eitaa logo
دبیران معارف اسلامی متوسطه اول
1.2هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2هزار ویدیو
2.5هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خوش‌خبر
🎁 اهدای ۴۶۴ جهیزیه «هدیه رهبری» به زوج‌های گلستان با هدف ترویج ازدواج آسان، ۴۶۴ جهیزیه «هدیه رهبری» به زوج‌های جوان استان گلستان اهدا شد. بیشتر و تصاویر بیشتر 📆۱۴۰۲/۹/۹ 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75
هدایت شده از خوش‌خبر
🇮🇷🏊 ثبت رکورد شنای ۱۰ کیلومتر با دست و پای بسته در خلیج‌فارس😳😱👏 علی نصیری؛ رکوردار شنای استقامت ایران و جهان، همزمان با روز نیروی دریایی ارتش در آب‌های خلیج‌فارس موفق به ثبت رکورد شنا با دست و پای به مسافت ۱۰ کیلومتر شد. این شناگر اهل ارومیه، مهرماه سال ۱۳۹۴ هم با هدف گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷۵ شهید غواص، موفق به ثبت رکورد شنای مومیایی با دست و پای بسته به مسافت ۱۷۵ متر شده بود. بیشتر بخوانید 📆۱۴۰۲/۹/۷ 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75
هدایت شده از خوش‌خبر
🧯جزئیات پاداش صرفه‌جویی 👌قبض گازتون رو رایگان کنید طبق مصوبه امسال دولت درباره پاداش صرفه‌جویی، فرصت خوبی ایجاد شده و اگه مشترکان در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه نسبت به دوره مشابه در سال پیش ۱۰ تا ۳۵ درصد کمتر مصرف کنند، از پاداش بیش از ۱۰ برابر قیمت متوسط سه پله اول بهره‌مند می‌شن. با این تفاسیر مشترکان نه‌تنها هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، بلکه مبلغی هم به عنوان پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند و در قبض خودشون مشاهده می‌کنند. چند راهکار خوب برای صرفه‌جوییِ صحیح👇 https://www.mahakwallet.ir/10-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%DB%8C-%DA%A9%D9%85-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C-%DA%AF%D8%A7%D8%B2/ بیشتر بخوانید 📆۱۴۰۲/۹/۶ 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75
🔴خبرِ خوش برای تمامی دانش آموزان✔️ 🟡 کانال آموزشیِ ایتا شروع بکار کرد.❗️ 🟣 از این پس تمامی دانش آموزان می توانند تمام و را بدون پرداختِ وجهی از اینجا ، و مطالعه کنند 👇 🎒 اولی ها 💼 هفتمی ها 🎒 دومی ها 💼 هشتمی ها 🎒 سومی ها 💼 نهمی ها 🎒 چهارمی ها 💼 دهمی ها 🎒 پنجمی ها 💼 یازدهمی ها 🎒 ششمی ها 💼 دوازدهمی هانمونه هزاران سوالات امتحانی 📝
⬅️اونایی که میگن تو ایتا استیکر خوب کم پیدا میشه، انگشت مبارکشونو فشار بدن روی لینک زیر 😁👇👇 - 𝗟𝗶𝗡𝗞↝http://eitaa.com/joinchat/2534932680C8381f60cff برای هر سلیقه ای استیکر دارن☺️ تازه عکس پروفایل و پس‌زمینه و تم هم دارن😜 😏باشه عضو نشو ولی بعد نگی چرا دوستام اینقدر استیکر دارن من ندارما؟ 😄👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماز اوسته ننه ... 🎙مداحی قدیمی و بسیار دلنشین نوجوان اردبیلی، بسیجی شهید در جمع رزمندگان لشکر عاشورا ‌‌☫‌( و )✨ ☫@mojahedan_14
فرم درخواست امریه سربازی به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز، تعداد محدودی از متقاضیان مرد جهت گذراندن دوره خدمت مقدس سربازی در جهاد دانشگاهی پذیرش می شوند. بر این اساس برای درخواست امریه سربازی با توجه به موارد زیر نسبت به وارد کردن اطلاعات در این بخش اقدام فرمایید. 1- زمان شرکت در فراخوان - لغایت - 2- برای ثبت نام در پایین صفحه، استان و واحد مورد نظر خود را انتخاب کنید. 3- در صورت بروز هر گونه مشکل لطفا از طریق فرم ارسال نظرات در پایین صفحه با ما در ارتباط باشید. 4- لطفا برای اطمینان، بعد از ثبت فرم از قسمت پیگیری وضعیت ثبت نام خود را چک نمایید. 5- پس از پایان ثبت نام می‌توانید با وارد کردن کد پیگیری خود در قسمت پیگیری وضعیت از آخرین وضعیت تقاضای خود با خبر شوید. 6- به منظور تسهیل فرآیند بررسی درخواست‌های متقاضیان ، فرم ثبت نام تنها یکبار برای هر متقاضی قابل ارسال است. 7- پس از پر کردن و ارسال فرم ثبت نام شما دیگر توانایی ویرایش اطلاعات را ندارید لذا در پر کردن فرم دقت کنید. 8- مدارک مورد نیاز از قبیل رزومه ، گواهی بسیج ، استعدادهای درخشان ، بنیاد نخبگان یا معاف از رزمی در صورت شامل شدن را بصورت پی دی اف آماده کرده و در مرحله ثبت نام آپلود کنید. 9- تمامی مدارک باید بارگذاری شوند. 10- حجم فایل های آماده شده برای آپلود نباید از 20 مگابایت بیشتر باشد . 11- ایمیل و شماره تلفن خود را بصورت صحیح وارد کنید تا در مواقع نیاز با شما تماس گرفته شود. 12- سهميه امريه تخصيصي به واحدها براساس فعاليت‌هايي است كه واحدها در حوزه علم و فناوري (توليد علم، اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي، اجراي قراردادهاي صنعت و ...) انجام مي‌دهند و براي اين منظور بهترين نيروها از نظر كيفي و با مقطع تحصيلي فوق ليسانس و بالاتر در اولويت هستند. 13- ضروري است رشته تحصيلي متقاضیان هماهنگ با زمينه‌هاي فعاليت تخصصي واحد سازماني باشد. 14- اولويت جذب با نيروهاي امريه بومي است. 15- اولويت با فارغ التحصيلان دوره هاي حضوري دانشگاه‌هاي معتبر است. 16- اولويت با فارغ التحصيلان با معدل تحصيلي مناسب است. 17- اولويت با فارغ التحصيلان با تخصص و سابقه فعاليت علمي ترجيحا در جهاد دانشگاهي است. 18- ارائه تعهد عدم ارائه كسر خدمت در طول دوران خدمت مقدس سربازي ضروری است. 19- متقاضيان نبايد به هيچ عنوان سابقه خدمت قبلي سربازي در هيچ يك از يگان‌هاي نظامي و انتظامي داشته باشند. (ارسال برگ ثبت اطلاعات اوليه در پليس + 10 الزامي است).
حضرت آیت الله جوادی آملی: جامعه بشری از «کوثر» محروم و همواره درگیر جنگ و خونریزی است/ برخی علم را وسیله غارت قرار می دهند کد خبر : 357642 انتشار :‌ جمعه ۱۰ / ۰۹ /۱۴۰۲ | ساعت ۰۸:۵۵ شفقنا- حضرت آیت الله جوادی آملی بیان کردند: فاطمه سلام الله «کوثر» قرآن است و چون جامعه بشری از این کوثر محروم بود، همواره درگیر جنگ و خونریزی است، قبلا جنگ های جهانی و الان نیز جنگ در غزه و فلسطین، اگر دستورات قرآن و عترت و انبیای الهی عمل می شد، ما جنگ غزه را نداشتیم! به گزارش شفقنا، همزمان با ایام فاطمیه، سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی با جمعی از جوانان خارج از کشور با موضوع «مقام و شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها» به صورت آنلاین برگزار گردید. حضرت آیت الله جوادی آملی در این سخنرانی خود که در بستر برنامه زوم برگزار و همزمان ترجمه می گردید، درباره شخصیت و مقام حضر زهرا سلام الله علیها مطالب خود را بیان فرمودند. ایشان اظهار داشتند: بشریت تشنه این است که بداند در این جهان چه خبر است، از کجا آمده، چه کسی او را آفریده و مقصد کجاست و به کجا می رود، چه باید کرد که نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد تا بتوانند با مهر در کنار یکدیگر زندگی کنند. ایشان ادامه دادند: فاطمه زهرا سلام الله علیها، کوثر این سه بخش است تا تشنگی جهان شناسی، جامعه شناسی و فرد شناسی را درمان کرده و با کلمات و بیانات خود سیراب کند. درباره نظام هستی، این اصل آفرینش و کوثر اهل بیت فرمود هیچ موجودی، هستی او عین ذات او نیست جز خداوند. ایشان سپس گفتند: شبهه ای از دیر زمان دایر بود که «کسی این عالم را نیافریده چون اگر خدایی بود و جهان را خلق می کرد یا این جهان را باید از «من شیء» می آفرید یا نقیض آن که «من لا شیء» هست و این دو محال است پس آفرینش محال است چون شیء از دو طرف نقیض بیرون نیست»، زهرای اطهر به این شبهه در خطبه فدکیه خود پاسخ دادند که شما اصلا نقیض را نفهمیده اید، نقیض «من شیء»، «لا من شیء» است، نه «من لا شیء»! لذا می گوییم خداوند خلق کرد اما «لا من شیء». این مبدع است. خدا عالم را از چیزی خلق نکرد، نوآوری کرد. چون نوآوری کرد، «لا من شیء» است، نه «من لا شیء»! ایشان بیان داشتند: قرآن که کتاب بین المللی هست در سه بخش ملی، منطقه ای و بین المللی سخن دارد، و بیشتر از خطاب ها به مسلمانان ﴿یا ایها الذین آمنوا﴾، خطاب اصلی قرآن کریم به بشر است: ﴿نَذِيراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿كَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمينَ نَذيرًا﴾و توصیه می کند که باید جامعه محلی و منطقه ای و بین المللی آرام باشد و در کنار یکدیگر به آرامی زندگی کنند، فاطمه سلام الله کوثر این قرآن است، و چون جامعه بشری از این کوثر محروم بود، همواره درگیر جنگ و خونریزی است، قبلا جنگ های جهانی و الان نیز جنگ در غزه و فلسطین، اگر دستورات قرآن و عترت و انبیای الهی عمل می شد، ما جنگ غزه را نداشتیم! حضرت آیت الله جوادی آملی بیان داشتند: اما در حوزه سوم که فردی هست اهل بیت عصمت و طهارت گفته اند، هر کدام از ما یک امام و رهبری احتیاج داریم که فرماندهی کند تا نه بیراهه برویم و نه راه کسی را ببندیم، قرآن حرف تازه برای مردم دارد، در یک آیه می فرماید که خدا و ملائکه بر پیامبر صلوات می فرستند ای مومنین شما نیز صلوات بفرستید ﴿إِنَّ اللّهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً﴾ ولی در آیه دیگر می گوید که خدا و ملائکه برای مومنین صلوات می فرستند ﴿هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَ مَلائِكَتُهُ ﴾، یعنی انسان می تواند به جایی برسد که خدا و ملائکه برای او صلوات بفرستند. ایشان اظهار داشتند: بیان کوثر قرآن این است که ما امام می‌خواهیم اما آیا امام ما علم ماست یا عقل؟ علم قدرت ندارد که امامت ما را بر عهده بگیرد، از علم کاری ساخته نیست، علم فقط چراغ است نه صراط، فاطمه زهرا در آن خطبه خود فرمودند که شما برای غصب فدک، آیات قرآن را به نفع خود تفسیر کردید که من ارث نمی برم! کسانی هستند که علم دارند ولی این علم را وسیله غارت قرار می دهند، باید دست و پای علم را عقال کرد «و بالعقل یعتقل»؛ این عقل است که می تواند امام جامعه باشد عقلی که « مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَنُ وَ اكْتُسِبَ بِهِ الْجِنَان‏». ایشان در پایان با بیان اینکه باید همگان در کنار این کوثر قرآن بنشینند و درس بیاموزند، به سوالات برخی علاقه مندان از کشورهای اسیایی و اروپایی پاسخ گفتند و در پاسخ به اینکه اولویت مبغلین اروپایی چه می تواند باشد بیان داشتند وظیفه ما این است که امامت عقل را بپذیریم تا عقل، علم را رهبری کند، در این صورت می دانیم که جهان ناظمی دارد که آن خداست و بشر برنامه دارد که آن قرآن و عترت هستند.
زاغ و پیتزا علیرضا شریعتی زاغکی قالبی زپیتزا دید  از زمین بر گرفت و زود پرید برد کل برنشت در راهی  که از آن می گذشت روباهی روبهک چو دید زاغ تنها را که به منقار گرفته پیتزا را رفت و بنمود حیله را آغاز تا بخواند کلاغ ما آواز طعمه اش را دوباره برگیرد قصه ی دوباره را زسر گیرد کرد زاغی غذا را به زیر بغل گفت ای منبع فریب دغل هر چه خواهی تو، می کشم فریاد  لیک پیتزا به تو نخواهم داد آن زمان که به دامت افتادم   و آن پنیر لذیذ به تو دادم کم سواد بودم و زبی خبران  درس ناخوانده و ندیده جهان حالیا رفته ام به دانشگاه  فوق لیسانسم و بسی آگاه در پی اخذ دکترا هستم  با فنون تو آشنا هستم من فریب تو را نخواهم خورد   این غذا را به خانه خواهم برد گفت روباه ای کلاغ عزیز   نوش جان باشدت این غذای لذیذ من ندانم خوراک پیتزا چیست  به گمانم برای من خوب نیست لیک بر گو عزیز فرهیخته  پروبال شما چرا ریخته پروبال سیاهرنگ و قشنگ   از کجا گشته اینگونه رنگارنگ مگر هر کس که دکترا خواند            پروبالش به مادیان ماند زاغ باز کرد بال زیبا را           تا ببیند رنگ آنها را شد رها طعمه از پرو وبالش           کن تصور تو حال و احوالش روبهک جست و طعمه را بربود             رو به زاغی مال باخته نمود گفت وقتی پنیر تو بردم          تو ی بازار خرده پا بودم من هم امروز گرگ بازارم         حیله بسیار به چنته ام دارم شرکتی دارم و دم و دستگاه            با فنون زمانه هستم آگاه
اندر احوالات کلاهبرداری اینترنتی
شروع صبح با "قرآن کریم"؛ صفحه 66+صوت صوت/ تندخوانی جزء بیست و هفتم قرآن کریم ترتیل صفحه66 از سوره مبارکه آل‌عمران(جزء چهارم)
🛑هشت نکته مهم در ارتباط با سنجش کلاسی:👇👇👇👇 1. سنجش فعالیتی طاقت فرساست، چون حساس و با اهمیت است. 2. سنجش ها، اندازه و اشکال متفاوتی دارند. 3. از وضعیت فعلی یادگیری دانش آموزان و مسیر یادگیری آنها آگاه باشید. 4. آنچه تدریس شده را بسنجید و براساس استانداردها تدریس کنید. 5. شایسته است دانش آموزان بدانند قرار است چه مطالبی یاد یگیرند. 6. معیارهای موفقیت دانش آموزان را تعیین و به آنها معرفی کنید. 7. سنجش ها را به گونه ای طراحی کنید که دانش آموزان بتوانند با مراجعه به اینترنت فقط راهنمایی های اولیه را دریافت کنند. 8. کمک والدین به فرزندانشان در فرآیند یادگیری، گاهی اوقات مساله ساز است. ⚜️دبیرخانه راهبری کشوری عربی متوسطه اول مستقر در استان مرکزی@arabi_gam1
آوای ققنوس: 🌼🍂 انسان شریف مشغول به خویشتن است و انسان فرومایه مشغول به دیگران. @avayeqoqnus ✨ . الهی تو ما را برگرفتی و کسی نگفت که بردار. اکنون که برگرفتی وا مگذار و در سایه لطف و عنایت خود میدار. آمین 🙏🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ درمانگری معنوی با نماز سوم 📌می دونستید ژن ها روی سلام جسم تاثیر دارند؟ 📌چطوری می تونیم بیان ژن ها را در بدن تغییر دهیم؟ 📌راستی مگر ژن ها بیان دارند؟ 🔬 حجت الاسلام مهدی دهشتی دراین قسمت با بهره گیری از روز به سئوالات پاسخ خواهند داد 📽 فیلم با کیفیت در لینک زیر 👇👇👇👇👇 https://qunoot.net/App/views.item.php?showid=2082 👆👆👆👆👆 🌸🌸🌸🌸🌸 🆔 @namazmt
درسنامه پیام های آسمان پایه هفتم، هشتم و نهم 👆👆👆
🔸کرسی علمی- ترویجی چالش‌های معرفت‌شناختی فضای سایبر 🎙 با حضور: محسن انبیایی ✍️ دبیرعلمی: ⏰ یکشنبه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۳۰ 🏢 قم، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 skyroom.online/ch/iict/hekmat @ENOEnsani
🔹نشست هجدهم از سلسله‌نشست‌های تخصصی چهارمين همایش بين‌المللی مولوی‌پژوهی: نشست تخصصی مولوی و سلامت معنوی 《مطالعات میان‌رشته‌ای و کاربردی در حوزه مولوی‌پژوهی》 مدیر نشست: 👤دکتر زهره نجفی دانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان سخنرانان: 👤دکتر روح الله موسوی زاده، عضو هیئت علمی معارف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موضوع: سازوکار تأثیر معنویت بر سلامت جسم 👤 دکتر رضا شکرانی، دانشیار علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان موضوع: مبانی نظری سلامت معنوی قرآن‌بنیاد 👤دکتر زهره نجفی دانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان موضوع: تأثیر شعر عرفانی بر ارتقای سطح سلامت 👤 دکتر زهرا عسگری، عضو کارگروه تخصصی شورای فرهنگی مراکز آموزش درمانی و بیمارستان ها موضوع: مبانی کاربردی مراقبت معنوی زمان نشست: 🗓 دوشنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۰ تا ۱۲ نشانی ورود مجازی به نشست: https://vroom.ui.ac.ir/b/elh-ymh-9oc-67n 🔰 این نشست به‌صورت حضوری نیز برگزار می‌شود. مکان حضوری نشست: 🏫دانشگاه اصفهان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، تالار صائب تبریزی ✅ حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. 🔰 در صورت علاقه به دریافت گواهی حضور به نشانی mvp2023.ui.ac.ir برای ثبت نام مراجعه شود. اطلاع‌رسانی
DOC-20231105-WA0000_231105_195832.pdf
2.32M
بارم بندی جدید کتب تازه تالیف قرآن چاپ ۱۴۰۲ ارائه شده در وبینار ۱۴ آبان ۱۴۰۲ توسط مولفین کتب قرآن متوسطه اول
ولی الله اسلامیه: 🌺📚🌺 تمام حیوانات به صورت غریزی بلد هستند شکار کنند و غذای خود را پیدا نمایند. وقتی به گربه‌‌ای غذا می‌دهید، این گربه نمی‌گردد غذای مخصوص خود را پیدا کند، با این‌کار او را به مرگ نزدیک‌ می‌کنید. وقتی به حیوانات غذا می‌دهید، مرتب بچه تولید می‌کنند، این می‌شود که تعداد گربه‌ها و سگ‌ها در این ۱۰ سال اخیر، ده‌ها برابر شده‌اند. وقتی اکوسیستم و چرخه‌ی طبیعت با غذا دادن دست‌کاری شود، با ازدیاد جمعیت حيوانات، غذای بیش‌تری لازم دارند پس می‌روند سراغ گونه‌های دیگر و چرخه‌ی طبیعت را به هم می‌زنند. ارزش یک‌سری حیوانات بیش‌تر است، مثل یوز ایرانی، گور، پلنگ و... اما با غذا دادن به سگ‌ها به انقراض گونه‌های باارزش‌تر جانوری کمک می‌شود. همیشه در طبیعت انتخاب طبیعی وجود دارد. حیوانی که نتواند غذا پیدا کند یا مریض باشد، محکوم به مرگ است. ضعیف‌ها باید از بین بروند تا ژن قوی، نسل را ادامه بدهد. خیلی وقت‌ها دیده می‌شود بچه‌‌گربه‌ها را به دامپزشکی می‌برند چون مریض هستند، غافل از این که مادرش رهایش کرده تا بمیرد، چرا؟ چون می‌خواهد نسلش قوی‌تر شود. نکته‌ی انحرافی افزایش کاسب‌هایی است که در لباس دام‌پزشک از احساسات مردم سوءاستفاده می‌کنند تا جیب آن‌ها را خالی نمایند. مورد بعدی، پیمان‌کاران شهرداری هستند که به ازای تحویل هر لاشه سگ از شهرداری پول می‌گیرند. منطقی است که شما را تحریک کنند تا به سگ‌ها غذا بدهید تا تعداد بیش‌تری سگ را معدوم کنند و پول بیش‌تری از شهرداری بگیرند. غذا دادن به حيوانات، در مورد گونه‌های در خطر انقراض و زیرنظر محیط‌بانی باید صورت بگیرد. وقتی در زمستان به حیوانات مهاجر به ویژه پرنده‌ها غذا داده شود، آن‌ها دیگر به سرزمین‌شان بازنمی‌گردند و این برای محیط زیست واقعه‌ی مخربی است. اهلی کردن حیوانات و غذا دادن به آن‌ها مسوولیت سرپرستی ما را به همراه دارد. امروز غذا به آن‌ها می‌دهیم، فردا که ما نیستیم باید چه کار بکنند؟ بعضی حیوانات مثل سگ‌سانان یا گربه‌سانان، سیستم گوارشی‌ای دارند که سیرشدن را نمی‌فهمند و مازاد بر نیازشان غذا می‌خورند، دیگر آن سیستم جواب‌گو نیست و تخم پرنده‌های کمیاب، خود حیوانات کمیاب و... را از بین می‌برند. بیماری‌های مشترک شناخته‌شده میان انسان و حیوان، بی‌شمار هستند چه برسد به ناشناخته‌ها. ‌پس به خودمان و انسان‌های دیگر با تولید بیش‌تر این بیماری‌ها صدمه نزنیم. در سیستم تکاملی داروین موجود قوی‌تر با زاد و ولد و بقا می‌تواند نسل بهتری بسازد. وقتی با غذا دادن به گربه‌ها باعث شویم گربه‌‌های ناسالم ازدیاد پیدا کنند باعث از بین رفتن آن چرخه هستیم. یادمان نرود که خیلی از رفتارهایی که با حیوانات انجام می‌دهیم به خاطر تنهایی خودمان است. سعی کنیم با انسان‌های سالم ارتباط برقرار کنیم و حیوانات که آزاد و سالم آفریده شده‌اند را رها بگذاریم تا آن‌ها که هیچ نیازی به ما ندارند، به حیات طبیعی، زندگی، مرگ، رشد و تولیدمثل داشته باشند. حشرات، قارچ‌ها، جلبک‌ها و... هم توی چرخه‌ی حیات نقش دارند. زیاد شدن گونه‌های‌ جانوری، به‌طورمستقیم از بین برنده‌ی این موجودات هستند. هیچ حیوانی طوری آفریده نشده که نياز به لباس، جوراب یا کفش داشته باشد. حیوانات را جایی نبریم که مجبور باشیم لباس به آن‌ها بپوشانیم. این کار اخلاقی نیست. تماشای سیرک حیوانات، نگه‌داری ماهی در آکواریوم و پرنده در قفس، هر حیوانی در آپارتمان یعنی خروج این موجودات از هدف آفرینش آن حیوان. هر موجود زنده‌ای نیاز به زندگی، تولید مثل، داشتن جفت و هم‌نوع و غذای سالم دارد. آوردن این‌ها به خانه و نزدیکی به شوینده و سیگار و هزاران مواد شیمیایی دیگر، اخلاقی نیست. تنها موجوداتی که نياز به کمک دارند، گونه‌های در معرض انقراض هستند. این وظیفه‌ی انسان شهروند نیست. وظیفه‌ی دولت و مراکز و سازمان‌های مربوطه است. پس بهتر است ما شهروند خوبی باشیم و فقط به آن‌ها آسیب نرسانیم. اگر انجمن‌های فعالی را می‌شناسیم آن‌ها را حمایت مالی و کمک‌رسانی مفید کنیم. این خیلی مهم است که به کودکان رفتار مناسب بیاموزیم که نسل بهتر و محیط زیست سالم‌تری داشته باشیم. کشور ما در منطقه‌ای خشک‌ و کم‌باران واقع شده این موضوع را جدی بگیریم. هر جا منبع آب موجودات زنده است را آلوده نکنیم و محیط زیست را پاکیزه نگاه داریم. هر یک از شما می‌توانید با فرستادن چنین پیام‌هایی، به محیط زیست، انسان، حیوان و هر موجود زنده‌ی‌ دیگری کمک کنید. 💚🌎💚🌎💚 زکات آگاهی نشر اگاهیست