فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 چشماتو ببند...
خیال کن الان کربلایی...
#اربعین
حتی اگر تو را در اربعین نبینیم، استشمام بوی تو در مسیر عاشقی زائران، کار چندان سختی نیست. من یقین دارم که مردم در گرمای سوزان تابستان، زیر سایۀ نگاه تو رو به سوی کربلا میروند و شک ندارم اگر نگاه تو از لشکر زائران حسین برگردد، راه نجف تا کربلا، خلوتترین جادۀ عالم خواهد شد. خنکای این سایه به قدری است که اگر آفتاب با هر شدتی به این جماعت بتابد، نمیتواند از زائران کربلا بکاهد.
زائران حسین، فقط در مسیرهای منتهی به کربلا در سایۀ نگاه تو قدم بر نمیدارند، آنها از وقتی پایشان را از خانه بیرون میگذارند، تا وقتی به خانه بر میگردند، زیر دِین نگاه تو هستند.
ممنونیم که ما را از خنکای نگاه خویش محروم نمیکنی.
شبت بخیر چشم خدا!
#اربعین
#شب_بخیر #بهانه_بودن
#محسن_عباسی_ولدی
@abbasivaladi
45.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دلم آروم نمیشه...
برات بی اختیار گریه کردم...
پای روضه ت زنونه نشستم زارو زار گریه کردم...
#اربعین
━━━═━━⊰❀🦋❀⊱━━═━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ در دل بزرگترین معجزه تاریخ ایستاده ایم...
❗️معجزه ای بزرگتر از شکافتن رود نیل...
━━━═━━⊰❀🦋❀⊱━━
28.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تاثیر عجیب نگاه به قبر مولا امیرالمومنین علی علیه السلام...
#اربعین
━━━═━━⊰❀🦋❀⊱━━═━━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی در حال اعزام به شمال فلسطین اشغالی
◾️ از این بالگردها معمولا برای انتقال کشتهها و زخمیهای صهیونیستی استفاده میشود
🔴 حزبالله لبنان: تاکنون ۳۲۰ موشک کاتیوشا به سمت اهداف صهیونیستی شلیک کردهایم
◾️اکنون مرحله اول عملیات ما به پایان رسیده است.
👈 این احتمال وجود دارد که در مرحله نخست عملیات حزبالله، بخشی از هدف طراحی شده، درگیر کردن پدافند هوایی رژیم صهیونیستی بوده باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اصابت پهپاد حزبالله به یک بزرگراه
بیانیه کامل حزبالله لبنان:
📣 مرحله اول با موفقیت به پایان رسید
🔴 اولاً با استعانت از خداوند متعال مرحله اول با موفقیت کامل به پایان رسیده است
◾️این مرحله هدف قرار دادن پادگانها و مکانهای اسرائیلی برای تسهیل عبور از راهپیماییهای تهاجمی به سمت هدف مورد نظرشان در عمق نهاد است.
◾️ثانیاً تعداد موشک های کاتیوشا پرتاب شده تاکنون از 320 به سمت مواضع دشمن فراتر رفته است.
🔰سوم، سایت هایی که به یاری خداوند متعال هدف قرار گرفتند و آسیب دیدند:
1- حکومت میرون
2- آرامگاه نیفی زیو
3- پایگاه ذاتون
4- اصطبل زائورا
5- پایه دشت
6- پادگان کیلا در جولان اشغالی سوریه
7- پادگان UF در جولان اشغالی سوریه
8- پایگاه نفاح در جولان اشغالی سوریه
9- پایگاه یاردن در جولان اشغالی سوریه
10 - حکومت عین زی تیم
11- پادگان راموت نفتالی
◾️چهارم، بقیه جزئیات در مورد عملیات نظامی در بیانیه های بعدی خواهد آمد
🔴 منابع رسانهای اسرائیلی: ارزیابیها در اسرائیل حاکی از آن است که حزبالله خود را برای شلیک حدود ۱۰۰۰ موشک به عمق اسرائیل آماده کرده است
🔴 المیادین به نقل از رسانههای اسرائیلی: انتظار میرود حزبالله در ساعات آینده تلآویو را هدف حمله قرار دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰اصابت موشکهای مقاومت لبنان به منطقه الجلیل در شمال سرزمین اشغالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰بسته و تخلیه شدن ساحل حیفا در شمال فلسطین اشغالی.
🔰حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به حیفا
🔸مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد یک هدف حیاتی در حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی را با یک فروند پهپاد از نوع «صقر ۱» مورد هدف قرار داده است.
1 _ اربعین سیّد الشهداء علیه السلام: 20 صفر (اربعین)
در چنین روزی چهل روز از فاجعه ی مولمه ی شهادت امام حسین علیه السلام و اهل بیت و اصحاب با وفایشان می گذرد.
بر دوستان و شیعیان اهل بیت علیهم السلام لازم است که با پوشیدن لباس مشکی، تعطیل کار و بر پایی مجلس عزا و شرکت در مجالس سینه زنی و ذکر مصیبت این روز را تعظیم نمایند.
امام حسن عسکری علیه السلام می فرمایند :
علامات مؤمن پنج چیز است :
نماز 51 رکعتی (نماز های واجب و مستحب در شبانه روز)، و زیارت اربعین، و انگشتر در دست راست کردن، و پیشانی به خاک گذاشتن، و بلند بسم الله الرّحمن الرّحیم گفتن. (1)
2 _ زیارت جابر از کربلا
در این روز در سال 61 هـ جناب جابر بن عبدالله انصاری و همراهانش قریب به چهل روز بعد از شهادت امام حسین علیه السلام از مدینه به کربلا وارد شدند. او به همراه عطیّه قبر حبیبش سیّد الشهداء علیه السلام را زیارت کرد. (2)
3 _ بازگشت اهل بیت علیهم السلام به کربلا:
بنابر مشهور و صحیح در چنین روزی اهل بیت علیهم السلام از شام به کربلا باز گشتند. (3)
4 _ ملحق شدن رأس امام حسین علیه السلام به بدن مطهّر
در این روز (4) رأس شریف امام حسین علیه السلام توسط امام زین العابدین علیه السلام از شام به کربلا آورده شد و به بدن مطهّر آن حضرت ملحق گردید. (5)
📚 منابع :
1. وسائل الشیعة : ج 14، ص 478 و ...
2. توضیح المقاصد : ص 6. و ... .
3. توضیح المقاصد : ص7 ـ 6. و ... .
4. بحار الأنوار : ج 44، ص 199، ج 98، ص 334. و ... .
5. همان : ج 44، ص 199، ج 45، ص 140، 145. و ... .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بازدید نخست وزیر عراق از موکبهای مسیر پیادهروی اربعین
🔻جامۀ حقیقت بر تن رؤیاها:
یکیشدنها در قاب جذبهی حسین
🖊مهدی جمشیدی
۱. استاد عبدالعظیم صاعدی در کتاب «و رؤیاهای جهان به تأخیر افتاده بود»، در قطعهای با عنوان حقیقت مینویسد: فانوسهای جهان/ شعلهاش/ کابوسهای جهان/ بود/ هفتاد و دو تن/ در/ طیف نیمروز/ که هنوز/ و تا ابد/ بیپایان خواهد بود/ هفتاد و دو رؤیا شدند/ تا/ هفتاد و دو ملّتِ جهان را/ حقیقت/ یکی/ بیش نباشد:/ «حسین».
شاید به گمان برخی، این کلمات را باید حاصل ذوق شاعرانهای انگاشت که هرچند حس لطیفی در مخاطب برمیانگیزاند، اما برخلاف عنوانش، نسبتی با حقیقت ندارد و فقط میل ادبی و بازی احساسی با کلمههای سرگردان، آن را آفریده است. اما حقیقت، چنین نیست؛ این قطعه نیز همچون قطعههای دیگر صاعدی، برگردان شاعرانه از تمنّاهای عارفانه است که ریشه در طلب از چشمۀ جوشان معارف توحیدیِ علامۀ طهرانی دارد. صاعدی، همواره کوشیده حالات و مقاماتی را روایت کند که با جان و ضمیر خویش، آنها را یافته و در مکتب ملکوتیِ علامه طهرانی، آن را آموخته است. و من به مثابه مخاطبی که به قدر بضاعت ناچیز خویش، به آثار هر دو بزرگوار، علاقمند هستم، بهروشنی، رگهها و ریشههای عقلِ عارفانۀ علامه طهرانی را در حس شاعرانۀ صاعدی میبینم. یکی اصل است و دیگری فرع؛ یکی ریشه است و دیگری ساقه؛ یکی مرکز است و دیگری پیرامون؛ یکی سرچشمه است و دیگری رود؛ یکی از عرفان، روایت عالمانه دارد و دیگری روایت شاعرانه. و چه زیبا و شوقانگیز است که حقایق قدسی و مشاهدات معنایی را در دو روایت، خواندن و از دو زبان، شنیدن.
۲. عاشورا در ظرف تاریخ به وقوع پیوست اما از تاریخ، بیرون زد و و بر فراز تاریخ نشست. شاعر، از «بیپایانیِ عاشورا» آغاز میکند که در متن ابدیّت، جاری خواهد بود؛ واقعهای که همچون خورشید بیغروب است و زوال و رفتن و تمامشدن برای آن معنا ندارد. واقعهها میآیند و میروند، اما عاشورا، نمیرود؛ چون در آن طیفِ نیمروز، محبوس نشده و تاریخ، عاجزتر از آن است که بتواند زنجیرِ زمان به پای زخمیِ عاشورا افکند و آن را از تداومِ حرکت بازدارد. و نهفقط آن واقعه، بلکه آن هفتاد و دو تن نیز، همچنان در حیات هستند؛ حیاتِ مستمر که با غروب روز عاشورا، پایان نخواهد یافت. چنین وضعی، از «ولایت» بر زمان حکایت دارد؛ چنانکه علامه طهرانی از مقام فنای اصحاب عاشورا سخن میگفت و بر این باور بود که این فنا، ولایت در پی دارد و اهل ولایت نیز، رفتنی و زوالیافتنی نیستند. ولایت از تکوینِ قدسیِ این عالَم حکایت دارد که پیوستن به آن، همصدایی و همداستانی با غایت خلقت است و چنین نسبتی به سبب ذات و سرشت الهیاش، در هیچ نقطه از زمان، متوقف نخواهد ماند. حسی که ما نسبت به عاشورا داریم، همانند چشمۀ تمامنشدنیای است که هیچگاه از طراوت و تازگی، بینصیب نمیماند. آن وضع تکوینی، چنین حاصلی دارد و به این واسطه، سرّ بقاء و دوام، آشکار میشود.
۳. عاشورا در ظاهر، پردۀ «کثرت» است؛ هفتاد و دو تن، در معرکۀ نبرد هستند و جرعۀ شهادت مینوشند و یکبهیک، مقام فنا را تجربه میکنند؛ هفتاد دو تن، یک طیف هستند در بستر طیف نیمروز. در یک سو، قطعههای روز و در سوی دیگر، قطعههای انسانی. اما این روایت، در ظاهر و پوسته، متوقف مانده و به باطن عاشورا، راه ندارد؛ عاشورا، فقط و فقط، تجلّی یک «حقیقت» است و آن حسین - علیهالسلام- است و دیگران، جملگی پرتوهایی از وجود ایشان هستند. آن طیف، در اثر تابش این پرتو واحد، شکل گرفته است و کثرتی است که در ریشه، اشاره به وحدت دارد و در نهایت نیز، دوباره همان وحدت را متجلّی خواهد کرد. پس عاشورا، آئینۀ وحدت است و حقیقت محض و منحصر را نمایش میدهد. اما از عاشورا که سر به بیرون مینهیم و به عالَم انسانی نظر میافکنیم، «هفتاد و دو ملّت» را میبینیم که طریق تعدّد و کثرت پیمودهاند و در تشتّت و تنش و تلاطم، غوطهورند. هفتاد و دو تن در عاشورا، جام وحدت سر کشیدند و یکی شدند و به مقام «معیّت وجودی» و «اتّحاد روحی» دست یافتند، اما خارج از گسترۀ عاشورا، هفتاد و دو ملّت پدید آمد که مَثَل تفرّق است. در این حال، هفتاد و دو ملت نیز همچون هفتاد و دو تن، چشم شیدایی به روی حسین باز میکنند و مجذوب حقیقت واحد میشوند. عالَم رؤیاییِ عاشورا، عالَم عشق و شیدایی و شیفتگی است و کثرت را برنمیتابد و آدمیان را در امتداد جذبۀ واحد، به سیر و شدن و صیرورت درمیآورد، اما عالَم بریده از عاشورا، چون بیگانه با حقیقت است، به وصال وحدت نیز نخواهد رسید.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
📚 نسخهی اصلی کتابهای استاد صاعدی را در اینجا بخوانید:
https://eitaa.com/saedi_rahrovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹نوکرت تنهاست ...
یا اباالفضل یه کاری کن برای ابوعباس
مداحی #حاج_مهدی_رسولی برای اسیر مدافع حرم و وطن #محمدرضا_نوری ( #ابوعباس )
در مشایه اربعین حسینی ـ کربلای معلیٰ
#ابوعباس
#محمدرضا_نوری
#مهمانی_اسارت
🔻لینک کانال رسمی جانباز مدافع حرم امیر حسین حاجی نصیری ( اسماعیل حلب )
🔰لینک کانال ایتا
https://eitaa.com/esmaeilhalab64
🔰لینک کانال ایتا مجموعه خاطرات و روایت
https://eitaa.com/Esmaeilhalab64R_K
🔰حزبالله لبنان: اسرائیل موفق به حمله پیشگیرانه علیه ما نشد
🔸اهدافی که اسرائیل از آن صحبت می کند در نتیجه یک حمله اطلاعاتی نادرست است که ما انجام دادیم
🔸ارتش اسرائیل موفق به رهگیری پهپادهای تهاجمی ما نشد
🔰جزئیاتی جدید از مرحله نخست پاسخ حزبالله لبنان به ترور شهید «فواد شکر»
🔸یک منبع آگاه از حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه المیادین: پاسخ مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید فؤاد شکر با دقت تمام و موفقیت انجام شد.
🔸آنچه رژیم اشغالگر در موردخنثی کردن عملیات حزب الله گفته است، یک دروغ نظامی، یک ادعای رسانهای و برای گمراه سازی صیهونیست ها در اراضی اشغالی است
🔸آنچه مقاومت در عملیات پاسخ به ترور فواد شکر، برنامه ریزی کرده بود، علیرغم بایکوت خبری گسترده در داخل اسرائیل، با موفقیت کامل به اجرا درآمد.
🔸به رغم آماده باش گسترده رژیم اشغالگر و با وجود پروازهواپیماهای جنگی در طول شب بر فراز حریم هوایی لبنان، با این حال نتوانستند هیچ موشک یا پهپادی را از رسیدن به اهدافش بازدارند.