- Valizadeh & Ghaderpanah.mp3
1.98M
🔸ترتیل صفحه 151 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام رست
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
☘️☘️☘️☘️
••࿐@chadorbesarha
☄🔥☄🔥☄🔥☄🔥☄🔥☄
🔥
☄
🔥
☄
#گناهان_کبیره ۱۲۶
و اما اقرار به اینکه در شرع اسلام هر انسان بالغ عاقل از روى اختیار و عمد به موضوعى که به زیان او است اگر یک مرتبه اقرار و اعتراف صریح کند ثابت مى شود لیکن در موضوع زنا و لواط تا سه مرتبه هم ثابت نمى شود مگر اینکه چهار مرتبه تکرار کند و احتمال مزاح یا بیمارى روانى یا چیز دیگر داده نشود و این سخت گیرى براى آنست که از اقرار دست بردارد و حد بر او جارى نشود و دانسته شود که این گناه آن قدر بزرگ و مبغوض است که هیچ مسلمانى به آن آلوده نمى گردد و اهمیت آن باقى بماند و از این بیان دانسته مى شود سر کراهت اقرار توضیح مطلب آنکه اگر مسلمانى به گناه زنا یا لواط آلوده شد فاش کردن کردار نارواى خود و اقرار به آن مکروه است هرچند اگر نزد حاکم شرع چهار مرتبه اقرار کند و حد بر او جارى شود عذاب آخرتى قطعا ندارد و خداوند عادل جمع نخواهد فرمود بین عقوبت دنیوى و عذاب اخروى و گنه کار پس از اجراى حد بر او قطعا از آن گناه پاک شده است لیکن بهتر آن است که سر خود را فاش نکند و تنها با پروردگار خود این راز را در میان گذارد و از در توبه و تضرع به سوى او درآید و براستى از کردار خود پشیمان و از شرمسارى نزد پروردگار سوخته و گداخته و نالان باشد امید است که خداوند به ناله هاى او ترحم فرموده و از آن آلودگى پاکش فرماید و البته باید تا آخر عمر بین خوف و رجا باشد یعنى هم از عقوبت آخرت بترسد و هم امید به فضل و کرم الهى داشته باشد و به عبارت دیگر نه مغرور و بیدرد و بى باک باشد به مانند اینکه کارى نکرده و گناه خود را کوچک شمرده و خود را پاک پنداشته باشد و نه یأس و ناامیدى او را بگیرد و خیال کند گناه او بزرگتر از آن است که آمرزیده شود و از این روى خدا را نخواند و از او طلب آمرزش نکند و بزرگى گناه یأس در اوائل این کتاب گفته شده است.
در خاتمه این بحث چند روایت ذکر مى شود:
١-امیر المؤمنین فرمود: اگر سزاوار بود که کسى دو بار سنگسار شود هر آینه لواط کننده این چنین سنگسار مى شد.
شریعت هاى آسمانى متفقا با این خوى نکوهیده به مبارزه پرداخته اند زیرا اساس بقاى اجتماع تناسل است و لواط مانع از آن است و در نتیجه این عمل منکر اجتماع را در معرض فساد و زوال قرار مى دهد بعلاوه ارتکاب این عمل موجب آن مى شود که روح مردانگى کودک از میان برود و سرانجام از قیام به وظائف حیاتى و اجتماع که مستلزم داشتن روح رجولیت حقیقى است عاجز ماند و صدمه اى عظیم از این راه متوجه اجتماع شود زیرا براى آنکه تناسل براساس صحیح انجام شود لازم است که مرد و زن در جهت رجولیت و انوثیت کامل و صحیح باشند و لواط یا نسل را از میان مى برد و یا آن را ضعیف مى سازد.
توبه مى کند و نمى سوزد
: در فروع کافى کتاب الحدود از حضرت صادق (ع) روایت مى کند که: روزى حضرت امیر المؤمنین (ع) در میان جماعت اصحاب بودند مردى آمد و گفت یا امیر المؤمنین با پسرى لواط نموده ام پاکم کن، (یعنى بر من اجراى حد فرما) حضرت فرمود: برو به خانه ات شاید سودائى در طبعت حرکت کرده باشد (چون به سبب احتمال شبهه، حد ساقط مى شود لذا فرمود شاید حواست حاضر نیست و اقرارت از روى کمال عقل و شعور نیست) روز دیگر آمد و همان اقرار را کرد و خواهش اجراى حد را تکرار نمود.
حضرت ثانیا فرمود: به منزلت رو، شاید سودائى در طبعت حرکت کرده و چنین اقرارى مى کنى تا آنکه سه مرتبه بازگشته و همان طور اقرار و سپس خواهشش را تکرار کرد.
در مرتبۀ چهارم حضرت فرمود: که پیغمبر (ص) در این واقعه سه حکم فرموده هر یک را مى خواهى اختیار کن یکى اینکه دست و پایت را ببندند و از کوه پرتابت کنند یا اینکه با شمشیر ترا بکشند یا با آتش ترا بسوزانند؟ .
عرض کرد یا على کدامیک از اینها دشوارتر است، فرمود سوزاندن با آتش، گفت آن را اختیار کردم.
حضرت فرمود: تهیۀ کار خودت را بکن، گفت چنین خواهم کرد، پس برخاست و دو رکعت نماز خواند سپس گفت خدایا گناهى از من سر زده که تو بآن دانائى و من از گناه خود ترسیدم و به نزد وصى رسول تو آمدم و از او خواهش کردم مرا از گناه پاک کند، او مرا بین سه نوع عقوبت مختار فرمود خداوندا من آن را که سختتر بود انتخاب کردم از تو مى خواهم که این عقوبت را کفارۀ گناهان من گردانى و مرا در آخرت به آتش خود درجهنم نسوزانى پس گریان برخاست و در گودالى پر از آتش که برایش آماده شده بود نشست آتش از اطرافش شعله مى کشید.
حضرت امیر المؤمنین (ع) بر حالش رقت فرمود و گریان شد و اصحاب همه به گریه در آمدند، پس از آن، حضرت فرمود: برخیز اى مرد که ملائکه آسمان و زمین را به گریه درآوردى به درستى که خداوند توبه ات را پذیرفت، برخیز و به آن گناهى که کردى نباید برگردى.
نکته:
مشهور بین فقهاء آن است که اگر گنه کار پس از اقرار و حاضر شدن براى اجراى حد، توبه نماید امام مخیر است که حد را اجرا کند یا نکند. چنانچه در حدیث مزبور امام (ع) از اجراى حد صرفنظر فرمود.
••࿐@chadorbesarha
بعضی ها میگن که چرا یک تار مو هم بیرون نباشد؟😐یک تار مو چه اشکالی داره؟😕
اگه قبول کردیم حجاب از طرف خداست😇
باید دقیقا همون طوری که خدا خواسته رعایت کنیم نه کم نه زیاد😌✨
مثلا یک قطره خون نجس است😐❌
یک ظرف هم نجس است❗️❗️
نمیشه بگیم که چون یه قطره ست پاک
••࿐ @chadorbesarha
15.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مصاحبه درباره حجاب
••࿐ @chadorbesarha
شور: واسه اینکه نکنه غرورتو بشکنه یک داعشی - seyedrezanarimani.ir.mp3
4.34M
همین چادری ؛ که سر میکنی
میبینی این همه فدایی داره
واسه یک نخش مثل فاطمه (س)
یکی حاضره جونشو بذاره
احسنت به شما #بانو_چادری
••࿐ @chadorbesarha
- Valizadeh & Ghaderpanah.mp3
2.16M
🔸ترتیل صفحه 152قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام سه گاه
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
☘️☘️☘️☘️
••࿐ @chadorbesarha
شور: واسه اینکه نکنه غرورتو بشکنه یک داعشی - seyedrezanarimani.ir.mp3
4.34M
همین چادری ؛ که سر میکنی
میبینی این همه فدایی داره
واسه یک نخش مثل فاطمه (س)
یکی حاضره جونشو بذاره
احسنت به شما #بانو_چادری
••࿐ @chadorbesarha
☄🔥☄🔥☄🔥☄🔥☄🔥☄
🔥
☄
🔥
☄
#گناهان_کبیره ۱۲۷
۱۲-قذف
دوازدهم از گناهان کبیره، قذف است و آن نسبت زنا یا لواط به زن یا مرد مسلمان پاکدامن دادن است. در احادیث وارده از حضرت رسول (ص) و حضرت صادق (ع) و حضرت کاظم (ع) و حضرت رضا (ع) و حضرت جواد (ع) به کبیره بودنش تصریح شده و نیز در قرآن مجید بر آن وعدۀ عذاب داده شده است، در سورۀ نور مى فرماید:
آنان که بزنان پاکدامن نسبت زنا مى دهند که از آنچه بایشان نسبت مى دهند بیخبران و اهل ایمانند، دور کرده شده اند در دنیا (از نام نیک) و در آخرت (از رحمت) و براى ایشان شکنجۀ بزرگى است در روزى که زبانشان و دست و پایشان بر آنچه کرده اند گواهى دهند ١.
در دنیا مطرودند
: یعنى کسانى که بزنان و مردان پاکدامن نسبت زنا مى دهند در دنیا مطرود و ملعون و مردود بندگان و در آخرت ملعون و مورد غضب پروردگارند یا اینکه در دنیا به عقوبت حد و رد شهادت و در آخرت بانواع و اقسام عذابها مبتلا خواهند بود.
شهادت بر علیه دوزخى است
: از حضرت باقر (ع) مرویست که: روز قیامت اعضاى مؤمنین بر علیه او شهادت نمى دهند و گواهى جوارح بر ضرر صاحبش ویژۀ کسى است که سزاوار داخل شدن در آتش باشد ٢و حال قذف کننده چنین است، یعنى چون سزاوار سوختن به آتش است از این جهت اعضایش به نص قرآن مجید بر ضدش شهادت مى دهند.
حد-رد شهادت-فسق
: و نیز در سورۀ نور مى فرماید: آنان که به زنان پاکدامن نسبت زنا مى دهند سپس چهار نفر گواه بر آن نمى آورند پس آنها را هشتاد تازیانه بزنید و بعد از این در هیچ موردى گواهى آنها را قبول نکنید و ایشان فاسقانند .
در این آیۀ شریفه براى قذف کننده سه حکم فرموده: یکى وجوب حد، دیگر پذیرفته نشدن گواهیش براى همیشه و سوم حکم به فاسق بودنش .
و باید دانست که قذف مطلقا حرام و گناه کبیره است خواه راستگو باشد یا دروغگو، پس اگر به چشم خود ببیند زنا یا لواط دیگرى را و قذف کنند او را شرعا دروغگو و فاسق و مستحق حد قذف است بلى اگر چهار مرد عادل به چشم خود زنا یا لواط را دیده باشند مى توانند باهم بر آن گواهى دهند و اگر از چهار نفر کمتر باشد نمى توانند آنچه را که دیده اند گواهى دهند و اگر گواهى دادند فاسق مى شوند و هریک را هشتاد تازیانه باید بزنند.
••࿐@chadorbesarha