هدایت شده از روشنا استان اصفهان
27.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جانهای شریفی که دیشب سپر بلای مردم ایران شدند..
روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد🥀🍃
#وعده_صادق۳
#پایان_اسقاطیل
#ارتش_قهرمان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت پانزدهم)
🖋اصطلاح مکتب تفکیک را نخستین بار محمدرضا حکیمی در مجله کیهان فرهنگی برای مکتب معارفی خراسان پیشنهاد کرد و پس از آن این اصطلاح رواج یافت.
🖋 با این حال، سید جعفر سیدان، این اصطلاح را ابداع دکتر توکل دانسته و برخی پژوهشگران نیز این عنوان را مناسب ندانسته و عنوان مکتب معارف خراسان را ترجیح دادهاند.
🖋محمدرضا حکیمی، در مقاله عقل خودبنیاد دینی، اصول و محورهای کلی مکتب تفکیک را اینگونه میشمرد:
✅جدایی فلسفه، عرفان و دین
✅برتری و اصالت شناخت دینی
✅استناد شناخت دینی به قرآن و حدیث
✅اتکا به ظاهر آیات و روایات
✅ردّ هرگونه تأویل
✅پرهیز از فهم فلسفی یا عرفانی دین
✅خودکفایی معرفتی دین
✅تفکیک در تفسیر دین نسبت به فلسفه و عرفان
✅اتکای عقل به وحی
✅تقدم دین در اختلاف میان دین و عقل.
🖋نظریهپردازان مکتب تفکیک در مواجهه با فلسفه، دارای موضعی یکسان تلقی نشدهاند؛ چرا که متقدمان مکتب تفکیک مانند میرزا مهدی اصفهانی و محمود حلبی، به ضدیت با فلسفه شناخته میشوند؛چنانکه میرزا مهدی اصفهانی، فلاسفه را ویرانگران دین شمرده و همهٔ گزارههای فلسفی را در تضاد با تعالیم الهی میداند و قیاس ابلیس در تمرد از امر الهی را برهان فلسفی میشمردو همهٔ قضایای حقیقیه و خارجیه را باطل میداند و مدرسین فلسفه را فریبکار میخواند.
🖋 شیخ محمود حلبی، فلسفه را زیانآورترین مطالب دانسته و آن را دشمن بزرگ معارف الهی خوانده است.در درسهای حلبی، مواردی از بدگویی و دشنامگویی خطاب به فلاسفه و عرفا دیده میشود.
🖋مجتبی قزوینی نیز طریق قرآن و سنت را مخالف طریق فلسفه میداند.
🖋با این حال متأخران مکتب تفکیک، مانند سید جعفر سیدان و محمدرضا حکیمی، موضعی دیگر دارند و فلسفه را بهکلی نفی نمیکنند و مکتب تفکیک را تنها جدایی میان روشهای دینی و روش فلسفی میدانند تا از این طریق، معارف وحیانی را از تلفیق با معارف بشری، حفظ کنند.
🖋محمدرضا حکیمی نسبت میان فلسفه با وحی قرآنی را نه تباین کلی، بلکه عدم تساوی کلی میداند.در دیدگاه سید جعفر سیدان، عقل صریح نه تنها با وحی در تنافی نیست بلکه وحی، مبتنی بر عقل صریح است.
ادامه دارد
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
50.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت شانزدهم)
✅باند مهدی هاشمی:
🖋سیدمحمدجواد غروی را بیشتر بشناسیم
سيد محمد جواد موسوی غروي، متولد سال 1285 هجري شمسي در اطراف اصفهان است. او با تحصیل در حوزه علمیه اصفهان موفق می شود در بیست و چند سالگی به اجتهاد نائل گردد.
🖋ویژگی اصلی تفکرات سیدمحمدجواد غروی تاکید بر "عقل گرایی افراطی در دین" است.
🖋او معتقد بود که "هرآنچه توسط خداوند براي بندگان تشريع ميگردد، جهت دستيابي به منافع يا پيشگيري از مفاسدي است که بشر به استقلال عقل میتواند آنها را درک کند. اينکه فلان کار قبيح است، چون خدا آن را نهي کرده، و فلان کار مستحسن است، چون خدا به انجامش امر کرده، در مقام فهم حقیقت انسان و عبادت، و رابطۀ آنها با اصل نظام عالم، و معرفت الله و معرفت النفس، استدلالي باطل و نپذيرفتني است".
🖋 هچنین به نظر او انجام دادن عملي که انسان، نتيجهاش را نميداند يا منتظر نتيجۀ خاصي پس از انجامش نيست، لغو و بيهوده است.
🖋غروی در استنباط مسائل شرعي و احكام فقهی فقط سه ركن «كتاب، سنت و عقل». را را قبول کرده و «اجماع» علما را رد می کند.
به طور کلی باید گفت که او با رد سنت های حاکم بر فقه، آن ها را بدعت هایی می داند که به مرور زمان بوجود امده و باعث رسیدن به نتایج فقهی و فکری غلطی شده اند که رنگ و بوی دینی دارند ولی درواقع خلاف دین هستند.
🖋به عنوان نمونه بخشی از نظریات او به شرح زیر است:
✅مقلد ميتواند در هر حكمي از يك مجتهد، مستقلاً تبعيت نمايد نه اينكه در تمامي مسائل، از يك فقيه تقليد کند.
✅حکومت يك امر الهی نیست، بلکه یک امر دنیایی است كه مردم بر اساس همفكري و مشورت و ايجاد همرأيي به تشكيل آن مبادرت ميكنند. بنا براين وصايت پيامبر در غدير خم و معرفي مولي اميرالمومنين (ع) براي جانشيني او در امور دنيوي و حكومتي نبود
✅طهارت ظاهري خمر (شراب) و خبث باطني آن.
✅گرفتن خمس توسط علما و صرف آن در راه تبلیغ دین را جایز نمی داند و معتقد است فرد می تواند خودش آن را در رهش به مصرف برساند.
✅سنگسار كردن زاني و زانيه را از احكام مجعولی ميداند كه بنیاسرائیل خود بر دين موسي افزودهاند.
✅درباره حکم صریح قرآن درباره قطع دست سارق استدلال ميكند كه چون آيه در معناي «يد» مجمل است، غرض، صدور حكم بريدن دست نبوده و معتقد است «يد» در آيه به معناي قدرت بكار رفته، زيرا آنكه ميدزدد با تكيه بر مقام و منصب و قدرتي است كه توان و ابزار و امكان دزديدن را برايش فراهم ميآورد.
✅راجع به تقیه نيز نظر او خلاف علماء است و آن را براي امام، در مقام بيان حكم، خلاف قرآن ميداند
🖋در نهایت، تفکرات غروی به انکار بخشی از مسلمات و مقدسات شیعی و حتی اسلامی و اطلاق خرافه به آنها منجر می شود. از جمله انکار شفاعت اهل بیت، اطلاق گورپرستی و مرده پرستی به زیارت قبور اهل بیت، انکار وجود شيطان، جن و ابليس و تفاسیر نمادین از آنها، انکار عوالم غیبی ، زیرسوال بردن عزاداری برای اهل بیت خصوصا امام حسین(ع) و ... .
🖋پذیرفتن این تفکرات یک نتیجه داشت و آن هم این که "روحانیت سنتی" دشمن اصلی تشیع و اسلام ناب است. و هربلایی به سر دین و مذهب آمده مقصر اصلی علما و فقها و روحانیون هستند.
ادامه دارد
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
34.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت هفدهم)
🖋تفکرات غروی، رساله عملیه باند جنایتکار سیدمهدی هاشمی
🖋پس از مدتی تفکرات به ظاهر متفاوت سیدمحمدجواد غروی در نایین مورد توجه قرار می گیرد و جمعی از هواداران او اقدام به تاسیس جمعیتی به نام "اتحادیه مسلمین نایین" می کنند. اقدامات این گروه با اعتراض مردم و روحانیون مواجه می شود و حتی جلسات مناظراتی برقرار می شود که با عدم حضور و استقبال هواداران غروی روبرو می شود. در نتیجه این اعتراضات، هواداران غروی به اصفهان می روند.
🖋 مدتی بعد یعنی در سالهای میانی دهه چهل، تفکرات او مورد اقبال برخی جوانان آن روز قهدریجان(از توابع اصفهان) نیز قرار گرفته و آنها را به هواداران پرو پاقرص او تبدیل میکند. این جوانان کسی نیستند جز سیدمهدی هاشمی و دوستانش.
🖋سیدمهدی و دوستانش خلا فکری خود را با تفکرات به ظاهر نو و تفاسیر به اصطلاح ضدمتحجرانه سیدمحمدجواد غروی پر کرده و او را به عنوان مرجع فکری خود می پذیرند.
🖋سیدمهدی هاشمی در بخشی از اعترافات خود در اینباره می گوید:
"یک سری دوستانی که داشتیم که آنها مریدان آقای غروی بودند. بعد ما هم کشیده شدیم به جلسات ایشان و در آن جلسات احساس کردیم که حرفهای جدیدی می شنویم از اسلام و قرآن و اینها که با منطق مبارزاتی هم انطباق داشت...ناچار شدیم که هفته ای یکبار برویم خدمت آقای غروی و از ایشان کسب فیض کنیم.بعدهم منبرهایی ایشان در سطح شهر داشت اکثرش را شرکت می کردیم.
🖋بعد هم چون که این نظریات آن زمان ایشان در معرض رقابت و کشمکش بود در حوزه علمیه، و علما در مقابلش قیام کرده بودند.معمولا آنها هم که قیام کرده بودند یک تیپهای غیر مبارز بودندو مجموعه این عوامل و انگیزه ها باعث شد که ما هم آن ایام آن سالها به دفاع از این نظریات بپردازیم...ماهم به همان دلایلی که عرض کردم جذب این عقاید شده بودیم و همین هم در شکلگیری شخصیت اولیه فرهنگی و فکری ما خیلی موثر بود که اولا ما را در برخورد با قرآن و روایات از مرزهای تعبدی که شناخته شده در اندیشه اسلامی خارج کرد.
🖋 حالت تعقلی محض که به آن داد و ما مثلا خودمان را محق می دانستیم که از یک آیه ای بنشینیم به طور مجرد و یکطرفه یک برداشتی بکنیم.چیزی که در مجموع سخنرانیها و درسهای آقای غروی هم مطرح بود.
🖋و همچنین در برخوردهای سیدقطب و محمدقطب و سایر شخصیتها هم یک هنچین حالت تعقلی محض در شناخت آیات و وایات مطرح بود...و اینها یکسری تبعات منفی هم داشت که طبیعتا انسان یک حالت فاصله گرفتن از علما و روحانیونی که مخالف این نظریه بودند در خودش حس می کرد و همین مخالفتها تدریجا زاویه باز کرد و این زاویه هی بزرگ شد و بزرگ شد که در طول زمان، آن وقت که مبارزات در داخل کشور اوج گرفت یک زمانی به اینجا رسیدیم که خب دیگر این روحانیت سنتی اصفهان که یا ساکتند یا مخالف مبارزه هستند، در مقابلشان به طور جدی موضعگیری بکنیم و حتی مثلا به حد قتل برسد.قتل مرحوم شمس آبادی که اینها تبعات و پیامدهای تدریجی این منشا تفکر بود.(بن بست، ج1، ص 47-46)
🖋سیدمهدی و دوستانش برای گسترش تفکر مطلوب خود، سیدمحمدجواد غروی را به قهدریجان دعوت می کنند و او چندین سال به مناسبت های مختلف در آنجا سخنرانی می کند و در نتیجه ی تبلیغات سیدمهدی و دوستانش هوادارانی در آنجا پیدا می کند. این هواداران که سیدمهدی هاشمی هدایت و لیدری آنها را به عهده دارد" هدفی" نام می گیرند.
🖋این گروه که خشونت را نیز چاشنی کار خود می کنند دست به اقدامات خودسرانه ای از جمله حمله به حسینیه محل برای تعطیلی آن به خاطر برپایی مجلس عزاداری امام حسین(ع) که آن را مصداقی از خرافات می دانستند نیز می کنند.
ادامه دارد
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
46.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از روشنا استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍تاریخچه انجمن حجتیه نوین(قسمت هیجدهم)
🖋مهدی هاشمی پس از بیان علل مخالفت خود با عزاداری به خاطر اینکه آن را از سنن صفویه می دانستند می گوید:"همینکه اصلا در مجالس و منابر مثلا یک بخش عظیم از وقت منبری صرف خواندن مصیبت می شد تا مردم گریه کنند و اینها. این را هم ما یک مقدار همچنین مسخره می کردیم این حالت را در عمل. مثلا خود من که منبر می رفتم اصلا مصیبت نمی خواندم."بن بست، ج1، ص145-144)
🖋در نتیجه این اتفاقات، شیخ قنبرعلی صفرزاده(روحانی قهدریجان و نماینده آیت الله شمس آبادی که بعدها توسط باند سیدمهدی هاشمی به خاطر همین اختلافات به شهادت می رسد) نزد برخی علماء اصفهان از جمله آیت الله شمس آبادی، حاج آقا جواد و مصطفی ابطحی و حاج آقامحمد بهشتی رفته و این قضیه را مطرح می کند. نتیجه ای که حاصل می شود این است که قرار می شود هرچندوقت یکبار یک روحانی از طرف ایشان به قهدریجان فرستاده شود تا عقاید انحرافی این گروه را برای مردم تشریح و رد کند.
🖋چندین نفر به توصیه آیت الله شمس آبادی به قهدریجان رفته و منبر می روند. شخص آیت الله شمس آبادی نیز چندین بار به قهدریجان می روند. حضور آیت الله شمس آبادی در قهدریجان باعث ریزش شدید بدنه ی مردمی حامی طیف غروی میشود .
🖋 پس از حضور آیت الله شمس آبادی در قهدریجان سیدمحمد جواد غروی دیگر به آنجا نمی رود.
این در حالی بود که پیش از آن با گسترش تفکرات غروی در منطقه، در سال 49 استفتائی از امام خمینی و آیت الله خوئی راجع به تفکرات غروی صورت می گیرد که هردومرجع او را مصداق مضل و گمراه می دانند.
🖋امام خمینی در جواب می نویسند:
"با صحت مطالب فوق، چنین شخصی منحرف از مذهب اهل بیت است و لازم است مومنین از او احتراز کنند
و حضور در جماعت و منبر این شخص حرام و در معرض گمراهی است. خداوند مسلمین را از شر این عناصر فاسده حفط فرماید. والسلام علی من اتبع الهدی"
🖋آیت الله خوئی نیز چنین می نویسند:
"شخص مزبور از مصادیق واضحه ضال و مضل است و ترویج چنین شخصی به حضور منبرش یا غیر آن فضلا از اقتدا به او جایز نیست و بر مومنین لازم است که از ترویج عقاید فاسده او جلوگیری کنند. والله العالم" (بن بست، ج1، ص 39)
🖋بنابراین مشاهده می شود که آنچه توسط همسر آقای غروی " مجاهدت او در فهم و تبیین کلام الله مجید و معرفی حقیقت مکتب قرآنی اهل بیت (ع) و بازگرداندن آیات الهی و شیوه زیست آن ائمه اطهار به متن زندگی مردمان و نفس سوزاندن وی برای تحقق وحدت مسلمانان" عنوان می شود، توسط دوتن از مراجع آن زمان مصداق "عقاید فاسده" معرفی می شود. و اتفاقا آنچه باعث سنی و وهابی خواندن پدرشوهر ایشان می شود نه آنطورکه ایشان می گوید " تأکید بر وجوب عینی نماز جمعه و اقامۀ مستمر آن" ، بلکه "انکار مسلمات دین و مذهب مثل انکار شفاعت، وجود موجوداتی مثل اجنه و فرشتگان و شیطان، اطلاق گورپرستی به زیارت مراقد مطهر ائمه، مخالفت با خمس و زکات و بدعت شمردن تقلید از مراجع" است.
ادامه دارد
حسن بابایی
مدرس روشنگری استان اصفهان
┄┅════✧❁﷽❁✧════┅┄
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#سیزده_آبان
📖☆◁#روز_مرگ_بر_آمریکا
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─
◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
۞◁سوال
🆔 @ilyan313
🗓تاریخ #چهارشنبه 1403/08/09
⏰ســــاعت 18/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
─┅════༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─
🔮#اتحــــــــادیه_عمـــــــاریون
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─
◁سیزده آبان یکی از روزهای افتخارآمیز انقلاب و ملت بزرگ ایران اسلامی و سمبل مبارزه با استکبار به سرکردگی آمریکای جنایتکار است.
☆ در چنین روزی سه رخداد بزرگ اتفاق افتاد
☄(1).. #تبعید_امام خمینی به ترکیه،
☄(2)..#کشتار_دانش آموزان_و نامگذاری روز دانش آموز
☄(3)..#تسخیر_لانه_جاسوسی_
آمریکا در تهران
🗯 به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی بهیادماندنی به ثبت رسانده است
─┅═══༅𖣔1⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃📔📓🍃✿══┅─
🔮◁در سال ۱۳۴۳ شرایط اجتماعی و فشارهای مردمی و یاران امام و روحانیت و طلاب و مدرسین حوزه علمیه قم سبب شد تا عناصر رژیم پهلوی حضرت امام خمینی را پس از ۱۰ ماه زندان و حصر در تهران آزاد کنند
❖ و چنان تصور میکردند که امام راحل پس از آزادی از زندان و حصر، نهضت و حرکت اسلامخواهانه را ادامه نخواهند داد
🌀 هر روز که میگذشت بر شدت مبارزات حضرت امام خمینی با رژیم فاسد طاغوت افزوده میشد
🗯 تا در مهرماه ۱۳۴۳ که مصونیت مستشاران نظامی آمریکا از تصویب مجلس گذشت و حضرت امام آن سخنرانی معروف را بر ضد آن قانون در روز تولد حضرت زهرا سلام الله علیها که برابر با چهارم آبان ۱۳۴۳ بود، فرمودند
❍ و تنظیمکننده لایحه و تصویبکنندگان و توشیحکننده و اجراکنندگان را خائن به اسلام و کشور دانستند و شدیدترین حملات را به رژیم شاه و آمریکا بهویژه به رئیسجمهور آمریکا داشتند.
─┅═══༅𖣔2⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅═══✿🍃📓📔🍃✿═══┅─
◁فرازهایی از سخنرانی ایشان چنین بود: دولت با کمال وقاحت از این امر ننگین طرفداری کرد، ملت ایران را از سگهای آمریکایی پستتر کردند.
☆ اگر چنانچه کسی یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد، بازخواست از او میکنند؛ اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد بازخواست میکنند
☄ و اگر چنانچه یک آشپز آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد، مرجع ایران را زیر بگیرد، بزرگترین مقام ایران را زیر بگیرد، هیچکس حق تعرض ندارد
🗯 امام خمینی دستور دادند این سخنرانی بهصورت اعلامیه توسط مؤتلفه اسلامی و بهصورت گسترده پخش شود.
─┅═════༅𖣔3⃣𖣔༅═════┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─
🔮◁شرایط سیاسی و اجتماعی در سال ۱۳۴۳ بهگونهای بود که شاه هیچ راه گریزی جز تبعید امام خمینی° ره° با هدف حفظ رژیم و استمرار سلطه آمریکا در کشور نمییافت؛
❖ لذا در ۱۳ آبان همان سال دستور تبعید امام به ترکیه با یک هواپیمای نظامی را صادر کرد
🌀 شاه خیال میکرد با تبعید امام °ره° به ترکیه صدای مخالفان تصویب کاپیتولاسیون و مخالفان حکومتش در نطفه کور خواهد شد،
🗯 اما این سرآغاز هجرتی بود که ۱۴ سال بعد پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد.
─┅═══༅𖣔4⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─
◁درحالیکه انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی به روزهای سرنوشتسازی نزدیک میشد، تمام اقشار مردم سعی در ایفای نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند.
☆ در این میان دانشآموزان شور و حال دیگری داشتند. صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانشآموزان درحالیکه مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش شاه و حامیانش برسانند.
☄ این جوانان گروه گروه، داخل دانشگاه شدند و بههمراه دانشجویان و گروههای دیگری از مردم در دانشگاه اجتماع کردند.
🗯 ساعت ۱۱ صبح همان روز، مأموران چند گلوله گاز اشکآور در میان جمعیت معترض شلیک کردند، اما اجتماعکنندگان درحالیکه بهسختی نفس میکشیدند، صدای خود را رساتر کرده و با سر دادن شعارهای «مرگ بر شاه» لرزه بر اندام مأموران مسلح شاه انداختند.
❏ در این هنگام تیراندازی آغاز شد و ۵۶ جوان و نوجوان بیگناه به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر مجروح شدند، اما دانشآموزان دست از شعار بر نمیداشتند.
─┅═══༅𖣔5⃣𖣔༅═══┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅══✿🍃📓📔🍃✿══┅─
🔮◁امام خمینی•ره• وقتی از جنایت مزدوران شاه باخبر شدند در پیامی فرمودند.. عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است.
❖ ایران امروز جایگاه آزادگان است. من از این راه دور، چشم امید به شما دوختهام. صدای آزادیخواهی و استقلالطلبی شما را به گوش جهانیان میرسانم
🌀 شهید محمدعلی رجایی که بهتازگی از زندان آزاد شده بود، با تأسیس انجمن اسلامی معلمان نقش مهمی در ساماندهی اعتراض معلمان، دانشآموزان و دانشجویان ایفا کرد؛
🗯 بنابراین به خاطر گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانشآموز، این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به نام روز دانشآموز نامگذاری شده است.
─┅═══༅𖣔6⃣𖣔༅═══┅─