eitaa logo
بینش مطهر سیرجان
380 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
151 فایل
شبکه ای با هدف تربیت مربیانی جهت ایجاد نظام فکری اسلام ناب محمدی(ص)
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴روز وفات فاطمه ام البنین است مظلومه ای کز هجر گلهایش غمین است در دامنش پرورده سرداری چو عباس الحق که ایشان مادری شیر آفرین است 🏴 فرا رسیدن سالروز وفات شهادت گونه بانوی الگوی ادب نسبت به اهل بیت، حضرت ام‌البنین علیها السلام را به خدمت مولایمان حضرت مهدی عجّل الله فرجه و همه شیعیان ایشان تسلیت عرض می‌کنیم.🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀با نام عباست خیلی گره وا شد 🥀تا نذرتو کردم دردم مداوا شد 🍂🍁
🥀🥀🥀🥀🥀🥀 🏴زندگی نامه حضرت ام البنين مادر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام). ✳️نامش فاطمه بود. ✍از آن دخترهایی که شمشیرزنی و نیزه داری را به خوبی می‌دانست و در جنگ آوری، هم پای پسران قبیله بود. اولین مربی شمشیر زنی و تیراندازی پسرش ابالفضل عباس (علیه السلام) و برادرانش هم خود او بود! نه اینکه تنها او این‌چنین باشد، تمام قبیله اش در شجاعت و دلیری زبانزد بودند، اما چیزی که او را متمایز می‌کرد، حجب و حیای مثال زدنی و زیبایی و ملاحت خاص زنانه بود که در کنار جنگ آوری، او را به یک دختر کم نظیر تبدیل کرده بود. کمتر مردی جرأت خواستگاری از او را داشت و آن‌هایی هم که پا پیش می‌گذاشتند، همگی از بزرگان و اشخاص مطرح بودند، اما جز جواب رد چیزی حاصلشان نمی‌شد. وقتی از او می‌پرسیدند که چرا ازدواج نمی‌کنی؟ می‌گفت: «مردی نمی‌بینم، اگر مردی به خواستگاری ام بیاید، ازدواج می‌کنم.!» 💠معاویه از خواستگاران پروپا قرصش بود، ولی هربار دست خالی باز می‌گشت. تا این که یک شب خوابی دید. صبح فردا، وقتی «عقیل»، برادر و فرستاده ی علی بن ابیطالب علیه السلام، که مردی نسب شناس بود، برای خواستگاری آمد، فاطمه لبخند معناداری زد، فهمید که رویایش صادقه بوده است. از فرط شادمانی و رضایت، گریست و گفت: «خدا را سپاس! من به «مرد» راضی بودم ولی او «مرد مردان» را نصیب من کرد.» و بی درنگ، پس از موافقت پدر و مادرش، موافقت خود را اعلام کرد و شد همسر علی بن ابی طالب (علیه السلام)، جانشین رسول خدا (صلی الله علیه و آله ی وسلم) 🔶بارزترین ویژگی اش، ادب بود. بجا و به موقع حرف می‌زد، حد خودش را می‌دانست و رفتارش، هرگز نشانی از خطا نداشت. روزی که پا در خانه‌ی امیرالمؤمنین (علیه السلام) گذاشت، اولین جمله اش به فرزندان ایشان این بود: «نیامده ام جای مادرتان را بگیرم، من کجا و فرزندان زهرا (سلام الله علیها) کجا؟ من آمده ام تا کنیزتان باشم.» و به حق نشان داد که راست می‌گفت: همان روز اول، حسن و حسین (علیهما السلام) بیمار بودند. فاطمه، بلافاصله به بالین آن ها رفت و با محبت تمام، به آن ها رسیدگی کرد و چند روز اول زندگی مشترکش، به پرستاری از فرزندان زهرا (سلام الله علیها) گذشت؛ کاری که آن را افتخاری برای خود می‌دانست. می‌گویند تا وقتی که فرزندان امام علی (علیه السلام) خردسال بودند، بچه دار نشد تا مبادا به خاطر مادر شدن، در حق آن ها کوتاهی کند. از امام (علیه السلام) هم خواسته بود تا او را «فاطمه» خطاب نکند تا مبادا دل بچه ها از شنیدن نام مادرشان در خانه، بشکند. 🔷تا زمانی که فرزند دار نشد، برای فرزندان امامش، یک مادر تمام عیار بود و پس از بچه دار شدن، همیشه و در هر شرایطی، فرزندان زهرا (سلام الله علیها) را به فرزندان خود ترجیح داد. ♥️وقتی عباس (علیه السلام)، نوزاد شیرین ام البنین به دنیا آمد، بچه های زهرا (سلام‌الله‌علیها) را جمع کرد، آن‌ها را نزدیک به هم نشاند و نوزاد یک روزه اش را در آغوش گرفت؛ بلند شد و عباسش را دور سر فرزندان فاطمه (سلام الله علیها) چرخاند تا به همه بگوید که فرزندان ام البنین، بلا گردان فرزندان فاطمه (سلام الله علیها) اند. 🔆همیشه و همه جا به فرزندانش یادآوری می‌کرد که «مبادا حسن و حسین (علیهما السلام) را برادر و همتای خود بدانید، آن‌ها تافته جدا بافته اند، آسمانی اند، نوادگان پیامبر اند.» و همین تربیت بود که نتیجه اش را در کربلا نشان داد... 🌺او همان مادری است که وقتی کاروان کربلا را راهی می‌کرد، با وجود این که چهار جوان خودش همراه کاروان بودند، به تمام کاروان اینطور سفارش می‌کرد: «چشم و دل مولایم امام حسین (علیه السلام) و فرمان بردار او باشید.» ✅ام البنین، از حضرت علی (علیه السلام)، صاحب چهار ستاره ی نورانی به نام های عباس، عبدالله، جعفر و عثمان شد که همگی در کربلا به شهادت رسیدند. درود و رحمت خدا بر آن ها. شادی روح حضرت ام البنین صلوات🌺 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌺 🥀🥀🥀🥀🥀🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 حضرت امّ‌البنین سلام‌الله‌علیها ‌جریانی را اولین بار در تاریخ شروع کردند که بازوی مهمِ شیعه در مسیر ظهور امام مهدی علیه‌السلام شد!
🩸کسی که دنبال رزق اشک بر سیدالشهداء صلوات‌الله‌علیه است، دست به دامن امّ‌البنین علیهاالسلام بشود... 📝 از برخی از روایات و همچنین از برخی از دستورالعمل‌هایی که علماء و بزرگان برای برآورده‌شدن امور مختلف فرموده‌اند، ظاهر می‌شود که «دستگیره توسل»، بستگی به نوع حاجت دارد! 💬 به بیان بهتر چه بسا آن امام و یا آن امامزاده‌ای که در یک مصیبت خاص و یا یک عمل خاص، «سرآمد در نوع خود» بوده، مجرای برآورده‌شدن حاجات در همان نوع نیز می‌‌شود! 📈 به عنوان مثال طبق حکایت ابوالوفای شیرازی(۱)، رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله به او فرمودند: برای «رهایی از دست سلاطین جور» به «امام سجاد علیه‌السلام» متوسل شو! و یا برای «طلب عافیت» به «حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام» متوسل شو! 🔖 چه بسا سرّ این مطلب اینست که از آنجا که امام سجاد علیه‌السلام در سلسله‌های آهنین، اسیر دست سلاطین ظلم و جور بوده، هر کس که اینگونه گرفتار شود، خدای متعال اراده نموده تا به در خانه امام سجاد علیه‌السلام برود! همچنین از آنجا که حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام سالیان سال، در کنج زندان‌ها متحمل بلاهای سخت شده، هر کس که به دنبال عافیت باشد، باید دست به دامان آن حضرت بشود. 👈 حال از آنجا که طبق روایت (۲) حضرت امّ‌البنین علیهاالسلام آن‌قدر بر سیدالشهداء صلوات‌الله‌علیه گریه کرد تا که «نابینا» شد، چه بسا هر کس که می‌خواهد رزق بُکاءش بر سیدالشهداء صلوات‌الله‌علیه زیاد بشود، باید دست‌توسل به دامان آن بانو برآورد تا که شاید قطره‌ای از دریای اشک امّ‌البنین علیهاالسلام نصیب و روزی او هم بشود ان‌شاءالله! 📚(۱)بحارالانوار، ج۹۱ ص۳۵. 📚(۲)الأمالي،شجري، ج۱ ص۲۳۰. ✍ قطره‌ای از بَحر اَشکت را به چشم ما بریز ای که از چشم تو جیحون جاری یا امّ‌البنین! ما نفهمیدیم حق روضهٔ ارباب چیست؟! تو به ما آموز رسم زاری یا امّ‌البنین!
آیا شمر دایی حضرت عباس بوده ؟ آیا ام البنین خواهر شمر بوده ؟ آیا عاشورا بخاطر دعوای خانوادگی بوده؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) ❇️ «وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ لَأَسْقَيْناهُمْ ماءً غَدَقاً* لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ وَ مَنْ يُعْرِضْ عَنْ ذِكْرِ رَبِّهِ يَسْلُكْهُ عَذاباً صَعَداً» 📓 سوره مبارکه جن،‌ آیات ۱۶ و ۱۷. قرآن که داعی و هادی به «حقیقت توحید» می باشد، ابتلاء و امتحان خلق را با «کربلای حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام)» معرفی می نماید: «وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ..» الطَّرِيقَةُ الْوَلَايةَ لِعَلِيٍّ علیه السلام «لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ»‏ قَتْلُ الْحُسَيْنِ علیه السلام» 📓 تفسير فرات الكوفي ؛ ص۵۱۱؛ تفسير القمي ؛ ج۲ ؛ ص۳۸۹. اگر بر طریق استقامت می ورزیدند..» مقصود از طریق، ولایت امام علی (علیه السلام) است؛ «تا ایشان را بیازماییم» یعنی با قتل امام حسین (علیه السلام) امتحان و آزمایش نماییم [جهت ثابت ماندن در طریق ولایت]. با تأملی در تاریخ محیای محمد و آل محمد (علیهم السلام) در می یابیم که عرصات کثیری برای ابتلاء و امتحان خلق درباره ولایت أمير المؤمنين (عليه السلام) قرار داده شده است. تا هر عبدی نشان دهد که چگونه و به چه میزان، «أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» را امتثال امر می‌کند و در مقابل امر مولای خویش تسلیم و خاضع است. 📓 سوره مبارکه نساء، آیه ۵۹. به عبارت دیگر، میزان ثبات خلق در أمر عظیم ولایت ولی الله الاعظم که همان حقیقت توحید است، با کربلای حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام) سنجیده می شود و از آنجا که فرمودند: «إِنَّ أَمْرَنَا صَعْبٌ‏ مُسْتَصْعَبٌ‏ لَا يَعْرِفُهُ وَ لَا يُقِرُّ بِهِ إِلَّا... عَبْدٌ مُؤْمِنٌ نَجِيبٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَان» «امر ما صعب مستصعب است و کسی آن را نمی شناسد و به آن اقرار نمی نماند.. جز مؤمنی که خداوند قلبش را با ایمان امتحان نموده باشد» فوز و نجاح در اين ابتلای الهی ، با اتجاه مطلق به سوی ولیّ الله یعنی حلّ و فانی شدن در وجود مقدس او محقق می گردد. 📓 تفسير فرات الكوفي ؛ص۴۲۸؛ بحارالانوار ج۲ ص۱۸۵. مصداق أجلای سُعداء و فائزین در این ابتلای عظیم، «أصحاب الحسین»، «الأرواح التي حلّت بفنائک» (سلام الله علیهم أجمعین) می باشند، همانها که در لسان مبارک حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به «أوفی، أبرّ و خیر اصحاب» ملقب گردیدند. 📓 الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباد، ج ۲، ص ۹۱ [ «فإني لا أعلم أصحابا أوفى، ولا خيرا من أصحابي، ولا أهل بيت أبر و أوصل من أهل بيتي..» : همانا من أصحابي باوفاتر و بهتر از شما و اهل بیتی نیکوتر و نزدیکتر از شما سراغ ندارم..»]. در این میان، مقتدا و قائد جمیع أصحاب الحسین (علیه السلام) که مقامش مورد غبطه تمام آنان است، حضرت مولانا قمر الهاشمیین، اباالفضل العباس (عليه السلام) می باشند که أتم و أکمل معنای استقامت در طریق ولایت را با فدایی شدن برای مولایش معنا نمود؛ چنانکه در زیارت ناحیه مقدسه وارد شده است: «السَّلامُ عَلَی أبى الفَضلِ العَبّاسِ بنِ أمیرِالمُؤمِنینَ، المُواسى أخاهُ بِنَفسِهِ، الآخِذِ لِغَدِهِ مِن أمسِهِ، الفادى لَهُ الواقی ...» 📓 فرازی از زیارت ناحیه مقدسه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ مکتب فدایی پروری بانوی بقیع حضرت أم البنین (سلام الله علیها) ⚫️ قسمت اول ✔️ مکتب حضرت ام البنین (سلام الله علیها) و تبیین فدایی شدن برای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) حضرت بی بی ام البنین (سلام الله علیها)، وجود مبارکی هستند که در بيت امیر عالَم، حقایق شریعت را از آستان مبارک امیر المؤمنین، امام حسن مجتبی، و حضرت عقیله بنی هاشم (سلام الله علیهم)، جرعه جرعه آموختند و در مکتب خویش، فدائیان حسین (علیه السلام) را تربیت نمودند. آن کس که تعالیم این مکتب و هدف غایی این آموزه ها، را فرا گیرد، همانا برای فدا شدن برای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، مجاهدت و تلاش می‌کند. ✔️ لو قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً وجود مبارک حضرت ثارالله (علیه السلام)، آن قتیل مظلومی است که اگر تمام خلائق در قبال خون حضرتش، کشته شوند، اسراف نشده است. «وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتي‏ حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كانَ مَنْصُورا» 📓 سوره مبارکه الاسراء آیه ۳۳. از حضرت مولانا اصدق الصادقین (علیه السلام) پرسیده شد: سأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ قالَ نَزَلَتْ فِي الْحُسَيْنِ علیه السلام لوْ قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً (مُسرفا) و وَلِيُّهُ الْقَائِمُ علیه السلام. 📓 الكافي، ج۸، ص۲۵۵؛ بحار الانوار، ج۴۴، ص۲۱۹. حضرت مولانا الصادق (علیه السلام) می فرمایند: لوْ قُتِلَ أَهْلُ الْأَرْضِ بِهِ مَا كَانَ سَرَفاً . بقدری مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در عالم عظیم است که هرگز فدا شدن و قربانی شدن جمیع اهل الأرض، با این مصیبت عظمی و خونی که به ناحق ریخته شده برابری نمی‌کند و حق آن ادا نمی شود. آن وجود مبارکی که حقیقت معنای «ثار الله» یعنی خون خداست، یقینا اگر خون تمام مخلوقات زمین ریخته شود و همگان، مُهجه خویش را خالصاً مخلصاً لِوَجه الله، فدای حضرت ارباب عالم کنند، هرگز در برابر عظمت این خون ارزشی ندارد و کاری نکرده اند و جمیع خون اهل الأرض هیچ گاه معادل ثارالله نمی شود؛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا