eitaa logo
💫 فــرشــتــه‌ها 💫
8.6هزار دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
2.1هزار ویدیو
87 فایل
بسم الله الرحمان الرحیم مرکز خرید و فروش کانال در ایتا👇 https://eitaa.com/joinchat/223674416C035f1536ee اینجا میتونی کانالتو بفروشی یا کانال مناسب بخری👆 تبلیغات انبوه در بهترین کانال های ایتا 👇 https://eitaa.com/joinchat/926285930Ceb15f0c363
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
••࿐‌@chadorbesarha
- Valizadeh & Ghaderpanah.mp3
2.05M
🔸ترتیل صفحه 153 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام نهاوند 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه ☘️☘️☘️☘️ ••࿐‌@chadorbesarha
☄🔥☄🔥☄🔥☄🔥☄🔥☄ 🔥 ☄ 🔥 ☄ ۱۲۸ از مؤمنین بیرونست : از حضرت باقر (ع) مرویست که خداوند قذف کننده را از مؤمنین خارج فرموده، چون از او تعبیر به فاسق مى فرماید و فاسق هم در مقابل مؤمن است چنانچه در جاى دیگر مى فرماید آیا کسى که مؤمن باشد مانند فاسق است برابر نیستند. و حضرت رسول (ص) فرمود کسى که نسبت زنا به مرد یا زن پاکدامنى بدهد خداوند کردار نیکش را از بین مى برد و روز قیامت هفتاد هزار ملک او را از پیش و پس تازیانه مى زنند، پس او را به آتش مى اندازند . حد قذف : آنچه از آیۀ شریفه و اخبار کثیره و اتفاق فقهاء استفاده مى شود آنست که اجراى حد قذف که هشتاد تازیانه است مشروط به چند امر است: ١-قذف کننده بالغ و عاقل باشد پس اگر طفل نابالغ یا دیوانه قذف کرد نباید او را حد زد. و نیز با اختیار و قصد باشد پس اگر از روى سهو یا غفلت یا شوخى قذف کرده حد بر او جارى نمى شود. ٢-قذف شده (دشنام داده شده) پنج شرط در او باشد، بلوغ، عقل، حریت، اسلام، پاکدامنى، یعنى متجاهر و متظاهر به عمل شنیع نباشد و از نسبت دادن زنا و لواط به او اباء و استنکاف داشته باشد، که اگر یکى از پنج شرط در او نباشد دشنام دهنده را حد نمى زنند. ٣-دشنام به زنا یا لواط باشد و نسبت هم صریح باشد نه کنایه مثل اینکه به مرد مسلمان بگوید اى لواطکننده یا دهنده یا اى زناکننده یا به زن مسلمانى بگوید: اى زنادهنده و هر لفظى که این معنى را صریحا بفهماند از هر زبانى که باشد، در این صورت دشنام داده شده حق دارد اجراى حد را براى دشنام دهنده بخواهد.در بعضى موارد حق مطالبۀ اجراى حد براى غیر مخاطب است یعنى مقذوف غیر از دشنام داده شده است مثل اینکه به کسى بگوید پدرت لواط مى داده یا زنا مى کرده در این صورت مقذوف، پدر مخاطب است و حق اجراى حد براى او است بلى مخاطب، چون هتک آبرویش شده حق تعزیر دارد و تعیین مقدار تنبیه آن به نظر حاکم شرع است البته از هشتاد تازیانه کمتر است. همچنین است اگر به کسى بگوید اى زنازاده یا نطفۀ زنا یا خواهر فلان یا مادر فلان، در تمام این موارد حق اجراى قذف براى غیر مخاطب و حق تعزیر براى او است. ۴-دشنام دهنده نتواند نسبتى را که داده اثبات کند و اثبات زنا یا لواط بآوردن چهار شاهد عادل مرد است که هریک وقوع این عمل شنیع را به مشاهدۀ خود در یک مجلس و یک وقت، گواهى دهند در این صورت حد زنا یا لواط بدشنام داده شده زده مى شود و اگر نتوانست چهار شاهد بطریق مزبور بیاورد او را حد قذف مى زنند که هشتاد تازیانه است، و همچنین هریک از دو یا سه نفر شاهدى که نسبت داده اند (وقتى که از چهار نفر کمترند) . هتک حرمات الهى نباید بشود : سبب اینکه در شرع اسلام اثبات زنا یا لواط را مشروط به چهار شاهد بکیفیت مزبور فرموده که اگر کمتر از چهار نفر شدند هریک را هم حد قذف بزنند درحالى که در سایر موارد بدو نفر شاهد اکتفاء فرموده براى این است که کسى جرأت نکند مسلمانى را رسوا نماید باشد که در آینده توبه کرده کردار زشت خود را تلافى نماید. بعلاوه حتى الامکان این عمل شنیع فاش نشود تا رعب و اهمیت و بزرگى گناهش در نظرها از بین نرود و به تعبیر دیگر هتک حرمات الهیه کمتر شود و مردم در این کار زشت جرى نشوند. دیگر آنکه چون در بعضى از موارد زنا و لواط و همچنین لواط حدش کشتن و متضمن حکم شدیدى است لذا براى اثباتش چهار نفر باید باشد و نیز چون در بعض موارد زنا و لواط حد بر دو نفر فاعل و مفعول جارى مى شود باید شهود آن چهار نفر باشند دو گواه براى فاعل و دو شاهد براى مفعول. ۵-دشنام داده شده نسبت را انکار نموده و حد قذف را بر دشنام دهنده بخواهد پس اگر تصدیق کرد و اقرار به نسبت نمود یا اینکه دشنام دهنده را بخشید حد قذف ساقط مى شود. ••࿐‌@chadorbesarha
*:::: چند خط برای چادرم ::::……* دختر بچه که بودم مادرم تو را به من هدیه داد، با داشتنت حس بزرگ شدن پیدا کرده بودم، حس با وقار بودن... با شخصیت بودن... احساس می کردم همه به کودکیم احترام می گذارند... به کودکیم که با تو بزرگ شده بود. کم کم من بزرگ شدم و تو بزرگ شدی، یعنی من با تو بزرگ شدم و تو با من، شانه به شانه ی هم، هم قد و هم قامت و من هر روز بیشتر از قبل به داشتن تو افتخار می کردم، به با تو بودن، به همراهی چون تو داشتن، به اینکه من دست تو را بگیرم و تو دست من را ••࿐‌ @chadorbesarha
✨✨✨✨✨✨✨🍃🍃 حجابت را محکم نگه دار... نگاه نکن که اگر حجاب و فکر درست داشته باشی مسخره ات می کنند آنها شیطان هستند. شما به حضرت زهرا سلام الله علیها نگاه کن که چگونه زیست و خودش را حفظ کرد. نامه شهید سیدمحمدناصرعلوی به خواهرش ••࿐‌ @chadorbesarha
🔔کلام خدا با خانم ها 📛 ای زنان با ایمان زیبایی‌ها و زینت‌های خود را جز برای همسرانتان (ومحارمتان) آشکار نسازید.👌 📖سوره نور آیه 31 ••࿐‌ @chadorbesarha
من حجاب را با ميل باطنيم برگزيده ام😊 تا اى هم جنس من وقتى همسرت از تو دور ميشود كسى را جز تو نبيند 🌹 و من سختى حرفها و متلكها را به جان ميخرم تا جامعه امن بماند و آلوده نشود.....🤗🌷 ••࿐‌@chadorbesarha
🔴چادر و حجاب یعنی : پوشاندن زیباییها ، افزایش حیا ، دوری از خودنمایی 🌼 نام هر چادری با حجاب نیست . ••࿐‌@chadorbesarha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چادرت ای ماه من! آغاز صبحی دیگر است ابروانت زیر ابر روسری زیباتر است سخت گیری نیست چادر!…ابتدای راحتی ست دخترم! این بهترین ارثیّه ی یک مادر است مادر ما حضرت زهراست! باور کردنی ست مادری که از همه زنهای این عالم، سَر است کودکی را زینبی باش…آخرش با فاطمه ” س “! از همین حالا حجاب تو ،جهاد اکبر است چادرت دارد زمین را آب و جارو میکند! میهمانت آمد از راه… آسمان، پشت در است! 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🔵 شاعر : عارفه دهقانی ••࿐‌@chadorbesarha
☄🔥☄🔥☄🔥☄🔥☄🔥☄ 🔥 ☄ 🔥 ☄ ۱۲۹ وظیفۀ مسلمانان در برابر قذف : بر شنوندۀ قذف چند چیز واجب و چند چیز حرامست: مسلمانى که بشنود از دیگرى که نسبت زنا یا لواط بمسلمانى میدهد حرام است بر او گوش دادن و پذیرفتن و باور داشتن این نسبت ناروا را دربارۀ مسلمانى و نیز حرام است بدبین شدن با مسلمان قذف شده و نیز حرام است نقل قذفى را که شنیده براى دیگرى هرچند بطور مسلم نگوید بلکه بطور نقل و نسبت گوید مانند اینکه بگوید شنیدم از فلان که نسبت زنا یا لواط بفلان داد این طور نقل هم حرامست زیرا اگر هرکس آنچه را که شنیده بدیگرى بگوید بتدریج شهرت پیدا میکند و آن نسبت ناروا را مسلم میگیرند و بدین وسیله آبروى مسلمانى در بین اجتماع ریخته میشود و دیگر کسى تحقیق نمیکند تا دانسته شود که این شهرت مستند به یک نفر بعضى که نقل کرده است. و اما واجبات: بر شنوندۀ قذف واجبست قذف کننده را نهى کند و زجر نماید و چون بر نسبتى که بمسلمانى داده چهار گواه عادل ندارد او را فاسق و دروغگو بداند و دیگر گواهى او را در هیچ موردى نپذیرد مگر اینکه توبه و اصلاح او را بتفصیلى که گفته شد بداند و باید باو بگوید آنچه را گفتى بهتان و افترا بمسلمان است و ما نمى توانیم از تو بپذیریم و براى دانستن دلیل بر آنچه گفته شد در این چند آیه در سورۀ نور دقت نمائید: «لَوْ لاٰ إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ اَلْمُؤْمِنُونَ وَ اَلْمُؤْمِنٰاتُ بِأَنْفُسِهِمْ خَیْراً وَ قٰالُوا هٰذٰا إِفْکٌ مُبِینٌ (١٢) لَوْ لاٰ جٰاؤُ عَلَیْهِ بِأَرْبَعَةِ شُهَدٰاءَ فَإِذْ لَمْ یَأْتُوا بِالشُّهَدٰاءِ فَأُولٰئِکَ عِنْدَ اَللّٰهِ هُمُ اَلْکٰاذِبُونَ (13) وَ لَوْ لاٰ فَضْلُ اَللّٰهِ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَتُهُ فِی اَلدُّنْیٰا وَ اَلْآخِرَةِ لَمَسَّکُمْ فِیمٰا أَفَضْتُمْ فِیهِ عَذٰابٌ عَظِیمٌ (١۴) إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِکُمْ وَ تَقُولُونَ بِأَفْوٰاهِکُمْ مٰا لَیْسَ لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ وَ تَحْسَبُونَهُ هَیِّناً وَ هُوَ عِنْدَ اَللّٰهِ عَظِیمٌ (15) وَ لَوْ لاٰ إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُمْ مٰا یَکُونُ لَنٰا أَنْ نَتَکَلَّمَ بِهٰذٰا سُبْحٰانَکَ هٰذٰا بُهْتٰانٌ عَظِیمٌ (١۶) یَعِظُکُمُ اَللّٰهُ أَنْ تَعُودُوا لِمِثْلِهِ أَبَداً إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ (17) وَ یُبَیِّنُ اَللّٰهُ لَکُمُ اَلْآیٰاتِ وَ اَللّٰهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ (١٨) إِنَّ اَلَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ اَلْفٰاحِشَةُ فِی اَلَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذٰابٌ أَلِیمٌ فِی اَلدُّنْیٰا وَ اَلْآخِرَةِ وَ اَللّٰهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لاٰ تَعْلَمُونَ» . (19) چرا آنگاه که این سخن (قذف) را شنیدید مردان و زنان با ایمان بهم دیگر گمان نیک نبردند و نگفتند این تهمتى آشکار است؟ چرا بر آنچه گفتند چهار گواه نیاوردند اکنون که گواهان را نیاوردند نزد خداوند دروغگویانند اگر فضل و رحمت خداوند در هر دو جهان بر شما نبود میرسید بشما در آنچه فرورفتید در آن عذابى بزرگ آنگاه که از زبان یکدیگر آن خبر را میگرفتند و دهان بدهان مى گفتند چیزى را که بآن علم نداشتید و گمان میکردند که این سخن چیزى سبک و اندک است درحالى که نزد خداوند بزرگ است چرا وقتى آن تهمت را شنیدید نگفتید ما را نمیرسد که این سخنان گوئیم خداوندا این بهتان بزرگیست خداوند بشما پند و اندرز میدهد که هرگز پیرامون چنین سخنانى نگردید اگر ایمان دارید و خداوند آیات را براى شما بیان مى کند که او است دانا و با حکمت کسانى که دوست دارند زشت کارى و زشت نامى در میان گروندگان آشکار و پدیدار شود آنان را عذابیست دردناک در دنیا و آخرت و خدا دانا است و شما نادانید. «عن ابی عبد اللّه (ع) قال: من قال فى مؤمن ما رأته عیناه و سمعته اذناه فهو من الذین قال اللّه تعالى إِنَّ اَلَّذِینَ یُحِبُّونَ الى اخر الایة» (اصول کافى باب الغیبة و البهت) امام صادق فرمود هرکه آنچه را از مؤمن با دو چشم خود دیده یا بگوش خود از او شنیده بگوید و بدیگران برساند پس از او کسانیست که خداوند در این آیه وعده عذاب به آنها داده است و خلاصه روایت آنکه این آیه اختصاص به بهتان ندارد بلکه کسى که بچشم خود اگر زنا یا لواط مسلمان را ببیند یا از او اقرار آن را بشنود سپس آن را براى دیگران نقل و گزارش کند مورد این آیه خواهد بود. ضمنا باید دانست که اگر دشنام دهنده شوهر باشد و بزنش نسبت زنا بدهد حد قذف او هم بلعان ساقط مى شود و تفصیل آنکه از آیۀ شریفه و اخبار استفاده مى شود در کتب فقهى موجود است و براى رعایت اختصار از ذکر آن خوددارى مى شود و پس از اجتماع پنج شرط مذکور اگر قذف شده مطالبۀ اجراى حد کند و قذف هم بوسیلۀ اقرار قاذف یا گواهى دو مرد عادل ثابت شود هشتاد تازیانه باو باید بزنند لیکن خفیف تر از حد زنا و شرب خمر و او را نباید برهنه کرد بلکه با لباسى که بر تن او است حد جارى مى شود. ••࿐‌@chadorbesarha