eitaa logo
کانال ܢܚܝ̇ߺܭَــܝ‌ ܫܦ̇ـــߊ‌ܦ̇ߺܙ‌ و حـܥܼــߊ‌ܥ̣ߺ
783 دنبال‌کننده
18.7هزار عکس
9.1هزار ویدیو
334 فایل
♦️حجاب من نشانه ایمان وولایتمداری ام است. 🌴کانال سنگر عفاف وتربیت👇 https://eitaa.com/dadhbcx ادمین @GAFKTH @Sydmusaviمدیر ⠀ 🌴 قرارگاه بسوی ظهور https://eitaa.com/dadhbcx/50553
مشاهده در ایتا
دانلود
الله الرحمن الرحیم شیعیان با یکدیگر شيعتنا الرحماء بينهم ، الذين اذا خلوا ذكروا الله . امام جعفر صادق (ع) : شيعيان ما با يكديگر مهربانند ، چون تنها باشند خدا را ياد كنند . اصول كافي ، ج 3 ، ص 268 و هم سنگریون محاسبه نفس و نماز شب و قرائت قران و گفتن ۳۱۳بار یا صاحب الزمان و خواندن زیارت عاشوراو مناجات با خدا و دعای عهد یادتون نره الزهرا س عجل لولیک الفرج 🌴 @dadhbcx 🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_379257114159220800.mp3
1.52M
دعای عهد🌸🍃 ✨✨ 🎤استاد فرهمند اللّٰهُمَّ أَرِنِي الطَّلْعَةَ الرَّشِيدَةَ...؛ خدایا آن جمال با رشادت و پیشانی ستوده را به من بنمایان... @dadhbcx🌴
🔮🎀🎀🔮🎀🎀🔮🎀🎀 ✨از امام صادق (ع)روایت است: ⚡️هرکہ چهل صباح دعای عهد رو بخواند، از یاوران حضرت مهدی (عج)باشد واگر پیش از ظهور آن حضرت بمیرد، خدا او را از قبر بیرون آورد تا در خدمت آن حضرت باشد وحق تعالی بہ هر ڪلمہ هزار حسنه او را ڪرامت فرماید وهزار گناه از او محو نماید⚡️ ⛅️آغاز روز با دعای دلنشین عهد⛅️ ☘🌹☘🌹☘ بسم اللّه الرحمن الرحيم اَللّـهُمَّ رِبَ النّورِ الْعَظيمِ، وَرَبَّ الْكُرْسِيِّ الرَّفيعِ، وَرَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَمُنْزِلَ التَّوْراةِ والإنجيل وَالزَّبُورِ، وَرَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَمُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظيمِ، وَرَبَّ الْمَلائِكَةِ الْمُقَرَّبينَ والأنبياء وَالْمُرْسَلينَ، اَللّـهُمَّ اِنّي اَسْاَلُكَ بِوَجْهِکَ الْكَريمِ، وَبِنُورِ وَجْهِكَ الْمُنيرِ وَمُلْكِكَ الْقَديمِ، يا حَيُّ يا قَيُّومُ اَسْاَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذي اَشْرَقَتْ بِهِ السَّماواتُ وَالاَْرَضُونَ، وَبِاسْمِكَ الَّذي يَصْلَحُ بِهِ الاَْوَّلُونَ والآخرون، يا حَيّاً قَبْلَ كُلِّ حَيٍّ وَيا حَيّاً بَعْدَ كُلِّ حَيٍّ وَيا حَيّاً حينَ لا حَيَّ يا مُحْيِيَ الْمَوْتى وَمُميتَ الاَْحْياءِ، يا حَيُّ لا اِلـهَ اِلّا اَنْتَ، اَللّـهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الاِْمامَ الْهادِيَ الْمَهْدِيَّ الْقائِمَ بأمرك صَلَواتُ اللهِ عَلَيْهِ و عَلى آبائِهِ الطّاهِرينَ عَنْ جَميعِ الْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ في مَشارِقِ الاَْرْضِ وَمَغارِبِها سَهْلِها وَجَبَلِها وَبَرِّها وَبَحْرِها، وَعَنّي وَعَنْ والِدَيَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللهِ وَمِدادَ كَلِماتِهِ، وَما اَحْصاهُ عِلْمُهُ وأحاط بِهِ كِتابُهُ، اَللّـهُمَّ اِنّي اُجَدِّدُ لَهُ في صَبيحَةِ يَوْمي هذا وَما عِشْتُ مِنْ اَيّامي عَهْداً وَعَقْداً وَبَيْعَةً لَهُ في عُنُقي، لا اَحُولُ عَنْها وَلا اَزُولُ اَبَداً، اَللّـهُمَّ اجْعَلْني مِنْ اَنْصارِهِ وأعوانه وَالذّابّينَ عَنْهُ وَالْمُسارِعينَ اِلَيْهِ في قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلينَ لأوامره وَالُْمحامينَ عَنْهُ، وَالسّابِقينَ اِلى اِرادَتِهِ وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْهِ، اَللّـهُمَّ اِنْ حالَ بَيْني وَبَيْنَهُ الْمَوْتُ الَّذي جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِكَ حَتْماً مَقْضِيّاً فأخرجني مِنْ قَبْري مُؤْتَزِراً كَفَنى شاهِراً سَيْفي مُجَرِّداً قَناتي مُلَبِّياً دَعْوَةَ الدّاعي فِي الْحاضِرِ وَالْبادي، اَللّـهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ، وَالْغُرَّةَ الْحَميدَةَ، وَاكْحُلْ ناظِري بِنَظْرَة منِّي اِلَيْهِ، وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وأوسع مَنْهَجَهُ وَاسْلُكْ بي مَحَجَّتَهُ، وَاَنْفِذْ اَمْرَهُ وَاشْدُدْ اَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّـهُمَّ بِهِ بِلادَكَ، وَاَحْيِ بِهِ عِبادَكَ، فَاِنَّكَ قُلْتَ وَقَوْلُكَ الْحَقُّ : (ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ اَيْدِي النّاسِ) فَاَظْهِرِ الّلهُمَّ لَنا وَلِيَّكَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِيِّكَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِكَ حَتّى لا يَظْفَرَ بِشَيْء مِنَ الْباطِلِ إلّا مَزَّقَهُ، وَيُحِقَّ الْحَقَّ وَيُحَقِّقَهُ، وَاجْعَلْهُ اَللّـهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِكَ، وَناصِراً لِمَنْ لا يَجِدُ لَهُ ناصِراً غَيْرَكَ، وَمُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ اَحْكامِ كِتابِكَ، وَمُشَيِّداً لِما وَرَدَ مِنْ اَعْلامِ دينِكَ وَسُنَنِ نَبِيِّكَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَاجْعَلْهُ اَللّـهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِن بَأسِ الْمُعْتَدينَ، اَللّـهُمَّ وَسُرَّ نَبِيَّكَ مُحَمَّداً صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ بِرُؤْيَتِهِ وَمَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِكانَتَنا بَعْدَهُ، اَللّـهُمَّ اكْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الاُْمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَعَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، اِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعيداً وَنَراهُ قَريباً، بِرَحْمَتِـكَ يـا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ . ☘🌹☘🌹☘ سه مرتبه میگویی : اَلْعَجَلَ الْعَجَلَ يا مَوْلاىَ یاصاخب الزمان التماس دعا 🌴 @dadhbcx 🌴
ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﯾﯽ (رحمت الله علیه ) : برای رسیدن به عرفان کامل دو راه و دو مکان بیشتر وجود ندارد ؛ یا در حرم اباعبدالله یا در مجلس ابا عبدالله…
🔎 نگاهی به ارتباط اجتماعی در قرآن 📖 قرآن کریم ۳۸ بار برای روابط از کلمه معروف استفاده کرده است که ۱۹ بار آن درباره ارتباط با زنان است - گویی معیار، میزان معروف بودن روابط است. این واژه متضمن هدایت عقلی، حکم شرعی، فضیلت اخلاقی و سنت‌های ادبی و انسانی است و چون اسلام، شریعت خود را بر اساس فطرت و خلقت بنا کرده، معروف همان چیزی است که مردم آن را معروف بدانند. 💡 البته مردمی که از راه فطرت و از مقتضای نظام خلقت منحرف نگردیده باشند. بنابراین معیار ارتباط، روشی تلقی می‌شود که جامعه با در نظر گرفتن راهنمایی عقل و شرع و فطرت می‌پسندد. بنابراین ممکن است رابطه‌ای در شرایطی پسندیده و یا برای عده‌ای پسندیده و برای عده‌ای دیگر ناپسند باشد. 📏 برنامه‌های اسلام برای شرایط ارتباط ۱- یغضوا... التزام و تعهد دو گروه (زن و مرد) نسبت به فرو گرفتن چشم؛ ۲- یغضضن... التزام و تعهد زن به پوشیدن لباس شرعی و موقرانه که جز صورت و کفین تمام اندام‌ها را بپوشاند. لباسی که موجب ستر زینت باشد؛ ۳- تخضعن بالقول... التزام و تعهد نسبت به اخلاق و رفتار اسلامی در همه چیز به ویژه در برخورد با مردان ... 🗃 منبع: علامه طباطبایی المیزان طبع ۱۳۶۳، ج ۴، ص ۲۴، مجله بازتاب اندیشه در مطبوعات و کتاب زنان، سوره نور ۳۰و۳۱، سوزه احزاب ۳۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬کلیپ 💠استاد رائفی پور 📝 سِرِّ عظیم 🔺تفسیر صلوات حضرت فاطمه (س) 🎤سخنرانی: شباهت های قیام امام حسین(ع) و امام زمان(عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌خیانت به دختران و پسران ایرانی در فضای مجازی 👌حتما ببینید و منتشر کنید 🔥کلاه گشادی که بر سر دختر پسرای مذهبی گذاشتند!!! 📽صحبت های جنجالی استاد پورآقایی در مورد وضعیت امروز شبکه های اجتماعی و دست های پشت پرده 🌴 @dadhbcx 🌴
🌼 هرگز نترسد از وزش باد سهمگین🌪 آن کس که غرق در دل چادر است... 🌴 @dadhbcx 🌴
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🛑 خلقت انسان در رنج و سختی- بخش دوم «لَا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ» (بلد/۱) (ای رسول الله‌) قسم نمی‌‌خورم به اين شهر، شهری که «وَأَنْتَ حِلٌّ بِهَذَا الْبَلَدِ» (بلد/۲) شهری که آزار و شکنجه تو در آن حلال است، من به مکه قسم نمی‌خورم چون اذيتت کردند، مردم مکه اهانت تو را حلال می‌‌دانستند پس به شهری که اهانت تو را حلال می‌‌دانستند من قسم نمی‌خورم... «وَوَالِدٍ وَمَا وَلَدَ» (بلد/۳) قسم به پدر و قسم به پسر، به آدم و به فرزندان آدم قسم «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي كَبَد» (بلد/۴) همانا که خلقت انسان در رنج و سختی است... انتظار نداشته باشید که در دنيا به شما خوش بگذرد، در دنيا هيچکس خوش نيست، در این دنیا آب خوش از گلوی کسی پايين نمی‌رود، آنهائی هم که در ظاهر از نعمتهای دنیوی برخوردارند اکثراً نقمت است تا نعمت، البته درک مفهوم این آیه کار هر کسی نیست، اگر مردم فقط همین آیه را عمیقاً درک می کردند زندگی در دنیا خیلی برایشان قابل تحمل تر می‌‌شد، دنیا محل عیش و نوش و عشرتکده نیست، حالا ممکنه این سؤال پیش بیاید که چرا پس بعضی‌ها در رفاه کامل هستند و هیچ رنج و مصیبتی ندارند؟ قرآن می‌فرماید دنیا سرای آزمایش است: «إِنَّا جَعَلْنَا مَا عَلىَ الْأَرْضِ زِينَةً لهََّا لِنَبْلُوَهُمْ أَيهُُّمْ أَحْسَنُ عَمَلا» (هود/۶۰) در حقيقت، ما آن چه را كه بر زمين است، زيورى براى آن قرار داديم، تا آنان را بيازماييم كه كدام یک از ايشان نيكوكارترند... خداوند ضمن اشاره به فریبنده بودن دنیا، آن را مایه امتحان بشر شمرده‌اند... خداوند، نعمت هائی را که به کفار عطا کرده، مایه آزمایش آنها تلقی نموده است... ❌ این بحث ان شاء الله ادامه دارد وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى 🌴 @dadhbcx 🌴
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ⛔️ آئین همسرداری در قرآن و روایات ❌ «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با همسرانتان به نیکی رفتار کنید... حضرت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله می‌فرماید هر چه ایمان بنده زیاد شود، محبت وی به همسرش نیز زیاد می شود، اگر كسى نزد همسرش بنشیند و با هم گفتگو کنند، گپ بزنند مثل این است که در مسجدالنبی اعتکاف و عبادت کرده (بحار الانوار، جلد ۱۰۳، صفحه ۲۲۸) ❌ حدیث از ائمه معصوم داریم که مرد وقتى غذا مى‏‌خورد گاهى یک لقمه بگیرد و به دهان همسرش بگذارد، حدیث داریم گاهى به همسرت بگو دوستت دارم، كه اگر مردی به همسرش بگوید دوستت دارم این كلمه هیچ وقت از قلب او بیرون نمی‌رود... ❌ گاهی سوءظن باعث اختلاف زوجین می‌شود، كى بود بهش سلام كردى؟ كى بود پشت تلفن؟ چى بهت گفت؟ با تو چکار داشت؟ این كى بود توى مغازه‌‏ات؟ این كى بود توى اداره؟ آمده بود اینجا چکار كند؟ خانمها، این‏ها غیرت نیست، غیرت جا دارد، غیرت نشان دادن بیجا باعث اختلاف می‌شود، غیرت بیجا و سوءظن بیجا زندگى‏‌ها را بهم مى‏‌زند... ❌ از آن طرف مردی که به ظاهر خودش نمی‌رسد، کثیف است، بوی عرق می‌دهد، همسرش از او دور می‌شود، پیامبر می‌فرماید ای مردها اگر مى‏‌خواهید زنهایتان عفتشان حفظ شود به خودتان برسید، تمیز باشید، خوشبو باشید، خوشرو باشید... ❌ حضرت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله می‌فرمایند «الْمُؤْمِنُ یَأْكُلُ بِشَهْوَةِ أَهْلِهِ» (كافى، ج‏لد ۴، صفحه ‏۱۲) یعنى مرد مؤمن به میل خانمش غذا مى‏‌خورد، هر چه همسرش دوست دارد می‌خورد، بعضى مردها سر سفره که می‌نشینند نق می‌زنند، این چیه پختی؟ چرا شور است، چرا بی‌نمک است... این چیزها باعث کدورت می‌شود، مرد مؤمن باید به میل خانمش غذا بخورد... وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى نگارشات
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🛑 خلقت انسان در رنج و سختی- بخش اول ⛔️ فولاد آبدیده آب و آتش می‌خواهد و پتک و ضربه‌های پی ‌در پی ❌ «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي كَبَد» (بلد/۴) همانا که خلقت انسان در رنج و سختی است ❌ در کارگاه آهنگران فولاد خام تبدیل به خنجر بران می‌شود، اول آهن را به اندازه‌‌ای حرارت می‌دهند تا از شدت حرارت سرخ شود، بعد با پتک پشت سر هم به آن ضربه می‌زنند، تا این که آهن شکل بگیرد، بعد آن را در تشت آب سرد فرو می‌کنند، فولاد به خاطر آن گرما و ضربه‌های پتک و این تغییر ناگهانی دما، محکم می‌شود، تبدیل به فولاد می‌شود، گاهی آهن ناخالصی دارد، بعد از دادن حرارت، ضربات پتک و آب سرد، می‌شکند، یکدست نمی‌شود، آهنی تبدیل به فولاد می‌شود که ناخالصی نداشته باشد، تحمل آن همه سختیها را داشته باشد... کوير مردم سخت کوش تربیت می‌کند، روستا مردم قوی پرورش می‌دهد، چون امکانات شهری‌ها رو ندارند، طبعاً سختی بیشتری تحمل می‌کنند، خانواده‌های فقیر ساکن کویر و روستا که با سختی و مشقت کار کرده‌اند و تحصیل کرده‌اند، وفاداری و پايداری بيشتری نسبت به افراد عادی در سختیها از خود نشان می‌دهند... ❌ اگر کسی بیاید وسط خیابان شلوغ و شروع کند به نرمش و ورزش کردن، همه می‌گویند دیوانه شده، تعجب می‌کنند، اما اگر همین شخص در ورزشگاه ورزش کند هیچ کس تعجب نمی‌کند، چون ورزشگاه جای ورزش کردن است، دنیا هم محل رنج و سختی است، اگر کسی این را درک کند، در مواجهه با سختی‌ها ناراحت نمی‌شود... ❌ این بحث ان شاء الله ادامه دارد وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى نگارشات
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🛑 خلقت انسان در رنج و سختی- بخش دوم «لَا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ» (بلد/۱) (ای رسول الله‌) قسم نمی‌‌خورم به اين شهر، شهری که «وَأَنْتَ حِلٌّ بِهَذَا الْبَلَدِ» (بلد/۲) شهری که آزار و شکنجه تو در آن حلال است، من به مکه قسم نمی‌خورم چون اذيتت کردند، مردم مکه اهانت تو را حلال می‌‌دانستند پس به شهری که اهانت تو را حلال می‌‌دانستند من قسم نمی‌خورم... «وَوَالِدٍ وَمَا وَلَدَ» (بلد/۳) قسم به پدر و قسم به پسر، به آدم و به فرزندان آدم قسم «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي كَبَد» (بلد/۴) همانا که خلقت انسان در رنج و سختی است... انتظار نداشته باشید که در دنيا به شما خوش بگذرد، در دنيا هيچکس خوش نيست، در این دنیا آب خوش از گلوی کسی پايين نمی‌رود، آنهائی هم که در ظاهر از نعمتهای دنیوی برخوردارند اکثراً نقمت است تا نعمت، البته درک مفهوم این آیه کار هر کسی نیست، اگر مردم فقط همین آیه را عمیقاً درک می کردند زندگی در دنیا خیلی برایشان قابل تحمل تر می‌‌شد، دنیا محل عیش و نوش و عشرتکده نیست، حالا ممکنه این سؤال پیش بیاید که چرا پس بعضی‌ها در رفاه کامل هستند و هیچ رنج و مصیبتی ندارند؟ قرآن می‌فرماید دنیا سرای آزمایش است: «إِنَّا جَعَلْنَا مَا عَلىَ الْأَرْضِ زِينَةً لهََّا لِنَبْلُوَهُمْ أَيهُُّمْ أَحْسَنُ عَمَلا» (هود/۶۰) در حقيقت، ما آن چه را كه بر زمين است، زيورى براى آن قرار داديم، تا آنان را بيازماييم كه كدام یک از ايشان نيكوكارترند... خداوند ضمن اشاره به فریبنده بودن دنیا، آن را مایه امتحان بشر شمرده‌اند... خداوند، نعمت هائی را که به کفار عطا کرده، مایه آزمایش آنها تلقی نموده است... ❌ این بحث ان شاء الله ادامه دارد وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى نگارشات
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ⛔️ آئین همسرداری در قرآن و روایات ❌ «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با همسرانتان به نیکی رفتار کنید... حضرت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله می‌فرماید هر چه ایمان بنده زیاد شود، محبت وی به همسرش نیز زیاد می شود، اگر كسى نزد همسرش بنشیند و با هم گفتگو کنند، گپ بزنند مثل این است که در مسجدالنبی اعتکاف و عبادت کرده (بحار الانوار، جلد ۱۰۳، صفحه ۲۲۸) ❌ حدیث از ائمه معصوم داریم که مرد وقتى غذا مى‏‌خورد گاهى یک لقمه بگیرد و به دهان همسرش بگذارد، حدیث داریم گاهى به همسرت بگو دوستت دارم، كه اگر مردی به همسرش بگوید دوستت دارم این كلمه هیچ وقت از قلب او بیرون نمی‌رود... ❌ گاهی سوءظن باعث اختلاف زوجین می‌شود، كى بود بهش سلام كردى؟ كى بود پشت تلفن؟ چى بهت گفت؟ با تو چکار داشت؟ این كى بود توى مغازه‌‏ات؟ این كى بود توى اداره؟ آمده بود اینجا چکار كند؟ خانمها، این‏ها غیرت نیست، غیرت جا دارد، غیرت نشان دادن بیجا باعث اختلاف می‌شود، غیرت بیجا و سوءظن بیجا زندگى‏‌ها را بهم مى‏‌زند... ❌ از آن طرف مردی که به ظاهر خودش نمی‌رسد، کثیف است، بوی عرق می‌دهد، همسرش از او دور می‌شود، پیامبر می‌فرماید ای مردها اگر مى‏‌خواهید زنهایتان عفتشان حفظ شود به خودتان برسید، تمیز باشید، خوشبو باشید، خوشرو باشید... ❌ حضرت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله می‌فرمایند «الْمُؤْمِنُ یَأْكُلُ بِشَهْوَةِ أَهْلِهِ» (كافى، ج‏لد ۴، صفحه ‏۱۲) یعنى مرد مؤمن به میل خانمش غذا مى‏‌خورد، هر چه همسرش دوست دارد می‌خورد، بعضى مردها سر سفره که می‌نشینند نق می‌زنند، این چیه پختی؟ چرا شور است، چرا بی‌نمک است... این چیزها باعث کدورت می‌شود، مرد مؤمن باید به میل خانمش غذا بخورد... وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى نگارشات
ازبوسیدن دوجا انسان به عرش میرسه بوسیدن دست پدر بوسیدن پای مادر نیڪی به پدر ومادر داستانی است ڪه تو آن را می‌نویسی وسالها بعد فرزندانت آن را برایت حکایت می‌کنند! پس خوب بنویس
جنـگ بر روی آغازش بود ... دشمن مــے خواهد چـــادر از سر زنانِ حسینے بردارد... اولین هستہ مقاومت تشڪیل مے شود ؛ بہ فـــرماندهے زینـب... 🏴 🌴 @dadhbcx 🌴
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷 📌در زیارت عاشورا میگوئیم برظالم، از اولین تا آخرین... میخواهیم ببینیم از منظر قرآن کیست؟در قرآن سوره انعام آیه ۹۳ داریم: بسم الله الرحمن الرحیم وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ قَالَ أُوحِيَ إِلَيَّ وَلَمْ يُوحَ إِلَيْهِ شَيْءٌ وَمَنْ قَالَ سَأُنْزِلُ مِثْلَ مَآ أَنْزَلَ اللَّهُ وَلَوْ تَرَىٰٓ إِذِ الظَّالِمُونَ فِي غَمَرَاتِ الْمَوْتِ وَالْمَلَآئِكَةُ بَاسِطُوٓ أَيْدِيهِمْ أَخْرِجُوٓا أَنْفُسَكُمُ الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ عَذَابَ الْهُونِ بِمَا كُنْتُمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ غَيْرَ الْحَقِّ وَكُنْتُمْ عَنْ آيَاتِهِ تَسْتَكْبِرُونَ ◾چه كسی ستمكارتر است از كسی كه دروغی به خدا ببندد، یا بگوید: «بر من، وحی فرستاده شده» در حالی كه به او وحی نشده است، و كسی كه بگوید: «من نیز همانند آنچه خدا نازل كرده است، نازل می‌كنم»؟! و اگر ببینی هنگامی كه (این) ظالمان در شداید مرگ فرو رفته‌اند، و فرشتگان دستها را گشوده، به آنان می‌گویند: «جان خود را خارج سازید! امروز در برابر دروغهایی كه به خدا بستید و نسبت به آیات او تكبّر ورزیدید، مجازات خواركننده‌ای خواهید دید»! (به حال آنها تأسف خواهی خورد) 🔲 در این آیه اشاره به افرادی است که ادعای نبوت و امامت و.... بر امت دارند! که ستمکارتر از اینها کسی نیست، خدایا هدایتمان فرما تا از مدعیان دروغین و متکبران و ستمکاران نباشیم🤲 🌴 @dadhbcx 🌴
⭕️ عده ای امر به معروف و نهی از منکر رو اینطور می کنند که...👇 🔸️من خودم دنیای عیبم، گناهکارم، چطوری به دیگران تذکر بدم...؟! اول باید خودسازی کنم! 💢 در جواب این باید گفت:👇 🔹طبق نظر مراجع عظام تقلید: در امر به معروف و نهی از منکر، عامل بودن نیست! (امام خمینی، تحریرالوسیله، باب امربه معروف، پس ازشرط چهارم، مساله۲۰) 🔸️یعنی امر و نهی، بر شخص گناهکار هم واجبه!! گرچه که اثر تذکرش کمتر میشه ولی تکلیف ازش ساقط نمیشه!☝️ ⚠️ مگه میشه با ترک یک واجب، خودسازی کرد؟!! 🔹️امر به معروف و نهی از منکر، در خودسازی آمر به معروف هم خیلی موثره👌 🌹مولا علی علیه السلام می فرمایند: امر به معروف کن تا اهل معروف شوی! 🔸️آیا عقل سلیم می پذیره که دیگران رو از خطر برق گرفتگی آگاه نکنم؟چون خودم دچارش شدم؟! کسی که در خطر سقوط در چاه هست نجات ندم، چون خودم در چاه افتادم؟! 🔹️اگر قرار بود رطب خورده، منع رطب نکنه (قصه رطب که یک حدیث جعلی بدون سند است) 🔸️پس فقط آدم های بی عیب و پاک و معصوم، باید امر و نهی می کردند! برگرفته از بیانات مدرس حوزه و دانشگاه 🌴 @dadhbcx 🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا