.
در دنیا هیچ چیز ناراحت کنندهتر از نگران استطاعتِ مالی بودن نیست ...!
من از آنهایی که پول را حقیر میشمرند خیلی بدم می آید، اینها یا ریاکارند یا احمق ...!
پول مثل حس ششم میماند که اگر نباشد آن پنج حس دیگر هیچ سودی ندارند ...!
این را هم میشنوی که میگویند فقر بهترین انگیزهی هنرمند است، اینها نیش فقر را هرگز در جان و تنشان حس نکردهاند ...
اینها نمیدانند که فقر چه بر سر و روزگار آدم می آورد، بال تو را از جای میکند و "روحت را مثل سرطان میخورد ..."
–پایبندیهای انسانی–
#برشی_از_کتاب
𝒷𝓁𝓊𝑒𝓃𝒾𝑔𝒽𝓉
روز درونگرا رو به همهی درونگراهایی که همهچیزشون توی دنیای درونی خودشون اتفاق میوفته و به ندرت کسی ازشون خبر دار میشه تبریک میگم :)
به اونایی که وقتی کسی رو دوست دارن از درون اکلیلی میشن و فقط توی ظاهر لبخند میزنن؛ به اونایی که وقتی کادوی تولد میگیرن پروانه میشن ولی فقط میتونن بگن ممنونم؛ به اونایی که وقتی میرن توی جمع شلوغ خسته میشن و اونایی که غم دلشون فقط برای خودشونه...
#آیهان_نویس
.
روزی خواهد آمد که عشق گریبان همه را میگیرد، حتی گریبان آنانی که از او فراری بودند و حتی گریبان مردمی را که از این لغت رمانتیک مانند یک نوع گناه یا تمسخر استفاده میکنند.
–ملت عشق–
#برشی_از_کتاب
𝒷𝓁𝓊𝑒𝓃𝒾𝑔𝒽𝓉
.
برای سوخته دل، بستر و مزار یکیست
تمشک ترش لب و تُنگ زهرمار یکیست
تفاوتی نکند اشک و بغض و هقهقِ ما
مسیر چشمه و سیلاب و آبشار یکیست
هنوز گُردهی سهراب، سرخ مثل عقیق
هنوز رسم پدر سوز روزگار یکیست
هنوز طعنه به جان میخرد زلیخا و
هنوز بر درِ کنعان امیدوار یکیست
هزار بار دلم سوخت در غمی مبهم
دلیل سوختنش هر هزار بار یکیست
حرام باشد اگر بی وضو بغل گیرم
که قوسِ پیکرهی برنو و دوتار یکیست
شبی ترنج به بر میکشد شبی حلاج
شکایت از که کنیم ای رفیق؟! دار یکیست
دو مصرعاند دو ابرو شکسته نستعلیق
میانِ هر غزلی بیتِ شاهکار یکیست
به دست آنکه نوازش شدیم، تیغ افتاد
دلیل خون جگریِ من و انار یکیست!
به دشنه کاریِ قلبم برس ادامه بده
خدایِ هر دوی ما انتهای کار، یکیست
- حامد عسکری
𝒷𝓁𝓊𝑒𝓃𝒾𝑔𝒽𝓉