شروع صبح با "قرآن کریم"؛ صفحه 66+صوت
صوت/ تندخوانی جزء بیست و هفتم قرآن کریم
ترتیل صفحه66 از سوره مبارکه آلعمران(جزء چهارم)
🛑هشت نکته مهم در ارتباط با سنجش کلاسی:👇👇👇👇
1. سنجش فعالیتی طاقت فرساست، چون حساس و با اهمیت است.
2. سنجش ها، اندازه و اشکال متفاوتی دارند.
3. از وضعیت فعلی یادگیری دانش آموزان و مسیر یادگیری آنها آگاه باشید.
4. آنچه تدریس شده را بسنجید و براساس استانداردها تدریس کنید.
5. شایسته است دانش آموزان بدانند قرار است چه مطالبی یاد یگیرند.
6. معیارهای موفقیت دانش آموزان را تعیین و به آنها معرفی کنید.
7. سنجش ها را به گونه ای طراحی کنید که دانش آموزان بتوانند با مراجعه به اینترنت فقط راهنمایی های اولیه را دریافت کنند.
8. کمک والدین به فرزندانشان در فرآیند یادگیری، گاهی اوقات مساله ساز است.
#سواد_سنجش
#گروه_سنجش_از_یادگیری
⚜️دبیرخانه راهبری کشوری عربی متوسطه اول مستقر در استان مرکزی@arabi_gam1
آوای ققنوس:
🌼🍂
انسان شریف مشغول به خویشتن است
و انسان فرومایه مشغول به دیگران.
#کنفسیوس
✨ @avayeqoqnus ✨
.
الهی تو ما را برگرفتی
و کسی نگفت که بردار.
اکنون که برگرفتی وا مگذار
و در سایه لطف و عنایت خود میدار.
آمین 🙏🌺
#خواجه_عبدالله_انصاری
#مناجات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ؛ درمانگری معنوی با نماز #قسمت سوم
📌می دونستید ژن ها روی سلام جسم تاثیر دارند؟
📌چطوری می تونیم بیان ژن ها را در بدن تغییر دهیم؟
📌راستی مگر ژن ها بیان دارند؟
🔬 حجت الاسلام مهدی دهشتی دراین قسمت با بهره گیری از #علم روز به سئوالات پاسخ خواهند داد
📽 فیلم با کیفیت در لینک زیر
👇👇👇👇👇
https://qunoot.net/App/views.item.php?showid=2082
👆👆👆👆👆
#آثار_نماز
#مرکز_تخصصی_نماز
🌸🌸🌸🌸🌸
🆔 @namazmt
هدایت شده از نشستهای علومانسانیاسلامی
🔸کرسی علمی- ترویجی چالشهای معرفتشناختی فضای سایبر
🎙 با حضور:
#مهدی_عباس_زاده
#علیرضا_قائمی_نیا
محسن انبیایی
✍️ دبیرعلمی: #محمدمهدی_حکمت_مهر
⏰ یکشنبه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۳۰
🏢 قم، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📡 حضور مجازی از طریق:
🌐 skyroom.online/ch/iict/hekmat
@ENOEnsani
🔹نشست هجدهم از سلسلهنشستهای تخصصی چهارمين همایش بينالمللی مولویپژوهی:
نشست تخصصی مولوی و سلامت معنوی
《مطالعات میانرشتهای و کاربردی در حوزه مولویپژوهی》
مدیر نشست:
👤دکتر زهره نجفی
دانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان
سخنرانان:
👤دکتر روح الله موسوی زاده، عضو هیئت علمی معارف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
موضوع:
سازوکار تأثیر معنویت بر سلامت جسم
👤 دکتر رضا شکرانی، دانشیار علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان
موضوع:
مبانی نظری سلامت معنوی قرآنبنیاد
👤دکتر زهره نجفی
دانشیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان
موضوع:
تأثیر شعر عرفانی بر ارتقای سطح سلامت
👤 دکتر زهرا عسگری، عضو کارگروه تخصصی شورای فرهنگی مراکز آموزش درمانی و بیمارستان ها
موضوع:
مبانی کاربردی مراقبت معنوی
زمان نشست:
🗓 دوشنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۰ تا ۱۲
نشانی ورود مجازی به نشست: https://vroom.ui.ac.ir/b/elh-ymh-9oc-67n
🔰 این نشست بهصورت حضوری نیز برگزار میشود.
مکان حضوری نشست:
🏫دانشگاه اصفهان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، تالار صائب تبریزی
✅ حضور برای عموم علاقهمندان آزاد است.
🔰 در صورت علاقه به دریافت گواهی حضور به نشانی mvp2023.ui.ac.ir برای ثبت نام مراجعه شود.
اطلاعرسانی #گروه_علوم_قرآن_و_حدیث
DOC-20231105-WA0000_231105_195832.pdf
2.32M
بارم بندی جدید کتب تازه تالیف قرآن
چاپ ۱۴۰۲
ارائه شده در وبینار ۱۴ آبان ۱۴۰۲
توسط مولفین کتب قرآن متوسطه اول
ولی الله اسلامیه:
🌺📚🌺
تمام حیوانات به صورت غریزی بلد هستند شکار کنند و غذای خود را پیدا نمایند.
وقتی به گربهای غذا میدهید، این گربه نمیگردد غذای مخصوص خود را پیدا کند، با اینکار او را به مرگ نزدیک میکنید.
وقتی به حیوانات غذا میدهید، مرتب بچه تولید میکنند، این میشود که تعداد گربهها و سگها در این ۱۰ سال اخیر، دهها برابر شدهاند.
وقتی اکوسیستم و چرخهی طبیعت با غذا دادن دستکاری شود، با ازدیاد جمعیت حيوانات، غذای بیشتری لازم دارند پس میروند سراغ گونههای دیگر و چرخهی طبیعت را به هم میزنند.
ارزش یکسری حیوانات بیشتر است، مثل یوز ایرانی، گور، پلنگ و... اما با غذا دادن به سگها به انقراض گونههای باارزشتر جانوری کمک میشود.
همیشه در طبیعت انتخاب طبیعی وجود دارد. حیوانی که نتواند غذا پیدا کند یا مریض باشد، محکوم به مرگ است. ضعیفها باید از بین بروند تا ژن قوی، نسل را ادامه بدهد.
خیلی وقتها دیده میشود بچهگربهها را به دامپزشکی میبرند چون مریض هستند، غافل از این که مادرش رهایش کرده تا بمیرد، چرا؟ چون میخواهد نسلش قویتر شود.
نکتهی انحرافی افزایش کاسبهایی است که در لباس دامپزشک از احساسات مردم سوءاستفاده میکنند تا جیب آنها را خالی نمایند.
مورد بعدی، پیمانکاران شهرداری هستند که به ازای تحویل هر لاشه سگ از شهرداری پول میگیرند. منطقی است که شما را تحریک کنند تا به سگها غذا بدهید تا تعداد بیشتری سگ را معدوم کنند و پول بیشتری از شهرداری بگیرند.
غذا دادن به حيوانات، در مورد گونههای در خطر انقراض و زیرنظر محیطبانی باید صورت بگیرد.
وقتی در زمستان به حیوانات مهاجر به ویژه پرندهها غذا داده شود، آنها دیگر به سرزمینشان بازنمیگردند و این برای محیط زیست واقعهی مخربی است.
اهلی کردن حیوانات و غذا دادن به آنها مسوولیت سرپرستی ما را به همراه دارد. امروز غذا به آنها میدهیم، فردا که ما نیستیم باید چه کار بکنند؟
بعضی حیوانات مثل سگسانان یا گربهسانان، سیستم گوارشیای دارند که سیرشدن را نمیفهمند و مازاد بر نیازشان غذا میخورند، دیگر آن سیستم جوابگو نیست و تخم پرندههای کمیاب، خود حیوانات کمیاب و... را از بین میبرند.
بیماریهای مشترک شناختهشده میان انسان و حیوان، بیشمار هستند چه برسد به ناشناختهها. پس به خودمان و انسانهای دیگر با تولید بیشتر این بیماریها صدمه نزنیم.
در سیستم تکاملی داروین موجود قویتر با زاد و ولد و بقا میتواند نسل بهتری بسازد. وقتی با غذا دادن به گربهها باعث شویم گربههای ناسالم ازدیاد پیدا کنند باعث از بین رفتن آن چرخه هستیم.
یادمان نرود که خیلی از رفتارهایی که با حیوانات انجام میدهیم به خاطر تنهایی خودمان است. سعی کنیم با انسانهای سالم ارتباط برقرار کنیم و حیوانات که آزاد و سالم آفریده شدهاند را رها بگذاریم تا آنها که هیچ نیازی به ما ندارند، به حیات طبیعی، زندگی، مرگ، رشد و تولیدمثل داشته باشند.
حشرات، قارچها، جلبکها و... هم توی چرخهی حیات نقش دارند. زیاد شدن گونههای جانوری، بهطورمستقیم از بین برندهی این موجودات هستند.
هیچ حیوانی طوری آفریده نشده که نياز به لباس، جوراب یا کفش داشته باشد. حیوانات را جایی نبریم که مجبور باشیم لباس به آنها بپوشانیم. این کار اخلاقی نیست.
تماشای سیرک حیوانات، نگهداری ماهی در آکواریوم و پرنده در قفس، هر حیوانی در آپارتمان یعنی خروج این موجودات از هدف آفرینش آن حیوان. هر موجود زندهای نیاز به زندگی، تولید مثل، داشتن جفت و همنوع و غذای سالم دارد. آوردن اینها به خانه و نزدیکی به شوینده و سیگار و هزاران مواد شیمیایی دیگر، اخلاقی نیست.
تنها موجوداتی که نياز به کمک دارند، گونههای در معرض انقراض هستند. این وظیفهی انسان شهروند نیست. وظیفهی دولت و مراکز و سازمانهای مربوطه است. پس بهتر است ما شهروند خوبی باشیم و فقط به آنها آسیب نرسانیم. اگر انجمنهای فعالی را میشناسیم آنها را حمایت مالی و کمکرسانی مفید کنیم.
این خیلی مهم است که به کودکان رفتار مناسب بیاموزیم که نسل بهتر و محیط زیست سالمتری داشته باشیم.
کشور ما در منطقهای خشک و کمباران واقع شده این موضوع را جدی بگیریم. هر جا منبع آب موجودات زنده است را آلوده نکنیم و محیط زیست را پاکیزه نگاه داریم.
هر یک از شما میتوانید با فرستادن چنین پیامهایی، به محیط زیست، انسان، حیوان و هر موجود زندهی دیگری کمک کنید.
💚🌎💚🌎💚
زکات آگاهی
نشر اگاهیست
نشریه صور ش 6 و 7.pdf
15.83M
💠 فصلنامه فرهنگی صور
(نشریه علمی و تخصصی کانون قرآن
و عترت دانشگاه علامه طباطبایی تهران)
🗓 شماره ۶ و ۷، بهار و تابستان ۱۴۰۲
🟡 سردبیر :
سرکار خانم مائده ماندگار
(دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه
علامه طباطبایی تهران/رشته روزنامه نگاری)
🟢 مدیر مسئول :
جناب آقای امیرحسین فتحعلی زاده
(دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه
علامه طباطبایی تهران/رشته روزنامه نگاری)
© صاحب امتیاز :
کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبایی
🔵 دبیر : علی ساعتچی
⭕️ تعداد صفحات :
📖 ۴۹ صفحه
© صاحب امتیاز :
کانون قرآن و عترت
دانشگاه علامه طباطبایی
🆔 @kanoonquran_atu
🕋 کارگاه آموزش اذان
🎼جلسه اول:مقام رست
❇️مدرس:دکتر علی اصغر شعاعی
دوشنبه ۱۳ آذر ماه. ساعت 13:30
لینک حضور:http://meet.quran.ac.ir/mq
✅برای افرادی که به صورت حضوری شرکت نمایند گواهی صادر می گردد.
✅نحوه حضور:مراجعه به سالن جلسات یا همایش دانشکدههای علوم قرآنی
✅نشانی برگزاری کارگاه:قم.بلوار ۱۵ خرداد.نبش نوبهار .سالن جلسات دانشکده علوم قرآنی قم
✅برای کسب اطلاعات بیشتر به امور قرآنی.فرهنگی دانشکده های علوم قرآنی مراجعه نمایید.
مرکز امور قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
📣 درس اخلاق و معنویت آیتالله یزدانپناه در شهر تهران
📖 با موضوع سلوک اجتماعی (فصل اول از سلسله جلسات معنویت دینی)
زمان: هر هفته، چهارشنبهها، ساعت ۲۰
مکان: تهران، میدان شهدا، مسجد خیّر
📱پخش زنده:
aparat.com/ostad_yazdanpanah/live
🚩 آدرس جلسه
🏷 لازم به ذکر است که جلسه برای برادران و خواهران بوده و مهدکودک برای کودکان نیز فراهم است.
#درس_اخلاق
#سلوک_اجتماعی
#استاد_یزدان_پناه
💠 کانال استاد یزدانپناه
https://eitaa.com/ostad_yazdanpanah
🔴 پس از چهار سال؛
📰 نشریه دانشجویی صور منتشر شد!
💠 فصلنامه فرهنگی صور
(نشریه علمی و تخصصی کانون قرآن
و عترت دانشگاه علامه طباطبایی تهران)
🗓 شماره ۶ و ۷، بهار و تابستان ۱۴۰۲
🔰 آنچه در این نشریه میخوانید :
🔸 وظیفه ما چیست ؟
✍️ امیرحسینفتحعلیزاده
مدیرمسئول | کارشناسی ارشدروزنامهنگاری
🔹 بهار در قطار
✍️ محمد پارسا اشرفی | کارشناسی مشاوره
🔸 آرامش
✍️ اسرا خلیلی | کارشناسی مطالعات ارتباطی
🔹 نجوا
✍️ مونا نوروزی|کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی
🔸 اقتصادنا
✍️ سیدمحمدامینحسینی|دکتریحقوق خصوصی
🔹 موج & سوت پایان & زرشک
لبخند دختر & سرباز وطن
✍️ فرخندهقربانی |کارشناسی ارشدمطالعات زنان
🔸 عوامل اضطراب و آرامش در قرآن کریم
✍️ محمد پارسا اشرفی | کارشناسی مشاوره
🔹 حقوق و جایگاه زن در قرآن کریم
✍️ مریمنجاریان | کارشناسی ارشد مطالعات زنان
🔸 سرچشمه زلال
✍️ حسین بیات | کارشناسی مشاوره
🔹 سه ویژگی حسابرسی در قیامت
🎤 حجت الاسلام و المسلمین عالی
🔸 توجه به نیازمندان
🎤 حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد
🔹 چشم ، گوش ، دست و زبان خدا
🎤 مرحوم آیت الله العظمی بهجت (ره)
🔸 علی (علیه السلام) دارنده صفات ویژه انبیاست
🎤 مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی
🔹 چند جرعه از نهج البلاغه
🔸 اشعار خورشیدی
✍️ علی ساعتچی | کارشناسی روابط عمومی
🔹 گزارش تصویری فعالیت های یکساله
کانون قرآن و عترت دانشگاه علامه طباطبایی
در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱
جهت مشاهده و مطالعه نسخه الکترونیکی روی نشانی زیر کلیک کنید :
📎 https://t.me/kanonquran_atu/8260
✅ کانون قرآن و عترت
دانشگاه علامه طباطبایی
🆔 @kanoonquran_atu
📣📣📣قابل توجه دانشجویان و پژوهشگران
پژوهش دانشکده علوم قرآنی تهران برگزار می کند:
⏪کارگاه جایگاه تفکر در آموزه های قرآنی و آموزش های قرآنی
⏮با ارائه: جناب آقای دکتر رضا امانی
دانشیار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
🕥زمان برگزاری:
دوشنبه مورخ 13/09/1402 ساعت 10:00
مجازی در بستر Adobe Connect به آدرس: http://meet.quran.ac.ir
🏛مکان برگزاری: اتاق جلسات دانشکده علوم قرآنی تهران
⏺این کارگاه فرصتی مغتنم برای دانشجویان و پژوهشگران علاقه مند به مطالعات قرآنی و بینارشته ای است.
#️⃣پژوهش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آیت الله قاضی برای رهایی از فشارهای روحی چه میکردند؟!
🌹
امامت از دیدگاه اسلام ج72.mp3
22.66M
امامت از دیدگاه شیعه ج72
توسط استادترابی با محوریت کتاب شریف کافی
1402/9/9
امامت از دیدگاه اسلام ج72.mp3
22.66M
امامت از دیدگاه شیعه ج72
توسط استادترابی با محوریت کتاب شریف کافی
1402/9/9
نمونه آزمون قرآن هفتم(٨ نمرە) نوبت اول ۱٤۰۲
🌹 معنای كلمات قرآنی (۲)نمره 🌹
۱- صحیح و غلط معنای کلمات داده شده را مشخص کنید
الف : واحِد ؛ یگانه : (صحیح - غلط )
ب : مُسلِم : اهـــــل یقین: ( صحیح - غلط )
۲- باتوجه به تصاویر کلمه ی مناسب را به آن وصل کنید.
(شمس ، قمر ، ثمرات ، جبال )
(🌙 ) ( 🍒🍇🍊 )
۳- فقط کلمات مشخص شده را درآیات زیرمعنا کنید.
1- قَالَ يَا قَوْمِ( اعْبُدُوا) اللَّهَ : ..............
2-لِتُخرِجَ النّاسَ مِنَ (الظُلَماتِ): ...............
٤- معناي هر يک از كلمات قرآنی زير را از ترجمه ی داده شده بيابيد و در مقابل آن بنویسید.
(( قطعا ما آن را قرآنی عربی نازل کردیم شاید شما اندیشه می کنید))
الف: تَعقِلونَ ( ................ ) ب: لَعَّلَ ( ..................)
🌷معنای تركیبات قرآنی(۲) نمره🌷
٥- ترجمـه ی درست ترکیبات قرآنی را انتخاب کنید.
اخاهم هوداً :
برادر او حضرت هود -- برادرشان حضرت هود
ملة آبائی : آیین پدرانم -- دین پدران ما
٦- ترکیب قرآنی زیر را معنا کنید.
العذاب الالیم : (.........................)
سمیعُ الدعاءِ : (.........................)
٧- با توجه به آیه ی زیر یك تركیب به دلخواه بنویسید و معنا كنید.
(( ذَلِكَ مِنْ فَضْلِ اللَّهِ عَلَيْنَا وَعَلَى النَّاسِ)) ترکیب : .......................... معنا : ............................
🌷معنای الگوی قرآنی(١) نمره🌷
٨- الگوی قرآنی زیر را مانند نمونە کامل کنید.
لِ + الله : لِلهِ / برای خدا
لِ + المومنین: ........... / ................
آیة : (نشانه) جمع آیات / نشانه ها
جنة : (بهشت) جمع ........... / ..............
🌷معنای آیات قرآنی(۳) نمره🌷
٩- پیام و مفهــوم آیات زیر کدام مورد است.
1 ــ اَلا بِذکرِاللهِ تَطمَئِنَ القُلوبُ
ذكر و یاد خدا // دعا و نماز خواندن
2 ــ أَلَا إِنَّ وَعْــــــــدَ اللَّهِ حَقٌّ
حقیقت وعده ی خدا // خلاف وعده ی خدا
١٠- ترجمەی ناقص آیەی قرآنی زیر را کامل کنید.
-«وَ لا نُضیعُ اَجرَ المُحسنینَ.»
و از بین نمی بریم ............ ................. را
١١- عبارات قرانی زیر را ترجمه کنید.
الی النور باذن ربهم ................................
إنَّ المُتَّقینَ فی جَنّاتٍ وَ عُیوُنٍ .....................
✍🥀 خالدیان 👨💻