eitaa logo
کانون اندیشه جوان
302 دنبال‌کننده
883 عکس
498 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
کانون اندیشه جوان
🔶 را می توان پدر علم سیاست مدرن دانست در واقع در آراء ماکیاولی، ، چکیده و روح حاکم بر سیاست مدرن غربی به روشنی و با صراحت توصیف شده است. جوهر پلید و رذالت باری که در آراء ماکیاولی هست و چهره او را منفور کرده است ریشه در پلیدی و رذالت ذاتی سیاست مدرن دارد که ماکیاولی تا حدودی با صراحت و فارغ از پرده پوشیهای مرسوم از آن سخن گفته است. ماکیاولی در سال ۱۴۶۹م به دنیا آمد و در سال ۱۵۱۳م کتاب معروف «» را نوشت. مدتی بعد هم کتاب گفتارها را به رشته تحریر درآورد. مؤلفه های اصلی اندیشه سیاسی ماکیاولی در این دو اثر ظاهر گردیده است ماکیاولی به سال ۱۵۲۷م درگذشت. 🔷 در آراء ماکیاولی به روشنی تفسیر اومانیستی از انسان (به عنوان موجودی استیلاطلب با محرک ها و اغراضی که در پیش گفتیم) ارائه می شود. ماکیاولی به عنوان پدر سیاست استکبار غرب مدرن از مروجان اومانیستی بود. مفهوم مرکزی مورد توجه ماکیاولی تعریف مدرن قدرت به عنوان ابزاری برای رسیدن به اغراض نفسانیت مدارانه است. تعریف ماکیاول از سیاست که (حول هسته مفهومی قدرت استیلا طلب خودبنیاد سوژه نفسانی مدرن سیر می کند و از جهاتی، صورت بسط یافته تفسیر از نسبت میان انسان و هستی است) در تمام تاریخ غرب مدرن از زمان او تا امروز مقبول همۀ ایدئولوگ ها، فیلسوفان و سیاست مداران واقع گردیده و کلیت نظام سیاست مدرن بر محور آن چرخیده است. 💢مفهوم ماکیاولی سیاست (که باطن و جان و حقیقت سیاست مدرن است) در و مدرن همان قدر اصالت و موضوعیت دارد که در ، ، و ... پس از توصیف اهمیت و میزان تأثیرگذاری آراء ماکیاولی در اندیشه سیاسی رنسانس و نیز غرب مدرن در توضیح «پرنس» به عنوان سیاست مدار مطلوب ماکیاولی می نویسد: «شهریار (پرنس) نمونه انسان جدید زمان ماکیاول است. او می داند در جست وجوی چیست و چه میخواهد با سرسختی هدف خود را دنبال می کند؛ به طور آشکار مادی است؛ به دنیای دیگر که از معتقدات ذهنی قرون وسطاست عقیده ندارد؛ سود و فایده اساس و محور نظرات او را تشکیل می دهد؛ مقاصد او دنیایی و غیر مذهبی است؛ دولتی خلق میکند که منحصرا به این دنیا توجه دارد .... شخصیت شهریار (پرنس) کاریکاتور و تصویر ناقصی از دوران ماکیاول نیست؛ بلکه در حقیقت راهنمای آیندگان است.» 📖 کتاب به قلم 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) تسلیت باد. 📌@canoon_org
47.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰صحنه ایستادگی 🔶 «روی پای خود ایستادن» بخشی از تصویری است که در روزهای گرامیداشت و بزرگداشت شهدای خدمت، مردم ایران آن را قاب کردند. 🔷 اما آنچه حضور مردم به ما نشان داد، این است که این مسیر باید امتداد پیدا کند و این امتداد امری شدنی و دست یافتنی است. 💢اسماعیل نوده فراهانی در اینباره می گوید... 📌 @canoon_org
46.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چالش های یک اصلاح 💢صدا و سیما به عنوان پرمخاطب ترین سازمان رسانه ای کشور، همواره با چالش های از قبیل تولید جامع، کیفی و موثر در حوزه تقویت گفتمان و هویت ایرانی اسلامی، ضعف تکنولوژیک، نیروی انسانی فرسوده و فقدان توجه به سرمایه انسانی، و... مواجه بوده است. چالش هایی که امکان اصلاح پذیری را دشوار و پیچیده کرده است... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به دهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷 حضرت (ره) راه رسیدن به کمال انسانی به طور فردی و اجتماعی را در عمل به موعظه خداوند متعال می‌دانست، به بیان ایشان از تمام موعظه‌ها، خدای تبارک و تعالی انتخاب کرده این یک موعظه را: قل انما اعظکم بواحده؛ 🔶 یعنی همین یکی را من موعظه می‌کنم، چون همه چیز تو اینجاست، همه چیز در قیام لله است. ، معرفت الله می‌آورد. قیام لله فدایی برای الله می‌آورد. قیام لله فداکاری برای اسلام می‌آورد. همه چیز در این قیام لله است، و لهذا تنها موعظه‌ای که انتخاب کرده خدای تبارک و تعالی از بین موعظه‌ها، همین موعظه است که آن تقوموا لله مثنی و فرادی، اجتماعی و انفرادی قیام الله بکنید. انفرادی برای وصول به معرفت الله اجتماعی برای وصول به مقاصد الله . 💢حضرت امام به طور مشخص برای سلوک فردی و اجتماعی نیز راه را قیام لله دانسته است و در نامه به پسرشان احمد آقای خمینی، فرموده است: « میزان در اول سیر، قیام لله است، هم در کارهای شخصی و انفرادی و هم در فعالیتهای اجتماعی، سعی کن در این قدم اول موفق شوی که در روزگار جوانی آسانتر و موفقیت آمیز تر است.» 📖ماهنامه زمانه شماره ۲۱ و ۲۲ 📌@canoon_org
◾️سالروز قیام ۱۵خرداد با یاد و خاطره شهدای گرانقدر آن روز گرامی باد. 📌@canoon_org
44.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مردم و نانماینده ها! 🔶روایتی از نانماینده ها و‌ خیانت گروه های سیاسی به رای، انتظارات و مطالبات مردم که باعث پراکندگی آنها می شود. ‼️اما راه عبور از این پراکندگی چیست؟ 💢سید علی سیدان در اینباره می گوید... 📌 @canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔷 امام، در اظهارات آن مقطع (بعد از فاجعه ۱۵ خرداد)، تقيه و سكوت در مقابل رژيم شاه را گناه كبيره می‌دانست و شديدا از سران و مراجع اسلام برای دفاع از اسلام، استمداد می‌طلبید: «والله گناهكار است كسی كه داد نزند؛ والله مرتكب كبيره است كسي كه فرياد نزند. ای سران اسلام، به داد اسلام برسيد. اي علمای نجف، به داد اسلام برسيد. اي علمای قم، به داد اسلام برسيد؛ رفت اسلام....حضرات آقايان توجه دارند اصول اسلام در معرض خطر است، قرآن و مذهب در مخاطره است، با اين احتمال تقيه حرام است و اظهار حقايق واجب است (ولو بلغ ما بلغ).» 🔶 گفتنی است فاجعه ۱۵ خرداد نيز سبب گشت مرجعی مانند شريعتمداری، كه فقط در برهه‌ای كوتاه به صحنه نهضت آمده بود، به طور كلی خطش را از مبارزه امام جدا نمايد و به سوی رژيم پهلوی متمايل گردد. با شروع دوران تبعيد امام در نجف، ايشان، با عمل به وظيفه شرعی، از فراخوانی مراجع به قيام و مبارزه بازنمی‌ايستاد و آن‌ها را به اعتراض و برداشتن مُهر سكوت دعوت می‌كرد، زيرا از ديد وی سكوت به معناي تاييد اعمال خائنانه رژيم پهلوی بود. 💢ايشان می‌فرمود: «من احساس تكليف می‌كنم كه در بعضی فرصت‌ها راجع به گرفتاری‌های مسلمين تذكراتی بدهم... علما و روحانيون ايران، كه فعلا پنجاه‌هزار نفر معمم در ايران دارد و آن همه مُلا و مرجع و حجت‌الاسلام و آيت‌الله دارد، اگر اين‌ها اعتراض كنند و مُهر سكوت را، كه امضا حساب مي‌شود، بردارند و دسته‌جمعی اعتراض كنند، همه را از بين مي‌برند؟ اگر می‌خواستند از بين ببرند، بهتر بود كه اول كار، مرا از بين می‌بردند، اما ديديم كه از بين نبردند، صلاحشان نمی‌دانند. اي كاش از بين می‌بردند ولي صلاحشان نيست... . در برابر اين گرفتاری‌ها و مصايبی كه بر مسلمين وارد شده است، من چه كنم؟ به شما درس اخلاق بگويم در شرايطی كه مسلمين و اسلام را دارند از بين می‌برند؟ اساس اسلام و مسلمين را دارند از بين می‌برند، بنشينم تهذيب نفس بگويم؟ مهذب نيستم كه در فكر اسلام و امت اسلام نيستم، اگر مهذب بوديم، در فكر بوديم.» 📖بخشی از مقاله «روحانیت، امام (ره) و انقلاب اسلامی»، «»، ماهنامه زمانه شماره ۵۷ 📌@canoon_org
41.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰بازطراحی انقلابی رسانه ملی 💢 با ظهور انقلاب اسلامی ایران، بخش های فرهنگی مختلف، هویتی جدید یافتند. هویتی که از آن پس، با مولفه های انقلابی - اسلامی باز تعریف می شد. صدا و سیما به عنوان رسانه ملی و مهمترین تریبون رسانه ای کشور از موثرترین نهاد های فرهنگی محسوب می شود که در دهه های مختلف با چالش های هویتی گوناگون مواجه بوده است. چالش هایی که لزوم بازنگری و باز طراحی را بیش ازهر زمان دیگر ضروری می سازد ... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به دهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
47.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰اخلاقِ سیاست حرفه ای 🔹سیاست حرفه ای چیست و چه نسبتی با اخلاق دارد؟ 🔸آیا نیکی و پوپولیسم دارای رابطه اند؟ 🔹آقای رئیسی چگونه سیاست حرفه ای را نمایندگی می کرد؟ 💢 سجاد صفار هرندی به این سوالات پاسخ می دهد. 📌 @canoon_org
🔷 ضرورت آگاهی از تاریخ در فهم آیه ها، موضوعی مهم است؛ زیرا برخی آیه های درباره حوادث گذشته به ویژه درباره تحولات عصر نزول سخن میگوید. به همین دلیل همان روزهای نخستین نزول آیه ها، سبب نزول نیز در کنار آن مطرح شد. 🔶 یکی از مشکلاتی که ریشه آن به زمینه های تاریخی در فهم آیات الهی بر میگردد، این است که گروهی برای آگاهی از آیه های مربوط به امتهای گذشته، به اهل کتاب مراجعه می کردند؛ این مراجعه را می توان یکی از عوامل مهمی دانست که باعث نفوذ در تفسیر قرآن شده است، بنابراین استفاده از منابع تاریخی درست در این موضوع اهمیت ویژه ای دارد علاوه بر آن استفاده از منابع تاریخی برای فهم و تفسیر آیات، باید به اندازه ای باشد که مشکلات فهم را بر طرف کرده و مراد واقعی آیه را به ما بفهماند؛ زیرا افراط در پرداختن به جزئیات و نکته های فرعی باعث قصه پردازی می شود. 📖 کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔷نگاه به مذهب باید جامع و با روش علمی باشد. به صورت ضمنی سخن از مفاهیم دینی مانند: آخرت، روح، ثواب، شب اول قبر، منازل آخرت و مطالب علمی و دقیق فلسفی و نیز مسائل فقهی و کلامی دین را مذمت کرده تنها سلوک مبارزاتی ابوذرگونه را می پسندد؛ در حالی که اسلام شیعی، ابتدا مكتب ،علم، معرفت و آگاهی بخشی و سپس مکتب مبارزه است. این روش در زندگی پیامبر و ائمه نیز جاری بوده است. پیشوایان معصوم دین، از آگاهی بخشی و هدایت علمی آغاز کردند و تا ضرورت حیاتی ایجاب نکرد به مبارزه و قبضه شمشیر دست نبردند. 🔶به عبارت دیگر شریعتی از شیعه تنها جنبۀ مبارزه و انقلاب آن را برگزیده است. او شیعه را تنها به مکتب «نه» و «مبارزه توصیف کرده است؛ در حالی که تشیع حقیقی هم، «نه» است و هم «آری»؛ هم انقلاب اسـت هـم اصلاحات؛ هم فرهنگ است و هم ایدئولوژی؛ هم نهضت است و هم نظام؛ هم علم است هم عمل عمار در صحنه جنگ نیز به روشنگری و تبیین حقایق می پرداخت و حر با آگاهی یافتن به حقایق توسط امام، «حر» شد. 💢هیچ مبارزه ای بدون مبانی علمی و آگاهی ثبات و دوام نمی یابد و نمی توان آن را مبارزه دانست هیچ شیعۀ علوی از آگاهی و معرفت بی نیاز نیست و تنها انتقاد و مبارزه کافی نیست. 📖کتاب ، دین و جامعه: نقد و ارزیابی دیدگاه های دین شناختی دکتر علی شریعتی به کوشش و 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️امام جواد علیه السلام : ◾️چنانچه افراد جاهل، ساكت باشند، مردم دچار اختلافات نمی شوند. 📜كشف الغمّه، ج ۲ ، ص ۳۴۹ 🏴شهادت امام جواد علیه السلام تسلیت باد🏴 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پیامبر اکرم صلی علی علیه و آله: 🔶 اگر علی (ع)نبود هرگز همتایی برای فاطمه (س) وجود نمی‌داشت. 📖 بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۵۸. 🌸سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) خجسته باد🌸 📌@canoon_org
🔷 همواره یکی از راه‌های در نظر خداباوران فطرت آدمی بوده است. در واقع ریشه‌های خداخواهی و خداجویی و خداشناسی را می‌توان در فطرت ادمی جستجو کرد. اما اینکه فطرت چیست؟ غریزه چیست؟ طبیعت یا سرشت آدمی چیست؟ تفاوت اینها کدام است؟ آیا فطرت یک معنا دارد؟ یک نوع است؟ و پرسش‌های دیگری از این دست، مباحث اصلی کتاب حاضر را تشکیل داده و پاسخ ‌هایی به تمامی پرسش‌های مطرح شده ارائه می‌دهد. 📖 کتاب به قلم به تقریر های ، دیدگاه ، برهان فطرت در بیان ، بیان استاد ، دیدگاه استاد و … می‌پردازد. این اثر که به همت به چاپ رسیده، در شش فصل گردآوری شده است: ♨️ در فصل اول این کتاب مفهوم فطرت و تعریف لغوی و اصطلاحی آن ارائه می شود. غریزه، تفاوت ها، حرکات انعکاسی و عادی، برهان فطرت و براهین اخلاقی از دیگر مفاهیمی است که در این فصل تعریف می شود. 💢 پنج فصل دیگر این کتاب به بررسی این مفهوم و تقریرها و برداشت های پنج تن از صاحبان اندیشه در حکمت الاهی از برهان فطرت می پردازد. 📌 @canoon_org
🔶 فرد از راه پیروی از مد خود را متفاوت و تازه حس می‌کند و هم سعی می‌کند مورد تأیید آنان و ایمنی ظاهری قرار گیرد و هم سعی می‌کند مهر تأیید اکثر افراد را، که مانند او رفتار می‌کنند، داشته باشد. 🔷 به گفته «مد گرايش به همسان‌شدن و منفردشدن، يعنی انگيزش تقليد و برتری بر ديگران را همزمان ابراز و بر آن تأكيد می‌كند. مد از يكسو عرصه تقليد عمومی، شنا در عريض‌ترين جريان اجتماعی و برداشتن بار مسئوليت در انتخاب ذائقه و رفتار از دوش افراد است و از ديگر سو متمايزشدن، تأكيد و آرایش فردی شخصيت است. برای هر دسته از انسان‌ها، البته احتمالاً برای هر فرد، رابطه كيفی معينی بين گرايش به فردی شدن و گرايش به زيرسطح رفتن و گم‌شدن ميان جمع وجود دارد؛ به‌طوری كه وقتی در عرصه معينی از زندگی، تحقق يكی از گرايش‌ها منع می‌شود، آن گرايش در جست‌وجوی عرصه ديگری به تكاپو می‌افتد كه در آن، به اندازه مورد نياز، خود را محقق می‌كند». 💢 بنابراین مد نهاد اجتماعی مهمی است که بین میل به هم‌رنگی با دیگران و تأیید آن‌ها و ایمنی از یک‌سو و ممتاز بودن و خاص بودن از سوی دیگر تعادل نیکویی در درون فرد به بار می‌آورد و به اصطلاح حادثه بی‌خطری را فراهم می‌سازد. با وجود این تجزیه و تحلیل، مشاهدات گذشته مد را دیدگاهی می‌پندارد که مطالعه آن اساساً کار فردی است، درحالی‌که بررسی این پدیده به‌عنوان پدیدارهای اجتماعی با محتویات و آهنگ انتشار آن نشان می‌دهد که این پدیده در حوزه قرار دارد. 📖ماهنامه ، شماره ۶۲ 📌 @canoon_org
43.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چالش های پیوند آسان 💢 دانشجویان بازوان سازندگی و پیشرفت کشور محسوب می شوند؛ از همین رو تحکیم روابط زناشویی آنان بسیار اهمیت دارد. ازدواج دانشجویی از اقداماتی است که عموما در جهت آسان‌سازی و بهبود ازدواج جوانان رقم می خورد؛ ازدواجی که این روز ها با چالش ها و مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به نهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
💢 میان و قانون تفاوت های اساسی وجود دارد که به خوبی این دو عنوان را از هم متمایز می سازد این تفاوت ها به شرح زیر است: 🔶 برای آن که قاعده ای عرفی بوجود آید استمرار یک روش در طول سالیان دراز ضروری است و نسخ قاعده عرفی به وسیله عرف دیگر، مستلزم دوره ای طولانی است در حالی که قانون با تشریفات مقرر در مدت کوتاهی به وجود می آید و نسخ آن به وسیلۀ قانون جدید با فوریت و سرعت انجام می شود. 🔷 قاعده عرفی از نحوه گفتار یا طرز رفتار مردم منبعث می شود بنابراین مستقیماً از ارتکازات فطری یا ارادۀ مردم ناشی میشود در حالی که به طور غیر مستقیم به وسیلهٔ نمایندگان انتخابی، مردم و قانون الهی از سوی خداوند متعال که عالم به مصالح و مفاسد و نیازهای حقیقی انسان است، وضع شده است. ⭕️ قواعد عرفی نسبت به قوانین دارای موارد ابهام بیشتری هستند و حال آن که جوانب مختلف قوانین معمولاً روشن و آشکار است. 📖 کتاب به کوشش 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
💢 پیشگیری اولین لایه محافظ در برابر ساخت شایعات است. معنای پیشگیری در زمینه شایعه این است که کاری کنیم که به طور کلی شرایط برای ایجاد و گسترش شایعات از بین برود. هرچند در برخی از موارد عمل پیشگیری ممکن است به طور کامل در حیطه اختیارات فرد نباشد، اما به هر حال اجرای آن به هر میزان میتواند از بار عملیاتی دولایه محافظ دیگر به شدت کم کند. 🔷 اطلاع رسانی اصولی : شایعه در بستر موضوعات مهم و مبهم جامعه صورت میگیرد. حال اگر یکی از دو عنصر یعنی مبهم بودن را با اطلاع رسانی صحیح و به موقع برطرف کنیم دیگر فضایی برای ایجاد شایعات ایجاد نمی شود. این اطلاع رسانی تنها به رسانه های خبری معطوف نمی شود؛ هرکسی می تواند با داشتن یک صفحه رسمی در شبکه های مجازی اخبار مربوط به خود را به صورت منظم منتشر نماید. البته باید در نظر داشت که این عامل صفحه رسمی در شبکه های اجتماعی اگر به درستی مدیریت نشود میتواند خود زمینه ساز ایجاد یک شایعه باشد. 🔶 دانش افزایی : هرچند اطلاع رسانی صحیح می تواند درصد مهمی از شایعات را قبل از به وجود آمدن خنثی کند اما حقیقت آن است که نمیتوان هیچ وقت از این موضوع اطمینان داشت که اطلاع رسانی در زمینه تمامی جوانب به طور کامل انجام شده است و هیچ ابهامی دیگر قابل مطرح کردن نیست. قطعاً ذهن خلاق انسان ها می تواند از زوایای متعددی به موضوعات و حوادث نگاه کند در اکثر این موارد میتوان با افزایش دانش عمومی در جامعه و تغییر در سطح نگاه آنها از شکل گیری و گسترش بسیاری از شایعات جلوگیری کرد. 🔻 وحدت خبری: ابهام مربوط به بسیاری از شایعات به دلیل انتشار اخبار ضد و نقیض از منابع مختلف شکل می گیرد. گاهی تنها انتشار یک خبر واحد با دو بیان مختلف میتواند موجب ایجاد ابهامات و در نتیجه شایعات متعدد در جامعه گردد به همین دلیل است که اکثر سازمان های رسمی در تمامی دنیا دارای یک سخنگو هستند، هرچند یک سخنگو طبیعتاً زبده ترین فرد یک سازمان در تمامی زمینه ها نیست اما به نظر می رسد انتشار اخبار و اطلاعات تنها از یک مجرای رسمی آن قدر دارای اهمیت است که میتوان از سایر نواقص مربوطه صرف نظر کرد. 🔺ایجاد ثبات: بسیاری از شایعات اضطراب و نگرانی های عمومی جامعه است. فرض کنید در جامعه ای طی چند ماه به صورت مداوم یک حادثه نامطلوب تکرار شده است. این جامعه به صورت ناخودآگاه نسبت به وقوع مجدد حوادثی مشابه در اضطراب خواهد بود. به نظر می رسد پیشگیری از شایعاتی از این دست تنها با برنامه ریزی های درست در زمینه افزایش آرامش و ثبات جامعه میسر خواهد بود. ◻️ ارجاع معتبر: یکی از مهم ترین راهکار های پیشگیری این است که در جامعه توجه به منابع پررنگ تر گردد. وقتی افراد جامعه نسبت به منابعی با درجه صحت و یا ارزش پایین تر کم توجه گردند، کم کم و خود به خود راههای انتشار شایعات در جامعه بسته می شود. پس یکی از مهم ترین قدم ها در زمینه جلوگیری و پیگیری از شایعات ایجاد فرهنگ ارجاع به منبع معتبر است. 📖کتاب اثر 📌@canoon_org
46.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 دغدغه های یک ازدواج 💢 ازدواج در ابتدای جوانی فواید بسیاری دارد؛ فوایدی که سبب بهبود سلامت روانی و پیشگیری از ناهنجار های اجتماعی می شود. ازدواج در دوران دانشجویی از مهم ترین شیوه های تشکیل خانواده در سنین جوانی است. ازدواجی که ماهیتا مبتنی بر پرهیز از تجمل گرایی و ساده زیستی استوار است. اما در این بین مشکلات و چالش های فراوانی نهفته است؛ که بسیاری از آنها نگاهی جامع و مدون را طلب می کند... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به نهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶 با شروع یا در سال ۲۰۱۰ میلادی (۱۳۸۹) از تونس و گسترش آن به کشورهای ،مصر ،بحرین، یمن، عربستان و.... همپای شاعران این سرزمین ها شاعران ایران نیز به توصیف بیداری و خیزش اسلامی پرداختند. پیش از این نیز ستایش انتفاضه و مبارزه مردمی و اسلامی فلسطین به عنوان مقدمه بیداری اسلامی میان شاعران انقلاب اسلامی رواج یافت سروده های شاعران بیداری جهانی در ایران سرشار از نمادها و اصطلاحات قرآنی و روایی ،تاریخی نمادها و مظاهر سرزمین های برخاسته است در این سروده ها محاکمه جهان بیدادگر، تخطئه سكوت جهانی، تحقیر بیدادگران، ستایش مبارزان و شهدا آزادی خواهی، امید به پیروزی دعوت به وحدت و ملهم بودن نهضت و بیداری جهانی از انقلاب اسلامی طرح می شود. شاعران شعر بیداری در ایران عمدتاً جوان و قالب غالب سروده ها سپید است. 🔷 این شعر از شاخه های شعر انقلاب اسلامی است که با ویژگی ها و شاخصه های خود از دیگر شاخه ها و گونه ها ممتاز و در میان نسل جوان امروز شاعر، اقبال و استقبال فراوانی برانگیخته است. برای باروری و رشد این شاخه شعری، نقد جدی سروده ها، ترجمه آثار موفق شعری به زبان های دیگر، تعامل با شاعران و نویسندگان ملت های برخاسته، درنگ شاعرانه و مطالعه عمیق تر این نهضت ها بایسته است. شناسایی و شناساندن این گونه شعری، در فضای دانشگاهی و نقد همه جانبه آن راه شکوفایی و بالندگی این شعر را هموارتر می کند. 📖 کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔶 باور اصلی این بود که برای دستیابی به توسعه مطلوب، مداخله دولت باید کاهش یابد و کارفرمایان و سرمایه‌داران باید از کنترل دولت رها باشند تا توان خود را برای راهبرد های رشد اقتصادی به کار گیرند. بسیاری از دولت‌‌‌ها در کشورهای در حال توسعه، بر اثر فشار دولت‌‌‌های غربی و نهادهای مالی بین‌‌المللی، به‌ویژه بانک جهانی، به شدت ترغیب و تشویق شدند تا سیاست‌‌‌های نولیبرال را اجرا کنند و گسترش دهند. اما نتایجی که به دست آمد ناامیدکننده بود؛ زیرا نتوانسته مسئلۀ نابرابری‌‌‌ها را در بخش توسعه حل و فصل کند. 🔷 اوج قدرت ایدئولوژیکی نولیبرالیسم در سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱م بود؛ یعنی زمانی که پایان یافت و بلوک کمونیستی اروپای شرقی به گونۀ شگفت‌‌‌انگیزی از بین رفت. به نظر می‌‌‌رسید که فروپاشی سریع نظام‌‌‌های کمونیستی اروپا نه تنها قدرت برتر و را بر کمونیسم نشان می‌‌‌دهد، بلکه همچنین به نیروهای مدافع بازار قدرت و قوت ایدئولوژیکی فزاینده‌ای می‌بخشد. 💢 در پایان قرن بیستم و پس از گذشت نیم قرن از برنامه‌‌‌ها و سیاست‌گذاری‌‌‌های توسعه، و همچنین ۲۵ سال از سیاست‌‌‌های اقتصادی نولیبرال، بیش از یک میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه با درآمدی کمتر از یک دلار در روز به زندگی خود ادامه می‌‌‌دهند. 📖 ماهنامه ، شماره ۸ 📌@canoon_org