فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 تاثیر مال حلال بر مردم آخرالزمان
🔸 حجت الاسلام کفیل
📎شماره ۶
@bonyadkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد عالی .
انتظار واقعی.
ارزش دیدن دارد
@bonyadkerman
پاسخ تفصیلی
امّا اينكه به حكم ضرورت، مسأله مهدويت در زندگي انساني براساس حكمت الهي، نهادينه شده و امري است كه به طراح نظام هستي باز مي¬گردد و اختيار انساني در آن نقشي ندارد، امام آمدني است؛ يعني پس از آن كه تمام اراده¬هاي انساني، دست به دست هم داد و مردم، از سر اضطرار و آمادگي، در جست¬وجوي آن مهدي موعود برآمدند، آن گاه خداي متعال، براساس حكمت و مصلحتي كه همواره در كار نظام هستي و تدبير الهي بوده است، اراده مي¬فرمايد و ظهور را رخصت مي¬دهد.
البته شكي نيست كه زمينة اذنِ ظهور از سوي خداي متعال، در اختيار انساني است؛ ولي اصلِ اذنِ الهي، از اختيار آدمي بيرون است و بايد دعا و ندبه کرد، تا خداي متعال امر به ظهور کند. بر اساس سنّت قرآني، هر گاه اضطرار آدمي به غايت خود رسيد، بدون ترديد، اجابت الهي به دنبال آن خواهد آمد.
. «أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاء الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَّعَ اللَّهِ قَلِيلاً مَّا تَذَكَّرُونَ»، نمل ۶۲
@bonyadkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 تاثیر مال حلال بر مردم آخرالزمان
🔸 حجت الاسلام کفیل
📎شماره ۷
@bonyadkerman
🔴🔵 امام زمان چه ذکری را برای توسل به خودشان به شیعیان یاد دادند ؟
🌺 آیت الله مظاهری در درس اخلاق خود فرمودند:
🔹 یکی از علمای بزرگ، در زمان قدیم در تخت فولاد خدمت امام زمان«عج» رسیده بود و از آن حضرت درخواست «علم اکسیر»کرده بود، در حالیکه یاد گرفتن علوم غریبه حرام است و گفت و شنود و تعلیم و تعلّمش نیز حرام است.
🔺آن حضرت به او فرموده بودند:
علوم غریبه به تو چه ربطی دارد؟ من به جای آن ختمی به تو یاد میدهم که بهتر از اکسیر است، بعد فرموده بودند: به پنج تن و امام زمان«عج»توسّل پیدا کن و در توسّلهایت بگو:
🔷 «یا محمّد یا علی یا فاطمه یا حسن یا حسین، یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی».
♦️ آن عالم نقل میکند: وقتی حضرت فرمودند:«ادرکنی»، به ذهنم خطور کرد که باید بفرمایند:«ادرکونی»، یعنی برای درخواست کمک از پنج نور مقدّس، باید فعل جمع به کار ببریم، پس چرا ایشان فعل مفرد به کار برده و میفرمایند: «ادرکنی و لاتهلکنی»؟! وقتی چنین تصوری کردم، امام زمان«عج» تبسّم کردند و فرمودند: همین است که گفتم. برای اینکه واسطه فیض این عالم، اکنون من هستم.
یعنی اگر در زمان حاضر توسّلی به پیغمبر اکرم «ص» یا سایر حضرات معصومین «ع» بشود، فیض الهی به واسطه وجود مقدّس امام زمان به بندگان میرسد:
🔶 «بِکُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِکُمْ یَخْتِمُ وَ بِکُمْ یُنَزِّلُ الْغَیْثَ وَ بِکُمْ یُمْسِکُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ وَ بِکُمْ یُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ یَکْشِفُ الضُّر»
🔺آیت الله مظاهری در ادامه تأکید کرد: از همه به ویژه جوانان تقاضا دارم که با این ختم، به امام زمان متوسّل شوید و این ختم را زیاد بخوانید، همه افراد، حتی کسانی که سواد و تحصیلات کافی ندارند هم میتوانند این ختم را بخوانند و به پنج تن آل عبا و امام زمان برای رفع حوائج متوسّل شوند:
🌺 «یا محمّد، یا علی، یا فاطمه، یا حسن، یا حسین، یا صاحب الزمان أدرکنی و لا تهلکنی»
@bonyadkerman
پاسخ تکمیلی
کسانی که می گویند نهضت آن حضرت بر پایه معجزه است، اشكالات متعددي بر سخنانشان وارد است از جمله:
1. اعتقاد به اعجازآميز بودن نهضت امام مهدي(عج) اعتقادي بر خلاف اصل و روال طبيعي است
2. اين ديدگاه، با محتواي پارهاي از آيات قرآن كريم نيز ناسازگار است.[رعد 11]
3. اگر ما به اعجازي بودن حركت امام مهدي(عج) معتقد باشيم، براي اين سؤال اساسي كه چرا غيبت آن حضرت، صدها سال به طول انجاميده است، پاسخي نخواهيم داشت.
البته تذكر اين نكته ضروري است كه عادي دانستن نهضت امام مهدي(عج) به معناي نفي امدادهاي غيبي نيست؛ چرا كه بيگمان، آن حضرت از آغاز تا سرانجام حركت الهي خود، به وسيله امدادهاي ويژه الهي، تأييد و مساعدت خواهند شد و اين موضوع، از روايات متعددي به دست ميآيد.
لزوم تأييد حركتهاي الهي، توسط امدادهاي غيبي و عوامل فوق طبيعي خود، يكي از قوانين حاكم بر هستي است. خداوند، اراده كرده است افراد يا اجتماعاتي را كه با نياتي زلال در مسير كمال، گام بر ميدارند، در شرايط بحراني با نيروهاي پيدا و پنهان خود ياري كند؛ از اين رو نميتوان به استناد احاديثي كه از تأييد شدن امام مهدي(عج) به وسيله فرشتگان و ساير نيروهاي فوق طبيعي سخن ميگويند، غيرعادي و معجزهآسا بودن نهضت آن حضرت را برداشت كرد؛ چرا كه اين احاديث، ناظر به موارد خاصي و جزئياند. تفاوت، بسيار است ميان اينكه نهضت امام مهدي(عج) را از اساس، معجزهگونه تفسير كنيم يا اينكه معتقد باشيم جريان انقلاب جهاني آن حضرت، از روال عادي و طبيعي برخوردار است و امدادهاي غيبي، در موارد خاص، آن را تأييد ميكنند.
@bonyadkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 دعا و انتظار عامل حفظ دین و نجات انسان از هلاکت
🔸 حجت الاسلام کفیل
📎شماره ۸
@bonyadkerman
پاسخ تکمیلی
اصل نكته درباره اين جزيره و مثلث برمودا، اخباری است كه مخابره و ثبت شده است. در حدود سال 1355ش، يعني دو سال پيش از انقلاب اسلامي در ايران، در تمام مطبوعات و راديوها، اخباري عجيب و غريب از حوادث دردناك و اسرار¬آميز از اين جزيره و منطقه، نوشته و اعلام شد . متأسفانه بعضي، با شنيدن اين اتفاقات و مشخصات ادعا كردند يا احتمال دادند كه آن منطقه، همان جزيره خضرا است . وقتي اخبار دردآور و غم¬انگيز كشته شدن عده¬اي افراد بي¬گناه كه بعضاً راه را گم كردهاند يا سوار بر كشتي تجاري بودهاند دنيا را فرا گرفت همه را به تأسف و تأثر واداشت اگر كسي ادعا كند كه آن¬جا جزيره امام ما است و حضرت و يارانش چنين كارهايي را انجام دادهاند، اثر منفي بر اذهان همه مردم خواهد داشت.
وقتي از مدعيان وجود جزيره¬ خضرا مي¬پرسند: چرا تا به حال آن را كسي نديده است؟، مي-گويند: از قدرت خدا دور نيست كه آن را به حالت معجزه¬آسا و خارق¬العاده، از چشم¬ها دور كند و كسي آن را نبيند. [ جزيره خضراء، ناجي النجار، ص 55]
بايد از اينان پرسيد: اگر خدا چنين كاري را مي¬كند، چه لزومي براي نابودکردن هواپيماها و كشتي¬ها در آن منطقه هست و چرا بايد اين افراد بي¬گناه كشته شوند؛ در حالي كه مي¬شود آن جا را نبينند و ردّ شوند؟ در حالي كه آنچه در حديث جزيره خضرا آمده است، با فرض صحت آن، به كشته¬شدن دشمنان اشاره دارد. آيا كسي كه راه را گم كرده و اتفاقاً به آن¬جا رسيده، دشمن و مستوجب قتل است؟ آيا ارائه چنين تصويري از اسلام و امام، صحيح است؟
@bonyadkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 راه حفظ دین در دوران غیبت، اطاعت از اهل بیت (ع) است/ دو وظیفه حیاتی شیعیان در آخرالزمان چیست؟
🔸 حجت الاسلام کفیل
📎شماره ۹
@bonyadkerman
پاسخ تفصیلی
امام خميني(رحمه الله)فرمودند:
ما با خواست خدا، دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در کشورهاي اسلامي ميشکنيم و با صدور انقلابمان که در حقيقت صدور انقلاب راستين و بيان احکام محمدي(ص)است، به سيطره و سلطه و ظلم جهانخواران خاتمه ميدهيم و به ياري خدا، راه را براي ظهور منجي و مصلح کل و امامت مطلق حق، امام زمان(عج) هموار ميکنيم. [ صحيفهي نور، ج۲۰ ص۱۳۲]
همچنین می فرماید:
انقلاب مردم ايران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداري حضرت حجت(عج)است که خداوند، به همه مسلمانان و جهانيان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. [ همان، ج۲۱ ص۱۰۸]
مقام معظم رهبري(حفظه الله)نيز فرمود:
انقلاب ما، در راه آن هدفي که امام زمان(عج)براي تأمين آن هدف مبعوث ميشود و ظاهر ميشود يک مقدمه لازم و يک گام بزرگ بوده [است]. ما اگر اين گام بزرگ را برنميداشتيم، يقيناً ظهور ولي عصر(عج) به عقب ميافتاد. شما مردم ايران و مادران شهيد داده و پدران داغدار و افرادي که در طول اين مبارزه زحمت کشيدهاند، بدانيد و شمااي امام بزرگوار امت! بدانيد ـ که بهتر از ما ميدانيد. ـ شما موجب پيشرفت حرکت انسانيت به سوي سر منزل تاريخ و موجب تسريع در ظهور ولي عصر(عج) شديد. شما يک قدم، اين بار را به منزل نزديکتر کرديد. [ خطبههاي نماز جمعه تهران، تاريخ ۶ تیر ۵۹]
@bonyadkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸سرود دیدار🔸
🔸به مناسبت نیمه شعبان اول- سال ۱۴۰۰
. شاعر: قاسم صرافان
. آهنگساز و تنظیم: محسن آرما
. تدوینگر: امیرعباس فروزان
. سرپرست: زینب بوربور
گروه سرود دختران انقلاب وابسته به بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شهرستان ورامین
✔️ تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
@bonyadkerman
پاسخ تکمیلی:
البته کنار اين اختلاف، میتوان به تفاوتهای ديگر نيز اشاره کرد؛ از جمله:
1. نشانههای ظهور، به صورت جدا از هم میتواند رخ دهند و در نهايت، ظهور امام زمان(عج) حادث شود؛ ولی شرايط بايد با هم و کنار يکديگر، تحقق يافته و موجود باشند، تا ظهورمحقق شود.
2. امکان دارد يک علامت يا برخی از علايم اتفاق نيفتند يا در يک زمان حادث شوند و پايان پذيرند و بعد از آن ظهور واقع شود؛ ولی برای تحقق ظهور، بايد همه شرايط (با هم) موجود باشند؛ لذا در صورت نبودن حتي يک شرط، ظهور امام مهدی(عج)محقق نمیشود.
3. علايم، چون حالت نشانه بودن را دارند، لذا ممکن است يک علامت، بعد از ظهور (مثلاً روز بعد) اتفاق بيفتد؛ ولی شرايط، بايد پيش از ظهور موجود باشند. البته تفاوتهای ديگری نيز وجود دارد.
@bonyadkerman