eitaa logo
ثانیه شمار ظهور
1.9هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.5هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
توبه پیامبرصل الله علیه واله میفرماید: هرکه ازکاری حرام روی گرداندخداوندبجای آن عبادتی شادکننده عطایش فرماید (بحار20/121/77) امام رضاعلیه السلام هرکه نمیتواندکاری کندکه به سبب آن گناهانش زدوده شودبرمحمدوآل اوبسیاردرودبفرستدزیراکه آن گناهان راریشه کن میکند امالی صدوق 4/ 68 🔹🔸 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 پرسش: آيا براي اثبات عدل الهي که از اصول الدين است استدلال استنتاجي و عثلي وجود ندارد و همه استدلال هاي موجود استقرايي است؟ اگر اين طور نيست مي شود به طور کامل توضيح دهيد؟ برای اثبات عدل الهی ادله عقلی وجود دارد متکلمین برای اثبات عدل الهی به دلایلی استناد کرده اند از جمله: 1- در نظر عقل، عدل کاری شایسته و ظلم عملی ناشایست است و خداوند حکیم از انجام کارهایی که عقل ناشایست می شمارد، منزه است. پس، خداوند هیچگاه مرتکب ظلم و ستم نمی شود و تمام کارهای او عادلانه است. 2- اگر فرض کنیم خداوند سبحان مرتکب ظلم می گردد، با سه احتمال رو به رو خواهیم بود: الف: یا این عمل ناشی از جهل است. که این با علم مطلق الهی ناسازگار است. ب: یا این عمل از نیاز و فقر سرچشمه می گیرد. و در بحث غنی بودن خداوند ثابت شده که خداوند غنی مطلق است. ج: یا ظلم، مقتضای ظلم است. با اینکه در بحث حسن و قبح عقلی ثابت شد که خداوند فعل زشت و قبیح انجام نمی دهد و تمام افعال خداوند عادلانه است. 3- برخی از اندیشمندان معتقدند که عدالت را در چند مقام و جایگاه باید در نظر گرفت و هر کدام را با دلیلی اثبات کرد: الف: عدالت در مقام تکلیف اگر خدای متعال، تکلیفی بالاتر و فوق طاقت بندگان، تعیین کند امکان عمل نخواهد داشت و کار لغو و بیهوده ای خواهد بود و حکمت الهی اقتضا می کند که این تکالیف، متناسب با توانایی های مکلفین باشد تا نقض غرض لازم نیاید زیرا غرض خداوند انجام تکالیف بندگان است برای بدست آوردن خیر و مصلحت و رسیدن به سعادت واقعی، وقتی خداوند تکالیفی به عهده آنها بگذارد که نتوانند انجام دهند چگونه این غرض ایجاد خواهد شد. ب: عدالت در مقام قضاوت بین بندگان این کار به منظور مشخص شدن استحقاق افراد برای انواع پاداش و کیفر، انجام می گیرد و اگر بر خلاف قسط و عدل باشد نقض غرض خواهد شد. ج: عدالت در مقام پاداش و کیفر با توجه به هدف نهایی آفرینش کسی که انسان را برای رسیدن به نتایج کارهای خوب و بدش آفریده است اگر او را بر خلاف اقتضای آنها پاداش یا کیفر دهد به هدف خودش نخواهد رسید. پس صفات ذاتیۀ خداوند باعث می شود تا رفتار او حکیمانه و عادلانه باشد و هیچ صفتی که اقتضای ظلم و ستم یا لغو و عبث را داشته باشد در او وجود نداشته باشد. 🔹🔸 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 به نام خدا و 🌸 سلام همه به خوبی می‌دونیم که مطالعه کتاب چقدر برای رشد خودمون و به مراتب جامعه‌مون مفید هست 🧠 ولی گاهی زیادی تنبلی می‌کنیم و مطالعه کتاب رو به امروز و فردا واگذار می‌کنیم 👨‍💻 ما تصمیم گرفتیم از این به بعد هر جمعه 📚 یک کتاب به شما معرفی کنیم؛ 📥 راه آسان تهیه کردن اون کتاب رو هم بهتون معرفی کنیم؛ 📖 و در طول هفته برش‌هایی از کتاب رو در کانال بارگذاری کنیم. 📆اگر برنامه کتابخوانی مون رو آهسته و پیوسته قرار بدیم و با روزی فقط ده صفحه مطالعه پیش بریم ؛ آخر سال می‌بینیم چند تا کتاب خوندیم و چه اطلاعات خوبی به دست آوردیم که در مسیر زندگی مون بسیار کاربردی هست. پس دوستان عزیز ؛ به بپیوندید😍 کانال پرسمان اعتقادی تربیتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای معرفی اولین کتاب از شهدا شروع می‌کنیم که چراغ خوبی برای مسیرهای تاریک این روزهامون هستند. 💎 نام کتاب : 📖 موضوع کتاب : زندگینامه 📝 نویسنده : زهرا حسینی مهرآبادی 📥 راه‌های خرید یا مطالعه اینترنتی کتاب: 1⃣ انتشارات حماسه یاران https://hamasehyaran.ir/book/%D8%B4%D8%A7%D9%86%D8%B2%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B9%D8%AF/ 2⃣ دیجی کالا https://www.digikala.com/product/dkp-1490028 3⃣ پاتوق کتاب فردا https://bookroom.ir/book/73202/%D8%B4%D8%A7%D9%86%D8%B2%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B9%D8%AF
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘ *علامه دهر هم که بشویم باید ⬅️ خشوع داشته باشیم* ⚠️ بعضی ها وقتی راهنمایی می شوند ؛ جواب میدهند : ما تحصیل کرده ایم ومثلا فلسفه خوانده ایم(یعنی بهتر از تو میدانیم ) ✳️شما باید خشوع داشته باشید وگرنه 》 علم شما 》علم لاینفع می‌شود و به جای خشوع به شما عجب و تکبر می‌دهد و از بالا به همه نگاه می کنید📛 🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸☘ 🔹 عنوان بصری از حضرت پرسید : حقیقت بندگی چیست ؟ حضرت فرمودند : عبودیت. 🔹اول باید بندگی را یاد بگیریم و خشوع داشته باشیم تا علم الهی روزیمان شود.🌾 امام صادق (ع) به عنوان بصری می فرمایند: اگر می خواهی دستت را بگیریم و علم بدهیم و قلبت را با علم الهی نورانی کنیم باید حتماً ⬅️ *از محیط نفس فاصله بگیری و دنبال اثبات خودت نباشی و نخواهی خودت را نشان بدهی* 🌟بدان که اگر با نفس حرکت نکنی ⬅️ آثار رحمت الهی در تو هم نمایان می‌شود 🌟 ❓علت همراهی نکردن ما با امام چیست ؟ با نفس حرکت کردن است . *هرجا نفس بیاید 》 امام می‌رود* ✳️ می‌خواهند که علمی به شما بدهند ولی چون از خودت میبینی، نمی دهند. ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️ غیبت خیلی تاریک می‎کند 🌷 مرحوم حاج اسماعیل دولابی: 🔸 دو نوع غیبت داریم که هر دو گناه است؛ یکی اینکه حواس و دلت با امامان نیست و حاضر نیستی، دیگری اینکه پشت سر مؤمنی حرف بیهوده‎ای می‎زنی که او راضی نیست. 🔸 غیبت آتشی است که همه جا را به آتش می‎کشد. غیبت باعث دوری از همه و به خصوص از خدا می‎شود. 🔸غیبت خیلی تاریک می‎کند و راه باطل را به روی غیبت کننده باز می‎کند. کسی که غیبت نکند، راه امیرالمؤمنین علیه السّلام به روی او باز می‎شود. 🌸 حضرت ادریس علیه السّلام فرمود: اگر کسی در بدو ورود به مجلسی بگوید بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ وَ صَلّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، در آن مجلس غیبت نمی‎شود؛ خدا از این ذکر، ملکی می‎آفریند که اگر کسی بخواهد غیبت کند، او را منصرف می‎کند. 📖 مصباح الهدی، تألیف استاد مهدی طیب 🔹🔸 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا