eitaa logo
💫 فــرشــتــه‌ها 💫
8.6هزار دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
2.1هزار ویدیو
87 فایل
بسم الله الرحمان الرحیم مرکز خرید و فروش کانال در ایتا👇 https://eitaa.com/joinchat/223674416C035f1536ee اینجا میتونی کانالتو بفروشی یا کانال مناسب بخری👆 تبلیغات انبوه در بهترین کانال های ایتا 👇 https://eitaa.com/joinchat/926285930Ceb15f0c363
مشاهده در ایتا
دانلود
😍چادری به رنگ کعبه...😍 برای رسیدن به تو ، راه هایِ زیادی است🚶 🏃 و زیباترین راه همدل و همرنگ شدن با توست. یک بار همرنگِ تو یک بار هم دل من همرنگِ آن مکعبِ پر انرژی مشکی میپوشم ، هزاران بار لبیک گو انتظار میکشم تا در نهایتِ دلدادگی با تو یکی شوم.❤️ دلِ من آنجاست . آن جایی که مهمانی اش مشکی بیرون در آوردم و سفید پوش هفت دور دیوانگی را به جشن بنشینم. این تضاد رنگ ها نیست !🤔🤔 این آزمایش عینِ ایمان است … باید خود را بیازمایم ، بیشتر … شاید مهمان شدنم نزدیک باشد … شاید. ••࿐‌ @chadorbesarha
☄🔥☄🔥☄🔥☄🔥☄🔥☄ 🔥 ☄ 🔥 ☄ ۹۲ ٨-مرویست که حضرت سجاد پسرى را دیدند که در راه رفتن تکیه به دست پدر نموده پس آن حضرت بر آن پسر غضبناک شده تا آخر عمرش با او سخن نفرمود ١. ناگفته نماند آنچه گفته شد از وجوب بر والدین قدر مسلم آن برى است که در ترکش والدین رنجیده خاطر مى شوند، مانند اینکه نفقه آنها را ابتدا ندهد تا ناچار شوند مطالبه کنند، آنگاه بدهد، چون این مسامحه موجب رنجش آنها مى شود؛ واجب است پیش از مطالبه کردن به آنها برساند. و مانند اینکه در مجلس ضیافت خود به آنها اعتنا نکند و دعوت ننماید چون رنجیده مى شوند ترک این بر حرام است و همچنین در موارد تحفه و هدیه دادن. و اما ترک کردن برى که آنها را نرنجاند حرمت آن معلوم نیست. و نیز آنچه گفته شد از لزوم اکرام و احترام آنها قدر مسلم آن اکرامى است که ترک آن موجب آزار و رنجش آنها شود مانند اینکه براى اهانت و خوار کردن والدین پشت به آنها کند، صداى خود را بلندتر از صداى آنها نماید، جلو آنها راه رود البته تمام آنها حرام است لیکن ترک بعضى از موارد اکرام بدون قصد اهانت بطورى که موجب رنجش آنها نشود حرمت آن معلوم نیست، بلکه پاره اى از موارد اکرام والدین از مستحبات شمرده شده است. رعایت اولاد هم بر والدین واجب است : همان طورى که نیکى و احسان و رعایت ادب و احترام به والدین بر اولاد واجب است، همچنین حقوقى که براى اولاد بر عهدۀ پدر و مادر واجب است اگر رعایت نکنند قطع رحم کرده اند، زیرا پس از والدین نزدیکترین ارحام به شخص اولاد او است و قطع رحم از بزرگترین گناهان کبیره است که پس از این مى آید. چنانچه اولاد در اثر ترک اداء حقوق والدین به آثار وخیمۀ عقوق مبتلا مى شود همچنین والدین هم در اثر ترک حقوق اولاد به آثار وخیمۀ آن مبتلا خواهند گردید چنانچه از پیغمبر (ص) روایتى بدین مضمون رسیده است ٢. از جمله امور مهمه که رعایت آن بر والدین فوق العاده لازم است آن است که سعى کنند کارى نکنند که اولادشان مبتلا به عقوق آنها گردد! مثل اینکه کارهاى سختبه او رجوع ننمایند که اولاد در اثر سختى آن از زیر بار اطاعتشان شانه خالى کرده و در نتیجه عاق والدین شود یا مثلا ایراد زیاد گرفتن در گفتار و کردار فرزند که غالبا به ترک ادب نسبت به والدین منتهى مى گردد و همچنین ترک محبت به او که در نتیجه فرزند هم عکس العمل نشان مى دهد باید ترک گردد. بلکه وظیفه والدین است که فرزندشان را به انجام این واجب مهم الهیه یعنى نیکى و ادب نسبت به والدین کمک و همراهى نمایند و از روى مهر و شفقت او را از عاق شدن باز دارند؛ مثل اینکه لغزشهایش را ندیده بگیرند و احسان و اطاعتش را هرچند ناچیز باشد پذیرفته و سپاسگزارى نمایند و درباره اش حضورا و غیابا دعا نمایند. تفصیل حقوق فرزند بر والدین در کتب فقهى موجود و خلاصۀ آن به قسمى که منافى با وضع این کتاب نباشد از این قرار است. نفقه فرزند بر پدر واجب است : پسر از هنگام ولادت تا وقتى که به حدّ رشد رسیده از عهدۀ کسب و کار برآید و بتواند معیشت خود را فراهم نماید نفقه اش، یعنى خوراک و لباس و مسکن او بر پدرش واجب است دختر هم همین است تا وقتى که به خانه شوهر رود یا بواسطۀ دارائى بى نیاز گردد. رسعى در ازدواج فرزند : از حقوق پسر سعى در ازدواج نمودنش پس از رشد و بلوغ است چنانچه از حقوق دختر رساندنش به خانۀ شوهر است و والدین نمى توانند مانع شوهر کردنش گردند چنانچه در قرآن مجید صریحا بیان مى فرماید ١. آموزش و پرورش دینى : از حقوق اولاد سعى در تعلیم و تربیت آنها است که به اصول و فروع دین آشنا گردند خصوصا خواندن قرآن مجید را یاد بگیرند و در تأدیب آنها مسامحه ننمایند با رعایت شرائط آن هرچند منجر به زدن گردد به شرحى که انشاء اللّه در شرائط امر به معروف و نهى از منکر ذکر مى شود. روایات کثیره اى در امر به مهربانى و محبت و اکرام به فرزند رسیده براى نمونه به بعضى از آن اشاره مى شود: باید به فرزند مهربانى کرد : پیغمبر اکرم (ص) فرمود: فرزندان خود را دوست بدارید و به آنها رحم کنید هرگاه وعده اى به ایشان دادید وفا کنید چون امید فرزند تنها به پدر و مادر است به درستى که خداى تعالى غضب نمى فرماید به چیزى مانند غضب فرمودنش دربارۀ زنها و بچه ها. ••࿐‌@chadorbesarha
- ناشناس.mp3
1.28M
❇️ برادر فتح الهی ⬅️ راهکارهای تقویت عفاف و حجاب در جامعه قسمت اول ••࿐‌ @chadorbesarha
خــواهر من تو را جانـــــــ مادرتــــــــــــــ پایت را از روی خـــــــون شـــ🌹ــــهدا بردار .. زیر پایت را ببین خـــــــون شهید حسین پور است که مي گفت : "خواهــــرم سرخــــی خونــــم را بـــه سیاهــــی چـــــادرت بخشیــــــدم...." ســــــــــــرخي خونم يعني بــــــی تابي حال مــــــــادرم... ســــــــــــرخي خونم يعني اشـــك هاي مدام خواهــــرم... ســــــــــــرخي خونم يعني غصـــــه هاي ناتمام پـــــــدرم... ســـــــــــــرخي خونم يعني بي قـــــراري هاي بــــــرادرم... سیاهــــی چــــادرت يعني فـــقـــــــط...فــــــقــــط...فـــــــقط حـجــاب ••࿐‌ @chadorbesarha
🌸خواهرم اگر زیبایی گيسوانت عنوانی‌ست که در «شعرها» ستایش می‌شود، حجب و حیای تو عنوانی‌ست که در «قرآن» ستایش و تأکید شده است..!! ••࿐‌ @chadorbesarha
💢نگاهی به در ؛ 1⃣ و معروف درباره پوشش زنان ایران باستان و اینکه حجاب بسیار سختی در بین آنان رایج بوده است، می گوید: «زنان طبقات بالای اجتماع جرأت آن را نداشتند که جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون بیایند. هرگز به آنان اجازه داده نمی شد که آشکارا با مردان آمیزش (اختلاط) کنند. زنان شوهر دار حق نداشتند هیچ مردی را، ولو پدر یا برادرشان باشد، ببینند. در نقش هایی که در ایران باستان بر جای مانده، هیچ صورت زن دیده نمی شود و نامی از ایشان به نظر نمی رسد. 📚 ، ، ص 434 2⃣زنان در ایران باستان روسری به سر میکردن و اجازه نداشتند سرلخت باشند: باستان شناس و در کتاب خود «پوشاک باستانی ایرانیان» در مورد حجاب زنان قوم ماد این چنین بیان میکند : اصلی که باید در نظر داشت، این است که طبق نقوش برجسته و مجسمه های ما قبل میلاد، پوشاک زنان آن دوره (مادها) از لحاظ شکل (با کمی تفاوت) با پوشاک مردان یکسان است. وی در ادامه برای توضیح نقوش بر جای مانده می نویسد: «مرد و زن به واسطه اختلافی که میان پوشش سرشان وجود دارد، از هم تمیز داده می شوند. به نظر می رسد که زنان پوششی نیز روی سر خود گذارده اند و از زیر آن گیسوهای بلندشان نمایان است. 📚 ضیاءپور، ، ص 51 و 54 3⃣زنان در زمان هخامنشیان به سر میکردن و دامن های بلند میپوشیدن: زنان در آن دوره چادری مستطیل بر روی همه لباس خود افکنده و در زیر آن، یک پیراهن با دامن بلند و در زیر آن نیز، پیراهن بلند دیگری تا به مچ پا نمایان است. 📚 ضیاءپور، پوشاک باستانی ایرانیان، ص 56 4⃣چادر به سر کردن زنان تا زمان ساسانیان ادامه داشت و این را از هخامنشیان به ارث برده بودند. چادر که از دوره های پیش مورد استفاده بانوان ایران بوده است، در این دوره نیز به صورت مختلف مورد استعمال داشته است. حجاب زنان در این دوره چنان اهمیتی داشت که «حتی لباس هنرپیشگان زن، مانند لباس های بلند سایر بانوان، تا پشت پا کشیده شده است.» 📚جلیل ضیاء پور، پوشاک زنان ایرانی، ص 114 ••࿐‌ @chadorbesarha
- ناشناس.mp3
1.8M
❇️ برادر فتح الهی ⬅️ راهکارهای تقویت عفاف و حجاب در جامعه قسمت دوم ••࿐‌ @chadorbesarha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
••࿐‌ @chadorbesarha
- Valizadeh & Ghaderpanah.mp3
1.73M
🔸ترتیل صفحه 109 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام رست 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه ☘️☘️☘️☘️ ••࿐‌ @chadorbesarha
❤ امام جعفر صادق علیه السلام: 📖 هرگاه خداوند بنده‌ای رادوست بدارد،به او الهام مےکند که به هشت خصلت عمل نماید: ✅ چشم پوشیدن از(صحنه های)حرام ✅ تـرس از (نافرمانی) خــداوند ✅ شـرم و حیــا ✅ عهد و پیمان ✅ صبر و شکیبایی ✅ (رعـایت) امانتداری ✅ صدق و راستی ✅ و سخاوتمندی و بخشندگی 📘 احادیث الطلاب/ح2748 ••࿐‌ @chadorbesarha
☄🔥☄🔥☄🔥☄🔥☄🔥☄ 🔥 ☄ 🔥 ☄ ۹۳ نگاه شفقت و بوسیدن فرزند : و نیز فرمود: کسى که فرزند خود را ببوسد حسنه اى برایش ثبت مى شود، و در حدیث دیگر فرمود: به هر بوسه اى درجه اى در بهشت برایش خواهد بود. و نیز مرویست هرگاه پدر از روى مهر و شفقت به فرزند خود بنگرد و او را مسرور نماید ثواب بنده آزاد کردن در نامۀ عملش نوشته مى گردد. نیکى به فرزند پس از والدین : و نیز در روایت رسیده که مادر فرزند خود را اکرام نمائید و به او بدى نکنید زیرا فرزند شما در اثر علاقه اى که به مادرش دارد دلگیر و افسرده مى شود. و باز در روایت است که مردى از انصار از حضرت صادق (ع) پرسید: نیکى چه اشخاصى بر من لازم است؟ فرمود: والدینت. گفت: هر دو از دنیا رفته اند، فرمود: به فرزندانت نیکى کن! . دختر به نیکى سزاوارتر است : دربارۀ نیکى به فرزند، نسبت به دختر سفارش بیشترى شده است و مستحب است هدیه اى را که پدر به خانه مى آورد دختر را بر پسر مقدم بدارد، خصوصا دخترى که اسمش را فاطمه گذاشته است و نیز لعن و نفرین دربارۀ اولاد نهى شده هرچند بدرفتارى و مخالفت والدین کنند بلکه از موجبات فقر شمرده شده است. پدر روحانى به نیکى سزاوارتر است : آنچه از حرمت عقوق و وجوب نیکى در بارۀ پدر و مادر ذکر شد راجع به والدین جسمانى است که واسطۀ پیدایش فرزند در این عالمند و سبب تربیت و رشد و نمو جسمانى اویند اما والد روحانى یعنى کسى که سبب اصل خلقت انسان و رسیدنش به سعادت حقیقیه و تأمین کنندۀ حیات باقیه او است حضرت رسول (ص) و ائمۀ اطهار علیهم السّلام مى باشند که هرکس تابع و پیرو و وابسته به آنها شد، و به روحانیت آنها اتصال یافت از جمیع آفات محفوظ و به جمیع خیرات باقیه نائل خواهد گردید چنانچه رسول خدا (ص) فرمود: من و على (ع) دو پدر این امت هستیم. مزیت و شرافت و اهمیت پدر روحانى بر پدر جسمانى مثل مزیت و شرافت روح به بدن و همچنین مزیت آخرت نسبت به دنیا است و آنچه از عقوبت عقوق والدین جسمانى و آثار وخیمۀ آن ذکر گردید هزاران مرتبه بالاتر نسبت به عقوق والدین روحانى مى باشد. ثواب زیادتر-عقوبت شدیدتر : همچنین ثوابهائى که براى بر بوالدین جسمانى ذکر گردید هزاران درجه راجع به نیکى به والدین روحانى است شاید بعضى از مراتب شدیدۀ عقوبت عقوق مانند اینکه بهشت بر او حرام خواهد گردید و هیچ عمل از او پذیرفته نخواهد شد (به تأیید روایاتى که نسبت به تارکین ولایت رسیده که هرچند «قائم اللیل و صائم النهار» باشند از ایشان پذیرفته نیست) . ناظر به عقوق والد روحانى باشد چنانکه بعضى از مراتب عظیمۀ ثواب، بر بوالد روحانى است. آیات عام است: در اخبار واردۀ در مقام از اینکه آیات شریفه راجع به نیکى به والدین را به والدین جسمانى، تخصیص دهند نهى شده است بلکه آیات شریفه عام است و مراد هر دو است هم والد جسمانى و هم والد روحانى. و قرینه اى که در این مورد است همراه ساختن اطاعت والدین و شکر از ایشان است به اطاعت و شکر پروردگار عالم. سپاسگزارى از محمد (ص) و على (ع) : در آیۀ شریفه «أَنِ اُشْکُرْ لِی وَ لِوٰالِدَیْکَ» روایات کثیره اى رسیده که مراد از والدیک در این آیۀ شریفه محمد (ص) و على (ع) مى باشند، نه اینکه والدین جسمانى مراد نیست بلکه این روایات بیان اشرف و افضل و اکمل افراد والدین را مى نماید چنانچه در اصول کافى در باب صلۀ رحم دو حدیث از حضرت صادق (ع) روایت نموده، در حدیث اول عمرو بن یزید از آن حضرت از معنى آیه شریفه «کسانى که مى پیوندند آنچه را که خداوند امر به پیوند آن فرموده» ١سؤال نمود حضرت فرمودند منظور نزدیکان و بستگانت مى باشد. هم والدین جسمانى و هم روحانى : در حدیث دیگر فرمودند آیۀ شریفه دربارۀ صلۀ رحم محمد (ص) و آل محمد نازل شده و به تحقیق در رحم و اقرباء تو هم شامل است ٢پس فرمود: از کسانى مباش که آیه شریفه را منحصر در یک معنى بداند بلکه باید هرگاه مى شنود فلان آیه دربارۀ فلان چیز نازل شده آن را در نظائرش تعمیم دهد. عقوق والدین روحانى : عقوق والد روحانى عبارت است از ترک اطاعت اوامرش و بیرون رفتن از تبعیت و تسلیم شدن نسبت به او و پاره کردن رشته ربط و اتصال معنوى با او. حضرت رضا (ع) مى فرماید: آیا شما را بد نیست که والدین جسمانى در اثر عقوق شما را از خود نفى کنند یعنى بگویند این فرزند ما نیست؟ گفتند چرا، فرمود: پس سعى کنید والدین روحانى شما که افضل از والدین جسمانى هستند شما را از خود نفى نکنند و شما را به فرزندى بپذیرند! . ••࿐‌@chadorbesarha