فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 گنجینه هیئت
من به شما جوانهای عزیز توصیه میکنم قدر هیئتهایتان را بدانید.
من همیشه به جوانها میگویم قدر جوانیتان را بدانید؛ این امروز هم هست. قدر جوانی را بدانید،
امّا قدر این هیئتها را بدانید.
این هیئتها گنجینه است؛
حقیقتاً گنجینهی معتبر و باارزشی است.
هیئت حسینی به معنای یاد و تبیین است. هم یاد است، هم تبیین است.
یعنی هیئت باید این جور باشد:
هم یاد را زنده کند، هم پایگاه و مرکز تبیین باشد.
این برای امروز ما لازم است.
#حکیم_انقلاب ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
#زندگی_مکتبی
#هیئت_امام_جعفر_صادق💚
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰قوام هیئت به جهاد
قوام هیئت به جهاد است؛
جهاد یعنی چه؟
جهاد یعنی تلاش در مقابلهی با دشمن؛
هر تلاشی جهاد نیست.
خیلیها تلاش میکنند، تلاشهای علمی زیادی میکنند، تلاشهای اقتصادی میکنند که خوب و بهجا است، امّا جهاد نیست.
جهاد یعنی تلاشی که هدفگیری در مقابل دشمن در آن وجود داشته باشد؛ این جهاد است.
در اصطلاح اسلامی و منطق اسلامی، جهاد این [کاری] است که در مقابل دشمن انجام میگیرد.
شما [اگر] کار اقتصادی بکنید برای مقابلهی با دشمن، میشود جهاد؛
کار علمی و تحقیقی بکنید برای مقابلهی با دشمن، میشود جهاد؛
حرف بزنید، تبیین کنید برای خنثی کردن وسوسهی دشمن، میشود جهاد؛
اینها همه جهاد است.
پس مهم این است که ما عرصهی جهاد را تشخیص بدهیم که در هر زمانی در چه عرصهای باید جهاد کرد؛ این خیلی مهم است...
🦚پروردگارا!
هیئتهای ما را، هیئتهای امام صادقپسند قرار بده؛
ما را سربازان جهادِ عظیمِ این روزگار که «#جهاد_تبیین» است، قرار بده.
#حکیم_انقلاب، ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
#زندگی_مکتبی
#هیئت_امام_جعفر_صادق💚
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 حرفهای متقن
هم در روضهخوانی، هم در مدیحهگویی، هم در مطالبی که بیان میشود، مطالب متقن و مستند را مطرح کنید.
مطالعه کنید، کار کنید، کتاب بخوانید
که البتّه میدانم بسیاری از مدّاحان عزیز ما این کار را میکنند؛
مطالعه میکنند، کتاب میخوانند، دیوانهای شعر برجسته را میخوانند؛ هم به ادبیّات مسلّط میشوند، هم معرفت دینیشان بالا میرود و خب از آنها در جلساتشان تراوش میکند.
مواظب باشید که این حالت، عمومی بشود، همهگیر بشود؛ چون حرف سست، خطرناک است.
گاهی اوقات میشود که یک حرف سست، یک بیان نارسا و غلط، دستاویز دشمن قرار میگیرد، اصل تشیّع را زیر سؤال میبرند.
یک وقت هست که ما یک حرف غلطی میزنیم، به ما حمله میکنند؛ خب اهمّیّتی ندارد،
[امّا] یک وقت هست که یک چیزی میگوییم که موجب بشود به اسلام حمله کنند، به تشیّع حمله کنند، به معارف اسلامی ما حمله کنند یا به علمای بزرگ ما؛ این دیگر جایز نیست. خیلی مراقبت کنید.
بنابراین حرف محکم، مستند و متقن جزو چیزهایی است که باید در برنامهی کاری مدّاحان عزیز ما قرار بگیرد.
#حکیم_انقلاب، ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
#زندگی_مکتبی
#هیئت_امام_جعفر_صادق💚
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 مساله اول؛ مشارکت حداکثری
در درجهی اول، گسترش مشارکت و حضور گستردهی مردم در انتخابات اهمیت دارد. شور انتخاباتی در کشور و حضور مردم پای صندوقهای رأی
میتواند تهدیدهای دشمنان را بیاثر کند؛
میتواند دشمن را ناامید کند؛
میتواند امنیت کشور را تأمین کند.
ملت عزیز ما در همهی نقاط کشور این را بدانند؛ حضور گستردهی آنها در پای صندوق رأی، در آیندهی کشور تأثیر دارد؛
در امنیت،
در استقلال،
در ثروت ملی،
در اقتصاد،
در همهی مسائل مهم کشور
تأثیر میگذارد.
این نکتهی اول؛ که انتخابات باید به توفیق الهی، به کمک پروردگار، با همت ملت ایران، با مشارکت گسترده تحقق پیدا کند.
#حکیم_انقلاب 1392/1/1
#مشارکت_حداکثری
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 اتهام زنی چپ ها به محمد قوجانی
🔹محمد قوچانی: جناح چپ با نامزدی روحانی مخالف بود و با وجود اعتماد سیدمحمد خاتمی رئیسجمهور محبوبشان به حسن روحانی سعی میکرد او را نادیده بگیرد.
در همان روزها که من داستان «شیخ دیپلمات» را نوشتم حملات سنگینی از ناحیه چپها (به محوریت جبهه مشارکت) به روزنامه شرق شد چراکه فکر میکردند این روزنامه چون خود را اصلاحطلب میداند باید از کمیته مرکزی جناح چپ دستور بگیرد!
تا جایی که برخی از خبرنگاران روزنامه را تحریک کردند که به سردبیر شرق توهین کنند و او را به پول گرفتن از حسن روحانی متهم کنند تا این رپرتاژ آگهی را برای شیخ دیپلمات بنویسد!
این اتهام البته بدیع نبود؛ سال بعد که سردبیر آن روزنامه گزارشی درباره شیخی دیگر؛ مهدی کروبی نوشت و او را «شیخ اصلاحات» خواند نیز کمیته مرکزی جناح چپ فرمان حمله به روزنامه را صادر کردند و گفتند برای رعایت توازن میان شیخ دیپلمات و شیخ اصلاحات پول دیگری گرفته شده و گزارش تازهای نوشته شده است!
🦚 محمد قوچاني، "تراژدي اميد"، فصلنامه آگاهي نو، ش 4، زمستان 1400
#تاریخ_انقلاب
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 دلیل تحریم انتخابات مجلس هفتم توسط اصلاح طلبان رادیکال
🔹محمد قوچانی: در همان سالها هنگامی که همان کمیته مرکزی پس از نافرجامی مجلس ششم و ردصلاحیت گسترده سران چپگرای آن توسط شورای نگهبان، انتخابات مجلس هفتم را تحریم کرد هنگامی که نویسنده از یکی از سران جبهه مشارکت که سابقه صعود از دیوار سفارت ایالات متحده آمریکا را داشت پرسید چرا با وجود تایید صلاحیت چهرههای دیگر چپ مانند شیخ اصلاحات؛ مهدی کروبی انتخابات را تحریم کردید؟!
به صراحت گفت: چون در این صورت مجبور میشدیم با اشاره سیدمحمد خاتمی افرادی مانند شیخ #حسن_روحانی را هم در فهرست انتخاباتی قرار دهیم و ما نمیخواستیم چنین کنیم و نمیتوانستیم با سیدمحمد #خاتمی هم مخالفت کنیم!
🦚 محمد قوچاني، "تراژدي اميد"، فصلنامه آگاهي نو، ش 4، زمستان 1400
#تاریخ_انقلاب
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستانِ روزی که پیامبر دست خانوادهاش را گرفت و برای کاری مهم از خانه بیرون زد
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰همین قدر تحقیرآمیز!
روزهای ثبتنام در انتخابات ریاستجمهوری سال ۹۲ فرارسید. روحانی برای اطمینان دو روز قبل از ثبتنام محمود واعظی را نزد هاشمی فرستاده بود و مطمئن شده بود هاشمی ثبتنام نمیکند و روحانی ثبتنام کرد.
روزهای ثبتنام پایان مییافت، اما ساعت ۲ بعدازظهر آخرین روز ثبتنام تلفن دفتر حسن روحانی زنگ خورد. پشت تلفن هاشمیرفسنجانی بود: «میخواستم با شما مشورت کنم. یکی از مراجع تقلید زنگ زد و تاکید و تکلیف کرد که حتما من نامزد ریاستجمهوری شوم. من هم امروز استخاره کردم خوب آمد، میخواستم نظر شما را بدانم!»
روحانی شگفتزده شد، اما مخالفتی نکرد...
ماجرا پیچیده شد.
ستادهای حسن روحانی آشفته شدند و بههم ریختند. بسیاری از افراد ستاد روحانی بلکه اکثریت مطلق آنان با ستادهای هاشمیرفسنجانی مشترک بودند و اکنون بلاتکلیف بودند.
صبح فردای آخرین روز ثبتنام حسن روحانی به خانه هاشمیرفسنجانی رفت و از او پرسید چه شد که تصمیمش را تغییر داد؟
هاشمیرفسنجانی از اصرار آیتالله موسوی اردبیلی به او برای نامزدی خبر داد. روحانی از هاشمی پرسید آیا با رهبری مشورتی کردهاید؟
روحانی از هاشمی پرسید با این حساب تکلیف من چیست؟ آیا انصراف دهم؟ هاشمی پاسخ داد تا ۲۴ ساعت مانده به رایگیری انصراف ندهید و به مبارزات انتخاباتی ادامه دهید.
به دو علت؛ اول اینکه شما به سفر شهرستان میروید و با مردم حرف میزنید، اما من حال و حوصله سفر استانی ندارم. دیگر اینکه ممکن است حادثهای پیش بیاید و حضور شما لازم باشد.
🦚 محمد قوچاني، "تراژدي اميد"، فصلنامه آگاهي نو، ش 4، زمستان 1400
#تاریخ_انقلاب
#جریان_شناسی
@bimemoj
🔰 خاتمی و عدم حمایت اولیه از روحانی
روحانی به یاد میآورد که در اسفندماه ۱۳۹۱ با سیدمحمد خاتمی برای نامزدی مشورت کرده بود گفته بود شاید نامزد نشود.
خاتمی در پاسخ گفته بود کار خوبی میکنید اما من از شما خیلی عذر میخواهم، من به کس دیگری قول حمایت دادهام. روحانی از خاتمی پرسید به آقای عارف قول دادهاید؟ خاتمی گفت نه.
روحانی دیگر سوالش را تکرار نکرد و ادامه نداد اما حدس میزد منظور خاتمی حمایت از نامزدی اسحاق جهانگیری بود که آن روزها نامش میان اصلاحطلبان بر سر زبانها بود و پس از چند سال فاصله اصلاحات و حاکمیت به همراه دو عضو از مجمع روحانیون مبارز مجید انصاری و سیدعبدالواحد موسویلاری به دیدار مقام رهبری رفته و برای بازگشت به سیاست مشورت کرده بودند.
جهانگیری حتی در دیداری مستقل با مقام رهبری گفتوگو کرده و برای ورود به انتخابات اعلام آمادگی و نامزدی کرده بود.
اما نامزدی هاشمیرفسنجانی سبب شد جهانگیری که در آستانه حضور در وزارت کشور و ثبت نام بود از راه برگردد و از همان میدان فاطمی به خانهاش برگردد.
جهانگیری رئیس ستاد هاشمیرفسنجانی شد، ستادی که دولت مستعجل بود و البته بعدا به سبب همین جایگاه به معاونت اول ریاستجمهوری رسید.
🦚 محمد قوچاني، "تراژدي اميد"، فصلنامه آگاهي نو، ش 4، زمستان 1400
#تاریخ_انقلاب
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 اولین سفر روحانی به کجا بود؟!
🔻اول سفر روحانی به بیشکک (پایتخت قرقیزستان) برای شرکت در اجلاس #شانگهای بود که در آنجا اولین دیدار حسن روحانی با ولادیمیر پوتین، رئیسجمهور روسیه و شی جینپینگ، رئیسجمهوری چین انجام شد.
🔻روحانی از این مذاکره بسیار راضی بود ! 😎☺️
👌اینها امروز دیپلماسی دولت رئیسی را مسخره می کنند!
🔹در این عکس که مربوط به دیدار روحانی با همتای چینی خود است، صفری، ظریف، روحانی، نعمت زاده، نهاوندیان و آشنا دیده می شوند.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای عشق دلافروز
دل من به تو گرم است...❤️
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زینب من!
مدافع حرم باش!
مراقب چادر دخترم باش
نیفتد از سر چادر و ماجر ....
الله اکبر الله اکبر
حسین!💚
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰قربان آن دل ...
امام صادق (علیه السّلام) از راوی سؤال میکنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ مینشینید دُور هم، صحبت میکنید، حرف میزنید؟
یعنی مسائل ما را مطرح میکنید؟
او جواب میدهد که بله، این کار را میکنیم؛
یعنی همین مجموعهی هیئات.
بعد حضرت میفرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ اُحِبُّها؛ من دوست میدارم این مجالس را. قربان آن دل!
[میفرماید] مجالس شما را دوست میدارم. اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ اُحِبُّها و اَحیوا اَمرَنا؛
مسئلهی ما را زنده نگه دارید.
#حکیم_انقلاب 1400/11/3
#زندگی_مکتبی
#هیئت_امام-جعفر_صادق 💚
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔹«سروش محمدزاده» کارگردان سریال «سوران» گفته اگر در شبکه خانگی سوران را میساختیم، او به جای مبارزه دنبال عشقش میرفت😁 و از ما میخواستند فضای عاشقانه قصه را پررنگتر و یا حتماً از فلان بازیگر استفاده کنیم که سریال بیشتر دیده شود!
حتی ممکن بود شخصیت سعید سردشتی با همسرش سر از ترکیه هم دربیاورد.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
نصیری را زندان نکنید
✍️بگذارید جلوی چشم باشد، باید انقلابیهای سوپر انقلابی خوب تماشا کنند. آنانکه «نظام» را متهم میکنند تا بگویند ما خیلی آرمانگراییم، تماشا کنند. این عاقبت را ببینند.
✍️نصیری را زندان نکنید، او بودنش مفید است. بگذارید طعم تلخ عدالتخواهی خوارجی به ذائقه ها بنشیند. عدالتخواهی بدون اخلاق بدون عقل.
✍️نصیری را شماتت نکنید. از او عبرت بگیریم. این عاقبت همه کسانی است که پشت ریش و پشم و ادا و اطوارهای انقلابی ، فکری به حال بیمار دلیشان نمیکنند. این عاقبت عقده ای بازی و لجاجت است. لج بازهای زیادی را دیده ایم، منتظری و میرحسین و کروبی و امجد و بیا جلو تا امروز
✍️نصیری خوب است. بگذارید رفیق بازهای عالم سیاست ببینند کوتاه آمدنهایشان مقابل رفقایشان چگونه آنها را حفظ میکند. وقتی در مجالس خصوصی میدیدند چطور اندیشه های امام را تمسخر میکند و خفه خون گرفته بودند و بلکه به او تریبون میدادند و کرسی داوری میدادند و حلوا حلوایش میکردند همینها که ادعای شفافیت و صراحت و عدالتجوییشان گوش فلک را کر کرده. وقتی مبانی کج و معوجش را میدیدند پروژه های آنچنانی ترجمه بحار و امثالهم به او نسپرند.
✍️نصیری باید بماند که آخوندها بفهمند درس خارج و فقه و اصول کسی را نجات نمیدهد اگر خودخواهانه مقابل نظام ولایی بایستد، چه شریعتمداری باشی چه منتظری چه جوجه طلبه ای مثل این. همانطور که درس اخلاق هم شیخ علی تهرانی ها و امجدها را نجات نداد.
✍️نصیری مفید است تا ببینید جاهل متنسک و عالم متهتک دو روی یک سکه اند. آرمانجویی خالی از نظام و محافظه کاری خالی از انقلاب دو روی یک سکه اند. تا ببینند مارهای خوش خط و خال و لیبرالیسم و اسلام آمریکایی با چه فرآیندی از دل انقلابی بازی بیرون میآید. تا بفهمیم آنانکه اندیشه امام را تا عمیق ترین لایه هایش نپذیرفته اند حق ندارند پرچمدار انقلابی گری باشند.
✍️نصیری خوب است بگذارید ادامه دهد بگذارید تاویل والله و الله گفتن حاج قاسم را همه مشاهده کنیم. تا برای عاقبتمان بترسیم و نگران باشیم. آن زمان که برای این نظام و رهبر حکیمش کم میگذاریم حتی با سکوت و انفعالهایمان. ببینیم ماجرا جدی تر از این حرفها است و شوخی ندارد.
خدایا به همه ما رحم کن....
@ali_mahdiyan
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 وظيفه، بصيرت و امام
حيراني و سردرگمي آدمي در دنياي پرآشوب امروز که ميتوان آن را عصر هژموني رسانهها ناميد، گويا به وصفي جدايي ناپذير از خصوصيت دنياي مدرن امروز بدل گرديده است که راهي براي گريز از آن وجود ندارد. در اين سيطره غفلت، يافتن راه و سخن گفتن از "وظيفه" کلام فراموش شدهاي است که کمتر طرفدار دارد و آدميان ترجيح ميدهند غافلانه از آن بگذرند و آرامش گلخانهاي خود را با توجه به آن بر هم نريزند. اما وظيفهشناسي در سبک زندگي اسلامي و انقلابي، به مثابه دال کليدي، معنابخش و آغازگر تمامي رفتارهاست و گزينهاي رهاييبخش که آرامشت را بر هم ميريزد تا تو را به آرامشي متعالي و حقيقي برساند.
براي شناخت و يافتن وظيفه علم و تقوا دو شرط اساسي است، اما با پيچيده شدن اوضاع زمانه امکان تشخيص وظيفه دشوارتر شده، به نحوي که تکيه بر اين دو ناکافي مينماياند. اينجاست که کليد واژه "بصيرت" به عنوان رمز شناخت وظيفه مطرح ميگردد که بدون آن ترسيم مرزهاي وظيفه ممکن نخواهد بود. حکيم فرزانه انقلاب اسلامي در اين باره ميفرمايد:
«آنچه مهم است اين است که (انسان) وظيفهي خودش را در هر برههاي از زمان تشخيص بدهد. اگر وظيفه تشخيص داده نشد، علم و تقوا و مانند اينها به درد نميخورد؛ يعني بجا مصرف نميشود. اگر علم داشته باشيم، تقوا هم داشته باشيم،حتّي شجاعت هم داشته باشيم، امّا: ندانيم وظيفه چيست، ندانيم موقعيت کدام است، ندانيم امروز مطالبهي خداي متعال و مطالبهي دين از ما در عرصهي اجتماع چيست، آن علم و تقوا و شجاعت و بقيهي خصوصيات مثبت اثر خودش را نميبخشد؛ و کارکرد لازم را نخواهد داشت. اين کلمهي «بصيرت» که ما دائم تکرار ميکنيم، معنايش اين است. يکي از مصاديق مهم بصيرت همين است که انسان بداند امروز چه نيازي در جامعه وجود دارد.»(16/6/95)
بصيرت اما خود مفهومي متعالي و وصفي از کمال عقلاني و نفساني است که دستيابي به آن داراي مقدمات و پيچيدگيهايي است. سوال اصلي آن است که بصيرت از چه طريقي حاصل ميشود؟ با کدام معيار و شاخصي ميتوان صاحب بصيرت را از غير آن تشخيص داد؟
آنچه در اين ميان محل توجه اين نوشتار است آن است که بصيرت با شناخت امام و تبعيت از آن ممکن خواهد بود. الگوي امت – امامت الگوي ممتاز تفکر شيعي است که راز رسيدن به سعادت و تامين حيات طيبه اخروي و دنيوي در گرو شکل گيري آن است. در اين الگوي عنصر بصيرت بخش امت، امام است. امام است که اولويتها و فوريتهاي جامعه را رصد و تعيين ميکند. امام است که با شناخت کامل از آرايش اردوگاه جبهه حق و باطل ميتواند وظايف مومنان را در زمانه خود آشکار سازد و از افتادن در دايره سردرگمي و تشويش ممانعت کند. امام با شناخت بضاعتها و استعدادها و توانمنديها، سنگيني وظايف را تقسيم ميکند. امام است که با تشويقها و لطفتها و مرحمتهايش، شور و ايمان و معنويت را در قلبها تزريق ميکند و جوانان و مومنان را مهياي حضور در ميدان عمل به تکليف و وظيفه ميگرداند. به واقع امام روح و گوهر و موتور حرکت در مسير کمال جامعه اسلامي است.
نگاهي گذرا به طول تاريخ هزار و چهارصد ساله تشيع مويد اين حقيقت است که شيعيان آنگاه که با تمام توان چشم بر لبان مطهر امام(ع) دوختهاند، توانستهاند از بحرانها و سردرگميها به سلامت بيرون آيند و آنگاه که در ملازمت و تبعيت کاهلي کردند، دچار انحراف و گمراهي شدند و اين تفسير اين کلام معصوم (ع) است که: «المتقدم لهم مارق، و المتاخر عنهم زاهق و اللازم لهم لاحق»
در معرکه جاودانه کربلا نيز آنچه تجلي مييابد شناخت و انجام وظيفه با محوريت امام است. همه اصحاب عاشورايي بزرگمرداني هستند که اوج بصيرت را در پرتو امام شناسي يافته اند و همه آنهايي که در اردوگاه غير جمع آمده اند در شناخت امام حق و کسب بصيرت در پيروي و اطاعت از او به انحراف رفته اند.
امروز و در زمانه ما که پيچيدگيهاي سياست و در هم آميخته شدن مرزهاي جبهه حق و باطل بيش از گذشته شده و دشمنان حقيقت و عدالت اعم از استکبار جهاني و صهيونيسم بينالملل، افکارعمومي جهانيان را متکي بر سلطه رسانههاي فراگير مديريت کرده و حتي اسلامهاي دروغين از الگوي سکولار و ليبرال تا الگوي تکفيري و داعشي را براي جامعه ما ترويج ميکنند، ضرورت رجوع به امام و رهبري جامعه بيش از پيش ضرورت مييابد.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰دور دوم انتخاب مجلس چهارم و شکست جناح چپ و مجمع روحانیون مبارز
#خاطرات_هاشمی
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰گفتگو با خولیو ولاسکو مدیر تیمهای ملی پایه والیبال ایتالیا و یکی از صاحب نظران برتر والیبال دنیا
🔹خواندنی است و حاوی نکاتی قابل تامل در مورد ورزش والیبال ایران که نشان می دهد که چقدر پیشرفت کرده ایم و چه داشته های ارزشمندی داریم.
🔻نشانی متن کامل:
https://www.varzesh3.com/news/1951447/
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
*┄┅═✧❁﷽❁✧═┅*
#اطلاعیه
#ماه_محرم
🏴 سوگواری شب دوم محرم الحرام
🌷 هیئت امام جعفر صادق علیهالسّلام
🎙با سخنرانی: دکتر #مهدی_سعیدی
🎙با نوای مداحان اهلبیت علیهمالسّلام
📆 چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲؛ از اذان مغرب
📌 خزانه بخارایی، فلکه دوم، کوچه شهید صادقیان، حسینیه بیتالحسین علیهالسّلام
📡 پخش زنده از طریق صفحه اسکایپ هیئت به آدرس:
🅰️ https://join.skype.com/fvxwO8LC3cbY
🔅🔅🔅
🆔 @emamsadegh1360
🔰 هدف حکومت یا شهادت؟!
نه میتوانیم بگوییم که حضرت قیام کرد برای تشکیل حکومت و هدفش تشکیل حکومت بود،
و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای شهید شدن قیام کرد...
کسانی که گفتهاند «هدف، حکومت بود»، یا «هدف، شهادت بود»، میان هدف و نتیجه، خَلط کردهاند.
نخیر؛ هدف، اینها نبود. امام حسین علیهالسّلام، هدف دیگری داشت؛ منتها رسیدن به آن هدف دیگر، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از دو نتیجه را داشت: «حکومت»، یا «شهادت».
البته حضرت برای هر دو هم آمادگی داشت. هم مقدّمات حکومت را آماده کرد و میکرد؛ هم مقدّمات شهادت را آماده کرد و میکرد. هم برای این توطین نفس میکرد، هم برای آن. هر کدام هم میشد، درست بود و ایرادی نداشت؛
اما هیچ کدام هدف نبود بلکه دو نتیجه بود.
امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد. این از طریق قیام و از طریق امر به معروف و نهی از منکر است؛ بلکه خودش یک مصداق بزرگِ امر به معروف و نهی از منکر است. البته این کار، گاهی به نتیجه حکومت میرسد؛ امام حسین برای این آماده بود. گاهی هم به نتیجه شهادت میرسد؛ برای این هم آماده بود.
#حکیم_انقلاب ۱۳۷۴/۳/۱۹
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 الگوی عملی!
ملتی که اسیر است، ملتی که در بند است، ملتی که دچار فساد سران است، ملتی که دشمنان دین بر او حکومت میکنند و زندگی و سرنوشت او را در دست گرفتهاند، باید از طول زمان بفهمد که تکلیفش چیست؛
چون پسر پیغمبر - امام معصوم - نشان داد که در چنین شرایطی باید چه کار کرد.
با زبان نمیشد. اگر این مطلب را با صد زبان میگفت و خودش نمیرفت، ممکن نبود این پیغام، از تاریخ عبور کند و برسد؛ امکان نداشت.
فقط نصیحت کردن و به زبان گفتن، از تاریخ عبور نمیکند؛ هزار گونه توجیه و تأویل میکنند.
باید عمل باشد؛ آن هم عملی چنین بزرگ، عملی چنین سخت، فداکاریای با چنین عظمت و جانسوز که امام حسین انجام داد!
#حکیم_انقلاب ۱۳۷۴/۳/۱۹
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj