eitaa logo
کلاس اولی ها (جهان تیغ)
55.2هزار دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
3.4هزار ویدیو
1.9هزار فایل
معلم پایه اول ۱۸ سال سابقه تدریس معلم نمونه و مولف کتابهای کمک اموزشی شاعرونویسنده شعرها و داستانهای الفبا مدرس دوره های ضمن پیج روبیکا https://rubika.ir/classavaliha_jahantigh ای دی سفارش کتاب کمک اموزشی 👇👇👇 @Jahantigh9
مشاهده در ایتا
دانلود
4_460327319110682239.pdf
426K
☑️پیک هفته چهارم ☑️ پایه ابتدایی @classavalehaa
12.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@classavalehaa کتاب روان خوانی می توانم بخوانم این کتاب با توجه به سطح کتابهای درسی پایه اول طراحی شده و تصاویر رنگی وکودکانه با توجه به متن طراحی شده از هر نشانه دو متن یا دوصفحه روان خوانی دارد که علاوه بر روان خوانی کتاب دیکته نیز محسوب می شود جهت سفارش تکی و کلی کتاب من می توانم بخوام ای دی زیر پیام دهید نویسنده ی این کتاب عصمت جهان تیغ @Jahantigh9
برای اموزش ساعت ابتدا روی یک شیلنگ اعداد از صفر تا ۱۲ نوشته شد تا با توجه به مفهوم محور بهتر درک کنند وتوضیح داده شد که برای اموزش ساعت محوررا باید خوب یاد بگیرند @classavalehaa
درمرحله ی بعددوسرشیلنگ رابه هم وصل کرده وشکل یک دایره درست کردیم وعددصفررازیر۱۲مخفی,دو عقربه وسط دایره گذاشتیم مباحث اموزش ساعت داده شددرپایه اول حرفی از عقربه زده نمی شود @classavalehaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 : آشنایی دانش آموزان با خاک : 1)فراگیر خاک رامشاهده کرده وبه ارزش خاک برای جانوران و گیاهان پی می برد. 2) محل هایی که خاک در آن جا وجود دارد بیان می کند و به گوناگونی خاک ها پی می برد. 3) انواع خاک را مشاهده کرده و آن ها را یکدیگر مقایسه می کند. 4) بعد از مشاهده ی انواع خاک ها آن ها را از چند جهت طبقه بندی می کند. 5) میزان نفوذ پذیری خاک ها را مقایسه و نتیجه را مشاهده می کند. 6) به فواید خاک پی برده و موارد استفاده از خاک را را ذکر مثال بیان می کند. 7) مواد ایمنی و بهداشتی را هنگام استفاده از خاک رعایت می کند. 8) به ساخت کار دستی با خاک علاقه نشان می دهد. (آماده سازی): با مسئولین مدرسه هماهنگی لازم را انجام داده و فضایی از حیاط را انتخاب کرده : سفره یک بار مصرف ، آب، مقداری خاک رس : فضای حیاط را بررسی کرده، وسایل دانش آموزان را چک کرده و آن ها را به گروه های سه نفری تقسیم می کنیم. : مشاهده، بارش مغزی، پرسش و پاسخ، نمایش فیلم، تحقیق، تشکیل نمایشگاه (ارائه ی درس): - قبل از شروع درس سلام و احوالپرسی کرده، حضور و غیاب نموده و به روحیات دانش آموزان توجه می کنیم، سپس دانش آموزان را گروه بندی می کنیم. - جهت ارزشیابی تشخیصی چند پرسش در کلاس مطرح می کنیم تا بتوانیم به پیش دانسته های دانش آموزان پی ببریم. مثال: آیا می دانید خاک چگونه بوجود می آید؟ در خاک چه چیزهایی وجود دارد؟ - مجمسه ای سفالی را به کلاس آورده در مورد آن از دانش آموزان پرسش های متفاوتی می کنیم تا انگیزه ی یادگیری آن ها را افزایش دهیم. - دانش آموزان را به حیاط مدرسه برده و گروه بندی می کنیم و مقداری از خاک باغچه را به هر گروهی می دهیم سپس ذرّه بینی در اختیار هر گروه قرار داده و از آن ها می خواهیم هر آنچه را که در خاک می بینند برای اعضای گروه بگویند و بررسی کنند (جانوران ، ریشه ی گیاهان، سنگ ریزه و ...) - برای جلسه ی بعدی چند گروه را مسئول تهیه ی چندین نوع خاک می کنیم (گیاه خاک، خاک رس، ماسه، خاک باغچه) - در جلسه ی بعدی که دانش آموزان به کلاس آمدند گروه ها در مورد اینکه خاک ها را از کجا تهیه کرده اند و دارای چه خصوصیاتی هستند برای هم کلاسی های خود صحبت می کنند. - با مشاهده ی انواع خاک ها آن ها را با یکدیگر مقایسه کرده و بر اساس تفاوت ها و شباه ت ها طبقه بندی می کنند (بر حسب رنگ، ذرات تشکیل دهنده و .... ) - چند عدد لیوان از چند نوع خاک که بر حسب ذرات تشکیل دهنده آن ها را از هم جدا کرده ایم تهیه کرده و یک لیوان خاکی با سنگریزه های درشت، یک لیوان خاک با سنگریزه های ریزتر و یک لیوان خاک رس نرم قرار داده و از گروه ها می خواهیم به یک نسبت آب درون آنها بریزند و بررسی کنند که هر لیوان چه مقدار آب در خود نگه می­دارد و در این باب بحث و گفتگو می کنیم. (آزمایش، بارش مغزی) - برای جلسه ی آینده معلم پرسشی مطرح می کند مثال: استفاده های مختلف خاک در زندگی ایجاد زمینه ای می نماید تا دانش آموزان پاسخ پرسش را بیابند و نظر خود را به کلاس اعلام کنند (تحقیق) - فیلمی در خاک تهیه کرده و به کلاس می آوریم و در مورد هر قسمت فیلمی که نمایش داده می شود از دانش آموزان پرسش هایی به عمل می آید. (پرسش و پاسخ) - دانش آموزان را با مطرح کردن پرسش هایی به درک عمیق عظمت خلقت، قدرت خداوند و خلق هستی و انسان نیز که از خاک به وجود می آید و سرانجام به خاک بر می گردد و هدایت می کنیم. - در آخر از کارهای دستی دانش آموزان که با خاک رس شکل هایی ساخته اند نمایشگاهی تهیه کرده و از دانش آموزان دیگر مدرسه دعوت می کنیم به کلاس بیایند و دیدن نمایند. : به دانش آموزان تذکر می دهیم بعد از بررسی خاک ها و گل بازی حتماً دست های خود را با آب و صابون بشویند. : آزمون عملکردی ، پرسش و پاسخ به صورت شفاهی : از دانش آموزان می خواهیم که درباره ی جانوران دیگری که از خاک استفاده می کنند، در مورد زندگی، نوع تغذیه و چگونگی لانه سازی آنها اطلاعاتی بدست آورده و به صورت نقاشی به معلم ارائه دهند. ارسال در گروه عمومی بدون با ارسال آدرس ⛔️ برای استفاده در کانال کلاسی ✅
9.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت اول خانم رمضانی ارسال در گروه عمومی بدون با ارسال آدرس ⛔️ برای استفاده در کانال کلاسی ✅
9.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ارسال در گروه عمومی بدون با ارسال آدرس ⛔️ برای استفاده در کانال کلاسی ✅
4_6019090623154356754.pptx
8.12M
♦️ 🦋 ارسال در گروه عمومی بدون با ارسال آدرس ⛔️ برای استفاده در کانال کلاسی ✅
16.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ارسال در گروه عمومی بدون با ارسال آدرس ⛔️ برای استفاده در کانال کلاسی ✅