eitaa logo
بیم موج
1.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.3هزار ویدیو
84 فایل
قال مولانا امیرالمؤمنین ❤ : وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه چو غلام آفتابم هم از آفتاب گویم نه شبم نه شب پرستم که حدیث خواب گویم ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
السلام علیک یا جعفر بن محمد الصادق💚 السلام علیک یابن جعفر بن محمد 🌹 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر می‌خواهیم پیام ما در دنیا صادقانه تلقی شود باید در میان خودمان وحدت وجود داشته باشد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 اختلافات موسوی خوئینی ها و هاشمی رفسنجانی ❗️خاطرات هاشمی رفسنجانی، 19 آبان 1360 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 نفی غلبه و زور در اسلام / اعتبار بخشی به قدرت برخاسته از مردم 🔹هیچ قدرت و غلبه‌اى در مکتب امام که از تغلب و از اِعمال زور حاصل شده باشد، مورد قبول نیست. 🔹در نظام اسلامى قهر و غلبه معنا ندارد؛ قدرت معنا دارد، اقتدار معنا دارد، 🔹اما اقتدارِ برخاسته‌ى از اختیار مردم و انتخاب مردم؛ 🔹آن اقتدارى که ناشى از زور و غلبه و سلاح باشد، در اسلام و در شریعتِ اسلامى و در مکتب امام معنا ندارد؛ 🔹آن قدرتى که از انتخاب مردم به‌وجود آمد، محترم است؛ 🔹در مقابل آن، کسى نبایستى سینه سپر بکند، در مقابل او کسى نباید قهر و غلبه‌اى به کار ببرد که اگر یک چنین کارى کرد، اسم کار او فتنه است؛ 🔹این آن نسخه‌ى جدیدى است که امام بزرگوار ما به دنیا عرضه کرد و به ادبیات سیاسى عالم این فصل مهم را افزود. 14-3-93 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 مردم سالاری برآمده از شریعت اسلامی 🔹 افرادى گمان نکنند که امام بزرگوار ما، انتخابات را از فرهنگ غربى گرفت و آن را قاطى کرد با تفکر اسلامى و شریعت اسلامى؛ نه، 🔹اگر انتخابات و مردم‌سالارى و تکیه‌ى به آراء مردم، جزو دین نمیبود و از شریعت اسلامى استفاده نمیشد، امام هیچ تقیدى نداشت؛ آن آدم صریح و قاطع، مطلب را بیان میکرد. 🔹این جزو دین است، لذا شریعت اسلامى چهارچوب است؛ در همه‌ى قانونگذارى‌ها و اجراها و عزل‌ونصب‌ها و رفتارهاى عمومى که تابع این نظم سیاسى و مدنى است، باید شریعت اسلامى رعایت بشود. 🔹و گردش کار در این نظام به‌وسیله‌ى مردم‌سالارى است؛ 🔹یعنى آحاد مردم : ❗️نماینده‌ى مجلس را انتخاب میکنند، ❗️رئیس‌جمهور را انتخاب میکنند، ❗️وزرا را با واسطه انتخاب میکنند، ❗️خبرگان را انتخاب میکنند، ❗️رهبرى را با واسطه انتخاب میکنند؛ 🔹کار، دست مردم است؛ 🔹این، پایه‌ى اصلى حرکت امام بزرگوار است. 🔹این بناى عظیمى که این بزرگوار گذاشت، متکى به این دو پایه است. 🔹التزام به شریعت اسلامى، روح و حقیقت نظام اسلامى است؛ این را توجه داشته باشند. 🔹 شریعت اسلامى اگر در جامعه به‌طور کامل اجرا بشود، هم آزادى‌هاى عمومى و مدنى را - آزادى افراد را، آزادى فردى را - تأمین میکند، 🔹هم آزادى ملت را که اسم آن استقلال است - استقلال یعنى آزادى در ابعاد یک ملت، که وابسته‌ى به کسى و به جایى نباشد؛ یک ملت آزاد یعنى ملتى که به‌هرصورت تحت نفوذ و سیطره‌ى مخالفین خود یا دشمنان خود یا بیگانگان قرار ندارد - تضمین میکند، 🔹[هم] عدالت را در جامعه تضمین میکند، 🔹هم معنویت را تضمین میکند؛ 🔹این چهار عنصر اصلى است: آزادى، استقلال، عدالت، معنویت. 🔹اگر شریعت اسلامى بر جامعه حاکم شد، این پدیده‌هاى اساسى در نظم جامعه‌ى اسلامى، خود را نشان میدهند. 🔹بنابراین امام بزرگوار ما شریعت اسلامى را که روح جمهورى اسلامى است، مورد تکیه قرار داده است؛ مردم‌سالارى دینى را هم که یک وسیله و ابزار است که آن هم متخَذ از شریعت است، مورد تکیه قرار داده. 14-3-93 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔔🔔🔔 این کلام از کیست؟ 🔹 نکته‌ی بعدی در باب منافع ملّی، مسئله‌ی اتّحاد دلهای مردم است؛ اتّحاد عزمها و اراده‌های مردم است. ❗️ما در این زمینه متأسّفانه مشکلاتی داریم، عقب‌افتادگی‌هایی داریم؛ ❗️ارتباط و همدلی اجتماعی خیلی مهم است؛ ❗️در این زمینه دچار غفلت شدیم؛ ❗️خودمان به دست خودمان در وحدت ملّی‌مان اختلال ایجاد میکنیم. ❗️همه‌ی ‌ما در این غفلت شریکیم؛ 🔹همه‌‌ی ما وظیفه داریم که وحدت ملّی را، اتّحاد مردم را، اتّحاد مردم و مسئولین را حفظ کنیم؛ روزبه‌روز آن را تقویت کنیم؛ این سیاست قطعی نظام جمهوری اسلامی از روز اوّل بوده است. 🔹امام بزرگوار از روز اوّل روی یکی از چیزهایی که همیشه تکیه میکرد، مسئله‌ی «اتّحاد» بود. 🔹 بعضی‌ها با یکدیگر سر مسائل جناحی، مسائل سیاسی اختلاف پیدا میکردند، امام (رضوان الله علیه) به اینها نهیب میزد و میگفت: «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید». 🔹اختلاف فکری، اختلاف سلیقه‌، اختلاف سیاسی در یک کشور یک امر طبیعی است، امّا نفرت‌پراکنی غیر از اینها است. 🔹خب یک نظری شما دارید، یک نظری دیگری دارد، اینها با همدیگر یکسان نیست، اشکالی هم ندارد، امّا این نباید موجب نفرت‌پراکنی بشود، نباید افراد را از یکدیگر متنفّر بکند، دشمنِ یکدیگر بکند، اجازه بدهد که هر کدام علیه یکدیگر، علیه آن دیگری، به هر وسیله‌ای که ممکن است، موجب اهانت و آزار و مانند اینها بشوند؛ احیاناً با افترا و دروغ و مانند این چیزها هم همراه بشود که خب این خیلی مشکل است. 🔹به نظر من رقابتهای داخلی به جای خودش محفوظ ــ البتّه در داخل کشور در زمینه‌ی مسائل گوناگون سیاسی و غیره، رقابتهایی وجود دارد، این به جای خود محفوظ ــ امّا همه باید با هم باشند، همراه باشند. 🔹در یک خانواده ممکن است دو برادر با هم دو سلیقه‌ی مختلف داشته باشند امّا برادری‌شان از بین نمیرود؛ کار به دشنام و دروغ و اهانت و مانند اینها نباید بکشد؛ این را همه باید مراقبت کنند. 🔹 این هم مسئله‌ی اساسی و مهمّی است، 🔹تأکید میکنم و توصیه میکنم به جوانهای عزیزمان که سعی کنند در داخل جامعه نفرت‌پراکنی انجام نگیرد. خب اختلاف سلیقه‌ای وجود دارد، اشکالی هم ندارد امّا همه با هم برادروار در کنار هم، روی مسائل کلّی جامعه و در مقابله و مواجهه‌ی با مخالفین کشور، مخالفین جمهوری اسلامی، مخالفین ملّت ایران، یکسان بِایستند و حرکت کنند. 💢💢💢💢 1. آقای پزشکیان 2. مقام معظم رهبری 3. هر دو ✔️این جملات نوروزی حکیم انقلاب است. که همین امسال بیان داشتند. 🚩آن وقت برخی انقلابیون از شنیدن حال شان بد می شود!😔😔 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 همدلی اجتماعی؛ سیاست قطعی نظام جمهوری اسلامی از روز اوّل بوده است! 🔹 نکته‌ی بعدی در باب منافع ملّی، مسئله‌ی اتّحاد دلهای مردم است؛ اتّحاد عزمها و اراده‌های مردم است. ❗️ما در این زمینه متأسّفانه مشکلاتی داریم، عقب‌افتادگی‌هایی داریم؛ ❗️ارتباط و همدلی اجتماعی خیلی مهم است؛ ❗️در این زمینه دچار غفلت شدیم؛ ❗️خودمان به دست خودمان در وحدت ملّی‌مان اختلال ایجاد میکنیم. ❗️همه‌ی ‌ما در این غفلت شریکیم؛ 🔹همه‌‌ی ما وظیفه داریم که وحدت ملّی را، اتّحاد مردم را، اتّحاد مردم و مسئولین را حفظ کنیم؛ روزبه‌روز آن را تقویت کنیم؛ این سیاست قطعی نظام جمهوری اسلامی از روز اوّل بوده است. 🔹امام بزرگوار از روز اوّل روی یکی از چیزهایی که همیشه تکیه میکرد، مسئله‌ی «اتّحاد» بود. 🔹 بعضی‌ها با یکدیگر سر مسائل جناحی، مسائل سیاسی اختلاف پیدا میکردند، امام (رضوان الله علیه) به اینها نهیب میزد و میگفت: «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید». 🔹اختلاف فکری، اختلاف سلیقه‌، اختلاف سیاسی در یک کشور یک امر طبیعی است، امّا نفرت‌پراکنی غیر از اینها است. 🔹خب یک نظری شما دارید، یک نظری دیگری دارد، اینها با همدیگر یکسان نیست، اشکالی هم ندارد، امّا این نباید موجب نفرت‌پراکنی بشود، نباید افراد را از یکدیگر متنفّر بکند، دشمنِ یکدیگر بکند، اجازه بدهد که هر کدام علیه یکدیگر، علیه آن دیگری، به هر وسیله‌ای که ممکن است، موجب اهانت و آزار و مانند اینها بشوند؛ احیاناً با افترا و دروغ و مانند این چیزها هم همراه بشود که خب این خیلی مشکل است. 🔹به نظر من رقابتهای داخلی به جای خودش محفوظ ــ البتّه در داخل کشور در زمینه‌ی مسائل گوناگون سیاسی و غیره، رقابتهایی وجود دارد، این به جای خود محفوظ ــ امّا همه باید با هم باشند، همراه باشند. 🔹در یک خانواده ممکن است دو برادر با هم دو سلیقه‌ی مختلف داشته باشند امّا برادری‌شان از بین نمیرود؛ کار به دشنام و دروغ و اهانت و مانند اینها نباید بکشد؛ این را همه باید مراقبت کنند. 🔹 این هم مسئله‌ی اساسی و مهمّی است، 🔹تأکید میکنم و توصیه میکنم به جوانهای عزیزمان که سعی کنند در داخل جامعه نفرت‌پراکنی انجام نگیرد. خب اختلاف سلیقه‌ای وجود دارد، اشکالی هم ندارد امّا همه با هم برادروار در کنار هم، روی مسائل کلّی جامعه و در مقابله و مواجهه‌ی با مخالفین کشور، مخالفین جمهوری اسلامی، مخالفین ملّت ایران، یکسان بِایستند و حرکت کنند. صحن جامع رضوی 1-1-1403 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
2FilesMerged_۲۰۲۴۰۹۲۱_۲۱۵۳۳۴.mp3
8.78M
🔰 جنگ نه_ دفاع آری 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 دشمن 🔹 شما ببینید از اول تا آخر قرآن، خدای متعال چقدر اسم شیطان و شیطان‌صفتها و ابلیس را آورده؛ چقدر اسم فرعون و نمرود و قارون و دشمنان پیغمبر در زمان بعثت آمده و چقدر اینها در قرآن تکرار شده. 🔹 داستان ابلیس و شیطان در قرآن تکرار شده. میشد یک بار خدای متعال بگوید، برای اطلاع کافی بود. 🔹 این برای این است که هیچ وقت نباید از کید دشمن غافل بود. 🔹 امیرالمؤمنین فرمود: «و من نام لم‌ینم عنه»؛ اگر شما توی سنگر خوابتان برد، لازمه‌اش این نیست که دشمن شما هم که روبه‌رو نشسته، او هم توی سنگرش خوابش برده باشد؛ نه، ممکن است شما خوابت برده باشد، او بیدار باشد؛ آن وقت پدرتان درآمده است. نباید غفلت کرد. 12-11-88 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 حزب باد: افراط‌ها و تفریط‌ها / هرهری مذهب‌های سیاسی 🔹نباید تابع حزب باد باشیم و هر روز، باد به هر طرف که وزید، آن‌گونه تصمیم بگیریم؛ یا نگاه کنیم ببینیم دشمن چه ژستی میگیرد، ما هم ژست خود را با او تطبیق کنیم؛ اگر او اخم کرد، ما چهره ترس‌آلود بگیریم؛ اگر او حرف تندی زد، ما چهره معذرت‌طلبانه به خود بگیریم! این‌که نشد. 🔹انسان اگر زندگی سیاسی بعضی افراد را از اوّلِ انقلاب تا به‌حال نگاه کند، میبیند ملغمه عجیبی از انواع و اقسام فکرهاست! 🔹یک روز بود که چنین آدمهایی به این اکتفا نمیکردند که در شعارها، مردم فقط «مرگ بر امریکا و مرگ بر شوروی» بگویند. میگفتند باید بگوییم «مرگ بر شرق و غرب»! 🔹ما میگفتیم شوروی سمبل یک تفکّر و یک راه غلط است؛ امریکا سمبل جنایت و ستم است؛ چه دلیلی دارد شما بگویید «مرگ بر شرق و غرب»؟! میگفتند شما محافظه‌کار و سازش‌طلبید! 🔹از جمله همین حضرات، امروز کسانی هستند که حاضرند بروند رسماً در مقابل امریکا و انگلیس عذرخواهی کنند و بگویند ما غلط کردیم، اشتباه کردیم به شما بدگویی کردیم؛ ما را ببخشید! 🔹بعضی از همین افراد، آن روز در اوایل انقلاب، روی تندیهای بیرویّه، چنان نظرات عجیب و غریب اقتصادیای مطرح میکردند که انسان شاخ درمیآورد! میگفتیم اینها کجایش اسلامی است؟ میخواستند تفکّرات بسیار تندِ چپِ سوسیالیستی را به اسم اسلام تحمیل و پیاده کنند. 🔹 بعضی از آنها که مسؤولیت داشتند، کارهای بدی هم در آن روز انجام دادند. 🔹من فراموش نمیکنم، ما در شورای انقلاب - سالهای 57 و 58 - قانونی داشتیم که سرمایه‌داران قبل از انقلاب را به چهار دسته تقسیم کرده بود: بند (الف)، بند (ب)، بند (ج)، بند (د). بند 🔹(ب) کسانی بودند که سرمایه‌های آنها از طریق نامشروع و غیرقانونی به دست آمده بود؛ حکمش هم این بود که دولت باید آن سرمایه‌ها را تصرّف کند. 🔹بند (ج) کسانی بودند که سرمایه‌های آنها از راه نامشروع به دست نیامده بود؛ لیکن وامهای کلانی از بانکها گرفته بودند، تقلّب کرده بودند و پول را پس نداده بودند. بنابراین آنها میبایست وامهای خود را ادا میکردند. اگر ادا میکردند، کارخانه‌ها مال خودشان میشد؛ اما اگر پرداخت نمیکردند، کارخانه‌های آنها تصرّف میشد. 🔹اوایل ریاست جمهورىِ من گروهی مسؤول تشخیص بند (ب) و (ج) و این‌طور کارها بودند. البته این کارها دست بنده به عنوان رئیس جمهور نبود؛ دست نخست‌وزیر و دستگاه هیأت دولت بود. من اطّلاع پیدا کردم یک عدّه در این هیأت هستند و اصرار دارند که بند (ج) را به بند (ب) تبدیل کنند؛ یعنی کارخانه‌ای که میشد صاحب آن بدهکاریاش را به بانک بدهد، بعد کارخانه‌اش را راه بیندازد و کار کند و کارگرانش هم بیکار نباشند، میخواستند نگذارند این کار انجام گیرد. 🔹در آن موقع، چنین گرایش چپ ضدّ سرمایه‌داری افراطىِ نابحق وجود داشت. 🔹همان آدمها امروز کسانی هستند که حاضرند در مقابل کمپانیداران و سرمایه‌داران صهیونیستی فرش قرمز پهن کنند تا به ایران بیایند و سرمایه‌گذاری کنند! انسان از چپ‌ترین ایده مارکسیستی، به افراطیترین ایده دست راستىِ اقتصادی متحوّل شود؛ اسمش را هم تجدیدنظر بگذارد! این تجدیدنظر نیست؛ این هُرهُری مسلکی است. 🔹آن روز افراط بود، امروز هم افراط است. وجود این آدمهای تجدیدنظرطلب در برخی از دستگاههای گوناگون، اسباب زحمت و خطر است. ❗️ اگر در دانشگاه باشند، ضرر میرسانند؛ ❗️ اگر در دولت باشند، ضرر میرسانند؛ ❗️اگر در مجلس باشند، ضرر میرسانند؛ ❗️هرجا و در هر نقطه‌ای باشند، ضرر میرسانند. ۱۳۸۰/۰۸/۱۲ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 چرا آیت‌الله مجتبی خامنه‌ای کلاس درس خارج را تعطیل کرد؟ 🔹 حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی از اساتید حوزه و عضو مجلس خبرگان در یادداشتی با عنوان «استادی اخلاقی و متًقی» نوشت: ۱)‌ بارها استاد مجتهدی تهرانی(ره) از ورع و احتیاط شدید آیت الله سیّد مجتبی خامنه‌ای تمجید می‌کرد. بعدها از کارکنان دفتر قم حضرت آقا نیز این توصیفات را شنیدم. و در جلساتی که خدمت حاج آقا مجتبی رسیدم نیز این ورع را یافتم. ۲) در حوزه‌های علمیه،‌ کرامتهای رفتاری را دیده یا شنیده‌ایم که وقتی برای دیگران تعریف می‌کنیم یا باور نمی‌کنند یا تعجّب می‌کنند. یکی از اساتید بنده دو هفته اول را به حوزه نمی‌آمد تا درسهای دیگر اساتید تشکیل شود. چون دیده بود که سالهای قبل،‌ با تشکیل کلاس ایشان،‌ جذابیت درسشان آنقدر بالا بود که دروس دیگر اساتید را تعطیل می‌کرد. ۳)‌ اخیراً خبری منتشر شد که ۱۶۰۰ نفر از طلاب مقطع خارج حوزه‌های علمیه قم و مشهد و دیگر استانها برای شرکت مجازی در درس آیت الله سید مجتبی خامنه‌ای ثبت نام کرده‌اند اما ایشان در اولین روز درس، تعطیلی موقت این درس را اعلام کرده‌اند. ۴) تعطیلی درس آیت الله سیّد مجتبی خامنه‌ای،‌ بسیار مورد توجّه و گفتگو و تحلیل قرار گرفت. امّا آنچه علّت حقیقی تصمیم ایشان می‌تواند باشد اقتدای ایشان به سیره‌ی علمای سلف است. علمای اخلاقی گاهی که درس خود را پررونق می‌دیدند برای تربیت نفس خود آن درس را تعطیل می‌کردند مگر اینکه حجّتی می‌یافتند تا با آن احتیاط اخلاقی خود، مخالفت کنند. ۵) باخبر شدم برخی از علمای بزرگ و شاگردانشان از ایشان خواسته‌اند درس را برقرار نمایند و امیدوارم این درس پراستفاده تشکیل گردد. آنچه باعث خنده است تحلیلهای پوچ و مادّی ضدّانقلاب و منافقان است که با نگاه دنیوی خود به تحلیل این پدیده‌ها می‌پردازند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰هر روز ما در جنگ بركتي داشته ‏ايم كه در همه صحنه‏ ها از آن بهره جسته ‏ايم: 🔹ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‏ ايم، 🔹ما مظلوميت خويش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده ‏ايم، 🔹ما در جنگ، پرده از چهره تزوير جهانخواران كنار زديم، 🔹ما در جنگ، دوستان و دشمنانمان را شناخته ‏ايم، 🔹ما در جنگ به اين نتيجه رسيده ‏ايم كه بايد روي پاي خودمان بايستيم، 🔹ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شكستيم، 🔹ما در جنگ ريشه‏ هاي انقلاب پر بار اسلامي ‏مان را محكم كرديم، 🔹ما در جنگ حس برادري و وطن دوستي را در نهاد يكايك مردمان بارور كرديم، 🔹ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان داديم كه عليه تمامي قدرتها و ابرقدرتها ساليان سال مي‏توان مبارزه كرد،» حضرت روح الله 2-12-67 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 ابعاد دفاعی که مقدس شد! ❇️ پخش زنده در کانال روبیکا بصیرت سمنان: https://rubika.ir/basiratsemnan 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 صحبت های پزشکیان در جمع مدیران رسانه های آمریکایی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰روضه قتلگاه ❗️حمید رضا برقعی خانه پیرزن ته کوچه پشت یک تیر برق چوبی بود پشت فریاد های گل کوچک واقعاً روزهای خوبی بود پیرزن هر دوشنبه بعد از ظهر منتظر بود در زدن ها را دم در می نشست و با لبخند جفت می کرد آمدن ها را روضه‌خوان محله می‌آمد میرزا با دوچرخه آهسته مثل هر هفته باز خیلی دیر مثل هر هفته سینه‌اش خسته "ای شه تشنه لب سلام علیک" ای شه تشنه لب...چه آوازی زیر و بم‌های گوشه‌ دشتی شعرهای وصال شیرازی می‌نشستیم گوشه مجلس با همان شور و اشتیاقی که... چقدر خوب یاد من مانده در و دیوار آن اتاقی که - یک طرف جمله"خوش آمده‌اید به عزای حسین "بر دیوار آن طرف عکس کعبه می‌گردد دور تا دور این اتاق انگار گوشه گوشه چه محشری برپاست توی این خانه چهل متری گوش کن! دم گرفته با گریه به سر و سینه می‌زند کتری عطر پر رنگ چایی روضه زیر و رو کرده خانه او را چقدر ناگهان هوس کردم طعم آن چای قند پهلو را تا که یک روز در حوالی مهر روی آن برگ های رنگا رنگ با تمام وجود راهی کرد پسری را که برنگشت از جنگ هی دوشنبه دوشنبه رد شد و باز پستچی نامه از عزیز نداشت کاشکی آن دوشنبهء آخر روضه میرزا گریز نداشت پیرزن قطره قطره باران شد کمی از خاک کربلا در مشت السلام و علیک گفت و سپس روضه قتلگاه او را کشت 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰منطق شهید 🔹منطق شهید منطق سوختن و روشن کردن است، منطق حل شدن و جذب شدن در جامعه برای احیای جامعه است، منطق دمیدن روح به اندام مرده ارزشهای انسانی است، منطق حماسه‌‏آفرینی است، منطق دورنگری بلکه بسیار دورنگری است. این که هاله‌‏ای از قدس دور کلمه «شهید» را گرفته است و این کلمه در میان همه کلمات عظیم و فخیم و مقدس وضع دیگری دارد برای همین جهت است. اگر بگویم قهرمان، مافوق قهرمان است؛ بگویم مصلح، مافوق مصلح است؛ هرچه بخواهم بگویم مافوق اینهاست. «شهید»، «شهید»؛ کلمه دیگری جای این کلمه را هرگز نمی‌گیرد و نمی‌تواند بگیرد. ❗️استاد مطهری، مقاله شهید، ص ۸۷ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰عوامل اشراف اطلاعاتی اسرائیل در لبنان چیست؟ پس از ماجرای انفجار پیجرها و بیسیم ها در و شهادت جمعی فرماندهان ارشد مقاومت در لبنان این پرسش که اسرائیل چگونه به این حد از اشراف اطلاعاتی رسیده است به سوالی همگانی تبدیل شده است. برای پاسخ به این سئوال به چند نکته اشاره می کنم: ۱. در معادلات امنیتی بعنوان یک اصل : کاهش قدرت اقتصادی رابطه مستقیمی با میزان افزایش قدرت نفوذ برای جمع آوری با تکیه بر نیروی انسانی  دارد. فشار و تحریم اقتصادی چندسال اخیر در لبنان در افرایش منابع و عوامل موساد در لبنان حتی بین شیعیان و اثربخشیش در این حملات بسیار موثر بوده است. ۲. جدای از مشکلات اقتصادی بزرگترین چالش مساله تکنولوژی است.هر دو اپراتور لبنان دست امریکاییهاست و اطلاعات تمام ارتباطات را دارند.زیرساختهای اینترنت و کلیه خدمات فناوری هم در دست جریان رقیب است یعنی انحصار تحت کنترل امریکا.لبنانی ها همه ارتباطاتشان در شبکه های اجتماعی خصوصا واتساب است و تحفظی ندارند. ۳. علاوه بر این تمرکز رژیم بر هوش مصنوعی در چند سال گذشته توانسته تقریبا شبکه بزرگی از افراد را شناسایی کند.برای نمونه یکی از افرادی که ترور شد موبایل نداشت.همسرش به خواهرش پیام داده بود فلانی امشب می اید منزل بیایید پیش ما.رصد شد و همگام خروج در جاده ترور شد. ۴. ضمنا همه سرویس های اطلاعاتی غربی در لبنان فعال هستند. علاوه بر موساد سرویسهای انگلیس فرانسه سرویس های عربی و ...یکبار شنیدم بیش از ۶۰ سرویس از طرف امریکا مکلف شده اند از مقاومت اطلاعات جمع کنند. اضافه کنید به این فهرست، سرویس‌های اطلاعاتی دول عربی هم‌پیمان آمریکا و اسرائیل حاضر در لبنان همچون عربستان سعودی ، امارات، مصر، اردن، بحرین و ... ۵. از ان طرف چند میلیون اواره سوری به لبنان امده اند و در اپارتمانها،محلات و..نگهبان و ناطور و کارگر خدماتی شده اند.عملا جای افریقایی ها را گرفتند.بدلیل وضع بد معیشتی براحتی اطلاعات جمع می کنند. از این رو پنهان ماندن در این فضا بسیار بسیار سخت است. ✍علی عبدی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 هویت پاسداری 🔹 هویت سپاه که هویت پاسداری است، به معنای یک مفهوم محافظه‌کارانه تلقی نشود. پاسداری یعنی نگه داشتن، حفظ کردن. این حفظ کردن را میتوان با یک تفسیر محافظه‌کارانه معنا کرد. یعنی بگوئیم وضع موجود انقلاب را حفظ کنیم؛ من این را نمیگویم. 🔹حفظ انقلاب به معنای حفظ وضع موجود نیست. چرا؟ 🔹چون انقلاب در ذات خود یک حرکت پیشرونده است، آن هم پیشرفت پرشتاب. به کجا؟ به سمت هدفهای ترسیم شده. 🔹هدفها عوض نمیشوند. این اصول و ارزشهائی که بر روی آن بایستی ایستادگی کرد و برای آن جان داد، اصول و ارزشهائی هستند که در اهداف، مشخص شده‌اند. ❗️هدف نهائی، تعالی و تکامل و قرب الهی است. ❗️هدف پائین‌تر از آن، انسان‌سازی است؛ ❗️هدف پائین‌تر از آن، ایجاد جامعه‌ی اسلامی است با همه‌ی مشخصات و آثار، که ✔️استقرار عدالت در آن باشد، ✔️توحید باشد، ✔️معنویت باشد. اینها اهداف هستند. 🔹این اهداف عوض‌شدنی نیستند؛ یعنی ما نمیتوانیم بیائیم مایه بگذاریم تا از هدف کم کنیم. بگوئیم خیلی خب، یک روز میخواستیم عدالت برقرار کنیم، حالا میگوئیم عدالت که نمیشود، یک نیمه‌عدالتی برقرار کنیم! نه، عدالت. این، هدف است. توحید، استقرار شریعت اسلامی به طور کامل، اینها اهداف است، 🔹اینها تغییرپذیر نیست. لیکن در جهت حرکت به سمت این اهداف، سرعتها قابل کم و زیاد شدن است، شیوه‌ها قابل تغییر یافتن است، تدابیر ممکن است جورواجور باشد. 🔹در این جهت، انقلاب پیشرونده و پیش‌برنده است. حفظ انقلاب یعنی حفظ همین حالت پیشروندگی و پیش‌برندگی. پاسداری از انقلاب، به این معناست. اگر ما اینجور نگاه کردیم و مفهوم پاسداری را اینجور فهمیدیم، آن وقت آن طراوت و شور و هیجانی که در حرکت پاسداری هست، مضاعف خواهد شد. ۱۳۹۰/۰۴/۱۳ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
🔰 کارگران مظلوم معادن زغال سنگ، این‌گونه به کشور خدمت می‌کنند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj