eitaa logo
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
1.2هزار دنبال‌کننده
270 عکس
202 ویدیو
7 فایل
✅محفلی برای اندیشیدن دغدغه‌های ذهنی و فکری دانیال بصیر دانشجوی دکتری فِرَق تشیع فقه و عرفان فلسفه و کلام تاریخ و سیاست کمی هم رسانه ارتباط: @danial_basir لینک: https://eitaa.com/joinchat/3961913545Cb5ab2d2c5e
مشاهده در ایتا
دانلود
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
#مثنوی_خوانی نيست وَش باشد خيال اندر روان تو جَهانى بر خيالى بين روان بر خيالى صُلح‏شان و جَنگشان
بشنوید ای دوستان این داستان خود حقیقت نقد حال ماست آن بود شاهی در زمانی پیش ازین ملک دنیا بودش و هم ملک دین اتفاقا شاه روزی شد سوار با خواص خویش از بهر شکار یک کنیزک دید شه بر شاه‌راه شد غلام آن کنیزک پادشاه مرغ جانش در قفس چون می‌تپید داد مال و آن کنیزک را خرید چون خرید او را و برخوردار شد آن کنیزک از قضا بیمار شد آن یکی خر داشت و پالانش نبود یافت پالان گرگ خر را در ربود کوزه بودش آب می‌نامد بدست آب را چون یافت خود کوزه شکست شه طبیبان جمع کرد از چپ و راست گفت جان هر دو در دست شماست جان من سهلست جان جانم اوست دردمند و خسته‌ام درمانم اوست هر که درمان کرد مر جان مرا برد گنج و در و مرجان مرا جمله گفتندش که جانبازی کنیم فهم گرد آریم و انبازی کنیم هر یکی از ما مسیح عالمیست هر الم را در کف ما مرهمیست گر خدا خواهد نگفتند از بطر پس خدا بنمودشان عجز بشر ترک استثنا مرادم قسوتیست نه همین گفتن که عارض حالتیست ای بسا ناورده استثنا بگفت جان او با جان استثناست جفت هرچه کردند از علاج و از دوا گشت رنج افزون و حاجت ناروا آن کنیزک از مرض چون موی شد چشم شه از اشک خون چون جوی شد از قضا سرکنگبین صفرا فزود روغن بادام خشکی می‌نمود از هلیله قبض شد اطلاق رفت آب آتش را مدد شد همچو نفت ص 6 - بیت از بیت 35 - 54 📚در اینجا مولانا قصه عاشق شدن پادشاه بر کنیزکی را بیان می‌کند که پس از اینکه شاه عاشق کنیزک می‌شود، کنیز رنجور و بیمار شده و شاه برای رفع بیماری وی دست به تدبیر می‌زند و طبیبان را جمع میکنند تا برای کنیزش درمانی را بیاندیشند. 📚نکته مهمی که مولانا در اینجا به آن اشارت دارد این است که طبیبان به واسطه دستیابی به علوم پزشکی دچار غرور شده و توکل بر خداوند متعال را فراموش کرده‌اند لذا به خاطر عدم توکل به پروردگار از درمان کنیزک عاجز می‌شوند. استثنا: ان‌شاالله گفتن @masnavi_manavi @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«اپوزسیون» دلقک مسلک! جمهوری اسلامی ایران امروز با پدیده‌‌ای از «اپوزسیون» طرف است که طیف وسیعی از آنان، نه فهم عمیقی از مناسبات اجتماعی و سیاسی را دارا هستند و نه دلسوز سرزمین و هویت ایرانی می‌باشند، بلکه اینان کنش‌گران رسانه‌ای بوده‌اند که فقط به دنبال تامین معیشت خود بوده و برای جبران سرخوردگی که دچارش شده‌اند دست به مبارزه زده‌اند. این طیفِ «اپوزسیون» تمام هویت خود را از طریق رسانه‌های فارسی‌زبان عربی ـ غربی به دست آورده‌اند. در واقع اگر این رسانه‌ها نمی‌بودند و این چهره‌ها به عنوان دلقک و شومن و... در برنامه‌های این رسانه‌ها حضور پیدا نمی‌کردند، امروز جامعه، شناختی از این طیف نمی‌داشت‌. مخاطب ایرانی باید بداند که هریک از این بازیگران «اپوزسیون» چه نقشی را برای اربابان رسانه‌ای خود ایفا می‌کنند و در قبال این نمایش مضحک، چه تعهداتی به عهده رسانه‌ها گذاشته می‌شود. باید بداند و در خاطر داشته باشد، شبکه‌های فارسی‌زبان تحت نظر عربستان و اسرائیل و انگلیس و ... هدفی بالاتر از این نمایش مضحک با این بازیگران دلقک مسلک دنبال می‌کنند. دانیال بصیر پ.ن: این کلیپ برگرفته از برنامه 30 مهر جهان‌آرا با حضور داریوش سجادی است. @cafe_fekr
باستان‌‌گرایی، کهن گرایی یا آرکائیسم پدیده‌ای تک‌‌سلولی نیست که بتوان به راحتی نسبت به آن توصیفی انجام داد. شاید در ظاهر، این نوع نگرش را در یک گروه یا جریانی خلاصه کنیم و تمام نگرش‌ آنها را از تاریخ کهن و باستان، به یک سری تقریرها و خوانش‌های اغرارآمیز و مجیزگویی پادشاهان ایرانی تقلیل دهیم؛ اما باید توجه داشت این نگرش و طرفداران آن در حقیقت هریک متعلق به جریانات مختلفی هستند که دارای انواع و اقسام مختلفی می‌‌باشند و ویژگی و اهداف هر نحله متفاوت است. در یک دسته‌بندی کلی می‌توان گفت، برخی از این جریان‌ها به خاطر اختلالات روانی و روحی و سرخوردگی‌های که پیدا کرده‌اند و برای اینکه از قافله حرکت اجتماعی و سیاسی عقب نیافتند به میدان آمده و هر وقت و بی وقتی، دَم از شاهان ایرانی زده و بسیاری از اینان بی ‌آنکه اطلاعی دقیقی از گذشتگان داشته باشند خود را فرزندان پادشاهان معرفی می‌کنند. گروهی دیگر افرادی هستند که بخاطر گرایش‌های ضد دینی و صرفا برای مقابله با دین مبین اسلام، سنگری بنا نهاده و گفتارها و اعمالی باستانگرایانه که در تضاد با اسلام و دین باشد را انجام ‌می‌دهند. شاید دسته‌بندی گروه‌ها و جریانات را همینطور بشود ادامه داد اما آن‌‌چیزی که بیشتر از همه به ذهن متبادر می‌‌شود، برگشت این نگرش‌ها به همان بحث عقده‌‌ها، نارسایی‌‌ها و کمبود‌‌ها (شخصیتی، فردی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی) است که در جستجوی یک پناهگاه خیالی و موهوم می‌‌باشند تا تحت سایه‌‌ی آن به یک حس نجات، آزادی و رهایی نیل پیدا نمایند. مجموعه رسانه‌ای فکرت در پرونده «باستان‌گرایی» به دنبال پاسخ به این سوالات می‌باشد: ▪️بر اساس فلسفه تاریخ، گرایش یا ستیز با تاریخ یک کشور تا چه اندازه می‌‌تواند معقول جلوه کند؟ ▪️مهم‌‌ترین ویژگی‌‌ها و اهداف فعالیت جریان باستان‌گرایی چیست و چگونه تحلیل می‌شود؟ ▪️در مقام مقایسه بین جریان باستان‌‌گرایی و ایرانشهری چه تفاوت‌های ماهوی وجود دارد؟ ▪️تا چه اندازه می‌‌توان هویت ملی امروز مردم ایران را به تاریخ ایران باستان و فرهنگ آن گره زد؟ ▪️اندیشمندان انقلابی تا چه اندازه می‌‌توانند در این مسیر از فرهنگ و تمدن ایران باستان بهره بگیرند؟ دانیال بصیر، سردبیر رسانه اندیشه و آگاهی فکرت @Fekrat_Net @cafe_fekr
حدود چهل روز است که مملکت را با شعارهای پوشالی خود و با تحریک نوجوانان و جوانان،به آشوب و التهاب رسانده‌ و دقیقا در چهلمین روز درگذشت اسم رمز این ، بخش دیگری از متروپل آبادان فرو می‌ریزد و در صحن حرم شاهچراغ سه فرد مسلح با تیراندازی به سمت زوار، عده‌ای را به خاک خون می‌کشانند. @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
حدود چهل روز است که مملکت را با شعارهای پوشالی خود و با تحریک نوجوانان و جوانان،به آشوب و التهاب رسا
عادی سازی بحران! وقتی حدود چهل روز خط روایت در رسانه‌های وابسته به سعودی‌، صهیونیستی‌ و مرتب به کاخ ملکه الیزابت، کشته‌سازی‌ و رفتار خشونت‌آمیز پلس قرار می‌گیرد، می‌بایست بدانیم که دشمن در پشت پرده‌ی این بدنبال عادی سازی این پروژه‌ها برای مردم است. در جنگ شناختی ابتدا دشمن به دنبال این است که کشته‌سازی‌ و رفتار پلیس و نیروهای امنیتی با مردم را یک امر عادی و روزمره قلمداد کند تا به ناکارآمدی نظام برسد و سپس وارد فاز بعدی می‌شود و آن ایجاد التهاب توسط حمله‌های تروریستی (همانند حمله به حرم شاه چراغ) و القای جنگ داخلی (همانند حوادث کردستان و زاهدان) است. در این مرحله‌، بحران‌ و فاجعه را طوری روایتگری‌ می‌کند که از حدی گذشته و این بحران‌ها در کشور بسیار شده است. در این بخش پیشرفته‌ای از جنگ شناختی، این حس به جامعه القا می‌شود که بحران‌ها و فجایع، بحران‌های لاعلاجی هستند و دیگر درمانی ندارند پس نتیجه این می‌شود که اولا بایدبا واقعیت کنار آمد و ثانیا منتظر نفس‌های آخر و سقوط نظام باشیم. پس مراقب باشیم در این جنگ شناختی در پازل دشمن دست به مهره نشویم و این مسائل را عادی جلوه ندهیم. دانیال بصیر @cafe_fekr
مجموعه عکس و استوری برای همدردی با حادثه تروریستی حرم شاهچراغ و مقابله با خط روایت دشمن و جلوگیری از مصادره به مطلوب کردن از این حادثه به نفع خود. لطفا از هشتگ‌های و برای انتشار مطالب و مقابله با خط روایت دشمن استفاده نمایید. @cafe_fekr
🔺‏این نه «زن» است نه «زندگی» است نه «آزادی» این نتیجه‌ی توهمات و شایعات بی‌سند است این نتیجه‌ی جنبش بی‌مبنا و بی‌پایه است این نتیجه سواری‌دادنِ هشتگی به رجویست‌ها و تروریست‌هاست هشتگ بزنید و ببینید نتیجه‌ی توهماتِ دور از واقعیت تان را ‎ ✍️ @fatemedadashi_arani
حاج حسين یکتا: بچه‌ها مراقب باشید، به شهدا تمسک کنید، بصیرت‌تون رو بالا ببرید که ترکش نخورید! رابطه خودتون رو با خدا زیاد کنید؛ با اهل‌بیت یکی بشید و در این راه گوش به فرمان اونها باشید. سرگرد پاسدار شهید علی نظری ساعتی قبل در شهرستان ملایر در عملیات تعقیب و گریز آشوبگران به ضرب گلوله به درجه رفیع شهادت رسید شهید علی نظری متولد سال 1365 بود و یک فرزند دختر از وی یادگار مانده است . @cafe_fekr
هنگام شفق بود... دل خورشید خون شد @cafe_fekr
بعد از مناظره ، با موضوع «فرهنگ؛ از نظر تا عمل» که با حضور حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه و دکتر مهدی جمشیدی انجام شد، تحلیل‌های بسیاری از سوی رسانه‌های انقلابی و رسانه‌های روشنفکری و اصلاحطلبی، نسبت به این برنامه، نوشته شد و در فضای مجازی انتشار پیدا کرد. یکی از این تحلیل‌ها که بدون ذکر "نام نویسنده" منتشر شده بود و در نگاه اولیه، در حمایت و دفاع از جناب دکتر خسروپناه و در نقد "برنامه شیوه" به نظر می‌رسید را بنده با عنوان "نقل قول" در کانال کافه فکر، فوروارد کردم، ولی وقتی از شیطنت متن و تخریب دکتر خسروپناه پی بردم، پست را از کانال پاک کردم؛ لذا بنده بابت انتشار این پست از جناب حجت الاسلام دکتر خسروپناه که باعث ناراحتی و آزرده‌خاطر شدن ایشان شده است، عذرخواهی میکنم. وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ دانیال بصیر @cafe_fekr
عاملان حادثه تروریستی دیروز! 1- تمامی رسانه‌ها فارسی‌زبان وابسته به سعودی‌، اسرائیل و انگلیس (من و تو، اینترنشنال، رادیو فردا، صدای آمریکا و بی‌بی‌سی فارسی و... ) که با حمایت از اپوزیسیون شکسته خورده (تجزیه‌طلب، سلطنت‌طلب، مجاهدین و...) به دنبال عادی‌سازی بحران در ایران هستند. 2- الوات و اوباشی که همه‌ی همّ و غمشان آزادی حیوانی و قداره کشی و عربده در مکان‌های عمومی و خصوصی است. 3- فمنیست‌های وامانده و مبتذلی که سعی دارند، بنام ایفای حقوق زنان و شعار پوشالی "زن زندگی آزادی"، به دریدگی و هرزگی خود دست یابند. 4- تمامی کارگزارانی که که در طول 4 دهه از انقلاب، به دنبال ایجاد جامعه سرمایه‌داری و طبقاتی بودند و هستند و با عملکردشان باعث شدند حقیقت انقلاب و آرمان‌های آن به حاشیه‌رفته و و در بحث عدالت عقب بمانیم. 5- به قدرت‌رسیدن دولت‌های کارگزاران، اصلاحطلب و اعتدال که دستآوردی جز افزایش فشار تورمی و و تزریق اقتصاد لیبرالیستی چیزی نداشتند. 6- شومن‌ها و دلقک‌های که در دامن صدا و سیما جمهوری اسلامی رشد کردند و بعد از هر حادثه‌ای در برهه‌های انقلاب اسلامی کارشان ریختن نفتی بر این فشارهای مردمی بود. دانیال بصیر @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
🔹 گفتگو درباره مسئله مردمی سازی دولت در نسبت با آزادی 📅 21 تیر ماه 1401 📍سرای هنرواندیشه (سُها) ▪
دولت مردم آزادی- جلسه سوم.mp3
20.2M
🔹 گفتگو درباره مسئله مردمی سازی دولت در نسبت با آزادی 📅 29 تیر ماه 1401 📍سرای هنرواندیشه (سُها) ▪️ 🎵 عنوان: دولت-مردم-آزادی ⏱ مدت زمان 55 💾 حجم فایل19 MB @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
- می‌خوام ده بار دیگه تکرار کنم یادم نره، بخدا دختره ۵ سالش نشده بود! برشی از فیلم سینمایی به بهانه جنایت‌ شقاوت‌آمیز منافقین در حرم شاه‌چراغ @lightmedia @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
#مثنوی_خوانی بشنوید ای دوستان این داستان خود حقیقت نقد حال ماست آن بود شاهی در زمانی پیش ازین ملک
شه چو عجز آن حکیمان را بدید پابرهنه جانب مسجد دوید رفت در مسجد سوی محراب شد سجده‌گاه از اشک شه پر آب شد چون به خویش آمد ز غرقاب فنا خوش زبان بگشاد در مدح و دعا کای کمینه بخششت مُلک جهان من چه گویم چون تو می‌دانی نهان ای همیشه حاجت ما را پناه بار دیگر ما غلط کردیم راه لیک گفتی گرچه می‌دانم سرت زود هم پیدا کنش بر ظاهرت چون برآورد از میان جان خروش اندر آمد بحر بخشایش به جوش درمیان گریه خوابش در ربود دید در خواب او که پیری رو نمود گفت ای شه مژده حاجاتت رواست گر غریبی آیدت فردا ز ماست چونکه آید او حکیمی حاذقست صادقش دان کو امین و صادقست در علاجش سِحر مطلق را ببین در مزاجش قدرت حق را ببین چون رسید آن وعده‌گاه و روز شد آفتاب از شرق اخترسوز ش بود اندر منظره شه منتظر تا ببیند آنچه بنمودند سر دید شخصی فاضلی پرمایه‌ای آفتابی درمیان سایه‌ای می‌رسید از دور مانند هلال نیست بود و هست بر شکل خیال نیست‌وش باشد خیال اندر روان تو جهانی بر خیالی بین روان بر خیالی صلحشان و جنگشان وز خیالی فخرشان و ننگشان آن خیالاتی که دام اولیاست عکس مه‌رویان بستان خداست آن خیالی که شه اندر خواب دید در رخ مهمان همی آمد پدید شه به جای حاجبان فا پیش رفت پیش آن مهمان غیب خویش رفت هر دو بحری آشنا آموخته هر دو جان بی دوختن بر دوخته گفت معشوقم تو بودستی نه آن لیک کار از کار خیزد در جهان ای مرا تو مصطفی من چو عمر از برای خدمتت بندم کمر ص 7 - بیت از بیت 55 - 77 📚در این قسمت وقتی پادشاه ناکارآمدی پزشکان و علم تجربی را مشاهده کرد، به سمت طبیب حقیقی رفته و متوسل به خداوند متعال می‌شود. 📚وقتی شاه با نیت خالص به درگاه الهی متوسل می‌شود از عالم غیب، هاتفی وی را به طبیب و حکیمی حاذق وعده می‌دهد که حکیم بیماری کنیزک را درمان خواهد کرد. @masnavi_manavi @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
#مثنوی_خوانی شه چو عجز آن حکیمان را بدید پابرهنه جانب مسجد دوید رفت در مسجد سوی محراب شد سجده‌گاه
خوانش مثنوی معنوی- دانیال بصیر.mp3
2.72M
خوانش مثنوی معنوی 🎵 اول بیت 55 - 77 عنوان: ظاهر شدن عجز حکیمان از معالجهٔ کنیزک و روی آوردن پادشاه به درگاه اله و در خواب دیدن او ولیی را ⏱ مدت زمان 2:49 💾 حجم فایل 2.59 MB @masnavi_manavi @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهرت بر جهان ما اثر می‌گذارد و آدم‌ها مدام از خود می‌پرسند چرا مثل ستاره‌ها نمی‌توانند معروف باشند. همیشه افراد عاشق آدم‌های مشهور می‌شوند و سخنان آنها را قبول می‌کنند. مستند «باشگاه شهرت» روایتی از چگونگی به شهرت رسیدن سلبریتی‌ها از جمله: الیزابت تیلور، چارلی چاپلین، مرلین مونرو، جرج بست، دیوید بکهام و افرادی که در زمینه‌ی ثروت و قدرت سرآمد هستند مانند دونالد ترامپ… در زمان‌های مختلف را بررسی می‌کند و تأثیرهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی هر سلبریتی را در دوره‌های مختلف بر روی جامعه بررسی می‌کند. در بخشی از مستند باشگاه شهرت آمده است: ستاره به عنوان اصلی ترین هدف هواداران در می‌آید. و او را به عنوان خدایی انسان نما تبدیل می شود و هوادار افراطی برای او جان هم می دهد. ما با همیشه زندگی ایده ال که در سر می پروریم فاصله داریم. سلبریتی ها خود ایده آل ما هستند. @Fekrat_Net @cafe_fekr