eitaa logo
کانون اندیشه جوان
303 دنبال‌کننده
882 عکس
497 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷سکولاریسم در اصل به معنای «جدایی دین از دنیا» است و این تعریف، هسته اصلی سکولاریسم است. جدایی دین از دنیا مراتبی دارد و آنچه در غرب اتفاق افتاده حداقل سه مرتبه دارد؛ ولی در کشورهای غیر غربی مراتب آن متفاوت است. مرتبه اول یا پایین ترین مرتبه سکولاریسم عبارت است از اینکه متولیان دین در امر حکومت دخالت نکنند و متولیان حکومت هم در امر دین دخالت نکنند. 🔶مرتبه بالاتر جدایی دین از اجتماع است. در این مرتبه دین امری خصوصی و فردی است و به ارتباط فرد با خدا محدود میشود و به همین دلیل دین نباید در سیاست، تعلیم و تربیت و... دخالت کند. آنچه اکنون در غرب اتفاق می افتد، این مرحله از سکولاریسم است. مرتبه سوم سکولاریسم که شدیدتر است، به معنای جدا شدن فکر و اندیشه و فرهنگ به صورت کلی از دین است. در این مرحله کلیه امور انسان باید غیر دینی شود. 💢نوع تلقی از تربیت می تواند در پیوند آن با سکولاریسم یا تقابل با آن اثرگذار باشد. مثلاً تلقی سوم از سکولاریسم، تعلیم و تربیت کاملاً سکولار را اقتضا می کند که مطابق آن هیچ نوع آموزه دینی به دانش آموزان نباید ارائه شود. تلقی دوم از سکولاریسم نیز تعلیم و تربیتی را اقتضا می کند که مطابق آن آموزه های اجتماعی دین از آموزش و پرورش کنار گذاشته می شوند؛ بنابراین آنچه نقش مهمی دارد، تلقی از سکولاریسم است که نوع تعلیم و تربیت و سکولار بودن یا نبودن آن را تعیین می کند. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰زنان اجتماعی 🔷حضور اجتماعی زن دقیقا چه معنایی می دهد؟ آیا یک زن اجتماعی می تواند در خانه هم حضور داشته باشد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هفتاد و شش برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امام کاظم علیه السلام : ◾️کم گویی، حکمت بزرگی است، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفیف گناه است. 📖 منبع : بحارالانوار، ج 78، ص 321 🏴شهادت امام کاظم علیه السلام تسلیت باد. 📌@canoon_org
🔶جنبش چریکی به ویژه نوع مارکسیستی–لنینیستی آن در ایران هیچ گاه نتوانست به اهداف خود دست یابد. دلیل اصلی و عامل اساسی شکست مشی چریکی و حمایت نکردن مردم از شیوه ی مبارزه ی مسلحانه را باید در تعارض ایدئولوژیک آنها با ایدئولوژی عمومی جامعه جستجو کرد. ایدئولوژی منفور در نزد جامعه، هیچ گاه بنیان محکمی برای ایجاد جنبشی فراگیر نخواهد بود؛ سردمداران حرکت های مسلحانه، نه آن زمان و نه بعدها به این نقص بزرگ پی نبردند. 🔷در لایه ی سطحی تر تحلیل دلایل شکست استراتژی نبرد مسلحانه، می توان به دو دسته عوامل اشاره کرد: کاستی های ایدئولوژیک و خطاهای استراتژیک که بعضی از آنها از همان ابتدا از دید ناظران آگاه جامعه پنهان نبود، اما بعضی دیگر فقط پس از اجرای استراتژی نبرد مسلحانه مشخص و معین شد. 💢واقعیت هم این بود که نظریه پردازان این نوع نبرد و چریک های عمل گرا هیچ گاه نتوانستند این موانع را از سر راه بردارند و سرانجام، همین دلایل سبب شد مُهر «شکست مطلق» بر سرلوحه ی صفحات نبرد مسلحانه در دفتر تاریخ این سرزمین نقش بندد. 📖ماهنامه زمانه، سال هفتم، شماره 71، ص 62 📌@canoon_org
🔶فضای مجازی، فضایی یک دست با حضور هم وزن و یک دست کاربران نیست بلکه برخی در ، نقش برجسته و اثربخش تر و مالکانه ای دارند؛ با این توضیح که: گفتمان پایگاه داده به دسته بندی و نام گذاری انواع ، دست زده و آن ها را وارد فضای دائمی گفتمان میزبان/کاربر یا مالک/کاربر کرده است. 🔷نخبگان امروز به دستکاری، و اداره انواع کاربران می پردازند و درباره مسیرهای اطلاع یابی و رفتارهای اطلاع جویی آن ها دست به انواع تحقیقات می زنند و آن ها را به دائمی بررسی خود تبدیل کرده اند. در نظام های که در آن کنترل هرچه بیشتر عاملان و «منابع»، برابر با صرفه و سود بیشتر است، انسان هایی که تبدیل به داده شده اند، راحت تر قابل نظارت و کنترل اند. 💢بنابراین، می توان از فضای مجازی به مالکان و سودجویان این فضا یاد کرد؛ نخبگانی که به همه چیز به ویژه اعتقادات جهت می دهد و همه را مدیریت می کند و دیگران، صرفا پیاده نظامی هستند که مطالب و محتواهای مدیریت شده هستند. 📖کتاب نوشته ی 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰امام مهدی عليه السلام : 🔶خداوند محمّد را برانگيخت تا رحمتی برای جهانيان باشد و نعمت خود را تمام كند. 📜بحار الأنوار ، ج ۵۳ ، ص ۱۹۴ 🌺مبعث رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) بر تمام مسلمانان جهان مبارک باد🌺 📌@canoon_org
🔶بررسی دقیق قوانین و تعالیم اسلامی و تطبیق آنها با تمایلات فردی و اجتماعی انسان نشان می دهد که دین اسلام، تنها دینی است که همه زوایای وجود و حیات بشری را مورد توجه قرار داده و از هیچ نکته ‌ای فروگذار نکرده است. کتاب ، نوشته ی که در چهار فصل تنظیم و توسط نشر کانون اندیشه جوان به چاپ رسیده، شناخت خوبی در این حوزه به ما می دهد. 🔷در فصل اول این کتاب با عنوان: جامعیت ادیان آسمانی، از معرفت و بصیرت، ارائه برنامه زندگی، انذار و بشارت و داوری و حکومت به عنوان چهار حوزه راهبردی ادیان آسمانی یاد می شود. فصل دوم با عنوان جامعیت آیین اسلام، به نظرات دانشمندان علم روانشناسی و تمایلات و نیازهای اصیل بشری اشاره می کند. 💢مولف در فصل سوم که خاتمیت و کمال دین نام دارد، به روش تحلیلی و اثباتی خاتمیت می پردازد و آن را از نظر قرآن و احادیث اسلامی بررسی می کند. فصل چهارم نیز که خاتمیت و پویایی دین اسلام نام گرفته، از تشریع اجتهاد، نقش کلیدی عقل در اجتهاد و مسئولیت ها و اختیارات حاکم اسلامی به عنوان ارکان پویایی شریعت خاتم یاد می کند. 📌@canoon_org
🔷هستی شناسی دربردارنده مسائل مختلفی چون: بداهت وجود، ، ترکیب انضمامی ماده و صورت، حدوث اسمی جهان، اثبات جهان مجرد، اولین مخلوق، عالم مثال و هدفمندی آفرینش می باشد. یک موجود، گوناگونی دارد. پاره ای از این احکام به شکل و قالب خاصی که آن موجود به خود گرفته مربوط می شود و بخش دیگر به شکل و قالب خاص آن موجود مربوط نیست بلکه در رابطه با اصل «موجودیت» آن است. 🔶یک شی از آن جهت که موجودی است در قالب و خاص و متمایز از دیگر موجودات، دارای احکام ویژه ای می باشد که همه به «شی بودن» آن مربوط می شود؛ اما همین شی دارای احکام دیگری نیز هست؛ مثلاً است، است، ممکن است، منشأ اثر است که این دسته از احکام به شی بودن این شیء مربوط نیست بلکه به موجودیت آن مربوط می شود. 💢 درباره دسته دوم از احکام یاد شده سخن میگوید؛ یعنی احکامی را بیان می کند که موجود از آن جهت که است، آنها را دارا می باشد نه احکامی که به تعین خاصی مربوط می گردد و طبعاً مخصوص بخش خاصی از می باشد. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰زنان و بازشناسی هویتی 🔷با توجه به نظریه پردازی و فرهنگ سازی های غرب در حوزه زنان، بازشناسی هویت این قشر امری ضروری است، اگر این اتفاق نیافتد تحریفی که در موضوعیت زن در جوامع غربی در حال رخداد است گریبانگیر ما نیز خواهد شد اما تشکل های دانشجویی در این زمینه چه باید انجام دهند؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هفتاد و پنج برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷 به ارزش های عام اخلاقی قائل است و جامعه را هم جامعه ای اخلاقی می داند. انسان نمونه ای که او به تصویر می کشد، دغدغه جدی اخلاق دارد و حتی ممکن است کاملاً اخلاقی زندگی کند. او افکاری شبیه و که به امر اخلاقی الهی قائل اند، ندارد ولی بی توجه به ارزشهای عام انسانی هم نیست. 🔶 ارزش های عمومی اخلاقی را بین انسانها مشترک می داند و حتی را مکتبی اخلاقی می شمرد. او مبارزه در راه آزادی طبقه کارگر را یک عمل اخلاقی می داند و برای ، ارزشی درونی قائل است. در عین حال اخلاق را محیط بر انسان نمی داند و آن را درون مناسبات طبقاتی اجتماعی می فهمد. 💢گورکی با جریانی که به علت ، اخلاق را زیر پا می گذارند مخالف است ولی آنها را با کسانی که به مبارزه برای اعتقادی ندارند، در یک ردیف نمی داند؛ یعنی با وجود نقد آنانی که در مبارزه سوسیالیستی جایی برای اخلاق قائل نیستند، کار و نظرشان را پوچ نمی شمرد و موضع غیراخلاقی شان را به اعتقاد عمیق شان به مبارزه می بخشد. 📖کتاب نوشته ی 📌@canoon_org
42.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰حکایت قانون ما 🔶یکی از تحولات ایران از مشروطه تا انقلاب اسلامی، تحولات قانونی و حقوقی بوده است. روشنفکران و روحانیون دوران مشروطه چه تصویری از قانون و قانون خواهی در ذهن داشته‌اند؟ 🔷آیا قشر روشنفکر و علمای مشروطیت مفهوم قانون را از اندیشه‌های غرب اقتباس کرده‌اند؟ 💢در این میان، تاثیر انقلاب اسلامی بر نظام حقوقی چه بود و آیا می توان گفت فقه در نظام حقوقی پسا انقلاب برجسته شده است؟ 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔷 در دهه های پایانی قرن نوزدهم رواج یافت. «جنبش روشنگری» به مجموعه ای از اندیشه ها و نگرش ها اشاره دارد که در قرن هجدهم رواج بسیاری داشت. برای شناخت این جنبش باید به مهمترین خصوصیت آن اشاره کرد؛ این خصوصیت «نحوه اندیشیدن آنها» بود نه «آنچه می اندیشیدند». معمولاً دوره روشنگری را عصر خِرَد می نامند. هرچند در نیز عقل جایگاهی رفیع داشت و فیلسوفان و مکاتب فکری و فلسفی فراوانی در آن دوره وجود داشتند. در واقع قرون وسطی و عصر روشنگری به یک اندازه بودند؛ 🔶اما میان این دو دوره تفاوت وجود دارد. تفاوت اساسی در نحوه کاربرد عقل و محدودیت های تحمیل شده بر آن بود. در قرون وسطی عقل در خدمت مسیحیت بود و خادم . در آن زمان تمام تلاشهای عقلانی این بود که آموزه های دینی به خوبی تبیین شوند. عالمان در حمایت از ادعاهای مسیحیت از عقل و استدلال استفاده می کردند اما هرگاه عقل از عهده برنمی آمد، چیزهایی که از راه الهی (وحی) بر آنها معلوم شده را به خدا نسبت می دادند چون عقل طبیعی به آن دسترسی نداشت. عقل گرایی عصر روشنگری در مقابل این نگاه قرار داشت. 💢در عقل گرایی روشنگری، و کلیسا به کناری انداخته شده و انسانها کوشیدند تنها با عقل خویش همه چیز را بسازند. این تغییر در زندگی و اندیشه بشر محصول یک فرایند بود و چند عامل در پیدایی آن دخیل بودند از جمله که با وجود آنکه به دنبال ترویج دین بود، تأثیر بسزایی از پذیرفت به گونه ای که آموزه هایی چون حجت بودن تفسیر، کلیسا، اعتبار سلسله رسولان و... انکار شدند و راه برای تردید در مسیحیت هموار گشت و سرانجام عقل تنها مرجع رسیدگی به حقانیت ها گردید. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔰دوره روایت ایران 💢دوره آموزشی تخصصی روایت ایران با همکاری معاونت سیاست ورزی سازمان بسیج دانشجویی و کانون اندیشه جوان برگزار می شود. 🔶در این دوره آموزشی با محوریت تاریخ معاصر ایران اساتید برجسته این حوزه به صورت ویژه وقایع مربوط به تاریخ ایران از شکل گیری انقلاب مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و جریان شناسی سیاسی و فرهنگی دهه های ۵۰ و ۶۰ مورد بررسی قرار خواهند داد. 🏢 دوره فوق در اردوگاه آموزشی سیدالشهدای سازمان بسیج دانشجویی واقع در آبعلی برگزار می گردد. 📌@canoon_org
27.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰زن مسلمان اجتماعی 🔷علی رغم اینکه برخی اسلام و جامعه اسلامی را به محدود کردن زنان و منع آنها از کنش های اجتماعی و سیاسی متهم می کنند، از گذشته تا به حال زنان در نقاط عطف تاریخ اسلام و ایران نقش و حضوری پر رنگ داشته اند. اما چرا این حضور توسط افراد و گروه هایی درک نمی شود؟ و اسلام ناب درباره حضور زنان چه تفاوتی با اسلام سکولار و آمریکایی دارد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هفتاد و پنج برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶روشنفکری ایران در دوره را می توان به دو نسل تقسیم کرد: نسل اول در اوایل قرن 13 قمری ظهور کرده و تا سالهای دهه 70 همان قرن، حضور تاثیرگذار دارد. در کارنامه آن، نقاط سیاهی چون امضای «پیمان گلستان» و و «واگذاری هرات و افغانستان به انگلیس» و وابستگی شدید چهره های اصلی آن به دیده می شود. 🔷نسل دوم، جریان اصلی و مهم دوره مشروطه می باشد و زیربنای تئوریک منورالفکری آن دوره توسط چهره های آن تدوین گردیده. این نسل، از سالهای دهه ۱۲۷۰ شکل گرفته و در وقایعی چون عقد قراردادهای استعماری ، «واگذاری امتیاز تنباکو و نفت ایران به انگلیس» و انحراف نهضت عدالت خواهانه به سمت منافع دولت نقش داشته است. 💢ترویج و زمینه سازی برای قدرت گیری استبداد شبه مدرن رضاشاهی و نیز پیشبرد منافع استعماری هم در کارنامه آنها قرار دارد. نسل دوم منورالفکری مشروطه، زیربنای تئوریک اندیشه مقطع مشروطه و شاکله تئوریک کل کاست منورالفکری ایران را تدوین و تئوریزه کرده است. 📖کتاب نوشته ی 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) می فرمایند: 📜«حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ» «حسین از من است و من از حسینم» 📖«بحار الانوار، 43/261» 🌺🌺ولادت سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام و روز پاسدار مبارک باد🌺🌺 📌@canoon_org
🔶هر چند در روزگار مدرن، زندگی از نظر تکنیکی بسیار آسان تر شده، اما از دیدگاه انسان شناسانه (به معنای فلسفی این واژه) انسان به موقعیتی ابتدایی تر و نازل تر از همیشه در افتاده است. خردباوران تلاش داشتند (و باید گفت که تا حدودی هم موفق شدند) که انسان را از اندیشه های اسطوره ای-دینی رها کنند. اما از آنجا که خردباوری به عقل ابزاری رسید، نتوانست خود را از بندهای اسطوره جدا و رها کند. 🔷خردابزاری در پی سلطه بر طبیعت است، جهان طبیعی سرچشمه ثروت و انرژی فرض می شود و تمایزهای کیفی عناصرش، بی ارزش دانسته می شوند. در واقع عقل مدرن، عقل سلطه گری و سیطره و امپریالیست است و ذات تکنیک نیز به تعبیر یورگن هابرماس «طرحی است تاریخی از سلطه و به هدف برقراری سلطه»؛ 💢بر همین اساس است که ذات تفکر و تمدن جدید را استکباری، از خودبیگانه، سلطه جو و ضد کمال و رشد فردانیت واقعی انسانها و ضد آزادی می دانیم؛ زیرا عقل مدرن مظهر استبداد نفس اماره فردی و جمعی است و هیچ سنخیتی با معنای حقیقی آزادی و استقلال فردی و تکامل آدمی و شادی و رشد و آرامش او ندارد. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز مبارک باد🌺 📌@canoon_org
🔰گزارش تصویری دوره روایت ایران 🔶 دوره آموزشی تخصصی روایت ایران با همکاری معاونت سیاست ورزی سازمان بسیج دانشجویی و کانون اندیشه جوان برگزار شد. 💢در این دوره آموزشی با محوریت تاریخ معاصر ایران، اساتید برجسته این حوزه از جمله کامران غضنفری،عباس سلیمی نمین،قاسم تبریزی،جواد منصوری،رسول رئیس جعفری مطلق،سیدمصطفی تقوی مقدم،سجاد صفارهرندی،شاداب عسگری،سیدجواد میری،عباس اسدی،عطاءالله بیگدلی،محمد رحمانی،فاطمه امیری،سیدمحمدصادق کاظمی و موسی نجفی به صورت ویژه وقایع مربوط به تاریخ ایران از شکل گیری انقلاب مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و جریان شناسی سیاسی و فرهنگی دهه های ۵۰ و ۶۰ مورد بررسی قرار دادند. 📷 برای مشاهده گزارش تصویری این دوره آموزشی به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 www.canoon.org 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶امام سجاد علیه السلام : 📜«از پرسيدن درباره نادانسته‌ها كوتاهى مكن؛ هرچند به دانش نامور شده باشى » 📖«نزهة الناظر : ص ۹۲ ح ۱۷» 🌺🌺ولادت امام سجاد علیه السلام مبارک باد🌺🌺 📌@canoon_org
🔹پلان اول! پس از قرآن و پیامبر(ص) به عنوان منابع اصلی دین اسلام، اهل‌بیت(ع) آگاه‌ترین افراد به فهم و تفسیر و استمراربخش سنت و سیره رسول خدا هستند. 🔸پلان دوم! شناخت سیره فرزندان پیامبر مهربانی، برای آشنایی با معارف اسلامی ضرورتی اجتناب‌ناپذیراست اما نکته مهم اینست که سیره امامان جز در واقعیت‌های تاریخی که با انواع محدودیت‌ها و ناملایمات مواجه بودند، قابل فهم نیست! 🔹پلان سوم! امامان معصوم(ع) برای صیانت دین اسلام از تحریف و ظاهرنگری از یک سوی و تبیین و ترویج علوم اسلامی همچون فقه، کلام، اخلاق و… از سوی دیگر، مجاهدتی عالمانه داشته‌اند. 🔸پلان آخر! جریان غالب اخبار، مکتوبات و شنیده‌ها حاکی از این است که شخصیت علمی معصومین، کمتر در کانون توجه بوده است! 💢دفتر دوم از مجموعه کتاب به کوشش به بررسی حیات علمی امامان معصوم(ع): امام حسن، امام حسین و امام سجاد در دو بخش کلی پرداخته که هر بخش آن دربردارنده سه فصل می باشد. این اثر که محصول نشر کانون اندیشه جوان می باشد، سرشار از نکات ناب در باب این سه امام همام می باشد. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰گام اول رسانه دانشجویی 🔷رسانه همیشه برای تشکل ها یک ابزار مهم و پرکاربرد بوده است اما آنها برای داشتن یک رسانه اثر گذار به چه پیش نیازی احتیاج دارند؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هفتاد و چهار برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
💢 به پیروی از به یکی بودن ذات و صفات خدا تأکید دارد. وی ضمن بازگویی دلایل ملاصدرا دلایل جدیدی را به این بحث می افزاید: 🔸اگر صفات خدا زاید بر ذاتش باشند، کثرت در پدید می آید که مستلزم آن است که خدا واجب الوجود نباشد که نادرست است. 🔹در فرض زاید بودن صفات بر ذات، فقدان در ذات حق تعالی شکل می گیرد که این فرض نادرست است؛ زیرا اگر قوه در ذات خدا راه یابد، دیگر نخواهد بود. 🔸اگر خدا زاید بر ذاتش باشند، صفات ایشان عرضی خواهند بود. از سویی، صفات عرضی نیازمند علت خواهند بود که اگر خدا خالق صفاتش باشد، خدایی را فرض کرده ایم که هم فاعل و هم قابل است که فرضی نادرست است. 🔹اگر صفات خدا زاید بر ذاتش باشند، مرتبه ذات خالی از کمالات خواهند بود. یعنی ذات خدا اصلاً به آن کمالات وصف نخواهد شد. 🔸ذات خدا اگر صفاتی زاید بر ذاتش داشته باشد، کمال او به امور زاید خواهد بود. در این صورت عقل حکم می کند ذاتی که کمال او به ذاتش باشد، کامل تر است نسبت به ذاتی که کمال او به امور زاید باشد. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org