eitaa logo
بیداری
887 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
2 فایل
با لمس آدرسهای زیر عضو کانالهای ما در ایتا شوید: تفسیر قرآن: @alquran_ir نهج البلاغه: @nahj_ir صحیفه سجادیه: @sahifeh_ir اخلاق، اوج نیاز @nyaz_ir عرفان، اوج ناز @nazz_ir خانواده امن در ایتا @amn_org بیداری در ایتا @bidary_ir مدیریت: @bidaryir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خانواده امن
فرزندان آگاه (۲۹) اطاعت در مسير حق: طبق دستور قرآن و اهل بيت عليهم السلام ، بايد از والدين اطاعت كرد. هم چنانكه اميرمؤمنان على عليه السلام فرمود: فحق الوالد على الولد اءن يطيعه فى كل شى ء الا فى معصية الله سبحانه یعنی: حق پدر بر عهده فرزند اين است كه از او در همه چيز اطاعت كند جز معصيت خدا. فقهاى بزرگ اسلامى در مورد لزوم اطاعت والدين احكامى را مطرح كرده اند كه برخى از آنان عبارت اند: ۱- در صورتى كه پدر و مادر به مسافرت فرزندشان راضى نباشند و اجازه ندهند، سفرهاى مباح و مستحبى بر فرزند حرام است. البته اين حكم در دو مورد استثنا شده: اول براى طلب علم. دوم براى تجارت و كسب در آمد. در اين دو مورد اگر در شهر خود طلب علم و تاءمين معاش مقدور نباشد مى تواند بدون اجازه والدين نيز مسافرت كند. ۲- اطاعت آنان در هر حال بر فرزندان لازم است و آنان بر هر كار مباح و حتى شبهه ناك، اگر دستور دهند فرزند بايد اطاعت كند، زيرا اطاعت آنان واجب و ترك شبهه مستحب است. ۳- اگر جهاد عينا بر كسى واجب نباشد، والدين مى توانند فرزندشان را از آن منع كنند. و در روايت آمده است كه مردى كه مى خواست به جهاد برود. پيامبر صلى الله عليه و آله از او پرسيد: آيا پدر مادرت زنده اند؟ گفت: آرى پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: اگر دنبال اجر و پاداش معنوى مى گردى به سوى والدينت برگرد و با آنان رفتار نيكو داشته باش. اساسا پدر و مادر مى توانند از انجام واجبات كفائى و عبادات مستحبى، فرزندان خود را منع كنند. امام خمينى رحمة الله در پاسخ جوانى كه از رفتن به جبهه جنگ سؤ ال كرده است، مى فرمايد: اگر مادر از رفتن شما اذيت مى شود و رفتن به جبهه براى شما لازم و متعين نشده مراعات حال او را بنمائيد و بستگى به نياز جبهه دارد. ادامه در شماره بعدی @amn_org
. 🔻ای کاش مسئولین به رهنمود‌های شما گوش می‌دادند
عصبانیت آمریکا حق دارد از ‎۲۵_ساله و سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری ‎ در عصبانی باشد، چون با این توافق راهبردی، ها بتدریج بلااثر می‌شود؛ و ‎آمریکا هم اگر محکوم نکنند جیره و مواجب‌شان قطع می شود؛ اما مخالفت برخی را کجای دلمان بذاریم....
🔴 خیانتی که اصلاح طلبان در حق مردم ایران کردند!
‌ «اُدِد گِرانُت» تحلیلگر صهیونیست در روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت: به نظر می‌رسد ایرانی‌ها راه‌های دور زدن تحریم‌ها را پیدا کرده‌اند و از ابتدای ۲۰۲۱ نشانه‌های خیره‌کننده‌ای از افزایش صادرات نفت را نشان داده‌اند که دلیل آن خریدهای نفت خام این کشور توسط چین است. چین یک توافق استراتژیک بلندمدت نیز با تهران امضا کرده است. ایران به‌جای پذیرفتن مشتاقانه طرح‌های پیشنهادی بایدن، این سیگنال را نشان می‌دهد که اصلاً هیچ عجله‌ای ندارد. پافشاری ایران و آمریکا بر مواضع خود باعث ایجاد بن‌بست شده است. مشکل اصلی این است که زمان به نفع ایران است. بعضی از مشاوران بایدن اعتقاد دارند به‌جای نزاع بر سر اینکه چه طرفی باید اولین گام را بردارد و به‌منظور شکستن بن‌بست، آمریکا باید این پیشنهاد را بدهد که در ازای برداشتن بخشی از تحریم‌ها، ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند. اگر ایران این را نپذیرفت، ساعت شنی برجام رو به اتمام خواهد رفت.
هدایت شده از تفسیر قرآن
هدایت شده از تفسیر قرآن
درس دویست و نهم ادامه تفسیر آیه ۱۸۷ سوره از تفسیر نور پیام ها: ۱- تخفیف وآسان گیری در احکام،از ویژگی های دین اسلام است. «أُحِلَّ لَکُمْ» ۲- رعایت ادب در سخن،از ویژگی های قرآن است.«رفث»به معنای سخن گفتن پیرامون مسائل زناشویی است که در آیه به کنایه از آمیزش آمده است. ۳- هر کجا خواستید راهی را ببندید،یک راه مشروع را باز بگذارید.چون خداوند در روز رمضان،آمیزش را ممنوع می کند،لذا در شب آنرا مجاز می شمرد. «أُحِلَّ لَکُمْ لَیْلَهَ الصِّیامِ الرَّفَثُ» ۴- عبادتِ روز و لذّت مشروع شب،نشانه ی جامعیّت دین است.در یک آیه،هم احکام روزه وهم مسائل زناشویی آمده است. «أُحِلَّ لَکُمْ لَیْلَهَ الصِّیامِ الرَّفَثُ إِلی نِسائِکُمْ» ۵- اسلام به نیازهای طبیعی توجّه کامل دارد. «الرَّفَثُ إِلی نِسائِکُمْ» ۶- نیاز زن و مرد به یکدیگر،دو طرفه است و هریک برای پوشش نیازهای طبیعی خود به دیگری نیازمند است. «هُنَّ لِباسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ» ۷- خداوند از جزئیات کارهای انسان آگاه است. «عَلِمَ اللّهُ أَنَّکُمْ» ۸- انسان،جایزالخطا وغریزه جنسی در او قوی است. «کُنْتُمْ تَخْتانُونَ أَنْفُسَکُمْ» ۹- ترک فرمان خدا،خیانت و ظلمی است به خود ما. «تَخْتانُونَ أَنْفُسَکُمْ» ۱۰- در آمیزش و فرزند خواهی،برای خداوند تکلیف معیّن نکنید که پسر باشد یا دختر. «وَ ابْتَغُوا ما کَتَبَ اللّهُ لَکُمْ» ۱۱- حتّی آمیزش جنسی باید هدفدار باشد. «وَ ابْتَغُوا ما کَتَبَ اللّهُ لَکُمْ» ۱۲- معیار احکام اسلامی،معیارهای عمومی،طبیعی و ساده است.پیدا شدن سپیده ی صبح یا تاریکی شب را،هرکس در هر کجا باشد می تواند بفهمد. «یَتَبَیَّنَ لَکُمُ الْخَیْطُ الْأَبْیَضُ مِنَ الْخَیْطِ الْأَسْوَدِ» ۱۳- نقش زمان بندی را در عبادات فراموش نکنیم. «أَتِمُّوا الصِّیامَ إِلَی اللَّیْلِ» ۱۴- اعتکاف،سکونت در مسجد است،مشروط به روزه گرفتن. «عاکِفُونَ فِی الْمَساجِدِ» ۱۵- پیشگیری از گناه لازم است.قرآن می فرماید:به گناه نزدیک نشوید.چون نزدیک شدن به گناه همان و افتادن در آن همان. «فَلا تَقْرَبُوها» ۱۶- تقوا،فلسفه ی احکام الهی است.روزه برای تقواست،آمیزش جنسی مشروع نیز برای تقواست. «لَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ» ۱۷- عمل به دستورات الهی،بستر رشد و تقوا می باشد. «لَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ» @alquran_ir
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
هدایت شده از عرفان، اوج ناز
(۶۷) از آیت الله مصباح یزدی ﻋﮑﺲ ﺍﻳﻦ ﻣﻄﻠﺐ(عمل بدون ایمان) ﻧﻴﺰ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؛ ﻳﻌﻨﯽ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻣﺎ ﻫﻴﭻ ﮐﺎﺭ ﺧﻮﺑﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺷﺎﻳﺪ ﺍﺻﻠﺎ ﻓﺮﺽ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﮐﺴﯽ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﻴﭻ ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺤﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺪﻫﺪ، ﺩﺭﺳﺖ ﻧﺒﺎﺷﺪ؛ ﭼﻮﻥ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻳﮏ «ﺍﻟﻠﻪ ﺍﮐﺒﺮ» ﻣﯽ‌ﮔﻮﻳﺪ، ﻳﮏ ﺳﺠﺪﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ، ﺩﺭ ﭘﻴﺸﮕﺎﻩ ﺍﻟﻬﯽ ﺧﻀﻮﻉ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ... ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﺨﺺ، ﺍﻳﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻗﻄﻌﺎ ﺍﻳﻦ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﻭ ﺍﺛﺮﯼ - ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻭ ﮐﻢ - ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ. ﻏﻴﺮ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﻣﻄﻠﺒﯽ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭﻟﯽ ﻫﻴﭻ ﺍﺛﺮﯼ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﻭ ﺑﺮ ﺟﺎﯼ ﻧﮕﺬﺍﺭﺩ. ﺍﮔﺮ ﻗﺒﻮﻝ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ «ﺧﺪﺍ ﻫﺴﺖ»، ﺣﺘﯽ ﺍﮔﺮ ﻟﺎﻝ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻧﺘﻮﺍﻧﺪ «ﺍﻟﻠﻪ ﺍﮐﺒﺮ» ﺑﮕﻮﻳﺪ، ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺩﺭ ﺩﻟﺶ ﺧﻀﻮﻋﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺪﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﻓﺮﺽ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﮐﺴﯽ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭﻟﯽ ﻫﻴﭻ ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺤﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺪﻫﺪ، ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺸﮑﻞ ﺍﺳﺖ. ﻓﺮﺽ ﻣﻌﻘﻮﻟﺶ ﻣﺜﻠﺎ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍﯼ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺳﻦ ﺗﮑﻠﻴﻒ، ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﺪ ﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻴﺎﻭﺭﺩ ﻭﻟﯽ ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻥ، ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﺮﻭﺩ ﻭ ﻓﺮﺻﺖ ﻧﮑﻨﺪ ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺤﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ. ﺩﺭ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ، ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﻳﯽ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﻨﺸﺄ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﺷﺮﻁ ﺁﻥ ﮐﻪ ﻓﺮﺽﺻﺤﻴﺤﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﺩﻋﺎﯼ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﻳﻨﺪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﻋﻤﺮﺷﺎﻥ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻳﮏ ﮐﺎﺭ ﺧﻴﺮ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﺟﻨﺎﻳﺎﺕ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﯽ ﻧﻴﺰ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ، ﻣﻨﻄﺒﻖ ﺑﺎ ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﯽ‌ﮔﻮﻳﻨﺪ. ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺑﺎ ﺗﺮﮎ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺻﺎﻟﺢ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ؛ ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﮐﺴﯽ ﻓﺮﺻﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﭼﻨﻴﻦ ﺍﻋﻤﺎﻟﯽ ﺭﺍ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﺻﻞ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﻨﺸﺄ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺑﺸﻮﺩ، ﻓﯽ ﻧﻔﺴﻪ ﺻﺤﻴﺢ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﻟﺎﺯﻣﻪ ﯼ ﺍﻳﻤﺎﻥ، ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺢ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺷﺮﻁ ﺍﻳﻦ ﮐﻪ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﺁﻥ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺷﺨﺺ ﻓﺮﺻﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺗﺎ ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺤﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ. @nazz_ir
هدایت شده از خانواده امن
فرزندان آگاه (۳۰) ادامه احکام اطاعت از والدین: ۴- اگر والدين او را در حال انجام نماز مستحبى صدا كنند لازم است نمازش را قطع كرده و متوجه پدر و مادر باشد. امام كاظم عليه السلام نيز فرمود: ان الرجل اذا كان فى الصلاة فدعاه الوالد فليسبح و اذا دعته الوالدة فليقل لبيك یعنی: اگر پدر در حال نماز فرزندش را صدا كند فرزند با تسبيح او را پاسخ بگويد و اگر مادرش صدا زند لبيك گفته و به او توجه نمايد. ۵- بايد تا حد امكان از آزار و اذيت پدر و مادر جلوگيرى نمايد. ۶- عهد و قسم را با اجازه پدر و مادر انجام دهد. عالم بزرگوار مرحوم ملا احمد نراقى مى نويسد: اما غير واجبات، از افعال مباحه و مستحبه، پس اگر در ترك آنها ضررى معتدبه(قابل توجه) به او نباشد، ظاهر آن است كه خلافى در ميان علماء، در وجوب اطاعت والدين نباشد و هرگاه والدين يا يكى از آنها امر به ترك آن كنند، مخالفت در آن حرام است. و اگر در آن ضررى باشد كه معتدبه است ، بعضى از علماء اطاعت در آن را واجب نمى دانند و اطلاق كلام بعضى ديگر دلالت مى كند بر وجوب فرمانبردارى و حرمت مخالفت ايشان در مباحات و مستحبات مطلقا. و از كلام پدرم (قدس سره ) در جامع السعادات نيز چنين مستفاد مى شود و ترجمه كلام ايشان اين است كه: بالجمله اطاعت والدين و طلب رضاى ايشان واجب است . پس ، از براى فرزند جايز نيست كه مرتكب هيچ يك از افعال مباحات و مستحبات شود بدون اذن ايشان. و در روايت آمده است كه : مردى از يمن به محضر حضرت رسول صلى الله عليه و آله آمده بود كه در حضور آن حضرت به جهاد برود. پيامبر صلى الله عليه و آله به آن جوان فرمود: كه برگرد و از پدر و مادر خود كسب اجازه كن، كه اگر اذن دادند جهاد كن و الا به ايشان تا مى تواند نيك رفتارى كن، مطمئنا اين عمل براى تو بهتر است..... @amn_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی افراد رو میبینم و یقین دارم هییییچ اطلاع ، دینی اقتصادی ندارن ، حتی درحدی که مثلا تشخیص بدن فلان موضوع چیه ، ولی همیشه که صفحاتشونو چک میکنم ، سربزنگاه بازی درمیارن. یعنی مواردی که خیلی به نفع هست ، یا بالعکس به ضرر کشور هست رو کاملا توی پیجشون مطرح میکنن. بخدا کلاس نداره. اینکه بری توی بازی روانی دشمن ، فاز بگیری و هرچیزی رو مطرح کنی اصلا کار درستی نیست. تو به فالورات ، به اون اشخاصی که میبینن و اوناهم تواین بازی میان مدیونی. که ذهنشونو میکنی. ببینید رسانه ی ما کلا دست ما نیست.به راحتی موضوع اصلی رو توی و مجازی گم میکنن ، درعوض خلاف واقعیت رو با رنگ ولعاب ، توسط یا هرچیزی به ذهن منوشما القا میکنن. حالا صرفا این موضوع مدنظر نیستا.بحث من کلی هست. درسته شد ، ولی باانقلاب صفرتاصد کشور الهی و انقلابی نشدا. اینکه نفوذی ها ، بهایی ها و های اقتصادی سیاسی از دست جریان نظام خارج بشه میخواد. اگررررر انتخابات پیش رو ، یک فرد انقلابی انتخاب بشه ، میشه گفت بعد سال برای اولین بار جمهوریت و سران قوا همسو با انقلاب و شدن. بعدش خواهید دید ایران کجای دنیا می ایسته.
✨۱۲ فروردین، روز پیروزی بر دیکتاتوری لیبرال‌ها... روز ۱۲ فروردین یک روایت کمتر شنیده شده دارد که مع‌الاسف کم هم به آن پرداخته می‌شود. امروز، روز نه بزرگ ملت ایران به لیبرال‌های ایرانی است که می‌خواستند نظامی غیر از جمهوری اسلامی تاسیس کنند. واقعیت این است که همه آنچه از تلاش‌های بنی‌صدر و منافقین و... برای براندازی نظام در دهه ۶۰ شنیده‌اید، در واقع در جهت انتقام از ملت بابت آری به جمهوری اسلامی بود‌. در همه راهپیمایی‌های مردمی منتج به پیروزی انقلاب اسلامی، مردم شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" سر می‌دادند. حضرت امام خمینی(ره) نیز در حکم خود برای مهندس بازرگان، به وی ماموریت برگزاری رفراندوم برای تغییر نظام سیاسی کشور به را دادند. اما آقای بازرگان که پیش از پیروزی انقلاب مدافع حفظ سلطنت شاه بود و می‌گفت مگر شدنی است که شاه برود، به اتفاق همفکران لیبرال خود در نهضت آزادی در مقام معارضه با جمهوری اسلامی برآمد. آنها در پی این بودند که یا صفت دموکراتیک به جمهوری اسلامی اضافه شود یا اساسا کلمه اسلام از عنوان نظام حذف شود. در برابر این تحرکات، حضرت امام به صراحت فرمودند: "آنچه ملت شریف ایران در سرتاسر کشور با فریاد از آن پشتیبانی نموده است، همین بوده است، نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم". و در جایی دیگر اضافه کردند آنهایی که می‌خواهند کلمه دموکراتیک را به این عبارت اضافه کنند، غرب‌زدگانی هستند که نمیفهمند چه می‌گویند؛ اینها یا جاهلند و نمیفهمند چه می‌گویند، یا عامدند و خائن.... روزهای ۱۱ و ۱۲ فروردین ۵۸ رفراندوم جمهوری اسلامی برگزار شد و طبق گزارش نهایی ستاد برگزاری رفراندوم ۹۹.۳ درصد به جمهوری اسلامی آری گفتند( ۹۸.۲ درصد یک غلط مصطلح است). پس از این شکست سنگین از مردم، لیبرال‌ها سعی کردند قانون اساسی نظام جدید وفق میل آنها نوشته شود و اگر نتوانستند جلوی تاسیس جمهوری اسلامی را بگیرند، لااقل محتوای آن را از اسلام تهی کنند. اولین گام آنها تلاش برای نگارش قانون اساسی در مجلس موسسان بود؛ به نحوی که نمایندگانی از تشکل‌های سیاسی جمع شوند و قانون اساسی بنویسند و حتی رفراندوم هم برگزار نشود. حضرت امام(ره) در برابر این دیکتاتوری ایستادند و تاکید کردند که هم نویسندگان قانون اساسی باید منتخبان مردم باشند، و هم آنچه تدوین کرده‌اند باید به رفراندوم گذاشته شود. این میزان نقش‌آفرینی مردم در تاسیس یک نظام سیاسی در هیچ کشوری سابقه ندارد.
هدایت شده از صحیفه سجادیه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 💌 در محضر صحیفه : ۸۱ دعای هشتم - فراز نهم 🍀وَ نَعُوذُ بِكَ مِنَ الْحَسْرَةِ الْعُظْمَى🍀 🍀 وَ الْمُصِيبَةِ الْكُبْرَى🍀(۳) 🍀خدایا پناه میبریم به تو از دریغ و افسوس بزرگ و کاری که پشیمانی آورد🍀 💓خدایا، در این دنیا مرا بساز آنچنانکه لحظات را دریابم و فرصتها را نسوزانم 🌸و فرصت جبران بگذار 💧برای زمانهایی که در گذشته سوزانده ام 🍁و پس از مرگ حسرتم را ممتد قرار مده ✨تا امید بهشت آرامم کند که حسرت از علائم دوزخ است ✨و مرا به بهشت شیرین و گوارا و خنکی وارد ساز که هیچ حزن و اندوه و‌ حسرتی از گذشته، در آن نمی توان دید 👈که بهشت باحسرت دیگر بهشت نیست 💓خدایا این بنده ات از حسرت می ترسد؟ حتا تا دروازه بهشت! 💖پس ای خدای عزیز 💠مرا از حسرت این دنیا 💠و حسرت و دریغ و افسوسِ آن دنیا در پناه خود نگاه دار💟 🌸و مرا آنچنان هدایت کن که آخرتی زندگی کنم ✅فرصت شناس ✅ظرفیت شناس ✅و موقعیت شناس 🌷تا اینگونه اهل ایمان عمل صالح و جهاد باشم و هیچ فرصتی از دستم نگریزد 💟خدایا پناه بردن به تو از حسرت عظمی یعنی: 💗یاریم کنی تا دیر نشده در پناه قرآن و اهل بیت ✅از جوانیم ✅و لحظه های عمرم ✅با کسب علم ✅و خدمت ✅و استغفار ✅و گره گشایی از کار بندگانت 🌟و اُنس با قرآن بهره مند باشم 💗یاریم کنی تا مدیریت کنم زمانم را و عمرم را و تمام امکاناتم را که به «من» ارزانی داشته ای 🌷آمین🌷 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 @sahifeh_ir
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
هدایت شده از اخلاق، اوج نیاز
برگی زرین از امام خمینی(۱۵۹) ‏‏ادامه سخن در فرق بین منزل تفکر و تذکر ‏‏و بدان ای عزیز که تذکر از محبوب و به یاد معبود به سر بردن نتیجه های بسیاری برای عموم طبقات دارد: اما برای کمّل و اولیا و عرفا، که خود آن غایت آمال آنهاست و در سایه آن به وصال جمال محبوب خود رسند. هنیئا لهم. و اما برای عامه و متوسّطین بهترین مصلحات اخلاقی و اعمالی و ظاهری و باطنی است. انسان اگر در جمیع احوال و پیشامدها به یاد حق تعالی باشد و خود را در پیشگاه آن ذات مقدس حاضر ببیند، البته از اموری که خلاف رضای اوست خودداری کند و نفس را از سرکشی جلوگیری کند. این همه مصیبات و گرفتاری به دست نفس امّاره و شیطان رجیم از غفلت از یاد حق و عذاب و عقاب اوست. غفلت از حق: کدورت قلب را زیاد کند و نفس و شیطان را بر انسان چیره کند و مفاسد را روز افزون کند، و تذکر و یاد آوری از حق: دل را صفا دهد و قلب را صیقلی نماید و جلوه گاه محبوب کند، و روح را تصفیه نماید و خالص کند و از قید اسارت نفس انسان را براند، و حبّ دنیا [را که] منشأ خطیئات و سرچشمه سیّئات است از دل بیرون کند، و همّ را همّ واحد کند و دل را برای ورود صاحب منزل پاک و پاکیزه نماید.‏ ‏‏پس ای عزیز، در راه ذکر و یاد محبوب تحمل مشاقّ هر چه بکنی کم کردی.‏ ‏‏دل را عادت بده به یاد محبوب، بلکه به خواست خدا صورت قلب صورت ذکر حق شود، و کلمه طیبه ‏‏ لا اله الّا الله ‏‏ صورت اخیره و کمال اقصای نفس گردد، که از این زادی بهتر برای سلوک إلی الله و مصلحی نیکوتر برای معایب نفس و راهبری خوبتر‏ ‎‏در معارف الهیه یافت نشود. پس اگر طالب کمالات صوریه و معنویه هستی و سالک طریق آخرت و مسافر و مهاجر إلی الله هستی، قلب را عادت بده به تذکر محبوب و دل را عجین کن با یاد حق تبارک و تعالی.‏ @nyaz_ir
هدایت شده از خانواده امن
فرزندان آگاه (۳۱) محدوده اطاعت: هم چنان كه قبلا هم اشاره شد، رعايت اين همه حقوق در صورتى است كه خواسته آنان در جهت مخالف و نقض حقوق ديگران نباشد وگرنه اگر كسى به بهانه خدمت به پدر و مادر حقوق مسلم همسر و فرزندان و ساير برادران و خواهران ايمانى را ناديده انگاشته و موجب آزار و اذيت آنان شود؛ نه تنها ثوابى انجام نداده بلكه مرتكب گناهى نابخشودنى شده است. بنابراين والدين را فقط مى توان در مسير حق اطاعت نمود ولى اگر آنان بخواهند در راه باطل قدم بر دارند براى فرزندان لازم است از همراهى با آنان خود دارى نمايند. روزى امام حسين عليه السلام از مقابل عبدالله بن عمروعاص مى گذشت، عبدالله با مشاهده امام حسين عليه السلام به حاضرين گفت: هر كس دوست دارد محبوب ترين مردم زمين را، در نزد اهل آسمان ببيند، پس به اين شخص عابر بنگرد، گرچه من از حادثه صفين تا كنون با او سخن نگفته ام. ابو سعيد خدرى او را نزد امام حسين عليه السلام آورده و گفته هايش را مطرح نمود. حضرت از عبدالله پرسيد: آيا تو مى دانستى كه من محبوبترين مردم زمين، نزد آسمانيانم و در عين حال با من و پدرم در صفين به جنگ بر خواستى؟ به خدا سوگند كه پدر من از من بهتر بود! عبدلله پوزش خواست و گفت: پيامبر صلى الله عليه و آله به من فرمود: از پدرت اطاعت كن! حضرت فرمود: آيا فرموده خداوند متعال را نشنيده اى كه مى فرمايد:و ان جاهداك على اءن تشرك بى ما ليس لك به علم فلا تطعهما یعنی: اگر پدر و مادرت تو را وادار كنند كه آنچه را نميدانى شريك خدا قرار دهى، امر آنان را اطاعت مكن! و آيا فرموده رسول خدا صلى الله عليه و آله را نشنيده بودى كه: همانا اطاعت از غير خدا، فقط در كارهاى نيك است؟! و نيز گفتار آن بزرگوار را كه: هيچ مخلوقى را در چيزى كه نافرمانى آفريدگار است، نبايد اطاعت كرد؟! @amn_org
هدایت شده از نهج البلاغه
را از بیاموزیم (۲۶۸) وقال علیه السلام: لِلظَّالِمِ مِنَ الرِّجَالِ ثَلاَثُ عَلاَمَاتٍ: يَظْلِمُ مَنْ فَوْقَهُ بِالْمَعْصِيَةِ، وَمَنْ دُونَهُ بِالْغَلَبَةِ وَيُظَاهِرُ الْقَوْمَ الظَّلَمَةَ. حکمت ۳۵۰ نهج البلاغه امام علیه السلام فرمود: مردان ستمگر سه نشانه دارند: به مافوق خود از طريق نافرمانى ستم مى كنند وبا قهر و غلبه، به زيردستان خويش ستم روا مى دارند و پشتيبان گروه ظالمانند. بخش دوم: mo آنگاه در بيان دومين نشانه ظالم، مى فرمايد: «با قهر و غلبه، به زيردستان خويش ستم مى كند»؛ (وَمَنْ دُونَهُ بِالْغَلَبَةِ). مصداق روشن ستم همين است كه انسان درباره زيردستانش موازين عدالت را رعايت نكند، حقوق آنها را محترم نشمرد، در ميان آنها تبعيض قائل شود، بيش از آنچه در توان دارند از آنها كار بخواهد، سوابق خدمت آنها را فراموش كند، درمشكلات به فكر آنها نباشد و يا حتى بعد از وفاتشان از آنها يادى نكند. همه اينها مصداقهايى براى ستم نسبت به زيردستان است و هركدام مى تواند نشانه اى باشد. @nahj_ir
هدایت شده از تفسیر قرآن
هدایت شده از تفسیر قرآن
درس دویست و دهم تفسیر آیه ۱۸۸ سوره از تفسیر نور وَ لا تَأْکُلُوا أَمْوالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْباطِلِ وَ تُدْلُوا بِها إِلَی الْحُکّامِ لِتَأْکُلُوا فَرِیقاً مِنْ أَمْوالِ النّاسِ بِالْإِثْمِ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ (۱۸۸) واموال یکدیگر را به باطل(و ناحقّ)در میان خودتان نخورید و اموال را به(عنوان رشوه،به کیسه)حاکمان وقاضی ها سرازیر نکنید تا بخشی از اموال مردم را به گناه بخورید،در حالی که خود می دانید(که خلاف می کنید). نکته ها: * «تدلوا»به معنای سرازیر کردن دَلو در چاه است که در این آیه،رشوه به قاضی به آن تشبیه شده است.رشوه در حکم،پرداخت کالا یا پولی به قاضی جهت تغییر نظر او می باشد. مراد از« أَمْوالِ النّاسِ »هم اموال عمومی است وهم اموال خصوصی.علاوه بر آنکه رشوه برای گرفتن حقوق غیرمالیِ مردم نیز ممنوع است. رشوه: * رشوه،یکی از گناهان بزرگی است که مفاسد اجتماعی متعدّدی را به دنبال دارد،از جمله: حذف عدالت، یأس و ناامیدی ضعفا، جرأت و جسارت اقویا، فساد و تباهی حاکم و قاضی، از بین رفتن اعتماد عمومی. با توجّه به این آثار و عوارض منفی،در روایات شدیداً از این عمل انتقاد شده است؛ ·  رسول اکرم صلی الله علیه و آله خطاب به حضرت علی علیه السلام فرمود: «یا علیّ! من السُّحت ثمن المیته والکلب والخمر و مهر الزانیه والرشوه فی الحکم» یعنی: ای علی! درآمد حاصل از فروش مردار،سگ، شراب،زنا و رشوه یکسان و حرام است. ·  حضرت علی علیه السلام در ذیل آیه شریفه ی «أَکّالُونَ لِلسُّحْتِ» فرمود: اینان کسانی هستند که مشکل مردم را حل نموده و در برابر،هدایای آنان را می پذیرند. · امام صادق علیه السلام رشوه را در حد کفر به خدا می داند. ادامه دارد..... @alquran_ir
واکنش تهیه کننده گاندو به اظهارات ظریف: ‏سریال گاندو «دروغ» نبوده و نیست. "گاندو" صدای در گلو مانده مردم است نمایش«خیانت»و«فریبکاری» آمریکا و انگلیس است، دروغ،تضمین امضای جان کری بود. دروغ،وعده های آمریکا و انگلیس برای برداشته شدن همه تحریم‌ها بود. دروغ،وعده رونق اقتصادی است، که نتیجه آن کوچک شدن سفره مردم بوده است.. ‏گاندو بر اساس اسناد واقعی ساخته شده... اسناد و مدارکی که پشتوانه پژوهشی نگارش فیلم نامه بوده را، در فیلم مستندی در اختیار مردم قرار خواهیم داد ۲