جلسه روز گذشته، 30دی، مشخص کرد که کارنامه جناب ظریف از مذاکره و ملاقات با جنایتکاران پر شده است. از #صدام تا ملاقات اشتباهی (!!!) با افسر رژیم صهیونیستی.
در مورد رابطه #محمد_مصدق با اسرائیل، و برخی ابهامات و سؤالات مستند در خصوص ملاقات حسن روحانی با عوامل #رژیم_صهیونیستی بخوانید:
مذاکره و ملاقات با عوامل اسرائیل، از مصدق تا روحانی و محمدجواد ظریف
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
📅تعطیلی بازار؛ قیام دانشگاه
✳️۱بهمن ۱۳۵۷
🔹روزنامه کیهان به نقل از خبری که رویتر از مبدأ پاریس فرستاده بود، در صفحه اول خود این تیتر را درج کرد:« #امام_خمینی جمعه در تهران نماز میخواند. »
🔸بنابر گزارش روزنامه کیهان صبح امروز حدود ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاهها و گروههای مختلف مردم تهران از محل دانشکده پلیتکنیک ( #دانشگاه_صنعتی_امیرکبیر) دست به تظاهرات زدند.
🔹 #بازار تجریش، تهران، شهر ری و اکثر مغازههای سطح شهر تعطیل بود.
🔸کارمندان شرکت #صنایع_هلیکوپترسازی_ایران واقع در شاهیندژ اصفهان مجسمه شاه را در بهداری این محل به پایین کشیدند.
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
✳️خرید آسان آثار مستند تاریخی؛ از طریق غرفه مجازی بنیاد تاریخپژوهی
🔻همراه با #تخفیف_ویژه🔻
نمایشگاه مجازی کتاب تهران با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و ناشرین از سراسر کشور برگزار میشود. علاقه مندان به تهیه کتابهای بنیاد تاریخپژوهی؛ می توانند با ۲۰ درصد تخفیف کتابهای مد نظر را تهیه نمایند.
زمان:
1-6 بهمن 1399
ملاقات ما در نمایشگاه مجازی کتاب تهران:
درگاه ورود به غرفه مجازی بنیاد تاریخپژوهی
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
از کودکستان تا دانشگاه مرکز جولان دستهای خبیث استعمار
🔻#صحیفه_خوانی | 2 بهمن
🔹عزیزان من! منحرفین و کسانی که می خواهند این #مکتب به آخر نرسد و آنهایی که از مکتب #اسلام سیلی خورده اند، و آنهایی که مکتب اسلام را بر خلاف مصالح خودشان می دانند و بر خلاف مصالح اربابانشان می دانند، اول نظرشان به این است که از مدرسه هایی که #کودکان ما، #جوانان ما، جوانان نورس ما در آنجا برای تحصیل کمال رفته اند، از آنجا #انحرافات را شروع کنند. آنها در صدد این هستند که مدارس که منشأ همۀ برکات هست و جوانهای نورسی که باید این کشور را به رشد خودش برسانند و از دست اجانب نجات دهند، آنها را #منحرف کنند.
🔸و لهذا می بینید که از آن دبستان تا دانشگاه مرکز #توطئه است، و شماها #هدف آنها هستید، و می خواهند شما را از اسلام عزیز منحرف کنند. و دانشگاهها و دبیرستانها و دبستانها و تمام مراکز #علم و تهذیب را مبدّل کنند به مراکزی که اگر در آنجا علم تحصیل بشود به نفع قدرتهای بزرگ باشد. و هر چه در آن جاها و در آن مکانهای مقدّس، هرچه فرآورد باشد، فرآورد به نفع اَبَرقدرتها. قدم اوّل آنها از همان کودکستان شروع می شود، و هر چه جوانها و کودکهایمان بالاتر بروند، قدمهای بعدی آنها هم به دنبال آنهاست.
🔹از #کودکستان تا #دانشگاه، مرکز جولان دستهای خبیث #استعمار است، و آنها خوب می دانند که اگر این نوباوگان را از راه مستقیم و صراط الله خارج کنند به مقاصد شوم خودشان خواهند رسید. و لهذا کوشش آنها و هدف آنها از کودکستان شروع می شود و تا دانشگاهها جریان دارد. و مراکزی که باید برای #اصلاح جامعه، اصلاح جامعه در معنویات و اصلاح جامعه در مادیات، ذخایری باشند برای کشور عزیز ما، آنجا را به #فساد بکشند و بعد کنار بنشینند و به این جوانهای ما نگاه کنند که این منحرفین کارهای خودشان را انجام داده اند و #فساد را به دست شما می خواهند اجرا کنند.
🔻اصلاح کشور در گروِ اصلاح مراکز علمی
🔸شما جوانها در سرتاسر کشور از کودکستان که محل اطفال است تا دانشگاه که محل علم و محل دانش و تهذیب باید باشد، باید #بیدار باشید و خودتان این مراکز را از #فساد حفظ کنید. کسانی که می آیند در این مراکز و مشغول تبلیغات هستند، شما باید، جوانهای ما باید، معلمین این جوانها باید که ببینند اینها سابقه شان چه بوده و چه وضعیّت فعلی دارند و چه وضعیتی در سابق داشتند و #دعوت آنها چیست.
🔹امروز مملکت شما، کشور شما مرکز #توطئه هاست. برای اینکه کشور شما آنچنان صدمه ای وارد کرده است بر اَبَر قدرتها و آنچنان سیلی ای به صورت قدرتهای بزرگ و ریشه های فساد آنها زده است که آنها از جا نمی نشینند مگر آنکه این کشور را به خیال خودشان به حال اول و به فساد بکشند. و آنها می دانند که اگر کودکان ما را از نورسی منحرف بار بیاورند، این انحراف تا آخر خواهد رفت. و اگر نوباوگان ما را به انحراف بکشند، این کشور به انحراف کشیده خواهد شد. و اگر دبیرستانهای ما را و دانشگاههای ما را به انحراف بکشند این کشور به انحراف خواهد کشید.(2 بهمن 59، صحیفه امام، ج 14، ص 2و3)
◀️پینوشت:
یکی از اهداف غربزدگان و مسئولین دلداده به بیگانگان آن است که بار دیگر کودکستان تا دانشگاه کشور را به جولانگاه استعمار و منجلاب فساد فکری و اخلاقی بدل کنند.
اجرای طرحهای استعماری همچون سند منحوس ۲۰۳چ در همین راستاست که با هوشیاری مردم ایران و مراجع عظام تقلید تا حدی متوقف گردید.
هرچند برخی مسئولین که وابستگی آشکاری به قدرتهای بیگانه دارند موریانهوار مشغول اجرای این طرح بودند.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴برخورد قاطع امام خمینی با #نهضت_آزادی
🔻امام خمینی: ضرر نهضت آزادی از گروهک منافقین بیشتر است
«به حسب این پروندههای قطور و نیز ملاقاتهای مکرر اعضای نهضت، چه در منازل خودشان و چه در #سفارت_امریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها، که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در #حکومت_موقت باقی مانده بودند ملتهای مظلوم به ویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال امریکا و مستشاران او دست و پا میزدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران میخورد که قرنها سر بلند نمیکرد، و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند؛ و ضرر آنها، به اعتبار آنکه #متظاهر_به_اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را #منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بیمورد در #تفسیر_قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویلهای جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهکهای دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است. »(30بهمن1366، صحیفه امام، ج 20، ص 481)
🔻 امام خمینی: امروز از عدم همراهی نهضت آزادی هیچ تأسفی نمیخوریم
«گر چه در آن موقع هم من شخصاً مایل به روی کار آمدن آنان نبودم ولی با صلاحدید و #تأیید_دوستان قبول نمودم و الآن هم سخت معتقدم که آنان به چیزی کمتر از انحراف انقلاب از تمامی اصولش و هر حرکت به سوی امریکای جهانخوار قناعت نمیکنند، در حالی که در کارهای دیگر نیز جز #حرف_و_ادعا هنری ندارند. امروز هیچ تأسفی نمیخوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبودهاند.»( همان، ج21، ص285)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
⁉️آیا علی شریعتی با ساواک همکاری داشت؟!
برای پاسخ این سوال و مشاهده اسناد مربوط به اندیشه و عملکرد آقای #علی_شریعتی میتوانید به کتاب 《شریعتی در دادگاه تاریخ》 نوشته تاریخنگار انقلاب اسلامی؛ حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی مراجعه کنید.
تهیه کتاب از طریق غرفه مجازی بنیاد تاریخپژوهی :
درگاه ورود به غرفه مجازی بنیاد تاریخپژوهی
معرفی کتاب:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/2293
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
📚معرفی کوتاه کتاب «شریعتی در دادگاه تاریخ»
🔹بسیاری از کسانی که امروز به #ستایش_از_شریعتی برخاستهاند نه شریعتی را می شناسند و نه اندیشههای او را باور دارند، بلکه دنبال آنند که روش شریعتی در گفتگو با دستگاه جاسوسی رژیم شاه را برای نسل امروز و فردا الگو کنند تا قباحت و فضاحت ارتباط با #سازمانهای_جاسوسی از بین برود.(بخشی از مقدمه «شریعتی در دادگاه تاریخ»)
🔸کتاب «شریعتی در دادگاه تاریخ» بخشی از اندیشه و عملکرد آقای علی شریعتی را بر اساس اسناد قطعی تاریخی تبیین کرده است. این اثر در ابتدا فصلی از کتاب نهضت امام -دفتر سوم- را تشکیل میداد که در ادامه، همراه با اضافات در سال 97 به صورت مستقل تنظیم شد.
🔹کتاب 《شریعتی در دادگاه تاریخ》 در ابتدا ریشه #اسلام_منهای_روحانیت را که یکی از پایههای فکری آقای شریعتی بود بررسی میکند و نظرات گروههای مختلف را درباره آن بیان میکند و سپس به تبیین زندگی سیاسی-اجتماعی شریعتی و ارتباط او با ساواک بر اساس اسناد و مدارک میپردازد و در ادامه به نقد برخی نظرات شریعتی پرداخته و در پایان موضع امام در قبال شریعتی و پیامد های عملکرد شریعتی تبیین میکند.
تهیه کتاب از طریق غرفه مجازی بنیاد تاریخپژوهی :
درگاه ورود به غرفه مجازی بنیاد تاریخپژوهی
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db