eitaa logo
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
1.2هزار دنبال‌کننده
270 عکس
202 ویدیو
7 فایل
✅محفلی برای اندیشیدن دغدغه‌های ذهنی و فکری دانیال بصیر دانشجوی دکتری فِرَق تشیع فقه و عرفان فلسفه و کلام تاریخ و سیاست کمی هم رسانه ارتباط: @danial_basir لینک: https://eitaa.com/joinchat/3961913545Cb5ab2d2c5e
مشاهده در ایتا
دانلود
حاج حسين یکتا: بچه‌ها مراقب باشید، به شهدا تمسک کنید، بصیرت‌تون رو بالا ببرید که ترکش نخورید! رابطه خودتون رو با خدا زیاد کنید؛ با اهل‌بیت یکی بشید و در این راه گوش به فرمان اونها باشید. سرگرد پاسدار شهید علی نظری ساعتی قبل در شهرستان ملایر در عملیات تعقیب و گریز آشوبگران به ضرب گلوله به درجه رفیع شهادت رسید شهید علی نظری متولد سال 1365 بود و یک فرزند دختر از وی یادگار مانده است . @cafe_fekr
هنگام شفق بود... دل خورشید خون شد @cafe_fekr
بعد از مناظره ، با موضوع «فرهنگ؛ از نظر تا عمل» که با حضور حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه و دکتر مهدی جمشیدی انجام شد، تحلیل‌های بسیاری از سوی رسانه‌های انقلابی و رسانه‌های روشنفکری و اصلاحطلبی، نسبت به این برنامه، نوشته شد و در فضای مجازی انتشار پیدا کرد. یکی از این تحلیل‌ها که بدون ذکر "نام نویسنده" منتشر شده بود و در نگاه اولیه، در حمایت و دفاع از جناب دکتر خسروپناه و در نقد "برنامه شیوه" به نظر می‌رسید را بنده با عنوان "نقل قول" در کانال کافه فکر، فوروارد کردم، ولی وقتی از شیطنت متن و تخریب دکتر خسروپناه پی بردم، پست را از کانال پاک کردم؛ لذا بنده بابت انتشار این پست از جناب حجت الاسلام دکتر خسروپناه که باعث ناراحتی و آزرده‌خاطر شدن ایشان شده است، عذرخواهی میکنم. وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ دانیال بصیر @cafe_fekr
عاملان حادثه تروریستی دیروز! 1- تمامی رسانه‌ها فارسی‌زبان وابسته به سعودی‌، اسرائیل و انگلیس (من و تو، اینترنشنال، رادیو فردا، صدای آمریکا و بی‌بی‌سی فارسی و... ) که با حمایت از اپوزیسیون شکسته خورده (تجزیه‌طلب، سلطنت‌طلب، مجاهدین و...) به دنبال عادی‌سازی بحران در ایران هستند. 2- الوات و اوباشی که همه‌ی همّ و غمشان آزادی حیوانی و قداره کشی و عربده در مکان‌های عمومی و خصوصی است. 3- فمنیست‌های وامانده و مبتذلی که سعی دارند، بنام ایفای حقوق زنان و شعار پوشالی "زن زندگی آزادی"، به دریدگی و هرزگی خود دست یابند. 4- تمامی کارگزارانی که که در طول 4 دهه از انقلاب، به دنبال ایجاد جامعه سرمایه‌داری و طبقاتی بودند و هستند و با عملکردشان باعث شدند حقیقت انقلاب و آرمان‌های آن به حاشیه‌رفته و و در بحث عدالت عقب بمانیم. 5- به قدرت‌رسیدن دولت‌های کارگزاران، اصلاحطلب و اعتدال که دستآوردی جز افزایش فشار تورمی و و تزریق اقتصاد لیبرالیستی چیزی نداشتند. 6- شومن‌ها و دلقک‌های که در دامن صدا و سیما جمهوری اسلامی رشد کردند و بعد از هر حادثه‌ای در برهه‌های انقلاب اسلامی کارشان ریختن نفتی بر این فشارهای مردمی بود. دانیال بصیر @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
🔹 گفتگو درباره مسئله مردمی سازی دولت در نسبت با آزادی 📅 21 تیر ماه 1401 📍سرای هنرواندیشه (سُها) ▪
دولت مردم آزادی- جلسه سوم.mp3
20.2M
🔹 گفتگو درباره مسئله مردمی سازی دولت در نسبت با آزادی 📅 29 تیر ماه 1401 📍سرای هنرواندیشه (سُها) ▪️ 🎵 عنوان: دولت-مردم-آزادی ⏱ مدت زمان 55 💾 حجم فایل19 MB @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
- می‌خوام ده بار دیگه تکرار کنم یادم نره، بخدا دختره ۵ سالش نشده بود! برشی از فیلم سینمایی به بهانه جنایت‌ شقاوت‌آمیز منافقین در حرم شاه‌چراغ @lightmedia @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
#مثنوی_خوانی بشنوید ای دوستان این داستان خود حقیقت نقد حال ماست آن بود شاهی در زمانی پیش ازین ملک
شه چو عجز آن حکیمان را بدید پابرهنه جانب مسجد دوید رفت در مسجد سوی محراب شد سجده‌گاه از اشک شه پر آب شد چون به خویش آمد ز غرقاب فنا خوش زبان بگشاد در مدح و دعا کای کمینه بخششت مُلک جهان من چه گویم چون تو می‌دانی نهان ای همیشه حاجت ما را پناه بار دیگر ما غلط کردیم راه لیک گفتی گرچه می‌دانم سرت زود هم پیدا کنش بر ظاهرت چون برآورد از میان جان خروش اندر آمد بحر بخشایش به جوش درمیان گریه خوابش در ربود دید در خواب او که پیری رو نمود گفت ای شه مژده حاجاتت رواست گر غریبی آیدت فردا ز ماست چونکه آید او حکیمی حاذقست صادقش دان کو امین و صادقست در علاجش سِحر مطلق را ببین در مزاجش قدرت حق را ببین چون رسید آن وعده‌گاه و روز شد آفتاب از شرق اخترسوز ش بود اندر منظره شه منتظر تا ببیند آنچه بنمودند سر دید شخصی فاضلی پرمایه‌ای آفتابی درمیان سایه‌ای می‌رسید از دور مانند هلال نیست بود و هست بر شکل خیال نیست‌وش باشد خیال اندر روان تو جهانی بر خیالی بین روان بر خیالی صلحشان و جنگشان وز خیالی فخرشان و ننگشان آن خیالاتی که دام اولیاست عکس مه‌رویان بستان خداست آن خیالی که شه اندر خواب دید در رخ مهمان همی آمد پدید شه به جای حاجبان فا پیش رفت پیش آن مهمان غیب خویش رفت هر دو بحری آشنا آموخته هر دو جان بی دوختن بر دوخته گفت معشوقم تو بودستی نه آن لیک کار از کار خیزد در جهان ای مرا تو مصطفی من چو عمر از برای خدمتت بندم کمر ص 7 - بیت از بیت 55 - 77 📚در این قسمت وقتی پادشاه ناکارآمدی پزشکان و علم تجربی را مشاهده کرد، به سمت طبیب حقیقی رفته و متوسل به خداوند متعال می‌شود. 📚وقتی شاه با نیت خالص به درگاه الهی متوسل می‌شود از عالم غیب، هاتفی وی را به طبیب و حکیمی حاذق وعده می‌دهد که حکیم بیماری کنیزک را درمان خواهد کرد. @masnavi_manavi @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
#مثنوی_خوانی شه چو عجز آن حکیمان را بدید پابرهنه جانب مسجد دوید رفت در مسجد سوی محراب شد سجده‌گاه
خوانش مثنوی معنوی- دانیال بصیر.mp3
2.72M
خوانش مثنوی معنوی 🎵 اول بیت 55 - 77 عنوان: ظاهر شدن عجز حکیمان از معالجهٔ کنیزک و روی آوردن پادشاه به درگاه اله و در خواب دیدن او ولیی را ⏱ مدت زمان 2:49 💾 حجم فایل 2.59 MB @masnavi_manavi @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهرت بر جهان ما اثر می‌گذارد و آدم‌ها مدام از خود می‌پرسند چرا مثل ستاره‌ها نمی‌توانند معروف باشند. همیشه افراد عاشق آدم‌های مشهور می‌شوند و سخنان آنها را قبول می‌کنند. مستند «باشگاه شهرت» روایتی از چگونگی به شهرت رسیدن سلبریتی‌ها از جمله: الیزابت تیلور، چارلی چاپلین، مرلین مونرو، جرج بست، دیوید بکهام و افرادی که در زمینه‌ی ثروت و قدرت سرآمد هستند مانند دونالد ترامپ… در زمان‌های مختلف را بررسی می‌کند و تأثیرهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی هر سلبریتی را در دوره‌های مختلف بر روی جامعه بررسی می‌کند. در بخشی از مستند باشگاه شهرت آمده است: ستاره به عنوان اصلی ترین هدف هواداران در می‌آید. و او را به عنوان خدایی انسان نما تبدیل می شود و هوادار افراطی برای او جان هم می دهد. ما با همیشه زندگی ایده ال که در سر می پروریم فاصله داریم. سلبریتی ها خود ایده آل ما هستند. @Fekrat_Net @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
#سرمقاله باستان‌‌گرایی، کهن گرایی یا آرکائیسم پدیده‌ای تک‌‌سلولی نیست که بتوان به راحتی نسبت به آن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کوروش کیست؟ ایران یکی از ارکان مهم جهان اسلام است و برای رهایی از عقب ماندگی احیای کوروش که هیچ دسترسی به آن نیست راه پیشروانه نیست. به عقیده برخی صاحبنظران کوروش یا همان ذوالقرنین یکی از انبیاء الهی بوده است و در سنت توحیدی جایگاه رفیعی دارد ولی کوروشی که اورینتالیست‌ها برای افکار عمومی برساخته‌اند یک برساختی دوگانه است در برابر افسانه‌های مصری و اساطیر بابلی است تا امت اسلامی تجربه‌های تاریخی و زیسته خود را مزخرف بپندارد و گوش به سخنان کاهنان شرق‌شناس بدهد و هویت ناسیونالیستی خود را در قالب‌های اساطیری برسازد. این جاعلان هویت وطنی در نشریات زنجیره ای کوروش را بر جای محمد(ص) و علی(ع) می نشانند بی آنکه آگاه باشند هیچ مرزبانی در شب های سرد و برفی در کوه های کردستان و آذربایجان و روزهای گرم بلوچستان با یاد کوروش اورینتالستی به پاسبانی از این مرز و بوم نپرداخته است. https://eitaa.com/radiofekrat @cafe_fekr
تفکرِ برهنگی دستپخت کیست؟ امروز صحبت‌های آرش حیدری به اصطلاح جامعه‌شناس، در فضای مجازی وایرال شد و در بیاناتی شاذ و کم خردانه اظهار داشت که "به‌صراحت می‌گویم که برهنگی به معنای جنسی‌کردن همه‌چیز مسئله اصلی منتقدان این حرکت اعتراضی بوده است، نه فعالان آن. اتفاقا اینجا مسئله دارد وارونه می‌شود."؛ خواستم ابتدا به این سخنانش واکنشی نشان ندهم ولی وقتی دست به دست شدن کلیپ را در فضای مجازی دیدم بر آن شدم پاسخی داده باشم. باید بگویم؛ معضل این نیست که منتقدان و مخالفان شما اینگونه فکر می‌کنند یا نمی‌کنند، بلکه مسئله این است که از اولین روزهای این اغتشاشات، تمامی شعارهای شما و اعوان و انصارتان، سمت و سوی برهنگی داشته است و این نیازی به تحلیل و بررسی ندارد. به نظر می‌رسد به جای این فرافکنی‌ها و بجای این نظرات شاذ و نادر، افسارِ گسیخته افرادی که در کف خیابان و دانشگاه رها شده‌اند و تمامی همّ و غمشان به ثمر رسیدن این بیت است که " دوست دارم تا شبی مهمان آغوشت شوم/یا که همچون حلقه‌ای آویزه‌ی گوشت شوم" را بگیرید که جایی برای نظراتتان باقی بماند. در ضمن این نوجوانان و جوانانی که امروز در کف خیابان به دنبال انقلاب هستند و حضرتعالی و امثالهم نیز رهبری نهضت پوشالی را به عهده گرفته‌اید، قبل از آنکه شناختی به فلسفه اگزیستانسیالیسم و نظرات اسپینوزا داشته باشند، قبل از درکِ ادبیات، شعر، سینما، موسیقی، زیبایی و سیاست و فرهنگ و جامعه، گرفتار دنیای مجازی بودند که در دوران هشت‌ساله پرزیدنت روحانی، یله و رها شده بود و برهنگی و مسائل جنسی در ضمیر ناخودآگاه‌شان را چنان پر رنگ و پر اهمیت کرده که این بیانات نمی‌تواند تطهیری بر آن باشد. راستی فراموش نمی‌کنیم که این آدم‌ها، امروز بیشتر از هرچیزی، دستپخت و محصول تفکر لیبرالیستی است که پایه و اساس آن در دولت‌های کارگزاران، اصلاحات و اعتدال پی‌ریزی شد و سالیان سال ذهن و روح آنان را با همین اندیشه‌ها گروگان گرفتید. تفکر و اندیشهِ برهنگی محصول اندیشه شماست که لذا چه زیبا فرمود "گندم از گندم بروید جو ز جو" دانیال بصیر @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
تفکرِ برهنگی دستپخت کیست؟ امروز صحبت‌های آرش حیدری به اصطلاح جامعه‌شناس، در فضای مجازی وایرال شد و
آیا حقیقت انسان به بدنمندی اوست؟ استاد پارسانیا آیا حقیقت انسان به بدن و بدنمندی اوست یا علاوه بر این، مستغرق در بعد ثابت هم هست؟ اینکه انسان زمان را درک می‌کند و درک زمان دلیل بر این است که لایه ثابت و مجردی هم دارد و آن هم انسان است و بدن هم البته اوست و بخشی از اوست و این وجوه مختلف را هم دارد اما امپریسیسم و حس گرایان، همه واقعیت انسان را در همین بعد محسوس می‌دانند. بدن زمانمند و مکانمند است؛ زمان بر بدن می‌گذرد؛ اما شیئی که مستغرق در زمان باشد و همه حقیقتش زمانی باشد؛ درک زمان را نمی‌تواند داشته باشد؛ چون با زمان همه چیزش حرکت می‌کند که اگر اینگونه باشد چطور شما زمان را درک می‌کنید؟ فیلسوفان غربی نیز متوجه شده اندکه درک زمان، خودش زمانی است؛ کانت چون واقعیت را به واقعیت محسوس محدود می‌کند می‌گوید: درک زمان و مکان مربوط به عالم واقع نیست و از ذهن انسان است. این در بیرون واقع و سطحی از واقعیت انسان است که وجود دارد؛ از این رو چون واقع را در بیرون، صورت می‌دهیم؛ صورت‌هایی که نمی‌تواند واقعی باشد، از این جهت، چون این صُوَر برای واقع نیست و ما هستیم که این صور را به واقع می‌افکنیم؛ بنابراین وقتی از واقع خودش می‌خواهد شروع کند، از بدن خودش شروع می‌کند و ادعا می‌کند بخشی از ما واقعی است که حس تأیید می‌کند. «وجود اِمّا ثابت اِمّا مُتحرک» و انسان هر دو لایه وجود را در حضور خودش می‌بیند و حضور خودش را از لایه ثابت می‌بیند و اگر ثبات نداشت، تحرک و درک زمان و درک حرکت را نمی‌توانست بفهمد؛ و گرنه اگر خودش در حرکت بود؛ گذشته که‌ گذشت و باید در حال زیست کند. بالاخره معنای وجود؛ معنایی است که سَیَلان و زمان را هم می‌گیرد، یعنی نمی‌توانید بگویید جایی که سَیَلان است؛ واقعیت ندارد، اینگونه نیست بلکه حظی از واقعیت را دارد، همان گونه که ثبات دارد، همین که زمان را درک می‎کنید، همین درک نشاندهنده این است که ما یک وجودِ غیرزمانی داریم. اغلب فیلسوفان، حقایق عقلی و اثبات اینکه ما هستی مجرد داریم را از درک و ادراک انسان شروع می‌کردند؛ همینکه ما معانی عقلی را داریم و این معانی نمی‌توانند محسوس باشند و با حس درک نمیشوند، پس ما یک حسِّ غیرحسی هم داریم؛ ابن سینا در اول نَمَط چهارم می‌گوید: عده‌ای می‌گویند هرچه هست محسوس است و آنچه محسوس نیست؛ نیست، اما من از نگاه به محسوس و حکمی که راجع به محسوس می‎کنیم، ثابت می‌کنم یک امر غیرمحسوس هم داریم. @parsania_net @cafe_fekr
خوانشی از یک عکس این عکس کودکِ زباله گرد با آن گونی پاره را هر رسانه‌ای می‌تواند براساس جهانی که برای مخاطب خود می‌سازد، تفسیر و خوانش کند و در نهایت بهره خود را ببرد اما آنچه از این عکس به ذهن متبادر می‌شود و به طور صریح و آشکار معنایی را به مخاطب القا می‌کند، غیرت و شعور این کودک نسبت به کشور و پرچم ایران است. شعور و غیرتی که در این چند روز اخیر، عده‌ای روشنفکر، استاد و کارشناس و دلقک و شومن و سلبریتی و خودباخته و منفعت طلب، فاقد آن بودند و در قضایای پیش آمده حسابی قافیه را باختند. عده‌ای که برای سرنگونی و تجزیه این سرزمین، چنگ به هر ریسمان پوسیده‌ سعودی، صهیونیستی، انگلیسی زنند تا شاید در این وادی لقمه نانی نصیبشان گردد. در ضمن از این عکس، تصویری دیگری به ذهن خطور می‌کند و آن تصویری ناشاد از بی‌عدالتی و تبعیض از جامعه طبقاتی است که دستپختِ تفکر لیبرالیستی و پرت و پلاهای آدام اسمیت‌ها و نیلی‌ها و اقتصاددانهایست که تفکرشان را در دانشگاه‌ها نهادینه کردند سپس پایه و اساس آن را در دولت‌های کارگزاران و اصلاحات پی‌ریزی نمودند و دولت اعتدال به اوج خود رساندند. یک روی این تصویر غیرت ایرانی را نمایش می‌دهد ولی روی دیگرش حتما ناکارآمدی مسئولینی را بازتاب می‌کند که انقلاب را در موضوع عدالت سالیان سال به عقب کشاندند. پ.ن: مقام معظم رهبری: ما دهه‌ چهارم انقلاب را دهه‌ «پیشرفت و عدالت» نام‌گذاری کردیم؛ «پیشرفت» به‌معنای واقعی کلمه در کشور اتفاق افتاده است. «عدالت» را نمی‌گویم، درباره‌ عدالت ما عقب‌مانده هستیم؛ خودمان اعتراف می‌کنیم. دانیال بصیر @cafe_fekr
دشمن پدر، دوستِ پسر نمی‌شود. کسی که علیه گروهت است، علیه تو هم هست. کسی که دشمن عقاید و باورهایت است دشمن تو هم هست. اگر تو دشمنت را دشمن ندانی، انسان بخشنده و مهربانی نیستی بلکه احمقی. زیرا گرگ هرگز گوسفند را دوست نمی‌بیند. اگر گوسفند هم باشی، کسی نمی‌گوید بسیار سربه‌زیر و عاقل است بلکه زمانش که رسید تو را برای سر بریدن می‌برند. دانا نوزر جاف @cafe_fekr
این یک نبرد تمام عیار است نبرد بین خیر و شر زندگی و مرگ زیبایی و زشتی عشق و نفرت شرافت و بی عفتی ارجمندی و ذلت پاکنژادی و بد نژادی وارستگی و وابستگی آزادگی و بندگی جاودانگی و فراموشی شما در کدام سمت این نبرد هستید؟ در هر سمت از نبرد هستید فریاد بزنید اما سکوت نکنید چرا که @cafe_fekr
میگه موشک و پهپاد ندید به اوکراین تو حافظه تاریخی مردمش میمونه اتفاقا میگم تو حافظه تاریخی تو هم بمونه اوکراین یکی از پایگاه‌های اصلی آزمایشگاه های بیولوژیکی امریکاست اوکراین یکی از زراد خانه های اتمی شوروی بود اوکراین طی ۸ سال اخیر نزدیک به ششصد هزار نیروی ارتشی رو آموزش داد فقط برای جنگ با روسیه آموزش توسط ناتو و آمریکا در حافظه ی تاریخی مردمش بمونه غرب با چه وعده هایی ملت رو سپر خودشون کردند در حافظه ی تاریخی اونها بمونه یک دلقک غربگدا با تکیه بر کد خدا کشورش رو نابود کرد حافظه ی تاریخی همه مردم دنیا ثبت شده اونهایی که دشمن ما و حامی صدام بودند حامی داعش حامی طالبان حامی حاکم عربستان امارات قطر و رژیم صهیونیستی امروز حامی اوکراینه و اوکراین دشمن ماست فرقی با صدام نداره هم موشک میدیم هم پهپاد میدیم هم کمک مستشاری میکنیم به هیچ احدی ربط نداره چیزی که برای شما خوبه برای ما بده چطور غرب یک کشور و مردمش رو سپر خودش کرد ولی ما برای منافع خودمون از متحد مون حمایت نکنیم @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمام سخن همین است که جناب حسین علیزاده می فرماید: ‏"من تو وطنم مبارزه نمیکنم علیه وطنم من تو وطنم مبارزه میکنم برای وطنم" @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
#مثنوی_خوانی شه چو عجز آن حکیمان را بدید پابرهنه جانب مسجد دوید رفت در مسجد سوی محراب شد سجده‌گاه
از خدا جوییم توفیق ادب بی‌ادب محروم گشت از لطف رب بی‌ادب تنها نه خود را داشت بد بلک آتش در همه آفاق زد مایده از آسمان در می‌رسید بی‌شری و بیع و بی‌گفت و شنید درمیان قوم موسی چند کس بی‌ادب گفتند کو سیر و عدس منقطع شد خوان و نان از آسمان ماند رنج زرع و بیل و داس‌مان باز عیسی چون شفاعت کرد حق خوان فرستاد و غنیمت بر طبق مائده از آسمان شد عائده چون که گفت انزل علینا مائده باز گستاخان ادب بگذاشتند چون گدایان زله‌ها برداشتند لابه کرده عیسی ایشان را که این دایمست و کم نگردد از زمین بدگمانی کردن و حرص‌آوری کفر باشد پیش خوان مهتری زان گدارویان نادیده ز آز آن در رحمت بریشان شد فراز ابر بر ناید پی منع زکات وز زنا افتد وبا اندر جهات هر چه بر تو آید از ظلمات و غم آن ز بی‌باکی و گستاخیست هم هر که بی‌باکی کند در راه دوست ره‌زن مردان شد و نامرد اوست از ادب پرنور گشته‌ست این فلک وز ادب معصوم و پاک آمد ملک بد ز گستاخی کسوف آفتاب شد عزازیلی ز جرات رد باب ص 8 - بیت از بیت 78 - 92 📚 در خصوص ادب نسبت به پروردگار مولانا مباحثی را مطرح می‌کند که اشاراتی به قوم موسی ع می‌کند که مطابق روایات پس از خروج از مصر به مدت چهل سال در سرزمین تیه سرگردان ماندند و خداوند نعمت‌های بسیاری را فرستاد ولی این قوم ناشکری کرد و آن نعمت آسمانی منقطع شد. در آیه 61 بقره این داستان بیان شده است. 📚بیان این داستان‌ها از زبان مولانا در وسط قصه پادشاه و کنیزک، صرفا بیان داستان نیست بلکه اشاره به این نکته دارد که تمامی مشکلات از ناحیه خود انسان است . زله: باقی مانده غذا فراز: بسته، باز: در بیت به معنای اولاست عزازیل: ابلیس @masnavi_manavi @cafe_fekr
کافه فکر | دانیال بصیر🇵🇸
#مثنوی_خوانی از خدا جوییم توفیق ادب بی‌ادب محروم گشت از لطف رب بی‌ادب تنها نه خود را داشت بد بلک آ
خوانش مثنوی معنوی 2.mp3
3.26M
خوانش مثنوی معنوی 🎵 ص 8 - بیت از بیت 78 - 92 عنوان: از خداوند ولی‌التوفیق در خواستن توفیق رعایت ادب در همه حالها و بیان کردن وخامت ضررهای بی‌ادبی ⏱ مدت زمان 2:42 💾 حجم فایل 3.11 MB @masnavi_manavi @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی به گذشته می‌نگریم و تراث ایرانی - اسلامی را ورق می‌زنیم با این واقعیت روبرو می‌شویم که در فرهنگ ایرانی، سلبریتی با کارکرد امروزیَش اصلا وجود نداشته و این فرهنگ پذیرا همچون پدیده‌ای نبوده؛ ولی بالعکس فرهنگ ایرانی پدیده‌های مانند پهلوان، عیار و حتی قهرمان به معنای جوانمرد را جزو لاینفک فرهنگ خود می‌دانسته است. در این گفتگوی اینترنتی که رفقای خودم با هوشنگ امیراحمدی؛ مدیر مرکز مطالعاتی خاورمیانه در آمریکا داشتند به مسئله نقش پدیده سلبریتی در راه‌بری مردم در حوادث اخیر پرداختند که اشاره می‌شود که در فرهنگ ایران به جای سلبریتی، قهرمان و جوانمرد داریم. تختی‌ها و نامجوها هیچ وقت سلبریتی نیستند بلکه قهرمان‌اند. در جایی دیگر به این موضوع می‌رسد که در ایران خیلی ساده می‌شود سلبریتی شد اما در غرب اینگونه آسان نیست. سلبریتی علاوه بر زیبایی و شهرتی که دارد، در امور خیریه هم شرکت می‌کند و باید دستاوردهایی داشته باشد. @Fekrat_Net @cafe_fekr