eitaa logo
بینش‌ مطهر شهرستان‌های‌تهران
176 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
582 ویدیو
87 فایل
شعبه مرکز بینش مطهر در شهرستان های استان تهران (شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، شهریار، دماوند، واوان، اسلامشهر و ...) ارتباط با مدیریت کانال @sireh_shohada جهت ثبت نام در دوره ها و اطلاع از برنامه زمانی کلاسها ارتباط با @Seilsepour
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺ادعای دروغین (بازنشر) (ره) « ... و به جان خودم كه اگر تاريخ را از روزى كه نهضت اخير آنان آغاز شد، مورد مطالعه دقيق قرار مى دادند و رفتارى را كه با ساير امتهاى ضعيف و بينوا كردند مورد بررسى قرار مى دادند، بدون كمترين درنگى، حكم به آنان مى كردند و مى فهميدند كه: تمام كه مى كنند و خود را مردمى بشر دوست و خير خواه و فداكار بشر معرفى نموده و مى كنند كه در راه به بشريت از جان و مال خود مايه مى گذارند، تا به بشر داده، ستمديدگان را از ظلم و بردگان را از و اسيرى نجات بخشند، همه اش و نيرنگ است و جز ملل ضعيف هدفى ندارند، و تمام همشان اين است كه از هر راه كه بتوانند بر آنها كنند، يك روز از راه و مداخله نظامى، روز ديگر از راه ، روزى با نسبت به سرزمين آنان، روزى با دعوى ، روزى به عنوان ، روزى به عنوان آنان، روزى تحت عنوان و جلوگيرى از تجاوزات ديگران، روزى به عنوان طبقات محروم و بيچاره، روزى ... و روزى ... هيچ انسانى كه را از دست نداده، هرگز به خود كه چنين جوامعى را بخواند و يا آن را بپندارد، هر چند كه دين نداشته باشد و به حكم وحى و نبوت و بدانچه از نظر دين سعادت شمرده شده، آشنا نباشند. چگونه ممكن است طبيعت (كه همه افرادش، اعم از اروپايى و آفريقائيش يا آسيايى و امريكائيش و ... به طور مجهز به قوا و اعضايى يكسان مى باشند) رضايت دهد كه: يك طايفه بنام و تافته جدا بافته، بر سر ديگران ، و مايملك آنان را نموده، خونشان را و عرض و مالشان را به ببرند، و راه همه وجود و حيات آنان را براى اين طايفه هموار سازند، تا جايى كه حتى درك و و آنان را دست بيندازند، و بلائى بر سر آنان بياورند كه حتى انسانهاى نيز آن را نچشيده بودند. ما در همه اين مطالب، تاريخ زندگى اين امتها و آن با است كه ملتهاى ضعيف امروز از دست اين به اصطلاح مى بينند، و از همه جناياتشان شرم آورتر اين جنايات است كه با منطق و افسار گسيختگى، خود را ناميده، به عنوان ! به خورد ملل ضعيف مى دهند.» 🌺ترجمه ، ج4، ص۱۶۸،۱۶۹ 🍀 ♦️پیوست‌کتاب 🔸 :‌ 🔸«آزادی اجتماعی بدون ممکن نیست.» @SyasatMotahar
بنابراین: آنچه دیگران در غرب تصور می کنند چیزی جز تأمین و در نتیجه گسترش غرب نیست! اینها مصداق قرار نمی گیرد! مصادیقی مانند: پوشش، اختلاط زن و مرد، هرزگی، توریسم، و ... . چنانکه اساتید محترم نیز تبیین نمودند: زمانی که یک فعل در جهت: 1⃣ : مواردی که فعل یک طرف تأمین‌کننده منافع دیگری باشد، انجام آن، مصداق آزادی قرار نمی گیرد. به عنوان مثال: جواز مصرف مشروبات از سوی مالک کارخانه شراب که افزایش مصرف آن موجب سود بیشتر اوست یا: جواز بی بند و باری از سوی مالک مراکز فحشا که سود حاصله به نفع اوست. 2⃣ : مواردی که بین دو طرف، وحدت عقیده برقرار است، اجازه دادن انجام یک فعل، مصداق محسوب نمی شود. چون هر دو به درستی آن اعتقاد دارند و خلاف آن را نادرست می شمارند. 3⃣ : مواردی که بین دو طرف تساوی و توازن قدرت برقرار است و هیچ یک از طرفین امکان محدود کردن دیگری را ندارد، مجوز دادن به فعل دیگری از مصادیق شمرده نمی شود. مشاهد می کنیم که نظام حاکمیتی غرب و مکتب ، که زیربنای آن بنیان (یوتیلیتاریسم) و منفعت‌گرایی است، چنانچه نسبت به فعل و رفتاری به افراد جامعه داده است، یکی از موارد فوق است و اینها مصداق نیست. بله، البته ممکن است افرادی با دارا بودن های‌انسانی و توحیدی (خودعالی) در جامعه لیبرالیستی غرب حضور داشته باشند که در آن صورت به دلیل رهایی از آزادی افراد دیگری را محترم بشمارند. در این صورت، باز هم نظریه استاد مطهری اثبات می شود که: 🔶 بدون ممکن نیست! لکن آنچه روشن است، آزادی‌اجتماعی به افراد نمی‌دهد بلکه آنها را به بردگی کامل درونی (منفعت‌طلبی شخصی) و بیرونی (منافع سرمایه داری) در می آورد در جهت و بی حد و حصر لیبرال دموکراسی! 🍀 @SyasatMotahar ♦️اولین‌دوره 🔸برمبنای نظام‌فکری 🔸پیوست‌مقرری‌اول/کتاب‌
🍀 درنفی‌همه‌تعلقاتست بجزتعلق به که عین ذات انسانست. وجودانسان دراین تعلقست که معنامی‌گیردوبنابراین ، نه حق اوبرای ولنگاری ورهایی ازهمه تعهدات.
🍀 حقیقتی‌انسانی‌است 🔹هر انسان عاقلی آنرا می‌تواند دریابد 🍀 @SyasatMotahar
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ گرگها ‌برای آزادی ! 📔چوپان گله گوسفندان را به آغل برد و همه درهای آن را بست. چون گرگ‌های گرسنه سر رسیدند، درها را بسته یافتند و از رسیدن به گوسفندان ناامید شدند. برگشتند تا نقشه ای برای آزادی گوسفندان از آغل پیدا کنند.❌ سرانجام ها به این نتیجه رسیدند که راه چاره، برپایی تظاهراتی جلوی خانه است که در آن گوسفندان را فریاد بزنند.❌ گرگ‌ها تظاهرات طولانی را برپا کردند و به دور آغل چرخیدند. چون گوسفندان فریاد گرگ‌ها را شنیدند که از آزادی و شان دفاع می‌کنند، برانگیخته شدند و به آنها پیوستند. ❌ آنها شروع به انهدام دیوارها و درهای آغل با شاخهایشان کردند تا اینکه دیوارها شکسته شد و درها باز گردید و همگی شدند.❌ *گوسفندان به صحرا گریختند و گرگ‌ها پشت سرشان دویدند. چوپان صدا میزد و گاهی فریاد میکشید و گاهی عصایش را پرتاب می‌کرد تا بلکه جلویشان را بگیرد. اما هیچ فایده ای نه از فریاد و نه از عصا دستگیرش نشد.*❌ گرگ‌ها گوسفندان را در صحرایی بدون چوپان و نگهبان یافتند. آن شب، شبی تاریک برای گوسفندان آزاد و بود و شبی اشتها آور برای گرگ‌های به کمین نشسته.❌ روز بعد چون چوپان به صحرایی که گوسفندان در آن آزادی خود را بدست آورده بودند رسید، جز لاشه های پاره پاره و استخوان های به خون کشیده شده، چیزی نیافت.*❌ 🌹 این حکایت، حکایت آشنایی است.. حکایت است که به دعوت و دام و شیپور خود به خیابان میریزند! 👇 👇 👇 http://eitaa.com/joinchat/3253993472C49609b6f21