📚 #دانش_بازاریابیسیاسی | مفاهیم بازاریابی سیاسی برای دموکراسی
🔰 بازاریابی سیاسی از نقطهنظر اخلاقی مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا به علت تواناییاش برای ترویج عوامگرایی (پوپولیسم) موجب تحلیل بردن و ضربهزدن به دموکراسی میشود. جوامع دارای سیستم پوپولیسم جوامعی هستند که در آن رهبران با استفاده از پایینبودن شعور سیاسی مردم، آنها را به نفع ارزشهای سیاسی خود بسیج میکنند. اغلب در جوامع پوپولیستی، رهبرانی کاریزماتیک وجود دارند که تودهها را بهدور خودگرد میآورند. نیکلاس شانسی این بحث را مطرح میکند که ظهور بازاریابی سیاسی به سوءبرداشت از فرایندهای سیاسی کمک میکند فیل هریس معتقد است که ما شاهد یک انتقال از «شهروندی» به «نظارت» بودهایم.
⏪ ادامه مطلب را از [اینجا] مطالعه نمایید.
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮#گزارش_تحلیلی | اخبار جعلی، تبلیغات و مهندسی انتخابات
🔰 زمانی که انتخابات به اخبار جعلی آلوده باشد، دوگانههایی بهتناوب ایجاد خواهد شد. برای مثال دروغگو/ راستگو، کارآمد/ ناکارآمد، انقلابی/ غیرانقلابی، عادل/ ظالم، معتدل/ متحجر و ... ایجاد خواهد شد. این دوگانهها بر رفتار و ترجیحات رأیدهندگان و مصرفکنندگان سیاسی در انتخابات تاثیر بسزایی دارد. از آنجایی که هسته بازاریابی سیاسی، در سال جاری، مأموریت خود را «بهبود نظام انتخابات در جمهوری اسلامی ایران» قرار داده، توجه به بازیگران بازار رأیدهی و سازوکار انتقال پیام حائز اهمیت است. از این رو در این گزارش اخبار جعلی که در بستر اینترنت منتشر میشوند و قصد دارند در خلال تبلیغات انتخاباتی، پیامهای ابهام آمیزی را به نفع یک کاندیدا یا گروه سیاسی ایجاد نمایند را مورد بررسی قرار میدهیم تا به این ترتیب ضمن بررسی تبلیغات چسبندۀ مخرب در فضای انتخابات، ظرفیت بازاریابی ویروسی را نیز مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم.
تهیه و تنظیم: سعید نادری اصل
همکاران علمی: مصطفی آقاجانی، حسامالدین نعمتی
استاد هادی: دکتر محمدامین باقری
تاریخ انتشار: دی ماه ۱۴۰۲
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #گزارش_نشست دوم | سلسله جلسات انتخابات دوازدهم و چشم انداز آینده
🔰 این نشست روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه با حضور آقای دکتر سید مجتبی عزیزی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام و آقای دکتر اخضریان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به همراه اعضای هسته بازاریابی سیاسی و پژوهشگران میهمان برگزار شد؛
در این نشست لایهها و برشهای مختلف تحلیل انتخابات مورد بررسی قرار گرفت و پیرامون آینده جریانات سیاسی و انتخابات ۱۴۰۴ گفتگو شد.
.
🔹 در این جلسه برشهای جریانی و سبک زندگی از انتخابات مورد بررسی صاحب نظران قرار گرفت و پس از آن جمع بندی در این دو سطح ارائه شد.
.
🔸 همچنین تلاش شد در ضمن بررسی جریان شناسی انتخابات، سپهر سیاسی و بررسی آن به عنوان یک نقطه تحلیلی برای ارائه نگاه آینده پژوهانه از سوی صاحب نظران مورد بررسی قرار گیرد.
.
🔹 این جلسات در قالب برنامه مدونی در حال پیگیری هستند و به زودی فراتحلیلی از برداشتهای کارشناسی در ابعاد مختلف از سوی هسته منتشر خواهد شد.
.
⏪ همچنین پژوهشگران و تحلیلگران محترم میتوانند نکات تحلیلی و برداشتهای تخصصی خود پیرامون انتخابات ۱۴۰۲ را با ما در میان بگذارند:@admincpms
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #گزارش_تحلیلی | روایت انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی
🔰 انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ از جنبههای مختلفی دارای اهمیت بوده است؛ (یک) رهبری در سخنرانی فروردین ماه ۱۴۰۲ خود در قالب چهار راهبرد امنیت، رقابت، مشارکت و سلامت از این انتخابات به عنوان مظهر قدرت ملی یاد کردند، (دو) این رویداد اولین انتخابات پس از حوادث سال ۱۴۰۱ بوده و میتوانست پایان شکاف دولت-ملت باشد، (سه) عملکرد مجلس قبل از سوی افکار عمومی (لااقل در میان بخشهایی) منفی ارزیابی شده بود، (چهار) تقنین و نظارت از بایستههای فضای کنونی کشور است و نتیجه این انتخابات میتوانست چالشهای سیاسی و اقتصادی را پایان دهد و (پنج) مشروعیت نظام تاحد زیادی به انتخابات گره خورده و رسانههای مختلف نیز با تمرکز بر آن، این مهم را تشدید کرده اند. به این ترتیب بررسی خود انتخابات به مثابه یک رویداد سیاسی مهم در قالبی مجزا و همهجانبه حائز اهمیت است. از آنجایی که گونه رأیدهی در انتخابات خبرگان اساساً بسیار متفاوت بوده و در نگاه عموم در قیاس با انتخابات مجلس شورای اسلامی، حاشیهای و تبعی به شمار میآید و از طرفی با یکی شدن برگه رأی مشارکت در آن دلالت جدیدی به دست نمی دهد، در این گزارش به بررسی انتخابات مجلس شورای اسلامی اکتفا شده است.
تهیه و تنظیم: سعید نادری اصل
همکاران علمی: حسن وکیل زاده، مصطفی آقاجانی
ناظر علمی: دکتر محمدامین باقری
تاریخ انتشار: اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
12.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 کتاب «گفتارهایی در الگوی رفتار انتخاباتی جامعه ایرانی»
🔸نویسنده:
دکتر پرویز امینی
🔹تدوین و تنظیم:
_ حسن وکیل زاده
_ سعید نادری اصل
🔰 انتخابات به عنوان ایستگاه تغییر در کارگزاران، سیاستها و راهبردهای اداره جامعه، نقش مؤثری در شکلدادن به روندها و مسیرهای آینده حرکت جوامع در بازههای بعضاً میانمدت و حتّی بلندمدت دارد و از این نظر مقولۀ مهمی است؛ با این حال همچنان در ایران فاقد یک سنّت پژوهشی و مطالعاتی درباره نهاد انتخابات از زوایای گوناگون هستیم.
🔮 همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ در غرفه انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام واقع در مصلی تهران، شبستان اصلی، راهرو ۱۶ (ستون شماره ۷۱)
👈 [خرید مجازی کتاب با تخفیف ۱۰٪ از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران](https://book.icfi.ir/book/1019794/گفتارهایی-در-الگوی-رفتار-انتخاباتی-جامعه-ایران)
♨️ [خرید مجازی کتاب با تخفیف ۳۰٪ از فروشگاه اینترنتی مرکز رشد]
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
14.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| انتخابات از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی
🔰 دکتر سیدجواد حسینی، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)
♨️ مشاهده کلیپ در آپارات بازاریابی سیاسی
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #گزارش_نشست سوم | سلسله جلسات انتخابات دوازدهم و چشم انداز آینده
🔰 این نشست روز ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور آقای دکتر ابوالفضل دلاوری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و آقای دکتر حبیب رحیمپور ازغدی به همراه اعضای هسته بازاریابی سیاسی و پژوهشگران میهمان برگزار شد؛
در این نشست انتخابات از منظر فلسفه اجتماع مورد بررسی قرار گرفت.
🔹آقای دکتر دلاوری ارائهای در خصوص زادگاه انتخابات و معنای لغوی آن داشتند؛ ایشان در ادامه معنای "حرکت و تغییر" را تشریح کردند و توضیح دادند چگونه این معنی موجب کنشگری رایدهندگان و رایندهندگان میشود.
.
🔸 آقای رحیمپور نیز با برشمردن نظاموارهای از مسائل سیاست در خصوص لایه اراده از این نظامواره، توضیح دادند که این بخش اصلیترین لایه در دید سیاستمداران است و این برداشت خود تبعاتی دارد که گاهی در قالب برخی انتقادات بروز میکند.
.
🔹 از منظر کارشناسان سیاست در ایران برخلاف اهداف خود عمل می کند و نقض غرض میکند؛ از منظر ایشان آیندهیِ "معنا" با چنین برداشتی بسیار متغیر خواهد بود و این تغییرات از هماکنون در نسلهای جدید قابل ردیابی است.
⏪ این جلسات در قالب برنامه مدونی در حال پیگیری هستند و به زودی فراتحلیلی از برداشتهای کارشناسی در ابعاد مختلف از سوی هسته منتشر خواهد شد. همچنین پژوهشگران و تحلیلگران محترم میتوانند نکات تحلیلی و برداشتهای تخصصی خود پیرامون انتخابات ۱۴۰۲ را با ما در میان بگذارند.
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
▪️ شهادت خادم ملت، رئیس جمهور عزیز ایران آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب و مردم ایران تسلیت عرض میکنیم.
➖➖➖➖➖➖
🌐 @cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #گزارش_نشست چهارم | سلسله جلسات انتخابات دوازدهم و چشم انداز آینده
🔰 این نشست روز سهشنبه یکم خرداد ماه با حضور آقای دکتر عبدالکریم خیامی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام، آقای دکتر مصباحالهدی باقری کنی و اعضای هسته بازاریابی سیاسی برگزار شد؛
در این نشست انتخابات از منظر ارتباطات و با تمرکز بر جامعه تحلیل شد. همچنین با توجه به حادثه تاسفبار شهادت رئیس جمهور و همراهانشان، چشمانداز متصور برای انتخابات ریاست جمهوری پیشرو مورد بررسی قرار گرفت.
🔹 آقای دکتر خیامی ضمن اشاره به مسئله مشارکت به عنوان یک مسئله چندوجهی، اشاره فرمودند که وضعیت مشارکت برآیند کنشگری کارگزاران در سایر بخشها از جمله فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.
.
🔸 آقای دکتر خیامی در ضمن تبیین یک کلان مسئله تحت عنوان "قبض مدیریتی ۳۶۰ درجه" تلاش داشتند تا در ضمن تبیین وضعیت مشارکت، در سایر بخشها از جمله فرهنگی به مصادیقی مانند صنعت سینمایی بپردازند.
.
🔹 در این جلسه همچنین انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیر به صورت مختصر مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص سیاستهای رسانهای درست صدا و سیما در این انتخابات صحبت شد.
⏪ این جلسات در قالب برنامه مدونی در حال پیگیری هستند و به زودی فراتحلیلی از برداشتهای کارشناسی در ابعاد مختلف از سوی هسته منتشر خواهد شد. همچنین پژوهشگران و تحلیلگران محترم میتوانند نکات تحلیلی و برداشتهای تخصصی خود پیرامون انتخابات ۱۴۰۲ در نرم افزار بله را با ما در میان بگذارند: @admincpms
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir