💢مخالفتها و بدبینیها نسبت به قائممقامی آقای منتظری؛ در گفت و گو با نویسنده روزگار قائممقامی
✴️خیلیها دوست داشتند که چاپ نشود. آنهایی هم که قدرت داشتند با قیچی و #سانسور سراغ کتاب رفتند و بخشهای حساسی از آن را حذف کردند. امّا با این همه « #روزگار_قائممقامی » چاپ شد و اکنون در اختیار عموم جویندگان حقیقت قرار گرفته است.
چند روز گذشته #روزنامه_فرهیختگان به مصاحبه با نویسنده این کتاب نشست و بخشی از ناگفتهها و نانوشتههایش را منتشر کرد. بخش اول مصاحبه پیش از این منتشر شده بود:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/601
◀️و اکنون بخش دوم مصاحبه:
«مخالفت با قائممقامی آقای #منتظری هم کم نبود؛ از جمله پدر آقای منتظری گفته بود که من صلاحیت رهبری را در او نمیبینم. برخی عرفا جملاتی را مطرح کردند که اصلا آقای منتظری رهبر نمیشود که البته این یک پیشبینی بود. برخی آقایان در قم اساسا بعد از اینکه قائممقامی آقای منتظری مطرح شد از نظام بریدند و چون آن زمان نظر واقعی امام هم مطرح نشده بود، خیلیها فکر کردند نظر امام نیز همین است. این خیلی عجیب است...»
🔗متن مصاحبه فرهیختگان با نویسنده روزگار قائممقامی-بخش دوم:
https://b2n.ir/43094
✅با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⁉️چرا دولت مستندسازی از فعالیتهای خود را توهین حساب میکند؟
🔹چند روزی است که پخش یک سریال مبتنی بر واقعیات #دولت_اعتدال را از تعادل انداخته است. فیلمی که در ابتدا تلاش شد دیده نشود و بعد علیه آن جوسازی شد و حالا هم #وزیر_امور_خارجه با وجود وضعیت فوقالعاده کشور و در میان درگیریهای نفتی و نفتکشی و ارزی و برجامی صلاح دیدند وقت رهبر معظم انقلاب را برای آن سریالِ تمام شده بگیرند و بار دیگر صحنه #مظلومنمایی_دیپلماتیک را برپا کنند.
🔸#گاندو چیزی جز فعالیتهای دولت را به نمایش نکشید اما سؤال اینجاست که چرا دولت بعد از دیدن فعالیتهای خود در قالب یک سریال این مقدار برآشفت و آن را توهین محسوب کرد؟ گویند فرد کریهالمنظری خود را در آینه دید و از فرط زشتی تحمل نکرد و آینه را شکست؛ فرد حکیمی به او رو کرد و این بیت را برایش خواند :«آینه چون نقش تو بنمود راست // خود شکن؛ آیینه شکستن خطاست»
◀️در هر صورت باید ریشه این هیاهو و جنجال را شناخت و برای ریشهیابی پدیده گاندوستیزی باید گفت:
«ورشکسته های زبون که عمری رو به قبله #کاخ_سفید به نماز و نیاز ایستاده و بیش از چهل سال چشم انتظاری کشیده و سرخورده شده اند اکنون در سایه #دولت_تزویر و فریب، به این امیدند که بار دیگر سایه برده پروری آمریکا بر سرشان سایه افکند و بار دیگر افتخار ریاست و آقایی شیطان بزرگ نصیب شان گردد. »(بخشی از یادداشت حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی در حمایت از سریال گاندو)
بدیهی است که سریالهای واقعبنیانی چون گاندو که اثری شگفت در روشنگری اذهان عمومی دارد مانعی اساسی در برابر سیاست بردهپروری شبهروشنفکران دولتی و غیردولتی است و علت هیاهوی بیمنطق برخی افراد نیز ریشه در همین نکته دارد.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢بیرحمی استکبار به «ظریف» هم رسید
🔹ظریف تحریم شد. طبیعتا هیچ ایرانی از تحریم وزیر امور خارجه کشورش خوشحال نمیشود و با وجود تمام اختلافات در مقابل دشمن پشتیبان مسؤولین #جمهوری_اسلامی خواهیم بود امّا باید از تاریخ درس گرفت تا در امتحانات حساس سیاسی-اجتماعی مردود نشویم.
🔸 جناب آقای ظریف با مسؤولین آمریکایی دست داد، با آنها گرم گرفت، به پیادهروی با آنان رفت و قراردادی را بست که نه تنها دردی را دوا نکرد و تحریم مؤثری را برنداشت؛ بلکه در نهایت خود به دست آمریکاییها تحریم شد.آیا این خیانت آمریکا و استکبار ربطی به آقای #ترامپ و تیم ب و بولتون و... دارد؟ خیر. تاریخ به ما نشان میدهد که استکبار ذاتا خائن است و حتی به همراهان خود نیز رحم نمیکند.
◀️نمونه؛ انگلیسِ زمانِ مشروطه که حتی به مرحوم #آخوند_خراسانی که در نجف پیشانی دفاع از مشروطه بود هم رحم نکرد و طبق برخی روایات تاریخی ایشان را به شهادت رساند. «مرحوم آیتالله سیدحبیبالله طاهری گرگانی در خاطراتش میگوید:
... وقتی در #نجف_اشرف بودم پیرمردی که یکی از بزرگان آنجا (و به نظرم نوه آخوند خراسانی، آن فقیه بزرگ و صاحب کتاب کفایه) بود، برای من صحبت کرد و گفت: مرحوم آخوند که با مشروطیت همراه بود، وقتی جریان شیخ فضل الله نوری برایش روشن شد، خواست عازم ایران گردد و قرار شد که او با عده زیادی از #علمای_نجف به همراهش به ایران بیایند و مردم را روشن نمایند که در مسئله مشروطیت اشتباه صورت گرفته است. اما انگلیسیها که از این جریان مطلع شدند، مانع مسافرت آخوند به ایران گردیدند.
آن پیرمرد گفت: ولی صبح روز موعود که قرار بود ایشان به همراه سایرین به طرف ایران حرکت نمایند و ما هم به صورت آماده رفته بودیم که با ایشان حرکت کنیم، در صبح همان روز آخوند فوت کرد.
ایشان (حدسشان بود یا علم داشت، من الان یقین ندارم) گفت:
آخوند خراسانی را با یک استکان آب جوش مسموم کرده بودند.»(فصلنامه پانزده خرداد، شماره36، ص281)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⭕️سرنوشت مشترک غرب زدگان: شکست و ذلت
◀️حسنعلی منصور - 21/مهر/1343 در دفاع از لایحه کاپیتولاسیون:«من افتخار میکنم این لایحه را تقدیم [مجلس شورای ملی] مینمایم.»(نهضت امام خمینی ج1 ص1024)
◀️حسن روحانی- 10/مرداد/1398 در دفاع از برجام:«ما توانستیم ظرف ۱۰۰ روز به پیروزی بزرگ دست یابیم.»
🔹میان افتخار کردن #حسنعلی_منصور به کاپیتولاسیون و پیروزی بزرگ خواندن کاپیتولاسیون هستهای توسط #حسن_روحانی بیش از نیم قرن فاصله است امّا تاریخ نشان میدهد که مسیر وابستگان به شرق و غرب و مقصد آنان یکی است: ذلت و شکست.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⚫️جهاد جوان
«امام جواد مانند دیگر ائمه معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است. زندگی کوتاه این بنده شایسته خدا، به جهاد با کفر و طغیان گذشت. در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سالهایی کوتاه، جهادی فشرده، با دشمن خدا کرد به طوری که در سن بیست و پنج سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیرقابل تحمل شد و او را با زهر شهید کردند.»(مقام معظم رهبری، انسان 250 ساله ص321)
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی شهادت حضرت امام جواد علیهالسلام را به عموم شیعیان و آزادگان جهان تسلیت میگوید.
#امام_جواد
#شهادت_امام_جواد
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
ملای فاسد عامل اعدام شیخ شهید
غفلت حوزوی و دار انگلیسی/1
یک روحانی؛ دستور شهادت روحانی معتقد و مظلومی همچون شیخ فضل الله نوری را صادر کرد و از حوزه علمیه نجف که پایگاه سیاسی آن زمان بود صدای اعتراضی بلند نشد. واقعهای عجیب و عبرتانگیز که بیش از پیش اهمیت «اصلاح حوزه» در زمینههای مختلف از جمله تهذیب نفس و تحلیل سیاسی را نشان میدهد و به ما میگوید که اگر حوزه علمیه اصلاح نشود امروز هم فضلاللهها به دست ابراهیم زنجانیها به دار آویخته خواهند شد:
«فيضيه، اگر تهذيب در كار نباشد علم توحید هم به درد نمیخورد. ... شما مىدانيد كه مرحوم شيخ فضل اللَّه نورى را كى محاكمه كرد؟ يك معمّم زنجانى؛ يك ملّاى زنجانى محاكمه كرد و حكم قتل را او صادر كرد؛ وقتى معمّم، ملّا؛ مهذّب نباشد، فسادش از همه كس بيشتر است. در بعض روايات هست كه در جهنم، بعضيها- اهل جهنم- از تَعفُّن بعض روحانيين در عذاب هستند، و دنيا هم از تعفُّن بعضى از اينها در عذاب است.» (صحيفه امام، ج13، ص: 420)
پرونده بنیاد تاریخپژوهی در رابطه با نسبت حوزه علمیه، شهادت شیخ فضلالله و انحراف مشروطه
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢حوزه و خلأ مدرسها
⚫️غفلت حوزوی و دار انگلیسی/2
🔹با وجود گذشت بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی هنوز هم #معممین_بیخبر_از_دنیا در حوزه علمیه هستند که دخالت روحانیت در سیاست را با عناوین مختلف؛ از جمله «لزوم پرهیز از آلودگی سیاسی»، «عدم ورود به مسائل جناحی»، «پرداختن به مباحث عمیق علمی» و... زیر سؤال میبرند. شکی نیست که روحانیت در همه جا باید نماد #تقوا باشد؛ به مسائل جناحی و شخصی ورود نکند و پایبند به مبانی علمی عمیق باشد امّا عدم ورود روحانیت به سیاست باعث میشود که قوای حکومتی به تدریج فاسد شوند و #نظام_اسلامی از درون تهی شود و به عقب بازگردد:
🔸«هر چه به سر اين #ملت_مظلوم در طول زمان، پس از مشروطيت تا دوره آخر انتصابات ستمشاهى آمد، به طور قاطع از مجلسهاى فاسد بود كه ملت در انتخاب نمايندگانش يا هيچ دخالت نداشت، يا دخالت بسيار ناچيزى داشت. روحانيون را يكسره از دخالت بر كنار كردند؛ و با #توطئههاى_موذيانه و تبليغات مسمومِ مُلهم از غرب، كه توسط روشنفكران و غرب و شرقزدگان خائن يا نفهم صورت مىگرفت، مجلس را در نظر روحانيون و متدينين به گونهاى ساخته بودند كه دخالت در #انتخابات از معاصى بزرگ و اعانت به ظلم و كفر بود! و روحانيت بكلى از صحنه خارج شد و به انزوا كشيده شد؛ و دست قلدران و شرق و غربزدگان باز شد؛ و كشور را به آنجا كشاندند كه ديديد و ديديم. مع الأسف امروز هم آن افكار پوسيده در نادرى از معممين بيخبر از دنيا ديده مىشود. در حالى كه اگر در هر شهرى و استانى چند نفر مؤثر افكار، مثل #مرحوم_مدرس شهيد، را داشتند، مشروطه به طور مشروع و صحيح پيش مىرفت، و قانون اساسى با متمم آن، كه مرحوم حاج شيخ فضل اللَّه در راه آن شهيد شد، دستخوش افكار غربى و دستخوش تصرفاتى كه در آن شد نمىگرديد، و اسلام عزيز و مسلمانان مظلوم ايران آن رنجهاى طاقت فرسا را نمىكشيدند.» (صحيفه امام، ج18، ص: 335)
🔹بنابراین وظیفه عقلی و شرعی روحانیون برجسته و فضلای جوان آن است که به نحو مؤثری با تز استعماری جدایی روحانیت از سیاست مقابله کند و بازماندگان این تفکر پوسیده را از مراکز حساسی چون حوزه علمیه قم به حاشیه و انزوا برانند.
📄پرونده بنیاد تاریخپژوهی در رابطه با نسبت حوزه علمیه، شهادت شیخ فضلالله و انحراف مشروطه
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆مژده به جست و جوگران حقیقت
📚 خرید اینترنتی «روزگار قائممقامی»
کتاب «روزگار قائممقامی» جدیدترین اثر بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی است که به صورت جامع و مستند به بررسی قائممقامی آقای منتظری میپردازد. انتشار این کتاب در خبرگزاریهای مختلف از جمله: تسنیم، مهر،دفاع مقدس، خبرآنلاین و... بازتاب مثبتی داشت:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/577
و نویسنده کتاب نیز بخشی از ناگفتهها و بخشهای سانسور شده کتاب را در مصاحبه با فرهیختگان بازگو کرد:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/601
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/603
هماکنون امکان خرید اینترنتی این اثر برای مخاطبان فرهیخته فراهم شده است. شما میتوانید با استفاده از پیوند زیر این اثر را سفارش داده و با بخشی از فراز و نشیبهای «دهه طلایی شصت» ؛ بیشتر آشنا شوید:
🔹🔸 https://b2n.ir/30372
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
⁉️آیا منافقین زندانی سال ۶۷ فقط نیت براندازی و ترور داشتند؟!
◀️ در واکنش به جدیدترین شبهه آقای زیباکلام
📲فضای مجازی با وجود تمام نکات مثبتی که دارد گاهی وقتها عرصه جولان کماندیشانِ پرصدا یا همان سلبریتیها میشود که بدون در نظر گرفتن پشتوانه و پیامد یک کلام آن را بر قلم میآورند.
🔸جناب آقای صادق زیباکلام در یکی از آخرین مواضع خود به حمایت ضمنی از #جلادهای_منافق پرداخته و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی را متهم نموده که اینان را بدون دلیل و به خاطر نیت آنها اعدام نموده است.
البته وی اولین کسی نیست که با این سخنان جای جلاد و شهید را عوض نمود و #حسن_روحانی نیز در نمایشهای تبلیغاتی خود در انتخابات 96 دست به این حرکت آلوده زد.
اکنون پاسخ این قبیل ادعاها با انتشار آثار مستندی چون «روزگار قائممقامی» داده شده است و حساب رسمی بنیاد تاریخپژوهی به زودی جواب این شبهه را خواهد داد
✅با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️توصیهای مشفقانه به جناب آقای زیباکلام
⁉️آیا منافقین زندانی سال ۶۷ فقط نیت براندازی و ترور داشتند؟!
آقای صادق زیباکلام دیرگاهی است که جنبه علمی خود را از دست داده و بیشتر به یک #سلبریتی در فضای مجازی و حقیقی بدل شده است. او اخیرا در ادعایی عجیب از #جلادهای_منافق که مطابق با اسناد قتل 17000 ایرانی را در پرونده خود دارند دفاع کرده و گفته:«مجاهدین زندانی در سال 67 حتی اگر نیت ترور و قیام مسلحانه علیه نظام میداشتند (که بسیاری از آنها داشتند) لکن هنوز مرتکب جرمی نشده بودند و شما صرفا به واسطه نیت آنها را اعدام کردید.»
🔹این در حالی است که طبق اسناد منتشر شده توسط منافقین و همچنین خاطرات برخی شخصیتهای آزاد شده آنان؛ مجاهدین زندانی با هماهنگی با منافقین بیرونی اقدام به محاربه علیه نظام و مردم کردهاند:
« گزارشات و خاطراتی که توسط منافقین انتشار یافته است به خوبی نشان میدهد که منافقین زندانی، صرفا در ظاهر و به صورت تاکتیکی خود را نادم و یا جدا شده از سازمان معرفی میکردند و هر لحظه انتظار ملحق شدن به سازمان و انتقامجویی از نظام اسلامی را داشتند. به همین دلیل و با توجه به اطلاعاتی که رجوی و دیگر رهبران سازمان از زندانها به دست آورده بودند، مرحله دوم عملیات « #فروغ_جاویدان » را تصرف زندانها و گام نهایی را در آزادسازی زندان اوین قرار داده بودند. به دیگر بیان زندانیان منافق، در تلاش جدّی برای سازماندهی اعضای زندانی باقی مانده بودند و به زعم خود هر روز به پیروزی نزدیکتر میشدند.
فارغ از گزارش سازمان مجاهدین، برخی از زندانیان آزاد شده نیز، در خاطرات خود به آمادگی گسترده زندانها برای همکاری با «ارتش آزادیبخش» منافقین اشاره نمودهاند...
◀️منافقین زندانی که همچنان بر سر موضع خود بودند و از عملکرد سازمان در حمله به مرزهای کشور و #محاربه آنان با #نظامی_اسلامی حمایت عملی میکردند، به خوبی استراتژی گلوله برفی را دنبال میکردند و طبعا همان حکم منافقین در میدان جنگ را داشتند. در واقع سازمان مجاهدین در دو سنگر به دنبال محاربه با نظام اسلامی بود؛ یکی در مرزهای غربی و یکی هم درون زندانها.» (روزگار قائممقامی ص200-199)
در پایان توصیه مشفقانهای داریم به جناب آقای زیباکلام که برای فهم دقیقتر وقایع دهه شصت کمی از فضای مجازی فاصله بگیرند و به مطالعات عمیقتری بپردازند. ضمنا ایشان برای تهیه کتاب روزگار قائممقامی میتوانند از راههای زیر اقدام کنند:
🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6.
📞تلفن: 22579192_021
🏢نشانی دوم: قم، خیابان گلستان، گلستان16، پلاک49.
📞تلفن: 32904231-025
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.