12.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@classavalehaa
کتاب روان خوانی می توانم بخوانم
این کتاب با توجه به سطح کتابهای درسی پایه اول طراحی شده و تصاویر رنگی وکودکانه با توجه به متن طراحی شده
از هر نشانه دو متن یا دوصفحه روان خوانی دارد
که علاوه بر روان خوانی کتاب دیکته نیز محسوب می شود
جهت سفارش تکی و کلی کتاب من می توانم بخوام
ای دی زیر پیام دهید
نویسنده ی این کتاب
عصمت جهان تیغ
@Jahantigh9
برای اموزش ساعت ابتدا روی یک شیلنگ اعداد از صفر تا ۱۲ نوشته شد تا با توجه به مفهوم محور بهتر درک کنند
وتوضیح داده شد که برای اموزش ساعت محوررا باید خوب یاد بگیرند
@classavalehaa
درمرحله ی بعددوسرشیلنگ رابه هم وصل کرده وشکل یک دایره درست کردیم وعددصفررازیر۱۲مخفی,دو عقربه وسط دایره گذاشتیم مباحث اموزش ساعت داده شددرپایه اول حرفی از عقربه زده نمی شود
@classavalehaa
21.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ اموزش اولیه ساعت
با محور
@classavalehaa
6.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اموزش ساعت با محور
@classavalehaa
🔴 #روش_تدریس_درس9علوم #زمین_خانه_خاکی_ما
#هدف_کلی:
آشنایی دانش آموزان با خاک
#اهداف_جزئی:
1)فراگیر خاک رامشاهده کرده وبه ارزش خاک برای جانوران و گیاهان پی می برد.
2) محل هایی که خاک در آن جا وجود دارد بیان می کند و به گوناگونی خاک ها پی می برد.
3) انواع خاک را مشاهده کرده و آن ها را یکدیگر مقایسه می کند.
4) بعد از مشاهده ی انواع خاک ها آن ها را از چند جهت طبقه بندی می کند.
5) میزان نفوذ پذیری خاک ها را مقایسه و نتیجه را مشاهده می کند.
6) به فواید خاک پی برده و موارد استفاده از خاک را را ذکر مثال بیان می کند.
7) مواد ایمنی و بهداشتی را هنگام استفاده از خاک رعایت می کند.
8) به ساخت کار دستی با خاک علاقه نشان می دهد.
#مقدمات_کار (آماده سازی):
با مسئولین مدرسه هماهنگی لازم را انجام داده و فضایی از حیاط را انتخاب کرده
#وسایل_مورد_نیاز:
سفره یک بار مصرف ، آب، مقداری خاک رس
#نقش_معلم:
فضای حیاط را بررسی کرده، وسایل دانش آموزان را چک کرده و آن ها را به گروه های سه نفری تقسیم می کنیم.
#روش_ها:
مشاهده، بارش مغزی، پرسش و پاسخ، نمایش فیلم، تحقیق، تشکیل نمایشگاه
#نقشه_راه (ارائه ی درس):
- قبل از شروع درس سلام و احوالپرسی کرده، حضور و غیاب نموده و به روحیات دانش آموزان توجه می کنیم، سپس دانش آموزان را گروه بندی می کنیم.
- جهت ارزشیابی تشخیصی چند پرسش در کلاس مطرح می کنیم تا بتوانیم به پیش دانسته های دانش آموزان پی ببریم.
مثال:
آیا می دانید خاک چگونه بوجود می آید؟
در خاک چه چیزهایی وجود دارد؟
- مجمسه ای سفالی را به کلاس آورده در مورد آن از دانش آموزان پرسش های متفاوتی می کنیم تا انگیزه ی یادگیری آن ها را افزایش دهیم.
- دانش آموزان را به حیاط مدرسه برده و گروه بندی می کنیم و مقداری از خاک باغچه را به هر گروهی می دهیم سپس ذرّه بینی در اختیار هر گروه قرار داده و از آن ها می خواهیم هر آنچه را که در خاک می بینند برای اعضای گروه بگویند و بررسی کنند (جانوران ، ریشه ی گیاهان، سنگ ریزه و ...)
- برای جلسه ی بعدی چند گروه را مسئول تهیه ی چندین نوع خاک می کنیم (گیاه خاک، خاک رس، ماسه، خاک باغچه)
- در جلسه ی بعدی که دانش آموزان به کلاس آمدند گروه ها در مورد اینکه خاک ها را از کجا تهیه کرده اند و دارای چه خصوصیاتی هستند برای هم کلاسی های خود صحبت می کنند.
- با مشاهده ی انواع خاک ها آن ها را با یکدیگر مقایسه کرده و بر اساس تفاوت ها و شباه ت ها طبقه بندی می کنند (بر حسب رنگ، ذرات تشکیل دهنده و .... )
- چند عدد لیوان از چند نوع خاک که بر حسب ذرات تشکیل دهنده آن ها را از هم جدا کرده ایم تهیه کرده و یک لیوان خاکی با سنگریزه های درشت، یک لیوان خاک با سنگریزه های ریزتر و یک لیوان خاک رس نرم قرار داده و از گروه ها می خواهیم به یک نسبت آب درون آنها بریزند و بررسی کنند که هر لیوان چه مقدار آب در خود نگه میدارد و در این باب بحث و گفتگو می کنیم. (آزمایش، بارش مغزی)
- برای جلسه ی آینده معلم پرسشی مطرح می کند مثال: استفاده های مختلف خاک در زندگی
ایجاد زمینه ای می نماید تا دانش آموزان پاسخ پرسش را بیابند و نظر خود را به کلاس اعلام کنند (تحقیق)
- فیلمی در خاک تهیه کرده و به کلاس می آوریم و در مورد هر قسمت فیلمی که نمایش داده می شود از دانش آموزان پرسش هایی به عمل می آید. (پرسش و پاسخ)
- دانش آموزان را با مطرح کردن پرسش هایی به درک عمیق عظمت خلقت، قدرت خداوند و خلق هستی و انسان نیز که از خاک به وجود می آید و سرانجام به خاک بر می گردد و هدایت می کنیم.
- در آخر از کارهای دستی دانش آموزان که با خاک رس شکل هایی ساخته اند نمایشگاهی تهیه کرده و از دانش آموزان دیگر مدرسه دعوت می کنیم به کلاس بیایند و دیدن نمایند.
#نکته_ایمنی:
به دانش آموزان تذکر می دهیم بعد از بررسی خاک ها و گل بازی حتماً دست های خود را با آب و صابون بشویند.
#ارزشیابی:
آزمون عملکردی ، پرسش و پاسخ به صورت شفاهی
#تکلیف:
از دانش آموزان می خواهیم که درباره ی جانوران دیگری که از خاک استفاده می کنند، در مورد زندگی، نوع تغذیه و چگونگی لانه سازی آنها اطلاعاتی بدست آورده و به صورت نقاشی به معلم ارائه دهند.
#علوم
#فصل9
#درس9
#زمین_خانه_ی_خاکی_ما
#کلاس_اولی_با_ما_باش
ارسال در گروه عمومی بدون با ارسال آدرس ⛔️
برای استفاده در کانال کلاسی ✅
9.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#علوم_فصل۹
#زمین_خانه_ی_خاکی_ما
قسمت اول
خانم رمضانی
#کلاس_اولی_با_ما_باش
ارسال در گروه عمومی بدون با ارسال آدرس ⛔️
برای استفاده در کانال کلاسی ✅
9.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#علوم
#فصل9
#درس9
#زمین_خانه_ی_خاکی_ما
#فیلم_آموزشی
#قسمت_دوم
#کلاس_اولی_با_ما_باش
ارسال در گروه عمومی بدون با ارسال آدرس ⛔️
برای استفاده در کانال کلاسی ✅
4_6019090623154356754.pptx
8.12M
♦️ #پاورپوینت_فصل9علوم
🦋 #زمین_خانه_خاکی_ما
ارسال در گروه عمومی بدون با ارسال آدرس ⛔️
برای استفاده در کانال کلاسی ✅
16.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#علوم
#فصل9
#درس9
#زمین_خانه_ی_خاکی_ما
#فیلم_آموزشی
#کلاس_اولی_با_ما_باش
ارسال در گروه عمومی بدون با ارسال آدرس ⛔️
برای استفاده در کانال کلاسی ✅