⚡️شعری برای آموزش مفهوم تفریق 👇👇
آهای آهای بچـــه ها درس ریاضـی داریـم
چینه ها رو ما باهــم رو همه دیگه میذاریم
8 چینـه روی میــزن همین الان بـرداریـن
حـالا 3 تـا بــرداریـــن اونــو کنــار بــذاریــن
حالا باقــی مونده رو با هم دیگه بشمارین
پنچ تا مونده درسته؟به اینکه شک ندارین
به این میگیم بچــه ها تفـریق و یاکه منها
یاد گــرفتین عـزیـزان ، آفـــرین بر شما ها
حالا شما بـا بازی تمــــرین کنین ریاضــی
منم کمک میکنم هــــرجـا کــه بـود نیازی
چند تا چینه بذارین بعـد چند تا رو بردارین
نگاه کنین وبگین کـه مونده چند تا دارین
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس درس ایران
نشانه ای
پایه #اول
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
هدایت شده از پست موقت
15.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای توصیه شدهی امام خامنهای برای بیماری شایع شده #کرونا در کشور:
💠 دعای هفتم #صحیفه_سجادیه👆🏻 را با توجه بخوانید👇🏻
👉🏻 http://farsi.khamenei.ir/others-report?id=45072
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعرچهار نشانه
ایـ اول
یـ وسط
ی اخر
ای اخر تنها یا ای اخر مستقل
پایه #اول
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📮آموزش نحوه نوشتن (ر)و(د)
💠نگارش
#اول ابتدایی
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرکت و رشد شگفت انگیز #ریشه ی گیاهان برای جذب اب
مناسب #فصل_پنجم *گیاهان
پایه #اول
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
املا درس ایـ یـ ی ای
مادر دَر دست سیب دارد.
من ایران را دوست دارم.
آن ابر در آسمان است.
امین در سبد انار، سیب دارد.
بابا در ساری است.
امیر در سبد سیب ندارد!
او انار، توت، نان، سیب را دوست دارد؟
پایه #اول
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 #کلیپ_آموزشی_قرآن
#سوره_عصر
پایه #اول
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
book.pdf
15.94M
#کتاب کار #ریاضی
#اول ابتدایی
ویژه ی دانش آموزان دیر آموز
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
16.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥝کلیپ آموزشی #فارسی
🍟درس مادر
#اول ابتدایی
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
هدایت شده از پست موقت
فرزندم را سالم ، صالح و موفق می خواهم. سلام و روز به خیر خدمت شما اساتید و معلمان ، فعالان فرهنگی و اولیاء دغدغه مند خسته از آموزش بی ضابطه مجازی فرزندانشان با یاری حضرت حق پویش و مطالبه آموزش ضابطه مند دانش آموزان با راهکارهای کاملا اجرایی و تجربه شده علمی با پیوست رسانه ای کشورهای موفق، در خبرگزاری فارس ایجاد گردید. لطفا جهت داشتن فرزندانی سالم و صالح و موفق با کلیکی ساده این پویش را تایید کنید. تعداد امضاهای بیشتر سبب طرح مطالبه در صحن مجلس خواهد شد.
لطفا ماین متن را به همه گروه های مجازی ارسال فرمایید. https://www.farsnews.ir/my/c/46961
👆نشانی پویش در خبرگزاری فارس
🌸برخی از مواردمهم نگارشی درپایه اوّل که دانش آموزان در نوشتن املای آنها دچار اشکال میشوند🌸
۱🍀-🌺نوشتن ( -ِ )ربط یا نشانه ی اضافی( ترکیبی یا وصفی) به صورت(ﻪ - ه):
اکثر دانش آموزان نه تنها در کلاس اوّل بلکه پایه های بالاتر نیز (-ِ )نشانه ی اضافه را به صورت(ﻪ - ه)می گذارند. (-ِ)اضافه نشانه ای است که در زیر حرف آخر اسم جهت ربط یااضافه نمودن اسم به اسم یا صفت بعدی گذاشته می شود وجزءاصلی کلمه نیست(ترکیب مضاف ومضاف الیه- موصوف وصفت) .در صورتی که مصوت « ﻪ - ه » در پایان کلمات جزء اصلی کلمه است وبا حذف آن کلمه آسیب می بیندو شکل ومعنای خود راازدست می دهد.برای دانش آموزان توضیح دهید( ﻪ آخر چسبان و ه آخر تنها) صدای آخر کلمه است که اگر آن رابرداریم کلمه غلط می شود. ببینید:
دانه ← داﻨ
نَرده ← نَرد
سِتاره ← ستار
· بنابرااین توصیه می شود،در هنگام گفتن املا کلماتی که با(-ِ)ربط می آیند ؛ حتماًبا هم گفته شوند .چون اگرشما کلمه ی اوّل راگفتید وتأخیر کردید ،دانش آموزدر پایان کلمه به محض شنیدن (-ِ)آن رامی خواهدبه شکل ﻪ - ه بنویسد.
مدادِ سَبز
دوست ِبابا
سَبدِتوت
۲–🌺 🍀نوشتن کلمه هایی مثل ( زیاد، میان، بسیار ، بیابان و...):
وقتی در کلمه ابتدامصوت (ﻴ)وسپس صامت(ﻴ) آمده باشد. فقط یکی از نشانه ها نوشته می شود. در کلاس درس اغلب مشاهده می کنیم دانش آموزان هر دو شکل را می نویسند.
امّا چنانچه در کلمه ابتدا صامت(ﻴ) وبعدمصوت(ﻴ) بیاید ؛هر دو شکل نوشته می شود.مثل:می آییم، تغییر،پاییز
· برای نوشتن وتدریس اینگونه کلمه ها صداهای کلمه رایکی یکی می نویسیم وضمن اینکه دانش آموزان می خوانندتوضیحات بالا را با زبان ساده برای دانش آموزان بیان می کنیم. ویادمان با شد درکلمه ی مثلاً(زیاد) خودمان یک(ﻴ) بگذاریم. به دانش آموزان توصیه می کنیم این کلمه ها را بخش وصداکشی نکنند.
مثال :
ز ← زﻴ ← زیا ← زیاد
ﻣ ← ﻣﻴ ← ﻣیا ← ﻣیان
ﺴﻴ ← ﺴﻴا ← ﺴﻴاه
می آییم می شوییم
پاییز پایین تغییر
۳-🌺 تشخیص مصوت « ﻪ - ه » وصامت« ﻪ - ه »در کلمه ها:
· ✅🌸 در صورتی که قبل از« ﻪ - ه » صامت باشد، این نشانه ها مصوت «اِ- -ِ ﻪ - ه » هستند.
· ✅🌸 در صورتی که قبل از« ﻪ - ه » مصوت( ا،و،ی ،-ُ) باشد، این نشانه هاصامت «ﻫ-ﻬ- ﻪ - ه » هستند.
✅مصوت اِ -ِ « ﻪ - ه ✅
نرده شیشه دسته آمده میوه مدرسه
✅صامت ﻫ ﻬ « ﻪ - ه »✅
ماه روباه کوه تنبیه توجّه گیاه
پایه #اول
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
هدایت شده از کلاس اولی ها
#شعر_ز
ز ز ز هستم
ز که میگن من هستم
نقطه ای رو سر دارم
که خیلی دوستش دارم
نقطه ی من دوستمه
همیشه همراهمه
به شکلِ من نگاه کن
مثل سرسره هستم
یک کمی کج و شیب دار
با حوصله نشستم
اول و آخر ، وسط
هرجابخوای من هستم
اول مثلِ زعفران
مثلِ زمین و زمان
وسط مثلِ بادبزن
وسط شبیهِ سوزن
آخر مثلِ رمز و راز
آخر شبیه پرواز
اول و آخر وسط
فرقی نداره برام
هرجا بگی من میام
حالا بگو کی هستم؟
آفرین من ز هستم.
💠💠💠شعر از :روحی💠💠💠
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
Learn-Z-mmhqz1.pdf
427.6K
کاربرگ درس ز
پایه #اول
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
#روانخوانی_نشانه_ایـ_یـ_ی_ای
پایه #اول
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
#دیکته_جدولی تا نشانه ن
#دیکته_خلاق
پایه #اول
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹قسمت آخر تدریس درس ایـران
جمع بندی و مرور
✳نشانه ایـ یـ ی ای ✳
#فارسی
پایه #اول
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
🔴مشکلات آموزشی : #کدام_اِ : ---ِیا ـه❓👇
بسیاری از دانش آموزان در نوشتن صدای ( اِ ) در انتهای کلمه دچار مشکل می شوند یعنی واژه های( اصحاب ِ ، دیدن ِ ، سال ِ ، نام ِ ، برای ِ ، پای ِ ) را به صورت ( اصحابه ، دیدنه ، ساله ، نامه ، برایه ، پایه ) می نویسند و بر عکس واژه های ( نامه ، بنده ، خسته ، پرده ، رفته ، دانه ) را به صورت ( نامِ ، بندِ ، خستِ، پردِ ، رفتِ ، دانِ ) می نویسند .
بسیاری از آموزگاران سعی می کنند با بیان و شرح و توصیف « اِ » مالکیت،صاحبی، مضاف و مضاف الیه ، نسبت،صفت و موصوف و امثال آن ، به دانش آموزان نوشتن درست آن واژه ها را آموزش دهند . این روش ها ، دانش آموزان را ، بویژه در سالهای اول و دوم دبستان بیشتر گیج می کند . زیرا رشد ذهنی آنان هنوز به درجه ای نرسیده است که مفاهیم یاد شده را درک کنند و تفاوت آن اصطلاحات را در یابند و به هنگام نوشتن دیکته به کار برند .
☆تجربه های زیادی که برای رفع این اشکال صورت گرفته ، نشان داده است که روش زیر سریع تر از هر روشی ، کودکان را به درست نویسی سوق می دهد .
♦️به هرحال روشی پیشنهادی است که میتوان بهکار برد:
#ابتدا با لحنی خوب و صمیمی از کودکان می خواهیم که به ما گوش کنند . سپس بدین طریق عمل می کنیم :
بچه ها ببینید من برای شما کلماتی را نام می برم بعضی از این کلمه ها طوریست که وقتی من کلمه را بیان کردم شما منتظر کلمه ی دیگری نمی مانید مثلا می گویم ( نامه ، خامه ، خانه ، شانه ) شما متوجه می شوید اسامی چیزهایی را گفتم . اما گاهی نیز کلماتی را می گویم ولی شما منتظر می مانید که ادامه دهم . زیرا آن کلمه به تنهایی،مقصود مرا نمی رساند . مثل ( مدادِ ، قندان ،کفشِ ، دانش آموزِ ، آموزگارِ ) .
در این گونه کلمات شما منتظرید که من ادامه دهم . مثلا ( مدادِ حسن ، قندانِ سفید ، کفشِ قرمز ، دانش آموزِ خوب ،آموزگار ِکلاس اول).
حالا این دو دسته کلمات را مخلوط به کارمی برم .هر وقت بعد از گفتن کلمه ام، منتظر کلمه دیگری بودید دستهایتان را بالا ببرید و اگر نیاز نبود که منتظر کلمه ی دیگری بمانید دستهایتان پایین باشد .
خوب حالا کلمات را می گوییم . آماده اید :
کلاس ِ ، معلم ِ ، مدیر ِ، زن ِ، ساده ، مداد ِ ، خامه ، دانه ، کتاب ِ رنگ ِ ، چاله و ....
کفشِ قرمز ، دانش آموزِ خوب ،آموزگار ِکلاس اول.
♦️بعد از یکی دو جلسه این بازی را انجام دادیم به آنها فقط یک قاعده را آموزش می دهیم . می گوییم هر وقت بعد از تلفظ کلمه شما منتظر کلمه ی دیگری بودید با این « ــِ » آن را مینویسیم و اگرمنتظرکلمه ی دیگری نبودید با « ه یا ـه » ،آن را بنویسید .
♦️البته می توان برای آن اسمی انتخاب کنیم . چون دو کلمه را به همدیگر ربط می دهد . آن را « ــِ » #ربط می نامیم.
♦️برای به یاد سپاری بهتر ، می توان چند ترکیب را روی برگه اینوشت و برای مدتی روی دیوار کلاس نصب کرد . و در هنگام گرفتن املا ، هر وقت به« ــِ » ربط رسیدیم دست را بالا ببریم . با این روش می توان مشکل دانش آموزان را در این مورد رفع نمود و کمتر معلم خسته می شود .
منبع :1- درمان اختلالات دیکته نویسی – نوشته مصطفی تبریزی
پایه #اول
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❎ نکته آموزشی
درس ایران
می ♻ کار ♻
پایه #اول
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
شعر الفبا.pdf
1.15M
💕آموزش الفبا با شعر؛ همراه با دست ورزی و تصاویر جذاب و زیبا
♻شاعر:رودابه حمزه ای
پایه #اول
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
روشی برای بهتر درک کردن علامت بیشتر کمتر مساوی استفاده از دست دانش اموز است از اوخواسته شد تا بیشترین شکلات را بردارد موقع برداشتن دستش را به طرف بیشترین شکلات برد علامت بیشتر را با گذاشتن دست با مازیک کشید وازاو خواسته شد هر وقت فراموش کرد که کدام علامت را بگذارد از دستش استفاده کندودر ذهن خود علامت را بکشد وبعد روی کاغذ یا ....ان علامت را پیاده کند
پایه #اول
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
16.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس نشانه
اِ –ِ ـه ه
پایه #اول
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ریاضی #تم۱۰
صفحه ۶۷
* شناخت عدد ۶ و مفهوم ترکیبی آن
* توانایی نوشتن صحیح نماد عدد ۶
* درک نمایشهای مختلف عدد ۶ و تبدیل آن به صورت ترکیبی از ۵ و ۱
#پایه_اول
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
https://eitaa.com/klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم