🔰چرا «هانری کربن» بخوانیم؟
🔶تاثیر وی در ورود اندیشه های شیعی در غرب
🔷آگاهی از ظرفیت حکمت شیعی در حل مسائل دنیای امروز
🔶بازیابی نقاط قوت اندیشه اسلامی ایرانی
🔷آشنایی با روند برجسته کردن موضوع تشیع در مطالعات شرقشناسی
💢برای تهیه این کتاب به غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران به نشانی: مصلی تهران، شبستان اصلی، راهرو ۷، غرفه ۳۵ مراجعه کنید.
#کتاب
#نقد_گفتمان
#هانری_کربن
#نمایشگاه_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
#آنان_که_می_اندیشند
#نمایشگاه_بینالمللی_کتاب_تهران
#سی_و_چهارمین_نمایشگاه_بین_المللی_کتاب_تهران
📌@canoon_org
🔰چرا «میشل فوکو» بخوانیم؟
🔶آشنایی با یکی از نظریات اساسی در جهت فهم و تفسیر مدرنیته
🔷نقد وی بر پایههای بنیادین مدرنیته از جمله سوبژکتیویسم
🔶آشنایی با برخی مفاهیم مهم علوم انسانی مانند گفتمان، تبارشناسی و دیرینه شناسی
🔷تحلیلهای عمیق فوکو درباره ماهیت انقلاب اسلامی
💢برای تهیه این کتاب به غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران به نشانی: مصلی تهران، شبستان اصلی، راهرو ۷، غرفه ۳۵ مراجعه کنید.
#کتاب
#نقد_گفتمان
#میشل_فوکو
#نمایشگاه_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
#آنان_که_می_اندیشند
#نمایشگاه_بینالمللی_کتاب_تهران
#سی_و_چهارمین_نمایشگاه_بین_المللی_کتاب_تهران
📌@canoon_org
🔰گزارش تصویری نهمین روز غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
🔶غرفه کانون اندیشه جوان با تازه های نشر و بیش از 400 عنوان کتاب میزبان شما خواهد بود.
📌علاقمندان می توانند در ساعات بازدید به آدرس: مصلی امام خمینی (ره) شبستان، راهرو 7، غرفه 35 مراجعه نمایند.
💢منتظر دیدارتان هستیم.
📸برای دیدن تصاویر بیشتر به سایت کانون اندیشه جوان مراجعه کنید.
🌐 https://canoon.org/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%BA%D8%B1%D9%81%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C/
#کتاب
#شابک
#غرفه_مجازی
#نمایشگاه_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
#نمایشگاه_کتاب_تهران
#نمایشگاه_بین_المللی_تهران
#سی_و_چهارمین_نمایشگاه_بین_المللی_کتاب_تهران
📌@canoon_org
🔰هرمنوتیک روش شناختی در تفسیر
🔷 نشست گپی با نویسنده با موضوع نقد و بررسی کتاب «اصول فقه و هرمنوتیک روش شناختی» با حضور مسعود فیاضی «هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» به همت کانون اندیشه جوان برگزار شد.
🔶 برای مطالعه متن کامل گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://canoon.org/%d9%87%d8%b1%d9%85%d9%86%d9%88%d8%aa%db%8c%da%a9-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%ae%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%81%d8%b3%db%8c%d8%b1/
📌@canoon_org
🔷سینما بخشی از فرهنگ ماست و قدرت ویژه آن ناشی از این نکته است که فیلم مانند ماهیگیری و بیس بال، نوعی فرهنگ ناب است؛ یک واقعیت فرهنگی است که هنوز جزء مقولات هنر جا نگرفته است. سینما همواره ما را به بیرون از محدوده هنر می راند و این امر، یکی از ویژگی های آن است. سینما اساسا هنر فضاسازی است. بدون ساخت فضایی عینی که بازیگران و داستان در آن باشند، اصلا فیلمی شکل نخواهد گرفت که بخواهیم درباره هنر سینما صحبتی به میان آوریم.
🔶به بیان دیگر، سینما خود فضا میآفریند و ما را وادار میکند که در فضای او زیست کنیم، سیاستورزی کنیم، لحظات عاطفی خلق کنیم و حتی بمیریم. کتاب #نور_صدا به کوشش #سجاد_مهرگان در چهار فصل، به بررسی و تبیین مفهوم فضا در دنیای مدرن و در بستر سینما می پردازد؛ فضایی که در نسبیت مفهوم فضا – زمان در سینمای حاضر، حضور پرقدرتی دارد.
💢عناوین و سرفصل های کتاب حاضر که محصول نشر کانون اندیشه جوان می باشد، به شرح زیر است:
🔹فصل اول: انسان مدرن و فضا
🔸فصل دوم: سینما و فضا
🔹فصل سوم: فضای معمارانه و سینما
🔸فصل چهارم: کنترل فضای ذهنی در فیلم با استفاده از ابزارهای معمارانه
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
🔰گزارش تصویری دهمین روز غرفه کانون اندیشه جوان در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
🔶غرفه کانون اندیشه جوان با تازه های نشر و بیش از 400 عنوان کتاب میزبان شما خواهد بود.
📌علاقمندان می توانند در ساعات بازدید به آدرس: مصلی امام خمینی (ره) شبستان، راهرو 7، غرفه 35 مراجعه نمایند.
💢منتظر دیدارتان هستیم.
📸برای دیدن تصاویر بیشتر به سایت کانون اندیشه جوان مراجعه کنید.
🌐 https://canoon.org/%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%af%d9%87%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%ba%d8%b1%d9%81%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%86%d8%af%db%8c/
#کتاب
#شابک
#غرفه_مجازی
#نمایشگاه_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
#نمایشگاه_کتاب_تهران
#نمایشگاه_بین_المللی_تهران
#سی_و_چهارمین_نمایشگاه_بین_المللی_کتاب_تهران
📌@canoon_org
5.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶ای فاطمه (معصومه)! برای من در بهشت شفاعت کن که تو را در پیشگاه خداوند منزلت بزرگی است.
📜 زیارتنامه حضرت معصومه (س)
🌺ولادت حضرت معصومه (س) مبارک باد🌺
📌@canoon_org
🔰تجربه فرهنگی امام موسی صدر در لبنان
🔷 نشست گپی با نویسنده با موضوع نقد و بررسی کتاب «سید موسی صدر» با حضور شریف لکزایی «عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» به همت کانون اندیشه جوان برگزار شد.
🔶 برای مطالعه متن کامل گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید.
🌐 https://canoon.org/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D8%B5%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86/
📌@canoon_org
🔷«مجردات» به چیزی گفته می شود که دارای اجسام و لواحق آن مانند جهت، مکان و زمان نباشد. معنای فلسفی «مادی» متضمن معنای اضافه و نسبت و نزدیک به معنای واژه مایه در زبان فارسی است؛ به عبارت دقیق تر، واژه مادی در اصطلاح فلاسفه در مورد اشیائی به کار می رود که نسبتی با ماده جهان داشته، موجودیت آنها نیازمند ماده و مایه قبلی باشد.
🔶مادی، گاهی به معنای عام تری به کار می رود که شامل خود ماده هم می شود. از نظر استعمال، تقریباً مساوی با کلمه جسمانی است. روشن ترین ویژگی جسم، امتداد آن در سه جهت است و این ویژگی لوازمی دارد؛ از جمله آنها اینکه عقلاً در سه جهت تا بی نهایت قابل انقسام است، دیگر آنکه مکان دار است ولی نه به این معنا که مکان، فضایی است مستقل از اجسام که به وسیله آنها پر می شود.
💢سوم آنکه چنین موجودی طبعاً قابل اشاره حسی است؛ زیرا اشاره حسی با توجه به مکان انجام می گیرد و هرچه مکان دار باشد، قابل اشاره حسی هم خواهد بود. سرانجام موجود جسمانی دارای امتداد چهارمی است که از آن به «زمان» تعبیر می شود.
📖کتاب #افکار_اسرار به کوشش #عباس_بخشنده_بالی
#ماده
#مجرد
#فلسفه
#آموزش_مفاهیم
📌@canoon_org
31.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جمع تشکلی!
🔶جنس رشد تشکل ها چیست و در جمع بودن برای یک عضو تشکلی چه مزیتی دارد؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و چهار برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانشجو
#دانشگاه
#معین_دسترنج
#اخلاق_تشکیلاتی
#میر_حسین_لویمی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔷اولین بار #ارسطو و #افلاطون هنر را از لحاظ مباحث وجود شناختی، تعلیم و تربیت اخلاقی و تأثیر روانی و اجتماعی آن یعنی پالایش روانی(کاتارسیس) و التذاذ و تفریح و تفنن، تبیین کردند فلذا طرح پرسش های عقلی از ذات و ماهیت هنر و وجوه اشتراک و افتراق صنعت و هنر آغاز گردید.
🔶مطابق تفکر افلاطونی و ارسطویی در حقیقت، جنبه ما بعد الطبیعی #هنر و ذات آن، حکایت گری از عالم واقع و #طبیعت است. هنرمندی که اشتغال به هنر زیبا دارد، با خیالاتی سر و کار دارد که نوعی محاکات از عالم واقع می کند. به نظر ارسطو، آنچه موجب پیدایش هنر می شود، اشتیاق و گرایش انسان به محاکات است، محاکات اشیا و امور، امری غریزی و یکی از امتیازات بشر است.
💢این غریزه، وی را مقلدترین مخلوقات جهان کرده است؛ حتی اشیا و موجودات زشت و کریه، وقتی #محاکات می شوند، دلپذیر می نمایند و خوشایند خاطر ما می شوند. اینها را هنرمند به نیروی خیال انجام می دهد. محاکات همان چیزی است که می توان آن را بازنمایی خواند. البته منظور افلاطون و ارسطو از محاکات، همان #بازنمایی_واقع_گرایانه می باشد.
📖کتاب #به_حق_آدم_های_ندیده به کوشش #مجتبی_عبدی
#هنرمند
#بازنمایی
📌@canoon_org
38.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰در مسیر آرمانی
🔶هر کدام از کشورهای اسلامی با توجه به اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود، چه الگوهایی را در مسیر پیشرفت اتخاذ نمودهاند؟
🔷در بررسی الگوهای پیشرفت، بطور کلی به چند جریان اصلی در جهان اسلام می رسیم؟
💢در این زمینه، بهترین و موثرترین الگو کدام است و آیا با پیروی از آن می توان در مسیر آرمانی و برای رسیدن به سعادت، گام های محکم و استواری را برداشت؟
#ایران
#مالزی
#ترکیه
#شابک
#توسعه
#آتاتورک
#پیشرفت
#عربستان
#علی_سعیدی
#معرفی_کتاب
#مقاله_تصویری
#الگوی_پیشرفت
#دغدغه_قد_کشیدن
📌@canoon_org