eitaa logo
دادرَســـــــــانِہ لُرِستـــــــــــــاݩ
443 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
442 ویدیو
27 فایل
مرجع رسمی اخبار و مواضع مجمع مطالبه گران استان لرستان در ایتا ____________________________ پیشنهادها و انتقادات و مطالبات خود را به آدرس @m_nasser ارسال کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 📢حمایت و تقدیر از بیانات انقلابی امام جمعه ی محترم شهرستان بروجرد 🔸 یکی از معضل های گسترده در اکثر شهرهای استان و در سراسر کشور دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران می باشد. این رویه غیرقانونی در سالیان اخیر به قدری بغرنج شده و دارای ابعاد گسترده گردیده است که رهبر حکیم و فرزانه ی انقلاب طی یکسال اخیر حداقل چهار بار نسبت به این رویه ی ویران‌گر تذکر دادند و نمایندگان مجلس را از دخالت در امور قوه ی مجریه نهی فرمودند. 🔸 با توجه به اینکه سال آینده به انتخابات مجلس شورای اسلامی منتهی می شود، تقلای برخی از نمایندگان استان لرستان برای مهره چینی به شکل کاملاً ملموسی غلیظ و پر رنگ گردیده است که تاثیر سو این رویه ی غلط را می توان در کندی ملال آور در تغییر مدیران ناکارآمد و بر زمین ماندن بخشی از مطالبات مردمی جستجو نمود. خلاهای موجود در نظارت بر رفتار نمایندگان از یک سو و تحت فشار قرار گرفتن بسیاری از مسئولان از طرف برخی از نمایندگان از سوی دیگر موجب گردید که یک مطالبه ی عمومی و مردمی در کف جامعه شکل بگیرد که این مطالبه از مردمی ترین و پر نفوذ ترین تریبون سطح جامعه یعنی تریبون های نماز جمعه نیز بارها و بارها به شکل سربسته تذکر داده شد؛ هرچند که متاسفانه بعد از این تذکرها نیز همچنان برخی از نمایندگان گوش شان بدهکار نبوده است ؛ اما خطبه های نماز جمعه ی مورخ ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱ در شهرستان بروجرد که توسط حجت الاسلام سید علی حسینی ایراد گردید حاوی بیانات انقلابی، خط شکن و صراحت مثال زدنی و در خور تقدیری بود که قدردانی عمومی را به همراه داشت و موجی از امید در سطح استان تزریق کرد. 🔸مجمع مطالبه گران استان لرستان ضمن حمایت کامل از این بیانات صریح، انقلابی و خط شکنانه ی امام جمعه محترم شهرستان بروجرد؛ تذکر صریح اخیر را ناظر به تمام نمایندگان حاضر در مجلس شورای اسلامی می‌داند. 🔸 برماست از نمایندگانی که اصل تفکیک قوا را رعایت نموده و در مدار رهنمودهای ولی امر مسلمین حرکت می نمایند تقدیر و تشکر نموده و همچنین از شورای محترم نگهبان درخواست می نماییم در سال پایانی مجلس کنونی تحرکات نمایندگان مجلس را با دقت دو چندان رصد نموده و بهره مندی خود از گزارش های مردمی را افزایش دهند. 🔸 امیدواریم با باز شدن غل و زنجیر دخالت های نابجا از دست و پای دولت سیزدهم شاهد تسریع در ایجاد تغییر به نفع مردم در سرتاسر کشور باشیم. مجمع مطالبه گران استان لرستان ............................... ⚖ برای اطلاع از آخرین اخبار به کانال در ایتا بپیوندید. 👇👇👇 eitaa.com/dadresanelorestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 از مسئولان، کار جدی و واقعی مطالبه کنید و آنها را از کار نمایشی برحذر بدارید ۶ /اردیبهشت/ ۱۴۰۱ ................................. ⚖ برای اطلاع از آخرین اخبار به کانال بپیوندید. 👇👇👇 در ایتا https://eitaa.com/dadresanelorestan در روبیکا https://rubika.ir/dadresanelorestan در بله https://ble.ir/dadresanelorestan در سروش https://splus.ir/dadresanelorestan در اینستاگرام @dadresanelorestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 دادنامه ۱ اخذ دستور دادستان شهرستان پلدختر در جواب نامۀ مجمع مطالبه گران شهرستان مبنی بر لزوم پاسخ جهادکشاورزی و شهرداری پلدختر به نامه های مجمع مطالبه گران پلدختر ................................. ⚖ برای اطلاع از آخرین اخبار به کانال بپیوندید. 👇👇👇 در ایتا https://eitaa.com/dadresanelorestan در روبیکا https://rubika.ir/dadresanelorestan در بله https://ble.ir/dadresanelorestan در سروش https://splus.ir/dadresanelorestan در اینستاگرام @dadresanelorestan در گپ https://gap.im/dadresanelorestan
👥 دادنشست ۱ 🔻تاکید مطالبه گران ازنا بر تفکیک حوزه انتخابیه و .…..………………… 🔸اعضاء طی جلسه ای بر تفکیک حوزه های انتخابیه دورود و ازنا تاکید نمودند. 🔸ششمین نشست مجمع مطالبه گران شهرستان ازنا شامگاه جمعه در حرم شهدای گمنام در حالی برگزار شد که اعضا حاضر به اجماع بر دو موضوع تفکیک دو حوزه انتخابیه شهرستان های ازنا و دورود با توجه به افزایش کرسی تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید نمودند. 🔸 دبیر مجمع مطالبه گران شهرستان ازنا در جمع مطالبه گران ابراز کرد: کوتاهی هایی نمایندگان ادوار گذشته باعث شده ما امروز احساس کنیم به نماینده مستقل نیاز داریم این کوتاهی ها بنحوی موجبات بیکاری جوانان را رقم زد که ما امروز مهاجرت جمعیت جوان که غالبا نیروی انسانی ماهرند را شاهد هستیم. 🔸وی یادآور شد: سطح مطالبه گری مردم از مسئولان باید افزایش یابد از سوی ديگر سکوت مسئولان در مقابل پرسشگری مردم قابل قبول نیست در مسیر تعالی و شکوفایی شهرستان شایسته است از نهاد شورای اسلامی شهر و از ظرفیت همشهریان مقیم پایتخت بیشتر بهره مند شویم. ✍️سعید پوریان ............................... ⚖ برای اطلاع از آخرین اخبار به کانال بپیوندید. 👇👇👇 @dadresanelorestan
📝 دادنوشت آیا مسئولان محلّی با مردم سخن خواهند گفت؟ 🔸 سخن گفتن با مردم از جمله اصول حکمرانی در طول تاریخ ایران زمین بوده است. در سنت معصومان علیهم السلام هم سخن گفتن با عموم مردم بویژه در رابطه با مسائل حکومتی امری کاملاً جاافتاده و ضروری است. در دوران پس از اسلام نیز «خطابه» در نزد خلفاء و امراء جایگاه بی بدیلی داشته است؛ طوری که خطبه خواندن به نام خلیفه از ضرب سکه به نام او هم مهمتر بوده است و ضامن مشروعیت حکومت شمرده می شده است. 🔸 هرگاه کسی به حکومت می رسید، یکی از اولین کارها این بود که برای مردم خطبه مفصلی می خواند و در آن از اهداف، مقررّات و ویژگی های حکومت خویش سخن می گفت. تا حدود زیادی می توان گفت؛ فرمانروای یک دیار و شیوه زمامداری او برای اهالی آن شناخته شده بود. 🔸 به عنوان نمونه ظل السلطان فرزند ارشد ناصرالدین شاه که مدتی هم والی لرستان بوده، علیرغم شهرتی که به استبداد داشته، با لرستانی ها از حکومت خود چنین سخن می گوید: «جميع ماليات لرستان اختيارش با من است. ببخشم و يا ده كرور در آبادى آنجا، اگر لازم باشد، خرج كنم و صد كرور، اگر لازم باشد، در جنگ و خرابى آنجا مصرف نمايم. خلاصه من با يك دستم شمشيرم و با يك دستم كيسه پول به اختيار و به حكم پدر تاجدارم، مأمور اين خدمتم. در رزم چو آهنم و در بزم چو موم با دوست موافقم و با دشمن شوم. از حضرت ما برند زنهار به چين وز صولت ما برند زنار به روم. نه قرآن مهر مى‌كنم و قسم مى‌خورم و نه اطمينان مى‌دهم و نه با كسى عداوت مخصوص دارم. هركس به دولت پدر تاجدارم خدمت بكند، مهربانى خواهد ديد». 🔸 طبیعی است که در دوران جمهوری اسلامی که بعد از حکومت معصومان برای اولین بار به نقش مردم در حکومت اسلامی معنا داد و نیز با گسترش امکانات ارتباط جمعی، مسئولان حکومتی برنامه ها، اختیارات و انتظارات خودشان را بی پرده با شهروندان در میان بگذارند؛ اما در عین تعجب می بینیم که بسیاری از مسئولان امروز با مردم سخن نمی گویند! تا جایی که به جرأت می توان ادعا کرد؛ بسیاری از مردم حتی مسئولان شهر و استان خودشان را نمی شناسند. 🔸 تنها چیزی که از بیشتر مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی انتشار می یابد؛ خبر انتصاب و بعد از مدتی عزل آنها در برخی رسانه هایی است که شاید کمتر از ده درصد ضریب نفوذ در جامعه داشته باشند. این در حالی است که در نظام اسلامی مردم باید نقش پررنگی در امر حکمرانی داشته باشند و این کمترین مرتبه ی حق مردم است که مسئولان حداقل به صورت یکطرفه (مونولوگ) با آنها سخن بگویند. پاسخگویی به سوالات و انتقادات، علم و صداقت در گفتار، وفای به وعده ها و عمل کردن در چارچوب مصالح مردم که جای خود دارد. 🔸 در فضای مجازی بسیاری از افراد دیده می شوند که به راحتی با مخاطبان خود سخن می گویند و از این لحاظ وضعیت برخی افراد کم مایه و بی مسئولیت در فضای مجازی هم از برخی مسئولان ما بهتر است که حتی یکبار هم مستقیماً با مردم سخن نمی گویند. 🔸 امیدواریم با تغییراتی که داشته ایم و در آینده خواهیم داشت؛ این معضل رو به بهبود رود و مسئولان بتوانند در این زمینه حداقل به اندازه حاکمان دوران قدیم که نه خبری از وسایل و رسانه های امروزی بود و نه اعتقادی به مردم سالاری وجود داشت، با مردم ارتباط برقرار کنند. .............................. ⚖ برای اطلاع از آخرین اخبار به کانال بپیوندید. 👇👇👇 @dadresanelorestan
📡 روی_داد ۱ __________ 📢 تصویب سند شفافیت شهرداری خرم آباد 🗣 یونس امرایی عضو شورای شهر خرم آباد، از تصویب سند شفافیت شهرداری خرم آباد خبر داد. این خبر امیدوار کننده در حالی است که سال گذشته شهردار خرم آباد از راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری خرم آباد خبر داده بود که در عمل چیزی دیده نشد. 🔸 آقای امرایی درباره این سند که به نظر می رسد اولین طرح مصوب از سوی شورای اسلامی ششم شهر خرم آباد است، گفت که از جامعیت و ضمانت اجرایی برخوردار است. 🔸باید دید و منتظر ماند که چه زمانی شهروندان خرم آبادی در عمل سامانه شفافیت شهرداری را به چشم خواهند دید؟! 🔸لازم به ذکر است، تصویب سامانه شفافیت شهرداری از جمله مطالبات مستمر مجمع مطالبه گران خرم آباد بوده و تا کنون چندین جلسه با برخی اعضاء شورای شهر و مسئولان شهرداری در این خصوص برگزار شده و تولیدات رسانه ای مختلفی در این باره عرضه شده است. 🔸 اتوماتیک بودن و پرهیز از بارگذاری دستی و اپراتورمحور اطلاعات در سامانه شفافیت شهرداری از جمله شروطی است که در صورت عملی شدن، شهرداری خرم آباد را به یک شهرداری پیشرو در کشور از این جهت بدل خواهد کرد. .............................. ⚖ برای اطلاع از آخرین اخبار به کانال بپیوندید. 👇👇👇 @dadresanelorestan
📝 دادنوشت پشتوانه های قانونی شفافیت در شهرداری خرم آباد .............................. 👈 شفافیت در امور حکومتی و عمومی از بدیهی ترین حقوق شهروندان است و آثار مثبت زیادی دارد. اخیراً شهرداری خرم آباد برای راه اندازی سامانه شفافیت اعلام آمادگی کرده است؛ لذا مناسب است به برخی قوانین و مقررات حقوقی که مستقیم یا غیرمستقیم با این مسئله مرتبط هستند، اشاره ای شود. 1️⃣ اولین مورد ماده 71 قانون شهرداری (مصوب 1334 مجلس شورای ملی) است: «شهرداری مکلف است هر شش ماه یک بار منتهی تا پانزدهم ماه بعد صورت جامعی از درآمد و هزینه شهرداری را که به تصویب انجمن‌شهر رسیده برای اطلاع عموم منتشر و سه نسخه از آن را به وزارت کشور ارسال نماید و همچنین شهرداری مکلف است هر شش ماه یک دفعه آمار کلیه ‌عملیات انجام شده از قبیل خیابان‌سازی و ساختمان عمارات و سایر امور اجتماعی و بهداشتی و امثال آن را برای اطلاع عموم منتشر نموده و نسخه‌ای ‌از آن را به وزارت کشور بفرستد». در همین رابطه در بند 10 ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران (مصوب 1375 مجلس شورای اسلامی) چنین آمده است: «تأیید صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری که هر شش ماه یکبار توسط شهرداری تهیه می‌شود و انتشار آن برای اطلاع عموم و ارسال‌نسخه‌ای از آن به وزارت کشور». 2️⃣ قانون «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» (مصوب 1388 مجلس شورای اسلامی) به صراحت دسترسی شهروندان به اطلاعات موسسات عمومی از جمله شهرداری را حق قانونی آنها می داند. به چند ماده از مواد این قانون توجه فرمایید: ماده2ـ هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد، مگر آن که قانون منع کرده باشد. استفاده از اطلاعات عمومی یا انتشار آنها تابع قوانین و مقررات مربوط خواهدبود. ماده5 ـ مؤسسات عمومی مکلفند اطلاعات موضوع این قانون را در حداقل زمان ممکن و بدون تبعیض در دسترسی مردم قرار دهند. ماده7ـ مؤسسه عمومی نمی تواند از متقاضی دسترسی به اطلاعات هیچ گونه دلیل یا توجیهی جهت تقاضایش مطالبه کند. ماده8 ـ مؤسسه عمومی یا خصوصی باید به درخواست دسترسی به اطلاعات در سریعترین زمان ممکن پاسخ دهد و در هر صورت مدت زمان پاسخ نمی تواند حداکثر بیش از ده روز از زمان دریافت درخواست باشد. ماده10ـ هر یک از مؤسسات عمومی باید جز در مواردی که اطلاعات دارای طبقه بندی می باشد، در راستای نفع عمومی و حقوق شهروندی دست کم به طور سالانه اطلاعات عمومی شامل عملکرد و ترازنامه (بیلان) خود را با استفاده از امکانات رایانه ای و حتی الامکان در یک کتاب راهنما که از جمله می تواند شامل موارد زیر باشد منتشر سازد و در صورت درخواست شهروند با اخذ هزینه تحویل دهد: الف ـ اهداف، وظایف، سیاستها و خطی مشی ها و ساختار. ب ـ روشها و مراحل اتمام خدماتی که مستقیماً به اعضاء جامعه ارائه می دهد. ج ـ ساز و کارهای شکایت شهروندان از تصمیمات یا اقدامات آن مؤسسه. د ـ انواع و اشکال اطلاعاتی که در آن مؤسسه نگهداری می شود و آیین دسترسی به آنها. هـ ـ اختیارات و وظایف مأموران ارشد خود. و ـ تمام ساز و کارها یا آیین هایی که به وسیله آنها اشخاص حقیقی و حقوقی و سازمانهای غیردولتی می تواند در اجراء اختیارات آن واحد مشارکت داشته یا به نحو دیگری مؤثر واقع شوند. ماده11ـ مصوبه و تصمیمی که موجد حق یا تکلیف عمومی است قابل طبقه بندی به عنوان اسرار دولتی نمی باشد و انتشار آنها الزامی خواهد بود. 3️⃣ در ماده 28 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد (مصوب 1390 مجلس شورای اسلامی) شورای دستگاه های نظارتی موظف موظف به تهیه شاخصهای اندازه گیری میزان سلامت اداری در دستگاههای عمومی شده است. بر این اساس شورای دستگاه های نظارتی 6 شاخص برای سنجش سلامت اداری و مقابله با فساد تعیین می کند که یکی از آن ها، شاخص «شفافیت» است. از منظر این شورا شفافیت عبارت است از «دسترسی ضابطه مند، روشن و آسان ذی نفعان به قوانین و مقررات، ماموریت، وظایف، رویه های کاری، تصمیمات، اقدامات و فعالیت های دستگاه های مرتبط با حقوق شهروندی» (دبیرخانه شورای دستگاه های نظارتی کشور، 1394). مهمتر از این تعریف محورها و سنجه هایی است که برای شفافیت تعریف شده و شورای اسلامی شهر و روستا و شهرداری ها صراحتاً به آن مکلف شده اند.
الف) شفافيت قوانين و مقررات توضيحات: 1. شفاف سازي كليه تصويب نامه ها ، دستورالعمل ها ، بخشنامه ها و آئين نامه هاي قابل بهره برداري براي ذي نفعان 2. اطلاع رساني در خصوص حقوق و تكاليف مراجعه كنندگان 3. در دسترس قرار دادن كليه قوانين و مقررات معتبر و حاكم بر دستگاه ب) شفاف سازي مراحل انجام كار و فعاليت: 1. در دسترس عموم قرار دادن اطلاعات مربوط به نوع خدمات قابل ارائه به ارباب رجوع به صورت مناسب 2. اعلام اطلاعات مربوط به صدور مجوزها ، اعطاي امتيازات ، معافيت هاي قانوني ، موافقت هاي اصولي ، مفاصا حساب ها و تسهيلات اعطايي 3. شفاف و مستند سازي فرايند فعاليت ها و نيز تصميم گيري ها در شوراها، كميسيون ها ، كميته ها و كارگروه هاي درون سازماني 4. ثبت و ضبط شفاف كليه عمليات اداري در درگاه داخلي دستگاه 5. اطلاع رساني از فرآيندهاي كاري و زمانبندي انجام كارها و مدارك مورد نياز و فرم هاي مورد عمل 6. تبيين استانداردها، معيارها و شاخصهاي مورد عمل دستگاه ها 7. درج مأموريتها، شرح وظايف دستگاهها و واحدهاي مربوط در ديدارگاه هاي عمومي ج) شفاف سازي معاملات 1. مستند سازي مراحل انجام معاملات 2. اطلاع رساني لازم در خصوص مناقصات ، مزايده ها و ترك تشريفات از طريق پايگاه ملي اطلاع رساني مناقصات و درج آن در سامانه معاملاتي سازمان بازرسي كل كشور 3. فراخوان معاملات بزرگ و برگزاري مناقصه و مزايده عمومي در روزنامه هاي كثيرالانتشار 4. تحويل تمامي اسناد مناقصه و مزايده به طور يكسان به همه داوطلبان در معاملات بزرگ 5. وارد كردن متن قراردادها مربوط به معاملات متوسط و بالاتر و اسناد و ضمائم آنها در پايگاه اطلاعات قراردادها 6. نظام مند سازي فرآيند تهيه و تشخيص موارد عدم الزام به برگزاري مناقصه (موضوع ماده 29 قانون مناقصات) د) شفاف سازي امور اداري و استخدامي: 1. وجود دستور العمل و فرايند شفاف مسير ارتقاي شغلي 2. اطلاع رساني و ابلاغ مناسب دستور العمل در خصوص مسير ارتقاي شغلي به كاركنان دستگاه 3. وجود دستور العمل در خصوص نحوه اعطاي امتيازات قانوني و امور رفاهي به كاركنان 4. اطلاع رساني مناسب و به هنگام در خصوص امتيازات قانوني و امور رفاهي به كاركنان 5. اطلاع رساني مناسب در خصوص شرايط انتصاب مديران و نحوه تحصيل آن 6. شفاف سازي مراحل جذب بكارگيري و استخدام كاركنان 4️⃣ در تبصره2، بند ه، ردیف 1 قانون بودجه سال 1400 کشور این عبارت آمده است که حاکی از الزام شهرداری خرم آباد به شفافیت است: «کلیه ‌شرکت‌های دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون شامل ‌شرکت‌ها و مؤسسات دولتی که شمول قوانین و مقررات عمومی به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، شهرداری‌های شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر و مراکز استان‌ها و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موضوع قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی مصوب ۱۳۷۳/۴/۱۹ با اصلاحات و الحاقات بعدی و شرکتهای تابعه ذی‌ربط آنها مکلفند پس از ابلاغ این قانون، در طول سال ۱۴۰۰ متناوباً و هر سه‌ماه یک‌بار نسبت به ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات خود و ‌شرکت‌ها و مؤسسات تابعه و وابسته، نظیر اطلاعات پایه، اطلاعات نیروی انسانی (از طریق پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا)) و مدیران، بودجه و صورتهای مالی و گزارشهای عملکردی در سامانه یکپارچه اطلاعات ‌شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیر‌دولتی مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدام‌کنند. وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است امکان دسترسی به اطلاعات سامانه مذکور را به صورت برخط برای سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور و دیوان محاسبات کشور فراهم کند». ..................... 🔚 در پایان، همان گونه که مشاهده می شود اجرای شفافیت در نهادهای عمومی از پشتوانه های قانونی محکمی برخوردار است و لذا دلایل عدم اجرای آن را باید در کمبود عزم و صداقت کافی مجریان و ناظران قانون جستجو نمود. با این حال برای اجرای بهتر و دقیق تر شفافیت در شهرداری خرم آباد، از شورای محترم اسلامی ششم شهر خرم آباد انتظار می رود که یک طرح جامع، صریح و استوار را در این زمینه به تصویب برساند. ✍️ مسعود کریمی بیرانوند .............................. ⚖ برای اطلاع از آخرین اخبار به کانال بپیوندید. 👇👇👇 @dadresanelorestan