eitaa logo
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
1.1هزار دنبال‌کننده
270 عکس
205 ویدیو
7 فایل
✅محفلی برای اندیشیدن دغدغه‌های ذهنی و فکری دانیال بصیر دانشجوی دکتری فِرَق تشیع فقه و عرفان فلسفه و کلام تاریخ و سیاست کمی هم رسانه ارتباط: @danial_basir لینک: https://eitaa.com/joinchat/3961913545Cb5ab2d2c5e
مشاهده در ایتا
دانلود
Abdolreza Helali - Nahelatal Jesm.mp3
4.92M
ناحله الجسم یعنی نحیف و دلشکسته میری جوونی اما مادر پیری بهونه ی سفر می گیری باکیه العین یعنی بارون غصه ها می باره چشای مادر ما تاره @cafe_fekr
 کَانَ سَبَبُ وَفَاتِهَا أَنَّ قُنْفُذاً مَوْلَى عُمَرَ لَکَزَهَا بِنَعْلِ السَّیْفِ بِأَمْرِهِ، فَأَسْقَطَتْ مُحَسِّناً وَ مَرِضَتْ مِنْ ذَلِکَ مَرَضاً شَدِیداً، وَ لَمْ تَدَعْ أَحَداً مِمَّنْ آذَاهَا یَدْخُلُ عَلَیْهَا علّت شهادت فاطمه (ع)، این بود که قنفذ غلام عمر به دستور او با قبضه‌ی شمشیر به ایشان ضربتی زد که بر اثر آن، محسن را سقط کرد و در پی آن به شدّت، بیمار شد و نگذاشت تا کسانی که او را آزار داده بودند، وارد خانه‌اش شوند. دلائل الامامه: ۱۳۴ ضمن ح ۴۳ عنه البحار ۴۳: ۱۷ ح ۱۱٫ @cafe_fekr
به بچه‌ها سفارش کرده بود آرام گریه کنند. خودش اما وسط غسل، بلند زد زیر گریه... @cafe_fekr
[WWW.FOTROS.IR]ma1402060208.mp3
12.94M
کی ببینیم همو؟! کجا ببینیم همو؟! متی ترانا و نراک کربلا ببینیم همو زیبا میشم، منو می‌بینی برگ‌برگ میشم، تو رو می‌بینم احیا میشم، منو می‌بینی ذوق‌مرگ میشم، تو رو می‌بینم حاج محمود کریمی @cafe_fekr
رهبر انقلاب در دیدار خانواده آیت‌الله مصباح یزدی(ره): بزرگداشت جناب آقای مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیّت و ماها و همه است و بزرگداشت ایشان به معنای زنده نگه داشتن جهت‌گیری ایشان و راه ایشان است. ✅ مرحوم آقای مصباح (رضوان ‌الله ‌علیه) یک خصوصیّات منحصربه‌‌فردی داشتند که من در مجموعه‌ی فضلای برجسته‌ی قم که از قدیم می‌شناختیم، و حالا هم بحمدالله برکات بعضی‌شان ادامه دارد، نگاه می‌کنم، جامع این خصوصیّات را کسی مثل مرحوم آقای مصباح مشاهده نمی‌کنم؛ علم فراوان، فکر خوب و نوآور، بیان رسا و واضح، انگیزه‌ی تمام‌نشدنی و بی‌نظیر، خلقیّات و رفتارهای شایسته و برجسته، سلوک و معرفت و توجّه معنوی و مانند اینها؛ مجموع اینها را واقعاً انسان نمی‌تواند پیدا کند. اینها در آقای مصباح جمع بود. ۱۴۰۱/۱۰/۵ @cafe_fekr
آیت‌الله علیدوست، "دو ساعت و سی دقیقه" گفتگوی آقای جمشیدی و ده‌ها استدلال برای دفاع از اصل حجاب و قانون‌مندی آن را رها کرد و فقط به جمله‌ای که در خودِ فقه آمده و جمشیدی ناقل آن است، چسبید ولی در برابر نظرات روشنفکرانه بیژن عبدالکریمی چیزی نگفت و سکوت کرد!! @cafe_fekr
عن ام البنین (علیها السلام): «أخبِرنی عَن أبِی عَبدالله الحُسَین، …أولادی وَمَن تَحتَ الخَضراء کُلُّهُم فداءُ لأبی عَبدِاللهِ الحُسین» «بشیر از ابا عبدالله الحسین (ع) به من خبر بده! …» (منتهی المقال، ج 2، ص 70؛ تذکره الشهداء، ص 443) @cafe_fekr
4591_1561910965.mp3
13.23M
در شب زیارتی حضرت ارباب به یاد شهید سید رضی موسوی @cafe_fekr
عقده‌گشایی سیاسی با چاشنی جذابیت جنسی مستندِ تازه‌‌ ساخته شده از شمقدری که دست بدست در حال چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی است، چیزی جز یک مستند به نهایت، سخیف و زرد نیست. شاید در بدو امر حجاب بهانه است اما لایه‌های پنهان مستند ماموریتی برای تخریب و زدن انقلاب را دنبال می‌کند. تحریک روحانیت علیه انقلاب و دوگانه سازی کذاب، انگارسازی گسل بین انقلاب و جامعه روحانیت و به تعبیری "الغريق يتشبث بكل حشيش" چنگ به چیزی میزند تا علیه انقلاب نمایی را نشان دهد. علت‌العلل را خود جمهوری اسلامی معرفی می‌کند. اگر بی بی سی و منوتو ماموریتی برای ساخت مستند داشتند، همین حرف‌ها را می‌زدند. مبتذل‌ترین بخش مستند نیز اینجاست که کوشیده با جلوه‌گری زنان و دختران مکشفه، مخاطب را پای مستندش نگه دارد. موقعیت هم‌نشینی آن روحانی منفعل و گیج هم با مکشفه‌ها، حاصلش تحقیر و تمسخر روحانیت است. در واقع، روحانیت را آدم‌هایی معرفی کرده که در دعوای دروغین مردم با نظام، باید بفهمند که جانب مردم را بگیرند. یک برش به‌شدت گزینشی و تحریفی و غلط از جامعه. و یک روحانی که هرگز نماینده‌ی روحانیت نیست. و تصویری از نظام، که سیاه‌نمایی مطلق است. از نظر هنری و فنی که باید این اثر را تهوع دانست؛ به غایت غیرهنرمندانه و گل‌درشت و متظاهرانه و فرصت‌طلبانه. حداقل، نیروهای اصلی و سرشناس انقلاب، وارد بازی رسانه‌ای او نشوند و موضع‌گیری آشکار و رسمی نکنند. نباید در زمین خودش به او پاسخ داد. نباید او را جدی گرفت و به رسمیت شناخت. خواسته‌ای او همین است. @cafe_fekr
عمامه صورتی زیادی شور نیست بلکه مسموم است آدم‌ها، اغلب به تدریج تغییر می‌کند و ازاین‌رو، تغییرهای‌شان نامحسوس است. در نقطه‌ها و لحظه‌هایی از این شدنِ هویّتی، نشانه‌ها وضع دوپهلو و دوگانه دارند و از سردرگمی حکایت می‌کنند، اما چندی که بگذرد، علائم، یکنواخت می‌شوند و تغییر، تثبیت. البته چه‌بسا اهل دقّت و تأمّل در همان آغاز، سست‌عنصری و تلاطم را دریابند و حدس بزنند و در نهایت نیز همان شود که آنان گفتند. آدم‌های سطحی که عمق و غور ندارند، همواره مایۀ نگرانی هستند و نباید به آنها تکیه کرد. چرخش و تذبذب، همراه ذاتیِ اینان است؛ حتی اگر در نهایت نیز به یک سو متمایل نشوند. مشکل اصلی و عمده نیز به ضعف در مبانی فکری و ریشه‌های اعتقادی بازمی‌گردد که روزی، خودش را در قالب‌ استحاله و دگردیسی نشان می‌دهد. این مستندساز و امثال او، همواره در سطح زیسته‌اند و حیات فکری‌شان، جنس فکری نداشته است. امروز نیز می‌توان به روشنی، نشانگان تغییر بنیادی را در تفکر او مشاهده کرد و دریافت که او به رنگ دیگری‌ها درآمده است. خطِ روایی او در این مستند، تفاوت چندانی با دیگری‌‌ها ندارد؛ چه در صورت مسأله و چه در مخرج آن، او به اشتراک جدّی با دیگری‌ها رسیده است و فقط می‌خواهد این توافق را چندان آشکار نکند یا با نشانه‌های ناموازی، مخاطب را فریب بدهد. می‌خواهد سخن آخرش، رنگ صراحت نداشته باشد و خودش را افشا نکند. می‌خواهد مخاطب میان مفروضات ذهنی خودش، دست‌وپا بزند و به جایی نرسد. با این‌همه، روشن است که او چه می‌خواهد و در کدام جبهه است. او برخلاف منطقِ هنری، شعارش را در مستندش فریاد می‌زند که مقصر و متهم ردیف اوّل، خودِ نظام جمهوری اسلامی است و برخلاف بیانیه گام دوم، این نظام، نه‌فقط اسباب افزودن‌شدن عیار دین‌داری مردم را فراهم نکرده، بلکه در جهت گریزان‌کردن مردم به حرکت درآمده است. براین‌اساس، اکنون میان مردم و نظام، شکاف افتاده و مسأله، فراتر از مکشفه‌ها است. جامعه، دیگر خود را زیر سایۀ نظام تعریف نمی‌کند، بلکه از آن عبور کرده و به‌شدت دلسرد و غضبناک است. روحانیّت نیز بهتر است به جای سکوت یا همراهی با حاکمیّت، خود را در جبهۀ مردم بازتعریف کند و بر نظام بشورد و فریاد اعتراض برآورد. مسأله نیز این دولت و آن دولت نیست، بلکه فساد تا لایه‌های زیرین نظام نفوذ کرده است تا آنجا که می‌توان از منصوب مستقیم رهبر انقلاب نیز سخن به میان آورد... آش این مستند، زیادی شور نیست بلکه مسموم است. @cafe_fekr