🔰 مساله اول؛ مشارکت حداکثری
در درجهی اول، گسترش مشارکت و حضور گستردهی مردم در انتخابات اهمیت دارد. شور انتخاباتی در کشور و حضور مردم پای صندوقهای رأی
میتواند تهدیدهای دشمنان را بیاثر کند؛
میتواند دشمن را ناامید کند؛
میتواند امنیت کشور را تأمین کند.
ملت عزیز ما در همهی نقاط کشور این را بدانند؛ حضور گستردهی آنها در پای صندوق رأی، در آیندهی کشور تأثیر دارد؛
در امنیت،
در استقلال،
در ثروت ملی،
در اقتصاد،
در همهی مسائل مهم کشور
تأثیر میگذارد.
این نکتهی اول؛ که انتخابات باید به توفیق الهی، به کمک پروردگار، با همت ملت ایران، با مشارکت گسترده تحقق پیدا کند.
#حکیم_انقلاب 1392/1/1
#مشارکت_حداکثری
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 اتهام زنی چپ ها به محمد قوجانی
🔹محمد قوچانی: جناح چپ با نامزدی روحانی مخالف بود و با وجود اعتماد سیدمحمد خاتمی رئیسجمهور محبوبشان به حسن روحانی سعی میکرد او را نادیده بگیرد.
در همان روزها که من داستان «شیخ دیپلمات» را نوشتم حملات سنگینی از ناحیه چپها (به محوریت جبهه مشارکت) به روزنامه شرق شد چراکه فکر میکردند این روزنامه چون خود را اصلاحطلب میداند باید از کمیته مرکزی جناح چپ دستور بگیرد!
تا جایی که برخی از خبرنگاران روزنامه را تحریک کردند که به سردبیر شرق توهین کنند و او را به پول گرفتن از حسن روحانی متهم کنند تا این رپرتاژ آگهی را برای شیخ دیپلمات بنویسد!
این اتهام البته بدیع نبود؛ سال بعد که سردبیر آن روزنامه گزارشی درباره شیخی دیگر؛ مهدی کروبی نوشت و او را «شیخ اصلاحات» خواند نیز کمیته مرکزی جناح چپ فرمان حمله به روزنامه را صادر کردند و گفتند برای رعایت توازن میان شیخ دیپلمات و شیخ اصلاحات پول دیگری گرفته شده و گزارش تازهای نوشته شده است!
🦚 محمد قوچاني، "تراژدي اميد"، فصلنامه آگاهي نو، ش 4، زمستان 1400
#تاریخ_انقلاب
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 دلیل تحریم انتخابات مجلس هفتم توسط اصلاح طلبان رادیکال
🔹محمد قوچانی: در همان سالها هنگامی که همان کمیته مرکزی پس از نافرجامی مجلس ششم و ردصلاحیت گسترده سران چپگرای آن توسط شورای نگهبان، انتخابات مجلس هفتم را تحریم کرد هنگامی که نویسنده از یکی از سران جبهه مشارکت که سابقه صعود از دیوار سفارت ایالات متحده آمریکا را داشت پرسید چرا با وجود تایید صلاحیت چهرههای دیگر چپ مانند شیخ اصلاحات؛ مهدی کروبی انتخابات را تحریم کردید؟!
به صراحت گفت: چون در این صورت مجبور میشدیم با اشاره سیدمحمد خاتمی افرادی مانند شیخ #حسن_روحانی را هم در فهرست انتخاباتی قرار دهیم و ما نمیخواستیم چنین کنیم و نمیتوانستیم با سیدمحمد #خاتمی هم مخالفت کنیم!
🦚 محمد قوچاني، "تراژدي اميد"، فصلنامه آگاهي نو، ش 4، زمستان 1400
#تاریخ_انقلاب
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستانِ روزی که پیامبر دست خانوادهاش را گرفت و برای کاری مهم از خانه بیرون زد
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰همین قدر تحقیرآمیز!
روزهای ثبتنام در انتخابات ریاستجمهوری سال ۹۲ فرارسید. روحانی برای اطمینان دو روز قبل از ثبتنام محمود واعظی را نزد هاشمی فرستاده بود و مطمئن شده بود هاشمی ثبتنام نمیکند و روحانی ثبتنام کرد.
روزهای ثبتنام پایان مییافت، اما ساعت ۲ بعدازظهر آخرین روز ثبتنام تلفن دفتر حسن روحانی زنگ خورد. پشت تلفن هاشمیرفسنجانی بود: «میخواستم با شما مشورت کنم. یکی از مراجع تقلید زنگ زد و تاکید و تکلیف کرد که حتما من نامزد ریاستجمهوری شوم. من هم امروز استخاره کردم خوب آمد، میخواستم نظر شما را بدانم!»
روحانی شگفتزده شد، اما مخالفتی نکرد...
ماجرا پیچیده شد.
ستادهای حسن روحانی آشفته شدند و بههم ریختند. بسیاری از افراد ستاد روحانی بلکه اکثریت مطلق آنان با ستادهای هاشمیرفسنجانی مشترک بودند و اکنون بلاتکلیف بودند.
صبح فردای آخرین روز ثبتنام حسن روحانی به خانه هاشمیرفسنجانی رفت و از او پرسید چه شد که تصمیمش را تغییر داد؟
هاشمیرفسنجانی از اصرار آیتالله موسوی اردبیلی به او برای نامزدی خبر داد. روحانی از هاشمی پرسید آیا با رهبری مشورتی کردهاید؟
روحانی از هاشمی پرسید با این حساب تکلیف من چیست؟ آیا انصراف دهم؟ هاشمی پاسخ داد تا ۲۴ ساعت مانده به رایگیری انصراف ندهید و به مبارزات انتخاباتی ادامه دهید.
به دو علت؛ اول اینکه شما به سفر شهرستان میروید و با مردم حرف میزنید، اما من حال و حوصله سفر استانی ندارم. دیگر اینکه ممکن است حادثهای پیش بیاید و حضور شما لازم باشد.
🦚 محمد قوچاني، "تراژدي اميد"، فصلنامه آگاهي نو، ش 4، زمستان 1400
#تاریخ_انقلاب
#جریان_شناسی
@bimemoj
🔰 خاتمی و عدم حمایت اولیه از روحانی
روحانی به یاد میآورد که در اسفندماه ۱۳۹۱ با سیدمحمد خاتمی برای نامزدی مشورت کرده بود گفته بود شاید نامزد نشود.
خاتمی در پاسخ گفته بود کار خوبی میکنید اما من از شما خیلی عذر میخواهم، من به کس دیگری قول حمایت دادهام. روحانی از خاتمی پرسید به آقای عارف قول دادهاید؟ خاتمی گفت نه.
روحانی دیگر سوالش را تکرار نکرد و ادامه نداد اما حدس میزد منظور خاتمی حمایت از نامزدی اسحاق جهانگیری بود که آن روزها نامش میان اصلاحطلبان بر سر زبانها بود و پس از چند سال فاصله اصلاحات و حاکمیت به همراه دو عضو از مجمع روحانیون مبارز مجید انصاری و سیدعبدالواحد موسویلاری به دیدار مقام رهبری رفته و برای بازگشت به سیاست مشورت کرده بودند.
جهانگیری حتی در دیداری مستقل با مقام رهبری گفتوگو کرده و برای ورود به انتخابات اعلام آمادگی و نامزدی کرده بود.
اما نامزدی هاشمیرفسنجانی سبب شد جهانگیری که در آستانه حضور در وزارت کشور و ثبت نام بود از راه برگردد و از همان میدان فاطمی به خانهاش برگردد.
جهانگیری رئیس ستاد هاشمیرفسنجانی شد، ستادی که دولت مستعجل بود و البته بعدا به سبب همین جایگاه به معاونت اول ریاستجمهوری رسید.
🦚 محمد قوچاني، "تراژدي اميد"، فصلنامه آگاهي نو، ش 4، زمستان 1400
#تاریخ_انقلاب
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 اولین سفر روحانی به کجا بود؟!
🔻اول سفر روحانی به بیشکک (پایتخت قرقیزستان) برای شرکت در اجلاس #شانگهای بود که در آنجا اولین دیدار حسن روحانی با ولادیمیر پوتین، رئیسجمهور روسیه و شی جینپینگ، رئیسجمهوری چین انجام شد.
🔻روحانی از این مذاکره بسیار راضی بود ! 😎☺️
👌اینها امروز دیپلماسی دولت رئیسی را مسخره می کنند!
🔹در این عکس که مربوط به دیدار روحانی با همتای چینی خود است، صفری، ظریف، روحانی، نعمت زاده، نهاوندیان و آشنا دیده می شوند.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای عشق دلافروز
دل من به تو گرم است...❤️
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زینب من!
مدافع حرم باش!
مراقب چادر دخترم باش
نیفتد از سر چادر و ماجر ....
الله اکبر الله اکبر
حسین!💚
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰قربان آن دل ...
امام صادق (علیه السّلام) از راوی سؤال میکنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ مینشینید دُور هم، صحبت میکنید، حرف میزنید؟
یعنی مسائل ما را مطرح میکنید؟
او جواب میدهد که بله، این کار را میکنیم؛
یعنی همین مجموعهی هیئات.
بعد حضرت میفرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ اُحِبُّها؛ من دوست میدارم این مجالس را. قربان آن دل!
[میفرماید] مجالس شما را دوست میدارم. اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ اُحِبُّها و اَحیوا اَمرَنا؛
مسئلهی ما را زنده نگه دارید.
#حکیم_انقلاب 1400/11/3
#زندگی_مکتبی
#هیئت_امام-جعفر_صادق 💚
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔹«سروش محمدزاده» کارگردان سریال «سوران» گفته اگر در شبکه خانگی سوران را میساختیم، او به جای مبارزه دنبال عشقش میرفت😁 و از ما میخواستند فضای عاشقانه قصه را پررنگتر و یا حتماً از فلان بازیگر استفاده کنیم که سریال بیشتر دیده شود!
حتی ممکن بود شخصیت سعید سردشتی با همسرش سر از ترکیه هم دربیاورد.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
نصیری را زندان نکنید
✍️بگذارید جلوی چشم باشد، باید انقلابیهای سوپر انقلابی خوب تماشا کنند. آنانکه «نظام» را متهم میکنند تا بگویند ما خیلی آرمانگراییم، تماشا کنند. این عاقبت را ببینند.
✍️نصیری را زندان نکنید، او بودنش مفید است. بگذارید طعم تلخ عدالتخواهی خوارجی به ذائقه ها بنشیند. عدالتخواهی بدون اخلاق بدون عقل.
✍️نصیری را شماتت نکنید. از او عبرت بگیریم. این عاقبت همه کسانی است که پشت ریش و پشم و ادا و اطوارهای انقلابی ، فکری به حال بیمار دلیشان نمیکنند. این عاقبت عقده ای بازی و لجاجت است. لج بازهای زیادی را دیده ایم، منتظری و میرحسین و کروبی و امجد و بیا جلو تا امروز
✍️نصیری خوب است. بگذارید رفیق بازهای عالم سیاست ببینند کوتاه آمدنهایشان مقابل رفقایشان چگونه آنها را حفظ میکند. وقتی در مجالس خصوصی میدیدند چطور اندیشه های امام را تمسخر میکند و خفه خون گرفته بودند و بلکه به او تریبون میدادند و کرسی داوری میدادند و حلوا حلوایش میکردند همینها که ادعای شفافیت و صراحت و عدالتجوییشان گوش فلک را کر کرده. وقتی مبانی کج و معوجش را میدیدند پروژه های آنچنانی ترجمه بحار و امثالهم به او نسپرند.
✍️نصیری باید بماند که آخوندها بفهمند درس خارج و فقه و اصول کسی را نجات نمیدهد اگر خودخواهانه مقابل نظام ولایی بایستد، چه شریعتمداری باشی چه منتظری چه جوجه طلبه ای مثل این. همانطور که درس اخلاق هم شیخ علی تهرانی ها و امجدها را نجات نداد.
✍️نصیری مفید است تا ببینید جاهل متنسک و عالم متهتک دو روی یک سکه اند. آرمانجویی خالی از نظام و محافظه کاری خالی از انقلاب دو روی یک سکه اند. تا ببینند مارهای خوش خط و خال و لیبرالیسم و اسلام آمریکایی با چه فرآیندی از دل انقلابی بازی بیرون میآید. تا بفهمیم آنانکه اندیشه امام را تا عمیق ترین لایه هایش نپذیرفته اند حق ندارند پرچمدار انقلابی گری باشند.
✍️نصیری خوب است بگذارید ادامه دهد بگذارید تاویل والله و الله گفتن حاج قاسم را همه مشاهده کنیم. تا برای عاقبتمان بترسیم و نگران باشیم. آن زمان که برای این نظام و رهبر حکیمش کم میگذاریم حتی با سکوت و انفعالهایمان. ببینیم ماجرا جدی تر از این حرفها است و شوخی ندارد.
خدایا به همه ما رحم کن....
@ali_mahdiyan
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 وظيفه، بصيرت و امام
حيراني و سردرگمي آدمي در دنياي پرآشوب امروز که ميتوان آن را عصر هژموني رسانهها ناميد، گويا به وصفي جدايي ناپذير از خصوصيت دنياي مدرن امروز بدل گرديده است که راهي براي گريز از آن وجود ندارد. در اين سيطره غفلت، يافتن راه و سخن گفتن از "وظيفه" کلام فراموش شدهاي است که کمتر طرفدار دارد و آدميان ترجيح ميدهند غافلانه از آن بگذرند و آرامش گلخانهاي خود را با توجه به آن بر هم نريزند. اما وظيفهشناسي در سبک زندگي اسلامي و انقلابي، به مثابه دال کليدي، معنابخش و آغازگر تمامي رفتارهاست و گزينهاي رهاييبخش که آرامشت را بر هم ميريزد تا تو را به آرامشي متعالي و حقيقي برساند.
براي شناخت و يافتن وظيفه علم و تقوا دو شرط اساسي است، اما با پيچيده شدن اوضاع زمانه امکان تشخيص وظيفه دشوارتر شده، به نحوي که تکيه بر اين دو ناکافي مينماياند. اينجاست که کليد واژه "بصيرت" به عنوان رمز شناخت وظيفه مطرح ميگردد که بدون آن ترسيم مرزهاي وظيفه ممکن نخواهد بود. حکيم فرزانه انقلاب اسلامي در اين باره ميفرمايد:
«آنچه مهم است اين است که (انسان) وظيفهي خودش را در هر برههاي از زمان تشخيص بدهد. اگر وظيفه تشخيص داده نشد، علم و تقوا و مانند اينها به درد نميخورد؛ يعني بجا مصرف نميشود. اگر علم داشته باشيم، تقوا هم داشته باشيم،حتّي شجاعت هم داشته باشيم، امّا: ندانيم وظيفه چيست، ندانيم موقعيت کدام است، ندانيم امروز مطالبهي خداي متعال و مطالبهي دين از ما در عرصهي اجتماع چيست، آن علم و تقوا و شجاعت و بقيهي خصوصيات مثبت اثر خودش را نميبخشد؛ و کارکرد لازم را نخواهد داشت. اين کلمهي «بصيرت» که ما دائم تکرار ميکنيم، معنايش اين است. يکي از مصاديق مهم بصيرت همين است که انسان بداند امروز چه نيازي در جامعه وجود دارد.»(16/6/95)
بصيرت اما خود مفهومي متعالي و وصفي از کمال عقلاني و نفساني است که دستيابي به آن داراي مقدمات و پيچيدگيهايي است. سوال اصلي آن است که بصيرت از چه طريقي حاصل ميشود؟ با کدام معيار و شاخصي ميتوان صاحب بصيرت را از غير آن تشخيص داد؟
آنچه در اين ميان محل توجه اين نوشتار است آن است که بصيرت با شناخت امام و تبعيت از آن ممکن خواهد بود. الگوي امت – امامت الگوي ممتاز تفکر شيعي است که راز رسيدن به سعادت و تامين حيات طيبه اخروي و دنيوي در گرو شکل گيري آن است. در اين الگوي عنصر بصيرت بخش امت، امام است. امام است که اولويتها و فوريتهاي جامعه را رصد و تعيين ميکند. امام است که با شناخت کامل از آرايش اردوگاه جبهه حق و باطل ميتواند وظايف مومنان را در زمانه خود آشکار سازد و از افتادن در دايره سردرگمي و تشويش ممانعت کند. امام با شناخت بضاعتها و استعدادها و توانمنديها، سنگيني وظايف را تقسيم ميکند. امام است که با تشويقها و لطفتها و مرحمتهايش، شور و ايمان و معنويت را در قلبها تزريق ميکند و جوانان و مومنان را مهياي حضور در ميدان عمل به تکليف و وظيفه ميگرداند. به واقع امام روح و گوهر و موتور حرکت در مسير کمال جامعه اسلامي است.
نگاهي گذرا به طول تاريخ هزار و چهارصد ساله تشيع مويد اين حقيقت است که شيعيان آنگاه که با تمام توان چشم بر لبان مطهر امام(ع) دوختهاند، توانستهاند از بحرانها و سردرگميها به سلامت بيرون آيند و آنگاه که در ملازمت و تبعيت کاهلي کردند، دچار انحراف و گمراهي شدند و اين تفسير اين کلام معصوم (ع) است که: «المتقدم لهم مارق، و المتاخر عنهم زاهق و اللازم لهم لاحق»
در معرکه جاودانه کربلا نيز آنچه تجلي مييابد شناخت و انجام وظيفه با محوريت امام است. همه اصحاب عاشورايي بزرگمرداني هستند که اوج بصيرت را در پرتو امام شناسي يافته اند و همه آنهايي که در اردوگاه غير جمع آمده اند در شناخت امام حق و کسب بصيرت در پيروي و اطاعت از او به انحراف رفته اند.
امروز و در زمانه ما که پيچيدگيهاي سياست و در هم آميخته شدن مرزهاي جبهه حق و باطل بيش از گذشته شده و دشمنان حقيقت و عدالت اعم از استکبار جهاني و صهيونيسم بينالملل، افکارعمومي جهانيان را متکي بر سلطه رسانههاي فراگير مديريت کرده و حتي اسلامهاي دروغين از الگوي سکولار و ليبرال تا الگوي تکفيري و داعشي را براي جامعه ما ترويج ميکنند، ضرورت رجوع به امام و رهبري جامعه بيش از پيش ضرورت مييابد.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰دور دوم انتخاب مجلس چهارم و شکست جناح چپ و مجمع روحانیون مبارز
#خاطرات_هاشمی
#جریان_شناسی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰گفتگو با خولیو ولاسکو مدیر تیمهای ملی پایه والیبال ایتالیا و یکی از صاحب نظران برتر والیبال دنیا
🔹خواندنی است و حاوی نکاتی قابل تامل در مورد ورزش والیبال ایران که نشان می دهد که چقدر پیشرفت کرده ایم و چه داشته های ارزشمندی داریم.
🔻نشانی متن کامل:
https://www.varzesh3.com/news/1951447/
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
*┄┅═✧❁﷽❁✧═┅*
#اطلاعیه
#ماه_محرم
🏴 سوگواری شب دوم محرم الحرام
🌷 هیئت امام جعفر صادق علیهالسّلام
🎙با سخنرانی: دکتر #مهدی_سعیدی
🎙با نوای مداحان اهلبیت علیهمالسّلام
📆 چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲؛ از اذان مغرب
📌 خزانه بخارایی، فلکه دوم، کوچه شهید صادقیان، حسینیه بیتالحسین علیهالسّلام
📡 پخش زنده از طریق صفحه اسکایپ هیئت به آدرس:
🅰️ https://join.skype.com/fvxwO8LC3cbY
🔅🔅🔅
🆔 @emamsadegh1360
🔰 هدف حکومت یا شهادت؟!
نه میتوانیم بگوییم که حضرت قیام کرد برای تشکیل حکومت و هدفش تشکیل حکومت بود،
و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای شهید شدن قیام کرد...
کسانی که گفتهاند «هدف، حکومت بود»، یا «هدف، شهادت بود»، میان هدف و نتیجه، خَلط کردهاند.
نخیر؛ هدف، اینها نبود. امام حسین علیهالسّلام، هدف دیگری داشت؛ منتها رسیدن به آن هدف دیگر، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از دو نتیجه را داشت: «حکومت»، یا «شهادت».
البته حضرت برای هر دو هم آمادگی داشت. هم مقدّمات حکومت را آماده کرد و میکرد؛ هم مقدّمات شهادت را آماده کرد و میکرد. هم برای این توطین نفس میکرد، هم برای آن. هر کدام هم میشد، درست بود و ایرادی نداشت؛
اما هیچ کدام هدف نبود بلکه دو نتیجه بود.
امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد. این از طریق قیام و از طریق امر به معروف و نهی از منکر است؛ بلکه خودش یک مصداق بزرگِ امر به معروف و نهی از منکر است. البته این کار، گاهی به نتیجه حکومت میرسد؛ امام حسین برای این آماده بود. گاهی هم به نتیجه شهادت میرسد؛ برای این هم آماده بود.
#حکیم_انقلاب ۱۳۷۴/۳/۱۹
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 الگوی عملی!
ملتی که اسیر است، ملتی که در بند است، ملتی که دچار فساد سران است، ملتی که دشمنان دین بر او حکومت میکنند و زندگی و سرنوشت او را در دست گرفتهاند، باید از طول زمان بفهمد که تکلیفش چیست؛
چون پسر پیغمبر - امام معصوم - نشان داد که در چنین شرایطی باید چه کار کرد.
با زبان نمیشد. اگر این مطلب را با صد زبان میگفت و خودش نمیرفت، ممکن نبود این پیغام، از تاریخ عبور کند و برسد؛ امکان نداشت.
فقط نصیحت کردن و به زبان گفتن، از تاریخ عبور نمیکند؛ هزار گونه توجیه و تأویل میکنند.
باید عمل باشد؛ آن هم عملی چنین بزرگ، عملی چنین سخت، فداکاریای با چنین عظمت و جانسوز که امام حسین انجام داد!
#حکیم_انقلاب ۱۳۷۴/۳/۱۹
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 آقا زاده در میدان نبرد ❤️
ما به همه میگوییم که از روی متن، روضه بخوانید؛ حالا بنده میخواهم متن کتاب «لهوفِ» ابنطاووس را برایتان بخوانم، تا ببینیم روضه متنی چگونه است. بعضی میگویند آدم نمیشود همان را که در کتاب نوشته است، بخواند؛ باید بپرورانیم - بسازیم - خوب؛ گاهی آن هم اشکالی ندارد؛ اما ما حالا از روی کتاب، چند کلمهای میخوانیم.
علیبنطاووس، از علمای بزرگ شیعه در قرن ششم هجری است؛ خانواده او همه اهل علم و دینند. همه آنها یا خیلی از آنها خوبند؛ بخصوص این دو برادر - علیبنموسیبنجعفربنطاووس و احمدبنموسیبنجعفربنطاووس - این دو برادر از علمای بزرگ، مؤلّفین بزرگ و ثُقات بزرگند. کتاب معروف «لهوف» از سیّد علیبنموسیبنجعفربنطاووس است. در تعبیرات منبریهای ما عین عبارات این کتاب - مثل روایت - خوانده میشود؛ از بس متقن و مهم است. من از روی این میخوانم.
میگوید: «فلمّا لم یبق معه سوی اهل بیته»؛ یعنی وقتی که همه اصحاب امام حسین به شهادت رسیدند و کسی غیر از خانواده او باقی نماند، «خرج علیبنالحسین علیهالسّلام»؛ علیاکبر از خیمهگاه خارج شد. «و کان من اصبح النّاس خلقاً»؛ علیاکبر یکی از زیباترین جوانان بود. «فاستأذن اباه فی القتال»؛ پیش پدر آمد و گفت: پدر، اکنون اجازه بده تا من بروم بجنگم و جانم را قربانت کنم. «فاذن له»؛ هیچ مقاومتی نکرد و به او اجازه داد!
این دیگر اصحاب و برادرزاده و خواهرزاده نیست که امام به او بگوید نرو - بایست - این پاره تن و پاره جگر خود اوست! حال که میخواهد برود، باید امام حسین اجازه دهد. این انفاق امام حسین است؛ این اسماعیل حسین است که به میدان میرود. «فاذن له»؛ اجازه داد که برود. اما همین که علیاکبر به طرف میدان راه افتاد، «ثمّ نظر الیه نظر یائس منه»؛ امام حسین نگاهی از روی نومیدی، به قدّ و قامت علیاکبر انداخت. «و ارخی علیهالسّلام عینه و بکی، ثمّ قال اللّهم اشهد»؛ گفت: خدایا خودت شاهد باش. «فقد برز الیهم غلام اشبه النّاس خَلقاً و خُلقاً و منطقاً برسولک»؛ جوانی را به جنگ و به کام مرگ فرستادم که از همه مردم، شبیهتر به پیغمبر بود؛ هم در چهره، هم در حرف زدن، هم در اخلاق؛ از همه جهت!
به به، چه جوانی! اخلاقش هم به پیغمبر، از همه شبیهتر است. قیافه و حرف زدنش هم به پیغمبر و به حرف زدن پیغمبر، از همه شبیهتر است. شما ببینید امام حسین، به چنین جوانی چقدر علاقهمند است! به این جوان، عشق میورزد؛ نه فقط به خاطر اینکه پسر اوست. به خاطر شباهت، آن هم چنان شباهتی به پیغمبر! آن هم حسینی که در بغل پیغمبر بزرگ شده است. به این پسر، خیلی علاقه دارد و رفتن این پسر به میدان جنگ، خیلی برایش سخت است. بالاخره رفت.
مرحوم ابنطاووس نقل میکند که این جوان به میدان جنگ رفت و شجاعانه جنگید. بعد نزد پدرش برگشت و گفت: پدرجان! تشنگی دارد مرا میکشد؛ اگر آبی داری، به من بده. حضرت هم آن جواب را به او داد. برگشت و به طرف میدان رفت. حضرت در جواب به او فرمود: برو بجنگ؛ طولی نخواهد کشید که به دست جدّت سیراب خواهی شد. «فرجع الی موقف نضال»؛ علیاکبر بهطرف میدان جنگ برگشت.
مؤلّف این کتاب، ابنطاووس است؛ آدم ثقهای است. اینطور نیست که برای گریهگرفتن و مثلاً گرم کردن مجلس بخواهد حرفی بزند؛ نه. عباراتش عبارات متقنی است. میگوید: «و قاتل اعظم القتال»؛ علیاکبر، بزرگترین جنگ را کرد؛ در نهایت شجاعت و شهامت جنگید. بعد از آن که مقداری جنگید، «فرماه منقذبن مرة العبدی لعنة اللَّه»؛ یکی از افراد دشمن، آن حضرت را با تیری هدف گرفت. «فصرعه»؛ پس او را از روی اسب به زمین انداخت.
«فنادا یا ابتاه علیک السّلام»؛ صدای جوان بلند شد: پدر، خداحافظ! «هذا جدّی یقرأک السّلام»؛ این جدّم پیغمبر است که به تو سلام میرساند. «و یقول عجل القدوم علینا»؛ میگوید: فرزندم حسین! زود بیا، بر ما وارد شو - علیاکبر، همین یک کلمه را بر زبان جاری کرد - «ثم شهق شهقتاً فمات»؛ بعد آهی، یا فریادی کشید و جان از بدنش بیرون رفت....
ادامه دارد...
👇👇👇
«فجاء الحسین علیهالسّلام»؛ امام حسین تا صدای فرزند را شنید، به طرف میدان جنگ آمد؛ آنجایی که جوانش روی زمین افتاده است. «حتّی وقف علیه»؛ بالای سر جوان خود رسید. «و وضع خدّه علی خدّه»؛ صورتش را روی صورت علیاکبر گذاشت. «و قال قتل اللَّه قوماً قتلوک ما اجرأهم علی اللَّه»؛ حضرت، صورتش را روی صورت علیاکبر گذاشت و این کلمات را گفت: خداوند بکشد قومی را که تو را کشت ...
قال الرّاوی: «و خرجت زینب بنت علی علیهماالسّلام»؛ راوی میگوید: یک وقت دیدیم که زینب از خیمهها خارج شد. «فنادا یا حبیباه یابناخاه»؛ صدایش بلند شد: «ای عزیز من؛ ای برادرزاده من!». «و جائت فأکبّت علیه»؛ آمد و خودش را روی پیکر بیجان علیاکبر انداخت. «فجاءالحسین علیهالسّلام فأخذها و ردها الی النّساء»؛ امام حسین علیهالسّلام آمد، بازوی خواهرش را گرفت، او را از روی جسد علیاکبر بلند کرد و پیش زنها فرستاد.
«ثمّ جعل اهل بیته صلواتاللَّهوسلامهعلیهم یخرج رجل منهم بعدالرجل»؛ دنباله این قضیه را نقل میکند که اگر بخواهیم این عبارات را بخوانیم، واقعاً دل انسان از شنیدن این کلمات، آب میشود!
من از این عبارت ابنطاووس، مطلبی به ذهنم رسید. این که میگوید: «فأکبّت علیه»، آنچه در این جمله ابنطاووس است - که حتماً از روایات و اخبار صحیحی نقل کرده - نمیگوید که امام حسین خودش را روی بدن علیاکبر انداخت؛ امام حسین، فقط صورتش را روی صورت جوانش گذاشت. اما آن که خودش را از روی بیتابی روی بدن علیاکبر انداخت، حضرت زینب کبری است.
من در هیچ کتاب و هیچ مقتلی ندیدم که این زینب بزرگوار، این عمّه سادات، این عقیله بنیهاشم، وقتی که دو پسر خودش، دو علیاکبر خودش هم در کربلا شهید شدند - یکی «عون» و یکی «محمّد» - عکسالعملی نشان داده باشد؛ مثلاً فریادی کشیده باشد، گریه بلندی کرده باشد، یا خودش را روی بدن آنها انداخته باشد! به نظرم رسید این مادران شهدای زمان ما، حقیقتاً نسخه زینب را عمل و پیاده میکنند! بنده ندیدم، یا کمتر مادری را دیدم - مادر یک شهید، مادر دو شهید، مادر سه شهید - که وقتی انسان او را میبیند، در او ضعف و عجز احساس کند!
مادران واقعاً شیر زنانی هستند که انسان میبیند زینب کبری نسخه اصلی رفتار مادران شهدای ماست. دو پسر جوانش - عون و محمّد - شهید شدند، حضرت زینب سلاماللَّهعلیها عکسالعملی نشان نداد؛ اما دو جای دیگر - غیر از مورد پسران خودش - دارد که خودش را روی جسد شهید انداخت؛ یکی همینجاست که بالای سر علیاکبر آمد و بیاختیار خودش را روی بدن علیاکبر انداخت، یکی هم عصر عاشوراست؛ آن وقتی که خودش را روی بدن برادرش حسین انداخت و صدایش بلند شد: «یا رسولاللَّه! هذا حسینک ململ بدماء»؛ ای پیغمبر خدا، این حسین توست؛ این عزیز توست؛ این پاره تن توست! چه مصیبتهایی را تحمّل کردند! لاحول و لاقوة الّا باللَّه العلىّ العظیم.
#حکیم_انقلاب ۱۳۷۴/۳/۱۹
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj
🔰 وعده عمل نشده احمدی نژاد !
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)
رهبر معظم انقلاب اسلامی
سلام علیکم
همان گونه که مستحضر هستید در دیدار مورخ نهم شهریورماه سال جاری ، اینجانب برنامه های تبیین انقلاب در سراسر کشور را تشریح نمودم، پس از آن حضرت عالی توصیه فرمودید که در این دوره مصلحت نیست بنده در انتخابات شرکت نمایم و اینجانب نیز تبعیت خود را اعلام نمودم.
ضمن تشکر از بیانات مهم حضرت عالی در جلسه درس خارج فقه مورخ پنجم مهرماه جاری، به استحضار می رسانم که در عمل به منویات رهبر بزرگوار انقلاب، برنامه ای برای حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی سال آینده ندارم.
به لطف خداوند متعال و با افتخار همواره به عنوان سرباز کوچک انقلاب و خادم مردم باقی خواهم ماند.
از خداوند منان برای حضرت عالی سلامتی و موفقیت بیشتر و برای ملت بزرگوار ایران عزت و سربلندی روزافزون ، در سایه عنایات حضرت ولی عصر (عج) مسالت دارم.
6 مهر 1395.
📌📌چندماه بعد #احمدی_نژاد به این وعده خود عمل نکرد و بی توجه به توصیه رهبری، در انتخابات دور دوازدهم ریاست جمهوری در سال 1396 ثبت نام کرد و توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شد.
#تاریخ_انقلاب
#جریان_شناسی
#انتخابات1402
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@bimemoj