eitaa logo
کانون اندیشه جوان
302 دنبال‌کننده
883 عکس
498 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
40.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰رویش های گام دومی 🔶 استقرار حکومت دینی پس از انقلاب نیازمندی ها و چالش هایی فرهنگی را به وجود آورد. مواردی که ضرورت یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده را ایجاب می کرد. حال و پس از گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی و قرار گرفتن در عصر رویش های گام دومی همچنان چالش های وجود دارند که نیازمند توجه و اقدام جدی هستند. 💢کالک این هفته دیدگاه یکی از فعالین دانشجویی پیرامون این موضوع است. 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سی و دومین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶 نگاهی گذرا به چگونگی توزیع ،جهان، شکاف میان جهان توسعه یافته و دنیای کمتر توسعه یافته را آشکار می سازد. کشورهای توسعه یافته با ۱/۶ جمعیت جهان به وجود آورنده ۶۴ درصد از صنایع کارخانه ای جهانند و بیش از نیمی از انرژی جهان را مصرف میکنند. در حالی که دنیای کم تر توسعه یافته با نزدیک به ۴/۵ جمعیت جهان، فقط ۱۴ درصد از کالاهای صنعتی جهان را تولید و تنها ۱/۴ انرژی جهان را مصرف می کند. 🔷 بعد از به ویژه بین سالهای ۱۹۴۸ تا ۱۹۷۳، جهان با سریع ترین رشد تولید صنعتی در طول تاریخ مواجه شد. نرخ متوسط تولید صنعتی جهان در این ،مدت سالانه ۶ درصد رشد داشت. برای به دست آوردن تصوری در مورد سرعت این فرآیند، بد نیست بدانیم که در طول انقلاب صنعتی بین سالهای ۱۷۸۰ و ۱۸۳۰، تولید صنعتی جهان فقط با نرخ ۲/۶ درصد در سال رشد کرده است، یعنی با سرعتی کمتر از نصف سرعت دوره بعد از جنگ با این همه دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، از نظر رشد صنعتی با نرخ های پایین تری مشخص میشوند به ویژه بعد از افزایش قیمت نفت در سال ۱۹۷۳ گرچه این ارقام در مقایسه با دستاوردهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ پایین بودند، اما از نظر استانداردهای تاریخی کاملاً قابل احترام اند (دهه ۷۰، ۳/۴ درصد و دهه ۸۰، ۳ درصد). 💢با سقوط ایالات متحده و و همچنین صعود تغییرات مهمی در گروه کشورهای پیشرفته به وجود آمده است. در نتیجه، تمرکز تولید صنعتی در درون کشورهای صنعتی کاهش یافته و رقابت، افزایش یافته است. قسمت عمده رشد تولید و صادرات صنعتی کشورهای در حال توسعه، در گروه کوچکی از کشورهای تازه صنعتی شده متمرکز شده است؛ در حالی که کشورهایی با‌ کم ترین سطح توسعه در تولید و صنعتی، به حاشیه رانده شده اند. جهانی شدن تولید و زدایی از مسائل نسبتاً جدید فرایند صنعتی شدن میباشد. 📖 کتاب به کوشش 📌@canoon_org
46.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شهید القدس 💢 مقاومت واژه ای است برخواسته از یک هویت فرهنگی؛ هویتی که ریشه در پیشینه اندیشه اسلام و تشیع دارد. با ظهور انقلاب اسلامی ایران و تسری دادن مفهوم مقاومت مکتبی شکل گرفت؛ مکتبی که این روز ها آن را را با نام "مکتب مقاومت" می شناسیم. مکتبی که به نام "حاج قاسم سلیمانی" تبلور یافت؛ تا جایی که او را به نماد مقاومت بدل کرد. قدس و آزادی قدس رمز این نماد نام گرفت. رمزی پر معنا در قلب مفهومی عمیق... 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 او مظهر شجاعت بود، مظهر مقاومت بود؛ این را همه مشاهده می کردند و می دیدند. ◻️مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ◼️ شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت گرامی باد. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمود: 🔶همانا فاطمه، سرور زنان عالَم است. 📜«بحار الانوار، ج 25، ص 360» 🌸🌸ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها مبارک باد🌸🌸 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔸۱- به تبع ویژگی هایی مانند و ، های مروج و جدایی دین از سیاست و اجتماع و به عبارت دقیق تر خارج شدن دین از مرکزیت ثقل حیات اجتماعی و سیاسی هستند و وجه پررنگی از تفاسير التقاطی ، از معانی و حقایق دینی در آرا و آثار برخی ایدئولوگ های اصلی این طیف وجود دارد. 🔹۲- نگرش منفی به انقلاب و تحت لوای ایدئولوژی زدایی، به شیوه رایج نئولیبرال های غربی ترویج می شود. 🔸۳- تلاش در جهت تقدس زدایی از معانی و اسوه ها و عقاید و شعایر و شخصیت های دینی و انقلابی صورت می گیرد. 🔹۴- هسته اصلی و نئولیبرالیسم ایرانی کنونی از دل جریان روشنفکری به اصطلاح دینی (به ظاهر دینی) ایرانی پس از انقلاب اسلامی پدیدار شده است، هر چند به تدریج بسیاری از های سابقاً استحاله شده و انبوه سلطنت طلبان و گروهی از بازمانده های روشنفکری دهههای پیش از انقلاب و جمعی از های خارج نشین پرورش یافته در اروپا و آمریکا که حتی فارسی را به زحمت و با لکنت صحبت میکنند و نظایر اینها نیز به تدریج زیر چتر آن قرار گرفتند. در این چارچوب نوعی پیوند و ارتباط و همکاری و چه بسا تقسیم کار میان جریان داخل کشور و جریان خارج نشین طیف نئولیبرال های ایرانی به وجود آمده است که همچنان ادامه دارد. 🔸۵- را میتوان پدرخوانده اصلی نئولیبرالیسم ایرانی کنونی دانست و از دیگر ایدئولوگ ها و تئوریسین های فعال آن میتوان به ، ، ، ،، _طباطبایی، و عده ای دیگر اشاره کرد. 📖کتاب نقد آرای ریچارد رورتی، فریدریش فون هایک و میلتون فریدمن به قلم 📌@canoon_org
35.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شعار، خواست یک جامعه! 💢شعار نشان دهنده اهداف و آرمان های یک گروه است؛ عباراتی آهنگین که در دل خود مفاهیم عمیق را حمل می کنند. در نظام جمهوری اسلامی شعار همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. شعار هایی نظیر: استقلال، آزادی، مرگ بر آمریکا و... . عباراتی که در نگاه مردم همواره آرمان محسوب می شده و از ارزش بالایی برخوردار بوده است. در سالیان اخیر تحقق این شعار ها و تعارض آن با زندگی برخی مسئولان باعث بروز برخی دلزدگی هایی شده است؛ دلزدگی هایی که از ناشی از عملکرد مسئولین است و ممکن است به شعارها و آرمان ها نسبت داده شود... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سی و دومین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷داستان و داستان پردازی یکی از نیازهای طبیعی و فطری انسان از گذشته های دور بوده .است. در دوره های کهن به شکل اسطوره بعدها در دوره میانه در قالب ، ، ، و در دوره های متأخرتر به شکل "" درآمده است. تغییر قالب های برای برآوردن نیاز انسان و ظهور قالب های جدید به دلیل تغییر در بینش و درک بشر از محیط اطرافش بوده است. 🔶جالب آن است که با ظهور قالب های جدید، قالب های قدیم تر به طور کلی کنار گذاشته نشدند. با و در پی آن انقلاب صنعتی و اختراع ماشین درک انسان از محیط اطرافش و در پی آن شکل زندگی اش تغییر یافت. زندگی جدید داستان جدید می خواست؛ بنابراین داستان تغییر یافت و قالب رمان پیدا شد. نخستین رمان با نام در سال های ۱۶۰۵ تا ۱۶۱۵ به وسیله در اسپانیا متولد شد. 💢 نخستین رمان انگلیسی به نام در سال ۱۷۱۹ به دست دانیل دفو نوشته شد. در ایران نیز نخستین را تهران مخوف نوشته مرتضی کاظمی می دانند رمان مهمترین قالب ادبی دو سه قرن اخیر است و به دلیل تنوع سبک ، نوع و موضوع ارائه تعریفی دقیق از آن کمی دشوار می نماید در تعریف رمان نظرهای مختلفی ابراز شده که از جمع بین همه آن ها شاید بتوان این تعریف را استخراج کرد: «اثری داستانی و به نثر که درباره گروهی از شخصیت ها نوشته شده و مجموعه ای از حوادث را بیان می.کند حجم آن معمولاً بیش از پنجاه هزار کلمه (حدود صد و پنجاه صفحه) است.» 📖کتاب فراز و فرود رمان اجتماعی در ایران به قلم 📌@canoon_org
🔷 تیتر گنگ به تیتری گفته می‌شود که در نگاه نخست مشخص نمی‌کند منظور تنظیم‌کننده آن چیست. در واقع، تیتر گنگ حتی چندپهلو هم نیست و نمی‌توان درباره آن حدسی زد؛ چون هیچ سرنخی وجود ندارد. 🔶 شما در استفاده از تیتر گنگ باید به این نکته توجه داشته باشید که به‌طور محدود آن ها را به‌کار گیرید. علاوه‌برآن، گاهی استفاده نامناسب از تیتر گنگ منجر به بروز سوءتفاهم و پیامدهای نامطلوب خواهد شد. در نتیجه، استفاده از تیتر گنگ باید صرفاً مخاطب را برای خواندن مطلب تحریک کند. 💢نمونه نامناسب: 🔹ورود مردان ممنوع! (اعتراض به افرادی که از نظر نویسنده خبر، ناجوانمرد هستند!) 🔹آنها نماز نخواندند! (اشاره به افرادی مقید که در یک جای غصبی نماز نخواندند!) 📖کتاب ، نوشته جمعی از نویسندگان 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️بارگاه شهدای مظلوم هویزه وسیله‌‌ای برای توجه به قدرت لایزال الهی است و این یک درس بزرگ برای تاریخ است که حق همیشه بر باطل پیروز می‌شود. ◼️مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ۱۳۷۵/۱۲/۲۰ ◼️روز شهدای دانشجو گرامی باد. 📌@canoon_org
🔶 از آنجا که در یک فرایند مستمر به وقوع می‌پیوندد، فرایندی که به توانایی فکری، اطلاعات و آمادگی‌های قبلی نیاز دارد و با محیط و عوامل گوناگون دیگر در تعامل است، فهم این نکته که تصمیم‌گیری دربردارنده چه عناصری است و همچنین یادگیری های مؤثر برای این کار در مراحل گوناگون، مهارت تصمیم‌گیری را بهبود می‌بخشد. 🔷 این کتاب در پی آن است که با بیان عناصر و عوامل مهم مؤثر در تصمیم‌گیری و ارائه شیوه‌ها و تکنیک‌های مهم، به شما در کسب این مهارت اساسی زندگی کمک کند. شما با مطالعه راهکارهای ارائه شده در کتاب به قلم می‌آموزید که چگونه توانایی‌های خود را به شیوه‌ای متمرکز و ساختارمند، برای تصمیم‌گیری و پیشتازانه به کار بگیرید. تصمیم‌گیری فعال دربردارنده انتخاب‌های مسئولانه شماست و تصمیم‌گیری پیشتازانه تمرینی برای تصمیم‌گیری پیش از انجام کار است. 💢 مطالب کتاب در چهار فصل سامان یافته‌اند. پس از مباحث کلی درباره تصمیم‌گیری، به زمینه‌های مؤثر در تصمیم‌گیری و همچنین عوامل استقامت بر تصمیم‌های گرفته شده اشاره خواهد شد و در ادامه، به مراحل تصمیم‌گیری و همچنین موانعی که ممکن است فرد در مسیر خود با آنها روبه‌رو شود پرداخته خواهد شد. شایان ذکر است در این کتاب به برخی از مهارت‌های دیگر زندگی که در کیفیت تصمیم‌گیری دخیل هستند نیز اشاره شده است؛ ولی برای کسب اطلاعات کافی در این زمینه باید به منابع تخصصی‌تر در زمینه آموزش آن مهارت‌ها مراجعه شود. 📌@canoon_org
🔶 آیا می توان را نمونه انسان کامل مد نظر دانست؟ به آن معنایی که در فلسفه های یونانی و مسیحی و حتی اسلامی مراد است، مد نظر نیچه نیست. هنگامی که های سنتی از انسان کامل سخن می گویند،بر جنبه او تأکید دارند؛ اما در نیچه روح مجرد مطرح نیست. 🔷 می توان گفت نیچه یک تلقی از انسان و ارزش های انسانی دارد که این انسان کامل است؛ البته نیچه از انسان کامل به تفصیل سخن نگفته است مگر اینکه با توجه به مؤلفه های انسان در دوره همچون قدرتمندی زیبایی اندام و سرزندگی احساسات حیوانی، بگوییم که انسان کامل نیچه این خصوصیات را به نحو شدیدتری داراست. پس هیچ تقیدی به معنویت ندارد. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
43.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سرمایه ای برای آینده 💢 مهم ترین نیرو انسانی کشور، استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه های مختلف است. ظرفیت هایی که باعث رشد و بهره برداری به ویژه در بخش تولید می شود. اما در این سال ها آنچه که کمتر دیده می شود، استفاده از نیرو جوان و خلاق است؛ نیرویی که که باید خود را برای آینده ای روشن آمده کند... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سی و یکمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷 عقاب است از این رو گاهی از این کشور با عنوان یاد می شود. آلمان کشوری است که نظام سیاسی و اجتماعی آن بر مبتنی است و مدت چندین سال است که در این کشور دین فقط در کلیساها امکان ظهور آشکار داشته است. در بخش شرقی آلمان در دوره جدایی دو آلمان دین داران با مشکلات جدی روبه رو بودند. دین رسمی مردم است اما در چند دهه گذشته تحولات بسیاری از نظر تفکر دینی در آن رخ داده است. 🔶 در جامعه امروز آلمان افزون بر مسیحیت دیگر و نیز دور حضور دارند. البته در میان پیروان این ادیان مسلمانان تحرک بیشتری دارند اما موضوع نگران کننده این است که جامعه مسلمانان آلمان با وجود جمعیت چند میلیون نفری اش از حقوق سیاسی اجتماعی و فرهنگی شایسته خود بهره مند نیست با این حال این موضوعی است که دولت آلمان به راحتی نتوانسته است از کنار آن رد شود و از همین رو مدل های گوناگونی از ادیان مختلف در کنار یکدیگر را بررسی کرده است. 💢در این میان هم دست به کار شده و برای معرفی خود و ارتباط برقرار کردن با جامعه آلمان و رسمیت بخشیدن به دین اسلام فعالیتهای تشکیلاتی و حقوقی را آغاز کرده اند. شیعیان آلمان نیز در این میان منفعل ظاهر نشده و به همین منظور به گسترش فعالیت های خود اقدام کرده اند. این گروه با توجه به ارتباط عمیقشان با مراجع تقلید و انقلاب اسلامی ایران از اقلیت های دینی بسیار مهم به شمار می آیند. 📖 ، شماره ۱۲۴ و ۱۲۵ 📌@canoon_org
48.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰نسخه نوسازی صدر اعظم 💢میرزا تقی خان فراهانی یا امیر کبیر، صدراعظم ناصرالدین شاه در مدت 3 سال و اندی از صدارتش دست به تغییرات گسترده ای زد،. تغییراتی شگرف که در مدتی محدود نشان از نگرش عمیق او نسبت به امورات کشوری بود. به نظر می رسد آنچه نام امیرکبیر را از میان صفحات تاریخ برجسته می کند ایده حکمرانی او بوده است. ایده ای که توانست ایران قاجاری را در مدتی محدود، به ایرانی مدرن بدل کند. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
💢 از آنجا که چپ نو در آمریکای لاتین حیات یافته است و حاکمان آن را بهترین روش و وسیله برای جلب توده ها تشخیص داده اند. چپ نو در آمریکای لاتین را باید به شدت عوام گرا و پوپولیست و به گونه ای وسیع بی بهره از هرگونه استحکام نظری در نظر گرفت. 🔸۱- آشفتگی ساختار اقتصادی: تضاد های فقیر و غنی شهری و روستایی کشاورزی و صنعتی حاشیه نشین و متن نشین، استقلال اقتصادی دولت از جامعه، نابرابری و احساس تبعیض، فقر و فساد اقتصادی و نبود آگاهی طبقاتی و...، که همگی شاخصه های ساختار و نهاد معیوب اقتصادی است در ایجاد رویکردهای پوپولیستی در جامعه تأثیر فراوانی دارد. 🔹۲-بحران مشروعیت: رشد و قوت بوروکراسی و فربه شدن دولت، ضعف بدنه اجتماعی، فاصله دولت و ملت و... نوعی سوء ظن به قدرت پدید می آورد که سرانجام به ایجاد بحران مشروعیت منجر می شود. به عقیده هابرماس با اختلاف میان انگیزش های اعلام شده از سوی دولت نظام آموزشی و شغلی از یکسو و انگیزش های فراهم شده توسط نظام اجتماعی و فرهنگی، جامعه به سمت این بحران حرکت میکند و سرانجام پوپولیسم را به ارمغان می آورد. 🔸۳- ضعف جامعه مدنی: ضعف نهادهای مدنی فعالیت جدی نداشتن احزاب مطبوعات و انجمن های غیردولتی، تحقیر فرد و به حاشیه رانده شدن او، رشد نکردن مفهوم شهروندی، نبود مشارکت سیاسی ،واقعی ضعف همبستگی ارگانیکی و وجود نوعی جمع گرایی قبیله ای در عین خودخواهی فرد گرایانه از دیگر مشکلات جوامع در حال گذار است که امکان دارد آنها را به مشکل پوپولیسم دچار کند. 🔹۴- غیبت گفتمان انسجام بخش : اتمیزه کردن جامعه در عین توده ای بودن آن، نبود گفتمان های انسجام بخش و همبستگی بخش که از زیان های حرکت به سمت مدرن شدن است، اگر با ضعف روشنفکران و نخبگان در ادای وظیفه شان در جامعه همراه شود جامعه را به سمت حرکت های توده ای و ایدئولوژی های بنیادگرا سوق می دهد که پوپولیست ها با همین حربه اقدامات خویش را جلو می برند. 📖ماهنامه زمانه، شماره ۷۱ 📌@canoon_org
50.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰عدالت مالیاتی 🔶 ایجاد نظام مالیاتی دقیق و حساب شده از مهم ترین اهدافی است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آن اشاره شده است. نظامی که معافیت، وصول و قوانین مالیاتی را با آگاهی و عادلانه میان اقشار مختلف تقسیم کند. اما نظام اقتصادی کنونی برای تحقق این مهم با چالش هایی رو به رو است... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سی و یکمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶 طلب از شعارهای اساسی مردم ایران در برابر بود. مردم برای رسیدن به آزادی های به حق و مشروع خود همواره آن را به عنوان یک آرمان در سر داشته و مطالبه کرده اند. آزادی افراد تا آن حد محترم است که «هیچ مقامی حق ندارد... آزادی های مشروع را، هرچند با وضع قوانین و مقررات سلب کند (اصل۹). 🔷 بدیهی است استفاده از مجازات های برای افرادی که به دیگران تعدی کنند خود به نوعی توسعه و حمایت از آزادی های قانونی آماده جامعه به شمار می رود. در برابر متخلفین و مجرمین نباید دچار انعطاف شود. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و گسترش آزادی های مشروع اصول متعددی مقرر شده است: 🔸 آزادی بیان و اندیشه تا محدوده ای که مخل مبانی اسلام و متعرض حقوق عمومی نباشد (اصل ۲۴). 🔹 آزادی راهپیمایی ها و تجمعات با رعایت حدود مقرر در قانون (اصل ۲۷)؛ 🔸 آزادی تشکیل و راه اندازی احزاب و انجمن های سیاسی و صنفی با رعایت حدود مقرر در قانون (اصل ۲۶) 🔹 آزادی انتخاب شغل (اصل ۲۸)؛ 🔸آزادی های اقتصادی برای تأمین استقلال اقتصادی و ریشه کن نمودن فقر و رشد تعالی کشور (اصل (۴۳)؛ 🔹آزادی کسب و کار و ثمرات آنها (اصل ۴۶) 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔷 یکی از مسائلی که دغدغه ذهنی شاعران و نویسندگان است جستن راهی برای مطرح شدن در سطح جهانی و کسب موقعیت در امروز جهانی است. تصوّر برخی آن است که برای رسیدن به این جایگاه باید به «پسند جهانی» توجه کرد و یا متناسب با ذائقه جهانی، خلق اثر کرد و برای ادراک چنین مرتبه ای باید از سنت ها و نمودها و مظاهر ملی صرف نظر نمود! 🔶 این تفکر ناروا، نوعی پوست انداختن، و خروج از زبان و فرهنگ و حتی ارزش های ملی و دینی را در پی خواهد داشت. انگاره نادرست دیگر این است که باید مثل چهره های مطرح جهانی گفت و نوشت و سرود بی آن که توجه شود همه چهره های جهانی و فادار به ، باورها و هنجارهای سرزمین خود و حتی گاه «به شدت بومی هستند و باید بومی ماند تا جهانی شد». 💢 فضای تبلیغاتی جهانی که صلح و آزادی () را هماره تبلیغ می کند در این رویکرد بی تأثیر نیست . شگفت آن است آنان که بیش از همه از صلح و آزادی سخن می گویند، بیش از همه جنگ آفرین و صلح ستیز برای فروش تسلیحات خود و استیلا و سیطره بر جهان و ملت ها و سرمایه های دیگران هستند. تکرار مداوم صلح از این حنجره ها، باعث می شود که چهره خشن و خونین آنان پشت نقاب ها پنهان بماند و نویسنده و شاعر به اصطلاح جهان سوم با همان ها هم صدا و همراه و زبان گویای آنها شود! ⭕️ به هر حال برخی برای جهانی شدن آن قدر از خود می تراشند تا بیرنگ و بی خاصیت می شوند. شعر ضد دفاع مقدس گفتن - دانسته یا ندانسته - نوعی القای جهانی بودن و صلح طلب بودن تلقی می شود. برخی داستان نویسان نیز به امید ترجمه شدن اثر و تحویل گرفته شدن از سوی چهره ها و مراجع جهانی در این دام لغزیده اند. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org