eitaa logo
نکات ناب آیت الله جوادی آملی
322 دنبال‌کننده
584 عکس
248 ویدیو
2 فایل
.بسم الله الرحمن الرحیم 🔍(قل اندعوا من دون الله ما لا ینفعنا ولا یضرنا و نرد علی اعقابنا بعد اذ هدانا الله کالذی استهوته الشیاطین فی الارض حیران..)‼ 📚تفسیر کامل هست مگر مطالبی که از حوصله عزیزان خارج باشد.... @R_seyedi313💬
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ" ⛓بحث: و             2⃣مبدأ فاعلی و قابلی و عِلل اعدادی آتش محسوس  🔎 آتش نامحسوس تنها به مبدأ فاعلی وابسته است و مانند سایر موجودهای غیرمادی نیازی به مبدأ قابلی و نیز سببِ اعدادی ندارد، لیکن گذشته از احتیاج قطعی به مبدأ فاعلی و نیاز مبرم به مبدأ قابلی، غالباً وابسته به سبب اِمدادی و علت اِعدادی است که آن مایه امداد و این پایه اِعدادْ، زمینه آتش یابی و اشتعال مبدأ قابلی مفروض مانند هیزم را فراهم می کند. 🔍یکی از آتش زنه و یکی از علل اِعداد آتش گیره است. آتش زنه همان طور که قبلاً اشاره شد چیزی است که با برخورد فنّی لازم منشأ تولّد آتش می شود؛ نظیر ماده کبریت. آتش گیره نیز، چیزی است که بر اثر ضخامت و دوام، اشتعال خود را در درازمدّت حفظ می کند و در حالی که مواد سوختی دیگر خاکستر می شود آن مشتعل است تا موادّ سوختی آینده از راه برسد و بر اثر برخورد با آن اشتعال گیرد. چنان هیزم ضخیمی که در درازمدّت در اجاقها می ماند آن را آتش گیره می گفتند. هر کدام از آتش زنه و آتش گیره سببِ اِمدادی و علتِ اِعدادی برای افروختن هیزم جدید یا مادّه سوختی تازه است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
7.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ پاسخ قاطع کارشناس عراقی به سوال مجری ضد ایرانی مبنی بر این که کجای این قرار دارد: 📍ایران آن طرفی است که سنگ در دست فلسطینی‌ها را به تبدیل کرد، ایران آن طرفی است که یمنی‌ها را صاحب فناوری موشک کرد و ایران همان طرفی است که قدرتی به گروه‌های عراقی داد که امروز می‌توانند را هدف قرار دهند... 🆔 @Kavoshmedia
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ" ⛓بحث: و            3⃣آتش زنه و آتش گیره در سوخت و سوز 💢 آتش نامحسوس، همان است که از آن به «حُطَمه» تعبیر و به « نار الله »  موسوم شده و از اطلاع و اشراف و سرکشی آن بر دلهای کافران گزارش داده شده است. البته برای آن آتش هم ممکن است شرایط و لوازم خاصی باشد. آتش محسوس که بدن را می سوزاند، مادّه سوختی آن، یعنی حَصَب و حَطَبْ، است؛ چنانکه گذشت، ولی برای آن می توان آتش گیره ای از خود انسان ترسیم کرد؛ زیرا برابر آیه « کلّما نضجت جلودهم بدّلناهم جلوداً غیرها لیذوقوا العذاب » ، پوستهای کافران سوخته و خاکستر می شود، لیکن استخوانها و عناصر محوری لحوم و شحوم همچنان باقی است تا پوستهای تازه با آتش استخوان و گوشت و چربی مشتعل شود. در این حال آن پوستی که بعداً می روید از عناصر محوری که قبلاً بوده شعله می گیرد؛ یعنی، اجزای محوری قبلی بر اثر دوام به منزله آتش گیره است و پوستهای تازه به مثابه هیزمهای نازل و کوچک که از آن آتش گیره های به جامانده طبق اراده الهی اشتعال می گیرد. اما آتش زنه بودن خود انسان کافرْ از حدیث بازگوشده از امیرالمؤمنین(علیه السلام) استظهار می شود. ⭕️ تذکّر: از آیه: « کلّما خَبَت زدناهم سعیراً » می توان فهمید که مشتعل می شود وگرنه می فرمود: «زدناها سعیراً»؛ یعنی، اشتعال در آیه به خود انسان اسناد داده شده، نه به آتش (دقت شود). بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥‌ موشک‌های ایرانی در جای اسرائیل 🔹‌‌پایگاه هوایی نواتیم که مرکز آموزشی و نگهداری از جنگنده F35 هست امن‌ترین نقطه اسرائیله. https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ" ⛓بحث: و               4⃣مراد از در قرآن 📢 گرچه در قرآن گروهی «حَصَب» و «حَطَبِ» دوزخ معرّفی شده اند، لیکن هیچ کدام از این عناوین نمی تواند عنوان وَقُود را در سنگ یا هیزم جهنم منحصر کند؛ زیرا بین ادله اثباتی عناوین یادشده تنافی نیست؛ چون همان طور که محتمل است مراد از وَقُود، مادّه سوختی نظیر هیزم باشد، محتمل است آتش زنه یا آتش گیره باشد؛ چنانکه جمع عناوین سه گانه (وقود، حَصَب، حَطَب) برای یک در سه حال ممکن است و همچنین توزیع آنها نسبت به افراد گوناگون ممکن خواهد بود؛ یعنی، برخی از صنادید شرک و سران الحاد، وقود به معنای آتش زنه باشند و عده ای از پیشوایان وَقُود به معنای آتش گیره باشند و گروهی از کافران نیز وقود به معنای هیزم دوزخ باشند. 📣آنچه بر اثر تناسب حکم و موضوع می توان حدس زد این است که که مردم را به آتش دعوت کرده اند: « وجعلناهم أئمّةً یدعون إلی النار »، به مثابه آتش زنه یا آتش گیره باشند و پیروان مقصّر آنها به منزله هیزم. سرّ این تناسب آن است که زمامدار الحاد در دنیا که مردم را به کفر و ارتداد فرامی خواند و به تعبیر قرآن کریم، جامعه را به سوی آتش جذب می کرد و در قیامت پیشاپیش دیگران قیام و اقدام دارد و پیروان خود را به دوزخ می برد: « ...فاتبعوا أمر فرعون وما أمر فرعون برشید٭ یقدم قومه یوم القیامة فأوردهم النار وبئس الورد المورود » می تواند در قیامت وقود به معنای آتش زنه یا آتش گیره پیروان مقصّر خود باشد. نموداری از وقود دوزخ در آیه: « إنّ الذین کفروا لن تغنی عنهم أموالهم ولا أولادهم من الله شیئاً وأُولئک هم وقود النار »   « کدأب آل فرعون والذین من قبلهم کذّبوا بآیاتنا فأخذهم الله بذنوبهم والله شدید العقاب » آمده است. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
.... امام خامنه ای : بنده به جد عزادارم، حادثه ای که اتفاق افتاد حادثه کوچکی نیست . فقدان حادثه کمی نیست و جدا ما را عزادار کرده است... https://eitaa.com/bourhan
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 📚تفسیر تسنیم 🧠استفاده برای 🎙علامه آملی 📖تفسیر سوره: 💎آیه۲۴"فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا وَلَن تَفْعَلُوا فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ" ⛓بحث: و            5⃣سرّ تقدیم «ناس» بر «حجارة» 📂 معبود باطل مانند فرعون گاهی از راه اغوا، اضلال، ارعاب، تهدید، تحدید، تجبیب و تطمیع از عوامل روانی، سیاسی، اقتصادی و مانند آن خود را بر عابد تحمیل می کند و کالای عبادت را از او به ثمن بخس می خرد. در این حال بدتر از عابد وَثَنی و صَنَمی است و زودتر به دوزخ می رود؛ چنانکه درباره فرعون گذشت و زمانی بر اثر جهل علمی یا جهالت عملی خود عابد مورد پرستش جاهلانه او قرار می گیرد؛ مانند اصنامْ و اوثانِ معهود. در این حال بدتر از معبود بوده و بیشتر از او عذاب می بیند. 📁 از این رو در آیه محل بحث « ناس »  بر « حجارة »  مقدم شد؛ چنانکه در آیه « إنّکم وما تعبدون... » و نیز در آیه «أُفّ لکم ولما تعبدون... »، پیش از معبود یاد شدند؛ گرچه تقدم ذکری چندان مؤثّر نیست، لیکن فی الجمله نشانه اهتمام به مطلب است. از این جا می توان استظهار کرد که آثار انسان مُتَوقّد بیش از آثار کبریت سیاه مُتّقِد است که در اشاره پنجم گذشت. بســـوے ظــــــــهور💫✨ 🍄🍄🍄🍄🍄🍄 📚تفسیر تسنیم 📬ایتا: https://eitaa.com/bourhan
13.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارشناسان عرب: 📍شگفت زده شدیم! امروز حد و اندازه واقعی قدرت نظامی ایران را متوجه شدیم و می‌توان گفت از لحاظ امنیتی این حمله ایران، هفت اکتبری جدید برای نتانیاهو رقم زد... 🆔 @Kavoshmedia