eitaa logo
دیدگاه‌ها و چشم‌انداز/سعیدعبدالملکی
203 دنبال‌کننده
484 عکس
156 ویدیو
16 فایل
🔺 اطلاع‌رسانی و انعکاس دیدگاه‌ها🔺 ↙️دکتر سعید عبدالملکی ↙️عضو هیئت‌علمی دانشگاه ↙️روان‌شناس ↙️تحلیل‌گر روان‌شناسی سیاسی و توسعه ↙️تئوریسین ↙️ اهل قلم ↙️فعال سیاسی و اجتماعی ↙️سخنگو و عضو شورای مرکزی جمعیت رزما ↙️تبیین مسائل روز کشور
مشاهده در ایتا
دانلود
گفتگوی روزنامه جوان درباره‌ی جوانان و بیانیه گام دوم انقلاب با دکتر سعید عبدالملکی نویسنده‌ی کتاب«جوانان تأثیرگذار» منتشر شده در روزنامه و وبسایت جوان، ۴ مهر ۱۴۰۲ بخش اول مصاحبه👇 http://www.Javann.ir/004ytY http://www.javann.ir/004ytY https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادامه‌ی سند ۲۰۳۰ و آندلس سازی ‼️ اجرای جشن مبتذل آغاز سال تحصیلی در دبستان دخترانه شهر کرمان 🔸▪️◽🔸▪️◽🔸▪️◽🔸 پی‌نوشت و تحلیل: سعید عبدالملکی ✍️ کلیپی از موسیقی پورن در جشن شروع مدرسه در یکی از مدارس کرمان در فضای مجازی منتشر شده است. جالب آنکه این برنامه در مدرسه دخترانه و زیر سن بلوغ اجرا شده است! آیا می‌توان پذیرفت که دعوت از دیجی به مدرسه که به سبک پورن می‌خواند از روی ناآگاهی بوده است؟! حتی اگر این را بپذیریم چرا از ادامه کار ممانعت نشده است؟! چرا موسیقی های ملی، محلی و حماسی اجرا نشده است؟! آیا آندلس سازی از دبستان شروع شده است؟ برای دانش‌آموزان دختر که در سن رشد عاطفی و فکری هستند و ذهن و رفتار آنها باید محلی برای تثبیت نظام معرفتی اسلامی ایرانی باشد در دولت سابق و هم‌زمان با حذف معاونت پرورشی و اجرای سند ۲۰۳۰ محلی برای ترویج ارزش‌های لیبرال و سکولار شده است. متأسفانه جنگ شناختی و ادراکی دشمن روی محاسبات ذهنی بخشی از مدیران و کارگزاران تأثیر گذاشته به طوری در فیلم دیده می‌شود معلمان و مدیران مدرسه هیچ واکنش منفی به موسیقی نامتعارف نشان نمی‌دهند. پر واضح است که خلأ فعالیت فرهنگی دیده می‌شود و نیازمند کار فرهنگی و توانمندسازی معلمان هستیم. از طرفی بخش زیادی از ارزش‌های آمریکایی و غربی از طریق گوش‌های تلفن همراه و فضای مجازی به مغز اقشار مردم و به‌خصوص کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان تزریق می‌شود که ضرورت دارد مجلس پروتکل استفاده افراد زیر ۱۸ سال را تصویب و ابلاغ کند. همچنان که برخی کشورهای غربی قانون صیانت از فضای مجازی را تصویب کرده‌اند. https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بانک‌ها؛ از رباخواری، خلق پول و تورم‌ تا نیازمند جراحی 🎤 رهبر معظم انقلاب: یکی از کارهای غلطی که در کشور شد، توسعه بانک‌ها بود. ▪️◽🔸▪️◽🔸▪️◽🔸▪️ پی‌نوشت و تحلیل: سعید عبدالملکی ✍️ اگر باعث و بانی مشکلات اقتصادی، معیشتی و شکاف طبقاتی در کشور را ۳۰۰ فرد و نهاد بدانیم، قطعاً بانک‌ها یکی از این متهمان است که در ردیف اول نشسته است. براساس اخبار رسانه‌ها، بانک‌ها فقط در مناطق یک تا چهار تهران ۲۰ هکتار املاک و باشگاه تفریحی دارند. همچنین؛ ۲۵درصد تورم کشور توسط بانک آینده تولید می‌شود. فقط این دو رقم کافیست تا بدانیم بانک‌ها چه بلایی بر سر کشور آورده‌اند. خلق پول بدون پشتوانه که موجب بی‌ارزش شدن ملی شده است و ایجاد تورم، فقر و فساد از یک طرف، و انباشت سرمایه و پر کردن جیب سرمایه‌داران از طرف دیگر، از آسیب‌های نظام بانکی کشور است. واقعیت این است که سرمنشاء نظام سرمایه داری، سیستم بانکداری است چرا که مبنای بانکداری است یعنی سوداگری بدون زحمت و بدست آوردن پول بادآورده و سرقت قانونی اموال و دارایی های مردم! پر واضح است که بانک‌های فراوان در هر کشوری نشانه اقتصاد بیمار آن کشور است در حالی که در یک اقتصاد سالم نیازی به این همه بانک جورواجور وجود ندارد بلکه بانک در حد ضرورت و انجام گردش پول کفایت می‌کند. بانک می‌بایست امانت‌دار پول مردم و گردش سالم آن باشد و نه اینکه برای خودش بنگاه‌داری و انباشت ثروت انجام دهد. https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
🌐 فرار مغزها و تبعید خودخواسته نخبگان در دوران پهلوی 🔸 نخبگان ناهماهنگ و مخالف در معرض فشار دائمی رژیم شاه بودند. تحقیق و تحلیل: سعید عبدالملکی ✍️ در سال ۱۹۶۴ {۱۳۴۲}، {نوزده هزارو پانصد} دانشجوی ایرانی در بیست‌وسه کشور خارجی تحصیل می‌کردند. در سال ۱۹۶۸ {۱۳۴۶} این آمار به رقمی بالاتر از ۲۵هزار نفر رسید. در دانشگاه‌های خارج تعداد دانشجویان ایرانی بیشتر از تعداد دانشجویان دانشگاه تهران، تبریز، مشهد، اهواز، دانشگاه تربیت‌معلم و دانشگاه ملی بود. علت آن بود که دربار شاه به اداره‌ی سیاست آموزش عالی دستور داده بود نمره قبولی برای ورود به دانشگاه بالا برود و هزینه تحصیل گران‌تر شود. تا هرکسی؛ به‌خصوص طبقات محروم و فقیر جامعه نتوانند به دانشگاه راه یابند و صرفاً افرادی که به دربار نزدیک و وفادار بودند حق ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخلی یا بورس خارج از کشور را داشتند. بر اساس کتاب زونیس:«شاه قادر شده بود نخبگانی را به وجود آورد که اعضای آن‌ها به‌طور ریشه‌ای نسبت به تاج‌وتخت او وفادار بمانند. در همین زمان شاه علاقه شدیدی داشت تا افرادی را که این پایه قدرت را به دست آورده بودند و یا اجازه کسب آن را داشتند انتخاب کرده و به درون گروه نخبگان خود هدایت کند.» و نخبگان ناهماهنگ و مخالف در معرض فشار دائمی رژیم شاه بودند. مهندسی کردن سیستم آموزشی کشور در زمان پهلوی در اولویت سیاست‌گذاری‌ها بود. سیاست رضاخان درباره‌ی توسعه آموزش‌وپرورش نابود کردن مدارس سنتی و دینی بود.«به‌طوری‌که در سال ۱۹۳۵(۱۳۱۳) تعداد طلبه‌های مدرسه به ۲۹۰۰ نفر کاهش یافت، درحالی‌که تعداد دانش آموزان مدارس متوسطه مدرن به ۱۶۲۰۰ نفر افزایش یافت. «غیر دینی کردن» نظام مدارس(سنتی و مدرن) شروع و در طول دوره‌ی پادشاهی رضاخان تا پایان حکومت پهلوی ادامه داشت.» رژیم شاه شرایط را برای نخبگان به‌گونه‌ای بسترسازی کرده بود که به تبعید خودخواسته بروند. دانشجویان منتقد وضع موجود به عدم بازگشت به کشور ترغیب می‌شدند و اگر هم به کشور برمی‌گشتند در پیدا کردن شغل درخور ناکام می‌شدند و در مشاغل پست و بی‌ارزش به‌کارگماشته می‌شدند. از طرفی؛ کشورهای خارجی با ارائه دستمزدهای بالا و شرایط مناسب زندگی آن‌ها را جذب می‌کردند . در آن زمان ایران جزو کشورهایی بود که بیشترین رقم دانشجوی غیرقابل‌بازگشت را دارا بود. دکتر حبیب نفیسی سرپرست دانشجویان ایرانی در ایالات‌متحده در مقاله‌ای به ارائه وضعیت فرار مغزها چنین می‌پردازد:«۵۰درصد دانشجویان طبقه متوسط که به خرج خود در خارج تحصیل می‌کنند، ۶۰ درصد دانشجویانی که از دولت خرج تحصیل می‌گیرند و به همان مقدار دانشجویان طبقه بالا که خود خرج تحصیل خود را می‌پردازند و ۹۰ درصد دانشجویانی که نتوانستند در دانشگاه به تحصیل ادامه دهند، از اروپا و آمریکا به ایران بر نمی‌گردند.» این روایت نفیسی یعنی اخراج غیرمستقیم نخبگان بالقوه مخالف و ناهماهنگ با سیاست‌های حکومت که در یک‌روند از قبل طراحی‌شده انجام می‌گرفته است. منابع: ۱.رجوع کنید به کتاب روان‌شناسی سیاسی نخبگان ایران(۱۳۸۷)، نوشته ماروین زونیس، ترجمه پرویز صالحی و همکاران، انتشارات چاپخش، به ترتیب صفحات ۶۷، ۶۹ و ۶۱ ۲. رجوع کنید به مقاله «فرار مغزها: درباره ایرانیانی که برنمی‌گردند»، مقاله ارائه‌شده در کنفرانس سالانه جامعه رشد بین‌المللی، واشنگتن، ۱۷ مارس، ۱۹۶۶{۱۳۴۴} https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 از نوجوانان آرمان‌گرای دهه‌ی شصت تا تولید اسکلت‌های بی‌هویت فضای مجازی پی‌نوشت و تحلیل: سعید عبدالملکی ✍️ متأسفانه ناکارآمدی بعضی از دولت‌ها و سرگرمی آن‌ها بر سر تصاحب قدرت و ثروت اجازه نداد منافع ملی بر منافع شخصی و جریانی اولویت داشته باشد و عملاً بخشی از آرمان‌ها از دست رفت و نوجوان سیزده ساله دهه‌ی شصت که برای حفظ کشور و انقلاب نارنجک به خود می‌بست و زیر تانک می‌رفت اکنون ول و فقدان تقویت هویت اسلامی ایرانی، اسکلت‌های بی‌هویت و غرق در فضای مجازی پورنوگرافیک تولید کرده است. وقتی به جای نوشتن پروتکل استفاده از فضای مجازی و تصویب و ابلاغ آن و نظارت بر تسریع ، محلی برای لابی گری و تعارض منافع می‌شود و به جای پرورش هویت اصیل، تبدیل به تشریفات، مدارس پول محور و بنگاه اقتصادی شد، معلوم است که نوجوانان و جوانان از ناکجاآباد سر برمی‌آورند! برخی پدر و مادرها به عوض نظارت بر فرزندان، بعضاً خودشان غرق در سبک زندگی غربی شده‌اند. براساس اظهارات یکی از مسئولان بهزیستی، آمار خیانت زوجین در سال‌های اخیر چند برابر شده و خیانت در صدر جدول آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته است که نقطه عزیمت آن فضای مجازی است. صدالبته در کنار این ریزش‌های اندک رویش های فراوانی داشته‌ایم. بی‌شماری از نوجوانان و جوانان سالم و موفق وجود دارند که می‌توان به آن‌ها بالید و امیدوار بود لیکن در جامعه اسلامی حتی یک ریزش هم زیبنده نیست و اگر کار جهادی و ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی و جریانی اولویت یابد ریزش‌ها حداقلی خواهد بود. https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
📌 رهبر معظم انقلاب: با تبیین حقایق، اطرافتان را مثل یک چراغ روشن کنید. https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
♦️ جنگ شناختی؛ شلیک مغزی، دگردیسی نگرشی و مهندسی اجتماعی 🔸در جنگ شناختی ذهن مردم میدان جنگ است. 📖 یادداشت تحلیلی سعید عبدالملکی ✍️ ماهیت فناوری اینترنت تأثیر هدفمند بر شناخت و شیوه‌ی نگرش مردم است. بر این اساس؛ هدف این است که با استفاده از تکنولوژی اینترنت و به بپردازد. برای این منظور به شخصیت تک‌تک افراد جامعه نفوذ می‌کند و با دگردیسی نگرشی و تغییر بنیادین در اخلاق و ارزش‌ها در نهایت منجر به شکل‌دهی یک فرد و جامعه با اخلاقیات و نگرش‌های جدید می‌شود. جنگ شناختی تلاش می‌کند ادراکات مردم را تغییر دهد. هدف، تأثیرگذاری و یا بی‌ثبات کردن کشور از طریق تغییر نحوه تفکر و عمل مردم است. درمجموع؛ ایجاد تغییر در سیاست جامعه هدف، از طریق فرآیند شناختی است. جنگ شناختی می‌تواند اختلافات داخلی را تشدید کند و جامعه را در برابر اصطکاک، قطبی شدن و رادیکال شدن آسیب‌پذیر نماید. رسانه به‌عنوان یکی از ابزارهای جنگ شناختی اثرگذاری فوری بر افکار عمومی دارد. در تأکید ویژه‌ای بر نقش فناوری‌های ارتباطی در کنترل عواطف و ذهن افراد می‌شود. نقش رسانه‌های جمعی به‌عنوان برنامه‌ریز و تنظیم‌کننده رویدادها و هدایت افکار عمومی به شیوه‌ای عمدی است. با این وصف؛وجود شبکه‌های متعدد تلویزیونی معاند خارج از کشور که به‌طور مشکوک سعی در ارائه جذاب‌ترین اخبار و رخدادها را دارند،گویای این مهم است که یک کارزار جنگ شناختی علیه تمدن، فرهنگ و هویت ایرانی در حال انجام است تا جریان اعتقادی جامعه را به سمت‌وسوی موردنظر خود هدایت کنند. https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ترک فعل ۳۲ ساله 🔴 مطالبات انباشته؛ میراث ۳۲ سال ناکارآمدی و ترک فعل دولت‌های اصلاح‌طلب و فرار آن‌ها از پاسخگویی شریعتی از عناصر برانداز داخلی در برنامه‌ی شبکه ۴ به مدل‌سازی رهبری با چنگیز و حمورابی پرداخته و می‌گوید که در کشور قانون وجود ندارد و ...! 🔸◽▪️🔸◽▪️🔸◽▪️🔸 پی‌نوشت و تحلیل: سعید عبدالملکی ✍️ جریان لیبرال از اصلاح‌طلبی عبور کرده و به تجدیدنظرطلبی، عبور از نظام و سپس براندازی تغییر گفتمان داده است. اساساً رنج این جریان درد بی‌هویتی و بحران هویت است و آخرین میخ توسط خاتمی در جریان اغتشاشات ۱۴۰۱ بر تابوت آن کوبیده شد که از شعار «زن،زندگی،آزادی» دفاع کرد. این جریان سیاسی که ۳۲ سال سکان‌دار قوه‌ی مجریه کشور بوده است و در مشکلات کنونی نقش کلیدی دارد و باید در جایگاه پاسخگویی قرار گیرد این‌گونه شرایط برای حق به جانب بودن او فراهم می‌شود تا به جای پذیرش ترک فعل، حمله کند! در این گفتگو آنچه به واقع به تصویر کشیده می‌شود یک به اصطلاح کارشناس شورشی و عصبی است که در یک طرف ماجرا قرار دارد و طرف دیگر ماجرا مجری و دیگر کارشناس برنامه هستند که در لاک انفعال فرو رفته‌اند و حرفی برای گفتن ندارند و شاید نمی‌خواهند داشته باشند. آنچه این کارشناس می‌گوید پرت وپلا گویی و خارج از سیاست معیار نظام جمهوری اسلامی ایران است. آیا اساعه ادب به ولی امر مسلمین جهان، آزادی بیان و روش انتقادگری است؟! بنابراین؛ دست اندرکاران شبکه ۴ و برنامه شیوه باید پاسخگو باشند که اساساً و خط قرمز آن‌ها کجاست که به این‌گونه افراد با عقبه معلوم تریبون می‌دهند؟! https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
🌺ولادت با سعادت پیام‌آوران عشق و دانایی؛ پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) مبارک باد. https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 نامش ستوده است... ستـــــــــــــــــــــــــایش بر او باد اَلسَّلامُ‏ عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ 🌹🌺🌸🌹🌺🌸 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 دیدگاه خاویر پرز دکوئیار دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد درباره‌ی رهبر معظم انقلاب https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
💎 پیامبر اسلام (ص) و جهاد مستمر 🎤 فرازی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کانون توحید تهران 👈 در زندگی رسول خدا یک‌چیز وجود دارد که آن مستمر است؛ بقیه چیز‌هایی که در حیات اجتماعی پیغمبر هست، غیر از خصلت‌ها و صفات معنوی و خود پیغمبری و مانند این‌ها مقطعی و مربوط به زمان‌هاست؛ آنچه در زندگی اجتماعی پیغمبر و در شخصیت آن حضرت به‌عنوان یک رهبر از اول تا آخر ادامه دارد، مبارزه است. https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
🌐 استعمار به روایت تصویر 📖 ورق بزنید ⛔️ ۶ پایتخت جهان که با استعمار و غارت کشورهای دیگر آباد شدند. 🔸 جواهر نعل نهرو در کتاب «نگاهی به تاریخ جهان» می‌گوید در دوره استعمار هند توسط انگلیس، قطحی به حدی رسید که مزارع از دور به رنگ سفید دیده می‌شدند! علت چیزی نبود جز سفیدی استخوان‌ انسان‌هایی که از شدت گرسنگی جان خود را از دست داده بودند و جنازه شان آن‌قدر روی زمین ماند که جز استخوان چیزی ازشان باقی نمانده بود. 🔸 نهرو در همین کتاب می‌گوید علت قحطی در هند کمبود موادغذایی نبود، بلکه اتفاقا مواد غذایی زیاد تولید می‌شد اما انگلیسی‌ها به قدری از اموال مردم و دولت غارت کرده و هندی‌ها را به بردگی مجانی وا‌ داشته بودند که مردم پولی نداشتند تا چیزی برای خوردن بخرند و اگر کسی توان کارگری مجانی برای انگلیسی‌ها را نداشت سرنوشتی جز مرگ از گرسنگی در انتظارش نبود.‌ https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
32.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌐 جهش اسلام در غرب؛ فتح خانه به خانه 🔺 فرار جوانان و زنان غربی از آزادی، فردگرایی و لذت‌طلبی و پناه آوردن به اسلام 💎 اسلام سریع‌ترین دین در حال رشد در جهان، غالب‌ترین عقیده و محمد(ص) محبوب‌ترین نام در بریتانیا است. پی‌نوشت و تحلیل: سعید عبدالملکی ✍️ براساس گزارش رسانه‌های غربی که در فیلم فوق دیده می‌شود، هر سال ۲۰ هزار آمریکایی ۴هزار فرانسوی ۳هزار نروژی و ۴هزار آلمانی مسلمان می‌شوند. در بریتانیا ۵۲۰۰ نفر در سال ۲۰۲۲ به اسلام گرویدند. در آمریکا زنان چهار برابر مردان مسلمان شده‌اند. استرالیایی‌ها نیز همینطور، اما از همه جالب‌تر گرایش قابل‌توجه اسپانیایی‌ها(آندلس) به اسلام است. آندلس زمانی مهد فرهنگ و تمدن اسلامی بود که با توطئه کشیشان و سیاست‌مداران اروپایی جوانانش را آلوده به مشروبات الکلی، جنسی و اباحه گری و زنان را به فحشا سوق دادند و هویت اسلامی آن از بین رفت و فروپاشید. اینک و پس از ۱۲ قرن مجدد به دامان اسلام بازگشت کرده‌اند. براساس نظر کارشناسان غربی، اسلام غالب‌ترین دین تا ۱۰ سال آینده در بریتانیا خواهد شد. اینک جوانان و زنان جوان با میانگین سنی ۲۷ سال از آزادی‌های غربی فرار کرده‌اند و به اسلام پناه آورده‌اند و احساس شادی می‌کنند. در حالی‌که اسلام سیاسی معطوف به تشیع از عمق برخودار است و در جذب دلها و معنا دادن به زندگی انسان نقش اساسی پیدا کرده است، اما عده‌ای معلول ذهنی راه توسعه ایران را در حذف دین از جامعه، سکولاریزاسیون و شعار زن، زندگی، آزادی می‌دانند! راهی که غرب تجربه کرد، سرش به سنگ خورد و اینک دور برگردان را انتخاب کرده است. https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
🔺 ‏جایزه استعماری صلح نوبل، به کارگر استعمارگران غربی و ابزار اغتشاشگری در ایران، ‎ اعطا شد. 🔴 نرگس محمدی دو فرزند خردسالش را سال‌ها به غربت فرستاد و از نعمت مادر محروم کرد آیا آن‌ها حقوق بشر ندارند؟! کشورهای غربی اهدا کننده ‎ چه توضیحی در این مورد دارند؟! https://twitter.com/DSaeid1360/status/1710306863516967405?t=0vSInLncx5uLMRFGgXy0eA&s=09 https://eitaa.com/cheshmandazsaeid