eitaa logo
بیم موج
1.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
93 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ رهبری به استفتاء: فطریه اگر از گندم، جو، خرما، برنج و مانند این‌ها یا پول هر کدام داده شود، کفایت می‌کند و منحصر به قوت غالب شخص نیست. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
بخوان! به شکرانه این عید ؛ بخوان به پاس سرافرازیت در بندگی و خاکساری حضرت‌حق اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبرِیآءِ وَ الْعَظَمَةِ وَ اَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ… ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa
💠 دعای قنوت نماز عید فطر 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰شعار یکپارچه مردم در عید فطر 1357 برای برپایی حکومت اسلامی 🔹در ساعت 8:45 نماز عید فطر در به امامت دکتر و با حضور جمعی حدود 12000 نفر در نیاوران برگزار شد و در ساعت 10 پس از پایان سخنرانی دکتر مفتح و دکتر ، جمعی حدود 13 الی 14 هزار نفر به سمت جنوب شهر حرکت کردند و اقدام به راهپیمایی کردند. شمار راهپیمایان در طول مسیر به بیش از 100.000 نفر رسید. منابع خارجی، این تظاهرات را بزرگ‌ترین تظاهرات مردم ایران علیه حکومت پهلوی تا آن زمان خواندند. 🔸پس از پایان نماز عید فطر به امامت آقای در غرب ، شماری از اجتماع‌کنندگان با شعارهای ضددولتی به سمت میدان آریاشهر (فلکه صادقیه) رفتند. 🔹صبح این روز، تظاهراتی در خیابان نواب با حضور جمعی حدود 7 الی 8هزار نفر برپا شد. در این تظاهرات حدود 3000 نفر از زنان نیز حضور داشتند. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود:«تشکیل هدف جامعه است.» 🔸در ساعت 13:30 حدود 7000 نفر از مردم تهران پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود:«ما خواستار هستیم»، در دست داشتند و شعارهایی علیه رژیم دادند. این عده در خیابان‌های فرح (سهروردی)، و عباس‌آباد (شهید بهشتی)، به سمت تخت‌طاووس (خیابان شهید مطهری) اقدام به تظاهرات کردند. 🔹نماز عید فطر در به امامت آقای و با حضور جمعی حدود 3000 نفر برگزار شد و در پایان؛ نمازگزاران تظاهراتی علیه رژیم برپا کردند... در این تظاهرات بر اثر تیراندازی مأموران یک طلبه به نام آقای به شهادت رسید و 4 نفر مجروح شدند. به دنبال شهادت حجت‌الاسلام اوسطی، اعلامیه‌ای صادر کرد و در آن نوشت: «آقای شیخ علی اوسطی تهرانی طاب ثراه... در روز عید سعید فطر به دست مأمورین جلاد به ضرب گلوله از پای درآمد...» همچنین در این اعلامیه از مردم دعوت شد تا در مراسمی که شب چهارشنبه سوم شوال (برابر با 57.6.14) بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه آقای مرعشی نجفی برای بزرگداشت این شهید برگزار می‌شود. تظاهرات این روز شهر قم تا ساعات پایانی روز ادامه داشت. 🔸در ساعت 8:30 مراسم نماز عید فطر با حضور جمعی حدود 3000 نفر و به امامت آقای در مسجدنو شیراز برگزار شد. پس از پایان مراسم نمازگزاران برای شنیدن سخن به مسجد جامع رفتند و به مردم حاضر در آن مسجد پیوستند. در پایان تظاهراتی با حضور حدود 15000 نفر برپا شد. 🔹پس از اقامه نماز عید در ، تظاهراتی با حضور حدود 6000نفر از جوانان این شهر برپا و شیشه‌های چندین بانک شکسته شد. 🔸در ساعت 9:30 پس از پایان مراسم نماز عید فطر در ، حدود 2000 نفر از مردم هنگام خروج از مسجد گلشن تظاهراتی برپا کردند و در حمایت از امام شعار دادند. ساواک در گزارش دیگری اعلام کرد که از ساعت 11 الی 12:15، 200.000 نفر از «قشریون مذهبی» به همراه 100.000 نفر از زنان چادری در حالی که پلاکاردهایی در دست داشتند و علیه رژیم شعار می‌دادند اقدام به برپایی تظاهرات کردند. 🔹پس از برگزاری نماز عید فطر در برخی از مساجد ، حدود هزار نفر در حالی که عکس‌هایی از امام و پلاکاردهایی که روی آن‌ها شعارهایی نوشته شده بود در دست داشتند، اقدام به راهپیمایی کردند. در ساعت 10:30 حدود 5000 نفر از مردم کرمانشاه در مسجد جامع این شهر تجمع کردند و آقای عبدالجلیل جلیلی پس از بیان سخنانی، قطعنامه‌ای را مبنی بر لزوم استقرار تحت رهبری امام خمینی، اجرای کامل قانون اساسی و... قرائت کرد. 🚩 (روزهای حماسه و نور، ج3، صص502-494) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰باشکوه‌ترین نماز عید فطر سالهای اخیر به امامت در حال رقم خوردن است. به کوری چشم همه دشمنان بزرگمرد تاریخ ایران زمین 💚 ساعت ۷ صبح، یک ساعت مانده به آغاز نماز عید، ایستگاه مترو مصلی تهران 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 مردمی بودن به دو معنا 🔻 مردمی بودن حکومت اسلامی به دو معنا است: 🔻 یکی این است که مردم در اداره‌ی حکومت و تشکیل حکومت و تعیین حاکم و شاید در تعیین رژیم حکومتی و سیاسی نقش دارند. مردمی بودنِ حکومت یعنی نقش دادن به مردم در حکومت. 🔻 یک معنای دیگر برای مردمی بودنِ حکومت اسلامی این است که حکومت اسلامی در خدمت مردم است؛ آنچه برای حاکم اسلامی مطرح است، منافع عامّه‌ی مردم است؛ نه منافع اشخاص معین یا قشر معین و طبقه‌ی معین. 🔻 اسلام به هر دو معنا دارای یک حکومت مردمی است؛ 🔻 امّا مادامی که حکومت مردمی به معنای اوّلی تأمین نشود، یعنی مردم نقشی در حکومت نداشته باشند، نمیشود گفت که حکومت به معنای دوّمی - یعنی آن حکومت در خدمت مردم است - مردمی است. 🔻 نمیشود از هر حکومتی در دنیا این ادّعا را باور کرد که در خدمت مردم خود است. 🔻 امروز در دنیا حکومتهایی که ادّعا میکنند در خدمت مردمند، زیادند؛ هم حکومتهای وابسته به بلوک شرق که خود را مردمی، سوسیالیستی، وابسته‌ی به عموم افراد جامعه قلمداد میکنند، درحالیکه مردم در تعیین این حکومت، در تشکیل این نظام، هیچ نقشی نداشته‌اند. مردم خبر ندارند که بعد از حاکمی که مرده است، چه کسی قرار است به حکومت برسد! اگر خبر هم داشته باشند، از او چیزی نمیدانند، تمایلی به او و به حکومت او ندارند، و شاید و به گمان قوی رضایتی هم از کارهای او ندارند. امروز [اگر] شما مثلاً از ملّت بزرگ شوروی بپرسید آیا به اشغال افغانستان راضی هستند؟ آیا به صرف میلیاردها برای نگهداشتن یک حکومت تحمیلی در یک کشور همسایه راضیاند؟ یقیناً یا به احتمال زیاد، اکثر مردم کشور پهناور شوروی از این قضیه یا خبر ندارند - چون در چنین کشورهایی اطلاع هم درست به مردم داده نمیشود - یا اگر خبر دارند، از آن سودی نمیبرند و راضی نیستند. 🔻 همچنین در کشورهای غربی که ادّعا میکنند در خدمت مردم و برای مردمند، مردم هیچ اراده‌ای، اختیاری در کاری که دستگاه حکومت انجام میدهد، ندارند. 🔻 این ادعا که حکومتی بدون اینکه با مردم خود ارتباط مستقیم داشته باشد، بدون اینکه به آرای مردم متّکی باشد، ادّعا کند که در خدمت مردم است، ادّعای پذیرفته‌ای نیست. این سخنی است که همه‌ی مدّعیان حکومت مردمی بر زبان جاری میکنند، امّا نمیتوانند ثابت کنند که مردمی اند؛ 🔻 همه‌ی حکومتهای تحمیلی هم خودشان را مردمی به حساب می‌آورند. 🔻 پس مادامی که مردم با حکومت و با دستگاه حاکم همکاری نکرده باشند، در صحنه‌های فعّالیت اجتماعی در کنار این دستگاه حاضر نباشند، این ادّعا پذیرفته نیست که دولتی و رژیمی بگوید ما مردمی هستیم؛ [امّا ]حکومت اسلامی به معنای واقعی کلمه یک حکومت مردمی است. 14 مرداد 1362 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 دربی ۱۰۰ برای پرسپولیس 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩 🔸️ پرسپولیس با گل عیسی آل کثیر در دقیقه ۵۰ , مهمترین دربی سالهای اخیر را برد 🔹️استقلال (۰) - پرسپولیس (۱) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 ولایت مطلقه ابزار انعظاف پذیری و کارامدی حکمرانی اسلامی 🔹من تصورم اين است که بُعد مهمي از قيد اطلاق که امام منضم کردند به ولايت فقيه - که در قانون اساسىِ اول قيد «مطلقه» نبود؛ اين را امام اضافه کردند - ناظر به همين است؛ يعني انعطاف‌پذيري. 🔻دستگاه ولايت - که دستگاه عظيم ولايت، يعني در واقع مجموعه‌ي آن دستگاه‌هاي تصميم‌ساز و تصميم‌گير که در رأسش رهبري قرار دارد؛ اما مجموعه، يک مجموعه است - بايد بتواند به طور دائم خودش را پيش ببرد، متحول کند؛ چون تحول جزو سنتهاي زندگي انسان و تاريخ بشري است. 🔻ما اگر چنانچه خودمان تحول ايجاد نکنيم و پيش نرويم، تحول بر ما تحميل خواهد شد. تحول يعني تکميل، پيش رفتن به سمت آنچه که درست‌تر است، آنچه که کاملتر است. يعني آنچه را که ساختيم، ببينيم نقصهايش کجاست، آن را برطرف کنيم؛ ببينيم کجا کم داريم، آن را اضافه کنيم. اين جريان بايستي ادامه پيدا کند. 🔹 البته دشمنان، «ولايت مطلقه» را به معناي «استبداد» گرفته‌اند؛ يعني ميل فقيه عادل به صورت دلبخواه. اين معنا در دلِ خودش يک تناقض دارد: 🔻اگر عادل است، نميتواند مستبد باشد؛ اگر مستبد است و بر اساس دلخواه عمل ميکند، پس عادل نيست. دشمنان، اين را ملتفت نميشوند و اين معنا را نميفهمند. اين نيست مسئله‌ي «ولايت مطلقه» که فقيه هر کار دلش خواست، بکند؛ يک وقت يک چيزي به نظرش رسيد که بايد اين کار انجام بگيرد، فوراً انجام دهد؛ قضيه اين نيست. 🔻 قضيه اين است که يک حالت انعطافي در دست کليددار اصلي نظام وجود دارد که ميتواند در آنجائي که لازم است، مسير را تصحيح و اصلاح کند، بنا را ترميم کند. 🔹 البته در اینجا هم خطری که وجود دارد - که باید از این خطر برحذر بود - این است که ما تصور کنیم این انعطاف بایستی تحت تأثیر فشارهای بیرونی و تغییرِ در جهت انعطاف به قالبهای غربی باشد. 🔻سر قضیه‌ی قصاص به ما اعتراض میکنند و فشار می‌آورند، سر قضیه‌ی دیه به ما فشار می‌آورند، سر قضایای گوناگون در مسائل مختلف به ما فشار می‌آورند؛ لذا ما تسلیم شویم؛ انعطاف به این معنا باشد. نه، این انحراف است؛ این انعطاف نیست. 🔻باید توجه کنیم، همان آیه‌ی شریفه‌ی «و ان تطع اکثر من فی الارض» اینجا هم جاری است. نباید به خاطر اینکه رادیوهای بیگانه و تبلیغات خصمانه و اتاقهای فکر دشمن و کمربسته‌ی علیه نظام اسلامی، راجع به فلان حکم، راجع به فلان مبنا اعتراض میکنند، فریاد میکشند، ما بیائیم بگوئیم حالا تجدید نظر کنیم برای اینکه با دنیا هماهنگ شویم؛ نه، این خطاست، این انحراف است؛ به این انحراف نباید دچار شد. 🔻در عین حال مسائل جدیدی وجود دارد. در زمینه‌ی اقتصاد، مسائل تازه‌ای وجود دارد. مثلاً ما بانکداری اسلامی را به وجود آورده‌ایم. امروز مسائل تازه‌ای در زمینه‌ی پول و بانکداری وجود دارد؛ اینها را بایستی حل کرد؛ باید اینها را در بانکداری اسلامی - بانکداری بدون ربا - دید. کی باید اینها را انجام بدهد؟ 🔻فقه متکفل این چیزهاست. 17 شهریور 1390 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 نیاز به کرسیهای بحث آزاد فقهی در حوزه های علمیه 🔻 البته من همین‌جا عرض بکنم که نیاز ما به کرسیهای بحث آزاد فقهی در حوزه‌ی قم - که مهمترین حوزه‌هاست - برآورده نشده است. 🔻 من این را الان اینجا عرض میکنم - آقایانی هم از قم اینجا تشریف دارید - این نیاز برآورده نشده. 🔻 در قم باید درسهای خارجِ استدلالىِ قویای مخصوص فقه حکومتی وجود داشته باشد تا مسائل جدید حکومتی و چالشهائی را که بر سر راه حکومت قرار میگیرد و مسائل نو به نو را که هی برای ما دارد پیش می‌آید، از لحاظ فقهی مشخص کنند، روشن کنند، بحث کنند، بحثهای متین فقهی انجام بگیرد؛ 🔻 بعد این بحثها می‌آید دست روشنفکران و نخبگان گوناگون دانشگاهی و غیر دانشگاهی، اینها را به فرآورده‌هائی تبدیل میکنند که برای افکار عموم، برای افکار دانشجویان، برای افکار ملتهای دیگر قابل استفاده است. 🔻 این کار بایستی انجام بگیرد، ما این را لازم داریم. محصول این کاوشهای عالمانه میتواند در معرض استفاده‌ی ملتها و نخبگان دیگر کشورها هم قرار بگیرد. 17 شهریور 1390 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 جوهر اصلی مکتب سیاسی حضرت امام 🔻 جوهر اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، رابطه‌ی دین و دنیاست؛ یعنی همان چیزی که از آن به مسئله‌ی دین و سیاست و دین و زندگی هم تعبیر میکنند. 🔻 امام در بیان ارتباط دین و دنیا، نظر اسلام و سخن اسلام را به عنوان مبنا و روح و اساس کار خود قرار داده بود. 🔻 اسلام، دنیا را وسیله‌ای در دست انسان برای رسیدن به کمال میداند. از نظر اسلام، دنیا مزرعه‌ی آخرت است. 🔻 دنیا چیست؟ در این نگاه و با این تعبیر، دنیا عبارت است از انسان و جهان. زندگی انسان‌ها، تلاش انسان‌ها، خرد و دانایی انسان‌ها، حقوق انسان‌ها، وظایف و تکالیف انسان‌ها، صحنه‌ی سیاست انسان‌ها، اقتصاد جوامع انسانی، صحنه‌ی تربیت، صحنه‌ی عدالت؛ اینها همه میدان‌های زندگی است. به این معنا، دنیا میدان اساسىِ وظیفه و مسئولیت و رسالت دین است. 🔻 دین آمده است تا در این صحنه‌ی عظیم و در این عرصه‌ی متنوع، به مجموعه‌ی تلاش انسان شکل و جهت بدهد و آن را هدایت کند. 🔻 دین و دنیا در این تعبیر و به این معنای از دنیا، از یکدیگر تفکیکناپذیرند. دین نمیتواند غیر از دنیا عرصه‌ی دیگری برای ادای رسالت خود پیدا کند. دنیا هم بدون مهندسىِ دین و بدون دست خلاق و سازنده‌ی دین، دنیایی خواهد بود تهی از معنویت، تهی از حقیقت، تهی از محبت و تهی از روح. 🔻 دنیا - یعنی محیط زندگی انسان - بدون دین، تبدیل میشود به قانون جنگل و محیط جنگلی و زندگی جنگلی. انسان در این صحنه‌ی عظیم باید بتواند احساس امنیت و آرامش کند و میدان را به سوی تعالی و تکامل معنوی باز نماید. 🔻 در صحنه‌ی زندگی باید قدرت و زور مادی ملاک حقانیت به‌حساب نیاید. در چنین صحنه‌ای، آنچه میتواند حاکمیت صحیح را بر عهده بگیرد، جز دین چیز دیگری نیست. 🔻 تفکیک دین از دنیا به این معنی، یعنی خالی کردن زندگی و سیاست و اقتصاد از معنویت؛ یعنی نابود کردن عدالت و معنویت. دنیا به معنای فرصت‌های زندگی انسان، به معنای نعمت‌های پراکنده‌ی در عرصه‌ی جهان، به معنای زیباییها و شیرینیها، تلخیها و مصیبت‌ها، وسیله‌ی رشد و تکامل انسان است. 🔻 اینها هم از نظر دین ابزارهایی هستند برای این‌که انسان بتواند راه خود را به سوی تعالی و تکامل و بروز استعدادهایی که خدا در وجود او گذاشته است، ادامه دهد. 🔻 دنیای به این معنا، از دین قابل تفکیک نیست. سیاست و اقتصاد و حکومت و حقوق و اخلاق و روابط فردی و اجتماعی به این معنا، از دین قابل تفکیک نیست. 🔻 لذا دین و دنیا در منطق امام بزرگوار ما مکمل و آمیخته و درهم تنیده‌ی با یکدیگر است و قابل تفکیک نیست. 🔻 این، درست همان نقطه‌ای است که از آغاز حرکت امام تا امروز، بیشترین مقاومت و خصومت و عناد را از سوی دنیاداران و مستکبران برانگیخته است؛ کسانی که زندگی و حکومت و تلاش و ثروت آنها مبتنی بر حذف دین و اخلاق و معنویت از جامعه است. 14 خرداد 1384 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
5.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نحوه اتصال پیام‌رسان‌های ایرانی به یکدیگر 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
💢راز توصیه به همدلی و هم‌افزایی 🔹سال 1402 سال برگزاری دو انتخابات بزرگ است که هر یک می‌تواند در شکل‌گیری سرنوشت کشور در آینده مؤثر باشد و حتی در انتخابات 1404 هم می‌توان آثار این انتخابات را مشاهده کرد. اهمیت این چنینی انتخابات است که بازیگران مختلف داخلی و خارجی را به خود جلب کرده و همگی تلاش خواهند کرد تا اهداف خود را در آن دنبال کنند. 🔸با این مقدمه می‌توان به استقبال فهم یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی رفت که در خطبه‌های نماز عید فطر بر همکاری همه‌جانبه مسئولان اشاره داشتند و فرمودند: «یک راهبرد بسیار مهم و اساسی، همکاری همه‌ مسئولان کشور در نیروهای سه‌گانه است که بحمدالله همه اینجا حضور دارید، و آحاد مردم هم که بحمدالله تشریف دارند و بعد هم [مردمی که] در سرتاسر کشور این سخن را خواهند شنید: قوای سه‌گانه باید همدلی کنند، همکاری کنند، هم‌افزایی کنند؛ قانون اساسی برای تشکیل این سه قوه ترتیب خوبی داده است. اگر چنانچه این سه قوه با هم به‌طور کامل همکاری کنند، کارها به هیچ‌وجه گره نمی‌خورد، مشکل پیدا نمی‌کند. [مسئولان کشور] مانع همدیگر نشوند؛ راه را برای همدیگر هموار کنند، باز کنند. خود مسئولان کشور‌ـ چه نمایندگان مجلس، چه مدیران قوه مجریه و قضائیه که در بین این جمعیت حضور دارندـ متوجهند که این همکاری و هم‌افزایی و همدلی را چگونه می‌توان به وجود آورد؛ این امروز یک راهبرد کلی است.» 🔹این اظهارات با توجه به این ملاحظه ارایه می‌شود که با رأی و خواست اکثریت مردم، جریان انقلابی بر هر سه قوه حاکم بوده و انتظار از آنان هماهنگی حداکثری است. اما تذکر رهبری حکایت از دغدغه‌ای در این زمینه دارد. در این باره باید گفت: هر چند همگرایی‌های در دو سال گذشته بین قوای سه‌گانه وجود داشته، اما انتظار جامعه و رهبری انتظار بیشتری است تا با این همگرایی حداکثری، راه برای حل مشکلات کشور هموارتر شود. 🔸دوم اینکه؛ در سالی که سال انتخابات است و مجلس یازدهم سال پایانی خود را سپری می‌کند، ظرفیت‌هایی برای واگرایی‌هایی معطوف به رقابت‌های انتخاباتی وجود دارد و تریبون‌هایی در مجلس با نگاه نقد دولت، نیم نگاهی به صندوق رأی خواهند داشت که این امر می‌تواند راهبرد همدلی و همکاری و هم‌افزایی را تهدید و تضعیف نماید. توصیه رهبری در ابتدای سال اقدامی پیشگیرانه برای مراقبت از نیفتادن در دام رقابت‌های سیاسی واگرایانه‌ای است که دود آن بر چشم ملت خواهد رفت و کار خدمت‌رسانی دولتمردان به ملت را از توان حداکثری خواهد انداخت. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj