eitaa logo
بازاریابی سیاسی | CPMS
121 دنبال‌کننده
221 عکس
24 ویدیو
8 فایل
Center for Political Marketing Studies(CPMS) وابسته به مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) ▫️اینستاگرام: https://www.instagram.com/cpmstudy.ir/ 🔻سوال، نقد، پیشنهاد: @MKazemi110
مشاهده در ایتا
دانلود
*شکاف میان روایت بود و نمود* 🔶 آیا واقعاً اوضاع برای همه ما در حال بدتر شدن است؟ آیا همۀ سرمایۀ ما در حال ضایع شدن است؟ آیا ما دیگر نمی‌توانیم با این وضعیت، تشکیل خانواده دهیم؟ آیا خرید مسکن برای ما غیرممکن است؟ پاسخ این پرسش‌ها و مانند این‌ها، نیازمند تأمل است، شاید در نگاه اول و بسیار بدبینانه ما پاسخ دهیم که با وضعیت کنونی توان انجام هیچ کاری را نداریم، ولی به راستی آیا اینگونه است که شرایط اقتصادی کنونی، توان انجام هرکاری را از ما سلب کرده باشد؟ اگر پاسخ به این پرسش منفی است، پرسش مهمی پیشرو خواهیم داشت که چرا این وضعیت ناامیدی پدید آمده؟ نگاشت حاضر به دنبال پاسخ به پرسش‌های یاد شده است و در تلاش است تا واقعیت موجود را با توضیح یک شکاف، تبیین نماید. 🌐 ادامه مطلب را در سایت بخوانید: https://cpmstudy.ir/?p=5628 ✅هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ➖➖➖➖➖➖➖ 🔶 @cpmstudy_ir
🏷️ ✍️ *سعید نادری اصل:* مدت‌هاست که ما از عصر اطلاعات به عصر اطلاعات نادرست وارد شده‌ایم، هرچند در گذشته نیز به صورت‌های مختلفی ردپای این عصر قابل مشاهده است. علی رغم پیچیدگی مسائل اکنون و گسترش اطلاعات نادرست، «می‌دانم»‌ها در جامعه افزایش پیدا کرده است. بلاخره فضای مجازی گسترش یافته است و دسترسی به اطلاعات برای همه افزایش یافته، همین امر این باور را ایجاد کرده است، که دیگر «نمی‌دانم»‌ای وجود ندارد. برداشت از یک شخص یا واقعه در گرو یک سرچ و جستجوی اینترنتی است. بدون آنکه مطمئن باشیم آنچه دریافت می‌کنیم درست است، آنچه (در فضای مجازی) دیده می‌شود و آنچه (در فضای مجازی) موجود است را ملاک «دانستن» قرار می‌دهیم و بر مبنای آن تصمیم‌گیری می‌کنیم. ✅هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ➖➖➖➖➖➖➖ @cpmstudy_ir🔶
🏷️ 🔰 *گزیده‌ای از اهداف حزب جمهوری اسلامی از زبان دبیر کل* 🔰 ✅ حزب منحصر و محدود به طبقه اجتماعی خاصی نیست. ✅ هریک از اعضا، آیینه تمام نمای خود حزب هستند. ✅ در پیشبرد اصول انقلاب، تبلیغات‌ها صحیح و مؤثر بیان گردند. ✅ باید از هنر و ورزش به عنوان پیوند مناسبی با اجتماع کمک گرفت. و ... 📍 (منبع: روزنامه اطلاعات، 1360/12/1) 🖌️ : اهداف فوق دارای دلالت‌های متعددی از حیث بازاریابی سیاسی است که نه تنها در سطح سازمان سیاسی‌ای چون حزب بلکه در سطح نظام سیاسی نیز می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار بگیرد... ✅هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ➖➖➖➖➖➖➖ @cpmstudy_ir🔶
🏷️ 🔰 *حسین انتظامی (معاون وزیر ارشاد دولت دوازدهم):* 🔶 شفافیت در شرایط کنونی، دوای هر درد از حکمرانی است. 🔷 نیاز امروز ما استراتژی باز بر پایه شفافیت است. 🔶 در عصر حاضر نمی‌توان سیاست انسداد و انقباض فرهنگی را دنبال نمود، چراکه ابزارهای کنترلی قبلی را نداریم، اما می‌توان ترکیبی از صیانت و نظارت را پیش گرفت. 🔷 برای آنکه نیرویمان را متمرکز کنیم، لازم است راهبردهایمان محدود باشد و برای آنکه راهبردهایمان محدود باشد، باید یک یا حداکثر دو هدف را برای اجرا در نظر بگیریم. 🔶 تجریه چندین ساله بنده می گوید هر حرف و برنامه ای که ما‌به‌ازاء بودجه ای نداشته باشد صرفا شعار است! 📆 نشست - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ✅هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ➖➖➖➖➖➖➖ @cpmstudy_ir🔶
🏷 🔮 *طلسم تعطیلی حزب جمهوری کِی شکسته می‌شود؟* 🔶 *اشاره* دیری است که بال پرواز حزب جمهوری اسلامی قیچی شده و از آن پس ثمرات این حزب که همچون سیمرغی در میان سر و صداها و غوغاهای لاشخور‌های سیاسی به حفظ و تقویت انقلاب اسلامی و نظام سیاسی برآمده از آن مبادرت می‌کرد بین مرغان مختلف و منشعب آن تقسیم شد و جز خسارت و ضرر عایدی برای اهداف کلان و مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان نیاورد. حتی اگر بپذیریم تعطیلی موقت آن حزب برای آن روزمان مفید بود، شاید نتوان استدلال و حتی حجتی درخور برای استمرار آن تعطیلی بر زبان آورد. از پس معرکه‌های مختلف سیاسی و آشوب‌سازی‌های بیرونی و چالش‌های حکمرانی در وضعیت‌های پیچیده‌شده جهانی، چیزی که بیش از هر چیزی در اذهان اندیشمندان سیاسی جلوه‌گری می‌کند خلاء وجود حزب یا احزابی درخور و همراه با اهداف نظام اسلامی است. جای بسی تأسف است که اکنون که در آستانه انتخاباتی دیگر و البته مهم قرار داریم صداها و کلمات کلیشه‌ای به گوش‌های طرفداران چپ و راست بخورد و انگیزه‌ها برای مشارکت را به تحلیل بکشاند. در این مختصر بر آنم به ضرورت بازبینی در قبال این موضوع توجه دهم که نبود حزب چه سطوحی از کارآمدی را تحت‌الشعاع قرار داده است؟ 🌐 ادامه مطلب را در سایت بخوانید: https://cpmstudy.ir/?p=5633 ✅هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ➖➖➖➖➖➖➖ 🔶 @cpmstudy_ir
🔮 *روز رحمت و پاداش* 🔰 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:«تبریک عرض میکنم عید سعید فطر را، که روز رحمت، روز مغفرت و روز اجر و پاداش برای مؤمنین و نیکوکاران است. خدا را شکر میکنیم که یک بار دیگر، یک ماه رمضان دیگر و یک عید فطر دیگر را نصیب ما کرد؛ باید این نعمت الهی را قدر بدانیم.» ۹۱/۵/۲۵ ✅هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ➖➖➖➖➖➖➖ 🔶 @cpmstudy_ir
🔹🔸 مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار می‌کند: 💠نشست پنجم مسئله شناسی مشارکت در نظام انتخابات جمهوری اسلامی ایران: مشارکت سیاسی اهل سنت 🔰 با حضور: 👤 دکتر جبار شجاعی | عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام 🗣 دبیر علمی نشست: ، پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی 🗓️ زمان: دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰ 🏢 مکان: دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ✅ *هماهنگی جهت حضور از طریق شناسه @saeed_naderi در پیام‌رسان بله* ➖➖➖➖➖ ✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🌐 Cpmstudy.ir 🆔 @cpmstudy_ir
بازاریابی سیاسی | CPMS
#اطلاعیه 🔹🔸 #هسته_بازاریابی_سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار می‌کند: 💠نشس
📣 قابل توجه مخاطبین گرامی؛ ضمن عرض پوزش، نشست امروز مسئله‌شناسی مشارکت در نظام انتخابات جمهوری اسلامی ایران (مشارکت سیاسی اهل سنت)، لغو و به زمان دیگری موکول گردید. زمان بعدی جلسه متعاقبا از همین کانال اطلاع‌رسانی خواهد شد. 🆔 @Cpmstudy_ir
🏷 ♨️ به بهانه رسانه‌ای کردن صحنه ترور آیت‌الله سلیمانی (ره) 1⃣ دیر زمانی است که مام میهن در عین اقتدار و مظلومیت توأما، صحنه هجمه‌ها و ترورها و خونریزی‌های عناصر گوناگون است. اوج این وقایع نیز همزمان بود با مهم‌ترین بازه انقلاب اسلامی یعنی سال و دهه شصت. هنگامی که یاران خمینی کبیر یکی یکی زیر چنگال‌های نظام سلطه سفاک جان می‌دادند و صف آسمانیان جبهه انقلاب را پررونق می‌کردند. 2⃣ بر هیچکس پوشیده نیست که نظام ادراکی مردم مسلمان و انقلابی ایران بایستی با مجموعه‌ای از اخبار و اطلاعات درست هرچند ناخوشایند پرورش یافته و در تلاقی مصایب و بحران‌های گوناگون درخت بصیرت و تحلیل نیز در بین مردم به مرور رشد کرده و بالند شود. از این رو مردم در هنگامی که روزنامه‌ها دو شیفته نیز کار می‌کردند سعی داشتند در دل حوادث باشند و آگاهی خویش را تکمیل کنند تا بتوانند در حرکات بعدی تصمیم و کنش متناسب را اتخاذ کنند. که باز نمونه بارز آن حمایت علنی و پرشکوه ملت از شهید مظلوم آیت الله بهشتی می‌باشد. 3⃣ بین آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به هنگام و حرفه‌ای و دمیدن به چرخه خشونت _از طریق بازتاب اخبار و اطلاعات خشونت آمیز و ناخوشایند که در هیچ کارگروه و مجمع مشورتی مورد ارزیابی و اثرسنجی در جامعه قرار نگرفته است_مرز باریکی است که به رغم تأکید آگاهان و دلسوزان همچنان مورد غفلت دستگاه‌های متولی بوده و نسبت به آن به صورت زننده‌ای تجاهل العارف صورت می‌گیرد. نمونه بازتاب حمله مسلحانه به رژه ارتش در اهواز توسط خبرگزاری دولتیِ ایسنا، یا بازتاب صحنه‌های قتل آیت‌الله سلیمانی و یا صحنه های ناخوشایند از واقعه متروپل همه و همه نشانگر نوعی فقدان قدرت تمییز توسط دستگاه‌های متولی است. 🔰جمع‌بندی: قضاوت در مورد چرایی و کیفیت قتل آیت‌الله سلیمانی هنوز زود است و باید منتظر اعلام نتایج از سوی دستگاه‌های ذی ربط باشیم اما آنچه در درجه اول بسیار ضروری است، لزوم سیاستگذاری قاطع جهت مقابله با منتشر کنندگان رسمی یا شخصیِ صحنه‌های ناخوشایند (غیرضروری) می‌باشد. باشد که معاون امور مطبوعاتی ارشاد و سایر نهادهای مسئول به فکر بیفتند تا این مرض قدیمی را درمان کنند که به بهای چند فالوئر بیشتر، با روان یک ملت مقاوم و دارای تاب آوری بالا خدشه نکنند. ✍ مصطفی آقاجانی | پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد ✅هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ➖➖➖➖➖ 🔸@cpmstudy_ir
📚 | بازاریابی و سیاست 🔰 انتخابات را می‌توان از دیدگاه‌های متفاوتی مورد بحث و بررسی قرار داد. رایج‌ترین آن تحلیل بر اساس علوم‌ سیاسی است. علوم اقتصادی و اجتماعی نیز دو دریچه‌ای هستند که انتخابات را می‌توان از منظر آنها نیز تحلیل کرد. اما چند سالی است که باب جدیدی در تحلیل انتخابات در کشور ما گشوده شده و آن بررسی انتخابات از منظر بازاریابی است. 🔸وجهی که بازاریابی را به انتخابات و سیاست پیوند می‌زند این است که در انتخابات نیز نوعی معامله میان کاندیداها و مردم اتفاق می‌افتد که در آن کاندیداها در ازای رأی مردم، وعده‌ها و ایده‌های خود را ارائه می‌کنند و با شکل گرفتن فضایی رقابتی میان کاندیداها، مردم قادر به انتخاب بهتری خواهند بود. 🔹امروزه بازاریابی یکی از حوزه‌های جدانشدنی از سیاست است. علت این امر وسعت یافتن مفهوم بازاریابی از دو جهت است: یکی از طریق توسعه‌ی یک بخش خاص به بخش عمومی و غیرتجاری و دیگری از طریق توسعه‌ی نوع معاملات از اقتصادی به هر نوع معامله‌ای. ✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @cpmstudy_ir
📝 | مجلس در آینه تصویر ♨️ مجلس اول: شور انقلابی 🔰 از جمله مهم‌ترین اقدامات امام خمینی(ره) برای تثبیت حکومت بعد از انقلاب اسلامی، برگزاری پنج انتخابات در سال اول پیروزی انقلاب اسلامی بود. امام با استفاده از عنصر مردمی‌بودن انقلاب، نهایت بهره را برد و با به میدان کشیدن مردم به انتخاب آنها اعتنا کرد و اعتبار بخشید. امام(ره) که مجلس را «عصاره فضائل ملت» و «در رأس امور» می‌دانست، بنای انقلاب را بر خواست مردم گذاشت و از درون همان انتخابات‌ها، به نوع حکومت، تدوین قانون اساسی، قوه قانون‌گذاری و قوه اجرایی رسید.. در بین انتخاب‌های مردم، انتخابات مجلس شورای اسلامی، جنسی مردمی‌تر و برخاسته از درون توده‌های مردم برای اثرگذاری در سطح ملی و حضور در قوه مقننه دارد؛ حتی بیش از انتخابات شوراها، که اگرچه مردمی است ولی سطحی محلّی دارد. اکنون بعد از گذشت بیش از چهل سال از انقلاب می‌توان گفت هر کدام از این «مجلس»ها از دو حیث «از مردم بودن» و «برای مردم بودن» برای خود روایت و داستانی مجزّا دارند و به همین نسبت در اذهان، تصویر و ادراک متفاوتی را ساخته‌اند. از آنجا که تصویر، برساخته‌ای کاملاً فردی است، در این سلسله نگاشت تصویرهای برداشتی پژوهشگر که بعضاً ناشی از یک اتفاق برجسته یا برآیندی از وقایع و اقدامات است، در ادوار مختلف مجلس روایت شده است. ⏪ ادامه مطلب را در پیوند زیر مطالعه نمایید: https://cpmstudy.ir/?p=5646 ✍️ دکتر مصباح الهدی باقری، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) ✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @cpmstudy_ir