eitaa logo
(🌼بوی باران🌼)
91 دنبال‌کننده
235 عکس
123 ویدیو
41 فایل
مذهبی،عقاید(پرسش و پاسخ)،احکام،داستانک،خانواده،انگیزشی. ارتباط با خادم کانال: @M_Ramazanghasem
مشاهده در ایتا
دانلود
رنج به منزله آتش است برای طبخ گوشت؛ گوشت را دیده‌ای که اگر دور از آتش باشد؛ چطور عفونت می‌کند و بوی گندش همه جا را بر می‌دارد؟ انسان مثل این گوشت است؛ وقتی در رفاه و راحتی است مثل گوشت، عفونتِ بی‌دردی و بی‌رگی پیدا می‌کند. بی‌‌دردی هم کم عفونتی نیست. گوشت را اگر یک مقداری روی آتش بگیرند، عطر کباب آن زانوی آدم را سست می‌کند! انسان وقتی در مصیبت قرار می‌گیرد مثل گوشتِ روی آتش، معطر می‌شود. از انسان، گندزدایی و غفلت‌زدایی می‌کند. همین‌که انسان می‌گوید «اِنّا لِلّه»، به یاد این می‌افتد که مال خداست؛ به یاد این می‌افتد که «انّا الیه راجعون»: به سوی خدا بر می‌گردد. @booyebaran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 نماز لیلة الدفن بخوانیم 🌷 شهیدان سید مهدی موسوی و مالک رحمتی فردا جمعه به خاک سپرده می‌شوند و نماز لیلة الدفن ایشان باید فردا شب خوانده شود. 🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🌐 eitaa.com/joinchat/309461000C26df2b53cf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یادبودمجازی آیت الله سیّدابراهیم رئیسی https://fatehe-online.ir/6 روی لینک بزنیم و فاتحه ای قرائت کنیم
💯✍🏻جناب آقاے سید عباس ڪاشانی میگوید:ختم ڪامل قرآن در طول یڪ هفتہ براے مطلق حاجات (شرعی) از مجربات است.از روز جمعہ شروع ڪند و در روز پنج شنبہ ختم نماید. 🔺جمعہ از اول قرآن تا آخر سوره مائده ▫️شنبہ انعام تا آخر سوره براءت ▪️یڪشنبہ از سوره یونس تا آخر سوره مریم ▫️دوشنبہ از سوره طه تا آخر سوره قصص ▪️سہ شنبہ ازسوره عنڪبوت تا آخر سوره «ص» ▫️چهارشنبہ از سوره زمر تا آخر سوره الرحمن 🔻پنج شنبہ از سوره واقعه تا آخر قرآن 🔘✍🏻پس از اتمام ختم سہ مرتبہ بہ سجده رفتہ در سجده اول بگوید ⇦سُبُّوحٌ قُدُّسٌ رَبُّ المَلائِکَةِ وَالرُّوحُ⇨ 🔘✍🏻در سجده دوم دو مرتبہ بگوید و در سجده سوم نیز سہ مرتبہ همین ذڪر را تڪرار ڪند و سپس حاجت خویش را طلب نماید. 📚مخازن جلد1 ص48 @Andishypak8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
RahGHalabeBarNegarany.PDF
1.35M
📚 راه غلبه بر نگرانی ✍ آیت الله مکارم شیرازی @booyebaran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عرفان روان‌شناختی چیست⁉️ ♦️عرفان روان‌شناختی ، یکی از عرفان‌های نوظهور است که در آن افراد را به شادی، مثبت اندیشی، جادوی فکر و قدرت درون دعوت می‌کند. 🔷 هدف از این روش ساختن دنیای خود با کمک فکر است که در واقع با این روش خدا نقشی در ساختن آینده‌ی بشر ندارد و تنها انسان است که با قدرت فکر و آرزوی خود، خالق زندگی خویش است. 🔶 عرفان‌های روان‌شناسانه، جریان‌های متأثر از روان‌شناسی جدید هستند که به صورت پررنگ از آموزه‌های روان‌شناسی در تعلیمات خویش بهره‌ گرفته‌اند. 🔷 این جنبش که هم‌اکنون فراگیرترین و گسترده‌ترین جریان معنویت‌گرا در ایران است، مفاهیمی همچون شادی، هیجان‌های مثبت، آرامش و مثبت اندیشی را با مفاهیمی روحی و معنوی ترکیب کرده است و تلاش دارد تا سبک زندگی، احساسِ موفقیت و بهره‌مندی از حس معنوی و در نتیجه، رضایت‌مندی روحی و باطنی را در افراد به ارمغان بیاورد. 🔶 یکی از علل پیدایش عرفان‌های روان‌شناسانه، شکل‌گیری شاخه‌های جدید علمی در روان‌شناسی است که تلاش دارد علوم روان‌شناختی را از شکل موجود خارج ساخته و به سمت معنویت‌خواهی سوق دهد. 🔷 امروزه کتاب‌های مربوط به این جنبش با طرح شعارهایی همچون جادوی تفکر مثبت، قدرت درون، زندگی موفق، رازِتحول، معجزه‌ی تفکر، تحول معنوی و مفاهیمی از این دست به صورت چشم‌گیری در گیشه‌ی کتاب‌فروشی‌ها به چشم می‌خورد. 🔶 اگرچه این کتاب‌ها همگی از مفاهیم روان‌شناسی بهره‌ برده‌اند، اما به شکل برجسته‌ای به بینش معنوی، تحولات روحی و راه‌کارهای باطنی همچون مدیتیشن و مراقبه پرداخته‌ و با تکیه بر اصل قانون جذب، به باطن‌گرایی و معنا‌خواهی روی آورده‌اند. 🔷 نکته‌ی حائز اهمیت، در این جنبش‌ها این است که اگرچه مفاهیمی مانند شادی، آرامش و تعادل رفتار، کم تکرار نیستند اما شاخص اصلی در این جنبش‌ها، دستیابی به حس موفقیت با تأکید بر محورِ ثروت و کامرواییِ معیشتی است. 🔷 موضوع پول و رفاه، بیش از همه در میان طرفداران کلیسای وحدت و جنبش اندیشه نوین در آمریکا مورد توجه است؛ به دنبال آن پاره‌ای از روان‌شناسانِ نه چندان مشهور، به این حوزه ورود پیدا کرده‌ و از همین زاویه به موفقیت نظر انداخته‌اند و آموزه‌های روان‌شناسی را با همین مفاهیم عجین ساخته و پردازش کرده‌اند. 🔶 زنان مشهوری مانند باربارا دی انجلیس، کاترین پاندر، اسکاول شین، لورا دی، دبی فورد و شاکتی گواین بیش از دیگران کتاب‌ و سمینارهای خویش را از این مفهوم پر کرده‌اند. 🔶 «اصول مطرح شده در این کتاب‌ها، اختصاصاً به ایجاد ثروت بی‌انتهای مادی از جمله تنعم و ثروت مربوط می‌شود یعنی اینکه شخص به آسانی می‌تواند به آرزوهایش خواه مادی و خواه احساسی، روانی، معنوی و هرآنچه در حیطه‌ی روابط ما باشد، جامه‌ی عمل بپوشاند». ♦️ برخلاف ادعایی که در این روان‌شناسی‌ها شده که قائلند تنگنای معیشتی و بطور کلی بروز آفت، بلا و مصیبت در دنیا نشانه‌ی منفی نگری و ناتوانی است؛ از منظر الهی ثروتمندی ملاک برای خوشبختی و شادی و...نیست چه بسا انسان چون قارون در اوج ثروت در قعر زمین فرو رود و چه بسا فردی در اوج فقر در اوج شادی و سعادت قرار گیرد. در آیات قرآن از جمله آیات ۱۵و ۱۶ سوره فجر برخورداری از نعمت و عدم برخورداری از نعمت هر دو از ابتلائات الهی دانسته شده است؛ اما انسان اینگونه نیندیشیده و گمان می‌کند درصورت برخورداری از نعمت مورد کرامت الهی است و در صورت نداری و فقر خدا به او اهانت کرده 👇 "فَأَمَّا الْإِنْسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ ﴿۱۵﴾ "اما انسان هنگامى كه پروردگارش وى را مى ‏آزمايد و عزيزش مى دارد و نعمت فراوان به او مى‏ دهد مى‏ گويد پروردگارم مرا گرامى داشته است (۱۵) "وَأَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهَانَنِ ﴿۱۶﴾ و اما چون وى را مى ‏آزمايد و روزى‏ اش را بر او تنگ مى‏ گرداند مى‏ گويد پروردگارم مرا خوار كرده است (۱۶) در روایات شیعی نیز از بلا به «خوراک مؤمن» و «تغذیه روح» تعبیر شده و بلاها به قدر ولایت و بهره انسان از معنویت رخ می‎نمایند و هر اندازه بهره روحی انسان از تعالی و تقوا بیشتر باشد، مصیبت‌ها و مشکلات نیز همان قدر در زندگانی بیشتر می‌شود. @booyebaran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 به منزله قرآن

🔸 ما حتماً باید یک دوره قرآن در محضر او باشیم تا در دست ما باشد، خواسته‌ هایمان را با این بسنجیم که آیا این درست است یا درست نیست؟ حالا با این تعلیم و تربیت معلوم می ‌شود که چطور وجود مبارک امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) درباره بعضی از اصحابش آن طور اظهار شوق می ‌کند! 🔸 حضرت فرمود: «كَانَ لِی فِیمَا مَضَی أَخٌ»؛ من در گذشته برادری داشتم از دوستان ـ که از شاگردان حضرت بود ـ «كَانَ [یعَظِّمُهُ‏] یعْظِمُهُ فِی عَینِی صِغَرُ الدُّنْیا فِی عَینِهِ»؛ چون دنیا در چشم او کوچک بود، او در چشم من بزرگ بود، من او را به عنوان یک مرد عظیم می ‌دیدم. 🔸 این علی صاحب «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی»! حضرت وقتی بگوید او نزد من بزرگ بود، معلوم می ‌شود شخصیتی بود! چرا این شخص نزد چشمم بزرگ بود؟ چون «كَانَ خَارِجاً مِنْ‏ سُلْطَانِ‏ بَطْنِهِ‏ ... مِنْ سُلْطَانِ الْجَهَالَة»؛ از سلطنت شکم و از سلطنت جهل بیرون آمده است. همین حرام‌ خوری و بدخوری است. چیست؟ کسی جاهل باشد و برابر آن جهل عمل کند! 🔸 این شخص از سلطنت جهل بیرون آمده بود. جان او بود، هر کاری را که می‌ خواست بکند فکر می ‌کرد، اگر به جایی نمی ‌رسید بر صفحه نفس خود عرضه می ‌کرد، آن وقت معلوم می‌ شد که بد است یا خوب است؛ اگر مطابق با ﴿فُجُورَها﴾ بود می‌ گفت بد است، اگر مطابق با ﴿تَقْواها﴾‎‎ بود می ‌گفت خوب است، چون این ﴿فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها﴾‎‎ در صفحه نفس هست پاک که نشد. اگر کسی این صفحات نفس را غبارآلود نکند، ﴿قَدْ خَابَ مَن دَسَّاهَا﴾ نکند، دسیسه نکند، دفن نکند بر اغراض و غرائز، این شفاف است. 🔸 فرمود او اگر شک داشت که این کار را بکند یا نکند، به قرآن مراجعه نمی ‌کرد، به نفس مراجعه می ‌کرد که است، قرآن او را تربیت کرد. اگر مطابق با میل بود، هوای نفس بود، می ‌گفت این کار بد است. اگر مطابق با رضای الهی و رضای اهل بیت بود، می‌ گفت این کار خوب است؛ چه درباره خود و چه درباره دیگران. اینها نه امام بودند نه امامزاده، اینها فقط شاگردان اهل بیت بودند! 📚 افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه امام صادق علیه السلام دماوند تاریخ: 1397/07/25 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوره مبارکه یوسف: وَلَا تَيْأَسُوا مِن رَّوْحِ اللَّهِ ۖ إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِن رَّوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ ﴿٨٧﴾ و از رحمت خدا نومید مباشید که هرگز جز کافران هیچ کس از رحمت خدا نومید نیست. @booyebaran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مداحی آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 (ع) ♨️دستور اخلاقی امام جواد(ع) 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🔴بهترین های روز ♨️ @Maddahionlin 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مداحی آنلاین
مداحی_آنلاین_هلاکت_افراد_در_غیبت_کبری_استاد_رفیعی.mp3
4.71M
♨️هلاکت افراد در غیبت کبری! 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🔴بهترین های روز ♨️ @Maddahionlin 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام این قدر باید این فیلم دست به دست بشه که ان شااااااااااالله امسال همه برای عیدغدیر اقاجانمون امیرالمومنین سنگ تموم بزارن عید قربان مبارک🌷🌷 @booyebaran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدیه معنوی امشب به زیارت آیت الله ناصری رحمت الله علیه رفتم و پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم از ایشان در خواست هدیه معنوی داشتم. بعد از آن دو تا پیام در گروهی دیدم این اولی است👇 🔻 نکته‌ی دیگر در مورد مرحوم ابوی رحمت الله علیه؛ اینکه رفقای خوبی در نجف نصیبشان شد. 🔸 این مطلب یادگار ایشان از نجف است که همراه خود، آورده بودند؛ یکی از آقایان نجف،به ابوی گفته که این آقا سیّد محمد کشمیری، خیلی به تو عنایت دارد! برو و هدیه‌ای معنوی و ارزشمند از او بگیر. 🔹 روزی درب خانه‌شان رفتم و خیلی به من محبّت کرد و با من گرم گرفت که حاج شیخ محمد! کجایی و چطوری و بچه‌ها چطورند و... گفتم که آقا، کسی به من سفارش کرده که بیایم و از شما، هدیه‌ای معنوی بگیرم. ایشان گفتند که اجازه بده و تأمّلی کردند. 🔸 فرمودند:حاج شیخ محمّد! من خودم وقتی گرفتار می‌شوم، از این هدیه و اسم، اثر دیده‌ام. ایشان فرموده بودند که در سفری که به کشور دیگری رفته بودم، هیچ آدرسی [از مقصد] نداشتم و این هدیه و اسمی که به تو می‌گویم را شروع کردم بگویم و گویا بادی، شروع به وزیدن کرد و بعداً‌ متوجّه شدم که در همان کوچه‌ و دربِ همان خانه‌ای هستم که به دنبالش بودم. 🔹 آن اسم که خود من هم از آن اثر دیده‌ام و تکرارش راه‌گشا است، ‌این است:«یا صاحب الزمان ادرکنی یا صاحب الزمان أغثنی». 🔸 این را آقا سیدمحمد کشمیری با خط خوش‌شان، برای ایشان نوشته بودند. ابوی،آن نوشته را از نجف به ایران آورده و از آن عکس گرفته بودند و تابلو کرده و به دوستان، هدیه می‌دادند. «یا صاحب الزمان ادرکنی یا صاحب الزمان أغثنی» ┄✧@nasery_ir @booyebaran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا