانده و در مقابل، فرعون ها و قارون هایی سرمایه دار را حاکم بر عرصه های مختلف زندگی بشر کرده. این به دست نیامده مگر از طریق همان قالبها. هتلداری به عنوان پدیده ای مدرن، امری انحصاری است و به همین دلیل کلان است و گران قیمت. نتیجه اینکه سود بسیار فراوان این امور، نصیب معدود اغنیایی می شود که توان تاسیس و راه اندازی یک هتل را دارند. حال آنکه دیگر آیه مهم قرآن می فرماید: ساز و کارهای اقتصادی جامعه نباید باعث شود که ثروت، تنها در دست اغنیاء در گردش باشد(سوره حشر آیه۷). این قالبهای متمرکز و انحصاری برآمده از عالم مدرن، بسترساز حرص و بلعیدن مستضعفین هستند. خطر این است که حرص، یکی از ارکان سه گانه کفر(کافی ج۲ص۲۸۹) است و کفر هم قرین ظلم(۲۵۴ بقره) و ظلم، ریشه همه هلاکتهای بشری(۴۷ أنعام). اما در مقابل و باتوجه به دو آیه ی قالبی و شکلی مذکور، می توان گفت که مدل اسلامی پذیرایی و مدیریت مسافران و زائران، غیرمتمرکز، سبک، آسان و در توان همه مردم است، حتی جوانی که هر هفته توان خرید یک بسته خرما دارد. مدلی که به زیباترین شکل ممکن در پدیده تمدنی ظهور کرده است. شکل و قالب فوق پیشرفته اسلام از لحاظ کارآمدی هم بی رقیب است. کما اینکه هیچ شهر توریستی توان پذیرایی بیست تا سی میلیون نفر آنهم در بازه زمانی دو هفته را ندارد. آنهم در فضایی که همه دنبال ایثار هستند نه بلعیدن و کندن و انباشتن! قالبی که به مرور می توان در مناسبتهای بین المللی مشهد و قم هم پیاده سازی کرد. در یک کلام می توان گفت: یعنی کوچک کردن واحدهای مدیریت و سپردن آن به همه مردم. @besalamen_amenin
سلام و عرض ادب خدمت خواهران و برادران محترم 🌹🌺💐 موکب یا هتل👇 از نظمیه کنت فورت اتریشی تا امنیت مسجد محور محلات https://eitaa.com/besalamen_amenin/441
۱٠ اسفند ۱۴٠۲/ سال سوم به خواهران و برادران تمدنی انتخابات: مرزهای فدک را فراموش نکنید! در این دوره یکی از بهترین انتخابات تاریخ انقلاب اسلامی را دیدیم. از این جهت که شاهد ظهور یک قدرتمند جدید، در کنار دوگانه قدیمی چپ و راست یا اصلاح طلب و اصولگرا بودیم. گفتمانی که سخن از راهکارهایی جدید، امید آفرین و مبتنی بر کتاب و سنت می زند. داعیه دار طرح هایی مانند قانون گرانقدر «احیای موات» است و «پیشگیری از بیماری به جای تمرکز بر درمان». برای ساخت دار برنامه دارد و به دنبال احیای مشاغل برتر اسلام است. بنابراین فارغ از نتیجه باید بگوییم که در این انتخابات، گفتمان تمدن نوین اسلامی خوش درخشید و در تراز گام دوم انقلاب ظاهر شد. اما نکته مهم این است که نزاع ما با تمدن ضد انسانی مدرن، بخشی و تک بعدی نیست. مرزهای ما به گستره تمام ابعاد زندگی انسانی است. پس بزرگترین اشتباه و خطر این است که مفهوم را به دست خودمان، تقلیل و محدود به یک یا چند عرصه کنیم. به تجربه هم دیده ایم که انقلابی های دغدغه مند، امضا کننده طرحهای کثیر توسعه ای مجالس شدند و برای طرحهای قلیل، بخشی و تک بعدی اسلامی شان هم نتوانستند کاری کنند. چرا که از ابتدا متوجه های مختلف درگیری نبودند. پیشنهاد تشکیل هیئت اندیشه ورز در قم، یکی از راهکارهای مناسب برای بعد از انتخابات است. هیئتی که وظیفه پشتیبانی فکری از نمایندگان تمدنی را دارد، تا شجره طیبه ، بیش از پیش تبیین و تکمیل شود. نتیجه اینکه با طرح های علمی جامع، رزمنده هایی در مجلس خواهیم داشت که توانایی درگیری همه جانبه با پیشنهادات ضاله توسعه را دارند. و إلّا نتیجه نبردی که از صد عرصه حمله می کنند و تنها در دو سه زمینه تصمیم به پاسخ دارید از ابتدا مشخص است. @besalamen_amenin
۱۹ اسفند ۱۴٠۲/ سال سوم من و جدول فقهی تسخیر آرایشگر لاکچری و شامپوی خدا! ای که تویی همه کسم بی تو میگیره نفسم، اگه تو رو... آقا بفرمایید. جوان آرایشگر بود که آهنگ آرایشگاه را به احترامم خاموش کرد. نشستم روی صندلی. رو به رویم پر بود از عکسهای مختلف بازیگران هالیوود! از مارلون براندو گرفته تا ژان کلود، نیکولاس کیج، برد پیت و دیگرانی که نمی شناختم... کارش را شروع کرد. + کلاه نزار، موهاتو خراب میکنه! = اینطور نیست. سر رو باید گرم نگه داری و اتفاقا برای مو هم خوبه. +برای گرمی سر پیشنهاد میکنم بخوری که خیلی عالیه. خواستم سر صحبت رو باهاش باز کنم برای همین پرسیدم: عسل؟ چطور؟ + مدتها سردرد داشتم، رفتم دکتر، فرستادم آزمایشگاه و بعد هم قرص داد که تاثیر خاصی نداشت. دوستم گفت بیا برو ! گفتم اینا که چیزی سر در نمیارن. گفت برو ضرر که نداره. رفتم ولی به جای آزمایشگاه، کف دستمو نگاه کرد!!! و ی نسخه نوشت. با نسخش خوب خوب شدم. اون دکتر خیلی روی عسل تاکید داشت. = اتفاقا عسل یکی از اصلی ترین داروهای قرآنه. خدا دو چیز رو به عنوان شفا معرفی کرده: قرآن و عسل(نحل۶۲/ إسراء٨٢). + چه جالب. شنیدم اثر انگشت رو که چند سال پیش غربیا کشف کردن، قرآن از همون اول گفته بوده (قیامة۴). ما چیزایی داریم که اونا به اسم خودشون ثبت می کنن. بعد به داستان سردردش برگشت و گفت: طب شیمیایی هم ی جا رو درست میکنه صد جارو خراب! = بله داداش به این دلیل که جزئی نگرن و از طرفی هیچ وقت نمی تونن به کل بدن داشته باشن. در نتیجه نمی تونن ارتباط و تاثیر متقابل اعضای بدن رو رصد کنن. ادامه دادم و به آرایشگر گفتم: حالا که شما تفاوت داروهای طبیعی که خدا خلق کرده رو با داروهای انسان ساز دیدی، به نظرت بهترین شامپوهایی که خدا برای سلامت مو درست کرده چیان؟ جوان آرایشگر تعجب کرد و گفت: شامپوی خدا؟!؟! مگه همچین چیزی هم هست؟ منم جدول فقهی تسخیر رو بهش معرفی کردم. حرف اصلی این جدول که یکی از جداول ده گانه مدرسه هدایته اینه که: به جای شناسایی و ترکیب شیمیایی اونها برای رفع نیازهامون، از استفاده کنیم که خداوند متعال برای رفع نیازهای بشر آفریده. بعد هم گل ختمی و گل سدر رو به عنوان دو شامپوی درجه یک بهش معرفی کردم. گفتم اتفاقا شستن سر با گل ختمی موجب امان از (ثواب الأعمال للصدوق ج۱ص۱۹). پی نوشت: مشکل از روزی شروع شد که دین رو تو اوامر و نواهی خلاصه کردیم و به کشف معذر و منجز اکتفا. از استنباط و دقت در مورد و شارع هم چشم پوشی کردیم. شاید این بزرگترین عامل در قطع کردن ارتباط مردم با دین بود! در نتیجه دینی که با فهم نیازهای هر کس و ارائه راه حل شروع می شد، تبدیل به مجموعه ای از امر و نهی های خشک، جبری و بی تفاوت نسبت به مشکلات مردم شد. دینی عاجز از تغییر و مواجهه با تمدن کفر و بنای یک زندگی مبتنی بر ایمان. مطالعه بیشتر: جدول تسخیر/ فقه البیان @besalamen_amenin
هدایت شده از بسلام آمنين
بسم الله الرحمن الرحیم ۲۵ اسفند ۱۴٠۱ به لطف خدا کانال هم تمام شد. عناوین زیر فهرستی از پر بازدید ترین یادداشت های سال گذشته است. ۱. پربازدیدترین های سال ۱۴۰۰ https://eitaa.com/besalamen_amenin/106 ۲. مدیریت شهری مدرن و دفن عبرت https://eitaa.com/besalamen_amenin/110 ۳. تاریخ تمدن ویل دورانت یا حیاة القلوب علامه مجلسی https://eitaa.com/besalamen_amenin/115 ۴. أمیرالمؤمنین علیه السلام،اقتصاددان اولین و آخرین https://eitaa.com/besalamen_amenin/122 ۵. تمرکز بر کشاورزی،نقطه ثقل دشمن شناسی قرآن https://eitaa.com/besalamen_amenin/123 ۶. امام رضا علیه السلام: اولویت دار ترین مسئله جامعه: فراهم کردن لذتهای حلال https://eitaa.com/besalamen_amenin/130 ۷. پذیرش پول اعتباری جامعه را به سمت کفر می‌برد https://eitaa.com/besalamen_amenin/133 ۸. گوسفند و گربه یا تفکیک از مبدا و بازیافت؟ https://eitaa.com/besalamen_amenin/138 ۹. چند دوست از ملائكة الله دارید؟ https://eitaa.com/besalamen_amenin/182 ۱۰. عذاب سنگین روغن خوراکی در قوم یهود! https://eitaa.com/besalamen_amenin/200 ۱۱. انقلاب در دستگاه کارشناسی کشور: مهم ترین انقلاب در انقلاب https://eitaa.com/besalamen_amenin/217 ۱۲. اجرای سند توسعه پایدار بیست سی از زمان رضاخان شروع شد https://eitaa.com/besalamen_amenin/237
بسم الله الرحمن الرحیم ۲۵ اسفند ۱۴٠۲/ سال سوم سومین سال کانال هم تمام شد. به رسم هرسال، فهرستی از پربازدید ترین یادداشت های ۱۴٠۲ تقدیم شما خواهران و برادران محترم می شود: قتل سالانه بیست میلیون پرنده در اروپا بوسیله علم https://eitaa.com/besalamen_amenin/288 مسجد کوفه یا سازمان ملل؟ https://eitaa.com/besalamen_amenin/338 ایران سرزمین پیامبران و سانسور ساختاری انبیاء در آموزش و پرورش https://eitaa.com/besalamen_amenin/352 ژنو، وین، امامت اکونومیست کوفه، قدس، امامت سوره انجیر https://eitaa.com/besalamen_amenin/366 عمود یک هزار و چهارصد و علم علیه السلام https://eitaa.com/besalamen_amenin/373 بانکها چه فراوانند و عبرت پذیران اندک https://eitaa.com/besalamen_amenin/374 دستگاه کارشناسی جاهلیت تو را نجس نکرد https://eitaa.com/besalamen_amenin/380 من تنها معلم مدرسه خانگی مان https://eitaa.com/besalamen_amenin/394 از تانک مرکاوا تا موشک کوکاکولا و نمک قاره پیما https://eitaa.com/besalamen_amenin/417 امام خمینی: شما چهل هزار قنات ما را خشک کردید https://eitaa.com/besalamen_amenin/421 از سنن حنیفیه تا والت دیزنی و سیندرلا https://eitaa.com/besalamen_amenin/431 نظمیه کنت فورت اتریشی تا امنیت مسجدمحور محلات https://eitaa.com/besalamen_amenin/441 آتش فصل پنج سند۲٠۳٠ بر در خانه مادر https://eitaa.com/besalamen_amenin/489 از فانتوم های شیخ بهایی تا گاری اعزه https://eitaa.com/besalamen_amenin/501 نیاز به نهضت سوادآموزی جدید و فاصله کهکشانی تا خمینی https://eitaa.com/besalamen_amenin/501 قم تمدنی جدید در برابر جنگ با اسلام https://eitaa.com/besalamen_amenin/552 از کرسی خالی سیدابن طاووس تا ویزیت دوازده میلیونی شیخ رعنا https://eitaa.com/besalamen_amenin/601 موکب یا هتل؟ از قیام بالقسط تا قیام بالحرص https://eitaa.com/besalamen_amenin/610
بسم الله الرحمن الرحیم ۲۵ اسفند ۱۴٠۲ سلام و عرض ادب خدمت خواهران و برادران محترم به لطف خدا امروز سومین سالی است که در این کانال می نویسم و فردا آغاز چهارمین آن. خواستم گزارشی از این دوره تقدیم شما عزیزان کنم. ابتدا باید عرض کنم یکی از مهم ترین نظریات نقشه جامع تمدن اسلامی، نام دارد. این نظریه حاوی یک مدل برای اجرا و تحقق شاخصه های هویت اسلامی است و شامل چهار بخش اصلی. به عبارتی بر اساس آیات و روایات معتقدیم که برای تحقق عینی هر بخش از رهنمودهای دین مبین، حداقل باید چهار مرحله گذرانده شود: ۱.مدیریت خبر ۲.مدیریت تضارب و گفت و گو ۳.مدیریت مکتوبات و نشر ۴. مدیریت نمونه سازی و تحقق نهایی. ۱۵۵ یادداشت در این سه سال نوشته شد که سهم هر سال ۵۲ مورد است و هر هفته یک یادداشت. در این نوشته ها که شامل عرصه های مختلف و متنوعی می شود، به۴۱ خبر استناد کردیم، درباره ۲۸ جلسه تضارب آرا نوشتیم، به ۵۱ کتاب تولید شده در شورای راهبردی استناد کردیم و درباره ۳۱ مورد نمونه سازی مطالبی را توضیح دادیم... ان شاءالله که باشد و نوری در دلها به سمت دریای زلال و لایتنهایی علوم حضرت پدر، .... بسیار محتاج دعای خیر شما هستم💐🌾
۲۹ اسفند ۱۴٠۲/ سال چهارم غوغای قرآن و دُرّ رسانه ای خدا! با فتنه های مکرر رسانه ی دشمن چه کنیم؟ در هر مکان و زمانی که دست برتر و بالاتر را داشته و داریم، یعنی که در مسیر ایمان به قرآن هستیم و هرگاه در موضع ضعف و عکس العمل در برابر جبهه باطل باشیم، یعنی که از راهبردهای حل مسئله قرآن دوریم و غافل(۱۳۹ آل عمران/ ۱۴۱ نساء). اوضاع رسانه ای جریان حزب الله، بیش از آنکه نشان دهنده تفوق و برتری بر جبهه کفر باشد، مُظهِر انفعال و پاسخگویی به آنهاست. بدیهی است که هر چه قویتر در این میدان باطل ظاهر شوی، بیشتر در آتش نحسی دمیده ای که دشمن روشن کرده و بازیگر میدانی شده ای که نقشهایش به وسیله او تعریف شده اند. این همه نیست مگر به دلیل فقدان نقشه جامعی برای کار رسانه ای . وقتی که برنامه ای نداشته باشی، بدان که مهره طرح دیگران خواهی شد. اما از کلام الله زندگی بر می آید که مدیریت هدایت بنیان شامل حداقل چهار مرحله اساسی است. اولین آنها مفهوم محوری است یا که چه غوغایی در قرآن برای نشان دادن اهمیت این کلمه برپاست. خداوند متعال بیش از چهل بار از این کلمه بنیادین استفاده کرده: ذلك من أنباء الغيب/ واتل عليهم نبأ ابني آدم/ نبأ المرسلين/ نقص عليك من أنبائها/ نبأ الذين من قبلهم/ واتل عليهم نبأ نوح/ ذلك من أنباء القرى/ من أنباء الرسل/ واتل عليهم نبأ ابراهيم و... موارد متعدد دیگر. ، اولین کاری است که خداوند متعال از حضرت آدم ابوالبشر علیه السلام گزارش کرده(٣٣ بقره). برترین و محوری ترین عناصر هدایت را، ، نبی و صاحب خبر نامیده و هشتاد بار در قرآن به آن بزرگواران پرداخته. نهایتا مهم ترین درگیری طول تاریخ را بر سر یک خبر و که حضرت آقا امیرالمؤمنین علیه السلام باشد عنوان کرده است(سوره نبأ آیه۲/ الکافی ج۱ص۲٠۷). مخلص کلام اینکه راه حل مواجهه با جنگ رسانه ای دشمن، تمرکز بر جبهه حق و از دل این جریان است نه اینکه با تمام قوا مشغول پاسخگویی به جنجال ها و رفع شبهات بنی اسرائیلی و تمام ناشدنی یهود شویم. در حال حاضر نه تنها به این مسئله توجهی نداریم بلکه در بسیاری از موارد، خود جریان حزب الله باعث کردن و دیده شدن حداکثری سناریوهای طراحی شده دشمن می شود. باور کنید هیچ لزومی ندارد که درباره هر صوت و فیلم و کلیپی اظهار نظر کنیم و حتی منتشر. این راهبرد اصلی ما در جنگ رسانه ایست: خبر قضایای باطل را، با بزرگ کردن و اخبار حق مدیریت کنید و از بین ببرید. بدیهی است که این راهبرد به معنی غفلت از جبهه دشمن نیست بلکه تمرکز بر است که فرمود: فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا (معانی الاخبار ج۱ص۱۸٠). بر همین مبنا و از باب مثال: وقتی بنده روایت خبری جذاب و امیدآفرین خود را از شهر تمدنی دارم، چرا باید درگیر خبرسازی های دشمن از این شهر مبارک شوم که فرمود: الباطل یموت بترک ذکره! قم، حوزه علمیه و طلبه های آن محل اصلی پژوهش و پرورش امیدآفرین ترین برنامه ها برای زندگی مردم ایرانند: از پیگیری برای واگذاری زمینهای رایگان هزار متری به مردم(قانون احیای موات) تا ساخت خانه های حیاط دار به جای سلول های انفرادی آپارتمان. ترویج سبک زندگی آسان سلامت بنیان به جای تمرکز بر درمان پر هزینه بیماری ها و دهها پشنهاد کارشناسی دیگر. امید که تمام عمرمان با افتخار صرف دعوت مردم به این طرحها شود و این در عالم باشد. مطالعه بیشتر:الگوی فقهی تهیه خبر @besalamen_amenin
بسم الله الرحمن الرحیم چند یادداشت در تبیین فرمایشات امروز امام المسلمین 1️⃣ آیا می توان با ساختارهای نظام و ضد عدالت، به سمت مردمی کردن و مشارکت دادن آنها در اقتصاد حرکت کرد و همه را برخوردار از این مشارکت؟ 2️⃣ آیا اساسا در اسلام و شکل خاصی هم داریم، یا اینکه اسلام فقط محتواست و آن محتوا را می توان در هر قالبی محقق کرد؟ 3️⃣ چه نسبتی است بین تولید با مشارکت دادن مردم در تولید؟ 4️⃣ چه نسبتی است میان نظام توزیع و ، پاساژها و مالها با مشارکت دادن مردم در نظام توزیع؟ 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 1️⃣ موکب یا هتل؟ آیا اسلام فقط محتواست یا فُرم خاص خود را دارد؟ https://eitaa.com/besalamen_amenin/610 2️⃣ نسبت تولید کارخانه ای و بازار متمرکز با مشارکت دادن مردم https://eitaa.com/besalamen_amenin/544 3️⃣ عنکبوت های نامقدس مسیر حرم تا جمکران https://eitaa.com/besalamen_amenin/154 4️⃣ جبر تخم مرغ های مدرنیته و اختیار تولید اسلام https://eitaa.com/besalamen_amenin/124 @besalamen_amenin
۷ فروردین ۱۴٠۳/ سال چهارم دستان بسته خدا در آموزه های رشته مدیریت! تاکنون در چند یادداشت به این مسئله پرداخته ایم که ارتباط ما با قرآن عظیم قطع است و بریده. ما قرآن را کتابی مربوط به گذشته می دانیم و شخصیت های هدایت و ضلالت مطرح در قرآن را، های تاریخ گذشته. این است که نه از انبیاء علیهم السلام و موضع گیری شان راه امروزمان را روشن می کنیم، نه دشمنان پیامبران و حرفهایشان را کماکان زنده و در جریان می دانیم. شرح دلایل این مصیبت معرفتی در این مقال نمی گنجد اما می توان گفت: به رسمیت نشناختن قرآن و سنت به عنوان یک ، در رفع تمامی نیازهای انسان و نپرسیدن مسائل و مشکلات زندگی از قرآن، نتیجه این نگاه است. از باب نمونه: مهم ترین عرصه حیات انسان، راه و روش و علومی است که بر اساس آن، زندگی را می کند و پیش می برد. یکی از نمودهای مبنا نبودن قرآن در زندگی ما این است که تصمیم گیری مدیران جامعه، از حزب اللهی و انقلابی تا توسعه گرا و سکولار، بر اساس مجموعه کتابها و نگاه های یکسانی در رشته های مختلف است. عرصه های متنوع دانش مدیریت کنونی در یک موضوع بنیادین اشتراک دارند و آنهم عدم توجه به جایگاه مدیریتی خداوند متعال در عالم و تاثیر آن در سرنوشت انسان است. مبنای عمل یک مدیر حزب اللهی همان کتابهایی است که مبنای کار مدیر ضد دین و ملحد است. شاید تنها تفاوتش این باشد که مدیر انقلابی در ابتدای کار بسم الله هم می گوید! بیشتر به آپارتمان ام الفسادی می ماند که مسمای به یک نام مذهبی هم شده. نتیجه این رویکرد این است که حضرت باری تعالی در برنامه ریزی های یک مدیر هیچ نقشی ندارد و این است همان نگاه های مثلا علمی ذاتا مسموم! حذف نرم و بنیادین خداوند متعال از اداره زندگی بشر، همان امتداد نگاه است که با لباس و این بار در کتابهای رشته مدیریت ظاهر شده: وَ قالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّـهِ مَغْلُولَةٌ (۶۴ مائده). اما مبنای اصلی نگاه مدیریتی صحیح زندگی انسان که در قرآن ارائه شده، توجه به اَبَر مسئله ی است(۲۱ حجر). امری که دانش مدیریت کنونی فرسنگها با فهمش فاصله دارد. تقدیری که از طرف خداوند متعال به صورت سالیانه برای انسان رقم می خورد و آغازش از است(سوره قدر/ طلاق۱۲/ دخان ۱تا۶). تقدیر الهی حداقل چهار عرصه مهم برای انسان دارد: حیات و ممات(۵۶ یونس)، فقر و غنا(۲۶ آل عمران)، عزت و ذلت(۲۶ آل عمران) و سعادت و شقاوت. مناسک حاکم بر تقدیر و نسبت آن با اختیار انسان، همچنین نوع ارتباط بین تقدیر و شب قدر با نظم و نظامات اجتماعی از مهم ترین موضوعات مطرح در زندگی انسان بر اساس صراط مستقیم قرآن است. مطالعه بیشتر: ارکان ثلاثه مدیریت اسلامی @besalamen_amenin
۱۳ فروردین ۱۴٠۳/ سال چهارم بریم سلام فرمانده یا آقای جویا؟!؟!؟ زمانی همسایه خیلی جالبی داشتیم. آدم نمی دانست از کارهایش بخندد یا بگرید. فی المثل در حد انفجار برای دختر خردسالش انیمیشن های مسموم هالیوودی تهیه می کرد. از طرفی خیلی جدی و با تردید می پرسید: درست است که می گویند این کارتون ها برای بچه ها ضرر دارد؟؟ یا روزی که هماهنگ کرده بودیم بچه ها را برای برنامه به مسجد جمکران ببریم می گفت: امروز آقای جویا _از مجریان شبکه پویا_ هم در قم برنامه دارند. بعد خیلی جدی ادامه داد: سلام فرمانده را برویم یا آقای جویا را؟!؟!؟ حوادثی که این روزها در عرصه اندیشه دینی و تمدن سازی در حال رقم خوردن است، بیش از پیش مرا به یاد همین پرسش همسایه می اندازد. شاید همین ها، مهم ترین گرهی است که بسیاری از بزرگواران را چه در عرصه مدیریت و اجرا، چه در عرصه اندیشه و تولید علم گرفتار کرده. همانند پنداری و ! عزیزی می گوید: شهر نیاز به بیمارستان دارد، پس ما که در اسلام چیزی درباره بیمارستان نداریم طب اسلامی هم نداریم! اصلا شهر اسلامی هم نداریم! دیگر بزرگوار، رقم بالا و فاجعه بار تعداد جراحی های صورت گرفته در یک استان را، رسما به عنوان پیشرفت عنوان می کند! عزیز دیگری که صاحب تالیفات فراوان در فقه و اصول و فلسفه است می گوید: چرا زنان که نیمی از جامعه هستند باید بیکار باشند! برادران دیگری همنوا با به دنبال شهر هوشمند البته با روکش اسلامی اند و قس علی هذا..... این قبیل حرفها و دیدگاه های به ظاهر متفاوت، یک حلقه مشترک دارند و آنهم: یکسان انگاری مسیر با و سبک زندگی اسلامی است. همه این دیدگاه ها نتیجه نداشتن نگاه جامع به دین است. ریشه اصلی یکسان پنداری اسلام و آنچه که از علوم دنیای کفر برآمده، در دانش کنونی است که تمرکز اصلی اش بر اوامر و نواهی الهی است. نه کاری با توصیفات شارع دارد و نه خود را ملزم به بررسی و فواید رهنمایی های اسلام می داند. اساسا این منطق فهم دین به لحاظ ساختاری نمی تواند تمام عرصه قرآن و روایات را با هم ببیند و آنگاه به تفاوت های اظهر من الشمس معیارهای پیشرفت اسلام و کفر پی ببرد. همین نگاه در زمینه اقتصاد می گوید: آیه داریم؟ روایت داریم که تورم را چطور کنترل کنیم؟ این عزیزان هم چون تمام دین را مطمح نظر قرار نمی دهند، اقتصاد را امری می دانند که به خود بشر واگذار شده و ربطی به هدایت های اسلامی ندارد!!! چرا که به دلیل ضعف اصول استنباطشان توانایی یافتن نظام اقتصادی قرآن را ندارند. آنگاه مانند مثال بیمارستان نتیجه می گیرند: چون از ادبیات اقتصاد غربی _تورم_ چیزی در قرآن و روایات نیامده، پس اسلامی هم نداریم. این بزرگواران در نهایت به این می رسند که همانطور که سلامت مردم برای شارع مهم نیست، همانطور که شهر و مکان زندگی انسان برایش اهمیتی ندارد، حضرت باری تعالی با اقتصاد هم کاری ندارد که اگر داشت، باید آنرا به صورت یک بسته می گفت!!! الهِدايةُ أَمْرٌ والاقتصادُ أَمْرٌ آخَرْ! پیشنهاد می کنم برای پاسخ به نگاه های استنباطی ناقص دوستان، کتاب «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» را حتما مطالعه کنید. در این کتاب، پنج اشکال و تفاوت جدی میان اقتصاد مدرن(دولتی_خصوصی) و بررسی شده است. نهایتا چهل تصمیم عملیاتی نیز با توجه به مجموعه آیات و روایات و در فضای اقتصاد اسلامی ارائه شده است. @besalamen_amenin