eitaa logo
کانون اندیشه جوان
311 دنبال‌کننده
925 عکس
539 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️امام رضا علیه السّلام فرمودند: ◾️رحمت خدا بر بنده اى که امر ما را زنده کند، دانش هاى ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایى هاى سخنان ما را مى دانستند از ما پیروى مى کردند. 📖 معانى الأخبار، ص ۱۸۰، ح ۱ 🏴شهادت امام رضا علیه السّلام تسلیت باد. 📌@canoon_org
🔶خصوصیت اصلی «تحمیلی» بودن آن است. تحمیل خواست های گروهی از افراد بر کل بشریت با این دیدگاه، خانم ، آقای ، و بسیاری از رهبران کشورهای جهان به همان اندازه «آمریکایی» هستند که کلینتون کیسینجر و.... 🔷اساس نیز مقابله با این فرهنگ است. مکتب «آمریکاستیزی» در برابر یک نظام تحمیلی جهانی و رهبران آن قرار گرفته و به همان اندازه که برای نجات مردم محروم جهان از سلطه ی آمریکا تلاش می کند برای رهایی مردم آمریکا که خود نیز قربانی این نظام شده اند، تلاش خواهد کرد. 📖کتاب ؟ به قلم پرفسور روژه گارودی و ترجمه با هدف نگاهی به چگونگی پیدایش و پایایی ایـن نـظام سلطه گر است و در این کتاب ذکر دو نکته ضروری به نظر می رسد: اول آنکه آمریکاستیزی و بیگانه ستزی دو مفهوم جدا از یکدیگرند چرا که اولی یک مکتب جهانی و دومی نوعی احساس ملی گرایانه است.و دیگر آنکه دلیل این مبارزه آن است که امروزه قصد دارد با تکیه بر قدرت، سیاسی نظامی و اقتصادی خویش خود را بر دنیا تحمیل نماید؛ که البته تنها راه آمریکا برای دستیابی به این هدف عوامل داخلی و رهبران خود فروش هر جامعه است. 📌@canoon_org
🔶گرایش به جنبه های قومی و ملی در زبانهای اروپایی «ناسیونالیسم» خوانده میشود که برخی آن را ملت پرستی ترجمه کرده اند. ناسیونالیسم بر عواطف و احساسات قومی و ملی متکی است نه برعقل و منطق. 🔷البته نباید ناسیونالیسم را به طور کلی محکوم کرد، چرا که اگر به جنبه های مثبت آن پرداخته شود موجب همبستگی و خدمت بیشتر به کسانی که با آنها زندگی مشترک داریم میشود و چنین ناسیونالیسمی منافی عقل و منطق نیست و از نظر اسلام نیز مذموم نمی باشد. بلکه طبعاً اسلام برای کسانی که با ما نزدیکی بیشتری دارند از قبیل همسایگان و خویشاوندان حقوق قانونی بیشتری قائل است. 💢ناسیونالیسم عقلاً زمانی محکوم است که جنبه منفی به خود می گیرد. یعنی افراد را تحت عنوان ملیتهای مختلف از یکدیگر جدا می کند و روابط خصمانه ای میان آنها به وجود آورده و حقوق طبیعی دیگران را نادیده می گیرد. نقطه مقابل ناسیونالیسم انترناسیونالیسم است که به قضایا با مقیاسی جهانی می نگرد و احساسات ناسیونالیستی را محکوم می کند. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
23.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دانشگاه تراز 🔶دانشگاه برای اینکه مبدا تحولات باشد باید چه مختصاتی را رعایت کند و چه شانی داشته باشد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به چهل و هفتمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶پاره ای از کارهای اقتصادی، به جهت برخی آثار منفی شغل مكروه قلمداد شده اند. در کتاب های فقهی، مشاغل محدودی مکروه شمرده شده اند. این مشاغل عبارتند از صرافی خرید و فروش طلا و نقره، فروش کفن معامله با کودکان خرید و فروش آذوقه مردم بافندگی، کشتن حیوان حلال گوشت خرید و فروش برده و خون گیری مکروه بودن این مشاغل طبق بیان احادیث، به جهت همراهی و ملازمت داشتن آنها با اموری است که در شریعت پسندیده نیست. 🔷اسحاق بن عمار از امام صادق الله در زمینه شغل مناسب برای فرزندش می پرسد حضرت می فرماید: او را به هر کاری بگمار، جز پنج شغل. او را به صراف (خریدار و فروشنده سکه نسپار؛ زیرا صراف از ربا در امان نیست. به فروشنده کفن نسپار که او از بیماری و با شاد می شود زیرا) دوست دارد تعداد مرده ها افزایش یابند تا بیشتر کفن بفروشد وی را به فروشنده آذوقه نسپار که او از احتکار در امان نیست به ذبح کننده نسپار که او از دل رحمی محروم است و او را به برده فروش نسپار؛ زیرا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: بدترین مردم کسی است که انسان خرید و فروش میکند. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
30.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شعر پویا 🔶شعر امری اجتماعی است، در واقع شعر و رویدادهای اجتماعی با هم آمیختگیِ عمیق، دقیق و کهنه دارند؛ از و تا و و امروز که شعر اجتماعی به قله خود از همیشه نزدیک تر است. 💢این چند دقیقه روایتی کوتاه از شعر و کارکردهای اجتماعی آن در است. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶مشارکت به معنای اقدام جمعی در انجام کاری است. مشارکت سیاسی عبارت است از: مساعی سازمان یافته شهروندان برای انتخاب رهبران خویش، شرکت مؤثر در فعالیت ها و امور اجتماعی و سیاسی و تأثیر گذاشتن بر صورتبندی و هدایت سیاست دولت. 🔷مشارکت سیاسی را به اقسام و سطوح مختلفی تقسیم کرده اند، از جمله مشارکت سیاسی ساختاری و غیر ساختاری مشارکت سیاسی ایجابی و سلبی، و ... «مک کلاوسکی» در دائرةالمعارف علوم اجتماعی یازده سطح از مشارکت سیاسی را برشمرده که عبارتند از: ۱.رأی دادن ۲.کسب اطلاعات سیاسی؛ ۳.بحث درباره موضوعات ومسائل سیاسی؛ ۴.شرکت در محافل و مجالس سیاسی؛ ۵.کمک مالی به فعالیتهای سیاسی ۶.گفتگو و مذاکره با نمایندگان؛ ۷.عضویت در احزاب سیاسی؛ ۸.شرکت در ثبت نام افراد و جهت تبلیغ احزاب سیاسی؛ ۹.نگاشتن مقالات و ارائه سخنرانی های سیاسی؛ ۱۰.شرکت در رقابت ها و مبارزات سیاسی؛ ۱۱.رقابت جهت انتخاب شدن برای پست های سیاسی حزبی؛ 💢آنچه مسلم است این که مردم سالاری دینی ظرفیت و استعداد وسیعی برای مشارکت مردمی دارد، لیکن باید توجه داشت که مبانی مشارکت در نظام دینی با بنیادهای آن در اندیشه غربی تفاوت های جدی دارد. 📖جلد دوم کتاب به قلم 📌@canoon_org
26.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مسئله محوری و دانشگاه تمدن ساز 🔶اهمیت مسئله محوری برای یک دانشگاه تمدن ساز از دیدگاه فعال جنش دانشجویی چیست؟ و چه موضوع چه تقاطع هایی با دانشگاه داشته و باید داشته باشد. 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به چهل و هفتمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست خوانش آیت الله طالقانی از رساله تنبیه الامه 🔷نظر سیاسی آیت الله طالقانی در ادامه میرزای نائینی در کتاب تنبیه الامه است و او با شرح این کتاب، نظرات مخصوص به خود را نیز بیان می‌کند. شاید بتوان دلیل توجه طالقانی به مشروطیت نائینی را این دانست که او می‌خواست مشروطه را در زمانه خویش با پیشینه‌ای که برای آن ایجاد شده بود به هدف عالی، یعنی حکومت الهی، نزدیک کند. استنباط آیت الله طالقانی از مقولاتی مانند مسئله شورا برداشت عامی است که در تمام امور مردم جاری است. 🔶نائینی در کتاب تنبیه‌الامه و تنزیه‌المله شور و مشورت را در حد تشکیل مجلس و انتخاب نمایندگان از طرف ملت می‌داند، اما طالقانی مشورت را در تمام سطوح زندگی مردم لازم و ضروری می‌داند و تشکیل شوراهای مردمی را یکی از اصول عملی خود قرار می‌دهد. نزدیکی اندیشه نائینی به تفکر آیت‌الله طالقانی در امر حکومت، جلوه ویژه‌ای از اثر وی را در ذهن طالقانی منعکس می‌کرد و این باعث می‌شد او تنبیه‌الامه را حتی برای زمان حال خودش هم قابل استفاده بداند و آن را اندیشه سیاسی اسلام عموماً و شیعه خصوصاً قلمداد کرده برای علما به عنوان متنی استدلالی و اجتهادی و برای عموم مردم رساله‌ای تقلیدی در خصوص وظایف اجتماعی معرفی نماید. 💢در همین راستا قصد داریم تا در روز پنج شنبه ۳۰ شهریور ماه ساعت ۱۶ عصر با حضور دکتر علی شیرخانی نشستی در اسکای روم کانون اندیشه جوان تحت عنوان « نشست خوانش آیت الله طالقانی از رساله تنبیه الامه » برگزار نماییم. 🌐این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است. 📌@canoon_org