eitaa logo
کانون اندیشه جوان
303 دنبال‌کننده
882 عکس
498 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 را می‌توان در دو شکل عمده یعنی افراطی و اعتدالی بررسی نمود. ایمان گرایی افراطی شکلی از ایمان گرایی است که می توان (ضد عقل) دانست که در آن و با هم ضدیت دارند و یکدیگر را برنمی‌تابند. ایمان گرایی اعتدالی که (غیر عقلی) است و بر این باور نیست که ایمان و عقل در تضادند، بلکه می گوید ایمان و عقل حوزه ای متفاوت و مجزا دارند. 🔶 ایمان گرایی در عصر حاضر در غرب، گرایش و جریانی نیرومند و پردامنه است که بسیاری از متکلمان و فیلسوفان دین را در برگرفته است. به نظر می‌رسد علتی که در دنیای مسیحی، زمینه را برای خردگریزی و خردستیزی در دین و روی آوردن به ایمان گرایی مهیا می‌کند، ناسازگاری برخی از آموزه های اصلی با اصول عقلانی است که نمی‌توان تبیین عقلانی روشن و محکمه پسندی از آنها به دست آورد. 💢 در این تفکر، تنوع و تکثر ادیان لحاظ نشده است. به عبارتی قبول کنیم که ایمان، یک حرکت شورمندانه است؛ اما بدون معیارهای عقلانی چگونه تصمیم بگیریم که به کدام دین از ادیان موجود، ایمان بیاوریم؟! 📖 کتاب از به قلم 📌@canoon_org
🔶 یکی از موضوعات قانون اساسی که تا کنون از سوی قانون گذار عادی نسبت به آن اقدامی صورت نگرفته موضوع اصل ۱۶۸ قانون اساسی است. 🔷 بر اساس آن اصل، باید تعریف حدود و ثغور نحوه انتخاب و اختیارات را در جرم سیاسی معین کند. اکثر قانون گذاری های جزایی به میدان تعریف جرم سیاسی وارد نشده و ترجیح داده اند آن را در سکوت برگزار کنند. 💢 وصف سیاسی در این جرم تعبیری بسیار گسترده است و دارای معانی مختلفی است. برخی برای رفع این معضل پیشنهاد داده اند به جای تعبیر جرم سیاسی، از «جرائم علیه شخصیت دولت» استفاده شود؛ البته به نظر می رسد این تعابیر مشکل را حل نمی کند زیرا مشکل در تعریف دقیق و جامع جرم سیاسی است. 📖 کتاب به کوشش و 📌@canoon_org
🔰 سلام خدمت مخاطبان و همراهان همیشگی کانون اندیشه جوان ‼️کانال تلگرامی باشگاه اندیشه هک شده و فعلا از دسترس مدیریت کانون خارج شده است.‼️ 💢اکنون پیام هایی پیرامون ایجاد کانال جدید، دعوت به عضویت و مباحثی پیرامون قرعه کشی در این کانال مطرح شده که کانون اندیشه جوان در این اطلاعیه ضمن اعلام عدم ارتباط محتوا و تغییرات جدید با این موسسه، خواستار عدم همراهی و هشیاری مخاطبان آگاه خود است‌. ✅ در همین راستا از شما فرهیخته گرامی خواستاریم تا آخرین اطلاعیه ها، اخبار و محتوای مرتبط با باشگاه اندیشه را از بسترهای رسمی کانون اندیشه جوان و صفحه اینستاگرامی باشگاه اندیشه به نشانی bashgah_net دنبال فرمایید. ⚠️ قابل ذکر است تا اطلاع ثانوی کانال های باشگاه در پیام رسان های ایتا و بله نیز وضعیت مشخصی نداشته و صرفا از کانال های معرفی شده، اخبار مرتبط را پیگیری فرمایید. 🙏از همراهی شما متشکریم🙏 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶 قیامِ امام حسین (ع) را به دو صورت می‌توان روایت کرد: یک روایت، این قیام را در زندانِ «تاریخ»، حبس می‌کند و ارتباطِ آن را با امروزِ ما می‌گسلد و آن را «سپری‌شده» و «پایان یافته» معنا می‌کند؛ دیگری، روایتی که قیام را به نیازها و شرایطِ اکنون پیوند می‌دهد و در پیِ «درس‌آموزی» و «عبرت‌گیری» از آن است و آن را «تکرارپذیر» و «قابل اقتباس» می‌شمارد. 🔷 نوعِ نخست از روایت، از «نقلیّاتِ تاریخی» فراتر نمی‌رود و به سیاست و جامعۀ کنونی نمی‌پردازد و جبهه‌بندی‌های حقّ و باطل را در گذشته‌های دور و ازدست‌رفته می‌جوید. امّا نوعِ دوّم از روایت، به تأمّلاتِ «تطبیقی» و «مقایسه‌ای» می‌پردازد و مشابهت‌ها را استخراج، و الگوها و قواعد و سنّت‌های اجتماعیِ ثابت را شناسایی می‌کند. 🔻اندیشمندانی مانند شهید مطهری به همین دلیل به مسأله‌ها و مناقشاتِ کنونی می‌پردازد و از وضعِ اجتماعیِ موجود، انتقاد می‌کند و با برخی نیروهای سیاسیِ ساختارشکن و سکولار دست‌به‌گریبان می‌شود که قائل به نوعِ دوّم از روایت‌گری است و آن را تکلیفِ عالِمِ دینی می‌انگارد. او می‌کوشد تا به‌واسطۀ پرداختن به حادثۀ عاشورا، مباحثاتِ رایجِ اجتماعی را علاج کند. 🔺ندیدنِ نیازهای زمانه، «هیأتِ سکولار» را پدید می‌آورد که خود برخلافِ خطِ فکری عاشورا است. شهید مطهری به فهمِ «اکنون» در آینۀ «گذشته» می‌پردازد و در تاریخ، متوقف نمی‌ماند و وضعِ مستقر را در پرانتزِ تغافل نمی‌نهد و تاریخِ پُر فرازونشیب را به صحنۀ صف‌بندی‌های معاصر می‌کشاند. ✅ چنان‌چه ما به‌عنوانِ شیعه، در صورت و ظاهرِ مراسمِ عزاداریِ ماهِ محرّم متوقف بمانیم و به حقیقت و غایتِ آن راه نیابیم، هرچند بی‌نصیب نبوده و بهره‌ای برده‌ایم، امّا مواجهۀ «سطحی» و «مناسکی» با ماهِ محرّم کجا، و مواجهۀ «عمیق» و «معرفت‌اندیشانه» با آن کجا. 💢 قیامِ عاشورا را در «تاریخ» محبوس‌کردن و آن را به خلاء‌ها و ضرورت‌های زمانۀ خویش پیوند ندادن، با سرشت و ذاتِ این قیام، سازگار نیست؛ چراکه قیامِ عاشورا، واقعیّتی «فراتاریخی» و «قابل‌الگوبرداری» است که باید در فرهنگِ عمومیِ شیعیان، جاری و زنده باشد. در غیر این‌صورت، قیامِ عاشورا از قفسِ زمان و مکان خود فراتر نرفته و «حادثه‌ساز» و «مولّد» و «حماسه‌آفرین» نخواهد بود؛ بلکه واقعه‌ای است که رخ داده و تمام شده و از ما در برابرِ آن، کاری بیش از بزرگداشت و عزاداری و حُزن، ساخته نیست. 📖 ماهنامه شماره ۷۱ 📌@canoon_org
✴️ ۳۰ سال نواندیشی دینی 💢 شما هم دعوتید به بازدید از غرفه کانون اندیشه جوان 🔹 در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 🕌 مصلی تهران، راهرو ۲۴، غرفه ۵۸۷(ستون ۱۱۶) 📆 ۱۹ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 📌@canoon_org
48.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فساد آلودگی 💢 تصدی مشاغل حساس حکومتی و مناصب دولتی، متصدی یا صاحب منصب مربوطه را محیط بر امکانات، منافع و اموال عمومی می نماید و این احاطه اگر ضابطه مند نبوده و هیچ بازوی نظارتی پیرامون آن وجود نداشته باشد، همواره بیم آن می رود که اسبابی برای کسب ثروت شده و فساد سیاسی در تمامی سطوح حکومت ریشه بدواند... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به پانزدهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶 سال های پایانی دهه چهل و سپس سال های دهه پنجاه تا وقوع انقلاب اسلامی، دوره ای است که در آن حرفه های روشن وقوع حركتى ملى عليه نظام شاهنشاهی زده می شود. حرکت هایی گاه خشن و مسلحانه از سوی مبارزان چپگرا (چون واقعه در بهمن ماه سال ۱۳۴۹) و حتی در بعضی اوقات (از سوی مبارزان دین مدار از سوی کسانی چون سید علی اندرزگو، که طی مبارزه ای مسلحانه در شهریور ماه سال ۱۳۵۷ توسط ساواک، سازمان اطلاعات و امنیت کشور به شهادت رسید) که امید به سرنگونی را در دلهای همه از جمله روشنفکران، هنرمندان و شاعران زنده می کرد. امیدی که پس از کودتای بیست و هشتم مرداد ماه ۱۳۳۲ به یأسی فراگیر تبدیل شده بود. 🔷 بخشی از شعر ایران نیز در این موقعیت کنش مند و فعال ظاهر شد. حاصل کار شعری بود حماسی و متکی بر نشانه ها استعاره ها و نمادهای آشنا که می توانست در اولین برخورد مخاطب خود را به مقاومت و مبارزه در برابر حکومت ستمگر وقت فراخواند. میتوان این بخش از شعر ایران را «شعر » خواند. عاطفه یا احساس، عکس العمل غیر ارادی و احساسی انسان در برابر رویدادهای عالم بیرون است. گاه این عواطف به شکلی توفنده بروز می یابند که این امر ارتباط مستقیم با روان آدمی و اتفاقات پیرامونی او دارد. 💢در شعر برخی از شاعران این دوره که گاه از مبارزان سیاسی و عضو گروه های سیاسی و چریکی آن روزگار هم هستند، عاطفه حماسی با یا بدون وسواس و اندیشه متعالی بروز پیدا می کند. با توجه به شرایط گفته شده این دوره شعرهای مزبور محمل عواطف ویژه ای شده است که به علت نگرش خاص به مسائل اجتماعی این عواطف به شکلی هیجان آفرین و توفنده سروده شده اند. 📖 کتاب به کوشش 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶ای فاطمه (معصومه)! برای من در بهشت شفاعت کن که تو را در پیشگاه خداوند منزلت بزرگی است. 📜 زیارتنامه حضرت معصومه (س) 🌺ولادت حضرت معصومه (س) مبارک باد🌺 📌@canoon_org
🔷 وقتی از ما سخن می‌گوید، از پشت یک عینک، از داخل محیط تمدنی خود با ما سخن می‌گوید و اگر جز با توجه به این وضعیت به سخنان او گوش دهیم، شاید کمی خرسندی حاصل آید و به پشتوانه ای دلگرم شویم، اما از اساس راه را بیراهه رفته‌ایم. پایه و مبنای سخن امثال چامسکی بر تفاوت بنیادینی است که میان آنچه می توان نامید با آنچه نگاه غیرعقلانی خوانده می شود، وجود دارد. 🔶 بنابراین در نگاه کلی اگرچه چامسکی از اقلیت‌ها دفاع می‌کند و برای قربانیان جنگ ناعادلانه علیه سینه چاک میدهد، خود نیز خوب می‌داند که به رغم همه این دفاع ها، او میان خرد غربی و خرد شرقی جدایی و تمایزی قائل است که در بنیاد، تبعیض گرایانه و حتی ناامید کننده تر از جنگ است. 💢 فرض ممکن نبودن گفت‌وگو میان دو قطب جهان و فرض دیگر گونه بودن انسان‌ها، می‌تواند دست کم ظرفیت آن را داشته باشد که به نوعی جهانی تبدیل شود؛ آپارتایدی در سطح که بذر آن را اکنون، نو چپ گرایانی همچون چامسکی می پاشند. 📖 ماهنامه ، شماره ۱۰ و ۱۱ 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 منتظرتان هستیم 📖 در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 🕌 مصلی تهران، راهرو ۲۴، غرفه ۵۸۷(ستون ۱۱۶) 📆 ۱۹ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 📌@canoon_org
📸 🔰 دومین و سومین روز غرفه کانون اندیشه جوان ❇️ منتظر دیدارتان هستیم: 📖 در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 🕌 مصلی تهران، راهرو ۲۴، غرفه ۵۸۷(ستون ۱۱۶) 📆 ۱۹ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 📌@canoon_org
📸 🔰 بازدید حجت الاسلام والمسلمین دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از غرفه کانون اندیشه جوان در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ❇️ منتظر دیدارتان هستیم: 🕌 مصلی تهران، راهرو ۲۴، غرفه ۵۸۷(ستون ۱۱۶) 📆 ۱۹ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 📌@canoon_org
🔷 شناخت برای ما مسلمانان از چند جهت اهمیت دارد اول از این جهت که نیای این در کنار و ابراهیم خلیل است و از اینرو، این سه را ادیان ابراهیمی می خوانند؛ دوم از این جهت که قرآن و روایات در موارد متعددی به ،مریم ، ،خواریان نصارا .... پرداخته اند و داشتن شناختی اجمالی از مسیحیت در فهم بهتر این آیات و روایات مؤثر است؛ سوم از آن جهت که از زمان پیدایش ،اسلام این دو دین با یکدیگر همسایه بوده اند و در این همسایگی که گاه با صلح همراه بوده است و گاه با جنگ، تعاملات فرهنگی و اجتماعی فراوانی رخ داده است؛ چهارم از آن جهت که بسیاری از متفکران و فیلسوفان ،جهان یا اند یا آنکه در بستری مسیحی سخن گفته اند. 📖 کتاب اثر به بیان سرگذشت مسیحیت در خلال تاریخ دوهزار ساله اش می پردازد. اما تلاش شده است که بیان تاریخ از قصه گویی فراتر برود و بتواند در مسیر نقل پستی و بلندی های تاریخ مسیحی، تصویری از برخی جنبه های اعتقادی و اجتماعی این دین نیز به دست بدهد. بیان جزئیات تاریخی از عهده کتابی در این حجم خارج است. اما سعی شده است مهمترین و حساس ترین وقایع و جریانات تاریخی با نگاه منصفانه بیان شوند. 💢 این کتاب مشتمل بر پنج فصل است که فصل های آن عبارتند از: فصل اول: بستر پیداش مسیحیت فصل دوم: عیسی(ع) فصل سوم: دوره رسولان فصل چهارم:تلاش برای بقا فصل پنجم: از پایان شکنجه ها تا قرون وسطا. 📌@canoon_org
📸 💢 بازدید عباسعلی کدخدایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از غرفه کانون اندیشه جوان 🔷 سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ❇️ منتظر دیدارتان هستیم: 🕌 مصلی تهران، راهرو ۲۴، غرفه ۵۸۷(ستون ۱۱۶) 📆 ۱۹ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 📌@canoon_org
📸 💢 بازدید آیت الله رئیس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ➕ گفتگو با ناشران و فعالان عرصه کتاب و قلم ❇️ منتظر دیدارتان هستیم: 🕌 مصلی تهران، راهرو ۲۴، غرفه ۵۸۷(ستون ۱۱۶) 📆 ۱۹ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 📌@canoon_org
📸 🔰 پنجمین روز غرفه کانون اندیشه جوان 🔸 با حضور اهالی کتاب و چهره های فرهنگی و سیاسی 🔹 سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ❇️ منتظر دیدارتان هستیم: 🕌 مصلی تهران، راهرو ۲۴، غرفه ۵۸۷(ستون ۱۱۶) 📆 ۱۹ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 📌@canoon_org
🔷 در اسلام هیچ امتیازی بین اشخاص و وجود ندارد. همه با هم مساوی هستند. مقصود از مساوات، آن نیست که همه انسان ها با هم تشابه و تماثل کامل دارند، بلکه مراد از مساوات این است که انسان‌ها از نظر حقوق و وظایف، در جامعه با هم مساوی هستند. 🔶 مهم‌ترین کاربرد این قاعده در حوزه سیاست، در زمینه تساوی افراد جامعه در فرصت های شغلی مشارکت‌های سیاسی، انتخاب شدن، انتخاب کردن، برخورداری از امتیازات عمومی و… است همچنین در حوزه اقتصادی نیز نباید بین افراد از نظر سن، جنس، نژاد، قوم، و گروه، و و… تبعیض قائل شد. 💢 همگان باید یکسان در نظر گرفته شوند. در حوزه قضاوت و دادرسی نیز با افراد باید به طور یکسان رفتار شود و کسی حق ندارد کسی را در معرض پیشی گرفتن از دیگری قرار دهد. 📖ماهنامه ، شماره ۱۱۰ 📌@canoon_org
▫️حضور پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و کانون اندیشه جوان با بیش از ۱۱۰ عنوان تازه در نمایشگاه کتاب 🔰 در گفتگو با مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشگاه عنوان شد: 🔸 سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امسال نیز در کنار کانون اندیشه جوان، با عزمی جدی و تلاش و شوری مضاعف در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافته تا باعرضه حدود ۱۰۰۰ عنوان کتاب و مجله و بیش از ۱۱۰ عنوان کتاب چاپ اول بتواند خدمتگزار اهالی کتاب و ساحت اندیشه و فرهنگ باشد. 🌐 برای مطالعه مشروح خبر کلیک نمائید. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯 📚 در مسیر کتاب... 💢 حاشیه ای از بازدید آیت الله رییس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ❇️ منتظر دیدارتان هستیم: 🕌 مصلی تهران، راهرو ۲۴، غرفه ۵۸۷(ستون ۱۱۶) 📆 ۱۹ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 📌@canoon_org
📸 💢بازدید آقای وحید یامین پور دبیر شورای عالی جوانان از غرفه کانون اندیشه جوان 🔹 سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ❇️ منتظر دیدارتان هستیم: 🕌 مصلی تهران، راهرو ۲۴، غرفه ۵۸۷(ستون ۱۱۶) 📆 ۱۹ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 📌@canoon_org
49.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰عدالت؛ از مفهوم تا کارکرد 💢از مهم ترین ابعاد وجودی انقلاب اسلامی ایران، تحقق مفهوم عدالت و رسیدن به عدالت اجتماعی است. عدالتی که سنگ بنای نظام اسلامی و جزء لاینفک آن محسوب می شود. هدفی که دور شدن از آن می تواند، نتایج خسران باری را به دنبال داشته باشد... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سیزدهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
👌 هیچ چیز جای کتاب را پُر نمی‌کند 📸 ششمین روز غرفه کانون اندیشه جوان 🔹 سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ❇️ منتظر دیدارتان هستیم: 🕌 مصلی تهران، راهرو ۲۴، غرفه ۵۸۷(ستون ۱۱۶) 📆 ۱۹ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 📌@canoon_org