eitaa logo
کانون اندیشه جوان
322 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
593 ویدیو
5 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
43.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰نباید های رسانه ای برای تشکل ها 🔷تشکل ها در حوزه فعالیت رسانه ای باید از چه آفات و رفتارهایی دوری کنند؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هفتاد و چهار برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔰 انقلاب اسلامی بدیع‌ترین و قابل دفاع‌ترین حرکت انقلابی تاریخ است. 🔷 نشست دوم معرکه (فصل هویت) با موضوع «انقلاب اسلامی و هویت ایرانی» با حضور علیرضا شجاعی زند و مهدی نصیری، عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس و نویسنده و فعال فرهنگی، در کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://www.canoon.org 📌@canoon_org
🔶 می تواند پیام ها و مضمون هایی را عرضه کند و به مخاطب انتقال دهد که از اقلیم والا و متعالی ، سرچشمه گرفته اند. سطح و طراز آنچه در هنر دینی عرضه می شود، از افق محدود بشری بالاتر است. چنین هنری دست انسان را می گیرد و از آن سطحی که هست، بالاتر می کشاند تا او را به افق های دوردست هستی و ابدیت و خلود، رهنمون کند. 🔷بزرگترین آفتی که انسان در حیات دنیوی گرفتار آن می شود، مسئله است. در متون و احادیث دینی، از غفلت به عنوان منشا و مادر تمامی معصیت ها یاد شده است. غفلت، ابعاد و جهات متعددی دارد؛ غفلت از حقیقت در محضر خدا بودن، غفلت از ، غفلت از گذر عمر و... 💢تفاوت عالی و تمایز برتر هنر دینی به معنای عام از در این است که هنر دینی انسان را از غفلت دور می کند و به ذکر و یادآوری امور متعالی می پردازد. برخی و دینی انسان را به یاد خدا، برخی به یاد معاد و سایر آموزه های دینی می اندازند. هنر دینی با داشتن ویژگی ذاکر بودن و غفلت زدا بودن، شایسته ستایش و تکریم فراوان است. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔷این اصل، این آرمان را دنبال می کند که جوامع ملی چندگانه، باید مسئله را به محکمه اخلاقي نهادهای بین المللی ارجاع دهند. از نگاه انتقادی ها، در وضعیت موجود همگان به رسمیت شناخته نشده و کشورها نه در جایگاه برابر قرار دارند و نه آنگاه که نهادهای بین المللی به میان نزاع هایشان می پردازند، حقوق شان رعایت می شود. 🔶از نظر انتقادی ها، نظام بين الملل فاقد ویژگی و است و اخلاقی شدن نظام بین الملل و حاکم شدن هنجار اساسی «جهان اندیشی اخلاقی» نیازمند تغییرات اساسی در ساختار بين الملل است. رسالت نظریه انتقادی، شکل دادن به اجتماعی اخلاقی است که زمینه گفت وگوی همه بازیگران را بر اساس استدلال فراهم می کند. 💢برای دستیابی به فهم جديد از ، انتقادی ها راهکار گفت وگو را پیشنهاد می کنند؛ به این صورت که گفت وگو باید در سطوح مختلف به ویژه سطوح بین باشد و با فرصت دادن به صداهای حاشیه ای، به ارائه روایت های انتقادی جدید از نظریه انتقادی ختم شود. 📖کتاب نوشته ی 📌@canoon_org
1.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺ولادت حضرت علی اکبر (علیه السلام) و روز جوان مبارک باد🌺 📌@canoon_org
🔰 بازنگری در حوزه امر فرهنگی و امر اجتماعی در جمهوری اسلامی 🔷 نشست سوم معرکه با موضوع «سیاستگذاری هویتی و حکمرانی» با حضور سیدجواد میری و علیرضا بلیغ، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، در کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://www.canoon.org 📌@canoon_org
🔰 مهاجرت های ذهنی ثمره بی توجهی به هویت ملی و قومی 🔷 نشست چهارم معرکه با موضوع «هویت ملی و گرایش های قومی» با حضور حمید هوشنگی و علی اشرف نظری، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://www.canoon.org 📌@canoon_org
5.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جوان در کتاب های کانون اندیشه جوان 🔷اگر به مطالعه در حوزه اندیشه علاقه مند هستید حتما با کتاب های کانون اندیشه جوان آشنا هستید. کانون علاوه بر اینکه برای جوانان تولید کتاب می کند، تولیداتی را نیز در موضوع جوان دارد. 💢برای آشنایی با برخی از این کتاب ها با ما همراه شوید. 📌@canoon_org
🔶 هم از نظر روشی به شدت توصیه به نقد دارد و آن‌ را معقول می‌ داند و هم از لحاظ ساختاری فقط محصولات را معقول می‌شمارد. نظریه پوپر بر مبنای نقدگرایی شکل گرفته. او پایه ای ترین عنصر عقلانیت را انتقاد می داند. این نگرش، نظریه ای معقول است که در برابر انتقادها مقاومت کند. پوپر معتقد است، همه چیز حتی امور اخلاقی، و باید نقادی شود. 🔷این فلسفه پیامدهای مثبت بسیاری در مباحث معرفت شناسی دارد. برای نمونه، نفی حجیت مشاهده و حس، سنت گریزی، تشجیع در نظریه پردازی و … البته با این وجود انتقاداتی نیز بر این نظریه وارد است. کتاب ، نوشته ی با معرفی اجمالی اندیشه ، پیامد ها و برخی انتقادهای وارد بر آن را بررسی می نماید. 📖در این کتاب که توسط انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده، بیان می شود که پوپر با وجود اصرار بر واقع گرایی، در تفسیر آن، اطمینان را سلب می کند. در اصل، تلاش برای برهانی کردن واقعیت را رویکردی اشتباه به مسئله ای بدیهی می داند و معتقد است در این روش معیاری برای حقیقت وجود ندارد. 📌@canoon_org
🔶گاهی طبق ظواهر علل و اسباب، احساس می شود که حادثه ای به وقوع خواهد پیوست یا وقوع آن به یکی از پیامبران خبر داده شده در حالی که پس از آن می بینیم آن حادثه واقع نشد. در این هنگام می گوییم بدا حاصل شد؛ یعنی آنچه را به حسب ظاهر، واقع شدنی بود و تحقق آن قطعی پنداشته می شد، خلاف آن ظاهر شد. 🔷بداء در نشانه های حتمی، شدنی نیست. در روایاتی با تعبیرهایی مانند من المحتوم، بر حتمی بودن نشانه ها تصریح و پافشاری شده است؛ بنابراین قول به بداء در آنها سبب می شود همه آن پافشاری ها بیهوده باشد. به بیان دیگر، باور به بداء در نشانه های حتمی به طور عملی آنها را از حتمی بودن خارج و در گروه نشانه های موقوف وارد می کند. 💢بدا به دلیل اینکه در نشانه های موقوف، اگر شرایطی فراهم شود پدید آیند و چون شرایطی دیگر شکل بگیرد، پدید نخواهند آمد. بنابراین بداء در نشانه های حتمی می تواند شرطی تلقی شود که تحقق آن، جلوی پدید آمدن نشانه حتمی را خواهد گرفت. لذا با پذیرش بداء در نشانه های حتمی، چیزی با عنوان نشانه حتمی نخواهیم داشت. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
37.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰هیئت، پاسبان ارزش ها 🔶هیئت ها عاملی اساسی در پیروزی انقلاب ، ارزش ها و تداوم آن بوده اند، اما از مهمترین وظایف و کارکردهای امروز این نهاد در فضای امروز جامعه چیست؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هفتاد و سه برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷تنها موجود قائم به ذات، خداست و سایر موجودات در وجود و بقا به او نیازمندند. حیات را میتوان به اجزای بی نهایت تقسیم کرد که هیچکدام از آنها بستگی به دیگری ندارد. بنابراین، از اینکه مثلا من اندکی قبل وجود داشتم، لازم نمی آید که هم اکنون نیز موجود باشم، مگر اینکه در این لحظه خدا مجددا مرا به وجود آورد؛ یعنی مرا ابقا کند. 🔶نظم طبیعت، به فعل مداوم "آفرینش خدا" متکی است. نه تنها آغاز هستی موجودات بلکه تداوم و بقای آنها نیز مبتنی بر فعل الهی است. دو جوهر نفس و بدن را به همین علت نباید با جوهریت خدا یکسان دانست، زیرا فقط یک جوهر وجود دارد که بی نیاز از غیر است و آن خداست و همه اشیای دیگر، تنها توسط او هستی می گیرند. 💢لذا، دو جوهر نفس و بدن را به عنوان جواهر مخلوق، باید از اعراض تفکیک کرد؛ بدین ترتیب که آنها غیر از وابستگی به خدا به موجود دیگری برای موجود بودن نیاز ندارند و اعراض برای موجود بودن به جوهر نیز نیازمندند. پس جوهر به معنی ذاتی قائم به خود، فقط خداست و جهان قائم به اوست و مدد عام او ضامن تداوم هستی است. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org