💢مقابله روشنفکران رضاخانی با عزاداری اباعبدالله الحسین
◀️در حاشیه سخنان نسنجیده مسؤول دولتی در رابطه با عزاداری اهلبیت علیهمالسلام
🔸قرارداد 1919 با انگلستان بسته شد و قرار بود ارتش و #اقتصاد ایران به صورت رسمی به دست #انگلستان بیفتد و کشور ما هم به یکی از کشورهای تحت الحمایه او تبدیل شود. اما در اثر اقدامات علما و #استقامت ملت ایران این قرارداد شکست خورد و در مقابل؛ انگلستان هم طرح کودتای 1299 ه.ش. را ترتیب داد. کنسول انگلستان به یکی از نمایندگان مجلس شورای ملی آن زمان در خصوص اهداف کودتا میگوید که یکی از آنها:« بر هم زدن بساط عزاداری بود که خود بزرگترین وسیله برای خنثی نمودن سیاست استعماری دولت بریتانیا محسوب میشد.» (فصلنامه 15 خرداد شماره 10 ص16)
🔹این ماجرا گذشت و #رضاخان با کودتایی انگلیسی بر سر کار آمد و میبایست برای جلب رضایت ارباب خود تمام اهداف او را محقق میکرد. او برای برچیدن هیئات و عزاداریهای سیدالشهداء راههای مختلفی را امتحان کرد از جمله: محدود کردن روضههای دولتی و ممنوع کردن بعضی اقسام عزاداری، تغییر صورت ظاهری عزاداری به مراسماتی مثل مراسم کلیسا.
🔸او برای زمینهسازی حذف #عزاداری_آئینی راه دیگری را نیز رفت که همان برچسب زدن به مراسم محرم و صفر بود. او با #خرافه شمردن این شعائر مقدس و انسانساز تلاش داشت به تدریج این عامل انگیزهبخش را از ملت ایران سلب کند و کار را برای #کدخدای_انگلیسی هموار کند.(همان ص28-26)
◀️اکنون نیز با گذشت حدود یک قرن از کودتای 1299 ه.ش ؛ دنباله #روشنفکران_رضاخانی که متأسفانه برخی مراکز حساس دولتی را نیز اشغال نمودهاند با برچسبهایی نه چندان جدیدی به مبارزه علیه #دستگاه_معرفتی_امام_حسین و ائمه معصومین علیهمالسلام اجمعین برخواستهاند. شاید آنها در دستگاه دیگری پرورشیافتهاند و نمیدانند #نمکی که در خان کرم اهلبیت علیهمالسلام هست برای روح و جسم عزاداران شفاست و نه عاملی برای افسردگی و خودکشی.
#گریه
#ملت_گریه
#وزیر_بهداشت
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⁉️شبه روشنفکرهای خون آلود
❇️امام خمینی قدس سره در پی توطئههای بیپایان بنیصدر وی را از فرماندهی کل نیروهای مسلح برکنار کرد. او که در زمان صدور حکم در کرمانشاه بود از همان موقع مخفی شد. #سازمان_مجاهدین_خلق نیز که یار استراتژیک خود را در خطر میدید با صدور اعلامیهای فرافکنانه نسبت به سوء قصد علیه جان #رئیس_جمهور هشدار داد و لیبرالهای #جبهه_ملی همراه با جلادان منافق به حمایت از بنیصدر پرداختند و مردم را به بهانه اعتراض به #قانون_قصاص به راهپیمایی روز 25 خرداد دعوت کردند اما امام خمینی قدس سره صبح روز 25 خرداد سخنرانی متفاوتی داشت: انتقاد شدید و صریح از #بنیصدر و اعلام #ارتداد لیبرالهای جبهه ملی در صورت اصرار بر نفی حکم قصاص.
◀️صحبتهای امام، مردم را در تهران و شهرهای دیگر در همان روز به خیابانها آورد و در عمل امید بنیصدر و همفکرانش به شکست انجامید و مجلس نیز در 31 خرداد 1360 عدم کفایت او را تصویب نمود و سرانجام امام خمینی قدس سره در 1 تیر 1360 بنیصدر را عزل نمود و به دنبال این اتفاق بنیصدر و رجوی در 6مرداد1360 از کشور فراری شدند. (روزگار قائممقام ص170-169)
❇️پی نوشت:
تاریخ نه چندان دور به ما نشان می دهد که حیات سیاسی و اجتماعی جریانهای شبه روشنفکر با تفکرات زورمدار و حتی مسلح گره خورده است. جایی که غرب زدگانی همچون تقی زاده و تیمورتاش در دایره #دربار و سلطنت رضاخان میرپنج تعریف می شوند و پس از انقلاب نیز جبهه ملی با سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) هم نوا می شوند و در نهایت بنی صدرِ لیبرال با رئیس قشون جلادها; مسعود رجوی متواری می شود.
⁉️آیا شبه روشنفکران امروز که تا حد توان تلاش میکنند #قدرت_نظامی کشور را با کاهش بودجه و زیر سؤال بردن #ظرفیت_موشکی کشور تضعیف کنند; با گروه های معاند و خطرناک داخلی یا خارجی ارتباطی دارند؟ یا لااقل این حرکات مشکوکشان کمک به آن جریانات خطرناک نیست؟
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢ناگفتههای نویسنده روزگار قائممقامی در مصاحبه با فرهیختگان:
◀️تقریبا تمام نسلهای انقلاب اسلامی بهنوعی با قائممقامی آقای منتظری درگیر هستند / سانسور «روزگار قائممقامی» به نفع منافقین/ سانسور «روزگار قائممقامی» توسط دولت؛ در حمایت از هاشمی رفسنجانی/ نویسنده روزگار قائممقامی از اغراض شخصی آقای رفسنجانی در حمایت از قائممقامی منتظری میگوید
🔆کتاب «روزگار قائممقامی» اثری پژوهشی و مستند در حوزه تکنگاری تاریخی محسوب میشود که به موضوعی حساس و فراگیر میپردازد. اما محتوای این اثر با واکنش عجیب #ممیزی_دولت روبرو و بخشهای حساسی از آن سانسور شد.
🔸چند روز قبل خبرنگار روزنامه فرهیختگان به مصاحبه با نویسنده این کتاب نشست و بخشی از ناگفتههای وی در آن جلسه مطرح و در دو بخش منتشر شد. او در این مصاحبه از سانسورهای دولت به نفع #منافقین و آقای #هاشمی_رفسنجانی گفت و عنوان کرد که تیغ سانسور دولت حتی به دو دستخط امام هم رسید و آن را هم حذف کرد.
بخش اول مصاحبه فرهیختگان با نویسنده روزگار قائممقامی:
🔹🔸https://b2n.ir/10328
◀️راههای تهیه کتاب:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49.
📞تلفن: 32904231-025
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢در مصاحبه با روزنامه جوان مطرح شد:
◀️امام و فرد ارتشی که قصد داشت شاه را بکشد/ تعامل نظام با صادق زیباکلام؛ مصداق مروت انقلابی/ وقتی امام پس از پیروزی انقلاب توسط دادگاه احضار میشود
🔸به گزارش بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، سرویس سیاسی روزنامه جوان با تاریخنگار انقلاب اسلامی؛ حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی مصاحبهای را در خصوص مفهوم « #مروت_انقلابی » ترتیب داد. رئیس بنیاد تاریخپژوهی نیز در این مصاحبه به ذکر روایاتی کمتر شنیده شده از مروت شگفتانگیز امام قدس سره پرداختند. در بخشی از این مصاحبه میخوانیم:
🔹«یادم هست یک بار یکی از اهالی آبادان یا خرمشهر که خانهاش در اثر موشکبارانهای #صدام ویران شده بود از امام (ره) شکایت کرده بود و قاضی هم که حالا یادم نیست کی بود، ولی انصافاً کارش لایق تحسین است برای امام احضاریه فرستاده بود. امام آماده شده بود که بروند دادگاه که آقای #موسوی_اردبیلی آمدند عذرخواهی و بعد رفتند آن فرد را پیدا کردند و برایش خانهای خریدند»
🔗پیوند مصاحبه در تارنمای رسمی بنیاد تاریخپژوهی:
🔹🔸https://b2n.ir/68040
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢مخالفتها و بدبینیها نسبت به قائممقامی آقای منتظری؛ در گفت و گو با نویسنده روزگار قائممقامی
✴️خیلیها دوست داشتند که چاپ نشود. آنهایی هم که قدرت داشتند با قیچی و #سانسور سراغ کتاب رفتند و بخشهای حساسی از آن را حذف کردند. امّا با این همه « #روزگار_قائممقامی » چاپ شد و اکنون در اختیار عموم جویندگان حقیقت قرار گرفته است.
چند روز گذشته #روزنامه_فرهیختگان به مصاحبه با نویسنده این کتاب نشست و بخشی از ناگفتهها و نانوشتههایش را منتشر کرد. بخش اول مصاحبه پیش از این منتشر شده بود:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/601
◀️و اکنون بخش دوم مصاحبه:
«مخالفت با قائممقامی آقای #منتظری هم کم نبود؛ از جمله پدر آقای منتظری گفته بود که من صلاحیت رهبری را در او نمیبینم. برخی عرفا جملاتی را مطرح کردند که اصلا آقای منتظری رهبر نمیشود که البته این یک پیشبینی بود. برخی آقایان در قم اساسا بعد از اینکه قائممقامی آقای منتظری مطرح شد از نظام بریدند و چون آن زمان نظر واقعی امام هم مطرح نشده بود، خیلیها فکر کردند نظر امام نیز همین است. این خیلی عجیب است...»
🔗متن مصاحبه فرهیختگان با نویسنده روزگار قائممقامی-بخش دوم:
https://b2n.ir/43094
✅با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⁉️چرا دولت مستندسازی از فعالیتهای خود را توهین حساب میکند؟
🔹چند روزی است که پخش یک سریال مبتنی بر واقعیات #دولت_اعتدال را از تعادل انداخته است. فیلمی که در ابتدا تلاش شد دیده نشود و بعد علیه آن جوسازی شد و حالا هم #وزیر_امور_خارجه با وجود وضعیت فوقالعاده کشور و در میان درگیریهای نفتی و نفتکشی و ارزی و برجامی صلاح دیدند وقت رهبر معظم انقلاب را برای آن سریالِ تمام شده بگیرند و بار دیگر صحنه #مظلومنمایی_دیپلماتیک را برپا کنند.
🔸#گاندو چیزی جز فعالیتهای دولت را به نمایش نکشید اما سؤال اینجاست که چرا دولت بعد از دیدن فعالیتهای خود در قالب یک سریال این مقدار برآشفت و آن را توهین محسوب کرد؟ گویند فرد کریهالمنظری خود را در آینه دید و از فرط زشتی تحمل نکرد و آینه را شکست؛ فرد حکیمی به او رو کرد و این بیت را برایش خواند :«آینه چون نقش تو بنمود راست // خود شکن؛ آیینه شکستن خطاست»
◀️در هر صورت باید ریشه این هیاهو و جنجال را شناخت و برای ریشهیابی پدیده گاندوستیزی باید گفت:
«ورشکسته های زبون که عمری رو به قبله #کاخ_سفید به نماز و نیاز ایستاده و بیش از چهل سال چشم انتظاری کشیده و سرخورده شده اند اکنون در سایه #دولت_تزویر و فریب، به این امیدند که بار دیگر سایه برده پروری آمریکا بر سرشان سایه افکند و بار دیگر افتخار ریاست و آقایی شیطان بزرگ نصیب شان گردد. »(بخشی از یادداشت حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی در حمایت از سریال گاندو)
بدیهی است که سریالهای واقعبنیانی چون گاندو که اثری شگفت در روشنگری اذهان عمومی دارد مانعی اساسی در برابر سیاست بردهپروری شبهروشنفکران دولتی و غیردولتی است و علت هیاهوی بیمنطق برخی افراد نیز ریشه در همین نکته دارد.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢بیرحمی استکبار به «ظریف» هم رسید
🔹ظریف تحریم شد. طبیعتا هیچ ایرانی از تحریم وزیر امور خارجه کشورش خوشحال نمیشود و با وجود تمام اختلافات در مقابل دشمن پشتیبان مسؤولین #جمهوری_اسلامی خواهیم بود امّا باید از تاریخ درس گرفت تا در امتحانات حساس سیاسی-اجتماعی مردود نشویم.
🔸 جناب آقای ظریف با مسؤولین آمریکایی دست داد، با آنها گرم گرفت، به پیادهروی با آنان رفت و قراردادی را بست که نه تنها دردی را دوا نکرد و تحریم مؤثری را برنداشت؛ بلکه در نهایت خود به دست آمریکاییها تحریم شد.آیا این خیانت آمریکا و استکبار ربطی به آقای #ترامپ و تیم ب و بولتون و... دارد؟ خیر. تاریخ به ما نشان میدهد که استکبار ذاتا خائن است و حتی به همراهان خود نیز رحم نمیکند.
◀️نمونه؛ انگلیسِ زمانِ مشروطه که حتی به مرحوم #آخوند_خراسانی که در نجف پیشانی دفاع از مشروطه بود هم رحم نکرد و طبق برخی روایات تاریخی ایشان را به شهادت رساند. «مرحوم آیتالله سیدحبیبالله طاهری گرگانی در خاطراتش میگوید:
... وقتی در #نجف_اشرف بودم پیرمردی که یکی از بزرگان آنجا (و به نظرم نوه آخوند خراسانی، آن فقیه بزرگ و صاحب کتاب کفایه) بود، برای من صحبت کرد و گفت: مرحوم آخوند که با مشروطیت همراه بود، وقتی جریان شیخ فضل الله نوری برایش روشن شد، خواست عازم ایران گردد و قرار شد که او با عده زیادی از #علمای_نجف به همراهش به ایران بیایند و مردم را روشن نمایند که در مسئله مشروطیت اشتباه صورت گرفته است. اما انگلیسیها که از این جریان مطلع شدند، مانع مسافرت آخوند به ایران گردیدند.
آن پیرمرد گفت: ولی صبح روز موعود که قرار بود ایشان به همراه سایرین به طرف ایران حرکت نمایند و ما هم به صورت آماده رفته بودیم که با ایشان حرکت کنیم، در صبح همان روز آخوند فوت کرد.
ایشان (حدسشان بود یا علم داشت، من الان یقین ندارم) گفت:
آخوند خراسانی را با یک استکان آب جوش مسموم کرده بودند.»(فصلنامه پانزده خرداد، شماره36، ص281)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️سرنوشت مشترک غرب زدگان: شکست و ذلت
◀️حسنعلی منصور - 21/مهر/1343 در دفاع از لایحه کاپیتولاسیون:«من افتخار میکنم این لایحه را تقدیم [مجلس شورای ملی] مینمایم.»(نهضت امام خمینی ج1 ص1024)
◀️حسن روحانی- 10/مرداد/1398 در دفاع از برجام:«ما توانستیم ظرف ۱۰۰ روز به پیروزی بزرگ دست یابیم.»
🔹میان افتخار کردن #حسنعلی_منصور به کاپیتولاسیون و پیروزی بزرگ خواندن کاپیتولاسیون هستهای توسط #حسن_روحانی بیش از نیم قرن فاصله است امّا تاریخ نشان میدهد که مسیر وابستگان به شرق و غرب و مقصد آنان یکی است: ذلت و شکست.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⚫️جهاد جوان
«امام جواد مانند دیگر ائمه معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است. زندگی کوتاه این بنده شایسته خدا، به جهاد با کفر و طغیان گذشت. در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سالهایی کوتاه، جهادی فشرده، با دشمن خدا کرد به طوری که در سن بیست و پنج سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیرقابل تحمل شد و او را با زهر شهید کردند.»(مقام معظم رهبری، انسان 250 ساله ص321)
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی شهادت حضرت امام جواد علیهالسلام را به عموم شیعیان و آزادگان جهان تسلیت میگوید.
#امام_جواد
#شهادت_امام_جواد
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
ملای فاسد عامل اعدام شیخ شهید
غفلت حوزوی و دار انگلیسی/1
یک روحانی؛ دستور شهادت روحانی معتقد و مظلومی همچون شیخ فضل الله نوری را صادر کرد و از حوزه علمیه نجف که پایگاه سیاسی آن زمان بود صدای اعتراضی بلند نشد. واقعهای عجیب و عبرتانگیز که بیش از پیش اهمیت «اصلاح حوزه» در زمینههای مختلف از جمله تهذیب نفس و تحلیل سیاسی را نشان میدهد و به ما میگوید که اگر حوزه علمیه اصلاح نشود امروز هم فضلاللهها به دست ابراهیم زنجانیها به دار آویخته خواهند شد:
«فيضيه، اگر تهذيب در كار نباشد علم توحید هم به درد نمیخورد. ... شما مىدانيد كه مرحوم شيخ فضل اللَّه نورى را كى محاكمه كرد؟ يك معمّم زنجانى؛ يك ملّاى زنجانى محاكمه كرد و حكم قتل را او صادر كرد؛ وقتى معمّم، ملّا؛ مهذّب نباشد، فسادش از همه كس بيشتر است. در بعض روايات هست كه در جهنم، بعضيها- اهل جهنم- از تَعفُّن بعض روحانيين در عذاب هستند، و دنيا هم از تعفُّن بعضى از اينها در عذاب است.» (صحيفه امام، ج13، ص: 420)
پرونده بنیاد تاریخپژوهی در رابطه با نسبت حوزه علمیه، شهادت شیخ فضلالله و انحراف مشروطه
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢حوزه و خلأ مدرسها
⚫️غفلت حوزوی و دار انگلیسی/2
🔹با وجود گذشت بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی هنوز هم #معممین_بیخبر_از_دنیا در حوزه علمیه هستند که دخالت روحانیت در سیاست را با عناوین مختلف؛ از جمله «لزوم پرهیز از آلودگی سیاسی»، «عدم ورود به مسائل جناحی»، «پرداختن به مباحث عمیق علمی» و... زیر سؤال میبرند. شکی نیست که روحانیت در همه جا باید نماد #تقوا باشد؛ به مسائل جناحی و شخصی ورود نکند و پایبند به مبانی علمی عمیق باشد امّا عدم ورود روحانیت به سیاست باعث میشود که قوای حکومتی به تدریج فاسد شوند و #نظام_اسلامی از درون تهی شود و به عقب بازگردد:
🔸«هر چه به سر اين #ملت_مظلوم در طول زمان، پس از مشروطيت تا دوره آخر انتصابات ستمشاهى آمد، به طور قاطع از مجلسهاى فاسد بود كه ملت در انتخاب نمايندگانش يا هيچ دخالت نداشت، يا دخالت بسيار ناچيزى داشت. روحانيون را يكسره از دخالت بر كنار كردند؛ و با #توطئههاى_موذيانه و تبليغات مسمومِ مُلهم از غرب، كه توسط روشنفكران و غرب و شرقزدگان خائن يا نفهم صورت مىگرفت، مجلس را در نظر روحانيون و متدينين به گونهاى ساخته بودند كه دخالت در #انتخابات از معاصى بزرگ و اعانت به ظلم و كفر بود! و روحانيت بكلى از صحنه خارج شد و به انزوا كشيده شد؛ و دست قلدران و شرق و غربزدگان باز شد؛ و كشور را به آنجا كشاندند كه ديديد و ديديم. مع الأسف امروز هم آن افكار پوسيده در نادرى از معممين بيخبر از دنيا ديده مىشود. در حالى كه اگر در هر شهرى و استانى چند نفر مؤثر افكار، مثل #مرحوم_مدرس شهيد، را داشتند، مشروطه به طور مشروع و صحيح پيش مىرفت، و قانون اساسى با متمم آن، كه مرحوم حاج شيخ فضل اللَّه در راه آن شهيد شد، دستخوش افكار غربى و دستخوش تصرفاتى كه در آن شد نمىگرديد، و اسلام عزيز و مسلمانان مظلوم ايران آن رنجهاى طاقت فرسا را نمىكشيدند.» (صحيفه امام، ج18، ص: 335)
🔹بنابراین وظیفه عقلی و شرعی روحانیون برجسته و فضلای جوان آن است که به نحو مؤثری با تز استعماری جدایی روحانیت از سیاست مقابله کند و بازماندگان این تفکر پوسیده را از مراکز حساسی چون حوزه علمیه قم به حاشیه و انزوا برانند.
📄پرونده بنیاد تاریخپژوهی در رابطه با نسبت حوزه علمیه، شهادت شیخ فضلالله و انحراف مشروطه
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆مژده به جست و جوگران حقیقت
📚 خرید اینترنتی «روزگار قائممقامی»
کتاب «روزگار قائممقامی» جدیدترین اثر بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی است که به صورت جامع و مستند به بررسی قائممقامی آقای منتظری میپردازد. انتشار این کتاب در خبرگزاریهای مختلف از جمله: تسنیم، مهر،دفاع مقدس، خبرآنلاین و... بازتاب مثبتی داشت:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/577
و نویسنده کتاب نیز بخشی از ناگفتهها و بخشهای سانسور شده کتاب را در مصاحبه با فرهیختگان بازگو کرد:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/601
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/603
هماکنون امکان خرید اینترنتی این اثر برای مخاطبان فرهیخته فراهم شده است. شما میتوانید با استفاده از پیوند زیر این اثر را سفارش داده و با بخشی از فراز و نشیبهای «دهه طلایی شصت» ؛ بیشتر آشنا شوید:
🔹🔸 https://b2n.ir/30372
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⁉️آیا منافقین زندانی سال ۶۷ فقط نیت براندازی و ترور داشتند؟!
◀️ در واکنش به جدیدترین شبهه آقای زیباکلام
📲فضای مجازی با وجود تمام نکات مثبتی که دارد گاهی وقتها عرصه جولان کماندیشانِ پرصدا یا همان سلبریتیها میشود که بدون در نظر گرفتن پشتوانه و پیامد یک کلام آن را بر قلم میآورند.
🔸جناب آقای صادق زیباکلام در یکی از آخرین مواضع خود به حمایت ضمنی از #جلادهای_منافق پرداخته و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی را متهم نموده که اینان را بدون دلیل و به خاطر نیت آنها اعدام نموده است.
البته وی اولین کسی نیست که با این سخنان جای جلاد و شهید را عوض نمود و #حسن_روحانی نیز در نمایشهای تبلیغاتی خود در انتخابات 96 دست به این حرکت آلوده زد.
اکنون پاسخ این قبیل ادعاها با انتشار آثار مستندی چون «روزگار قائممقامی» داده شده است و حساب رسمی بنیاد تاریخپژوهی به زودی جواب این شبهه را خواهد داد
✅با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️توصیهای مشفقانه به جناب آقای زیباکلام
⁉️آیا منافقین زندانی سال ۶۷ فقط نیت براندازی و ترور داشتند؟!
آقای صادق زیباکلام دیرگاهی است که جنبه علمی خود را از دست داده و بیشتر به یک #سلبریتی در فضای مجازی و حقیقی بدل شده است. او اخیرا در ادعایی عجیب از #جلادهای_منافق که مطابق با اسناد قتل 17000 ایرانی را در پرونده خود دارند دفاع کرده و گفته:«مجاهدین زندانی در سال 67 حتی اگر نیت ترور و قیام مسلحانه علیه نظام میداشتند (که بسیاری از آنها داشتند) لکن هنوز مرتکب جرمی نشده بودند و شما صرفا به واسطه نیت آنها را اعدام کردید.»
🔹این در حالی است که طبق اسناد منتشر شده توسط منافقین و همچنین خاطرات برخی شخصیتهای آزاد شده آنان؛ مجاهدین زندانی با هماهنگی با منافقین بیرونی اقدام به محاربه علیه نظام و مردم کردهاند:
« گزارشات و خاطراتی که توسط منافقین انتشار یافته است به خوبی نشان میدهد که منافقین زندانی، صرفا در ظاهر و به صورت تاکتیکی خود را نادم و یا جدا شده از سازمان معرفی میکردند و هر لحظه انتظار ملحق شدن به سازمان و انتقامجویی از نظام اسلامی را داشتند. به همین دلیل و با توجه به اطلاعاتی که رجوی و دیگر رهبران سازمان از زندانها به دست آورده بودند، مرحله دوم عملیات « #فروغ_جاویدان » را تصرف زندانها و گام نهایی را در آزادسازی زندان اوین قرار داده بودند. به دیگر بیان زندانیان منافق، در تلاش جدّی برای سازماندهی اعضای زندانی باقی مانده بودند و به زعم خود هر روز به پیروزی نزدیکتر میشدند.
فارغ از گزارش سازمان مجاهدین، برخی از زندانیان آزاد شده نیز، در خاطرات خود به آمادگی گسترده زندانها برای همکاری با «ارتش آزادیبخش» منافقین اشاره نمودهاند...
◀️منافقین زندانی که همچنان بر سر موضع خود بودند و از عملکرد سازمان در حمله به مرزهای کشور و #محاربه آنان با #نظامی_اسلامی حمایت عملی میکردند، به خوبی استراتژی گلوله برفی را دنبال میکردند و طبعا همان حکم منافقین در میدان جنگ را داشتند. در واقع سازمان مجاهدین در دو سنگر به دنبال محاربه با نظام اسلامی بود؛ یکی در مرزهای غربی و یکی هم درون زندانها.» (روزگار قائممقامی ص200-199)
در پایان توصیه مشفقانهای داریم به جناب آقای زیباکلام که برای فهم دقیقتر وقایع دهه شصت کمی از فضای مجازی فاصله بگیرند و به مطالعات عمیقتری بپردازند. ضمنا ایشان برای تهیه کتاب روزگار قائممقامی میتوانند از راههای زیر اقدام کنند:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49.
📞تلفن: 32904231-025
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⁉️مظلوم کیست؟!
🖊جوابی به جوابیه جناب زیباکلام
◀️پنجم مرداد #روزنامه_جوان به مصاحبه با رئیس بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی نشست که بخشی از آن مربوط به تبلیغ آقای زیباکلام برای #حکومت_منحوس_پهلوی؛ و تعامل نظام با ایشان بر اساس #مروت_انقلابی بود.
◀️ محتوای کامل این مصاحبه پیش از این منتشر شد:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/602
🔴جناب آقای زیباکلام با انتشار بخشی از این مصاحبه تلاش کردند جوابی به این گفت و گوی شفاف بدهند. البته ظاهرا در این زمینه کمی عجله داشتند و حتی تاریخ جوابیه خود را به اشتباه «سیزدهم مرداد» درج نمودهاند.
در هر صورت فارغ از این حواشی بنیاد تاریخپژوهی جوابیه آقای زیباکلام را بررسی میکند:
🔹ابتدای این نوشته؛ جوابیه به حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی یا شخصیتهای انقلابی دیگر نبود بلکه مظلوم جلوه دادن و تطهیر دو دیکتاتور بود که با «سرنیزه استبداد» و «نیش قلم شبهروشنفکران» بیش از نیم قرن ایران را به خاک سیاه نشاندند.
🔸البته این مظلومنمایی تعجبانگیز نیست چراکه جریان شبهروشنفکری و غربزدگی ایران در #دربار زاده شد؛ در دربار بزرگ شد و تا آخرین لحظه پیروزی انقلاب به دربار وابسته ماند و امروز هم شبهروشنفکرانی چون ایشان گهگاهی وفاداری خود به سلطنت و دیکتاتوری را بروز میدهند که این سطح از عقبافتادگی تاریخی جای تأسف دارد.
🔹در بخش دوم جوابیه آقای زیباکلام کلیشه ثابت جریان شبهروشنفکر را میبینیم که با وجود همه پستها و مناصبی که در طول چهل سال اشغال کردهاند باز هم از زمین و زمان طلبکارند و مسؤولیت اشتباهات خود را نیز نمی پذیرند.
◀️در پاسخ به این بخش از سخن ایشان باید گفت:
جناب آقای زیباکلام! شما و دیگر دوستان مدعیتان چهل سال است که یاد گرفتهاید بر گرده ملت سوار شوید؛ در پستها و مناصب مختلف شیره جان آنها را بکشید و بعد از خرابکاریها و بریز و بپاشهایتان موضع طلبکاری و مظلومیت بگیرید و مخالفان خود را مسؤول هر حادثهای جلوه دهید.
🔻جناب آقای زیباکلام! اگر قرار است کسی بعد از چهل سال مدعی باشد؛ این #جریان_مظلوم_انقلابی است که باید ضربهها و ظلمهای چهل ساله جریان سکولار و منحط غربزده علیه خود را فریاد بکشد.
اگر قرار است کسی از تیغ سانسور برنجد این #نویسندگان_انقلابی و حزباللهی هستند که باید از فشارها یا سانسورهای سلیقهای دولت اعتدال و اصلاحات؛ از هاشمی تا خاتمی و روحانی فغان به آسمان بلند کنند.
⭕️جناب زیباکلام! شما از ابتدای انقلاب در #سیستم_سیاسی و دولتی تعریف شدهاید و اکنون هم طرفدار دو آتشه دولت هستید و حتی در فیلم تبلیغاتی آن همچون یک هنرپیشه بازی کردید.
◀️شما با این پیشینه لابد میدانید که سانسورچیهای دولت اعتدال چه سلاخی با کتاب #روزگار_قائممقامی کردند و در مقابل؛ کتاب #الف_لام_خمینی را که غلطها و تحریفات فاحش علمی و تاریخی داشت بدون مجوز چاپ کردند و به آن جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی هم دادند.
❓حقیقتا آیا عنایت ویژه دولت به این خاطر نیست که نویسنده «الف لام خمینی» ارتباط نزدیک فکری یا حتی سیاسی با دولت محبوب شما داشته است؟
🔹به علاوه؛ در خصوص چاپ نشدن کتاب شما باید وزارت فرهنگ و ارشاد #دولت_اعتدال (که با حمایت شما و امثال شما رأی آورد) توضیح بدهد. شاید کتاب شما لابلای دعواهای اصلاحطلب و اعتدالی گم شده است و ربطی به محتوای آن نداشته باشد در ثانی اگر کتاب شما هم چاپ بشود بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی که پیشگام نقد کتب تاریخی تحریفآمیز است؛ استقبال میکند و بار دیگر عیار علمی حضرتعالی را بر همگان روشن مینماید.
⁉️البته همه اینها بر فرض پذیرش ممنوع بودن چاپ کتاب شماست که البته تا کنون ادعایی بدون سند است و شما برای اثبات آن می بایست متن ابلاغیه مرتبط با این ادعا را منتشر کنید.
🔸در هر صورت جناب زیباکلام! فراموش نکنید که بررسی « #نگاه_تاریخی » تخصص ماست بنابراین حتی اگر دولت اعتدال کتاب شما را چاپ نکرد آراء خود را از طریق رسانههای همسو با خود (مثل BBC، VOA و...) که از قضا گستره رسانهای بیشتری نسبت به چاپ کتاب دارند منتشر کنید و مطمئن باشید ما با معیارهای فنّی منتظر صحبتهای تاریخی شما هستیم.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢سهلانگاری خطرناک
◀️غفلت حوزوی و دار انگلیسی/3
⚫️تساهل و تسامح با #نفوذیها سمی مهلک برای فضای سیاسی کشور است. سمی که در گذشته به خاطر لطافت روح یا سادگی یا اشتباه محاسباتی برخی بزرگان در فضای سیاسی کشور منتشر شد و آسیبهای جبرانناپذیری به کشور زد. نمونه؛ مماشات #بزرگان_مشروطه با نفوذیها بود که در نهایت موجب شهادت دیدبان مشروعیت؛ شیخ فضل الله و انحراف مشروطه شد:
🔹« این نکته را هم عرض بکنم؛ همهی علما در قضیهی #مشروطیت با یکدیگر همنظر بودند؛ یعنی بین مرحوم #شیخ_فضلاللَّه و مرحوم #بهبهانی و مرحوم #طباطبایی در فکر و نظر تفاوتی وجود نداشت؛ اما دیدشان نسبت به واقعیتها و بهاصطلاح روشها و تاکتیکهایی که فکر میکردند باید عمل کنند، متفاوت بود.
🔸مرحوم شیخ فضلاللَّه انحراف را دیده بود؛ نمیشود گفت سید محمد طباطبایی یا مرحوم حاج سید عبداللَّه آن را ندیده بودند؛ چرا، آنها هم میدیدند؛ منتها فکر میکردند باید با آن مماشات کرد تا بشود بر آن غلبه کرد؛ یعنی یک نوع #سهلانگاری در برخورد با نفوذیهای مشروطه در آنها مشاهده میشد، اما در مرحوم شیخ فضلاللَّه این معنا وجود نداشت؛ به همین جهت هم شیخفضلاللَّه از همان زمان تا الان مورد تهاجم قرار گرفته است. (مقام معظم رهبری؛ انتشار در تاریخ: ۱۳۸۳/۰۵/۱۱)
◀️مقام معظم رهبری با تعابیر مختلف و متعدد در خصوص #پروژه_نفوذ هشدار دادهاند. پروژهای که در #حوزه_علمیه_قم نیز به صورت جدی در حال پیگیری است. با عبرتی که حوزه علمیه در جریانات مختلف از جمله مشروطه گرفته است؛ آیا مماشات با نفوذیهای حوزه علمیه قم که بعضا ژورنالیستاند و هیچ صبغه روحانی هم ندارند؛ جایز است؟
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢بازخوانی دهه شصت و دفاع از حقیقت
🔴از جنایات منافقین حدود سی سال گذشته است و طبیعی است که در ذهن جوان سؤالاتی پیرامون عملکرد این سازمان تروریستی شکل گرفته باشد. گروههای سیاسی نیز از این خلأ ذهنی استفاده نموده و در مقاطع مختلف و حساس سبد رأی خود را پر میکنند و اعتبار اجتماعی خود را بالا میبرند از جمله سوء استفاده جناب آقای #حسن_روحانی از این خلأ ذهنی و عوض کردن جای جلاد و شهید توسط ایشان در انتخابات سال 1396 در راستای تخریب رقیب انتخاباتی.
🔸کتاب #روزگار_قائممقامی به عنوان کتابی تاریخی در بخشی از محتوای خود به بررسی عملکرد منافقین پرداخته و #روزنامه_کیهان در شماره اخیر خود با ارائه برشی از این کتاب، به مرور وقایع #دهه_شصت و روشنگری در این زمینه پرداخته است. در بخشی ابتدایی این یادداشت میخوانیم:
«...آنچه از امروز طی چند شماره به مخاطبان عرضه میشود قسمتی از کتاب «روزگار قائممقامی» است. که به بررسی عملکرد سازمان منافقین در فاز مسلحانه و کشمکش، مدارا و در نهایت برخورد جمهوری اسلامی با این گروهک تروریستی میپردازد که به بهانه سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد تقدیم شما خوانندگان گرامی میشود.»
🗞متن کامل یادداشت روزنامه کیهان:
🔹🔸https://b2n.ir/14056
◀️راههای تهیه کتاب:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49.
📞تلفن: 32904231-025
خرید اینترنتی:
https://b2n.ir/30372
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆مکتبزدگی در تاریخ نگاری انگلیسی؛ ادعا یا واقعیت؟!
✳️نگاهی به جوابیه دوم جناب زیباکلام خطاب به استاد سیدحمید روحانی
جناب زیباکلام در بخش اول پاسخ خود به مظلومنمایی (کلیشه دائمی جریان غربزده) و تطهیر ضمنی پهلوی پرداختند که بررسی تفصیلی آن به مخاطبان محترم ارائه شد:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/616
❇️ایشان در بخش دوم جواب خود به ذکر اتهاماتی علیه حجتالاسلام و المسلمین #سیدحمید_روحانی پرداختند که البته تهمتزنی غیرعلمی و غیراخلاقی جریان همسو با آقای زیباکلام به ایشان مسبوق به سابقه است و پرداختن به آن به علت عدم پشتوانه علمی ارزش چندانی ندارد. و اما آنچه به آقای زیباکلام میتوان گفت:
🔵جناب آقای زیباکلام! بیایید کمی واقعبینانه و به دور از شعارهای ژورنالیستی به صحنه نگاه کنید: شما و سایر دوستانتان در هنگام نقل تاریخ سردمدار #نگاه_مکتبزده و ایدئولوژیک به معنای منفی کلمه هستید و #جریان_انقلابی هم در نقل تاریخ چارچوبهای مکتبی؛ علمی و فنّی خود را دارد پس تفاوت ما و شما در چیست؟
🔹خلاصه تفاوت در این است که امثال شما پیش و بیش از آنکه شخصیتها و جریانات را در صحنه #واقعیات_تاریخی ببینند؛ نسبت آنها را با #جهان_غرب میسنجند و اگر آنها را در دایره #سلطه_جهانی ببینند به مدیحهسرایی برایشان میپردازند و اگر آنان را مستقل و خارج از دایره سلطه بیگانه ببینند به هر وسیله و ابزاری تلاش میکنند که نام و یاد او را از عرصه تاریخ حذف کنند.
🔵جناب زیباکلام! شما طبق گفته خودتان با بند بند وجودتان و با تکتک سلولهایتان #لیبرال هستید! و کسی که تا این حد؛ از نوک پا تا فرق سر لیبرال است حتی اگر بخواهد هم نمیتواند #واقعیت_پهلوی را درک کند که حب الشیء یعمی و یصم!
آری! کسی چون شما نمیتواند جلادی #رضاخان_میرپنج و خونخواری پسرش را بفهمد چراکه او خوب میداند آنچه به پای رضاخان چکمه پوشاند و آنچه سرنیزه را دست محمدرضا داد؛ انگلیس استعمارگر و آمریکای لیبرال بود.
🔹جناب زیباکلام! بیایید کمی صادق باشیم! نگاه شما به تاریخ، جامعه، انسان، روابط بینالملل و...، به تمام معنا ایدئولوژیک است و تفاوت ایدئولوژی شما با #ایدئولوژی_اسلامی این است که اسلام به هیچ تاریخنگاری اجازه خلافگویی و نقل بیسند نمیدهد امّا در مقلدان ایدئولوژی استعماری و لیبرالیستی چطور؟ آیا جز این است که به هیچکس اجازه نقد غرب و شخصیتها و جریانهای غربزده را نمیدهد؟ در مکتب شما غرب پرستان مصونیت ابدی دارند؛ حتی اگر آن شخص دیکتاتور متوحشی مثل رضاخان و محمدرضا پهلوی باشد.
◀️اگر جنابعالی در ادعای پرطمطراق خود صادق هستید، بفرمایید در کدام کتاب و مقاله و مصاحبه تان به نقد رژیمهای سارق بین المللی چون #انگلیس و #آمریکا و رژیم جعلی و کودککش صهیونیستی پرداخته اید؟ در کدام سطر و صفحه کتاب های پرتیراژتان، گوشه ای از لحاف خیانت دیکتاتورهای وابسته پهلوی را کنار زده اید؟! آیا جز این بوده که تمام همت تان بر آن قرار گرفته که از حاکمان خونریز و سفاک و مستبد پهلوی، انوشیروان عادل بسازید؟!
🔻نسل پرسشگر فعلی، برخلاف برداشت غلط امثال شما، هوشمند و به شدت حقیقتجو است؛ پرسش این نسل آن است که چرا یک استاد دانشگاه که از شدت زیست مجازی، به یک #سلیبریتی_سیاسی بدل شده، تلاش می کند از وابسته ترین و بی عرضه ترین و تاریک اندیش ترین پادشاهان ایران، قدیس و اسطوره بسازد؟!
🔸آیا جناب زیباکلام واقعا عیب و نقصی در پهلویها ندیده یا آنکه با یک پروژه و سناریو مواجهیم که قرار است نتیجه از پیش تعیین شده و سفارشی را در پوشش ادبیات علمی و تاریخی به مخاطبان ایرانی عرضه کند؟
🔗جوابیه آقای زیباکلام-بخش دوم:
🔹🔸https://www.instagram.com/p/B0uUpA4n8kV/?igshid=194prsdkoyng4
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴قتل در تهران؛ سکوت در نجف
◀️غفلت حوزوی و دار انگلیسی/4
❇️غفلت برای هر فرد و هر زمانی مضر است امّا اگر آن فرد جزء بزرگان و تصمیمسازان باشد ضرر غفلت صدها برابر خواهد شد. در زمان #مشروطه یکی از اصلیترین مراکز تصمیمسازی #حوزه_علمیه_نجف بود که تحت تأثیر #جوسازیهای_انگلیسی قرار گرفت در نتیجه مقابله مؤثری با طرح اعدام #شیخ_فضل_الله نکرد و در نهایت مشروطه نیز که با پیشآهنگی روحانیت جلو رفته بود از دست علمای نجف نیز خارج شد:
🔆«يك عدهاى كه نمیخواستند كه در اين كشور #اسلام قوه داشته باشد، و آنها دنبال اين بودند كه اينجا را آن وقت به طرف اروپا بكشند. آنها جوسازى كردند به طورى كه مثل مرحوم آقا شيخ فضل اللَّه كه آن وقت يك آدم شاخصى در ايران بود و مورد قبول بود همچو جوسازى كردند كه در ميدان علنى، ايشان را به دار زدند و پاى آن هم كف زدند.
و اين يك نقشهاى بود براى اينكه اسلام را منعزل كنند و كردند. و از آن به بعد ديگر نتوانست مشروطه يك مشروطهاى باشد كه #علماى_نجف مىخواستند. حتى قضيه مرحوم آقا شيخ فضل اللَّه را در نجف هم يك جور بدى منعكس كردند، كه آنجا هم صدايى از آن درنيامد. اين جوى كه ساختند در ايران و در ساير جاها، اين جو اسباب اين شد كه آقا شيخ فضل اللَّه را با دست بعضى از روحانيون خود ايران محكوم كردند و بعد او را آوردند در وسط ميدان و به دار كشيدند و پاى آن هم ايستادند كف زدند و شكست دادند اسلام را در آن وقت. و مردم غفلت داشتند از اين عمل، حتى علما هم غفلت داشتند.»(صحيفه امام، ج18، ص: 248-247)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢واکاوی یک تحریم نمایشی
❓آیا تحریم آقای ظریف با هدف اسطورهسازی از او انجام شد؟
🔆تحریم جناب آقای #ظریف در دهم مرداد؛ خبری بود که در رسانههای مختلف منتشر شد. ماهیت این اقدام نشان میدهد که ما با یک #تحریم_صوری و نمایشی مواجه هستیم. تحریمی که به اذعان آقای ظریف حتی در فعالیت خانواده ایشان هم تأثیری ندارد.
⁉️اما سؤال اینجاست که هدف آمریکا از اعمال این تحریم نمایشی چیست؟ آیا او متوجه شده که عامل اصلی پیشبرد برجام2و3 را از دست داده و اعتبار این شخصیت نزد ایرانیان به شدت پایین آمده است؟ آیا ایالات متحده آمریکا میخواهد با مخالفخوانی خود طرف مقابلش را اسطوره مبارزه با استعمار و استکبار جلوه دهد؟ آیا ما با یک #اسطورهسازی جدید طرف هستیم؟
🔹🔸بیانیه حجتالاسلام و المسلمین #سیدحمید_روحانی در این باره-به زودی از حساب رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.🔸🔹
✅با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📃ترامپ میدمد، برجامیها سینه میزنند!
🖊بیانیه حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی به مناسبت تحریم ظریف
⚫️«به نظر میرسد آمریکا از هماکنون نگران #انتخابات دوره سیزدهم ریاستجمهوری ایران است که مبادا قدرت در چنگ کسانی بیفتد که قبله آمالشان #کاخ_سفید نباشد و از وادادگی و تسلیمطلبی گریزان باشند. از این رو سخت در اندیشه است که مهرهای بتراشد و به صحنه آورد که آمریکا را #کدخدای_دنیا بداند، دنبال «تعامل با دنیا» باشد، یک وعده غذای سیر و پرچرب نوش جان کرده باشد! دست کم یکبار سوار هواپیما شده باشد! و با وجود این در آغاز کار #ژست_مخالف_آمریکا بگیرد و آمریکا نیز بتواند به مخالفت با او تظاهر کند!
🔸تحریم #ظریف از سوی آمریکا از آن نکات ظریفی است که به قول عربها «یضحک به الثکلی» زن جوان مرده را به خنده میاندازد و ظریفتر شور و شر برجامیهاست که به مصداق:
« تغاری بشکند ماستی بریزد // جهان گردد به کام کاسهلیسان »
به هیجان آمدهاند و در روزنامههایشان در 12 مرداد 98 عکس پرطمطراق و نیمتنه آقای ظریف را به چاپ رسانده و به تبلیغات گسترده و #پرپاگاندای_بیمایه برای او پرداختهاند که تبلیغات روزهای انتخابات را به یاد میآورد!
🔴زینهار که بار دیگر ملت ایران از همان سوراخی گزیده شود که سالهای 92 و 96 گزیده شد. زینهار»
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.