رنج به منزله آتش است برای طبخ گوشت؛ گوشت را دیدهای که اگر دور از آتش باشد؛ چطور عفونت میکند و بوی گندش همه جا را بر میدارد؟
انسان مثل این گوشت است؛ وقتی در رفاه و راحتی است مثل گوشت، عفونتِ بیدردی و بیرگی پیدا میکند.
بیدردی هم کم عفونتی نیست. گوشت را اگر یک مقداری روی آتش بگیرند، عطر کباب آن زانوی آدم را سست میکند!
انسان وقتی در مصیبت قرار میگیرد مثل گوشتِ روی آتش، معطر میشود. از انسان، گندزدایی و غفلتزدایی میکند. همینکه انسان میگوید «اِنّا لِلّه»، به یاد این میافتد که مال خداست؛ به یاد این میافتد که «انّا الیه راجعون»: به سوی خدا بر میگردد.
#رنج_۵۴
#حائری_شیرازی
@booyebaran313
هدایت شده از دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
🚩 نماز لیلة الدفن بخوانیم
🌷 شهیدان سید مهدی موسوی و مالک رحمتی فردا جمعه به خاک سپرده میشوند و نماز لیلة الدفن ایشان باید فردا شب خوانده شود.
🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
🌐 eitaa.com/joinchat/309461000C26df2b53cf
یادبودمجازی آیت الله سیّدابراهیم رئیسی
https://fatehe-online.ir/6
روی لینک بزنیم و فاتحه ای قرائت کنیم
هدایت شده از طب واندیشه_پاک🇮🇷
#ختم_قرآن
💯✍🏻جناب آقاے سید عباس ڪاشانی میگوید:ختم ڪامل قرآن در طول یڪ هفتہ براے مطلق حاجات (شرعی) از مجربات است.از روز جمعہ شروع ڪند و در روز پنج شنبہ ختم نماید.
🔺جمعہ از اول قرآن تا آخر سوره مائده
▫️شنبہ انعام تا آخر سوره براءت
▪️یڪشنبہ از سوره یونس تا آخر سوره مریم
▫️دوشنبہ از سوره طه تا آخر سوره قصص
▪️سہ شنبہ ازسوره عنڪبوت تا آخر سوره «ص»
▫️چهارشنبہ از سوره زمر تا آخر سوره الرحمن
🔻پنج شنبہ از سوره واقعه تا آخر قرآن
🔘✍🏻پس از اتمام ختم سہ مرتبہ بہ سجده رفتہ
در سجده اول بگوید
⇦سُبُّوحٌ قُدُّسٌ رَبُّ المَلائِکَةِ وَالرُّوحُ⇨
🔘✍🏻در سجده دوم
دو مرتبہ بگوید
و در سجده سوم
نیز سہ مرتبہ همین
ذڪر را تڪرار ڪند و
سپس حاجت خویش را طلب نماید.
📚مخازن جلد1 ص48
@Andishypak8
عرفان روانشناختی چیست⁉️
♦️عرفان روانشناختی ، یکی از عرفانهای نوظهور است که در آن افراد را به شادی، مثبت اندیشی، جادوی فکر و قدرت درون دعوت میکند.
🔷 هدف از این روش ساختن دنیای خود با کمک فکر است که در واقع با این روش خدا نقشی در ساختن آیندهی بشر ندارد و تنها انسان است که با قدرت فکر و آرزوی خود، خالق زندگی خویش است.
🔶 عرفانهای روانشناسانه، جریانهای متأثر از روانشناسی جدید هستند که به صورت پررنگ از آموزههای روانشناسی در تعلیمات خویش بهره گرفتهاند.
🔷 این جنبش که هماکنون فراگیرترین و گستردهترین جریان معنویتگرا در ایران است، مفاهیمی همچون شادی، هیجانهای مثبت، آرامش و مثبت اندیشی را با مفاهیمی روحی و معنوی ترکیب کرده است و تلاش دارد تا سبک زندگی، احساسِ موفقیت و بهرهمندی از حس معنوی و در نتیجه، رضایتمندی روحی و باطنی را در افراد به ارمغان بیاورد.
🔶 یکی از علل پیدایش عرفانهای روانشناسانه، شکلگیری شاخههای جدید علمی در روانشناسی است که تلاش دارد علوم روانشناختی را از شکل موجود خارج ساخته و به سمت معنویتخواهی سوق دهد.
🔷 امروزه کتابهای مربوط به این جنبش با طرح شعارهایی همچون جادوی تفکر مثبت، قدرت درون، زندگی موفق، رازِتحول، معجزهی تفکر، تحول معنوی و مفاهیمی از این دست به صورت چشمگیری در گیشهی کتابفروشیها به چشم میخورد.
🔶 اگرچه این کتابها همگی از مفاهیم روانشناسی بهره بردهاند، اما به شکل برجستهای به بینش معنوی، تحولات روحی و راهکارهای باطنی همچون مدیتیشن و مراقبه پرداخته و با تکیه بر اصل قانون جذب، به باطنگرایی و معناخواهی روی آوردهاند.
🔷 نکتهی حائز اهمیت، در این جنبشها این است که اگرچه مفاهیمی مانند شادی، آرامش و تعادل رفتار، کم تکرار نیستند اما شاخص اصلی در این جنبشها، دستیابی به حس موفقیت با تأکید بر محورِ ثروت و کامرواییِ معیشتی است.
🔷 موضوع پول و رفاه، بیش از همه در میان طرفداران کلیسای وحدت و جنبش اندیشه نوین در آمریکا مورد توجه است؛ به دنبال آن پارهای از روانشناسانِ نه چندان مشهور، به این حوزه ورود پیدا کرده و از همین زاویه به موفقیت نظر انداختهاند و آموزههای روانشناسی را با همین مفاهیم عجین ساخته و پردازش کردهاند.
🔶 زنان مشهوری مانند باربارا دی انجلیس، کاترین پاندر، اسکاول شین، لورا دی، دبی فورد و شاکتی گواین بیش از دیگران کتاب و سمینارهای خویش را از این مفهوم پر کردهاند.
🔶 «اصول مطرح شده در این کتابها، اختصاصاً به ایجاد ثروت بیانتهای مادی از جمله تنعم و ثروت مربوط میشود یعنی اینکه شخص به آسانی میتواند به آرزوهایش خواه مادی و خواه احساسی، روانی، معنوی و هرآنچه در حیطهی روابط ما باشد، جامهی عمل بپوشاند».
♦️ برخلاف ادعایی که در این روانشناسیها شده که قائلند تنگنای معیشتی و بطور کلی بروز آفت، بلا و مصیبت در دنیا نشانهی منفی نگری و ناتوانی است؛ از منظر الهی ثروتمندی ملاک برای خوشبختی و شادی و...نیست چه بسا انسان چون قارون در اوج ثروت در قعر زمین فرو رود و چه بسا فردی در اوج فقر در اوج شادی و سعادت قرار گیرد.
در آیات قرآن از جمله آیات ۱۵و ۱۶ سوره فجر برخورداری از نعمت و عدم برخورداری از نعمت هر دو از ابتلائات الهی دانسته شده است؛ اما انسان اینگونه نیندیشیده و گمان میکند درصورت برخورداری از نعمت مورد کرامت الهی است و در صورت نداری و فقر خدا به او اهانت کرده 👇
"فَأَمَّا الْإِنْسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ ﴿۱۵﴾
"اما انسان هنگامى كه پروردگارش وى را مى آزمايد و عزيزش مى دارد و نعمت فراوان به او مى دهد مى گويد پروردگارم مرا گرامى داشته است (۱۵)
"وَأَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهَانَنِ ﴿۱۶﴾
و اما چون وى را مى آزمايد و روزى اش را بر او تنگ مى گرداند مى گويد پروردگارم مرا خوار كرده است (۱۶)
در روایات شیعی نیز از بلا به «خوراک مؤمن» و «تغذیه روح» تعبیر شده و بلاها به قدر ولایت و بهره انسان از معنویت رخ مینمایند و هر اندازه بهره روحی انسان از تعالی و تقوا بیشتر باشد، مصیبتها و مشکلات نیز همان قدر در زندگانی بیشتر میشود.
#رنج_۵۵
#رفاه_زدگی
@booyebaran313