eitaa logo
مدرسه سیاست بینش مطهر
758 دنبال‌کننده
349 عکس
146 ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺ادعای دروغین (بازنشر) (ره) « ... و به جان خودم كه اگر تاريخ را از روزى كه نهضت اخير آنان آغاز شد، مورد مطالعه دقيق قرار مى دادند و رفتارى را كه با ساير امتهاى ضعيف و بينوا كردند مورد بررسى قرار مى دادند، بدون كمترين درنگى، حكم به آنان مى كردند و مى فهميدند كه: تمام كه مى كنند و خود را مردمى بشر دوست و خير خواه و فداكار بشر معرفى نموده و مى كنند كه در راه به بشريت از جان و مال خود مايه مى گذارند، تا به بشر داده، ستمديدگان را از ظلم و بردگان را از و اسيرى نجات بخشند، همه اش و نيرنگ است و جز ملل ضعيف هدفى ندارند، و تمام همشان اين است كه از هر راه كه بتوانند بر آنها كنند، يك روز از راه و مداخله نظامى، روز ديگر از راه ، روزى با نسبت به سرزمين آنان، روزى با دعوى ، روزى به عنوان ، روزى به عنوان آنان، روزى تحت عنوان و جلوگيرى از تجاوزات ديگران، روزى به عنوان طبقات محروم و بيچاره، روزى ... و روزى ... هيچ انسانى كه را از دست نداده، هرگز به خود كه چنين جوامعى را بخواند و يا آن را بپندارد، هر چند كه دين نداشته باشد و به حكم وحى و نبوت و بدانچه از نظر دين سعادت شمرده شده، آشنا نباشند. چگونه ممكن است طبيعت (كه همه افرادش، اعم از اروپايى و آفريقائيش يا آسيايى و امريكائيش و ... به طور مجهز به قوا و اعضايى يكسان مى باشند) رضايت دهد كه: يك طايفه بنام و تافته جدا بافته، بر سر ديگران ، و مايملك آنان را نموده، خونشان را و عرض و مالشان را به ببرند، و راه همه وجود و حيات آنان را براى اين طايفه هموار سازند، تا جايى كه حتى درك و و آنان را دست بيندازند، و بلائى بر سر آنان بياورند كه حتى انسانهاى نيز آن را نچشيده بودند. ما در همه اين مطالب، تاريخ زندگى اين امتها و آن با است كه ملتهاى ضعيف امروز از دست اين به اصطلاح مى بينند، و از همه جناياتشان شرم آورتر اين جنايات است كه با منطق و افسار گسيختگى، خود را ناميده، به عنوان ! به خورد ملل ضعيف مى دهند.» 🌺ترجمه ، ج4، ص۱۶۸،۱۶۹ 🍀 ♦️پیوست‌کتاب 🔸 :‌ 🔸«آزادی اجتماعی بدون ممکن نیست.» @SyasatMotahar
🔴 شاردیلک ۱۳ (از تئوریسین‌های امپریالیسم انگلیس) بیان می‌کند: در هرکجا که وجود داشته باشد باید آنجا را به زیر خود در آوریم. پل بروک، کتاب
بنابراین: آنچه دیگران در غرب تصور می کنند چیزی جز تأمین و در نتیجه گسترش غرب نیست! اینها مصداق قرار نمی گیرد! در واقع ما باید از را مبنا قرار دهیم استاد مطهری آزادی را بنابراین آزادی اعطایی غرب صرفا در مناطقی است که مطابق کسب یا درراستای یا است. حاکمیت غرب خارج از این حیطه ها بردگی و اسارت را اعمال می کند ولی درون جوامع غربی همین را اعمال می کند. مصادیقی مانند: پوشش، اختلاط زن و مرد، هرزگی، توریسم، و ... در جهت کسب است. چنانکه اساتید محترم نیز تبیین نمودند: زمانی که یک فعل در جهت: 1⃣ : مواردی که فعل یک طرف تأمین‌کننده منافع دیگری باشد، انجام آن، مصداق آزادی قرار نمی گیرد. به عنوان مثال: جواز مصرف مشروبات از سوی مالک کارخانه شراب که افزایش مصرف آن موجب سود بیشتر اوست یا: جواز بی بند و باری از سوی مالک مراکز فحشا که سود حاصله به نفع اوست. 2⃣ : مواردی که بین دو طرف، وحدت عقیده برقرار است، اجازه دادن انجام یک فعل، مصداق محسوب نمی شود. چون هر دو به درستی آن اعتقاد دارند و خلاف آن را نادرست می شمارند. 3⃣ : مواردی که بین دو طرف تساوی و توازن قدرت برقرار است و هیچ یک از طرفین امکان محدود کردن دیگری را ندارد، مجوز دادن به فعل دیگری از مصادیق شمرده نمی شود. مشاهد می کنیم که نظام حاکمیتی غرب و مکتب ، که زیربنای آن بنیان (یوتیلیتاریسم) و منفعت‌گرایی است، چنانچه نسبت به فعل و رفتاری به افراد جامعه داده است، یکی از موارد فوق است و اینها مصداق نیست. بله، البته ممکن است افرادی با دارا بودن های‌انسانی و توحیدی (خودعالی) در جامعه لیبرالیستی غرب حضور داشته باشند که در آن صورت به دلیل رهایی از آزادی افراد دیگری را محترم بشمارند. در این صورت، باز هم نظریه استاد مطهری اثبات می شود که: 🔶 بدون ممکن نیست! لکن آنچه روشن است، آزادی‌اجتماعی به افراد نمی‌دهد بلکه آنها را به بردگی کامل درونی (منفعت‌طلبی شخصی) و بیرونی (منافع سرمایه داری) در می آورد در جهت و بی حد و حصر لیبرال دموکراسی! 🍀 @SyasatMotahar ♦️اولین‌دوره 🔸برمبنای نظام‌فکری 🔸پیوست‌مقرری‌اول/کتاب‌
🍀 @SyasatMotahar ♦️اولین‌دوره 🔸برمبنای نظام‌فکری 🔸پیوست‌مقرری‌اول/کتاب‌
🍀 درنفی‌همه‌تعلقاتست جزتعلق به که عین ذات انسانست وجودانسان دراین تعلق‌است که معنامی‌گیردوبنابراین ، نه حق اوبرای ولنگاری ورهایی ازهمه تعهدات.
🍀 حقیقتی‌انسانی‌است 🔹هر انسان عاقلی آنرا می‌تواند دریابد 🍀 @SyasatMotahar