eitaa logo
بینش مطهر
503 دنبال‌کننده
8 عکس
11 ویدیو
0 فایل
👈 این کانال، در مورد جلسات مرتبط به آثار شهید مطهری(ره)، امام خمینی(ره)، اصول عقاید و جلسات معرفتی دیگر می باشد. 🌺 نثار علماء اسلام، صلوات. 📞 ارتباط با ما: @mojtabaa_st
مشاهده در ایتا
دانلود
۸۵. و پرسش و پاسخ دینی ☄️ قلقی مهم برای تربیت نسل جوان ⚡️جلسات ✅ موضوعات: ۱. انسانی که شخصیت داشته باشد، اسباب رشد و تربیت او فراهم‌تر خواهد بود. ۲. مهم است که هویت انسان بندِ به چه چیزی یا چه کسی است؟! ۳. طبق آیه ۵۷ سوره إسراء، تمام همّ و غم انبیاء این است که بهترین کارها را انجام دهند و چشم انتظار محبت رسول الله ص می‌نشینند. ۴. بند شدن آدم به چیزی یا کسی که فانی نیست، شخصیت درست برای جوانان خواهد ساخت. ۵. خیلی از فرزندان شیعی، محبّ اهل بیت ع هستند ولی اهل معرفت و اهل تبعیت از اهل بیت ع نیستند. ۶. ما برای فرزندانمان، اهل بیت ع را زمینی معرفی کردیم ولی قرآن کریم در مثل آیه ۴۳ سوره رعد، اهل بیت ع را زمینی معرفی نمی‌کند. ۷. عجیب است که ما به دنیای معارف اهل بیت ع، دسترسی داریم ولی این همه تشنه هستیم!! ۸. راه نجات کنونی فرهنگی کشور، بند کردن جوانان به اهل بیت ع است. دختری که تمام وجودش بندِ به حضرت زهرا س شد، حجاب برای او حل شده است  و... 🎧 لینک پخش آنلاین و دانلود فایل👇👇: http://cdn.persiangig.com/preview/th2D2aZLuf/85-_قلقی_مهم_برای_تربیت_نسل_جوان.mp3 ⏳ مدت زمان: حدود ۲۶ دقیقه 📅 ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ 🔸 @Binesh_Motahar 🔹 @Binesh_Motahar1
۸۴. سلسله جلسات : ☄️ جلسه هفدهم بررسی ساختار ✅ موضوعات: ۱. چهار پلۀ آمادگی برای استفاده از نورالله در آیات ۲ تا ۷ بیان شده است. ۲. ضعف انسان در فهم توحید، باعث ایجاد حجاب در دریافت نور الهی خواهد شد. ۳. طبق آیات ۲ تا ۷، پله اول فردی، پله دوم جمعی، پله سوم در قبال رسول و پله چهارم در قبال الله می‌باشد. ۴. برای فهم بهتر بعض آیات، بهتر است اول جایگاه شناسی کرد، بعد تنزیهِ معنا و بعد کشفِ معنای عبارات و جملات. ۵. با توجه به جایگاه آیه ۸، متوجه می‌شویم که «یریدون» اراده عادی و ضعیف نیست و از آیات قبل برداشت خواهیم کرد که اینها چه کسانی هستند. (اهمیت جایگاه بحث) ۶. با دقت به جایگاه‌ها، برمی‌آید که ثمره کار این فاسقان و ظالمان (مطروحه در آیه ۸)، عذاب الیم در آیه ۱۰ می‌باشد. 🎧 لینک پخش آنلاین و دانلود فایل👇👇: http://cdn.persiangig.com/preview/arEjaDgNIN/84-_جلسه_هفدهم_سوره_صف.mp3 ⏳ مدت زمان: حدود ۴۴ دقیقه 📅 ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ 🔸 @Binesh_Motahar 🔹 @Binesh_Motahar1
۸۵. سلسله جلسات : ☄️ جلسه هجدهم بررسی ساختار ✅ موضوعات: ۱. طبق آیات ۵ و ۷، کسانی که دنبال خاموش کردن نورالله هستند، به دلیل فاسق و ظالم بودنشان، دسترسی به نورالله ندارند. ۲. طبق آیه ۸، دشمنان اثری بر روی ظرفِ دریافتِ نور می‌گذارند که خدا را به واکنش می‌کشاند. ۳. طبق عبارت «و لَو کَرِهَ» در انتهای آیات ۸ و ۹، برمی‌آید که نورالله به شدت دشمنان را آزار می‌دهد و اسباب کراهت زیاد آن‌ها را فراهم کرده است. ۴. طبق آیه ۶ سوره فاطر، دشمن اصلی انسان، شیطان است و او در رأس دشمنان نورالله می‌باشد. ۵. به دلیل بیان انتهای آیه ۶، بنی اسرائیل به خوبی با مقوله سحر آشنا بودند. ۶. اقلّ‌ معنای «بِأَفْواهِهِمْ» کار رسانه‌ای است ولی نباید از توان غیرمادّی شیطان و جنودش غافل شد؛ چون دشمن با تمام توان عزم نابودی جبهه حق را می‌کند. ۷. طبق آیه ۶ سوره مائده، دشمن برای جلوگیری از استفادۀ شیعیان از نورِ نعمتِ ولایت، سعی در نجس کردن ظرف وجود شیعیان دارد. ۸. آشنایی با ویژگی‌های نور در آیه ۸ با توجه به سیاق آیات: اول آنکه این نور، مهم‌ترین اسلحۀ جبهۀ حق برای برپایی ظهور است. دوم آنکه طبق آیه ۹ با این نور، غلبه نهایی دین الحق بر ادیان دیگر انجام خواهد شد. سوم آنکه با این مقوله دشمنان جبهه حق، با کراهت شکست خواهند خورد. ۹. طبق آیه ۸ و ۱۰، دشمنان سعی می‌کنند تهدیدی به نام عذاب الیم برای مومنان درست کنند ولی با کلام خدا در آیه ۱۰، برمی‌آید که خدا این تهدید را تبدیل به فرصتی بزرگ به شکل تجارت برای مومنان قرار می‌دهد. 🎧 لینک پخش آنلاین و دانلود فایل👇👇: http://cdn.persiangig.com/preview/lghMvR2rbG/85-_جلسه_هجدهم_سوره_صف.mp3 ⏳ مدت زمان: حدود ۴۸ دقیقه 📅 ۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ 🔸 @Binesh_Motahar 🔹 @Binesh_Motahar1
۸۶. و پرسش و پاسخ دینی ☄️ با وجود اینهمه تلاش برای حرکت به سمت خدا، باز هم خطا داریم. چه باید کرد؟! ⚡️جلسات ✅ موضوعات: ۱. کسی که دغدغه حریم خداوندی را دارد، اهل خشیت نامیده می‌شود. ۲. صفت شکر در انسان، صفت بسیار خوبی است. ۳. ما باید سر تا پا امیدوار به خداوند متعال باشیم و شاکر و حامد. ۴. به همان سندی که اهل بیت ع بارها و بارها همه ما را در زندگی حفظ کردند، عطاهای دیگر برای ما آماده کرده‌اند و ما شهادت می‌دهیم که «إِنّا کُنّا مِنْ قَبْلُ نَدْعُوهُ إِنَّهُ هُوَ الْبَرُّ الرَّحيمُ [الطور، ۲۸]». ۵. نوع نگاه انسان به عالم، قیمت انسان را تعیین می‌کند لذا در کربلایی که همه، زشتی‌ها را نقل کردند، خانم زینب س، چه می‌فرمایند؟ «ما رأیتُ الّا جمیلاً»!! 🎧 لینک پخش آنلاین و دانلود فایل👇👇: http://cdn.persiangig.com/preview/SvBOc4Uoxr/86-_با_وجود_اینهمه_تلاش_برای_حرکت_به_سمت_خدا،_باز_هم_خطا_داریم._چه_باید_کرد؟!.mp3 ⏳ مدت زمان: حدود ۱۹ دقیقه 📅 ۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ 🔸 @Binesh_Motahar 🔹 @Binesh_Motahar1
۸۷. و پرسش و پاسخ دینی ☄️ بحثی کوتاه در مورد جبر و اختیار ⚡️جلسات ✅ موضوعات: ۱. بحث فضای جبر و اختیار از جمله بحث‌هایی است که توسط شیطان تقویت شده، چون دوگانه‌ای است که شخص را در برابر خداوند متعال قرار می‌دهد!! ۲. ما تحت جباریت خدا، مختار هستیم. ۳. در بحث جبر و اختیار به مطلبی بپردازیم که برای رشدمان پر ثمرتر است. ۴. انسان با ایجاد محدودیت‌هایی در بعضی از زمینه‌ها برای خود، آورده خود را زیاد خواهد کرد. ۵. ما برای فرزندانمان قلّه ترسیم نکردیم!! 🎧 لینک پخش آنلاین و دانلود فایل👇👇: http://cdn.persiangig.com/preview/enm50HPly3/87-_بحثی_کوتاه_در_مورد_جبر_و_اختیار.mp3 ⏳ مدت زمان: حدود ۲۰ دقیقه 📅 ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ 🔸 @Binesh_Motahar 🔹 @Binesh_Motahar1
۸۶. سلسله جلسات : ☄️ جلسه نوزدهم بررسی ساختار ✅ موضوعات: ۱. طبق آیه ۸، جبههٔ شیطان سعی می‌کند تا با ایجاد حجاب، جلوی اثرگذاری نورالله در عمق عالم را بگیرد. ۲. طبق آیه آخر سوره الرحمن، خدای صاحب جلال، صاحب اکرام است. لذا اهل‌بیت ع هم همین‌طور هستند یعنی اهل تکریم هستند. لذا اهل‌بیت ع شیعیان را در إعمال نور در عمق عالم، شریک خواهند کرد. ۳. طبق آیات ۲ تا ۸، در مقابل کل سلاح‌های جبههٔ باطل، خدا نورالله را برای برپایی ظهور مطرح می‌کند. پس نورالله خیلی مقوله مهمی است. ۴. طبق آیات ۸ و ۹، نورالله آن مقوله‌ای است که کراهت شدید جبههٔ باطل را به همراه دارد. ۵. خدا نورش را با مکانیزم مطرح شده در آیه ۹، تام می‌کند. ۶. طبق آیه ۵۰ سوره طه، همه چیز نياز به هدايت دارد. بنابراین نورالله هم هدایت کننده نیاز دارد و الهدی، هدایت کننده نورالله است و نورالله در عمق عالم به فرمان ایشان است. ۷. طبق سوره کافرون، حتی کافران دین دارند و دین به معنای حداقلی یعنی رفتار در قبال پيرامون و البته بهترین و کاملترین نوع دینداری، دین الحق نامیده می‌شود. ۸. طبق روایتی از امام کاظم ع، این غلبه دین الحق بر همه اديان در زمان امام زمان عج، محقق خواهد شد. 🎧 لینک پخش آنلاین و دانلود فایل👇👇: http://cdn.persiangig.com/preview/Bl2HerAhlJ/86-_جلسه_نوزدهم_سوره_صف.mp3 ⏳ مدت زمان: حدود ۶۱ دقیقه 📅 ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ 🔸 @Binesh_Motahar 🔹 @Binesh_Motahar1
۸۷. سلسله جلسات : ☄️ جلسه بیستم بررسی ساختار ✅ موضوعات: ۱. در مقایسه آیه ۲ و ۸، می‌توان به این نتیجه رسید که خدا گلایه‌ای از بعضی از مومنین می‌کند که چرا دشمنان پای کار باطلشان هستند ولی شما پای کار حقّتان نیستید. ۲. طبق آیه ۱، دین در «لیظهره علی الدین کله» به کل آنچه در پهنه آسمان‌ها و زمین است، صادق است. لذا دین الحق، حتی رفتار حیوانات و ... را عوض خواهد کرد. کما اینکه در تاریخِ قبل در مثل قصه سلیمان ع این اتفاق، در پهنه کوچکی اتفاق افتاده است. ۳. طبق قانون توالی دو آیه ۹ و ۱۰، برمی‌آید که خدا مومنان را به استفاده از نور، جهت همراهی با نورالله و نجات از عذاب، دعوت کرده است. ۴. «عَذابٍ أَليمٍ» در آیه ۱۰ ثمره چه چیزی می‌تواند باشد؟ وقتی آیات را عقب می‌رویم می‌رسیم به «يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللّهِ بِأَفْواهِهِمْ » در آیه ۸. پس «عَذابٍ أَليمٍ» ثمره کار بافواههم است. ۵. ایمان مطروحه در ابتدای آیه ۱۰، طبق آیات ۸ و ۹، ایمان به نورالله، رسول الله ص، الهدی و دین الحق است. ۶. شیعیان امامِ منجی، باید منجی باشند و طبق آیات ۱۰ تا ۱۴، عده‌ای به نام انصار الله، مجرای نورالله خواهند شد. 🎧 لینک پخش آنلاین و دانلود فایل👇👇: http://cdn.persiangig.com/preview/IRUzWnX2bq/87-_جلسه_بیستم_سوره_صف.mp3 ⏳ مدت زمان: حدود ۶۴ دقیقه 📅 ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ 🔸 @Binesh_Motahar 🔹 @Binesh_Motahar1
۸۸. سلسله جلسات : ☄️ جلسه بیست و یکم بررسی ساختار ✅ موضوعات: ۱. عذاب الیم در آیه ۱۰ سوره صف، نمی‌تواند مربوط به قیامت باشد. چراکه به مومنینی که به کل مقولات آیات ۱ تا ۹ ایمان دارند دعوت شده تا از عذاب قطعی نجات یابند. حال‌آنکه در قیامت این مومنین در برابر عذاب نیستند!! ۲. مشخصات عذاب الیم در آیه ۱۰ سوره صف، بسیار شبیه عذاب الیم سوره دخان می‌باشد. ۳. طبق آیه ۳۰ تا ۳۶ بقره، حتی ملائک باید از زمان آمدن آدم ع، با پذیرفتن خلافت الهی ایشان، برای نجات از سختی‌ها و بهره بردن بیشتر در عالم، با ایشان همراه می‌شدند و این مسیر برای همه ما هم جاری است. ۴. بنا بر مفهوم دريافتی از آیه ۳۶ سوره ابراهيم «... فَمَنْ تَبِعَني فَإِنَّهُ مِنّي ...»، اگر کسی تبعیت از الهدی کند، او از جنس الهدی خواهد شد و به اندازه ظرف وجودی خود، از خاصیت الهدی بهره‌مند خواهد شد. ۵. نسخه نجات از عذاب اليم از آيه ۱۱ شروع می‌شود. ۶. طبق ترتب جملات در آيه ۱۱، ایمانی به خدا و رسول مد نظر هست که پشت سر آن، مجاهده محقق شود. ۷. خداوند با فرمايش «... کَما قالَ عيسَي ابْنُ مَرْيَمَ لِلْحَوارِيِّينَ ...» در آيه ۱۴ سوره صف، شرایط خاصی را برای انصارالله شدن تبیین می‌کند. 🎧 لینک پخش آنلاین و دانلود فایل👇👇: http://cdn.persiangig.com/preview/qWsg2hOX7E/88-_جلسه_بیست_و_یکم_سوره_صف.mp3 ⏳ مدت زمان: حدود ۴۸ دقیقه 📅 ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ 🔸 @Binesh_Motahar 🔹 @Binesh_Motahar1
۸۹. سلسله جلسات : ☄️ جلسه بیست و دوم بررسی ساختار ✅ موضوعات: ۱. طبق تدبّر در آیات ۹ و ۱۰، عذاب الیم مطرح شده در آیۀ ۱۰، قبل از غلبۀ دین‌الحق بر همۀ ادیان است. ۲. خدا به جهت تربیت و رشد انسان‌ها، اجازه به پا شدن عذاب الیم توسط شیطنت دشمنان را می‌دهد. ۳. بنا بر آیۀ ۱۰، باید آیات ۱۱ تا ۱۴ را با تدبّر زمانی بررسی کنیم؛ چون خداوند متعال در این آیه، از زمانی در آینده صحبت می‌فرماید. پس با توجه به آیۀ ۱۰، می‌توان آیات بعد را هم با تدبّر زمانی بررسی کرد. ۴. عذاب الیمی که در آیۀ ۱۰ فرموده شده است، حتماً در زمانی بعد از زمان نزول قرآن خواهد بود؛ یعنی به امّت‌های قبل مربوط نیست چون خدا مومنانِ امّتِ رسول الله ص را از آن بر حذر می‌دارد. از طرف دیگر این عذاب تا کنون در تاریخ بعد از ظهور اسلام، گزارش نشده است؛ لذا این عذاب اتفاقی در آینده و البته به استناد مطالب دو جلسه قبل، قبل از ظهور امام زمان (عج) خواهد بود. ۵. آیات ۱۱ به بعد، مسیر نجات از این عذاب است پس اگر تدبّر زمانی کنیم یا به بیان دیگر با نگاه زمانی به این آیات نگاه کنیم، آیات ۱۱ به بعد، باید در خط زمانی منطبق بر زمان کنونی تا عذاب الیم چیده شوند. ۶. باید محتویات آیات ۱۱ تا ۱۴ به طور زنجیره‌ای و پشت سر هم در جدول زمانی چیده شوند، به بیان دیگر باید ابتدا باید مفاهیم آیات ۱۱ تا ۱۴ را فهم کرده و سپس دنبال تحقق زنجیرۀ این اتفاقات در تاریخ بگردیم که آیا تا کنون محقق شده است یا خیر؟! و آیا بخش قابل توجهی از این زنجیره، در بازۀ زمانی‌ای محقق شده است یا خیر؟! ۷. تؤمنون در ابتدای آیه ۱۱، می‌تواند معنای امر یا مضارع داشته باشد و در هر دو معنا در ادامۀ کار مشکلی نخواهند داشت. ۸. آیه ۱۱ پلۀ اول از پلکانِ اول نجات از عذاب الیم است. پلۀ اصلی، آیه ۱۴ می‌باشد. ۹. اگر تؤمنون بالله در آیه ۱۱ را مضارع معنا کنیم، خدا خبر می‌فرماید از اتفاقاتی که در آینده محقق خواهد شد. 🎧 لینک پخش آنلاین و دانلود فایل👇👇: http://cdn.persiangig.com/preview/LWe6L7J2Ax/89-_جلسه_بیست_و_دوم_سوره_صف.mp3 ⏳ مدت زمان: حدود ۴۸ دقیقه 📅 ۱ تیر ماه ۱۴۰۲ 🔸 @Binesh_Motahar 🔹 @Binesh_Motahar1
۸۸. و پرسش و پاسخ دینی ☄️ ولايت اميرالمومنين حصن از عذاب است ⚡️جلسات ✅ موضوعات: ۱. طبق آیۀ ۶۷ سوره مائده، تمام اعمال بدون ولایت به هیچ بند است. ۲. طبق آیه ۱۴ سورۀ طه، خدا اقامۀ نماز را برای برپایی ذکر قرار داد. ۳. اگر کسی در اقامه صلات پایبند باشد، طبق آیۀ ۵۶ سوره مائده جزء حزب الله قرار خواهد گرفت که همیشه غلبه خواهد داشت. ۴. طبق روایت «ولاية علي بن ابي طالب حصني فمن دخل حصني امن من عذابي/جامع الاخبار» ما با ولایت باید در حصن برویم. ۵. طبق آیات قرآن از جمله آيۀ ۱۰۸ سوره طه، آيۀ ۳۶ سوره ابراهيم، آيۀ ۳۱ سوره آل عمران، ما بايد با تبعيت از ولايت خود را در زمرۀ رشد يافتگان قرار دهيم. 🎧 لینک پخش آنلاین و دانلود فایل👇👇: http://cdn.persiangig.com/preview/gPFl7IPlBj/88-_ولايت_اميرالمومنين_حصن_از_عذاب_است.mp3 ⏳ مدت زمان: حدود ۲۳ دقیقه 📅 ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲ (شب عید غدیر) 🔸 @Binesh_Motahar 🔹 @Binesh_Motahar1
۹۰. سلسله جلسات : ☄️ جلسه بیست و سوم بررسی ساختار ✅ موضوعات: ۱. با دقت در ارتباطِ آیه ۱۱ به آیات قبلش، برمی آید که مومنین هم می‌توانند به وسیلهٔ سنخیت با الهدی، در راستای ظهور امام زمان عج، از نورالله بهره‌مند شوند. ۲. دو منظَر برای نگاه به آیات می‌توانیم داشته باشیم؛ اول نگاه مفهومی و دوم نگاه تدبر زمانی. ابتدا به بحث مفهومی می‌پردازیم. ۳. منظور از «الذین امنوا» آیه ۱۰، ایمان به کل مقولات آیات قبل می باشد؛ لذا خدا، شیعیان معتقد به نورالله را به مسیر نجات از عذاب الیم دعوت می‌کند. ۴. آیه ۱۱، نسخه‌ای سه قسمتی برای مومنان مطروحه در آیه ۱۰ می باشد. ۵. طبق آیه ۱۱ و ارتباط آن با آیات قبل متوجه می‌شویم که ایمان مطروحه در آیه ۱۱، ایمانی برتر و با کیفیت‌تر نسبت به مقولات مطروحه در آیات ۸ و ۹ می‌باشد و البته به دلیل مطرح شدن بحث مجاهده در آیه ۱۱، این ایمان، به عمل کردن نسبت به این مقولات ارتباط دارد و از ملزوماتش، جهاد فی سبیل الله است. ۶. طبق آیه ۱۱، اگر ایمان به الله کافی بود، امر به ایمان به رسول الله ص نمی‌شد؛ و اگر ایمان به رسول برای نجات از عذاب الیم کافی بود، امر به جهاد نمی‌شد؛ لذا هر سه بخشِ نسخه، لازم است. ۷. آیه ۱۳، ثمرات قیامتی انجام نسخه آیه ۱۱ می‌باشد. ۸. بشارت مطرح شده در انتهای آیه ۱۳، اتصال‌دهندهٔ نسخهٔ آیه ۱۱ به مقولهٔ انصار اللهی در آیه ۱۴ است. 🎧 لینک پخش آنلاین و دانلود فایل👇👇: http://cdn.persiangig.com/preview/f0trAOaLnd/90-_جلسه_بیست_و_سوم_سوره_صف.mp3 ⏳ مدت زمان: حدود ۴۱ دقیقه 📅 ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲ 🔸 @Binesh_Motahar 🔹 @Binesh_Motahar1
۹۱. سلسله جلسات : ☄️ جلسه بیست و چهارم بررسی ساختار ✅ موضوعات: ۱. نسخۀ نجات مطروحه در آیۀ ۱۰، در آیۀ ۱۱ تبیین شده است. یک نسخه سه بخشی می‌شود. ۲. آیۀ ۱۲، در حال بیان ثمرات پنهان انجامِ نسخۀ آیۀ ۱۱ می‌باشد که این ثمرات، تعلّق به قیامت دارد. ۳. آیۀ ۱۳، بیان ثمرات دنیوی عمل به نسخه آیۀ ۱۱ می‌باشد. ۴. فضای آیات ۸ تا ۱۰، تصویر جنگ و جهاد است؛ جنگ جبهۀ نورالله با دشمنان نورالله. جبهۀ حق، برای جهاد نیازمند نصری از جانب الله هستند؛ لذا آیۀ ۱۳ از «نصرٌ مِنَ الله» صحبت می‌کند. ۵. با توجه به سیاق آیات، واضح است که نصرتی که در آیۀ ۱۳ صحبت می‌شود، نصرت به واسطۀ ملائکه نیست؛ بلکه نصرت به وسیلۀ نورالله است. ۶. با دقت در آیۀ ۱۱ متوجه می‌شویم که وقتی قرار است عده‌ای ناظر به مقولۀ نورالله، جهاد کنند، این مطلب نیازمند تشکیل حکومتی در این زمینه است (به دلیل تؤمنون بالله). و همچنین این حکومت، نیازمند رسولی از جانب خدا برای مدیریت این حکومت است (به دلیل برسولِهِ). ۷. اگرچه قریب در «فتح قریب» می‌تواند هم زمانی باشد و هم مکانی؛ اما با توجه به آیات ۸ و ۹، از فتح دین‌الحق بر همۀ ادیان صحبت می‌شود و همچنین جهاد، دفاع مکانی است؛ لذا احتمال اینکه قریب، قریب مکانی باشد، بیشتر از قریب زمانی است. ۸. وقتی در ابتدای آیۀ ۱۳ خدا می‌فرماید شما یک چیزهایی را دوست دارید، یعنی این ثمرۀ سه‌گانۀ دنیوی، برای یک نسل از افراد است نه نسل های مختلف. ۹.با توجه به آیات ۱ تا ۱۲، حدود ۸ ویژگی برای «بشّرالمومنین» به دست می آید. 🎧 لینک پخش آنلاین و دانلود فایل👇👇: http://cdn.persiangig.com/preview/f6xa7OlDti/91-_جلسه_بیست_و_چهارم_سوره_صف.mp3 ⏳ مدت زمان: حدود ۴۵ دقیقه 📅 ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲ 🔸 @Binesh_Motahar 🔹 @Binesh_Motahar1